6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2024 ΣΠΑΜΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η δράση με τίτλο: «Σπάω τη σιωπή, ενώνουμε τις φωνές ενάντια στη βία»

σε συνεργασία  με το  Φορέα Υλοποίησης: Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης, Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης του Εργαστηρίου ΜΕΚΘΕΜΕ του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και με περισσότερα από 520 σχολεία όλων των βαθμίδων (Νηπιαγωγεία, Δημοτικά Σχολεία, Γυμνάσια και  Λύκεια) από όλη τη χώρα και ένα από την Ίμβρο, και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Αθλητισμού και Θρησκευμάτων.

Στο πλαίσιο της δράσης οι μαθητές/τριες συζήτησαν για τη βία και τον εκφοβισμό, τις μορφές, τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού, την αντιμετώπιση και πόσο σημαντικό είναι να σπάμε τη σιωπή και να αναφέρουμε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού.

Την ημέρα της δράσης (6 Μαρτίου), κατά τη μετάβασή τους από το σχολείο στο κεντρικό σημείο συγκέντρωσης οι μαθητές/τριες κρατώντας μπαλόνια και φορώντας  μάσκες που απεικονίζουν συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού κ ‘εσπασαν ταυτόχρονα ένα μπαλόνι. Το σπάσιμο των μπαλονιών συμβολίζει το σπάσιμο της σιωπής και τη ταυτόχρονη κίνηση συμβολίζει ότι ενώνουμε τις φωνές.

νηπια

Η υλοποίηση της δράσης σε κεντρικό σημείο της πόλης αποσκοπούσε στην ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών.

20240305 094054 220240305 094023 220240305 093944 2

 

 

20240306 095205 20240306 095218 20240306 095221 20240306 095227 20240306 102845 20240306 102848 20240306 102851 20240306 102854νηπιαεκπαιδευτικοιπαιδειας

Ευχαριστούμε από καρδιάς για την ευγενική τους παρουσία, συνεργασία και στήριξη :

  • Το Δήμο Αγρινίου για την ηχητική κάλυψη της εκδήλωσης και την εκτύπωση της αφίσας της δράσης
  • Τον Αντιδήμαρχο Παιδείας και Αθλητισμού κο Χρήστο Ζαρκαβέλη
  • Τη σύμβουλο Εκπαίδευσης ΠΕ 60 κα Χαρούλα Κουζέλη

Για την εθελοντική τους συμμετοχή ευχαριστούμε :

  • Το PhotopolisAgrinio Photo Festival για την βιντεοκάλυψη της δράσης
  • Τον κο Καλτσά Παναγιώτη για την παραχώρηση του Drone
  • Τη φωτογραφική ομάδα Art8 του Καλλιτεχνικού εργαστηρίου, τον κο Τσολκα Κων/νο και τις κυρίες Λίτινα Ελένη και Δημητριάνου Αλέκα.

Τους γονείς όλων των παιδιών των συμμετεχόντων νηπιαγωγείων:

  • 1οΝηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 5οΝηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 14οΝηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 16οΝηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 18οΝηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 23οΝηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 2oΝηπιαγωγείο Αγίου Κωνσταντίνου
  • Ειδικό Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαρία Δημάδη»
  • Νηπιαγωγείο Δοκιμίου

Μαζί για ένα καλύτερο διαδίκτυο.

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΕΝΑ ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

saferinternet4kids.gr

Α. (08/02/2024) Διαδικτυακή εκδήλωση  της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2024 για μαθητές Νηπιαγωγείου και Α’ Δημοτικού  ώρα 10:00΄π.μ.-11:00΄π.μ.

 

Ο @Παπάκης  ενημερώνει τους μικρούς μαθητές /τριες όλων των τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας για το τι  πρέπει να προσέχουν στην επικοινωνία τους μέσω διαδικτύου. Μέσα από το παραμύθι   «Ο διάσημος φίλος του @Παπάκη» και μια διαδραστική παρουσίαση, οι μικροί μαθητές  μαθαίνουν πως να επικοινωνούν μέσω διαδικτύου με ασφάλεια, ενημερώνονται για την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων και για τον διαδικτυακό εκφοβισμό ενώ δόθηκε  ιδιαίτερη έμφαση στο πως πρέπει να αντιδρούν στην περίπτωση που δουν κάτι στο διαδίκτυο που τους ανησυχεί/αναστατώνει/τρομάζει. Μετά την ενημέρωση ακολούθησε σχολιασμός του παραμυθιού και τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση.

παπακης

20240208 100732 20240208 100743 20240208 101132 20240212 105214

 

ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ

 

Β. Το 23ο Νηπιαγωγείο

και η Αριάδνη Δάντε«Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο»

23ο nipiagogeio-dante-2

Με αφορμή τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου (Safer Internet Day 2024), τη Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου η Διεύθυνση και το Διδακτικό Προσωπικό του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου προσκάλεσαν τη συγγραφέα και Μηχανικό Πληροφορικής Αριάδνη Δάντε (συγγραφικό ψευδώνυμο της Ευτυχίας Σαμαρτζοπάνου) για να συνεργαστούν «Μαζί για ένα Καλύτερο Διαδίκτυο».

Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου διοργανώνεται κάθε χρόνο από το Πανευρωπαϊκό Δίκτυο Εθνικών Κέντρων Ενημέρωσης και Επαγρύπνησης INSAFE (https://www.betterinternetforkids.eu), με στόχο την προώθηση της ασφαλέστερης και πιο υπεύθυνης χρήσης των OnLine τεχνολογιών και των κινητών τηλεφώνων, ιδίως μεταξύ των παιδιών και των νέων σε όλο τον κόσμο. Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου εορτάστηκε σε περισσότερες από 180 χώρες στον κόσμο. Την ευθύνη οργάνωσης στη χώρα μας έχει το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου του ΙΤΕ.

βασω μαρια τονια χρηστος

Στον αρχικό χαιρετισμό της η συγγραφέας Αριάδνη Δάντε, που μεταξύ των σπουδών της είναι και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στην Ασφάλεια Πληροφοριακών Συστημάτων, παρουσίασε στα παιδιά τους βοηθούς της: τον Άκη Κομπιουτεράκη (laptop), τον Έκτορα Προτζέκτορα (φορητό προβολέα) και τους κουκλοήρωες του εκπαιδευτικού βιβλίου «Ψάχνοντας την ερμηνεία». Η συγγραφέας εξήγησε στα παιδιά το αντικείμενο της καθημερινής της εργασίας (Μηχανικός Πληροφορικής στις Ένοπλες Δυνάμεις) και τόνισε την αξία και τη βοήθεια που της παρέχουν τα ψηφιακά της εργαλεία. Αφού μοιράστηκε με τα παιδιά όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για το παιχνίδι της αφήγησης που θα πραγματοποιούνταν στη δράση, παρέδωσε τους κουκλοήρωες στις νηπιαγωγούς και πήρε τη θέση της πίσω από το πληκτρολόγιο του Άκη και τον φακό του Έκτορα. Το μεγάλο λευκό πανί προβολής του σχολείου αποκάλυψε στα παιδιά την τούρτα γενεθλίων της μικρής Τύχης, της ανιψιάς της διάσημης συγγραφέως θείας Μνήμης και τα παιδιά κατάλαβαν πως, πλέον, ξεκινάει η προετοιμασία του πάρτι. Ωστόσο, ο νους των παιδιών πήγε αμέσως στο κακό, γιατί παρατήρησαν την πλούσια εικονογράφηση του παιδικού βιβλίου «Ψάχνοντας την ερμηνεία» της Αριάδνης Δάντε και κατάλαβαν πως κάτι συμβαίνει με τον νεαρό Μεξικανό Ενρίκε και το laptop του.

