Εργαστήρια Δεξιοτήτων Σχολικής Χρονιάς 2023-24

2

Κεντρικός άξονας της πραγματοποίησης των δράσεων των εργαστηρίων δεξιοτήτων για τη σχολική χρονιά 2023-24, αποτελεί:
* η Φιλοσοφία του σχολείου μας για ενεργή συµµετοχή σε καινοτόμες δράσεις καθώς και η
διάχυση στην κοινωνία.
* το Όραμα που προβάλλει το σχολείο μας:
να είναι “τόπος” συνάντησης του διαφορετικού και της πολυχρωμίας, όπου θα θεριεύει ο έρωτας
της Γνώσης, της Σοφίας και της Αλήθειας στις τρυφερές ψυχές των παιδιών.
Για την υλοποίηση των εργαστηρίων δεξιοτήτων, αποφασίστηκαν οι παρακάτω θεματικοί άξονες:

Οκτώβριος – Νοέμβριος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ
Αυτομέριμνα

ΥΠΟΘΕΜΑ
“Με φροντίζω, με προσέχω μ΄ αγαπώ, στα πόδια μου πατώ”
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθηνά Ματράκη – Δήμητρα Τζιμίκου
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
• Να κατανοήσουν την έννοια της αυτομέριμνας μέσα από βιωματικές
παιγνιώδεις δράσεις.
• Να αναπτύξουν δεξιότητες που θα βοηθήσουν στην υγιεινή του
σώματος, στον καλλωπισμό του, στην προσαρμογή του, στην ασφάλεια και
στην προστασία του από κινδύνους (π.χ. εξαρτήσεις, ατυχήματα, κακοποιητικές
συμπεριφορές, κρίσεις, αλλαγές.)
• Να επιδιώξουν μέσω της δυναμικής του εαυτού την προαγωγή της
υγείας, της σωματικής, ψυχικής, πνευματικής, της ευζωίας
• Να συνειδητοποιήσουν ότι η φροντίδα του “εαυτού” εξοπλίζει το άτομο
με ανθεκτικότητα, δυναμικότητα και ευελιξία, το διευκολύνει να αντιμετωπίζει
τις αλλαγές, τα απρόοπτα και τις προκλήσεις
• Να επιδιώξουν να γίνουν αρχιτέκτονες της δικής τους ζωής, να φτιάξουν
τους δικούς τους δρόμους, τις δικές τους επιθυμίες.
• Να αντιληφθούν ότι μαθαίνοντας να αυτομεριμνούν, μαθαίνουν να
μεριμνούν και για τον διαφορετικό άλλο, τον συνάνθρωπο.

Δεκέμβριος – Ιανουάριος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
Κοινωνική Συναίσθηση και ευθύνη
Τα δικαιώματα των ανθρώπων – παιδιού
ΥΠΟΘΕΜΑ
“Ό,τι μου ανήκει το κρατώ, σφικτά στην χούφτα το φιλώ”
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Βαλσαμούλη Δέσποινα – Θεοδοσία Τουφεξή
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
• Να κατανοήσουν ότι όλοι οι άνθρωποι, όλα τα παιδιά έχουν μια ατομιική
ταυτότητα που οφείλουμε να την σεβόμαστε.
• Να συνειδητοποιήσουν ότι μέσω της παραπάνω αναγνώρισης
εμπλουτίζεται η ατομικότητά μας και δημιουργείται έδαφος φιλίας,
αλληλοσεβασμού και συνεργασίας, καθώς και πνεύμα ομαδικότητας.
• Να αναπτυχθεί στα παιδιά ο προβληματισμός σχετικά με τις
«διαφορετικές» συνθήκες ζωής των «διαφορετικών» παιδιών ώστε να οδηγηθεί
το παιδικό μυαλό στην ανάδειξη της αναγκαιότητας του σεβασμού των
ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της αποδοχής του «διαφορετικού».
• Να αναπτύξουν την ικανότητα της ενσυναίσθησης μέσα από παιχνίδια
ρόλων

Φεβρουάριος – Μάρτιος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ:
ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ- ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ
Φιλοζωία – Δικαιώματα των ζώων
ΥΠΟΘΕΜΑ
Φιλόζωος εν δράσει“Δίνω χάδια στο γατί, μη ρωτάτε το γιατί”
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθηνά Ματράκη – Δήμητρα Τζιμίκου
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
• Να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά να δούνε τη ζωή μέσα και από τα μάτια
αδέσποτων ζώων, ώστε να νιώσουν όπως νιώθουν και εκείνα
• Να συνειδητοποιήσουν ότι και τα ζώα έχουν δικαιώματα μα τους λείπει
η φωνή για να τα διεκδικήσουν και για αυτό έχουν όλους εμάς.
• Να συνειδητοποιήσουν τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντι στα
ζώα συντροφιάς και πως τα ζώα δεν είναι παιχνίδια ή αντικείμενα με
ημερομηνία λήξης
• Να κατανοήσουν την έννοια της υιοθεσίας και την σημαντικότητά της
• Να αντιληφθούν τη μέγιστη σημασία της υιοθεσίας ενός αδέσποτου
ζώου.
• Να κατανοήσουν τί σημαίνει ευζωία ενός ζώου και να γνωρίσουν τις
βασικές υποχρεώσεις ενός υπευθύνου κηδεμόνα ζώου,
• Να μάθουν να κατονομάζουν τα συναισθήματα τους και τα
συναισθήματα των άλλων και να κατανοούν την αρετή της ενσυναίσθησης,
αναπτύσσοντας παράλληλα αισθήματα φροντίδας και υπευθυνότητας για άλλες
μορφές ζωής

Απρίλιος – Μάιος
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ
Εκπαιδευτική Ρομποτική STEM/STE(A)M μέσα από την Ανακύκλωση
ΥΠΟΘΕΜΑ
“Το χαρτί αν τσαλακώσω, στον μπλε κάδο θα το δώσω”
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Δέσποινα Βαλσαμούλη – Θεοδοσία Τουφεξή
Δεξιότητες που επιδιώκεται να καλλιεργηθούν:
 Να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον
προβληματισμό,
 Να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα,
 Να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης,
 Να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων
 Να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως την σωστή
διαχείριση αποβλήτων (ανακύκλωση)
 Να αναγνωρίσουν ποια υλικά ανακυκλώνονται και ποια όχι
 Να προβληματιστούν και να συνειδητοποιήσουν την αξία της ανακύκλωσης
 Να προτείνουν λύσεις και να τις υλοποιούν για όφελος δικό τους, της τοπικής
κοινωνίας και του ευρύτερου φυσικού και κοινωνικού περιβάλλοντος

Η διάρκεια των Εργαστηρίων σε κάθε θεματικό κύκλο θα είναι 7 εβδομάδες (5 έως 7 εργαστήρια)
διάρκειας 2 έως 3 ωρών το κάθε Εργαστήριο.
Οι δράσεις μας θα αναπροσαρμόζονται ανάλογα µε τις ανάγκες των παιδιών. Γι’ αυτό το λόγο θα
γίνεται τακτική αξιολόγηση και παρεμβάσεις και αλλαγές όπου χρειάζεται.