Μελωδίες… από Παραμύθια
Το σχολείο μας σε συνεργασία με το Δημοτικό Ωδείο Λαμίας παρουσίασε την παιδική – μουσική παράσταση “Παραμυθένιες Μελωδίες” στις 12-6-2024, στο Δημοτικό Θέατρο Λαμίας. Στην μουσική παράσταση συμμετείχαν όλοι οι μαθητές-τριες του σχολείου μας, από την Α΄ τάξη μέχρι και την Στ΄ τάξη.
Αν ψάχνεις να βρεις επίθετα που ταιριάζουν στη λέξη μελωδίες θα βρεις: μαγικές, ονειρικές, ταξιδιωτικές, θαυμάσιες, παραδεισένιες, παιδικές, καταπληκτικές, παραμυθένιες. Εκείνο όμως που θα αντιμετωπίσεις θέλοντας να επιλέξεις το πιο ταιριαστό είναι ότι θα δυσκολευτείς τι από όλα αυτά να αφαιρέσεις, γιατί πάντα θα υπάρχει κάποιο που θα προσδίδει, κάτι ακόμα, στη μαγεία, τη συγκίνηση, το ανεπανάληπτο της παράστασης. Είναι η ψυχή, η παιδική, είναι η πίστη στο όνειρο, είναι η ελπίδα μας στο αύριο που υπόσχονται τούτες οι φωνές; Ό,τι κι αν είναι, ό,τι κι αν μας ξεφεύγει, ένα είναι που αρμόζει: κα Μπότη, κα Σταυρούλα Μπότη σε ευχαριστούμε: Φώτισες την πίστη και την ελπίδα στο μέλλον μας, δηλαδή στους μαθητές μας.
_______________________________________________________________________________________________
Δημιουργία μικρών βιβλίων από τους μαθητές μας
Οι μαθητές του σχολείου μας μαζί με την Εκπαιδευτικό Αγγλικής Γλώσσας κα Κάππου Μαρία έχουν δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια πλήθος μικρών βιβλίων. Η δημιουργία αυτών των βιβλίων έγινε με το μεράκι και την αγάπη των μαθητών μας οι οποίοι κάθε χρόνο δημιουργούν και κάτι καινούριο! Το βιβλίο της φετινής σχολικής χρονιάς έχει τίτλο: “It΄s a beautiful world!!”. Πολλά συγχαρητήρια στους μαθητές μας!!
________________________________________________________________________________________________
Βιωματική Δράση σε συνεργασία με την Εθνική Αθλητική Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρίες
Με ενθουσιασμό, ελπίδα, δύναμη, αυτοπεποίθηση επισκέφτηκε το σχολείο μας ένας αθλητής της ζωής και του στίβου. Τα τεχνητά νέα του μέλη, θαύματα τεχνολογίας, αλλά και συνάμα αφορμές και παραδείγματα ευαισθησίας, συγκίνησης. Παρέδωσαν μαθήματα επιμονής, στοχοπροσήλωσης και μετουσίωσαν ταυτόχρονα την ισότητα στην μεταχείριση και την μοναδικότητα του είναι του καθενός μας σε δικαίωμα και υποχρέωση.
Τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τη διαφορετικότητα κι ευαισθητοποιήθηκαν με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας αθλητής στην καθημερινότητά του. Ζώντας μια πρωτόγνωρη κι αυθεντική εμπειρία, γνώρισαν έναν αθλητή, συνομίλησαν, ρώτησαν, έμαθαν, κατανόησαν!
Ευχαριστούμε, σαφώς, τους ανθρώπους της Εθνικής Αθλητικής Ομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρίες – την κ. Ορφανού Χρυσούλα (Ομοσπονδιακή προπονήτρια στίβου αθλητών με αναπηρίες), τον κ. Γιαλλουράκη Νεκτάριο (προπονητή αθλητών με αναπηρίες) και τον κ. Τουρκοχωρίτη Κωνσταντίνο (αθλητή) για την παιδαγωγική προσέγγιση του θέματος.
Πάντα είναι δεδομένη η ευαισθησία του Σχολείου μας σε ό,τι και σ’ όποιον αγωνίζεται χωρίς να έχει την ίδια αφετηρία με όλους για να πετύχει τους σκοπούς του. Οι προκαταλήψεις αποτελούν την κυριότερη δυσκολία στην ενσωμάτωση μέσω της ίσης μεταχείρισης.΄Ισες, ίδιες ευκαιρίες σε ένα σχολείο που χωρά τους πάντες.
Την ημέρα αυτή, αφιερωμένη στα άτομα με αναπηρίες, τίμησαν με την παρουσία τους ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ. Γκούμας, ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης κ. Μαρκαντώνης, η πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων του Σχολείου μας, τους ευχαριστούμε για την παρουσία τους.
Ο σεβασμός στον συνάνθρωπο είναι αυτοσεβασμός. Καλύτερο σήμερα για ένα καλύτερο αύριο.
________________________________________________________________________________________________
Εφαρμογή S.T.E.A.M. σε αγώγιμα υλικά
Οι μαθητές του σχολείου μας, στο πλαίσιο εφαρμογής της προσέγγισης S.T.E.A.M. (θεματική ενότητα “Δημιουργώ & Καινοτομώ”, όπως προβλέπεται στα εργαστήρια δεξιοτήτων), πειραματίστηκαν με μουσικές απτές διεπαφές. Ειδικότερα, χάρη στην ηλεκτρονική πλακέτα “makey-makey”, οι μαθητές κατάφεραν να μεταφέρουν συγκεκριμένες εντολές του υπολογιστή σε αγώγιμα υλικά (μπανάνες). Το συγκεκριμένο, hardware συνδεόταν με ειδικό λογισμικό του διαδικτύου και μπορούσε να μεταφέρει ήχους και μουσική σε οποιοδήποτε αγώγιμο υλικό που γινόταν μέρος του ηλ. κυκλώματος. Οι μαθητές, κρατώντας το καλώδιο της γείωσης από τη μία πλευρά και αγγίζοντας τις μπανάνες με το άλλο χέρι δημιουργούσαν ένα κλειστό κύκλωμα και έτσι μπορούσαν να μεταφέρουν ήχους μουσικών φθόγγων στις μπανάνες, δημιουργώντας ένα φρουτένιο ψηφιακό πιάνο! Έπειτα, δημιούργησαν ένα μεγάλο ανθρώπινο μουσικό κύκλωμα, κρατώντας όλοι τα χέρια τους ενωμένα (ο πρώτος κρατούσε τη γείωση του κυκλώματος και ο τελευταίος πατούσε τις μπανάνες). Με τον τρόπο αυτό, μπορούσαν να παίξουν μουσική ακόμη κι όταν ήταν 20 παιδιά μαζί, ενώ όταν αφήνανε τα χέρια τους, κοβόταν το κύκλωμα και δεν έπαιζε μουσική. Η δραστηριότητα αυτή τους έκανε περισσότερο αντιληπτή την έννοια του ηλ. κυκλώματος, και των καλών και κακών αγωγών του ηλ. ρεύματος, καθώς επίσης και την βιωματική προσέγγιση της μουσικής συνεργασίας. Επιπλέον, διαπίστωσαν ότι και τα σκίτσα τους μπορούν να αναπαράγουν μουσική, λόγω της αγωγιμότητας του γραφίτη. Έτσι ζωγράφισαν σκίτσα με μολύβι και τα συνέδεσαν (σκίτσα) με τα καλώδια της πλακέτας και το λογισμικό που τη συνοδεύει. Με τον τρόπο αυτό, κατάφεραν να παίξουν ηλεκτρονική μουσική με μουσικούς βρόγχους (music loops) και να μετατραπούν σε μικρούς Djs. Η δραστηριότητα αυτή, όπως και οι προηγούμενες, μετέφεραν το μήνυμα ότι η μουσική υπάρχει παντού!