Χριστούγεννα στην πόλη του Αμυνταίου από τα παιδιά της Ε΄και ΣΤ΄τάξης του 1ου, 2ου και 3ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου

Στην κεντρική πλατεία της πόλης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2025 μια ζεστή χριστουγεννιάτικη, διασχολική δράση, γεμάτη χαρά και δημιουργικότητα.
Οι μαθητές /τριες της Ε΄και ΣΤ΄τάξης από τα τρία Δημοτικά Σχολεία της πόλης μας συναντήθηκαν για να στολίσουν τα χριστουγεννιάτικα δέντρα της πλατείας, με στολίδια που είχαν φτιάξει μόνοι/ες τους, με μεράκι και φαντασία με την καθοδήγηση των εικαστικών των τριών σχολείων, της κας Αφροδίτης Γκρίζη και της κας Χριστίνας Σαββάκη.
Τα παιδιά, συνοδεία των εκπαιδευτικών τους, τραγούδησαν τα κάλαντα και αγαπημένα χριστουγεννιάτικα τραγούδια, σκορπίζοντας εορταστικό κλίμα σε όλη την πόλη.
3 2
Με ενθουσιασμό κρέμασαν τα χειροποίητα στολίδια στα δέντρα, μετατρέποντας την πλατεία σε ένα λαμπερό, πολύχρωμο χριστουγεννιάτικο τοπίο.
1dbf878e d161 4fb9 bd69 a450f0c607c3
   26e76371 3d80 4634 9d32 5b8c890fe659 33559cb0 6e7a 491d 9857 8d7b5488bc74
9219000e 2628 46a1 975b 2e139528dcb7   4ab450d9 25be 4136 aa0d 3b47615a5a61  d744a202 4298 456d 80f7 5f4deb530838
e10170ad fc75 4f2a aa2c bcb430ef862f
Η συγκεκριμένη παρέμβαση στον δημόσιο χώρο αποτέλεσε ένα όμορφο παράδειγμα ενεργής συμμετοχής της μαθητικής κοινότητας στη ζωή της πόλης. Μέσα από τη δράση του στολισμού, η πλατεία μεταμορφώθηκε σε σημείο συνάντησης, συνεργασίας και εορταστικής χαράς, αποδεικνύοντας πως οι δημόσιοι χώροι αποκτούν πραγματικό νόημα όταν ενεργοποιούνται από τους ίδιους τους πολίτες. Τέτοιες πρωτοβουλίες ενισχύουν τον κοινωνικό δεσμό και υπενθυμίζουν ότι η φροντίδα του δημόσιου χώρου μπορεί να γίνει πηγή δημιουργίας και συλλογικής ευθύνης. Η δράση αγκαλιάστηκε από την Αντιδήμαρχο Παιδείας και Πολιτισμού του Δήμου Αμυνταίου, κα Φωτεινή Τσιναρίδου που βοήθησε στην υλοποίηση της δράσης και αντάλλαξε χριστουγεννιάτικες ευχές με μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς.
3A
Η δράση αυτή ενίσχυσε την συνεργασία μεταξύ των σχολείων, έδωσε χαρά στους μαθητές και έφερε τους δημότες πιο κοντά στο πνεύμα των Χριστουγέννων.
Μια όμορφη γιορτινή πρωτοβουλία που θα μείνει αξέχαστη σε μικρούς και μεγάλους.

