Job Shadowing στo Siemiatycze

IMG 114

‼️Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας

➡️ Κωδικός Σχεδίου: 2024-1-ΕLΟ1-ΚΑ121-SCH-000235968

➡️ Tομέας: Σχολική Εκπαίδευση

➡️ Τύπος Δραστηριότητας: Job Shadowing

➡️ Χρόνος/Τόπος υλοποίησης: 07.07.2025-11.04.2025, Siemiatycze, Poland

Oργανισμός υποδοχής: Przedszkole nr 1 w Siemiatyczach
🔷 Συμμετέχουσες: Βασιλική Κουστούδη, Προϊσταμένη 20ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης, Ουρανία Γυφτάκη,  εκπαιδευτικός 20ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης και Θεοδώρα Κρανιώτη, Διευθύντρια Ιδιωτικού Νηπιαγωγείου Α-μπε-μπα-μλομ
🟠 Το Przedszkole nr 1 w Siemiatyczach είναι ένα από τα τρία νηπιαγωγεία της πόλης με δυναμικότητα 130 νηπίων. Τα νήπια είναι χωρισμένα σε τμήματα των 20-25 ατόμων, με δύο εκπαιδευτικούς να επιβλέπουν κάθε τμήμα. Δίνει μεγάλη έμφαση στην ενσωμάτωση όλων των νηπίων. Το ημερήσιο πρόγραμμα είναι από τις 06:30 έως τις 16:30, χωρισμένο διάφορες δραστηριότητες διάρκειας 30 λεπτών και περιλαμβάνει μαθήματα γλώσσας, μαθηματικών, ρομποτικής, αγγλικών και μουσικής. Το νηπιαγωγείο διαθέτει χώρους για γυμναστική και ξεκούραση.
🟢 Στο πλαίσιο της κινητικότητας πραγματοποιήθηκε: Συνάντηση με τον Δήμαρχο του Siemiatycze Piotr Siniakowicz. Ενημέρωση για τον ρόλο της τοπικής αυτοδιοίκησης στην υποστήριξη των σχολικών μονάδων, καθώς και για τις δράσεις και τα έργα που υλοποιούνται στον δήμο με στόχο την προώθηση της εκπαίδευσης και της κοινωνικής ένταξης. Πληροφόρηση για συνέχιση του συμφώνου συνεργασίας του Δήμου Siemiatycze  και του Δήμου Κοζάνης στους τομείς της εκπαίδευσης, της τρίτης ηλικίας, της βιώσιμης ανάπτυξης, του περιβάλλοντος και του πολιτισμού. Ανταλλαγή δώρων.
🟢 Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο Przedszkole Nr5 w Siemiatyczach “W zaczarowanym lesie” και συζήτηση με τη διευθύντρια Malgorzata Joanna Sniezko και τις εκπαιδευτικούς. Ξενάγηση στους χώρους του (λόγω καλοκαιρινών διακοπών τα νήπια φοιτούν σε άλλο νηπιαγωγείο) και στον αύλειο χώρο, ένα μεγάλο περιαστικό δάσος, παραχωρημένο από τη Δασική Υπηρεσία.
🟢 Επίσκεψη στο Przedszkole Nr5 w Siemiatyczach. Υποδοχή και γνωριμία με τις εκπαιδευτικούς και ξενάγηση στις εγκαταστάσεις του νηπιαγωγείου και στον αύλειο χώρο. Παρουσίαση από την διευθύντρια Beata Krzywicka της κουλτούρας του σχολείου,  των παιδαγωγικών μεθόδων, τεχνικές για τη συνεργασία του προσωπικού καθώς και πρακτικές πολιτιστικής ένταξης. Εποικοδομητική συζήτηση και ανταλλαγή απόψεων για τα εκπαιδευτικά συστήματα των δύο χωρών. Καφές και πρωινό με παραδοσιακά γλυκά.
🟢 Παρατήρηση των καθημερινών ρουτινών, δραστηριοτήτων STEM και παιγνιδιών στην τάξη και στον αύλειο χώρο.
🟢 Ξενάγηση στην πόλη με το ηλεκτρικό λεωφορείο του Δήμου σε σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος: Αφετηρία η πλατεία με το Δημαρχείο, περίπατος στα καλντερίμια, παραδοσιακά σπίτια και αγάλματα όπως της Anna Jabłonowska, μιας σημαντικής μορφής του πολωνικού Διαφωτισμού και προστάτιδας των φυσικών επιστημών που μετέτρεψε την πόλη σε κέντρο πολιτισμού κι επιστήμης. Επίσκεψη  στο Muzeum Rigionalne Siemiatyckiego Ośrodka Kultury όπου εκτίθενται έργα ντόπιων καλλιτεχνών, σε ναούς Cerkiew Św. Apostołów Piotra I, Cerkiew pw. Zmartwychwstania Pańskiego, Kościół Rzymskokatolicki pw. Wniebowzięcia NMP. Επίσκεψη στο Μοναστήρι στη Święta Góra Grabarka, το πιο σημαντικό προσκυνηματικό κέντρο της Πολωνίας για την Ορθόδοξη Εκκλησία. Βόλτα δίπλα στον ποταμό Bug. Επιστροφή στο Siemiatycze για παράθεση δείπνου σε εστιατόριο από τη Διευθύντρια του νηπιαγωγείου, παρουσία των εκπαιδευτικών, με παραδοσιακά πολωνικά εδέσματα.
🟢 Επίδοση πιστοποιητικών και αποχαιρετισμός με αναμνηστικά δώρα.
✨ Η ζεστή υποδοχή, η πλήρης ξενάγηση και η εξαιρετική φιλοξενία των Πολωνών εκπαιδευτικών έκαναν την εμπειρία μας αξέχαστη. Νιώσαμε αμέσως άνετα και η διάθεσή τους να μοιραστούν μαζί μας την καθημερινότητά τους ήταν πραγματικά μοναδική. Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, ανταλλάξαμε ιδέες και εμπειρίες μαζί τους. Ήταν εντυπωσιακό να διαπιστώσουμε πόσο κοινά είναι τα ζητήματα και οι προβληματισμοί που αντιμετωπίζουμε οι εκπαιδευτικοί και στις δύο χώρες. Αυτή η κοινή βάση ενίσχυσε τη μεταξύ μας επικοινωνία και κατέδειξε ότι, παρά τις γεωγραφικές αποστάσεις, οι προκλήσεις και οι ανησυχίες μας είναι παρόμοιες.
✨ Ευχαριστούμε θερμά τον Δήμαρχο του Siemiatycze Piotr Siniakowicz, για τη συνάντηση που είχαμε μαζί του και για την καλοσύνη του να μας μεταφέρει στη Βαρσοβία την τελευταία ημέρα.
✨ Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην Υπεύθυνη Προώθησης Προγράμματος Erasmus της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας κ. Ευαγγελία Τριανταφύλλου. Ο ρόλος της υπήρξε καθοριστικός για την επιτυχή συμμετοχή μας, καθώς η άψογη οργάνωση και η έμπειρη καθοδήγησή της ήταν παρούσες σε κάθε βήμα της διαδικασίας. Η υποστήριξή της, η οποία χαρακτηρίζεται από συνέπεια και αφοσίωση, αποτέλεσε το θεμέλιο της προσπάθειάς μας, προσφέροντας ασφάλεια και σιγουριά σε κάθε στάδιο της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα.

