Επίσκεψη Πολωνών εκπαιδευτικών στο 20ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης

IMG 0071 IMG 007

Την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023 το νηπιαγωγείο μας επισκέφτηκαν εκπαιδευτικοί από την Πολωνία, για να παρακολουθήσουν την εκπόνηση εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα “Εκλογές για την ανάδειξη Σχολικού Συμβουλίου” με αφορμή τις αυτοδιοικητικές εκλογές που προηγήθηκαν. Φορέας υλοποίησης της δράσης, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο Σχεδίου Κινητικότητας Erasmus Σχεδίου Erasmus από την Εθνική Μονάδα Συντονισμού της Πολωνίας με τίτλο “A CHANCE FOR SUCCESS – we are improving the competences of teachers from Kindergarten No. 1 in Siemiatycze”, ήταν η Περιφεριακή Διεύθυνση Α/θμιας & Β/θμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας. Τις συναδέλφους από την Πολωνία συνόδευσε η κ. Ευαγγελία Τριανταφύλλου, Υπεύθυνη Προώθησης Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus ΠΔΕ Δυτικής Μακεδονίας.

Οι εκπαιδευτικοί, αφού ξεναγήθηκαν στους χώρους του 20ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης, γνώρισαν τους μαθητές και τις μαθήτριες και παρακολούθησαν το ημερήσιο πρόγραμμα με τις προγραμματισμένες δραστηριότητες.

Τις προηγούμενες μέρες και με αφορμή τις δημοτικές και περιφερειακές εκλογές αποφασίσαμε να να γνωρίσουμε τη σημασία των εκλογών για το πολίτευμα μας. Αρχικά συζητήσαμε για τη δημοκρατία, το πολίτευμά μας και έγινε αναφορά στον τρόπο που εκλέγεται ένας αρχηγός. Ακολούθησε αντιπαραβολή με τη δικτατορία, κατάθεση εμπειριών και ανταλλαγή απόψεων. Διαβάσαμε το βιβλίο “Στο δάσος” της Σοφίας Ζαραμπούκα, Εκδόσεις Κέδρος, 2011, το πρώτο βιβλίο που έγραψε και εικονογράφησε  η ίδια, αμέσως μετά τη δικτατορία και ακολούθησε σχετική συζήτηση.

IMG 0065  Στιγμιότυπο οθόνης 2023 11 18 11.42.22 πμ

Παρακολουθήσαμε video σχετικά με την εκλογική διαδικασία στο διαδίκτυο και απαντήθηκαν ερωτήσεις που τέθηκαν: Ποιοι ψηφίζουν; Με ποιον τρόπο γίνεται η ψηφοφορία; Τι κάνουν οι υποψήφιοι; Τι είναι η προεκλογική αφίσα; Τι είναι η ταυτότητα; Παρατηρήσαμε τις ταυτότητες των εκπαιδευτικών και έγινε σύγκριση με αυτές που κάναμε πέρυσι.

Τέλος αποφασίστηκε από την ολομέλεια η πραγματοποίηση εκλογών για την ανάδειξη του Σχολικού Συμβουλίου του νηπιαγωγείου μας. Δημιουργήσαμε ταυτότητες και για τους υπόλοιπους μαθητές/τριες και  εκλογικούς καταλόγους στον Η/Υ. Στη συνέχεια αναδείχθηκαν οι υποψήφιοι, δημιουργήθηκαν κονκάρδες με τα χρώματα που επιίλεξαν και ορίστηκε η εφορευτική επιτροπή. Μετά από επικοινωνία με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Κοζάνης μας χορηγήθηκαν δύο παραβάν και μία κάλπη.

IMG 0050 IMG 0078 768x548 1

Την ημέρα της επίσκεψης και στο χώρο συζήτησης οι μαθητές/τριες αναδιηγήθηκαν το παραμύθι “Στο δάσος” τοποθετώντας τις φιγούρες των ζώων σε μια δημιουργία τους που απεικόνιζε ένα δάσος.