Με την αρωγή των νηπιαγωγών και τη βοήθεια της τεχνολογίας, τα παιδιά παρακολούθησαν ένα χαρούμενο και διδακτικό παιχνίδι ρόλων. Οι ευφάνταστες νηπιαγωγοί μιμήθηκαν εκπληκτικά τους ήρωες του βιβλίου (έφηβο χάκερ, ντετέκτιβ Διαδικτύου, βιβλιοπώλη, ζαχαροπλάστη, παντοπώλη και τη συγγραφέα θεία Μνήμη) και μέσα από τη βιωματική δράση τα παιδιά κατάλαβαν πως δεν πρέπει να κυκλοφορούμε μόνοι μας στο Διαδίκτυο, χωρίς την παρουσία και επίβλεψη των γονιών μας και ούτε να διαβάζουμε και να ανταλλάσσουμε μηνύματα με αγνώστους

Το Διαδίκτυο είναι ένα εξαιρετικό περιβάλλον για αναζήτηση πληροφοριών ποικίλης ύλης και ένας χώρος διασκέδασης. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί κίνδυνοι και για αυτό τα παιδιά έχουν ανάγκη τη συνοδεία του γονιού ή του παιδαγωγού τους.

Στο τέλος, ο Έκτορας Προτζέκτορας επιφύλασσε μια έκπληξη στα παιδιά: μετέτρεψε την οροφή της αίθουσας εκδηλώσεων σε μια πελώρια σκηνή και ακολούθησε τρελός χορός, όπως άλλωστε αναλογεί και σε ένα πάρτι.

Το δημιουργικό μάθημα συνοδεύτηκε από εικαστική έκθεση, όπου τα παιδιά φιλοτέχνησαν τα δικά τους καλάμια με ψαράκια και το μήνυμα «Μην ψαρώνεις στο Διαδίκτυο», αλλά και πολλά έργα με οθόνες κινητού και το μήνυμα «Υποστηρικτής #SID2024».

Οι νηπιαγωγοί παρέλαβαν τους διαλόγους του εκπαιδευτικού βιβλίου και οδηγίες για τη δημιουργία μιας σχετικής ψηφιακής αφήγησης, που θα παραμείνει στην ψηφιακή βιβλιοθήκη του σχολείου.

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΧ.ΕΤΟΣ: 2024-2025

eggrafes mast 300x149 1

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ  ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το σχολικό έτος 2024 – 2025 θα πραγματοποιηθούν από 1η  έως 20 Μαρτίου 2024.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση της Διευθύντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2024 – 2025  εγγράφονται υποχρεωτικά  μαθητές γεννημένοι το 2020.

Οι εγγραφές γίνονται  με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες με Χρήση κωδικών taxisnet και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του και τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου.

Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, απαιτείται η έγγραφη συναίνεση του έτερου γονέα/κηδεμόνα με υπεύθυνη δήλωση του.

«Σπάμε τη Σιωπή, Ενώνουμε τις Φωνές μας Ενάντια στη Βία και στον Εκφοβισμό»,

Afisa open Form 2 
σπάμε τη σιωπή
Δεκάδες νήπια με μπαλόνια στα χέρια θα γεμίσουν την κεντρική πλατεία στο Αγρίνιο,  το πρωί της Τετάρτης 6 Μαρτίου, καθώς θα πάρουν μέρος σε μια πρωτότυπη συμβολική δράση ενάντια στη βία και το σχολικό εκφοβισμό που θα υλοποιηθεί ταυτόχρονα σε ολόκληρη τη χώρα.

Συγκεκριμένα, όπως έγινε γνωστό, στα πλαίσιο της ευαισθητοποίησης των μαθητών και μαθητριών,  των μελών της σχολικής κοινότητας και της κοινωνίας γενικότερα, ενάντια στη βία και στον σχολικό εκφοβισμό, Νηπιαγωγεία του Δήμου Αγρινίου συμμετέχουν δυναμικά στη δράση που διοργανώνεται πανελληνίως από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας. Η δράση έχει  πανελλήνιο χαρακτήρα και συμμετέχουν σχολεία από όλη την Ελλάδα.

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024 ώρα 11:00 π.μ. στην κεντρική πλατεία του Αγρινίου Σπάμε μπαλόνια, σπάμε τη σιωπή». Το σπάσιμο των μπαλονιών συμβολίζει το σπάσιμο της σιωπής ενάντια στη βία και το ταυτόχρονο σπάσιμο των μπαλονιών συμβολίζει ότι ενώνουμε τις φωνές όλοι και όλες μαζί.

Στόχοι της δράσης είναι οι μαθητές και μαθήτριες:

-να ορίζουν τη βία και τον εκφοβισμό

-να αναγνωρίζουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού και τις μορφές τους

-να κατανοούν τα συναισθήματα της βίας και του εκφοβισμού

-να αναφέρουν φαινόμενα βίας και εκφοβισμού

-να αξιολογούν θετικά το σπάσιμο της σιωπής σε φαινόμενα βίας και εκφοβισμού

-να χρησιμοποιούν ειρηνικές πρακτικές επίλυσης των συγκρούσεων

Συμμετέχοντα νηπιαγωγεία:

  • 1ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 5ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 14ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 16ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 18ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου
  • 2ο Νηπιαγωγείο Αγ. Κων/νου
  • Ειδικό Νηπιαγωγείο Αγρινίου «Μαρία Δημάδη»
  • Νηπιαγωγείο Δοκιμίου
  • Νηπιαγωγείο Καστρακίου
  • Νηπιαγωγείο Στράτου

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ Σχ. έτος: 2023-2024

5η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Πυροσβεστική Υπηρεσία Αγρινίου

20240214 210115120240214 2101401

received 3265348330429089

Την Παρασκευή 16 Φεβρουαρίου 2024 επισκεφτήκαμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Αγρινίου με αφορμή  τις  ασκήσεις ετοιμότητας που πρέπει να γίνονται στο σχολείο μας στα πλαίσια του Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση πυρκαγιών, ακραίων καιρικών φαινομένων, τεχνολογικών καταστροφών και ΧΒΡΠ περιστατικών.                                      

Η διδακτική μας επίσκεψη ήταν άλλη μια παιδαγωγική δραστηριότητα σχεδιασμένη να επιτύχει συγκεκριμένους στόχους σε επίπεδο γνώσεων – δεξιοτήτων και στάσεων των νηπίων για θέματα που άπτονται της πυρόσβεσης, πυροπροστασίας, σεισμών και φυσικών καταστροφών. Ειδικότερα, στόχος της επίσκεψης είναι η ενημέρωση των μαθητών/τριων μας για το σημαντικό έργο της πυροσβεστικής, καθώς και η ευαισθητοποίησή τους σε θέματα πρόληψης και αντιμετώπισης έκτακτων καταστάσεων.

