ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ
Με επιτυχία ολοκληρώνεται για φέτος το σχέδιο δράσης για τον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου μας συνδυάζοντας δράσεις για τον ενεργό πολίτη που συνδέονται με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης : α)13 δράση για το κλίμα, β) 11 βιώσιμες πόλεις και κοινότητες και γ)15 ζωή στη στεριά.
Τα παιδιά ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται μεταξύ τους και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για το περιβάλλον που ζούνε ,την καθαριότητα, την ομορφιά με απλό και βιωματικό τρόπο. Μετά από το φύτεμα φυτών σε γλαστράκια και τον στολισμό σε χώρο έξω και μέσα από το νηπιαγωγείο μας π.χ https://blogs.sch.gr/21niprodou/2026/05/13/perivallontikes-draseis-kai-energos-politis-2/, οι δράσεις επεκτείνονται και στον εξωτερικό χώρο στην μικρή πλατεία .Εκεί υπάρχουν 2 παγκάκια στα οποία κάθονται γονείς και παιδιά τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες και ήταν φθαρμένα. Τα παιδιά, ύστερα από καθοδήγηση , αναλαμβάνουν πρωτοβουλία ,συζητούν και αποφασίζουν να βάψουν και να ζωγραφίσουν τα παγκάκια ,όπως έκαναν και με το παγκάκι της αυλής μέσα στο σχολείο. Σε δυάδες ,περιμένουν να πάρουν πινέλα και να ζωγραφίζουν λουλούδια πάνω στο παγκάκι ,έπειτα από κοινή απόφαση όλων. Προηγήθηκε συζήτηση για το θέμα και συμφωνήσαμε . Υπήρξε συνεργασία τμημάτων και τα παιδιά ανταποκρίθηκαν εξαιρετικά. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παγκάκια πριν ζωγραφιστούν έπρεπε να τριφτούν, ώστε να φύγει η παλιά μπογιά. Συμπερασματικά καταλήξαμε πως όλοι μπορούμε να προσφέρουμε , ο καθένας μας όπως μπορεί. Το σχέδιο δράσης αναμένεται να συνεχιστεί και του χρόνου με πιθανές προεκτάσεις τον εθελοντισμό προς ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες του τόπου μας.
Πρώτο παγκάκι πριν …
Μετά ….
Δεύτερο παγκάκι πριν…
Μετά…