Επίσκεψη τςη Α΄και Β΄ τάξης στο ΚΑΠΗ του Δήμου Αμυνταίου

Σε μια ζεστή και ιδιαίτερα συγκινητική χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα, το ΚΑΠΗ Αμυνταίου υποδέχθηκε τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου 2025 τους μαθητές της Α΄και Β΄τάξης του σχολείου μας, στο πλαίσιο δράσεων του Ενεργού Πολίτη με τίτλο «Μια αγκαλιά και μια ιστορία από τον παππού και τη γιαγιά», που ενισχύουν τη διαγενεακή επικοινωνία και το πνεύμα των γιορτών.
600399399 122267988470236795 7303497937777319264 n 600401093 122267988782236795 2974747821103095507 n 600445588 122267988914236795 2266074399566912586 n
Οι μικροί μαθητές και μαθήτριες, συνοδευόμενοι απο τις εκπαιδευτικούς Βενετία Ευθυμίου, Ζήνα Κοϊμσίδου, Σοφία Κεκεζίδου, Μαρία Ασαρίδου και τη Διευθύντρια του σχολείου γέμισαν τον χώρο με τις παιδικές φωνές και τα χαμόγελά τους, αλλά και με κάλαντα και γιορτινές μελωδίες.
600323906 122267988872236795 7980203032558010655 n 600881099 122267988428236795 402632997949162923 n

 

602307590 122267988338236795 74299703402142345 n
Τα παιδιά αντάλλαξαν ευχές και πρόσφεραν καρτούλες και ζωγραφιές στα μέλη του ΚΑΠΗ.
600468575 122267988656236795 5341963451217382126 n
600521453 122267988512236795 7919993598283341980 n
Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η στιγμή κατά την οποία οι μεγαλύτεροι μοιράστηκαν παραμύθια και χριστουγεννιάτικες ιστορίες από άλλες εποχές, δημιουργώντας ένα κλίμα ζεστασιάς, χαράς και συγκίνησης.
601946944 122267988824236795 8483351449572217227 n
Τα παιδιά και τις εκπαιδευτικούς υποδέχθηκαν η Αντιδήμαρχος Διοικητικών Θεμάτων, Κοινωνικής Πολιτικής και Προσχολικής Αγωγής Ευδοξία Ζαφειρίδου, η Αντιδήμαρχος Παιδείας, Πολιτισμού και Αθλητισμού Φωτεινή Τσιναρίδου, ο Πρόεδρος της επιτροπής του ΚΑΠΗ Αμυνταίου, Στέφανος Γιαγκούλης και το μέλος, Λίτσα Τοπάλη, τους οποίους ευχαριστούμε θερμά για τη φιλοξενία.
600293983 122267988614236795 9024358006430690397 n
601413829 122267988698236795 3102541047728919230 n
Στόχος της δράσης ήταν η καλλιέργεια του δεσμού μεταξύ των γενεών και η ανάδειξη του ουσιαστικού νοήματος των Χριστουγέννων: της αγάπης, της προσφοράς και της ανθρώπινης επαφής. Μια πολύ όμορφη εμπειρία για μικρούς και μεγάλους που χαράχτηκε βαθιά στην μνήμη των παιδιών!!!
600355886 122267988740236795 764658513405221736 n

“Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο και ψυχολογικές επιπτώσεις”

Το διαδίκτυο και η τεχνολογία προσφέρουν απεριόριστες ευκαιρίες στα παιδιά και τους νέους να επικοινωνήσουν, να βρουν πληροφορίες και να ψυχαγωγηθούν, καθώς και να αποκτήσουν και να αναπτύξουν ψηφιακές δεξιότητες. Ωστόσο, αυτές οι εμπειρίες ενέχουν  κινδύνους και είναι σημαντικό για τα παιδιά και τους γονείς τους να έχουν επίγνωση των κινδύνων που μπορεί να αντιμετωπίσουν στο διαδίκτυο και του τρόπους διαχείρισής τους.
(
https://saferinternet4kids.gr/sid/sid-2024/sid_material_2024_key_online_safety-risks/)

ethismos

Την  Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Αμυνταίου μια εμπεριστατωμένη παρουσίαση  με αφορμή ένα επίκαιρο και πολύ σημαντικό θέμα την
“Ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο και τις ψυχολογικές επιπτώσεις”
με εισηγήτριες την Πληροφορικό,κυρία Κατσαμάκη Φανή   και
την
Ψυχολόγο, κυρία Λαζαρίδου Γεωργία.