IMG 0111 IMG 0113 1

Στη συνέχεια και στο κέντρο μάθησης του Η/Υ ακολουθώντας τους κανόνες, έπαιξαν παιγνίδια “Αντιστοίχιση σε ομάδες” – Στο δάσος και Δημοκρατία vs Δικτατρορία, τα οποία δημιουργήθηκαν από τις εκπαιδευτικούς  μέσω της εφαρμογής LearningApps.

IMG 0450 IMG 0447

Έγινε προβολή σχετικών video (εκλογές 1, εκλογές 2) για τη διαδικασία των εκλογών και σχολιασμός. Όλα ήταν έτοιμα για τις εκλογές για την ανάδειξη του Σχολικού Συμβουλίου. Οι υποψήφιοι έκαναν προεκλογικό αγώνα, προσπαθώντας να πείσουν τους/τις  ψηφοφόρους τους για τις ικανότητές τους. Συστάθηκε η εφορευτική επιτροπή και αναρτήθηκαν οι εκλογικοί κατάλογοι στα δύο εκλογικά τμήματα. Οι εκλογές ξεκίνησαν και οι ψηφοφόροι άρχισαν να ψηφίζουν. Οι μαθητές/τριες με σειρά έδιναν στην εφορευτική επιτροπή την ταυτότητα για να διαγραφεί το όνομά τους από τον εκλογικό κατάλογο και έπαιρναν ένα λευκό ψηφοδέλτιο. Πίσω από παραβάν επίλεξαν τον/την υποψήφιο/ια που επιθυμούσαν, βάζοντας την αντίστοιχη με τον/την υποψήφιο/α σφραγίδα και έριξαν στην κάλπη το ψηφοδέλτιο. Τα ονόματα με τις φωτογραφίες των υποψηφίων ήταν αναρτημένα στο παραβάν. Με την ολοκλήρωση της ψηφοφορίας άνοιξε η κάλπη και ακολούθησε η καταμέτρηση ψήφων.

IMG 0081 IMG 0080

Δημιουργήθηκαν τρία κέντρα μάθησης: Κάθε μαθητής/τρια επίλεγε τυχαία ένα ψηφοδέλτιο και ανακοίνωνε το αποτέλεσμα, στο 1ο κέντρο συμπληρώνονταν το γράφημα σε πίνακα, στο 2ο κέντρο καρφιτσώνονταν το ψηφοδέλτιο στον πίνακα και στο 3ο κέντρο στον Η/Υ δηλώνονταν η ψήφος στον ιστότοπο https://www.rcv123.org. Μετά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων οι υποψήφιοι ευχαρίστησαν τους συμμαθητές/τριες και χειροκροτήθηκαν όλοι, υποψήφιοι και ψηφοφόροι. Τέλος συζητήσαμε για το ρόλο και τις υποχρεώσεις του σχολικού συμβουλίου και ανατέθηκαν καθήκοντα στα μέλη του.

IMG 0105 IMG 008 

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Ντάριους Λούκστεντ, πατέρα μαθητή μας με καταγωγή από την Πολωνία για την πολύτιμη βοήθεια που μας πρόσφερε, διευκολύνοντας την επικοινωνία μεταξύ μας, εκτελώντας χρέη διερμηνέα και την κ. Ελένη Καρακλάνη, μητέρα μαθήτριας για τα εδέσματα που πρόσφερε. Επίσης ευχαριστούμε την κ. Ευαγγελία Τριανταφύλλου για τη συμμετοχή της στη δράση. Τέλος ευχαριστούμε την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Κοζάνης για την άμεση ανταπόκριση στο αίτημά μας.

Ήταν για όλους, μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικούς μια ευχάριστη και εποικοδομητική εμπειρία!

Παράρτημα

Video-Στο δάσος

 

Παιγνίδι αντιστοίχιση σε ομάδες: Στο δάσος

 

Παιγνίδι αντιστοίχιση σε ομάδες: Δημοκρατία vs Δικτατορία

 

 

EU CodeWeek 7-22 Οκτωβρίου 2023

Για δέυτερη συνεχόμενη χρονιά το 20ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης συμμετείχε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού (Europe Code Week), μια πρωτοβουλία που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό στα νήπια με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας μαζί με τις εκπαιδευτικούς του νηπιαγωγείου υλοποίησαν δύο εκπαιδευτικά σενάρια με το προγραμματιζόμενο παιχνίδι Beebot.

Στο πρώτο σενάριο με τίτλο “Ακολούθησε τα γράμματα και σχημάτισε τη λέξη ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ”, προγραμμάτισαν τη BeeBot να περάσει με τη σωστή σειρά πάνω από τα γράμματα που χάθηκαν ανάμεσα στα φύλλα που έπεσαν από τον αέρα, για να σχηματιστεί η λέξη ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ.

Στο δεύτερο σενάριο με τίτλο “Το δέντρο της ζωής”, κλήθηκαν να προγραμματίσουν τη BeeBot και να συλλέξουν τα κομμάτια ενός puzzle. Η 1η ομάδα συνέγραψε τον κώδικα και η 2η ομάδα προγραμμάτισε τη BeeBot και εκτέλεσε τη διαδρομή βάση κώδικα. Τέλος ανασύνθεσαν, με τα κομμάτια που συνέλεξαν, τον πίνακα ζωγραφικής “Το δέντρο της ζωής” του Gustav Klimt.

Φθ           IMG 0104

Το puzzle με το “Το δέντρο της ζωής” του Gustav Klimt δημιούργησε η συνάδελφος εκπαιδευτικός Χαρίκλειας Καλλιανίδου, την οποία και ευχαριστούμε θερμά.

Το Χαμόγελο του Παιδιού στο νηπιαγωγείο μας

Την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023  το νηπιαγωγείο μας υποδέχθηκε “Το Χαμόγελο του Παιδιού” και  πραγματοποιήθηκαν  δωρεάν προληπτικές οδοντιατρικές εξετάσεις στους μαθητές/τριες.  Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο Προληπτικής Ιατρικής / Οδοντιατρικής “ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ” που υλοποιεί ο Οργανισμός “Το Χαμόγελο του Παιδιού”, σε συνεργασία με τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Κοζάνης, υπό την αιγίδα του Δήμου Κοζάνης και  με την αρωγή του ΟΠΑΠ.

1200px Το Χαμόγελο του Παιδιού λογότυπο Στιγμιότυπο οθόνης 2023 10 30 6.21.28 μμ

(περισσότερα…)

Πρόσκληση της Π.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας

IMG 0041

Την Τρίτη 17 Οκτωβρίου οι εκπαιδευτικοί του 20ου Νηπιαγωγείου Κοζάνης συμμετείχαν σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε μεταξύ των εκπαιδευτικών από την Πολωνία και εκπαιδευτικών από νηπιαγωγεία της περιοχής μας στην Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης με εισηγήτριες την Υπεύθυνη Προώθησης Ευρωπαϊκού Προγράμματος Erasmus Π.Δ.Ε. Δυτικής Μακεδονίας, κ. Ευαγγελία Τριανταφύλλου  και τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης Κοζάνης,  κ. Λουΐζα Νοβατσίδου. Την εκδήλωση χαιρέτησε η Περιφερειακή Διευθύντρια Εκπαίδευσης κ. Δέσποινα Παπαδοπούλου. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης παρουσιάστηκαν τα εκπαιδευτικά συστήματα της κάθε χώρας καθώς και στοιχεία που αφορούν στη διδασκαλία και μάθηση σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα μαθητών. Ακολούθησε συζήτηση, ανταλλαγή ιδεών και καλών πρακτικών.

Ο κίτρινος κροκόδειλος δε φοβάται το σχολείο

Πρώτες μέρες στο νηπιαγωγείο μας και διώχνουμε το φόβο μακριά παρέα με τον Κίτρινο Κροκόδειλο! Ένα διαδραστικό παραμύθι του Βαγγέλη Ηλιόπουλου (Περιοδικό Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, Τεύχος 83).

biblio krok

biblio krok1   Song krok

”Κίτρινος κροκόδειλος η μπάντα των παιδιών….το πιο ροκ συγκρότημα όλων των σχολειών” ο ρυθμός της μελωδίας που ακούσαμε, μάθαμε να τραγουδάμε, χορέψαμε και ζωγραφίσαμε.

krok1    krok

Μα από κίτρινοι που ήταν στην αρχή….σήμερα οι κροκόδειλοι μας γίναν πράσινοι, μωβ, μπλε, πορτοκαλί, κόκκινοι! Κι αν αναρωτιέστε πως άλλαξαν χρώμα…. τα παιδιά έδωσαν τις απαντήσεις…. Ο πράσινος κυλίστηκε στο γρασίδι, o κόκκινος έφαγε όλο τον κουβά με τις φράουλες, o μωβ δε σταματάει να τρώει μύρτιλα, o πορτοκαλί ήπιε πολύ πορτοκαλάδα και o μπλε πήρε το χρώμα της θάλασσας που τόσο αγαπά.

made krok   IMG 9731

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας Σχολικής Μονάδας 2023-2024



Λήψη αρχείου

Επιτομή Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Μαθητές, μαθήτριες και εκπαιδευτικοί δοκιμάζονται και πειραματίζονται στο καινοτόμο σχέδιο συνδιαμόρφωσης των κανόνων λειτουργίας του νηπιαγωγείου. Οι κανόνες συνδιαμορφώθηκαν, συναποφασίστηκαν μεταξύ των εμπλεκομένων μελών και εικονογραφηθήκαν από τους μαθητές και τις μαθήτριες. Το αποτέλεσμα ήταν η δημιουργία ενός πολυτροπικού βιβλίου, το οποίο ανατυπώθηκε και μοιράστηκε σε όλους και όλες. 

IMG 8900IMG 8901

IMG 8897IMG 8883

IMG 8882IMG 8886

IMG 8888IMG 8884

Γιορτή του Πατέρα

μπαμπας

 

Με αφορμή τη σημερινή γιορτή του Πατέρα, αφιερώνουμε ένα αγαπημένο τραγούδι, με τίτλο: “Για τον πατέρα” με την υπέροχη φωνή της Ελευθερίας Αρβανιτάκη! Το τραγούδι μιλά για την τρυφερή σχέση του πατέρα με το παιδί του μέσα από καθημερινές εικόνες με έναν ιδιαίτερο και συγκινητικό τρόπο.

Στίχοι – Μουσική: Γιώργος Χατζηπιερής

“Θα σου χαρίσω ένα φιλί,

θα σου πω μια καλημέρα,

αγαπημένε μου πατέρα…

Θα με κρατήσεις αγκαλιά,

τα μαλλιά θα μου χαϊδέψεις

κι ό,τι πω, θα το πιστέψεις…”

Εμείς στο νηπιαγωγείο μας τιμήσαμε αυτήν τη σπουδαία γιορτή με τις εξής δημιουργικές δραστηριότητες:

κάρτα με ευχές

μπ

κούπες ζωγραφισμένες από τα παιδιά

μπα  Μ

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ

σε όλους τους μπαμπάδες, ευχόμαστε να είστε γεροί, να στηρίζετε την οικογένειά σας και να μεγαλώνετε με αγάπη και φροντίδα τα παιδιά σας!!!

Ο κύκλος του νερού

 Θεματική Ενότητα: Δημιουργώ και καινοτομώ/Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία

Υποθεματική: STEM/STEAM, Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος: Ο κύκλος του νερού

All About The Water Cycle How Does It Work

Σκοπός και στόχοι

Σκοπός του προγράμματος είναι έχει σκοπό να έρθουν σε επαφή οι μαθητές/τριες με θέματα που αφορούν την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία μέσα από τον κύκλο του νερού.

Στόχοι του προγράμματος:

  • να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό
  • να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα
  • να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης
  • να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων
  • να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική

1° Εργαστήρι: Από πού έρχεται το νερό;

α. Αφήγηση του παραμυθιού “Το σύννεφο που έβαλε τα κλάματα” της Σοφίας Μαντούβαλου. Συζήτηση και δραματοποίηση.

A4986FE7D7355197025F9529876FEDFE IMG 8183

β. Ακρόαση ενός αποσπάσματος από το μουσικό έργο “Οι σταγόνες της βροχής” του Σταμάτη Σπανουδάκη.

γ. Αποτύπωση σε φύλλα εφαρμογής του παραμυθιού και του μουσικού αποσπάσματος.

Στιγμιότυπο 2023 05 20 9.44.20 μμ Στιγμιότυπο 2023 05 20 9.44.47 μμ

2° Εργαστήρι: Πού υπάρχει το νερό;

α. Συζήτηση για το νερό που υπάρχει παντού στη φύση. Υποθέσεις και αποτελέσματα. Αναζήτηση πληροφοριών, εικόνων στο διαδίκτυο.

β. Σε φύλλο εφαρμογής οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις εικόνες στις οποίες υπάρχει νερό.

Στιγμιότυπο 2023 05 20 9.46.43 μμ

3° Εργαστήρι: Ο κύκλος του νερού

α. Αφήγηση παραμυθιών Ο Συννεφούλης της Αργυρώς Κοκορέλη, Η ιστορία του νερού της Αναστασία Περιστεράκη Ψυχογιού και Πέφτει, πέφτει η σταγόνα του Sam Goodwin. Προβολή video με θέμα τον κύκλο του νερού. Συζήτηση για τον κύκλο του νερού και τη σημασία του νερού στη ζωή μας. Επεξήγηση εννοιών όπως εξάτμιση, συμπύκνωση, υγροποίηση και συγκέντρωση. Ακολουθεί παιχνίδι ερωτήσεων σχετικών με το περιεχόμενο του βίντεο.

tempImageBzDum7  tempImage1MIknn  af3e75e7 54f5 43e0 bcfc d784008a175a

β. Ανάλυση του ποιήματος του “Από πού είσαι ποταμάκι” του Ζαχαρία Παπαντωνίου από τη δασκάλα και φιλόλογο κ. Ευαγγελία Λέτσιου, μητέρα μαθητή. Βιωματική εκμάθηση και δραματοποίηση σε ομάδες του ποιήματος. Δημιουργία εικονόλεξου και ευχαριστήριας κάρτας. Ακρόαση του ποιήματος που έγινε τραγούδι από τον Γιάννη Ζουγανέλη.

 IMG 7996  IMG 8001 IMG 7993

γ. Αναδιήγηση του κύκλου του νερού με εικόνες που τοποθετούνται στη σωστή σειρά.

IMG 8172  IMG 8171

δ. Διδακτική αξιοποίηση ψηφιακών παιχνιδιών σχετικά με τον κύκλο του νερού: η σταγόνα, κύκλος νερού.

tempImagemWNrzi tempImagergrHL7

ε. Σε φύλλο εφαρμογής οι μαθητές/τριες συμπληρώνουν τις σωστές λέξεις στον κύκλο του νερού με τη βοήθεια πίνακα αναφοράς.

Στιγμιότυπο 2023 05 20 9.47.13 μμ

4° Εργαστήρι: Η δύναμη του νερού

α. Αναφορά στις τρεις καταστάσεις του νερού και παρακολούθηση σχετικού video. Παγάκια από την κατάψυξη τοποθετούνται στο ψυγείο, στην αίθουσα και στο καλοριφέρ. Παρατήρηση και εξαγωγή σχετικών συμπερασμάτων.

β. Η δύναμη του νερού για παραγωγή κινητικής/ηλεκτρικής ενέργειας. Παρακολούθηση video για νερόμυλο και προσπάθεια για κατασκευή

γ. Σε φύλλο εφαρμογής οι μαθητές/τριες ζωγραφίζουν τις καταστάσεις του νερού και τα συμπεράσματα από την παρατήρηση.

Στιγμιότυπο 2023 05 28 12.26.33 μμ  Στιγμιότυπο 2023 05 30 8.18.49 μμ

5° Εργαστήρι: Πειράματα

α. Ο χημικός κ. Ιωάννης Κοντοδήμος, πατέρας μαθήτριας, επισκέπτεται το νηπιαγωγείο. Οι μαθητές/τριες κάνουν υποθέσεις και προβλέψεις, δοκιμάζουν, διαπιστώνουν και διατυπώνουν συμπεράσματα. Με την βοήθεια και καθοδήγησή του πραγματοποιούνται τα παρακάτω πειράματα σχετικά με τον κύκλο του νερού:

  • δημιουργία σύννεφου από την εξάτμιση και συμπύκνωση υδρατμών
  • δημιουργία χρωματιστής βροχής- στάδιο βροχόπτωσης (συνέχεια της δημιουργίας του σύννεφου)
  • παραγωγή κινητικής/ηλεκτρικής ενέργειας από τη δύναμη του νερού (κατασκευή νερόμυλου)-στάδιο συγκέντρωσης

Διάφορα πειράματα με την χρήση νερού:

  • μπαλόνια που φουσκώνουν μόνα τους-μίγμα νερού/ξυδιού/σόδας για την παραγωγή αερίου που θα φουσκώσει το μπαλόνι
  • διαχωρισμός φάσεων (λάδι-νερό) με την προσθήκη χρωμάτων και δημιουργία αερίου που μεταφέρει εντός των δύο φάσεων τα χρώματα (lava lamp)
  • επίπλευση και βύθιση στο νερό, πτώση στο νερό διαφόρων αντικειμένων (πέτρα, φύλλα, κέρμα, άδειο σωλήνα και γεμάτο σωλήνα με νερό, φελλός κ.α.)
  • διαλυτότητα στο νερό διαφόρων υλικών (λάδι, ξύδι, καφές, άμμος, τέμπερα, πέτρα κ.α.)
  • σπουδαιότητα του καθαρισμού των χεριών με νερό και σαπούνι για την απομάκρυνση των μικροβίων
  • αλλαγή χρώματος του νερού με την μεταβολή του pH στην όξινη και βασική περιοχή

IMG 7971 IMG 7972 IMG 7976 IMG 7977 IMG 8007 IMG 8003 2

νερόμυλος

β. Φύλλα εφαρμογής για επίπλευση, βύθιση, διαλυτότητα και επίσκεψη χημικού.

Στιγμιότυπο 2023 05 20 9.47.46 μμ Στιγμιότυπο 2023 05 20 9.48.12 μμ

6° Εργαστήρι: Πρόκληση BeeBot

α. Σπάσε τον κώδικα για να εμφανιστεί η εικόνα.

tempImage1gc5U9

β. Διδακτική αξιοποίηση και προγραμματισμός του BeeBot στην τάξη για την διαμόρφωση και εκτέλεση απλών και σύνθετων διαδρομών σχετικών με τον κύκλο του νερού.

IMG 8251 2 IMG 8252 2 IMG 8253 2 IMG 8254 2

γ. Αποτύπωση σε φύλλο εφαρμογής της διαδρομής και των εντολών.

Στιγμιότυπο 2023 05 20 10.02.25 μμ

Αξιολόγηση

Με την ολοκλήρωση του τέταρτου θεματικού κύκλου “Δημιουργώ και καινοτομώ/Δημιουργική Σκέψη και Καινοτομία” με τίτλο “Ο κύκλος του νερού” διαπιστώνεται ότι οι στόχοι που τέθηκαν επιτεύχθηκαν. Οι μαθητές/τριες μπόρεσαν να ερμηνεύσουν και να κατανοήσουν φαινόμενα που σχετίζονται με τον κύκλο του νερού και τη σημασία του για την καθημερινή ζωή. Ψυχαγωγήθηκαν μέσα από ποιήματα, αναγνώσματα παιδικής και απόλαυσαν μουσικά έργα. Έψαξαν για πληροφορίες και εικόνες στο διαδίκτυο και ανέπτυξαν το λεξιλόγιο τους.

Προσκάλεσαν και υποδέχτηκαν στο χώρο του νηπιαγωγείου ειδικούς και με τα πειράματα έκαναν υποθέσεις και προβλέψεις, δοκίμασαν και κατέληξαν σε συμπεράσματα. Απέκτησαν γνώσεις για έννοιες, φαινόμενα και νόμους των φυσικών επιστημών.

Εξοικειώθηκαν με την με την αλγοριθμική λογική ως εργαλείο επίλυσης προβλημάτων της καθημερινότητας, καλλιεργήθηκε η διερευνητική και ανακαλυπτική μάθηση, ο επιστημονικός και τεχνολογικός εγγραμματισμός και ανέπτυξαν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων.