Την Τρίτη 26/5/2026 επισκεφτήκαμε το Τέννις ΡΟΑ, που βρίσκεται στο αθλητικό κέντρο Καλλιπάτειρα στο Καρακόνερο. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να αθληθούν με την καθοδήγηση των προπονητών του ΡΟΑ και στη συνέχεια να ξεκουραστούν και να φάνε στην καφετέρια του ΤΕΝΙΣ. Περάσαμε μια όμορφη και δημιουργική μέρα παρέα με τους φίλους μας!
Με επιτυχία ολοκληρώνεται για φέτος το σχέδιο δράσης για τον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου μας συνδυάζοντας δράσεις για τον ενεργό πολίτη που συνδέονται με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης : α)13 δράση για το κλίμα, β) 11 βιώσιμες πόλεις και κοινότητες και γ)15 ζωή στη στεριά.
Τα παιδιά ευαισθητοποιούνται, συνεργάζονται μεταξύ τους και αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για το περιβάλλον που ζούνε ,την καθαριότητα, την ομορφιά με απλό και βιωματικό τρόπο. Μετά από το φύτεμα φυτών σε γλαστράκια και τον στολισμό σε χώρο έξω και μέσα από το νηπιαγωγείο μας π.χ https://blogs.sch.gr/21niprodou/2026/05/13/perivallontikes-draseis-kai-energos-politis-2/, οι δράσεις επεκτείνονται και στον εξωτερικό χώρο στην μικρή πλατεία .Εκεί υπάρχουν 2 παγκάκια στα οποία κάθονται γονείς και παιδιά τις πρωινές και μεσημεριανές ώρες και ήταν φθαρμένα. Τα παιδιά, ύστερα από καθοδήγηση , αναλαμβάνουν πρωτοβουλία ,συζητούν και αποφασίζουν να βάψουν και να ζωγραφίσουν τα παγκάκια ,όπως έκαναν και με το παγκάκι της αυλής μέσα στο σχολείο. Σε δυάδες ,περιμένουν να πάρουν πινέλα και να ζωγραφίζουν λουλούδια πάνω στο παγκάκι ,έπειτα από κοινή απόφαση όλων. Προηγήθηκε συζήτηση για το θέμα και συμφωνήσαμε . Υπήρξε συνεργασία τμημάτων και τα παιδιά ανταποκρίθηκαν εξαιρετικά. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παγκάκια πριν ζωγραφιστούν έπρεπε να τριφτούν, ώστε να φύγει η παλιά μπογιά. Συμπερασματικά καταλήξαμε πως όλοι μπορούμε να προσφέρουμε , ο καθένας μας όπως μπορεί. Το σχέδιο δράσης αναμένεται να συνεχιστεί και του χρόνου με πιθανές προεκτάσεις τον εθελοντισμό προς ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες του τόπου μας.
Το σκάκι μπήκε στην καθημερινότητα μας πριν από λίγο καιρό με κάποιους ενδοιασμούς για το αποτέλεσμα, γρήγορα όμως καταλάβαμε, ότι η πλειοψηφία των παιδιών άρχισε να δείχνει μεγάλο ενδιαφέρον,που πολλές φορές έφτανε στα όρια του ενθουσιασμού. Έτσι προσκαλέσαμε τον Σκακιστικό Όμιλο Ρόδου «Ιππότης» , αποδέχτηκε με χαρά το αίτημα μας και τον ευχαριστούμε πολύ. Τα παιδιά έμαθαν από τους εκπαιδευτές με βιωματικό και διαδραστικό τρόπο για την ιστορία του παιχνιδιού, τα πιόνια, πως κινούνται πάνω στην σκακιέρα κ.τ.λ. Σίγουρα αυτή ήταν η αρχή,ανέλπιστα το σκάκι έγινε μία από τις αγαπημένες ασχολίες των παιδιών! Ippotis Chess Club Rhodes
Τα παιδιά έπαιξαν σκάκι στις κλασσικές σκακιέρες, αλλά και διαδικτυακά στο διαδραστικό πίνακα και το χάρηκαν πολύ!
Η Κοινωνική Υπηρεσία των Δομών Αστέγων Ρόδου φέρνει στα σχολεία δράσεις ευαισθητοποίησης για την αστεγία.