image

Η ενημέρωση απευθυνόταν στους γονείς και κηδεμόνες του σχολείου,  ενώ το πρώτο μέρος της παρακολούθησαν και οι μαθητές/τριες της ΣΤ΄τάξης.  Οι εισηγήτριες παρουσίασαν τους κινδύνους που ενδέχεται να αντιμετωπίσουν τα παιδιά και οι νέοι όταν χρησιμοποιούν τεχνολογικές και διαδικτυακές υπηρεσίες, αλλά και το    πώς αυτοί οι κίνδυνοι μπορεί να επηρεάσουν ένα παιδί ή ένα νεαρό άτομο, καθώς και γενικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν στην υποστήριξη ενός παιδιού εάν συναντήσει κάτι ανησυχητικό ή ενοχλητικό στο διαδίκτυο.

0d35eb7c 43c4 4a18 986d 9468a278a43a

 

c9340501 daae 45ec a4f7 d5262c5385ff

11a32073 7d75 4606 8df5 bbbe03733151

 

505d7fe8 fd9c 4a94 9809 67ca8f3f9b34

666d7178 8a6d 47e3 b39c e867e7438fcc1000006384

Δόθηκε η διπλή όψη του νομίσματος του διαδικτύου, καλύφθηκαν θέματα όπως ο εθισμός, το άγχος, η κατάθλιψη, η απομόνωση, η κυβερνοασφάλεια, οι σωματικές και ψυχικές επιπτώσεις.

 1000006398 1000006403 Eikona1 Eikona2 Eikona3 Eikona4

Η ενημέρωση εστίασε  στους κινδύνους (κλοπή δεδομένων, παραπληροφόρηση), την ενίσχυση της κριτικής σκέψης, τις στρατηγικές αντιμετώπισης με όρια, καθοδήγηση, ασφαλή πλοήγηση από τους γονείς στο οικογενειακό περιβάλλον, αλλά  και το σχολείο ως μονάδα και την πολιτεία.  Παρουσιάστηκαν πραγματικά στοχευμένα παραδείγματα και στατιστικά στοιχεία για την χρήση του διαδικτύου στη χώρα μας με έντονη τη διαφορά διεθνώς.

 

1000006404

Εν κατακλείδι, τονίστηκε πως το διαδίκτυο μπορεί να χρησιμοποιείται ως διδακτικό εργαλείο με σκοπό τη μάθηση, αλλά σαφώς πρέπει   να υπάρχει ισορροπία και υπεύθυνη χρήση αυτού.Eikona5

 

Η ανταπόκριση των γονέων ήταν μεγάλη και καθώς το θέμα απασχολεί σε σημαντικό βαθμό την ελληνική οικογένεια δόθηκε υπόσχεση πως η συζήτηση θα συνεχιστεί σε επόμενη συνάντηση. Ευχαριστούμε θερμά τις εισηγήτριες, την κα Κατσαμάκη Φανή και την κα Γεωργία Λαζαρίδου για την εμπεριστατωμένη παρουσίαση και τους γονείς που παραβρέθηκαν.

Για τον Σύλλογο Διδασκόντων 
Η Διευθύντρια

Μαρία Θεοχάρη

Δράση της Α΄τάξης για την παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

Η Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2025 έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά
της Α’ Δημοτικού του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου ,
να ανοίξουν τα μάτια της καρδιάς.

anapiri3 696x356 1

 

Μέσα από παιχνίδια και μικρές δοκιμασίες, τα παιδιά περπάτησαν για λίγο στα μονοπάτια του «άλλου», εκεί όπου η προσπάθεια, η εμπιστοσύνη και η συνεργασία γίνονται γέφυρες.
Στο παιχνίδι «Πάμε μια βόλτα», τα ζευγάρια προχώρησαν μαζί – οδηγός και επιβάτης –. Έμαθαν πως ο δρόμος γίνεται ευκολότερος όταν τον μοιράζεσαι, όταν κρατάς το χέρι του συμμαθητή σου και τον βοηθάς να βρει τον βηματισμό του.


1A 

1B   

 2 2 2A

Στη δράση «Χωρίς όραση», άφησαν για λίγο την όραση στην άκρη και
άκουσαν την αφή τους να μιλά.
Ψηλάφησαν αντικείμενα και ζωάκια, ανακαλύπτοντας
πως ο κόσμος δεν φαίνεται μόνο… νιώθεται.
Και κάπως έτσι κατάλαβαν ότι κάθε δυσκολία
μπορεί να γίνει δρόμος προς μια άλλη μορφή δύναμης.

 

1000015167 1000015171 1000015176 1000015177 1000015184

Τα παιδιά μας ανταποκρίθηκαν με ευαισθησία, κατανόηση και χαμόγελα.
Γιατί κάθε τέτοια μέρα μας θυμίζει πως η διαφορετικότητα δεν είναι εμπόδιο· είναι ένας άλλος τρόπος να υπάρχουμε, να μαθαίνουμε και να αγαπάμε.
Οι δασκάλες της τάξης
Ευθυμίου Βενετία & Κεκεζίδου Σοφία

Δράση της ΣΤ΄τάξης για τα Δικαιώματα του παιδιού

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού, πραγματοποιήθηκε  στην ΣΤ΄τάξη μία δράση με στόχο την ενδυνάμωση των μαθητών και την ανάδειξη τόσο των αναγνωρισμένων όσο και των «αθέατων» δικαιωμάτων τους.

1000006255

Αφού συζητήσαμε αρχικά για τα βασικά δικαιώματα των παιδιών σε όλο τον κόσμο, επικεντρωθήκαμε σε εκείνες τις ανάγκες και εμπειρίες που συχνά μένουν σιωπηλές, στα προσωπικά συναισθήματα και στις δυσκολίες που τα παιδιά δεν εκφράζουν εύκολα. Με αφετηρία τα βιβλία «Το Μεγάλο Πάντα και ο Μικρός Δράκος» και «Το Παιδί, ο Τυφλοπόντικας, η Αλεπού και το Άλογο», ανοίξαμε έναν διάλογο για θέματα που αγγίζουν τον εσωτερικό κόσμο των παιδιών: φόβους, σκέψεις, συναισθηματικά μπλοκαρίσματα και ανάγκη για υποστήριξη.
Στο πλαίσιο της δράσης δημιουργήσαμε ένα ειδικό κουτί, πάνω στο οποίο αναγραφόταν η φράση «Δεν είμαι αόρατος».
1000006238
1000006239  1000006241
1000006240
Τα παιδιά κλήθηκαν να τοποθετήσουν μέσα ένα γράμμα, μια μικρή ιστορία από τη ζωή τους την οποία δυσκολεύτηκαν κάποτε να διαχειριστούν ή δεν κατάφεραν να μοιραστούν.
1000006254
Στόχος μας ήταν να νιώσουν ότι η τάξη αποτελεί
έναν χώρο όπου δεν είναι αόρατα· έναν χώρο όπου μπορούν να εκφραστούν,
να ακουστούν και να διεκδικήσουν το δικαίωμα να είναι ο εαυτός τους.
Το κουτί θα παραμείνει διαθέσιμο στην αίθουσα
καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, ώστε οι μαθητές να μπορούν
να καταθέτουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους
κάθε φορά που το έχουν ανάγκη.
1000006252 1000006253
Τέλος, τα παιδιά παρουσίασαν στην τάξη προσωπικά
αγαπημένα τους αντικείμενα που έφεραν από το σπίτι, με σκοπό να ενισχυθεί το αίσθημα οικειότητας, ασφάλειας και του «ανήκειν» στο χώρο του σχολείου.
1000006256
Οι δασκάλες της τάξης
Ευγενία Σταγιοπούλου & Τσιόϊκα Μαίρη

Γιορτή Πολυτεχνείου 2025 στο 2ο Δημοτικό σχολείο Αμυνταίου

Μια ξεχωριστή και υπέροχη γιορτή ετοίμασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες  της Ε’ τάξης για την 52η επέτειο της Εξέγερσης του Πολυτεχνείου 1973  με την καθοδήγηση  της εκπαιδευτικού κας Μαρίας Θεοχάρη.

prosklisi

Την  εκδήλωση παρακολούθησαν και τα παιδιά του 2ου Νηπιαγωγείου Αμυνταίου στο πλαίσιο δράσεων για την εσωτερική αξιολόγηση με τίτλο “Ομαλά προχωρώ προς και από το Δημοτικό”.

IMG 9070

Οι μαθητές/τριες παρουσίασαν ένα χρονικό των γεγονότων του Πολυτεχνείου
με ντοκουμέντα και πλούσιο φωτογραφικό υλικό της εποχής.

IMG 9069        IMG 9066

 

3db5a0ec 7edb 4bde a247 c22d1d4ff549 9fb9c985 79ee 416f 9203 dabbeb9140c2

IMG 9068 1

Τραγούδησαν και απάγγειλαν ποιήματα,

4 3

 

5 2   

ενώ στο τέλος, κάθε μαθητής/τρια της Ε΄τάξης παίρνοντας από το χέρι ένα νήπιο κατέθεσαν  ένα λουλούδι στον μικρό βωμό που είχε στηθεί για τους ήρωες της  εξέγερσης του Πολυτεχνείου.

1211918a cbf9 4872 930d 48edf84cac41     01375b65 2117 4d4b 8cbe cde39dcf488d

Η γιορτή ήταν πολύ συγκινητική και τα παιδιά αφού ύμνησαν τη δημοκρατία και την ελευθερία, ευχήθηκαν  να μη ζήσουμε ξανά τόσο θλιβερές καταστάσεις.

Η γιορτή έκλεισε με το τραγούδι “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο” και τον”Εθνικό Ύμνο”,
όπου οι φωνές των μαθητών/τριών της Ε΄τάξης ενώθηκαν
με τις φωνές των παιδιών της Α΄τάξης και του 2ου Νηπιαγωγείου Αμυνταίου,
δίνοντας μια πολύ συγκινητική νότα στην εκδήλωση.

3 2

Το σκηνικό της γιορτής εμπλουτίστηκε με τα  υπέροχα έργα που ετοίμασαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του 2ου Δημοτικού με την καθοδήγηση της εικαστικού μας, κας Αφροδίτη Γκρίζη, την οποία ευχαριστούμε θερμά.

1000006032 1   

 