20240215 093521120240215 0953381 20240215 0949221 20240215 0924371 20240215 091041120240215 0910411

 

Οι μαθητές ενημερώθηκαν  για τις ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος σε περίπτωση που βρεθεί σε κατάσταση κινδύνου (πυρκαγιά ή σεισμό), πως μπορεί να αποφύγει τον πανικό και να δράσει έως ότου επέμβει η Πυροσβεστική.

Ακολούθησε επίδειξη του πυροσβεστικού οχήματος, του εξοπλισμού και της χρήσης του

Οφείλουμε να ευχαριστήσουμε τον Διοικητή της Π.Υ. Αγρινίου Αντιπύραρχο κ.ΠΕΤΡΑΚΗ και όλο το προσωπικό της Πυροσβεστικής υπηρεσίας.

 

 

4η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Ειδικό Νηπιαγωγείο Αγρινίου “Μαρία Δημάδη”

Γέφυρες χτίζουμε – φράγματα γκρεμίζουμε!Αυτό το μήνυμα μεταφέραμε κατά την
επίσκεψή μας στο Ειδικό νηπιαγωγείο «Μαρία Δημάδη»

.
IMG 20240131 125550 1024x732 1

Η διδακτική επίσκεψη στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Αγρινίου “Μαρία Δημάδη” ήταν μια παιδαγωγική δραστηριότητα σχεδιασμένη να επιτύχει συγκεκριμένους στόχους σε επίπεδο γνώσεων – δεξιοτήτων και στάσεων των νηπίων και συμπεριλαμβάνεται στον ετήσιο προγραμματισμό διδακτικών επισκέψεων. Ειδικότερα, στόχος της επίσκεψης ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών και η ανάπτυξη ενσυναίσθησης και αποδοχής για τα άτομα με διαφορετικότητα και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και η προσφορά στιγμών χαράς και διασκέδασης στους μαθητές/τριες μέσα από δημιουργικές δραστηριότητες Οι μαθητές μας περιηγήθηκαν στους χώρους του σχολείου, έπαιξαν στην αυλή , έμαθαν λέξεις στη νοηματική, χόρεψαν και τραγούδησαν μαζί με τα παιδιά του Ειδικού νηπιαγωγείου και τέλος άφησαν την αγάπη τους πάνω στα “δέντρα της αγάπης” .

2 3

IMG 20240131 131027 169x300 1 IMG 20240206 224340 1024x548 1 IMG 20240206 224521 169x300 1 IMG 20240131 102926 169x300 1IMG 20240206 224542 169x300 1 IMG 20240206 230050 169x300 1  

received 318919873911882 received 399792925793809 received 888177263092625 received 902261901440252 received 949030346738977 received 1045960873370587

Ευχαριστούμε από καρδιάς την Προϊσταμένη του Ειδικού νηπιαγωγείου «Μαρία Δημάδη» κ. Χαρδαλιά Γιάννα καθώς και όλο προσωπικό για τη θερμή υποδοχή τους . ΠΕΡΑΣΑΜΕ ΥΠΕΡΟΧΑ!

 

3η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

«Μαγική Αυλή»

 

Με αφορμή τη θεματική μας ενότητα: «Χριστούγεννα στην πόλη μας» την Πέμπτη 21 Δεκεμβρίου 2023, επισκεφτήκαμε με τους μαθητές/τριές μας το Χριστουγεννιάτικο θεματικό πάρκο της πόλης του Αγρινίου «Μαγική Αυλή» και στη συνέχεια έγινε περιήγηση στην Χριστουγεννιάτικη πόλη μας με το τρενάκι του Δήμου.

Ήταν ένα ευχάριστο και ξέγνοιαστο πρωινό με παιχνίδι και ανεμελιά στη “Μαγική αυλή”, βόλτα στην χριστουγεννιάτικη πόλη μας με το τρενάκι του Δήμου και ατελείωτο παιχνίδι στο ανακαινισμένο Πάρκο της πόλης μας. Περάσαμε υπέροχα με τα παιδιά. Ευχαριστούμε απο καρδιάς, εκπαιδευτικοί και γονείς, για την ευγενική χορηγία γονέα του σχολείου μας για τη δωρεάν διασκέδαση των παιδιών στη Μαγική Αυλή!

411248433 7168666589821589 5632400744227135530 n 412826096 7168666386488276 3415067270253112735 n 412962686 7168666106488304 2537531394337420153 n 412970602 7168665696488345 6734105374803988869 n 412972571 7168758839812364 8974935003181217632 n

2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Gaea Τρόφιμα ΑΒΕΕ

Με αφορμή τη θεματική μας ενότητα: «Ελιά , το ευλογημένο δέντρο»  την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη,στο εργοστάσιο τυποποίησης και εμπορίας ελληνικών προϊόντων με βάση την ελιά , Gaea Τρόφιμα ΑΒΕΕ που εδρεύει στο Αγρίνιο. Η διδακτική επίσκεψη αποτελεί  παιδαγωγική δραστηριότητα σχεδιασμένη να επιτύχει συγκεκριμένους στόχους σε επίπεδο γνώσεων – δεξιοτήτων και στάσεων των νηπίων και συμπεριλαμβάνεται στον ετήσιο προγραμματισμό διδακτικών επισκέψεων.Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ξεναγηθούν στους χώρους του εργοστασίου, και να παρακολουθήσουν την τυποποίηση και τη συσκευασία  σε δοχεία και βάζα προϊόντων της ελιάς (λάδι, σαλτσες κλπ.) Στο τέλος της επίσκεψης οι μαθητές γεύτηκαν προϊόντα της εταιρίας.

Ευχαριστούμε από καρδιάς τη Διεύθυνση και όλο το ανθρώπινο δυναμικό του εργοστασίου για την φιλοξενία τους και την άψογη ξενάγηση των μαθητών/τριών μας στους χώρους του εργοστασίου.

.20231130 100349 20231130 100652 20231130 100657 20231130 100850 20231130 100855 20231130 101116 20231130 101128 20231130 101330 20231130 101413 20231130 102728 20231130 103043 20231130 104350 20231130 104456 20231130 10490720231130 095432 20231130 095442 20231130 095731

 

1η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ

 Την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023,  

το σχολείο μας επισκέφτηκε το Μουσείο Άλατος  στο Μεσολόγγι.

Στο μουσείο δόθηκε στους μαθητές/τριες  η δυνατότητα να μάθουν «οτιδήποτε σχετίζεται με το αλάτι από την πρώτη εμφάνισή του στον πλανήτη, μέχρι τις μέρες μας, δηλαδή τη σχέση του με

  • την οικονομία,
  • την υγεία,
  • τη γεωργία,
  • την κτηνοτροφία,
  • το περιβάλλον
  • τον τουρισμό και την θρησκεία.

20231020 095126 20231020 103013 20231020 104211  20231020 103923 20231020 100111 20231020 100122 20231020 100126 20231020 100137 20231020 101524 20231020 101536 20231020 10160820231020 104323 20231020 104413 20231020 104424 20231020 104427 20231020 104532 20231020 104615 20231020 104745 20231020 104905 20231020 104918 20231020 104926 20231020 105158 20231020 115224 20231020 103709 20231020 103125

 

Ανασκόπηση Δράσεων (Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2023)

ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΑΙ ΒΑΣΙΛΗ

411866242 900929092034332 4550995457249459059 n

Τρίτη πρωί 19 Δεκεμβρίου υποδεχτήκαμε στο σχολείο μας τη Κ. Ευτυχία Πατσιαλού προκειμένου να γίνει γνωριμία των παιδιών με το παιδικό θεατρικό βιβλίο της με τίτλο: Γράμμα στον Αι Βασίλη
Ο χώρος του σχολείου ήταν  στολισμένος και διαμορφωμένος  για την γίνει και δραματοποίηση του συγκεκριμένου θεατρικού.
– Υπάρχει ή δεν υπάρχει Άγιος Βασίλης;
– Γράφουν τα παιδιά γράμματα σε αυτόν ή δεν γράφουν;
– Μας φέρνει δώρα ο Άγιος Βασίλης ή δεν μας φέρνει;
– Τα δώρα θα πρέπει να είναι πάντα υλικά αγαθά ή καλύτερα θα ήταν να εστιάζουμε στις αξίες της ζωής όπως: Υγεία, Ειρήνη, Αγάπη, Χαρά, Ευτυχία, Ελπίδα και Φιλία;
– Χωρίς πολλά χρήματα μπορούμε να ζήσουμε. Με δυσκολίες, αλλά μπορούμε.
– Χωρίς όλα τα παραπάνω ιδανικά στη ζωή μας όμως, όχι.
Αυτά και άλλα πολλά συζητήσαμε μαζί με τα παιδιά, τα οποία περιλαμβάνονται μέσα στο θεατρικό παραμύθι.
Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε εργαστήριο, όπου τα παιδιά ζωγράφισαν και έγραψαν τι επιθυμούν από τον Άγιο Βασίλη να τους φέρει αυτές τις γιορτές, βάλαμε τα γράμματα σε φακέλους,
κολλήσαμε τα γραμματόσημα που υπάρχουν μέσα στο βιβλίο και τα ρίξαμε στο κόκκινο γραμματοκιβώτιο. Τελος, τα παιδιά μοιράστηκαν ρόλους και έπαιξαν το συγκεκριμένο θεατρικό.

410238948 900929738700934 7135795841230235901 n 410283120 900930058700902 8230995346056378097 n 410752274 900929925367582 1979172942816168702 n 410769006 900929132034328 4713196351366433833 n 410784000 900928878701020 5222190879645985254 n 410826774 900929762034265 1165520399715281962 n 410946133 900929498700958 2461856979231795396 n 411866242 900929092034332 4550995457249459059 n 411872510 900928908701017 5565230716670582902 n

Τ

ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ (06/12/2023)

thumbnail

Το 23ο Νηπιαγωγείο, το 8ο Νηπιαγωγείο και το 4ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου συμμετέχουν στην πανελλαδική εκπαιδευτική δράση ευαισθητοποίησης «ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ 2023» που διοργανώνεται για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά από το Εργαστήριο Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Ε.Ε.ΕΚ.) Ξάνθης.

Οι μικροί μαθητές και οι μικρές μαθήτριες και των τριών σχολείων του Αγρινίου δημιούργησαν βίντεο – μηνύματα για την Αναπηρία και την Διαφορετικότητα, με στόχο την ευαισθητοποίηση και την ενημέρωση όλων μας, στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας Ατόμων με Αναπηρία.

Μέσα από τα αθώα παιδικά τους μάτια, αλλά και τις όμορφες παιδικές τους φωνούλες προσπαθούν να μας υπενθυμίσουν πως η αγάπη, η αποδοχή, ο σεβασμός κ.ά. είναι δικαίωμα όλων μας.

Γίνονται παράδειγμα και έμπνευση για όλους μας και αποδεικνύουν έμπρακτα πως όλοι είμαστε ίσοι και ότι η πόρτα για την διαφορετικότητα είναι πάντα ανοιχτή και δεν χρειάζονται κλειδιά αλλά συναισθήματα…

Τα βίντεο – μηνύμα των μαθητών και μαθητριών του Νηπιαγωγείου μας.

 

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΔΡΑΣΗΣ:

Μαγειρούδης Χρήστος Σχολικός Ψυχολόγος Ε.Ε.Π. ΠΕ23 μέλος Ε.Δ.Υ. στο Σ.Δ.Ε.Υ. του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Αγρινίου – ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Αιτωλοακαρνανίας.

  • Στελιανού Αντωνία ΠΕ60 Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Τμήματος 2 και Διευθύντρια.
  • Νταλαπέρα Ευαγγελία ΠΕ60 Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Τμήματος 1.
  • Καραλή Μαρία ΠΕ60 Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Τμήματος 3.
  • Πολύζου Βασιλική ΠΕ60 Αναπληρώτρια Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Τμήματος 4.
  • Μπάτσου Χριστίνα Σουλτάνα Π60ΕΑΕ Αναπληρώτρια Νηπιαγωγός Παράλληλης Στήριξης.
  • Χριστοδούλου Πηνειώ ΠΕ60 Νηπαγωγός Τμήματος Ένταξης

8ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου

  • Ζώτου Ερασμία ΠΕ60 Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Τμήματος 1 και Προϊσταμένη.
  • Κορδάτου Μαρία Π60ΕΑΕ Νηπιαγωγός Τμήματος Ένταξης
  • Καλογεροπούλου Χριστίνα ΠΕ60ΕΑΕ Αναπληρώτρια Νηπιαγωγός Παράλληλης Στήριξης.
  • Καφρίτσα Αθανασία ΠΕ60 Υπεύθυνη Νηπιαγωγός Τμήματος 2.

4ο Δημοτικό Σχολείο Αγρινίου

  • Γαρουφαλή Αλίκη ΠΕ70 Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός της Τάξης Α1,
  • Ταράτσα Σοφία ΠΕ70ΕΑΕ Αναπληρώτρια Εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης.

«Ευχαριστούμε θερμά και τα τρία σχολεία για την στήριξη, στην τελική υλοποίηση των Βίντεο – Μηνυμάτων την κ. Μήσιου Αλεξάνδρα Αναπληρώτρια Πληροφορικό ΠΕ86 Δ.Δ.Ε. Χίου.

Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι και χαρούμενοι για τους μικρούς μαθητές και τις μικρές μαθήτριες της κοινωνίας του Αγρινίου.

Ευχόμαστε ολόψυχα να γίνει επιτέλους αντιληπτό και κατανοητό από όλους μεγάλους και μικρούς πως τα Άτομα με Αναπηρία δεν είναι διαφορετικά από τους άλλους ανθρώπους και το μόνο απλά που χρειάζεται είναι να αποδεχτούμε όλοι τον άλλον με την όποια διαφορετικότητα του. Έτσι η συμπεριληπτική εκπαίδευση και κουλτούρα θα γίνει πράξη!», αναφέρει ο υπεύθυνος της δράσης,  Χρήστος Μαγειρούδης, Σχολικός Ψυχολόγος.

Τι μπορεί ν’ αγγίξει την καρδιά ενός ανθρώπου, αν δεν μπορεί να την αγγίξει η ψυχή ενός παιδιού;

 

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ (03/12/2023)

Έλα στη θέση μου.

 

Οι μαθητές/ριες χωρίζονται σε 5 ομάδες. Οι ομάδες- σταθμοί εργασίας αντιστοιχούν  1. στην οπτική αναπηρία, 2. στην ακουστική αναπηρία, 3. στην κινητική αναπηρία  5. στις μαθησιακές δυσκολίες. Η κάθε ομάδα θα περάσει και από τους  4 σταθμούς με κυκλικό τρόπο. Κάθε μαθητής/ρια έχει μία φόρμα αυτοαξιολόγησης που συμπληρώνει ατομικά πριν μετακινηθεί στον επόμενο σταθμό εργασίας. Σε κάθε σταθμό, η κάθε ομάδα παραμένει 5 λεπτά. Ο/η εκπαιδευτικός κρατά το χρόνο και με ηχητικό σήμα δηλώνει τη δεξιόστροφη μετακίνησή των μαθητών/ριών στον επόμενο σταθμό εργασίας. Η δραστηριότητα τελειώνει όταν όλες οι ομάδες έχουν περάσει από όλους τους σταθμούς εργασίας και έχουν συμπληρώσει τη φόρμα αυτοαξιολόγησης. Στην ολομέλεια της τάξης γίνεται συζήτηση για το θέμα και τα αρχικά ερωτήματα των παιδιών αλλά και για: α) για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές/ριες στους σταθμούς εργασίας, β) για τις απαντήσεις τους στη φόρμα αυτοαξιολόγησης και γ) για τα συναισθήματά τους.

20231204 11510620231204 114916 20231204 114131 20231204 114047  20231204 113246 20231204 11230020231204 112223 20231204 111925 20231204 11183420231204 111953

ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2023

“Οι νότες της Ευτυχίας” στο νηπιαγωγείο μας.

20231127 090921

“ΟΙ_ΝΟΤΕΣ_ΤΗΣ_ΕΥΤΥΧΙΑΣ” από τις Χρόνος Εκδόσεις “βρέθηκαν” στο 23ο Νηπιαγωγείο Αγρινίου, κατόπιν πρόσκλησης του Σχολικού Ψυχολόγου κυρίου Χρήστου Μαγειρούδη και της Διευθύντριας του νηπιαγωγείου μας.
Πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και εργαστήριο με το εγκεκριμένο εκπαιδευτικό βιβλίο δημιουργικής απασχόλησης παιδιών από την Πρωτοβάθμια Διεύθυνση του Νομού Αιτωλοακαρνανίας για το σχολικό έτος 2023-24 και στα 4 τμήματα του Νηπιαγωγείου από την Κ. Ευτυχία Πατσιαλού.
Μιλήσαμε για τις 5 αισθήσεις μας και πραγματοποιήσαμε πολλές αισθητηριακές ασκήσεις, προκειμένου να κατανοήσουν οι μικροί μαθητές τη σημασία των αισθήσεων στη ζωή μας από τη στιγμή της γέννησής μας και τι συμβαίνει στη ζωή ενός ανθρώπου όταν λείπει κάποια από αυτές.
Προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση ενός τυφλού ανθρώπου, δίνοντας βάση και προσπαθώντας να βρουν αντικείμενα με την αφή και να βρουν πόσο καλά γνωρίζουν τον φίλο τους μόνο με την αφή και την ακοή.
Να αντιληφθούν γεύσεις και χρησιμοποιώντας την όσφρηση να μαντέψουν τι μυρίζουν.
Με τα αυτοσχέδια μουσικά όργανά μου, αλλά και με φυσικά όργανα μιλήσαμε για τα 4 χαρακτηριστικά της μουσικής και με μουσικοκινητικά παιχνίδια, αλλά και με τα έμμετρα στιχάκια του βιβλίου, δουλέψαμε πάνω σε αυτά. Ακονίσαμε την αίσθηση της ακοής χωρίς την αίσθηση της όρασης, μέσα από το παιχνίδι.
Ανακαλύψαμε τη μουσική στους ήχους της φύσης, μιλήσαμε για τις νότες και έγιναν νότες τα ίδια τα παιδιά με το κορμί τους.
Στη συνέχεια, όλα τα παιδιά κατασκεύασαν καρτέλες από 4 αντίτυπα, ούτως ώστε το κάθε τμήμα να δημιουργήσει το δικό του τρισδιάστατο βιβλίο με άχρηστο υλικό, παιδαγωγικό υλικό του σχολείου και πολλά άλλα υλικά που είχαμε στη διάθεσή μας.
Ευχαριστούμε από καρδιάς την Κ. Ευτυχία Πατσιαλού για την εξαιρετική παρουσίαση του βιβλίου της.
20231127 090750 20231127 093548 20231127 094209 20231127 094438 20231127 100618 20231127 100622 20231127 100629 20231127 102543 20231127 102549 405917471 884354937025081 6115765827186902711 n  405956290 884354857025089 2759041155932533535 n 405958505 884353620358546 6386643098029271727 n 405993413 884355410358367 729137310136434565 n 406018028 884354043691837 6374212596244285926 n 406023452 884355650358343 3705453776475735958 n  406205764 884354563691785 8049543416669867853 n  403729388 884355943691647 890111169731899279 n 405227588 884357253691516 2425904131172916408 n 405473008 884354313691810 8706881269021249181 n405499527 884355197025055 8645561387725939938 n405903884 884354813691760 3634250202420685560 n405905438 884355443691697 8444522401628845792 n405912752 884353653691876 2686936103870113039 n

Δράσεις του 23ου Νηπιαγωγείου για την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού. (20/11/2023)

20231122 074239

370252678 322860280493002 4610183053753112641 n386889761 1514208639367995 871465026618784538 n

Κάθε χρόνο, στις 20 Νοεμβρίου, ο κόσμος τιμά την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού για να αναγνωρίσει τη σημασία της προστασίας των δικαιωμάτων των παιδιών.

