Συμμετοχή στον διαγωνισμό «Η θάλασσα που θέλω να έχω!».

Με ιδιαίτερη χαρά και έμπνευση, η ομάδα μας συμμετείχε στον 4ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης, με τίτλο «Η θάλασσα που θέλω να έχω!». Μέσα από τη μουσική, τον στίχο και τη δημιουργική έκφραση, τα παιδιά μας ένωσαν φωνές και όνειρα, για να μιλήσουν για μια θάλασσα καθαρή, ζωντανή και γεμάτη ελπίδα.

Το τραγούδι μας, με τίτλο «Μπλουμ», είναι ένα μήνυμα αισιοδοξίας αλλά και ευθύνης· μια βουτιά στον κόσμο που οραματιζόμαστε: έναν κόσμο όπου η θάλασσα είναι προστατευμένη, γεμάτη ζωή και απαλλαγμένη από την ανθρώπινη αδιαφορία.

Μελωδίες από παιδικές καρδιές που χτυπούν για το περιβάλλον. Ένα τραγούδι από εμάς, για όλους. Για τη θάλασσα που θέλουμε να έχουμε.

Αυτοί είναι οι στίχοι του τραγουδιού που φτιάξαμε!
Μπλουμ!

Θέλω να ‘χω μια θάλασσα καθάρια,
γεμάτη ψάρια και μαργαριτάρια,
να ‘χει κύματα λευκές καρδιές,
ουράνια τόξα σ’ αμμουδιές.
Μπλουμ! Να πέφτω στο βυθό,
να βλέπω διάφανο ουρανό.
Μπλουμ! Να παίζω με φεγγάρια,
και ροζ θαλασσινά χορτάρια.
Θέλω να ΄χω μια θάλασσα φλαμίνγκο,
κοχύλια στις χούφτες μου να σφίγγω,
να ‘χει γοργόνες για σανίδες
πανιά με χρώματα για ελπίδες.
Μπλουμ! Να πέφτω στο βυθό,
να βλέπω διάφανο ουρανό.
Μπλουμ! Να παίζω με φεγγάρια
και άσπρα κύματα κριάρια.

Η μουσική ήταν προϊόν συνεργασίας των παιδιών μας με δύο μουσικούς και φοιτητές που εκπόνησαν την πρακτική τους άσκηση στα πλαίσια του μεταπτυχιακού τους προγράμματος,τον Κωνσταντίνο Μαυροματάκη και την Ιωάννα Τσαντιρίδου.

1750874707942
τραγουδάμε το “Μπλουμ”

Σχέδιο δράσης σχολικού έτους 2024-2025 “Ένα Βιβλίο ανοιχτό η Κυρα-Φύση, τις σελίδες της γυρνώ, να η Χαρά, να κι η Λύση!”

Ένα από τα οράματά μας για τη φετινή χρονιά ήταν να δοθούν όλα εκείνα τα εφόδια, ώστε το παιδί να χτίσει τη γνώση έξω από τα στενά όρια της τάξης, να του επιτραπεί να περιπλανηθεί σε υπαίθριους χώρους, να αγκαλιάσει ό,τι σημαίνει φύση ,να ξεφύγει από πιέσεις και άγχη της καθημερινότητας αλλά και να φτιάξει περιβάλλοντα που μιμούνται τα φυσικά, όταν δεν μπορεί να τα έχει. Αυτή η σκέψη μας σκοπό είχε  να αποτελέσει εργαστήριο μάθησης, εκτόνωσης, χαράς και δημιουργικής απασχόλησης.

Σκοπός της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη φύση:

Μέσα από οργανωμένες δράσεις να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με τη φύση, στο ανοιχτό εξωτερικό περιβάλλον με τον ουρανό για στέγη.

Να επιχειρηθεί η διέγερση της φαντασίας και των αισθήσεων αφού το μάθημα στη φύση προσφέρει ψυχική ανάταση τόσο στα νήπια όσο και στους εκπαιδευτικούς.

Να επιτευχθεί η σύνδεση  των αντίστοιχων νευρωνικών δικτύων του εγκεφάλου με το δίκτυο του λόγου και με το δίκτυο της ανταμοιβής (χαρά).

Να δοθεί η ευκαιρία παρατήρησης, ανακάλυψης και κατανόησης των πτυχών της φύσης.