916b5e5c d52d 4836 89b3 b65295e3fdd0 904721c7 ec6e 48bc 83c7 15537403d6e0

Ομαδικές εργασίες στο μάθημα των εικαστικών για την 17η Νοέμβρη

Στο πλαίσιο της προετοιμασίας της γιορτής για την επέτειο της 17ης Νοεμβρίου,
οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας
ετοίμασαν 
δυο ομαδικές εργασίες στο μάθημα των εικαστικών
με την καθοδήγηση της εκπαιδευτικού ΠΕ08 κας Γκρίζη Αφροδίτης.
Το Πολυτεχνείο ζει και μας εμπνέει !!!
Οι μαθητές/τριες της Δ΄,Ε΄και ΣΤ΄ τάξης μελέτησαν αρχικά το έργο του  Γιάννη Γαΐτη, εικαστικού, καλλιτέχνη με διεθνή αναγνώριση και  καριέρα, ο οποίος  ήταν από τους πρώτους εικαστικούς που αντέδρασαν στο καθεστώς της δικτατορίας. Καυτηριάζει με έναν ιδιαίτερα προσωπικό και τολμηρό τρόπο την καταπίεση της προσωπικότητας του ανθρώπου. Το έργο του  «Η δολοφονία της ελευθερίας» όπου μία ομάδα στρατιώτες, με την γνώριμη όψη που έχουν τα ανθρωπάκια του, πυροβολούν ένα περιστέρι, προβλημάτισε και ενέπνευσε τα παιδιά.
Έτσι   δημιούργησαν το δικό τους έργο.
1000006032
Ο Αλέξης Ακριθάκης είναι ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους του μοντερνισμού στην Ελλάδα. Από την παιδική του ηλικία δημιουργικός αλλά και ατίθασος με ένα πνεύμα ανεξαρτησίας που αδυνατούσε να προσαρμοστεί σε κανόνες. Ο ίδιος ανέφερε ότι δεν επιθυμούσε να ενταχθεί σε κανένα καλλιτεχνικό κίνημα και αναζητούσε διαρκώς μία προσωπική γλώσσα στη ζωγραφική του. Ένα έργο του με προφητικό μήνυμα, αφού το δημιούργησε 5 χρόνια πριν από τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, έγινε αφορμή να μελετήσουμε την δουλειά του και να δημιουργήσουμε το δικό μας ομαδικό έργο.  Συμμετείχαν μαθητές -τριες της Α,Β΄΄ και Γ΄ τάξης.
1000006033
1000006034

Απελευθέρωση Αμυνταίου 6 Νοεμβρίου 2025

 Την Τετάρτη, 6 Νοεμβρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες όλων των τάξεων του σχολείου παρακολούθησαν εντός των τάξεων παρουσίαση- ομιλία  για την 112η επέτειο απελευθέρωσης του Αμυνταίου από τις εκπαιδευτικούς των τάξεων.

Η σημαιοφόρος Σ.Σ.  και οι παραστάτες του 2ου Δημοτικού σχολείου Αμυνταίου  συμμετείχαν στη δοξολογία και  στην επιμνημόσυνη δέηση στον  Ιερό Ναό Κωνσταντίνου και Ελένης, την Πέμπτη, 6 Νοεμβρίου 2025 για την   113η επέτειο απελευθέρωσης του Αμυνταίου.

1 1

  2 1

Στη συνέχεια, συμμετείχαν στην επιμνημόσυνη δέηση   στην τοπική κοινότητα Ροδώνα.

576602781 1774086380213568 1646639165618277468 n

Ακολούθησε η μαθητική παρέλαση  με τη συμμετοχή μαθητών & μαθητριών της Γ΄,  Δ΄, Ε΄και ΣΤ΄τάξης του σχολείου μας, συνοδεία της εκπαιδευτικού Φυσικής Αγωγής, κ. Γεωργίας Ιορδάνου.

4 1

5 1

Χρόνια πολλά και ελεύθερα!!!

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην οικία του κου Στεφάνου

Στο πλαίσιο δράσεων που αφορούν στην τοπική Ιστορία και με αφορμή τον
εορτασμό της Επετείου Απελευθέρωσης του Αμυνταίου στις 6 Νοεμβρίου 1912, οι
μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και Στ’ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αμυνταίου
πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη την Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2025 στην
αναπαλαιωμένη οικία του κ. Κώστα Στεφάνου, το παλαιότερο κτίριο της πόλης με
μακραίωνη ιστορία και πολιτιστική αξία.

2 2

Τις τάξεις συνόδευσαν η εκπαιδευτικός του Τμήματος Ένταξης ,
κα Ρένα Μυλωνά,που οργάνωσε την επίσκεψη,
η Διευθύντρια του σχολείου κ. Μαρία Θεοχάρη,
οι εκπαιδευτικοί της ΣΤ΄ τάξης κ. Ευγενία Σταγιοπούλου και κ. Ευγενία Παπακυριακού..

Η οικία Στεφάνου, χτισμένη το 1897 από Έλληνες μάστορες της μακεδονίτικης σχολής,
αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα παραδοσιακής αρχιτεκτονικής του τόπου. 

