Ωχ! Σεισμός! Μη σε πιάνει πανικός!

Φέτος υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το σεισμό. Στόχος του προγράμματος ήταν να φέρουμε τα παιδιά σε επαφή με το φυσικό φαινόμενο του σεισμού με τρόπο ενημερωτικό, ευχάριστο και κατάλληλο για την ηλικία τους.

Μέσα από βιωματικές, οπτικοακουστικές και συνεργατικές δραστηριότητες, τα παιδιά απέκτησαν στοιχειώδεις γνώσεις για τους σεισμούς, έμαθαν πώς να διαχειρίζονται τα αρνητικά συναισθήματά τους που σχετίζονται με το φαινόμενο, και  εξοικειώθηκαν με αποτελεσματικούς τρόπους προστασίας σε περίπτωση σεισμού.

Πιστεύουμε ότι η ενημέρωση και η προετοιμασία των παιδιών για τους σεισμούς είναι απαραίτητες, καθώς αποτελούν ένα φυσικό φαινόμενο που μπορεί να συμβεί ανά πάσα στιγμή. Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, τα παιδιά νιώθουν πιο ασφαλή και έχουν αποκτήσει τα απαραίτητα εφόδια για να αντιμετωπίσουν με ψυχραιμία και υπευθυνότητα τυχόν σεισμική δραστηριότητα.

ζ

      Πρόγραμμα Σεισμός

Γιορτή της μητέρας

“Η μάνα δεν είναι αυτή που πάνω της θα στηριχτείς. Είναι αυτή που θα σε κάνει να μην χρειάζεσαι στηρίγματα!”     

                                                                                   DOROTHY CANFIELD FISHER

ma  m

Χειροποίητη κάρτα από το μάθημα των Αγγλικών με μήνυμα των παιδιών:

Happy Mother’s Day!!!

 

Πάσχα

Το Πάσχα στο νηπιαγωγείο είναι μια υπέροχη ευκαιρία για να έρθουν οι μαθητές/τριες σε επαφή με τα έθιμα και τις παραδόσεις αυτής της σημαντικής γιορτής, με τρόπο διασκεδαστικό και παιγνιώδη, αλλά και να να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητά τους.

Δραστηριότητες για την κατανόηση του Πάσχα και για δημιουργική απασχόληση :

  • Διηγηθήκαμε την ιστορία του Πάσχα με απλά λόγια.
  • Διαβάσαμε σχετικά παιδικά βιβλία.
  • Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα του Πάσχα στην περιοχή μας.
  • Ζωγραφίσαμε και φτιάξαμε χειροτεχνίες με πασχαλινά θέματα.
  • Βάψαμε κόκκινα αυγά και τα βάλαμε στα χειροποίητα καλαθάκια μας.
  • Φτιάξαμε πασχαλινές φιγούρες από πηλό.

pasx pas

20240516 093752 20240516 093811

ayg ayga

l la

zym zyma

sta

1ο Βραβείο στον διαγωνισμό Αστέρι της Ευχής 2023-2024 και Έπαινος Συμμετοχής

Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε ότι το νηπιαγωγείο μας αναδείχθηκε νικητής του διαγωνισμού του οργανισμού “Make-A-Wish”-Κάνε μια ευχή, που πραγματοποιεί ευχές παιδιών που πάσχουν από κάποια σοβαρή κι απειλητική για τη ζωή τους ασθένεια.

Οι μαθητές/τριες εμπνεύστηκαν από το επετειακό αστέρι και το έργο του οργανισμού δημιουργώντας ξεχωριστά αστέρια, τα οποία ενώθηκαν και σχημάτισαν το μεγάλο αστέρι του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης.

Η συλλογική δημιουργική προσέγγιση ξεχώρισε στην κατηγορία “Σχεδίασε το Αστέρι σου” ανάμεσα στα νηπιαγωγεία της γενικής αγωγής.