📝Κείμενο/Φωτογραφίες: Βασιλική Κουστούδη και Ουρανία Γυφτάκη, 20ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης, Θεοδώρα Κρανιώτη, Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Α-μπε-μπα-μλομ

IMG 4129IMG 4127 IMG 4128  IMG 4131

 

Γιορτή της μητέρας

Σε όλες εκείνες που πλημμυρίζουν τη ζωή μας με στοργή και ζεστές αγκαλιές, στέλνουμε τις πιο τρυφερές ευχές για τη Γιορτή της μητέρας, με λόγια που έρχονται κατευθείαν από την καρδιά μας. Χρόνια πολλά μαμά!!!!

  • Ανάγνωση του παιδικού βιβλίου “Σ’ αγαπώ καρδιά μου! Σ’ αγαπώ μαμά μου!” της Νανίνας Ρόδου (Εκδόσεις Λιβάνη), συζήτηση, περιγραφή εικόνων, ανα-αφήγηση.
  • Αποτύπωση των εικόνων του βιβλίου από τους μαθητές/τριες.

IMG 2483   IMG 2486

  • Ακρόαση και εκμάθηση τραγουδιού “Μαργαρίτα”, αγνώστων δημιουργών, από την Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου.
  • Αποτύπωση των εικόνων του τραγουδιού από τους μαθητές/τριες.

  IMG 2505   IMG 2505

  • Κατασκευή χειροποίητου δώρου για τις μητέρες: Μπάλες οξυγόνου

IMG 2459    IMG 2460

Θερμές ευχαριστίες στην κα Κική Καλαϊτζίδη, μητέρα μαθήτριάς μας, για την άμεση ανταπόκριση και την ευγενική της προσφορά στην παρασκευή του χειροποίητου δώρου για τη Γιορτή της Μητέρας. Μαζί με τους μαθητές/τριες δημιούργησαν μοσχομυριστές μπάλες οξυγόνου, γεμίζοντας το νηπιαγωγείο με αρώματα, χαρά και δημιουργικότητα. Η παρουσία της συνοδεύτηκε από χαμόγελο, θετική διάθεση, ηρεμία και απίστευτη υπομονή, χαρίζοντας σε όλους μας μια μοναδική εμπειρία συνεργασίας και αγάπης. Την ευχαριστούμε από καρδιάς!