Τα δικαιώματα των παιδιών είναι θεμελιώδη ανθρώπινα δικαιώματα που ισχύουν για κάθε παιδί, ανεξάρτητα από τη φυλή, τη θρησκεία, την εθνικότητα ή οποιαδήποτε άλλη ιδιότητά του.

Η Διεθνής Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού χρησιμεύει ως υπενθύμιση της σημασίας αυτών των δικαιωμάτων και της ευθύνης που έχουμε να διασφαλίσουμε ότι κάθε παιδί τα απολαμβάνει.

398370159 1017146616184224 2913249058251080149 n375203573 6816023808518618 1270898905372603084 n

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα, την Δευτέρα 20 Νοεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκαν σχετικές δράσεις ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των μαθητών και μαθητριών των Τμημάτων 1 και 2 του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου από τον Σχολικό Ψυχολόγο κ. Χρήστο Μαγειρούδη, τη Διευθύντρια και Νηπιαγωγό του Τμήματος 2κα. Αντωνία Στελιανού, τη Νηπιαγωγό του Τμήματος 1 κα. Ευαγγελία Νταλαπέρα και τη Νηπιαγωγό του ολοήμερου κα. Κωνσταντία Κρόκου.

386888709 260984023273165 2311221782789985680 n377321329 1339263546646550 1958695172692574675 n398411037 1106196177419729 1081626432523162532 n

Οι μικροί μας μαθητές και μικρές μας μαθήτριες ενημερώθηκαν και ευαισθητοποιήθηκαν για τα δικαιώματα τα οποία οφείλουμε να τους παρέχουμε και συζητήσαμε για τη σημασία τους ώστε όλα τα παιδικά ματάκια σε όλον τον κόσμο να  μπορούν να χαμογελούν.

370199597 824746382785402 5666902802860131740 n368423490 728106622157469 400162222327625321 n

Στη συνέχεια, οι μαθητές και μαθήτριες επισφράγισαν με δύο ομαδικά εικαστικά έργα ανά Τμήμα«τα Δικαιώματα των παιδιών», αποτυπώνοντας την καθολικότητα των δικαιωμάτων των παιδιών όλου του κόσμου, ανεξάρτητα από το φύλο, την εθνικότητα ή το χρώμα τους, τη θρησκεία, την ηλικία, την καταγωγή, την κοινωνική τους τάξη…

Τμήμα1Τμήμα 2

370258973 1062491664967442 4009937174955344592 n20231122 074239

 

saferinternet4kids

Ενημέρωση για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου για μαθητές Νηπιαγωγείου.

Στις 10/11/ 2023 και ώρα 10:00 – 10:45 το σχολείο μας συμμετείχε σε διαδικτυακή ενημέρωση για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου για μαθητές Νηπιαγωγείου.
Μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση οι μικροί μαθητές/τριες μαθητές ενημερώθηκαν τι πρέπει να προσέχουν στα πρώτα βήματά τους στον ψηφιακό κόσμο. 

20231110 10302620231110 102007 20231110 102019

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΟΧΙ (27/10/2023)

Σχολική γιορτή της 28ης Οκτωβρίου

Την σχολική γιορτή για την Εθνική Επέτειο του «ΟΧΙ» της 28ης Οκτωβρίου 1940,  ετοίμασαν με τις νηπιαγωγούς τους τα νήπια και τα προνήπια του νηπιαγωγείου μας και έγινε στην Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων του Νηπιαγωγείου.

20231027 090822
20231027 094915

Λέμε ΟΧΙ όλα τα παιδιά σε κάθε πόλεμο σε κάθε σκλαβιά. Το νηπιαγωγείο μας πέρασε το δικό του μοναδικό μήνυμα τη φετινή γιορτή της 28ης Οκτωβρίου…. “Γιατί μην ξεχνάμε ότι οι μόνοι που δε φταίνε σε κάθε πόλεμο είναι τα παιδιά.”20231027 080932 Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την καθιερωμένη παρέλαση του Νηπιαγωγείου στον αύλειο χώρο του σχολείου μας.Τα παιδιά παρέλασαν με χαρά και καμάρι ενώ ήταν έκδηλη η υπερηφάνεια τους για τη συμμετοχή τους σε όλη την εκδήλωση. Δικαίως απόλαυσαν το χειροκρότημα και τα συγχαρητήρι όλων.

20231027 095902

 

20231027 09181720231026 11193720231024 09172220231027 08092420231027 080846 120231027 091837

 

10η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 2023-2024  (29/09/2023)

20230929 115100

Στο πλαίσιο του εορτασμού της 10ης Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2023, την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου 2023, με κοινό σύνθημα «Η κίνηση δίνει ζωή» , στο νηπιαγωγείο μας καθ΄ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, οργανώθηκαν και υλοποιήθηκαν ποικίλες αθλητικές δραστηριότητες. Καλεσμένοι μας η κ. Αλεξάνδρα Μαρκάτη, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και Διδάκτωρ Αθλητικής Ψυχολογίας στο ΣΕΦΑΑ Αθηνών και η ομάδα της “Μικροί Αθλητές”οι οποίοι οργάνωσαν και υλοποίησαν σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς  αθλητικές δράσεις  με όλους τους μαθητές/τριες  του σχολείου με σκοπό να αναδειχθεί η σημασία της σωματικής άσκησης για την υγεία του ατόμου. Τα παιδιά συμμετείχαν με χαρά σε  αναπτυξιακά κατάλληλες κινητικές και αθλητικές δραστηριότητες-προκλήσεις ώστε  να βιώσουν την ενθάρρυνση, την ομαδικότητα και την επιτυχία και να κατανοήσουν τις βασικές δεξιότητες και αρχές των αθλημάτων (αναπτυξιακή φυσική αγωγή).

20230929 125020 20230929 121601 20230929 123744 20230929 113824 20230929 113833 20230929 114230 20230929 112236 20230929 112243 20230929 112250 20230929 112541 20230929 112925 20230929 112927 20230929 113459 20230929 113506 20230929 113508 20230929 125020 1

 

Κοπή πίτας

Την Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2024, όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος τηρήσαμε το έθιμο της πρωτοχρονιάτικης πίτας. Οι μαθητές και μαθήτριες όλων των τμημάτων του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν ενεργά στην διαδικασία  παρασκευής της πίτας, το ψήσιμό της και την κοπή της στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του νηπιαγωγείου μας. Εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες μέσα από τη χαρά της δημιουργίας βίωσαν το έθιμο και το νηπιαγωγείο μας μοσχομύρισε.

417010015 910189323737441 4985758078928584031 n                                                                                                                                     Και του χρόνου με υγεία, αγάπη και αρμονία!!!

420750339 318232160649765 5922390688876043434 n420223646 1404007840254384 1642188538473612758 n 1417070216 926728095676082 544109183225116192 n420198762 388184403901392 5903997122853295107 n420105074 1086002509410589 8469531254181282482 n420340210 350464104457793 613641709169778624 n 1417293678 929780498536095 4142321876110056692 n

417641802 2021776048222540 3737172914923077966 n420114130 704055158209036 8623676263304510115 n420148755 718663080035437 8284591923091291327 n

Φτιάχνουμε τα δικά μας αυτοσχέδια  παιχνίδια και η μάθηση γίνεται παιχνίδι!

Φτιάχνουμε τα δικά μας αυτοσχέδια  παιχνίδια και η μάθηση γίνεται παιχνίδι!

20230517 15590920230517 15592320230517 15593420230517 155939

Στελιανού Αντωνία
Νηπιαγωγός,  MSc  Διοίκηση στην Εκπαίδευση

 

Η συγγραφή του παρόντος άρθρου αναδύθηκε από τη συμμετοχή μου ως εκπαιδευτικός και Συντονίστρια σε Σχέδιο Δράσης με τίιτλο: «Μαθαίνω, παίζω και διασκεδάζω με παιχνίδια που κατασκευάζω», για την εσωτερική αξιολόγηση της σχολικής μονάδας όπου υπηρετώ.

Ειδικότερα, το σχέδιο δράσης υλοποιήθηκε στα δύο τμήματα του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος και το Τμήμα Ένταξης του 23ου Νηπιαγωγείου Αγρινίου, όπου  οι υπεύθυνες Νηπιαγωγοί (Νταλαπέρα Ευαγγελία, Στελιανού Αντωνία, Χριστοδούλου Πηνειώ)  υιοθέτησαν το αυτοσχέδιο  παιχνίδι ως εργαλείο μετεξέλιξης της μαθησιακής διαδικασίας σε ένα συνεχές παιχνίδι. Οδηγός της πορείας μετασχηματισμού της τάξης σε παίζουσα τάξη, ήταν η αγάπη, το ενδιαφέρον και ο ενθουσιασμός των παιδιών για τα  αυτοσχέδια παιχνίδια, που σχεδίασαν με τις εκπαιδευτικούς  και δημιούργησαν μόνα τους κατά την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης,  χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά.

Οι εκπαιδευτικοί γνωρίζοντας καλά, ότι «ως παιχνίδι χαρακτηρίζεται κάθε είδους αναψυχή πάρεργο του παιδιού»[1], το οποίο μπορεί να είναι είτε αυθόρμητη  απασχόληση βασισμένη στη φαντασία, είτε οργανωμένη δραστηριότητα με καθορισμένους κανόνες.  Ειδικότερα, ότι  το αυτοσχέδιο  παιχνίδι ως μια εκπαιδευτική πρακτική  υποστηρίζει και εμπλουτίζει ένα δημιουργικό περιβάλλον μάθησης, όπου η φαντασία συνδέει  το παιχνίδι με τη γνώση και συμβάλλει στην ανάπτυξη πολλών νοητικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, συνεργασίας, σχεδιασμού, δημιουργικής ικανότητας, οδήγησαν τους μαθητές/τριες τους σε ένα δημιουργικό ταξίδι γνωριμίας και κατασκευής  αυτοσχέδιων   παιχνιδιών,  επιτραπέζιων και επιδαπέδιων, ατομικών και ομαδικών,  τα οποία παίζονται από τα παιδιά  από την ηλικία των 4 χρόνων.  Παιχνίδια σχεδιασμένα σε χαρτί του κιλού,  ή στο δάπεδο, με αυτοσχέδια ζάρια, αξιοποιώντας υλικά ανακυκλώσιμα  καταδεικνύονται ως ένα πολύτιμο παιδαγωγικό μέσο για να φθάσει η γνώση στο παιδί, αλλά και το ίδιο το παιδί στη γνώση.

Δεν ήταν κάτι δεδομένο, μια έτοιμη λύση που υιοθέτησαν οι εκπαιδευτικοί για να γεμίσουν το ημερήσιο πρόγραμμα, αλλά το αποτέλεσμα της συνεργασίας μαθητών σε ομάδες. Κατά τη σχεδίαση, την υλοποίηση, το παίξιμο και την παρουσίαση των παιχνιδιών στην τάξη, δημιουργήθηκε  ένα ευχάριστο επικοινωνιακό πλαίσιο καλλιέργειας  πολλαπλών δεξιοτήτων. Τα αυτοσχέδια επιτραπέζια παιχνίδια προσφέρονται για απλή ελεύθερη εμπειρική παρατήρηση, διαμορφωτική αξιολόγηση, διαφοροποιημένη διδασκαλία, εκπαίδευση δίγλωσσων παιδιών και παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και συνεισφέρουν στην επιδίωξη των στόχων που θέτει το ισχύον Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών του ΝηπιαγωγείουΕπιπρόσθετα, η αρμονική διασύνδεση του παιχνιδιού με τη διδασκαλία και τη δια βίου μάθηση δίνει εναλλακτικές διεξόδους στον/στην εκπαιδευτικό που μέσα από τη διαδικασία του παιχνιδιού ανακαλύπτει, εφευρίσκει, καινοτομεί, επιλέγει, οργανώνει, μελετά, συντονίζει και προσαρμόζει τους στόχους, το περιεχόμενο και τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού, έτσι ώστε αυτό να γίνεται απόλυτα κατανοητό στην ομάδα-στόχο, ελκυστικό, και εν τέλει αποτελεσματικό σε επίπεδο γνώσεων, κοινωνικοποίησης, και υιοθέτησης αξιών, αντιλήψεων και συμπεριφορών.  Υπό αυτό το πλαίσιο, ο εκπαιδευτικός μέσα από το παιχνίδι επιχειρεί να ανταποκριθεί πλήρως στους πολλαπλούς στόχους της εκπαίδευσης, προκειμένου να επιτευχθεί η ολόπλευρη και ισόρροπη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών/τριών. Ταυτόχρονα, γίνεται ο ίδιος συνδημιουργός  και συμπαίκτης με τα παιδιά, βιώνοντας έναν καθοδηγητικό  ρόλο,  ιδιαίτερα ενδιαφέροντα.

Οι εκπαιδευτικοί επίσης,  έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν με πιο ακριβή και αντικειμενικό τρόπο την αποτυπωμένη κάθε φορά «ζώνη επικείμενης ανάπτυξης», η οποία ορίζεται ως η απόσταση μεταξύ του τρέχοντος αναπτυξιακού επιπέδου του παιδιού, όπως διαπιστώνεται από την ανεξάρτητη επίλυση προβλημάτων και του επιπέδου δυνητικής ανάπτυξης, όπως αυτή προσδιορίζεται μέσω της επίλυσης προβλημάτων, υπό την καθοδήγηση ενήλικα ή σε συνεργασία με πιο ικανούς συνομηλίκους (Vygotsky, 1978).

Εν κατακλείδι, τα παιδιά μέσω του αυτοσχέδιου παιχνιδιού αποκομίζουν πολλά οφέλη. Ειδικότερα, αλληλεπιδρώντας, μετασχηματίζουν τις εμπειρίες τους με βάση τις γνώσεις και τα χαρακτηριστικά τους και αναδιοργανώνουν τις νοητικές δομές τους (Shunk, 2010). Μέσα στην τάξη με τις διάφορες φάσεις της σχεδίασης, της δημιουργίας, του παιξίματος, της παρουσίασης ή της αλλαγής των κανόνων του αυτοσχέδιου παιχνιδιού, διαμορφώνονται μικροπεριβάλλοντα, όπου δημιουργούνται ιδανικές συνθήκες αλληλεπίδρασης, με βάση τις δραστηριότητες που τα παιδιά αναλαμβάνουν. Έτσι οι μαθητές/μαθήτριες καταφέρνουν:

  • να αναπτύσσουν την πρωτοβουλία, την επινοητικότητα, τη φαντασία τους,
  • την ανεξαρτησία τους, την ευθύνη τους, την ικανότητα συνεργασίας τους,
  • να αποκτούν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, να μην απογοητεύονται όταν χάνουν,
  • να ξαναπροσπαθούν και να πειραματίζονται με διαφορετικές στρατηγικές,
  • να γνωρίζουν καλύτερα τον εαυτό τους σε σχέση με όλες τις κοινωνικοσυναισθηματικές και νοητικές τους δυνατότητες και δεξιότητες,
  • να συζητούν και να εξηγούν, να επιχειρηματολογούν και να στηρίζουν τις αποφάσεις της ομάδας,να συνεργάζονται για την υλοποίησή τους,
  • να καλλιεργούν τον προφορικό λόγο, παράγουντας κείμενα με δομή και επικοινωνιακό προσανατολισμό εμπλουτίζοντας το λεξιλόγιό τους μέσα από τα συναισθήματα χαράς που νιώθουν όταν παίζουν.

Συμπερασματικά, δεν είναι τυχαίο που «η παιδαγωγική χρήση της παιγνιώδους μορφής διδασκαλίας αναδείχθηκε σε θεμελιώδες διδακτικό αξίωμα και επισημάνθηκε η λειτουργία του παιχνιδιού ως βάση της αγωγής και της εκπαίδευσης.»[2]

Βιβλιογραφία

Γκουγκουλή, Κ. & Καρακατσάνη, Δ. (Επιμ.), (2008) Το ελληνικό παιχνίδι. Διαδρομές στην ιστορία του (1η έκδ.). ΜΙΕΤ: Αθήνα.

Διακογεωργίου, Το παιδί και το παιχνίδι, Αντιτετράδιο της εκπαίδευσης, τεύχος 34-35, 1995

Κυριαζοπούλου – Βαλινάκη, Π., Νηπιαγωγική, τόμος 3, Βλάσση, Αθήνα, 1997, σελ. 236

Πανταζής, Σ., (2004). Η παιδαγωγική και το παιχνίδι – αντικείμενο στο χώρο του νηπιαγωγείου , Αθήνα, Gutenberg

Thiesen, P., (2014). 420 Παιδικά Παιχνίδια: Για την απόκτηση σωματικών, πνευματικών, κοινωνικών & δημιουργικών δεξιοτήτων, Αθήνα. Ίων

Αυγητίδου, Σ. & Τζεκάκη, Μ. & Τσάφος, Β., (2016). Ενισχύοντας τη μάθηση των παιδιών: Νοηματοδότηση και παιχνίδι στο Οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί παρατηρούν, παρεμβαίνουν και αναστοχάζονται, Αθήνα, Gutenberg.

Κιτσαράς, Γ., (2001). Προσχολική Παιδαγωγική, Αθήνα

Vygotsky, L. (1978) Mind in Society: The Development of Higher Psychological Processes, Cambridge, MA: Harvard University Press.

Ηλεκτρονικές πηγές.

«Το αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι ως «υποστηρικτικό εργαλείο»  διδασκαλίας στην προσχολική ηλικία»  Πετκανοπούλου Μαρία https://dspace.uowm.gr/xmlui/bitstream/handle/123456789/919/Maria%20Petkanopoulou.pdf?sequence=1&isAllowed=y

  «Ο ρόλος του παιχνιδιού στη διαμόρφωση της προσωπικότητας του παιδιού» Σπέντζα Ελενη,  Χριστοφορίδου Θεοφίλα

http://repository.library.teiwest.gr/xmlui/handle/123456789/4913

[1] Κυριαζοπούλου – Βαλινάκη, Π., Νηπιαγωγική, τόμος 3, Βλάσση, Αθήνα, 1997, σελ. 236

[2] Γκουγκουλή, Κ. & Καρακατσάνη, Δ. (Επιμ.), (2008) Το ελληνικό παιχνίδι. Διαδρομές στην ιστορία του (1η έκδ.). ΜΙΕΤ: Αθήνα,σ.96)

 

Σχέδιο Δράσης 2.: Δράσεις του συλλόγου γονέων/κηδεμόνων σε συνεργασία με τη σχολική κοινότητα. Άξονας: Σχολείο και κοινότητα.

1 ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ Στόχος Βελτίωσης: Η συνεργασία του σχολείου με τον νεοϊδρυμένο σύλλογο γονέων/κηδεμόνων, αλλά και με άλλους φορείς που μπορούν να συμβάλλουν
σε δράσεις που αποσκοπούν στην ποιοτική αναβάθμιση του νηπιαγωγείου.
 3 4 5 6 7 8 9 1010 1 11 1213 14 15 16 17 18 19 20 21 22

2326

29 BAZAAR30 ΔΩΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ3132 καρτα ΑΡΓΩ33 καρτα για ΑΡΓΩ34 κάρτα για γηροκομείο3532 καρτα ΑΡΓΩ

 

εκδρομή συλλόγου394041 ΔΩΡΑ ΛΑΧΕΙΟΦΟΡΟΥ4243444546 ΕΝΘΥΜΙΑ47 ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