Η εξωτερική τοιχοποιία της, πάχους 70 εκατοστών από πέτρα της ευρύτερης περιοχής
προσέδωσε σταθερότητα και αντοχή στον χρόνο. Αργότερα, προστέθηκε το 
μπαλκόνι, στοιχείο που αναβάθμισε την αισθητική και λειτουργική της μορφή.

IMG 20251105 092650 IMG 20251105 092738

IMG 20251105 095358

 IMG 20251105 095417 IMG 20251105 095421


Η κατοικία είναι διώροφη με κελάρι. Στον  αρχικό σχεδιασμό όταν λειτουργούσε ως “χάνι”διέθετε
τέσσερα δωμάτια στο ισόγειο και τέσσερα στον πρώτο όροφο,
με τα δρύινα ταβάνια ηλικίας περίπου 130 ετών
να παραμένουν σε εξαιρετική κατάσταση.

IMG 20251105 093347 IMG 20251105 093652

Γεωγραφικά, το σπίτι βρίσκεται σε κομβικό σημείο της πόλης του Αμυνταίου,
απέναντι από το σιδηροδρομικό σταθμό,
ο οποίος υπήρξε κάποτε εμπορικό πέρασμα με έντονη κίνηση
επιβατών και επαγγελματιών. Γι’ αυτό και στην ευρύτερη περιοχή λειτουργούσαν
πέντε πανδοχεία (χάνια) που φιλοξενούσαν ταξιδιώτες.
Κατά την περίοδο της οθωμανικής κυριαρχίας
στο σπίτι διέμεναν δύο αδέλφια Τούρκοι,
γεγονός που το έσωσε από την πυρπόλιση του υπόλοιπου Αμυνταίου
μετά την ανακατάληψη του απο τους Τούρκους το 1912. 

Στην δεκαετία του 30′ λειτουργούσε στην οικία σχολή ραπτικής – μοδιστρικής
για νεαρά κορίτσια του Αμυνταίου.

Κατά την Κατοχή, η οικία επιτάχθηκε και χρησιμοποιήθηκε
ως διοικητήριο και ως κατοικία του Γερμανού διοικητή.

1 2

3 1  4 2

Το κελάρι της φιλοξενούσε εξοπλισμό απόσταξης και βαρέλια κρασιού και τσίπουρου,
τα οποία οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά,

IMG 20251105 092842 IMG 20251105 092937 IMG 20251105 092944

καθώς και παραδοσιακά αντικείμενα, όπως καντάρια, κόσσες, επισκευαστικά εργαλεία κλπ.

IMG 20251105 092953 IMG 20251105 093021 IMG 20251105 093035 IMG 20251105 093045

IMG 20251105 093138   IMG 20251105 093319 IMG 20251105 093511    

 IMG 20251105 093516

Ιδιαίτερη εντύπωση προκάλεσαν τα οικιακά σκεύη εποχής, μπαούλα του 1841, παλαιές ραπτομηχανές, το “φανάρι” συντήρησης τροφίμων αλλά και
αντικείμενα εποχής της περιόδου 1910-1920, που
σηματοδότησε την έλευση τηλεφώνου, γραμμοφώνου και φωτογραφικής μηχανής.

IMG 20251105 092937 1 IMG 20251105 094502

IMG 20251105 093220   IMG 20251105 093223

   IMG 20251105 092708      IMG 20251105 092711

 IMG 20251105 092733   IMG 20251105 092729

Τα παιδιά περιηγήθηκαν στους χώρους, κατέβηκαν στο κελάρι, παρατήρησαν την
πέτρα, τα υλικά και τις τεχνικές δόμησης της εποχής και έθεσαν ερωτήσεις στον κ. Στεφάνου, ο
οποίος μοιράστηκε προσωπικές μνήμες, καθώς και ο ίδιος γεννήθηκε και μεγάλωσε στην οικία αυτή.
Τους μίλησε για το σκεπτικό της αναπαλαίωσης και συντήρησης της οικίας που επιτελέσθηκε απο τον ίδιο,
αλλά και όλες τις δυσκολίες που είχε το εν λόγω εγχείρημα.