Να γίνει προσπάθεια ανάπτυξης κοινωνικών δεξιοτήτων μεταξύ των μελών της ομάδας και να καταστεί αναγκαίος ο σεβασμός προς το φυσικό  περιβάλλον.

Να  αξιοποιηθεί η μάθηση μέσω της ελευθερίας και της θετικής ενέργειας που προσδίδει το φυσικό περιβάλλον.

Να σταθμεύσει στη συνείδηση του καθενός πως ο σεβασμός προς τη φύση και η αντίληψη του εαυτού ως κομμάτι της φύσης, είναι μια σχέση ίσης αξίας που καλλιεργείται καθημερινά.

Οι δράσεις υλοποιήθηκαν στον αύλειο χώρο  του σχολείου μας, στη γειτονιά μας, στα αρχαία της πλατείας Ναυαρίνου και στον αύλειο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου.

Υιοθεσία δέντρου

Η τάξη μας, στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Παιδαγωγικής Εγκεφάλου, υιοθέτησε με αγάπη και φροντίδα το δέντρο «Ροδούλα» στην αυλή του σχολείου μας. Η συμβολική αυτή πράξη έγινε αφορμή για βιωματική μάθηση, συναισθηματική σύνδεση και νευροπαιδαγωγική ενεργοποίηση.
Καθώς παρατηρούμε τη Ροδούλα, ενεργοποιείται το οπτικό δίκτυο, το οποίο μας βοηθά να εστιάσουμε στα χρώματα, το σχήμα, την κίνηση των φύλλων και τις λεπτομέρειες του δέντρου. Μέσα από την καθημερινή φροντίδα και την παρατήρηση, αναπτύσσουμε το δίκτυο εστίασης προσοχής και διάκρισης, καθώς διακρίνουμε μικρές αλλαγές, προσαρμοζόμαστε στις εποχές και μαθαίνουμε να δρούμε με ακρίβεια και ενσυναίσθηση. Τέλος, μέσα από τη συλλογική λήψη αποφάσεων, την οργάνωση δραστηριοτήτων και την ανάληψη ευθύνης, ενεργοποιείται το κεντρικό εκτελεστικό δίκτυο, ενισχύοντας τις δεξιότητες αυτορρύθμισης, προγραμματισμού και συνεργασίας.
Η Ροδούλα δεν είναι απλώς ένα δέντρο∙ είναι πηγή έμπνευσης, στοργής και νοητικής ανάπτυξης. Έγινε το σύμβολο μιας τάξης που μαθαίνει, σκέφτεται, αισθάνεται και ανθίζει – όπως κι εκείνη.
Μουσική δράση στην πλατεία Ναυαρίνου παρέα με μία “Μπαλαλάικα”
Στην καρδιά της Πλατείας Ναυαρίνου, η σχολική μας κοινότητα έδωσε ζωή σε μια ξεχωριστή μουσική δράση με πρωταγωνίστρια τη μπαλαλάικα — ένα παραδοσιακό όργανο με ιδιαίτερο ηχόχρωμα και αφηγηματική δύναμη. Η δράση αυτή σχεδιάστηκε στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Παιδαγωγικής Εγκεφάλου και είχε στόχο όχι μόνο τη μουσική απόλαυση, αλλά και τη βαθιά νευροπαιδαγωγική ενεργοποίηση του εγκεφάλου των μαθητών.
Μέσα από διαδραστικά ακουστικά παιχνίδια, ρυθμικά μοτίβα και φωνητικές ασκήσεις, επιδιώχθηκε η πύκνωση και η διασύνδεση όλων των περιοχών του ακουστικού δικτύου — από την πρωτογενή ακουστική επεξεργασία έως τα ανώτερα επίπεδα νοηματοδότησης του ήχου. Η ζωντανή ακρόαση της μπαλαλάικας αποτέλεσε ερέθισμα για την ενεργοποίηση του δικτύου του λόγου, καθώς τα παιδιά συνέδεσαν ρυθμούς με λέξεις, μελωδίες με ιστορίες και ήχους με έννοιες.
Ταυτόχρονα, η μουσική δράση ενίσχυσε τη σύνδεση με το δίκτυο της ανταμοιβής, αφού τα παιδιά βίωσαν τη χαρά της δημιουργίας, τη συγκίνηση του ήχου και την αίσθηση κοινής συμμετοχής. Η θετική ενίσχυση και η συναισθηματική εμπλοκή καλλιέργησαν ένα περιβάλλον μάθησης όπου ο εγκέφαλος δεν ακούει απλώς – αλλά μαθαίνει, συνδέεται και εξελίσσεται.
Η μπαλαλάικα έγινε έτσι γέφυρα μεταξύ πολιτισμού και νευροεπιστήμης. Μια γέφυρα που ενώνει ήχους, λέξεις, συναισθήματα και μαθησιακά δίκτυα, στη βάση μιας παιδαγωγικής που σέβεται και ενισχύει τον αναπτυσσόμενο εγκέφαλο του παιδιού.

Καλωσορίζουμε την Άνοιξη στο Πάρκο με τους Μικρούς μας Μαθητές

Με κέφι και μουσική, τα παιδιά του νηπιαγωγείου γιόρτασαν τον ερχομό της άνοιξης στο πάρκο, σε μια ξεχωριστή δράση αφιερωμένη στη φύση, το παιχνίδι και τη χαρά.

Οι μουσικοί μας βοήθησαν να δημιουργηθεί μια ατμόσφαιρα, γεμάτη ήχους και μελωδίες που ξεσήκωσαν μικρούς και μεγάλους. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να πειραματιστούν με μουσικά όργανα, να παίξουν με ρυθμούς και να συμμετάσχουν σε διαδραστικά μουσικά παιχνίδια.

Παράλληλα, οργανώθηκαν υπαίθριες δραστηριότητες, όπως κινητικά παιχνίδια, χοροί και δημιουργικές ασκήσεις που έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να κινηθούν ελεύθερα, να συνεργαστούν και να χαρούν τη φύση.

Ήταν μια όμορφη μέρα γεμάτη ζωντάνια, όπου η μουσική, το παιχνίδι και η παιδική φαντασία ένωσαν τις δυνάμεις τους για να καλωσορίσουν με τον πιο γλυκό τρόπο την άνοιξη!

Μια βόλτα πίσω στο χρόνο και να.. παλιά επαγγέλματα ανταμώνω!

Το τέταρτο Εργαστήριο Δεξιοτήτων μάς ταξίδεψε στο παρελθόν, γνωρίζοντας στα παιδιά παραδοσιακά επαγγέλματα που έχουν χαθεί ή εξελιχθεί.
Μέσα από τη βιωματική προσέγγιση, το παιχνίδι, τα τραγούδια και τις κατασκευές , τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με επαγγέλματα που χάθηκαν στο χρόνο αλλά άφησαν ανεξίτηλο το αποτύπωμα τους στην κοινωνία, όπως ο γαλατάς, η ράφτρα, ο λούστρος, ο λατερνατζής, ο παγοπώλης κ.α.
Η καινοτομία ήρθε με την ενσωμάτωση της εκπαιδευτικής ρομποτικής και της φιλοσοφίας STEM: τα παιδιά κλήθηκαν να “αναβιώσουν” αυτά τα επαγγέλματα, χρησιμοποιώντας ρομποτάκια και απλές κατασκευές, δημιουργώντας εργαλεία, “μηχανές” και διαδρομές που μιμούνταν τις παλιές τεχνικές, παντρεύοντας έτσι την παράδοση με τη σύγχρονη τεχνολογία.
Με αφορμή την θεματολογία του Εργαστηρίου ,γεννήθηκε η ιδέα της οργάνωσης και υλοποίησης της καλοκαιρινής γιορτής -λήξης του νηπιαγωγείου μας για την σχολικής χρονιά 2024-2025.

 

Με αυτά τα εργαστήρια, το νηπιαγωγείο γίνεται ένας ζωντανός χώρος μάθησης, φαντασίας και δημιουργίας, που καλλιεργεί δεξιότητες ζωής, ενσυναίσθηση, περιβαλλοντική συνείδηση και δημιουργική σκέψη από τα πρώτα κιόλας σχολικά βήματα.

“Μία γοργόνα ψιθυρίζει, θάλασσα καθάρια, χαίρονται ήλιοι και φεγγάρια”

Οι παρακάτω δράσεις εντάσσονται στα πλαίσια του 3ου Εργαστήριου δεξιοτήτων: “Μία γοργόνα ψιθυρίζει, θάλασσα καθάρια, χαίρονται ήλιοι και φεγγάρια” στην θεματική ενότητα ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ,Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά
Προστασία θαλασσών.
Μέσα από τη μαγευτική ιστορία μιας γοργόνας που ζει σε καθαρά νερά, τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα περιβαλλοντικής προστασίας και οικολογικής συνείδησης.
Το εργαστήριο επικεντρώθηκε στην ανάγκη διατήρησης της παγκόσμιας και τοπικής φυσικής κληρονομιάς, με έμφαση στη θάλασσα και τους θαλάσσιους οργανισμούς.
Με δραστηριότητες όπως αφηγήσεις, παιχνίδια ρόλων, καλλιτεχνικές δημιουργίες με ανακυκλώσιμα υλικά και πειράματα με θέμα τη ρύπανση, οι μικροί μαθητές ανέπτυξαν ενσυναίσθηση και κατανόηση για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.

«Όταν κλαίω»: Ένα παραμύθι για τη δύναμη των δακρύων στην Παιδική Γωνιά της ΔΕΒΘ 2025

Κατά τη διάρκεια της 21ης Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου Θεσσαλονίκης, που πραγματοποιήθηκε από τις 8 έως τις 11 Μαΐου 2025, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε μια ξεχωριστή εκδήλωση. Συγκεκριμένα, παρακολούθησαν την αφήγηση του παραμυθιού «Όταν κλαίω» από τη συγγραφέα του,Λίνα Μουσιώνη μια εμπειρία που τους προσέφερε βαθύτερη κατανόηση των συναισθημάτων τους.

Το παραμύθι «Όταν κλαίω» εστιάζει στην αναγνώριση και αποδοχή της λύπης, ενθαρρύνοντας τα παιδιά να εκφράζουν τα συναισθήματά τους χωρίς φόβο ή ντροπή. Η ζωντανή αφήγηση από τη συγγραφέα δημιούργησε ένα ασφαλές περιβάλλον, όπου τα παιδιά ένιωσαν ελεύθερα να μοιραστούν τις δικές τους εμπειρίες.

Μετά την αφήγηση, τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δημιουργική δραστηριότητα: ζωγράφισαν τι κάνουν τα ίδια όταν κλαίνε για να νιώσουν καλύτερα. Μέσα από τις ζωγραφιές τους, αποτυπώθηκαν ποικίλες στρατηγικές αντιμετώπισης της λύπης, όπως η αγκαλιά από τη μαμά, το παιχνίδι με φίλους και άλλες πολλές ιδέες.

Η επίσκεψη αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για τα παιδιά, καθώς συνδύασε τη φιλαναγνωσία με την ενσυναίσθηση και την αυτογνωσία. Μέσα από το παραμύθι και τη δημιουργική έκφραση, τα παιδιά ενισχύθηκαν στην κατανόηση και διαχείριση των συναισθημάτων τους, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα στην προσωπική τους ανάπτυξη.

«Πρωτομαγιά και Γιορτή της Μητέρας: Γιορτές της Άνοιξης και της Αγάπης»

Η Πρωτομαγιά και η Γιορτή της Μητέρας αποτελούν δύο σημαντικές ανοιξιάτικες γιορτές που προσφέρουν πλούσιες ευκαιρίες για δημιουργικές και εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο.

Η Πρωτομαγιά, γνωστή ως γιορτή των λουλουδιών και της άνοιξης, αποτελέσε αφορμή κατασκευή πρωτομαγιάτικου στεφανιού όπου τα παιδιά  δημιούργησαν στεφάνια με συνθέσεις από χαρτί και ύφασμα. Άκουσαν ιστορίες και τραγούδια που σχετίζονται με την άνοιξη και τα λουλούδια.

Η Γιορτή της Μητέρας είναι μια ευκαιρία για τα παιδιά να εκφράσουν την αγάπη και την εκτίμησή τους προς τις μητέρες τους μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων. Έτσι τα παιδιά δημιούργησαν το πορτρέτο της μαμάς με υλικά ζωγραφικής ,ενώ μέσα σ΄ενα φακελάκι περίμενε τις μανούλες μία έκπληξη, ένα μυστικό κωδικό qr code μέσω του οποίου θα έπαιρναν ένα βιντεοσκοπημένο μήνυμα αγάπης απ΄το παιδί τους.

 

Χρόνια πολλά σε όλες τις μανούλες!!

 

“Πασχαλινές Δημιουργίες και Ιστορίες”

Το Πάσχα είναι μια από τις πιο σημαντικές και αγαπημένες γιορτές του χρόνου, γεμάτη νοήματα, παραδόσεις και όμορφες στιγμές.Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τα έθιμα του τόπου μας, να εκφραστούν μέσα από την τέχνη και τη μουσική και να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης.

Ζωγραφίζουν και διακοσμούν πασχαλινά αυγά, κατασκευάζουν  καλαθάκια, φτιάχνουν κάρτες με ευχές, ακούν πασχαλινά παραμύθια και τραγουδούν σχετικά τραγούδια. Παράλληλα, γίνεται συζήτηση  για τη σημασία της Ανάστασης και της αγάπης,μετατρέποντας το σχολικό περιβάλλον σε ένα χώρο χαράς και προσμονής για τη μεγάλη γιορτή της Ανάστασης.

1745478799135 1745478799104 1745478799013

1745478799044 1745478799060 1745478799073 1745478799088 1745478799029

 

“Χρόνια Πολλά, Ελευθερία!”

Η 25η Μαρτίου είναι μια σημαντική διπλή γιορτή για την πατρίδα μας: γιορτάζουμε τόσο τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου όσο και την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.

Στο νηπιαγωγείο μας, τιμούμε αυτή τη μέρα με τραγούδια, ποιήματα και δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια της ελευθερίας, της πατρίδας και της ιστορικής μας κληρονομιάς. Με χαρά και σεβασμό, μικροί και μεγάλοι συμμετέχουμε σε μια γιορτή αφιερωμένη στους ήρωες που αγωνίστηκαν για την ελευθερία της Ελλάδας.

Κουκλοθεατρική παράσταση “Ο Μεταξούλης”

Τ α παιδιά του νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολυθήσουν την ιστορία του Μεταξούλη. Πρόκειται για ένα μικρό μεταξοσκώληκα που του αρέσει να πλέκει. Στην προσπάθεια του να γίνει φίλος με τα υπόλοιπα παιδιά στο σχολείο, ο Μεταξούλης ράβει ζακέτες για όλους. Αφού γίνεται θύμα κοροϊδίας για τις ζακέτες του, αποφασίζει να ξεκινήσει ένα ταξίδι με την φίλη του την Ρούνα την πασχαλίτσα για να βρει τους γονείς του. Στο ταξίδι του συναντά καινούργιους φίλους από τους οποίους μαθαίνει πολλά.

Μια ιστορία που καταδεικνύει την αξία της φιλίας, της οικογένειας αλλά και την δύσκολη πραγματικότητα του bullying στις μικρές ηλικίες και προσπαθεί να τονίσει την ανάγκη να ακούμε τις φωνές και τα ταλέντα που έχουμε μέσα μας.

Μαθαίνουμε αγγλικά..παίζοντας

Η εισαγωγή της αγγλικής γλώσσας στο νηπιαγωγείο μπορεί να προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, αρκεί να εφαρμοστεί με κατάλληλες παιδαγωγικές μεθόδους και να λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες και τις δυνατότητες των παιδιών. Η σωστή προσέγγιση θα βοηθήσει στη δημιουργία μιας θετικής σχέσης με τη γλώσσα, προετοιμάζοντας το έδαφος για μελλοντική επιτυχία στη γλωσσική εκμάθηση.

Η επαφή με μια διεθνή γλώσσα όπως τα αγγλικά βοηθά τα παιδιά να εξοικειωθούν με άλλους πολιτισμούς, ενισχύοντας την αποδοχή της διαφορετικότητας και την ανάπτυξη μιας παγκόσμιας αντίληψης.

Ως εκ τούτου η διδασκαλία των αγγλικών σε τόσο μικρή ηλικία πρέπει να βασίζεται στο παιχνίδι, την αφήγηση, τη μουσική και τις διαδραστικές δραστηριότητες, ώστε να είναι ευχάριστη και αποτελεσματική.