Καινοτόμες Δράσεις

Μελωδίες… από Παραμύθια

parastasi odeiou 30Το σχολείο μας σε συνεργασία με το Δημοτικό Ωδείο Λαμίας παρουσίασε την παιδική – μουσική παράσταση “Παραμυθένιες  Μελωδίες” στις 12-6-2024, στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας. Στην μουσική παράσταση συμμετείχαν όλοι οι μαθητές-τριες του σχολείου μας, από την Α΄ τάξη μέχρι και την Στ΄ τάξη.

Αν ψάχνεις να βρεις επίθετα που ταιριάζουν στη λέξη μελωδίες θα βρεις: μαγικές, ονειρικές, ταξιδιωτικές, θαυμάσιες, παραδεισένιες, παιδικές, καταπληκτικές, παραμυθένιες. Εκείνο όμως που θα αντιμετωπίσεις θέλοντας να επιλέξεις το πιο ταιριαστό είναι ότι θα δυσκολευτείς τι από όλα αυτά να αφαιρέσεις, γιατί πάντα θα υπάρχει κάποιο που θα προσδίδει, κάτι ακόμα, στη μαγεία, τη συγκίνηση, το ανεπανάληπτο της παράστασης. Είναι η ψυχή, η παιδική, είναι η πίστη στο όνειρο, είναι η ελπίδα μας στο αύριο που υπόσχονται τούτες οι φωνές; Ό,τι κι αν είναι, ό,τι κι αν μας ξεφεύγει, ένα είναι που αρμόζει: κα Μπότη, κα Σταυρούλα Μπότη σε ευχαριστούμε: Φώτισες την πίστη και την ελπίδα στο μέλλον μας, δηλαδή στους μαθητές μας.

parastasi odeiou 4 parastasi odeiou 6 parastasi odeiou 7 parastasi odeiou 8 parastasi odeiou 9 parastasi odeiou 13 parastasi odeiou 14 parastasi odeiou 15 parastasi odeiou 15 1 parastasi odeiou 16 parastasi odeiou 17 parastasi odeiou 18 parastasi odeiou 19 1 parastasi odeiou 21 1 parastasi odeiou 24 parastasi odeiou 29 1 parastasi odeiou 30 parastasi odeiou 32 1parastasi odeiou 33parastasi odeiou 34

 

_______________________________________________________________________________________________

Δημιουργία μικρών βιβλίων από τους μαθητές μας

beautiful worldΟι μαθητές του σχολείου μας μαζί με την Εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας κα Κάππου Μαρία έχουν δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια πλήθος μικρών βιβλίων. Η δημιουργία αυτών των βιβλίων έγινε με το μεράκι και την αγάπη των μαθητών μας οι οποίοι κάθε χρόνο δημιουργούν και κάτι καινούριο! Το βιβλίο της φετινής σχολικής χρονιάς έχει τίτλο: “It΄s a beautiful world!!”. Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας!!

viber image 2023 11 15 22 52 34 254 viber image 2023 11 15 22 57 10 480 viber image 2023 11 15 23 02 28 654 viber image 2023 11 15 23 04 34 017 viber image 2023 11 15 23 09 18 476 viber image 2023 11 15 23 10 15 049 viber image 2023 11 15 23 14 29 668 viber image 2023 11 15 23 15 56 051 viber image 2023 11 15 23 18 53 905 viber image 2023 11 15 23 20 11 846 viber image 2023 11 15 23 21 02 906

________________________________________________________________________________________________

Βιωματική Δράση σε συνεργασία με την Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρίες

Screenshot 1Με ενθουσιασμό, ελπίδα, δύναμη, αυτοπεποίθηση επισκέφτηκε το σχολείο μας ένας αθλητής της ζωής και του στίβου. Τα τεχνητά νέα του μέλη, θαύματα τεχνολογίας, αλλά και συνάμα αφορμές και παραδείγματα ευαισθησίας, συγκίνησης. Παρέδωσαν μαθήματα επιμονής, στοχοπροσήλωσης και μετουσίωσαν ταυτόχρονα την ισότητα στην μεταχείριση και την μοναδικότητα του είναι του καθενός μας σε δικαίωμα και υποχρέωση.

Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τη διαφορετικότητα κι ευαισθητοποιήθηκαν με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας αθλητής στην καθημερινότητά του. Ζώντας μια πρωτόγνωρη κι αυθεντική εμπειρία, γνώρισαν έναν αθλητή, συνομίλησαν, ρώτησαν, έμαθαν, κατανόησαν!

