Κεντρικός άξονας της πραγματοποίησης των δράσεων των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τη σχολική χρονιά 2023-24, αποτελεί:
* η Φιλοσοφία του σχολείου μας για ενεργή συµµετοχή σε καινοτόμες δράσεις καθώς και η
διάχυση στην κοινωνία.
* το Όραμα που προβάλλει το σχολείο μας:
να είναι “τόπος” συνάντησης του διαφορετικού και της πολυχρωμίας, όπου θα θεριεύει ο έρωτας
της Γνώσης, της Σοφίας και της Αλήθειας στις τρυφερές ψυχές των παιδιών.
Για την υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων, αποφασίστηκαν οι παρακάτω θεματικοί άξονες:
Οκτώβριος – Νοέμβριος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Αυτομέριμνα
ΥΠΟΘΕΜΑ
“Με φροντίζω, με προσέχω μ΄ αγαπώ, στα πόδια μου πατώ”
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθηνά Ματράκη – Δήμητρα Τζιμίκου
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
• Να κατανοήσουν την έννοια της αυτομέριμνας μέσα από βιωματικές
παιγνιώδεις δράσεις.
• Να αναπτύξουν δεξιότητες που θα βοηθήσουν στην υγιεινή του
σώματος, στον καλλωπισμό του, στην προσαρμογή του, στην ασφάλεια και
στην προστασία του από κινδύνους (π.χ. εξαρτήσεις, ατυχήματα, κακοποιητικές
συμπεριφορές, κρίσεις, αλλαγές.)
• Να επιδιώξουν μέσω της δυναμικής του εαυτού την προαγωγή της
υγείας, της σωματικής, ψυχικής, πνευματικής, της ευζωίας
• Να συνειδητοποιήσουν ότι η φροντίδα του “εαυτού” εξοπλίζει το άτομο
με ανθεκτικότητα, δυναμικότητα και ευελιξία, το διευκολύνει να αντιμετωπίζει
τις αλλαγές, τα απρόοπτα και τις προκλήσεις
• Να επιδιώξουν να γίνουν αρχιτέκτονες της δικής τους ζωής, να φτιάξουν
τους δικούς τους δρόμους, τις δικές τους επιθυμίες.
• Να αντιληφθούν ότι μαθαίνοντας να αυτομεριμνούν, μαθαίνουν να
μεριμνούν και για τον διαφορετικό άλλο, τον συνάνθρωπο.
Δεκέμβριος – Ιανουάριος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη
Τα δικαιώματα των ανθρώπων – παιδιού
ΥΠΟΘΕΜΑ
“Ό,τι μου ανήκει το κρατώ, σφικτά στην χούφτα το φιλώ”
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Βαλσαμούλη Δέσποινα – Θεοδοσία Τουφεξή
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
• Να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι, όλα τα παιδιά έχουν μια ατομιική
ταυτότητα που οφείλουμε να την σεβόμαστε.
• Να συνειδητοποιήσουν ότι μέσω της παραπάνω αναγνώρισης
εμπλουτίζεται η ατομικότητά μας και δημιουργείται έδαφος φιλίας,
αλληλοσεβασμού και συνεργασίας, καθώς και πνεύμα ομαδικότητας.
• Να αναπτυχθεί στα παιδιά ο προβληματισμός σχετικά με τις
«διαφορετικές» συνθήκες ζωής των «διαφορετικών» παιδιών ώστε να οδηγηθεί
το παιδικό μυαλό στην ανάδειξη της αναγκαιότητας του σεβασμού των
ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αποδοχής του «διαφορετικού».
• Να αναπτύξουν την ικανότητα της ενσυναίσθησης μέσα από παιχνίδια
ρόλων
Φεβρουάριος – Μάρτιος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ:
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ- ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
Φιλοζωία – Δικαιώματα των ζώων
ΥΠΟΘΕΜΑ
Φιλόζωος εν δράσει“Δίνω χάδια στο γατί, μη ρωτάτε το γιατί”
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθηνά Ματράκη – Δήμητρα Τζιμίκου
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
• Να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά να δούνε τη ζωή μέσα και από τα μάτια
αδέσποτων ζώων, ώστε να νιώσουν όπως νιώθουν και εκείνα
• Να συνειδητοποιήσουν ότι και τα ζώα έχουν δικαιώματα μα τους λείπει
η φωνή για να τα διεκδικήσουν και για αυτό έχουν όλους εμάς.
• Να συνειδητοποιήσουν τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντι στα
ζώα συντροφιάς και πως τα ζώα δεν είναι παιχνίδια ή αντικείμενα με
ημερομηνία λήξης
• Να κατανοήσουν την έννοια της υιοθεσίας και την σημαντικότητά της
• Να αντιληφθούν τη μέγιστη σημασία της υιοθεσίας ενός αδέσποτου
ζώου.
• Να κατανοήσουν τί σημαίνει ευζωία ενός ζώου και να γνωρίσουν τις
βασικές υποχρεώσεις ενός υπευθύνου κηδεμόνα ζώου,
• Να μάθουν να κατονομάζουν τα συναισθήματα τους και τα
συναισθήματα των άλλων και να κατανοούν την αρετή της ενσυναίσθησης,
αναπτύσσοντας παράλληλα αισθήματα φροντίδας και υπευθυνότητας για άλλες
μορφές ζωής
Απρίλιος – Μάιος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
Εκπαιδευτική Ρομποτική STEM/STE(A)M μέσα από την Ανακύκλωση
ΥΠΟΘΕΜΑ
“Το χαρτί αν τσαλακώσω, στον μπλε κάδο θα το δώσω”
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δέσποινα Βαλσαμούλη – Θεοδοσία Τουφεξή
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον
προβληματισμό,
Να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα,
Να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης,
Να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων
Να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως την σωστή
διαχείριση αποβλήτων (ανακύκλωση)
Να αναγνωρίσουν ποια υλικά ανακυκλώνονται και ποια όχι
Να προβληματιστούν και να συνειδητοποιήσουν την αξία της ανακύκλωσης
Να προτείνουν λύσεις και να τις υλοποιούν για όφελος δικό τους, της τοπικής
κοινωνίας και του ευρύτερου φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος
Η διάρκεια των Εργαστηρίων σε κάθε θεματικό κύκλο θα είναι 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια)
διάρκειας 2 έως 3 ωρών το κάθε Εργαστήριο.
Οι δράσεις μας θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα µε τις ανάγκες των παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο θα
γίνεται τακτική αξιολόγηση και παρεμβάσεις και αλλαγές όπου χρειάζεται.