IMG 20251105 092650 1
Στην αυλή, με πέτρινη διαμόρφωση και παραδοσιακό ξυλόφουρνο, τα παιδιά βίωσαν
εικόνες μιας άλλης εποχής, γεμάτες αισθήσεις και αυθεντικότητα.

IMG 20251105 094934 IMG 20251105 094951

IMG 20251105 095654  IMG 20251105 094959

Ως ένδειξη ευγνωμοσύνης, οι μαθητές προσέφεραν το «Βάζο της Μνήμης»,
χειροποίητο δώρο από πηλό, το οποίο περιείχε ευχές και σκέψεις των παιδιών, με
στόχο να τιμηθεί η μνήμη, η φιλοξενία και η αγάπη για την παράδοση.

20251108 154404  6cc67fae 5402 4432 b56a b6fef936e742

Η επίσκεψη αποτέλεσε μία βιωματική εμπειρία που ενίσχυσε την ιστορική συνείδηση, τη σύνδεση
με τον τόπο και τον σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά

Οι μαθητές και οι μαθήτριες εμφανώς ενθουσιασμένοι και εντυπωσιασμένοι, αφού ευχαρίστησαν τον κύριο Στεφάνου για την ξενάγηση και την αναδρομή πίσω στον χρόνο, επέστρεψαν στο σχολείο τους υποσχόμενοι οτι θα αποτυπώσουν την εμπειρία τους σε σχολική εργασία.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων και οι μαθητές /τριες του 2ου Δημοτικού Σχολείου Αμυνταίου
εκφράζουν τις θερμές τους ευχαριστίες προς τον κ. Κώστα Στεφάνου
για τη φιλοξενία,τον χρόνο και τις πολύτιμες
ιστορικές γνώσεις που μοιράστηκε μαζί μας.
Επίσης, τον ευχαριστούμε από καρδιάς  που μας έκανε την τιμή
να είμαστε οι πρώτοι επισκέπτες  μετά την ολοκλήρωση της αναπαλαίωσης της οικίας του.

Του ευχόμαστε υγεία,   δύναμη  κα  στο μέλλον η οικία Στεφάνου
να μιλήσει στις καρδιές πολλών συμπολιτών μας , όπως στις δικές μας.
Η εμπειρία υπήρξε μοναδική και βαθιά διδακτική για όλους.

Σχέδιο Αποτροπής καπνίσματος

Σύμφωνα με την Πράξη 9η/ 03-11-2025 καταρτίστηκε Σχέδιο Αποτροπής Καπνίσματος
σε όλους τους χώρους του σχολείου, τόσο στους εσωτερικούς (κτίριο σχολείου),
όσο και στους εξωτερικούς (αυλές, χώρους γύρω από το σχολείο).
Αυτή η απαγόρευση είναι απόλυτη και αφορά όλο το προσωπικό, τους/τις μαθητές/τριες και
οποιονδήποτε/οποιαδήποτε επισκέπτεται το σχολείο.

Το Σχέδιο βασίζεται στη νομοθεσία που απαγορεύει το κάπνισμα σε δημόσιους χώρους, συμπεριλαμβανομένων των σχολικών μονάδων. Επιπλέον, καθορίζονται οι κυρώσεις που επιβάλλονται σε περίπτωση παραβίασης της απαγόρευσης, τόσο για το προσωπικό όσο και για τους/τις μαθητές/τριες. Η νομοθεσία αυτή έχει ως σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας και την προώθηση ενός υγιούς και ασφαλούς περιβάλλοντος για τους/τις μαθητές και το προσωπικό του σχολείου.



Λήψη αρχείου