Ύστερα από πρόσκληση του σχολείου εκπρόσωποι της Δομής ( ψυχολόγος και κοινωνική λειτουργός) μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση βοήθησαν τους μικρούς μαθητές να γνωρίσουν την αξία της αλληλεγγύης και του σεβασμού. Ενημέρωσαν τα παιδιά για τη λειτουργία της Δομής, τον αριθμό των ατόμων που προσφέρει στέγη και άλλες υπηρεσίες π.χ σίτιση. Τα παιδιά πρόσφεραν με αγάπη τις ζωγραφιές τους ,που θα κοσμίσουν τη βιβλιοθήκη της δομής. Δόθηκε αμοιβαία υπόσχεση στο άμεσο μέλλον τα παιδιά να επισκεφτούν το σπίτι αστέγων Ρόδου.
Κάθε δεύτερη Κυριακή του Μάη γιορτάζει η μητέρα. Η μητέρα που αγαπά, χωρίς όρους ! H γυναίκα που καρδιοχτυπά .Η γυναίκα που βρίσκεται καθημερινά δίπλα στο παιδί της και με την αγκαλιά της και το γλυκό φιλί της διώχνει κάθε πόνο και στεναχώρια του παιδιού της μακριά. Η μητέρα -γυναίκα που ενέπνευσε μεγάλους ζωγράφους και ποιητές .Αυτή είναι η γυναίκα που της χρωστάμε απέραντη αγάπη και ευγνωμοσύνη. Σε αυτή τη γυναίκα και μητέρα είναι αφιερωμένο το παρακάτω απόσπασμα από ποίημα του Χ .Σακελλαρίου και Α.Καψάσκη:
” Σήμερα που γιορτάζεις μανούλα μου δεν ξέρω
από του κόσμου τα καλά, τι δώρο να σου φέρω.
Θα σου έφερνα αν μπορούσα με τα μικρά μου χέρια
όλα της Γης τα λούλουδα, τον ήλιο και τ΄αστέρια.”
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΜΑΝΟΥΛΕΣ
Εμείς στη τάξη μας, δεν είχαμε αστέρια, αλλά με πολλή αγάπη και χαρά δημιουργήσαμε για τη μαμά μια κάρτα καρδιά με χαρτί φούσκα και γράψαμε την ευχή μας .
Και αφού δεν είχαμε αληθινά λουλούδια ,με αφορμή πίνακες ζωγράφων με θέμα τη μητέρα ,χωριστήκαμε σε ομάδες και δημιουργήσαμε τσαντάκι καρδιά με τουλίπες χάρτινες για να το δώσουμε και αυτό στη μαμά μαζί με μια αγκαλιά και ένα φιλάκι, την ημέρα που θα ερχόταν στο νηπιαγωγείο. Φυσικά διαβάσαμε παραμύθια για τη μητέρα και ποιήματα και είχαμε μεγάλο ενθουσιασμό. Όλα τα παιδιά είχαν κάτι καλό να πουν για τη μαμά τους.
Επίσης μάθαμε να τραγουδάμε και το τραγούδι: Σε αγαπώ σε αγαπώ του Γ.Καλατζή (YOU TUBE)καθώς θα το τραγουδούσαμε μαζί με τα παιδιά από τα άλλα τμήματα ως έκπληξη σε όλες τις μαμάδες, που θα έρχονταν στο νηπιαγωγείο.
Tα παιδιά του Α Τμήματος έφτιαξαν ανθοδέσμες από κάνσον πράσινα χαρτιά σε σχήμα βεντάλιας και κόκκινα χάρτινα λουλούδια που κόλλησαν πάνω, στο τελείωμα μπήκε ένα κόκκινο φιογκάκι από σύρμα πίπας.
Αντί για κάρτα, τα παιδιά έγραψαν πάνω σε ένα καδράκι από γλωσσοπίεστρα με τη φωτογραφία τους τις λέξεις ” ΜΑΜΑ Σ ΑΓΑΠΩ”.
Με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας, τα παιδιά του Β΄ Τμήματος δημιούργησαν με αγάπη μια ευχετήρια κάρτα και ένα χειροποίητο μπρελόκ από πηλό σε σχήμα καρδιάς, εκφράζοντας τα συναισθήματά τους προς τις μαμάδες τους.
Συνεχίζουμε τις δραστηριότητες μας για το σχέδιο δράσης με θέμα :Διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου του σχολείου μας και ευαισθητοποιούμαστε ,ώστε ενεργά να φροντίζουμε το περιβάλλον ,να το σεβόμαστε και να το απολαμβάνουμε .Έτσι λοιπόν σχηματίζουμε μικρές ομάδες 3-5 ατόμων ,δυάδες και τριάδες παιδιών και λαμβάνουμε δράση φυτεύοντας παχύφυτα, που μας είχε προσφέρει το φυτώριο Ρόδου και παχύφυτα και πρασινάδες, που κάποιοι έφεραν από το σπίτι τους. Έπειτα τα κρεμάμε στα κάγκελα του νηπιαγωγείου μας και στους φανοστάτες , που βρίσκονται έξω από το χώρο του νηπιαγωγείου ,ο ένας μπροστά στην είσδο και ο άλλος στο πίσω μέρος του χώρου , δημιουργώντας ένα υπέροχο αισθητικό αποτέλεσμα.
Στολίζουμε τα κάγκελα επίσης με τα μπουκάλια γλάστρες που ζωγραφίσαμε και ορίζουμε ποιοι απο τις ομάδες εργασίας θα τα ποτίζουν κάθε μέρα.
Οι δράσεις μας βέβαια δεν περιορίζονται μόνο στο φύτεμα και στόλισμα αλλά και στο αισθητικό αποτέλεσμα μέσα από τον εθελοντισμό .Πώς θα ομορφύνουμε την αυλή μας ακόμη πιο πολύ ;Μα φυσικά με το να βάψουμε το παγκάκι, που καθόμαστε στο διάλειμμα. Αποφασίσαμε ένα θέμα καλοκαιρινό ,που αρέσει σε όλα τα παιδιά και σε μικρές ομαδούλες και μια μικρή βοήθεια από τις κυρίες ανανεώσαμε το παγκάκι στο χώρο, που προαυλιζόμαστε. Το αποτέλεσμα ικανοποίησε όλα τα παιδιά που το χάζευαν μέχρι να στεγνώσει το χρώμα. Έπεται συνέχεια στα παγκάκια ,που βρίσκονται έξω από το χώρο μας…..και κάθονται το πρωί γονείς αλλά και γείτονες…
Και στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου συνεχίστηκαν δραστηριότητες φυτέματος μέσα σε μικρά κασονάκια που είχαν βάψει τα παιδιά και τα οποία θα τοποθετηθούν σε διάφορα σημεία του αύλειου χώρου.
Με τα φυτά διακοσμούμε την αυλή μας για να την ομορφύνουμε όσο μπορούμε…
Τα παιδιά του Α τμήματος υποδέχτηκαν την Πρωτομαγιά με χαρά και ανοιξιάτικη διάθεση. Έκοψαν αυγοθήκες σε σχήμα λουλουδιών, τις έβαψαν με τέμπερες σε διάφορα χρώματα και με αυτό τον τρόπο σχημάτισαν ανθοδέσμες με βλαστούς από πράσινη σύρμα πίπας και κόκκινες κορδελίτσες, που στερέωσαν σε κομμάτια από μακετόχαρτο. Έτσι έγιναν τα πρωτομαγιάτικα ανθισμένα καδράκια μας!
Καλό μήνα σε όλους!
Στο τμήμα( Γ) τα παιδιά καλωσόρισαν την άνοιξη μέσα από πίνακες ζωγραφικής και γνώρισαν τον ζωγράφοWASILLY KANDINSKY .Έπειτα από τους πίνακες που είδαν με τα σχέδια ,γραμμές και χρώματα δημιούργησαν τα δικά τους κυκλικά μοτίβα ,που μεταμορφώθηκαν σε λουλούδια .Και με τη χρήση υπολογιστή σχημάτισαν διάφορα μοτίβα και έδωσαν ήχο στα μοτίβα τους δημιουργώντας μουσικό κώδικα στα έργα τους .Καθώς σύμφωνα με τον ζωγράφο τα χρώματα και τα σχήματα έχουν ήχο και συναίσθημα.
Στη συνέχεια έκοψαν λουλούδια, για να δημιουργήσουν το στεφάνι του Μάη, το στόλισαν με λωρίδες γκοφρέ φορώντας το στο κεφάλι για να αναπαραστήσουν τον Μάη που πρόβαλε στη γη. Καλό μας μήνα!
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για την Πρωτομαγιά, τα παιδιά του Β΄ Τμήματος δημιούργησαν πολύχρωμα στεφάνια από χάρτινα λουλούδια.
Επίσης τα παιδιά κατασκεύασαν μια συλλογική αφίσα με λουλούδια και ανοιξιάτικα στοιχεία, αξιοποιώντας διάφορα υλικά, καλλιεργώντας τη συνεργασία και τη δημιουργικότητά τους.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.