Ο έπαινος συμμετοχής



Λήψη αρχείου

Οι νικητές του διαγωνισμού

Η βράβευση θα πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο στην Αθήνα.

Δεξιότητες λόγου, επικοινωνίας και σίτισης σε παιδιά νηπιακής ηλικίας-Επιμόρφωση στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Σχολικής Μονάδας

Την Πέμπτη 18.04.2024 πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών με θέμα “Δεξιότητες λόγου, επικοινωνίας και σίτισης σε παιδιά νηπιακής ηλικίας” με εισηγητές την κ. Ευαγγελία Τσιώγκα, λογοθεραπεύτρια, τον κ. Μηνά Θεοδωράκη, ψυχολόγο και την κ. Αικατερίνη Τσιάρα, κοινωνική λειτουργό από το Κέντρο Αποθεραπείας – Αποκατάστασης, Διημέρευσης και  Ημερήσιας Φροντίδας Α.μεΑ. “Κιβωτός”. Στην επιμόρφωση, διάρκειας 2 ωρών, αναλύθηκαν τα βασικά αναπτυξιακά ορόσημα του λόγου σε ηλικίες 3 έως 6 ετών, οι δεξιότητες σίτισης, η επιλεκτική σίτιση, η φωνολογική ενημερότητα, η προετοιμασία για αναγνωστικές δεξιότητες, η παραπομπή σε λογοθεραπευτή καθώς και η πρώιμη παρέμβαση.

Η επιμορφωτική δράση διοργανώθηκε από το 17ο και το 20ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης και εντάσσεται στο πλαίσιο του κοινού Σχεδίου Δράσης Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας για το έτος 2023-2024.

Ευχαριστούμε θερμά το πλήρωμα της “Κιβωτού” για την αποδοχή της πρόσκλησης και την εξαιρετική εισήγησή τους για τόσο ενδιαφέροντα θέματα. Επίσης ευχαριστούμε και τις συναδέλφισσες που μας τίμησαν με την παρουσία τους.

IMG 2645

 IMG 2646 IMG 2671

 

Εκπαιδευτική επίσκεψη στο ΠΕΚΤΠΕ Κοζάνης

Την Πέμπτη 28 Μαρτίου πραγματοποιήθηκε εκπαιδευτική επίσκεψη στον Πόλο Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Τεχνολογίας, Πληροφορικής & Επικοινωνίας για συμμετοχή στο εργαστήριο “Ρομποτική και προγραμματισμός με το mTiny”. Οι μαθητές/τριες γνώρισαν το εκπαιδευτικό ρομπότ mTiny, συνεργάστηκαν, σχεδίασαν σενάρια με καρτέλες ενεργειών, προγραμμάτισαν και σε έναν διαδραστικό χάρτη το έθεσαν σε κίνηση.

Ευχαριστούμε το ΠΕΚΤΠΕ Κοζάνης για τις εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιεί καθώς κ. Ιωάννη Γκιάτα για την παρουσίαση και καθοδήγησή του.

Η βροχή που έγινε πλημμύρα

   Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον

Υποθεματική: Κλιματική Αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές – Πολιτική Προστασία

Τίτλος: Η βροχή που έγινε πλημμύρα

Σκοπός και στόχοι
Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών στο θέμα της            και η υιοθέτηση σωστών στάσεων και συμπεριφορών.
Στόχοι του προγράμματος

α. ως προς τις δεξιότητες του 21ου αιώνα:

  • παραγωγική μάθηση μέσω παραστατικών τεχνών και δημιουργικότητας
  • δεξιότητες ζωής – αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση, υπευθυνότητα
  • δεξιότητες του νου – πλάγια σκέψη, στρατηγική σκέψη, επίλυση προβλήματος, κατασκευές, παιγνίδια
  • να συγκρίνουν και να διαχειρίζονται την πληροφορία
  • να προβούν σε αναλυτική και παραγωγική επεξεργασία των συλλεγμένων δεδομένων
  • να έχουν επίγνωση, παρακολούθηση και έλεγχο της σκέψης τους

β. ως προς το θέμα:

  • να μοιραστούν σκέψεις και συναισθήματα, ιδέες, εμπειρίες και πρότερες γνώσεις γύρω από τις πλημμύρες
  • να προβληματιστούν για τις ανθρώπινες δραστηριότητες και παρεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον
  • να είναι σε θέση να εντοπίζουν τα αίτια και τις συνέπειες των πλημμυρών στο περιβάλλον και τον άνθρωπο
  • να κατανοήσουν τη σημασία της πρόληψης για την αποτροπή τους
  • να καλλιεργήσουν τη δημιουργικότητα και τις ψηφιακές τους δεξιότητες (κατασκευή εννοιολογικού χάρτη)
  • να εξοικειωθούν με τις Οδηγίες Προστασίας από τις πλημμύρες της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας
  • να προτείνουν τρόπους αυτοπροστασίας από τις πλημμύρες στο σπίτι και το σχολείο

1ο εργαστήρι: Πώς δημιουργείται η βροχή;

α. Με αφορμή μια ξαφνική βροχή θυμηθήκαμε τον κύκλο του νερού. Είδαμε σχετικό video. και οι μαθητές/τριες παίζουν σχετικό παιγνίδι με κάρτες.

Φύλλο εργασίας για τον κύκλο του νερού

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 07 09 4.49.23 μμ 3   IMG 3378   IMG 3466

β. Οι μαθητές/τριες γνωρίζουν το ιαπωνικό χαϊκού, που είναι η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο,  μια ποιητική φόρμα που αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους ή σε έναν χωρισμένο με κενά, και συνήθως περιγράφει μια στιγμιαία εμπειρία, μια αίσθηση, ένα συναίσθημα, μια εικόνα της φύσης. Στη συνέχεια προσπαθούν να φτιάξουν τα δικά τους χαϊκού.

  • Σύννεφα παντού, πέφτει δυνατή βροχή, πάρε ομπρέλα.
  • Πάρε ομπρέλα, πέφτει δυνατή βροχή! Βράχηκαν όλα!
  • Ένα σύννεφο έφερε λίγη βροχή. Σπίτι γρήγορα!

Φύλλο εργασίας με τα χαϊκού.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 07 09 4.49.43 μμ  IMG 3384 5   IMG 3464

2ο Εργαστήρι – Η βροχή δυναμώνει

α. Παρακολουθούμε ένα παραμύθι για τις πλημμύρες “Μια αληθινή ιστορία” της Νίκης Ευελπίδου Ακολουθεί συζήτηση, ερωτήσεις και προβληματισμοί.

Φύλλο εργασίας

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 07 09 4.50.06 μμ 3 IMG 3379 2  IMG 3467

β. Παρακολουθούμε το βίντεο “Birdie and the flood”, ένα παραμύθι για τα βιώματα από καταστροφικές πλημμύρες και οι μαθητές/τριες εκφράζουν τα συναισθήματά τους.

Φύλλο εργασίας για τα συναισθήματά στη βροχή και στην πλημμύρα.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 07 09 4.50.22 μμ  IMG 3385   IMG 3465

3ο Εργαστήρι – Αίτια πλημμύρας

α. Αναρρωτηθήκαμε για τις αιτίες που προκαλούν μια πλημμύρα και συμπεράναμε ότι είναι η δυνατή και ξεφνική βροχή, τα ποτάμια που υπερχειλίζουν, μπαζωμένα ρέματα, φράγματα που σπάνε.

β. Κάνουμε ένα πείραμα για να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες τι συμβαίνει όταν πέσει δυνατή βροχή σε ένα ζωντανό και σε ένα καμένο δάσος. Πήραμε  δυο γλάστρες, η πρώτη είχε ένα φυτό και η δεύτερη σκέτο χώμα και υποθέσαμε ότι η πρώτη είναι το ζωντανό και η δεύτερη το καμένο δάσος. Στη συνέχεια ρίξαμε ίση ποσότητα νερού στις δύο. Οι μαθητές/τριες έκαναν υποθέσεις (δεν θα συμβεί τίποτα, το χώμα θα ρουφήξει το νερό) και διαπίστωσαν ότι με μικρή ποσότητα νερού δεν συμβαίνει τίποτα αλλά όταν αυξηθεί το φυτό αποροφά το νερό ενώ το σκέτο χώμα το αποβάλει. Τέλος γενίκευσαν το συμπέρασμα και στη φύση.

Φύλλο εργασίας για το  το πείραμα

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 07 09 4.50.39 μμ 1  IMG 3380 1  IMG 3462

4ο Εργαστήρι –Κατακλυσμοί κατά την αρχαιότητα

Μιλάμε για κατακλυσμούς που έγιναν παλιά και αναφερόμαστε στον Νώε από τη Βίβλο και τον Δευκαλίωνα και την Πύρρα από την ελληνική μυθολογία.

Φύλλο εργασίας για κατακλυσμούς

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 07 09 4.50.52 μμ 1  IMG 3382 2   IMG 3460

5ο Εργαστήρι – Τρόποι αποφυγής πλημμύρας

α. Μαθαίνουμε να προστατευόμαστε με τις οδηγίες προστασίας της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας. Το φυλλαράκι της  παρουσιάζει τις βασικές οδηγίες προστασίας όταν βρεθούμε σε δρόμο που διασταυρώνεται με χείμαρρο.

β. Πλημμύρες: Πώς να παραμείνω ασφαλής; από το ΚΕΠΕΑ-ΚΠΕ Καστοριάς

Φύλλο εργασίας για τρόπους αποφυγής πλημμύρας

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 07 09 4.51.08 μμ 1  IMG 3381  IMG 3461

Το video Ο κύκλος του νερού ανακτήθηκε από τον χρήστη “Hydroscopio” στο YouTube στις 05/02/2024 και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.

Το video “Birdie and the flood” ανακτήθηκε από τον χρήστη “Children’s Health Queensland” στο YouTube στις 12/02/2024 και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.

Το video “Διασταύρωση δρόμου με χείμαρρο – Οδηγίες προστασίας” ανακτήθηκε από τον χρήστη Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης & Πολιτικής Προστασίας στο YouTube στις 19/03/2024 και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.

Το video Πλημμύρες: Πώς να παραμείνω ασφαλής; ανακτήθηκε από τον χρήστη ΚΕΠΕΑ-ΚΠΕ Καστοριάς στο YouTube στις 26/03/2024 και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.

Η ιδέα για το πείραμα είναι από το 1ο Νηπιαγωγείο Ζαγοράς.

Πυροπροστασία και Πυρασφάλεια Σχολικής Μονάδας – Επιμόρφωση στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Σχολικής Μονάδας

Την Παρασκευή 08.03.2024 πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών με θέμα “Πυροπροστασία και Πυρασφάλεια Σχολικής Μονάδας” και εισηγητή τον κ. Κωνσταντίνο Παπαδημητρίου, Ανθυποπυραγό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κοζάνης. Στην επιμόρφωση, μέσω παρουσίασης, αναφέρθηκαν τα είδη και ο τρόπος χρήσης των πυροσβεστήρων και υποδείχθηκαν οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε περίπτωση πυρκαγιάς.

Η συνάντηση διοργανώθηκε από το 17ο και το 20ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του 17ου Νηπιαγωγείου και εντάσσεται στο πλαίσιο του κοινού Σχεδίου Δράσης Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας για το έτος 2023-2024.

Ευχαριστούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία Κοζάνης για τις εκπαιδευτικές δράσεις που υλοποιεί και τον κ. Κωνσταντίνο Παπαδημητρίου για την τόσο ενδιαφέρουσα και χρήσιμη ενημέρωση.

IMG 2082

  IMG 2084 IMG 2083