Ευχαριστούμε, σαφώς, τους ανθρώπους της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες – την κ. Ορφανού Χρυσούλα (Ομοσπονδιακή προπονήτρια στίβου αθλητών με αναπηρίες), τον κ. Γιαλλουράκη Νεκτάριο (προπονητή αθλητών με αναπηρίες) και τον κ. Τουρκοχωρίτη Κωνσταντίνο (αθλητή) για την παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος.

Πάντα είναι δεδομένη η ευαισθησία του Σχολείου μας σε ό,τι και σ’ όποιον αγωνίζεται χωρίς να έχει την ίδια αφετηρία με όλους για να πετύχει τους σκοπούς του. Οι προκαταλήψεις αποτελούν την κυριότερη δυσκολία στην ενσωμάτωση μέσω της ίσης μεταχείρισης.΄Ισες,  ίδιες ευκαιρίες σε ένα σχολείο που χωρά τους πάντες.

Την ημέρα αυτή, αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρίες, τίμησαν με την παρουσία τους ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γκούμας, ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης κ. Μαρκαντώνης, η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου μας, τους ευχαριστούμε για την παρουσία τους.

Ο σεβασμός  στον συνάνθρωπο είναι αυτοσεβασμός. Καλύτερο σήμερα για ένα καλύτερο αύριο.

IMG 20231120 231815IMG 20231120 231950 1IMG 20231120 231108IMG 20231120 232008 1IMG 20231120 232338IMG 20231120 232222IMG 20231121 004006 1IMG 20231121 003932Screenshot 2

________________________________________________________________________________________________

Εφαρμογή S.T.E.A.M. σε αγώγιμα υλικά

Οι μαθητές του σχολείου μας, στο πλαίσιο εφαρμογής της προσέγγισης S.T.E.A.M. (θεματική ενότητα “Δημιουργώ & Καινοτομώ”, όπως προβλέπεται στα εργαστήρια δεξιοτήτων), πειραματίστηκαν με μουσικές απτές διεπαφές. Ειδικότερα, χάρη στην ηλεκτρονική πλακέτα “makey-makey”, οι μαθητές κατάφεραν να μεταφέρουν συγκεκριμένες εντολές του υπολογιστή σε αγώγιμα υλικά (μπανάνες). Το συγκεκριμένο, hardware συνδεόταν με ειδικό λογισμικό του διαδικτύου και μπορούσε να μεταφέρει ήχους και μουσική σε οποιοδήποτε αγώγιμο υλικό που γινόταν μέρος του ηλ. κυκλώματος. Οι μαθητές, κρατώντας το καλώδιο της γείωσης από τη μία πλευρά και αγγίζοντας τις μπανάνες με το άλλο χέρι δημιουργούσαν ένα κλειστό κύκλωμα και έτσι μπορούσαν να μεταφέρουν ήχους μουσικών φθόγγων στις μπανάνες, δημιουργώντας ένα φρουτένιο ψηφιακό πιάνο! Έπειτα, δημιούργησαν ένα μεγάλο ανθρώπινο μουσικό κύκλωμα, κρατώντας όλοι τα χέρια τους ενωμένα (ο πρώτος κρατούσε τη γείωση του κυκλώματος και ο τελευταίος πατούσε τις μπανάνες). Με τον τρόπο αυτό, μπορούσαν να παίξουν μουσική ακόμη κι όταν ήταν 20 παιδιά μαζί, ενώ όταν αφήνανε τα χέρια τους, κοβόταν το κύκλωμα και δεν έπαιζε μουσική. Η δραστηριότητα αυτή τους έκανε περισσότερο αντιληπτή την έννοια του ηλ. κυκλώματος, και των καλών και κακών αγωγών του ηλ. ρεύματος, καθώς επίσης και την βιωματική προσέγγιση της μουσικής συνεργασίας. Επιπλέον, διαπίστωσαν ότι και τα σκίτσα τους μπορούν να αναπαράγουν μουσική, λόγω της αγωγιμότητας του γραφίτη. Έτσι ζωγράφισαν σκίτσα με μολύβι και τα συνέδεσαν (σκίτσα) με τα καλώδια της πλακέτας και το λογισμικό που τη συνοδεύει. Με τον τρόπο αυτό, κατάφεραν να παίξουν ηλεκτρονική μουσική με μουσικούς βρόγχους (music loops) και να μετατραπούν σε μικρούς Djs. Η δραστηριότητα αυτή, όπως και οι προηγούμενες, μετέφεραν το μήνυμα ότι η μουσική υπάρχει παντού!