  • Κάρτα καθρέφτης

IMG 2457   IMG 2458

Πάσχα

Πάσχα στο νηπιαγωγείο

  • Αφήγηση της ιστορίας του Πάσχα και των θρησκευτικών γεγονότων πριν και κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας μέσω παιδικών βιβλίων “Τα θάυματα του Χριστού” και “Η Ανάσταση του Χριστού” του Φίλιππου Μανδηλαρά (Εκδόσεις Παπαδόπουλος).
  • Παρατήρηση, ανάλυση και περιγραφή αγιογραφιών  και έργων τέχνης που απεικονίζουν τα Πάθη του Χριστού.
  • Αφήγηση πασχαλινού παραμυθιού “Το Πάσχα της νόνας Xελώνας” της Λότης Πέρτοβιτς Ανδρουτσοπούλου (Εκδόσεις Πατάκη), συζήτηση, περιγραφή εικόνων, ανα-αφήγηση.
  • Απαγγελία ποιήματος “Τσουγκρίσματα” του Στέλιου Σπεράντζα, περιγραφή εικόνων, ανάλυση, επανάληψη ακρόασης, εκμάθηση.
  • Ακρόαση και εκμάθηση τραγουδιού “Πασχαλιά.
  • Πρόβατο με μεικτή τεχνική

IMG 2232  IMG 2233

IMG 2236 IMG 2244

  • Λαγός σε μανταλάκι

IMG 2223 IMG 2224

  • Κατασκευή πασχαλινών καρτών “Κότες”

IMG 2194 IMG 2195 IMG 2226

  • Λαμπάδες για τη Μεγάλη Παρασκευή με διακοσμητικά άνθη

IMG 2257 IMG 2258

  • Πασχαλιάτικες Περδίκες, παραδοσιακή τεχνική κεντήματος-διακόσμησης αυγών με κοντύλι ή πένα, μελισσοκέρι και βαφή σε κόκκινο χρώμα από την κυρία Ελένη Λαζόγκα

IMG 2254

  • Βάψιμο αυγών με χαρτί γκοφρέ

 IMG 2269 IMG 2272IMG 2268

  • Καλαθάκια

IMG 2273 IMG 2274

 

 

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου θεσπίστηκε το 1966 από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (IBBY). Ως ημερομηνία εορτασμού επιλέχθηκε η 2α Απριλίου, που συμπίπτει με τα γενέθλια του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, του σπουδαίου Δανού παραμυθά. Ο κύριος στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι διττός: αφενός να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και αφετέρου να υπενθυμίσει στους ενήλικες τη σημασία του παιδικού βιβλίου.

Από την καθιέρωσή της και κάθε χρόνο, η ευθύνη για τη δημιουργία του μηνύματος και της επίσημης αφίσας της ημέρας ανατίθεται σε ένα διαφορετικό εθνικό τμήμα της IBBY. Τα υλικά αυτά διανέμονται σε όλο τον κόσμο. Για το έτος 2025, την οργάνωση του εορτασμού έχει αναλάβει το Ολλανδικό Τμήμα της IBBY. Το μήνυμα για το 2025 είναι “Η Γλώσσα των Εικόνων”, ένα ποίημα της βραβευμένης Ολλανδής ποιήτριας και συγγραφέως παιδικών βιβλίων Rian Visser. Το ποίημα αυτό περιλαμβάνεται στην εικονογραφημένη ποιητική συλλογή της με τίτλο “Alle wensen van de wereld” (2021), σε εικονογράφηση της Janneke Ipenburg. Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει αποσπάσει σημαντικές διακρίσεις, όπως το βραβείο Zilveren Griffel στην Ολλανδία και το Χρυσό Μετάλλιο Ποίησης (Gouden Poëziemedaille) στο Βέλγιο. Το ελληνικό τμήμα της IBBY φρόντισε να μεταφραστεί το ποίημα στα ελληνικά από την Μαργαρίτα Μπονάτσου. Η εκτύπωση στα ελληνικά και η διανομή της αφίσας με το μήνυμα έγινε από τις Εκδόσεις Πατάκη.

ibby afisa 2025 netherlands

Δράσεις με αφορμή το μήνυμα αυτής της ημέρας

  • Παρατήρηση της αφίσας, συζήτηση
  • Ακρόαση του ποιήματος της Rian Visser, επεξήγηση, συζήτηση, αναδιατύπωση, εικόνες που έρχονται στο νου
  • Ομαδική δημιουργία πολυτροπικού κειμένου-εικονόλεξου από τους μαθητές/τριες

eikonolexo

25η Μαρτίου

Stigmiotypo othonhς 2025 03 24 2.29.15 mm

Ενόψει της επετείου της 25ης Μαρτίου πραγματοποιήθηκαν οι ακόλουθες δραστηριότητες:

  • Παρουσίαση των ιστορικών γεγονότων με ποικίλα μέσα: χρήση εικόνων, παραμυθιών και τραγουδιών για να ζωντανέψουν τα ιστορικά γεγονότα.
  • Αφήγηση της ιστορίας του Ευαγγελισμού. Παρατήρηση, ανάλυση και περιγραφή αγιογραφιών  και έργων τέχνης που απεικονίζουν τον Ευαγγελισμό.
  • Διήγηση του λαϊκού θρύλου “Το κυπαρίσσι του Μυστρά” (Ανθολόγιο λογοτεχνικών κειμένων για το νηπιαγωγείο, ΟΕΔΒ), συζήτηση, περιγραφή εικόνων, ανα-αφήγηση.
  • Ακρόαση και εκμάθηση τραγουδιών: το κλέφτικο δημοτικό τραγούδι “Μάνα μου τα κλεφτόπουλα” και το “Εϊβαλά” (στίχοι: Λευτέρης Παπαδόπουλος και μουσική: Γιάννης Σπανός).
  • Δημιουργία ζωγραφικών έργων με θέμα την Επανάσταση του 1821.

  Stigmiotypo othonhς 2025 03 24 1.59.13 mm Stigmiotypo othonhς 2025 03 24 1.59.32 mm

  • Κατασκευή φέρμελης και πουκάμισου εύζωνα με χαρτολοκολλητική.

IMG 1635 IMG 1637

IMG 1830 2

Οι λιθογραφίες, πιστές αναπαραγωγές από τα έργα του Peter Von Hess “1821 Η Ελληνική Επανάσταση” (Δέλτα, 1996) είναι από το προσωπικό αρχείο των εκπαιδευτικών.

Παράταση εγγραφών στα νηπιαγωγεία

Σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2025-2026 παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025, σύμφωνα με το παρακάτω έγγραφο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.



Λήψη αρχείου

Σχετικές οδηγίες θα βρείτε εδώ.

Eκπαιδευτική επίσκεψη στο Ιστορικό – Λαογραφικό και Φυσικής Ιστορίας Μουσείο Κοζάνης

Την Παρασκεή 14 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στο Ιστορικό – Λαογραφικό και Φυσικής Ιστορίας Μουσείο Κοζάνης. Συγκεκριμένα επισκεφτήκαμε τη μόνιμη Λαογραφική έκθεση, τη σημαντικότερη έκθεση του Μουσείου, που αποτελεί ένα ταξίδι στον παραδοσιακό πολιτισμό της περιοχής. Μέσα από θεματικές ενότητες, παρουσιάζονται επαγγέλματα που χάθηκαν με τη βιομηχανία, ήθη και έθιμα, παραδοσιακές ενδυμασίες και λαϊκά όργανα. Στον τελευταίο όροφο, αναβιώνει η ζωή σε ένα αρχοντικό σπίτι από την Τουρκοκρατία έως τη δεκαετία του 1950, αποκαλύπτοντας τον πλούτο και την ευημερία των Κοζανιτών, απόρροια των εμπορικών τους συναλλαγών με την κεντρική Ευρώπη.

IMG 1591

IMG 1601 IMG 1603

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΠΕΚΤΠΕ Κοζάνης

Την Τρίτη 11 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στον Πόλο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Τεχνολογίας, Πληροφορικής & Επικοινωνίας Κοζάνης για συμμετοχή στο εργαστήριο “Ρομποτική και προγραμματισμός με το mTiny”.

Στο εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής του ΠΕΚΤΠΕ οι μαθητές/τριες γνώρισαν το εκπαιδευτικό ρομπότ “Τάκη, το ρομποτάκι”, συνεργάστηκαν για να σχεδιάσουν σενάρια χρησιμοποιώντας καρτέλες ενεργειών, προγραμμάτισαν και το έθεσαν σε κίνηση σε έναν διαδραστικό χάρτη. Τέλος προγραμμάτισαν το ρομποτάκι για να εκφράσει συναισθήματα και να ζωγραφίσει βασικά σχήματα.

IMG 1506 IMG 1509

Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας προς το ΠΕΚΤΠΕ Κοζάνης για την υλοποίηση των εκπαιδευτικών δράσεων και προς τον κ. Ιωάννη Γκιάτα, εκπαιδευτικό Πληροφορικής, για την παρουσίαση και καθοδήγησή του. Το πρόγραμμα ήταν πολύ καλά οργανωμένο και εστιασμένο, διατηρώντας αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών καθ’ όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας.