Την Πέμπτη 08.02.2024 πραγματοποιήθηκε επιμορφωτική συνάντηση εκπαιδευτικών με θέμα “Ομαλή μετάβαση – Από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό” με εισηγήτρια την κα. Βιργινία Μαλιούφα, ψυχολόγο.
Η συνάντηση διοργανώθηκε από το 17ο και το 20ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης σε συνεργασία με το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Κοζάνης “Ορίζοντες”, πραγματοποιήθηκε στο χώρο του Κέντρου και εντάσσεται στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας για το έτος 2023-2024.
Ευχαριστούμε την κα. Βιργινία Μαλιούφα για την ενδιαφέρουσα και βιωματική επιμόρφωση και τις συναδέλφισσες που μας τίμησαν με την παρουσία τους.
Σήμερα Πέμπτη 18 Ιανουαρίου είχαμε τη χαρά να παρακολουθήσουμε σε live streaming την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στο νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το δημοφιλέστερο ίσως μουσικό παραμύθι στην ιστορία της κλασσικής μουσικής εργογραφίας. Το μουσικό παραμύθι ‘Ο Πέτρος και ο Λύκος’ γράφτηκε από τον σπουδαίο Ρώσο συνθέτη Σεργκέι Προκόφιεφ με σκοπό να διδάξει τα παιδιά σχετικά με το χαρακτήρα και τη χρήση των οργάνων της συμφωνικής ορχήστρας και να τα εξοικειώσει με αυτά αντιστοιχώντας κάθε χαρακτήρα του παραμυθιού με κάποιο συγκεκριμένο μουσικό όργανο. Καθώς οι χαρακτήρες του παραμυθιού αλληλεπιδρούν, συνδυάζονται αντίστοιχα και τα όργανα της ορχήστρας μέσα από την αριστοτεχνική γραφή του Προκόφιεβ. Η Κ.Ο.Θ. παρουσίασε την σπουδαία αυτή μουσική ιστορία μαζί με πρωτότυπη εικονογράφηση σε συνεργασία με τo Thessaloniki Comic Convention “The Comic- con”, σε αφήγηση Ανθής Σαββάκη και Διεύθυνση ορχήστρας Μιχάλη Οικονόμου.
Στην ιστορία του παραμυθιού, ο Πέτρος ζει στο σπίτι του παππού του στο δάσος και ως γενναίος νέος δεν φοβάται καθόλου τους κακούς λύκους. Αγνοώντας τις προειδοποιήσεις του παππού του τα βάζει με το λύκο, τον οποίο αιχμαλωτίζει με τη βοήθεια ενός πουλιού. Η γάτα (κλαρινέτο), η πάπια (όμποε), το πουλί (φλάουτο), ο παππούς (φαγκότο), οι κυνηγοί (πνευστά-κρουστά), ο λύκος (κόρνα) και ο Πέτρος (έγχορδα) πρωταγωνιστούν σε αυτή την πολυαγαπημένη ιστορία και διδάσκουν ευχάριστα, μαζί με τα ηχοχρώματα των αντίστοιχων οργάνων.
Οι μαθητές/τριες ήταν εξοικειωμένοι τόσο με την ιστορία όσο και με το συγκεκριμένο έργο του Σεργκέι Προκόφιεφ από το 1ο Εργαστήρι Δεξιοτήτων του Θεματικού Κύκλου “Ευ ζην-Ζω καλύτερα” αυτής της χρονιάς.
Ευχαριστούμε για ακόμα μια φορά την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και περιμένουμε να απολαύσουμε ένα επόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα!
Στα πλαίσια του 2ου Θεματικού Κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” με τίτλο: “Νοιάζομαι και ενεργώ”, ανταποκριθήκαμε στο κάλεσμα του οργανισμού “Make a Wish – Κάνε μια ευχή” για συμμετοχή στο δημιουργικό διαγωνισμό 2023-2024 “Σχεδίασε το αστέρι σου!”
Οι μαθητές/τριες γνώρισαν τη δράση του οργανισμού, το φιλανθρωπικό του έργο, την αξία του εθελοντισμού και της προσφοράς και εξέφρασαν τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.
Η αφίσα-αστέρι δημιουργήθηκε ομαδο-συνεργατικά: κάθε μαθητής/τρια σχεδίασε το δικό του/της αστέρι και όλα μαζί ενώθηκαν για να σχηματίσουν το μεγάλο αστέρι του εθελοντισμού και της αλληλεγγύης.
Πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, η γιορτή της αγάπης και της προσφοράς και αφιερώσαμε χρόνο στην αφήγηση της ιστορίας της γέννησης του Χριστού, τα ήθη και τα έθιμα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς σχετικά με εδέσματα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και τον στολισμό καραβιού και δέντρου.
Παλιά κομμάτια puzzle μεταμορφώθηκαν σε στολίδια με την τεχνική του decoupage.
Φάτνη με γλωσσοπίεστρα και ζωγραφική με μαρκαδόρους.
Σκοπός και στόχοι
Σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών στο θέμα της ιατρικής πρόληψης, ιδιαίτερα του τομέα της στοματικής υγιεινής και η υιοθέτηση σωστών στάσεων και συμπεριφορών.
Στόχοι του προγράμματος
α. ως προς τις δεξιότητες του νου:
ναπεριγράφουν, να ερμηνεύουν και να διατυπώνουν ερωτήματα να παρατηρούν
να συγκρίνουν και να διαχειρίζονται την πληροφορία
να προβαίνουν σε αναλυτική και παραγωγική επεξεργασία των συλλεγμένων δεδομένων
να έχουν επίγνωση, παρακολούθηση και έλεγχο της σκέψης τους
β. ως προς το θέμα:
να γνωρίσουν το στόμα και τι υπάρχει σε αυτό
να γνωρίσουν τα όργανα της στοματικής κοιλότητας και τη λειτουργία του καθενός από αυτά
να γνωρίσουν τις ονομασίες των δοντιών, τη θέση των και τη χρησιμότητά τους
να διακρίνουν ομοιότητες και διαφορές στη νεογιλή και μόνιμη οδοντοφυϊα
να κατανοήσουν τη σημασία της σωστής διατροφής στην υγεία των δοντιών
να εκπαιδευτούν στο σωστό τρόπο βουρτσίσματος και το ρόλο του στοματικού διαλύματος
να έρθουν σε επαφή με επαγγελματίες για να αποβάλουν το φόβο τους για τον οδοντίατρο και τον ορθοδοντικό
να γνωρίσουν τη μεγάλη ποικιλία των ειδών των δοντιών στα ζώα
1ο εργαστήρι: Το σπίτι των δοντιών
1η Δραστηριότητα: Παρατηρούμε την εικόνα–στοματική κοιλότητα. Μέσα από διαλογική συζήτηση και με την τεχνική των ερωταποκρίσεων οι μαθητές/τριες αντιλαμβάνονται ότι η στοματική κοιλότητα δηλαδή το εσωτερικό του στόματος είναι η αρχή του πεπτικού σωλήνα και μέρος της αναπνευστικής οδού. Στο στόμα- το σπίτι των δοντιών- υπάρχουν τα δόντια και η γλώσσα. Το στόμα είναι μια καλοσχεδιασμένη “μηχανή” με πολλά διαφορετικά τμήματα που λειτουργούν όλα μαζί για να μας κρατούν ζωντανούς, υγιείς και ευτυχισμένους. Τα τμήματα του μηχανισμού του στόματος είναι: η άνω γνάθος, που είναι τμήμα του κρανίου. η κάτω γνάθος, που είναι συνδεδεμένη με την άνω γνάθο και έχει τη δυνατότητα κίνησης, τα ούλα και τα δόντια, οι μύες και η γλώσσα.
2η Δραστηριότητα: Δημιουργούμε ένα αραχόγραμμα: στη μέση τοποθετούμε την εικόνα του στόματος και οι μαθητές/τριες καλούνται να ονομάσουν τις δουλειές που με το στόμα. Στη συνέχεια με ένα καθρεφτάκι παρατηρούν το στόμα τους και ονομάζουν τα όργανα που βλέπουν σε αυτό.
3η Δραστηριότητα: Ζητάμε από τους/τις μαθητές/τριες να πειραματιστούν με τη γλώσσα τους και αφού χωριστούν σε υποομάδες, δοκιμάζουν ζάχαρη, κακάο, αλάτι, λεμόνι και ντομάτα και προσπαθούν να καταλάβουν σε ποια περιοχή της γλώσσας νιώθουν πιο έντονα τη γλυκιά, την πικρή, την αλμυρή, την ξινή και την ουμάμι γεύση. Τέλος, ο εκπρόσωπος υποομάδας παρουσιάζει στην ολομέλεια αναφέρει τη γευστική περιοχή της γλώσσας, η οποία σε συνεργασία με τη μύτη δημιουργεί την αίσθηση της αντίστοιχης γεύσης.
Φύλλο εργασίας με τις γευστικές περιοχές της γλώσσας.
4η Δραστηριότητα: Με αφορμή το έργο “Ο Πέτρος και ο λύκος” του Σεργκέι Προκόπιεφ οι μαθητές/τριες γνωρίζουν τα πνευστά μουσικά όργανα και τα συνδέουν με τους ήρωες του παραμυθιού.
5η Δραστηριότητα: Προβάλουμε την ιστοσελίδα της ΖΩΣΠ, γνωρίζουμε καλλιτέχνες με αναπηρία και μερικά από τα έργα τους και αντιλαμβανόμαστε και άλλες λειτουργίες του στόματος. Τέλος, ο κάθε μαθητής/τρια προσπαθεί να κάνει κάτι διαφορετικό με το στόμα του.
2ο εργαστήρι: Τα δόντια του ανθρώπου
1η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε το βιβλίο με τίτλο «Σοκολάκης και Ζαχαρούλα Τρυποδόντη» της Άννα Ράσελμαν με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών γύρω από το θέμα των δοντιών. Φυσώντας με καλαμάκια αραιωμένα χρώματα δημιουργούμε τα μικρόβια με μεικτή τεχνική μια αφίσα.
Φύλλο εργασίας σχετικό με το βιβλίο.
2η Δραστηριότητα: Βλέπουμε εκμαγείο δοντιών, αφίσα με μορφολογία δοντιών, πίνακα με τις ονομασίες των δοντιών και τομής δοντιού. Παρατηρούμε τη νεογιλή και μόνιμη οδοντοφυΐα και βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους.
Γνωρίζουμε τις ασθένειες στόματος, τερηδόνα, πλάκα και ουλίτιδα.
Δημιουργούμε το Παιγνίδι αντιστοίχισης με τα μέρη του δοντιού σε πίνακα καθώς και στο κέντρο μάθησης του Η/Υ στην εφαρμογή learningapps και τρίλιζα με δόντια.
Φύλλο εργασίας με τη νεογιλή και μόνιμη οδοντοφυΐα.
Φύλλο εργασίας: σε συνεργασία με τους γονείς μετρούν τα δόντια και ζωγραφίζουν ή βγάζουν φωτογραφία το χαμόγελό τους και πραγματοποιείται ένα πείραμα με τα δόντια που χρησιμοποιούμε στο δάγκωμα και στη μάσηση τροφών.
3η Δραστηριότητα: Ατυχήματα που συχνά συμβαίνουν στους μαθητές/τριες στα περιβάλλοντα που κινούνται στάθηκαν αφορμή για μια συζήτηση με τη σχολική νοσηλεύτρια κα. Αγγελική Χονδροματίδου για τα οδοντικά τραύματα, τις πρώτες βοήθειες αλλά και τους κανόνες ασφαλείας για την αποφυγή ατυχημάτων.
3ο εργαστήρι: Η διατροφή των δοντιών
1η Δραστηριότητα: Παρατηρούμε αφίσα με την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής (έργο περσινής χρονιάς) και την αναλύουμε διεξοδικά. Αναγνωρίζουμε το ρόλο που παίζουν οι τροφές στην υγεία του οργανισμού και πώς συνδέονται με την υγεία των δοντιών. Γνωρίζουμε τις υγιεινές και τις μη υγιεινές τροφές για την υγεία των δοντιών.
Παιγνίδι αντιστοίχισης σε ομάδες στην εφαρμογή learningapps.
Σε φύλλο εργασίας διαχωρίζουμε τις τροφές σε υγιεινές και μη.
2η Δραστηριότητα: Δίνουμε στους γονείς τον Πίνακα της κρυμμένης ζάχαρης και τους ζητάμε να κάνουν το αντίστοιχο πείραμα για τρεις μέρες συμπληρώνοντας το ημερολόγιο. Σχολιάζουμε τα ημερολόγια στην ολομέλεια και συζητάμε ποιες τροφές μπορούμε να αποφεύγουμε ή να μειώσουμε την κατανάλωσή τους για να περιορίσουμε την κατανάλωση ζάχαρης.
4ο εργαστήρι: Οι σύμμαχοι των δοντιών
1η Δραστηριότητα: Παρακολουθούμε video σχετικό με τον τρόπο βουρτσίσματος των δοντιών και συζητάμε το θέμα επιμένοντας στην αναγκαιότητα, το χρόνο και τη χρήση σωστής οδοντόβουρτσας.
Παιγνίδι χρονικής ακολουθίας σε πίνακα και στην εφαρμογή learningapps.
Μοιράζουμε στους μαθητές/τριες το Εβδομαδιαίο πρόγραμμα για βούρτσισμα δοντιών και εφιστούμε την προσοχή των γονέων να αναρτηθεί σε εμφανές σημείο και τηρηθεί η συχνότητα βουρτσίσματος με ειλικρίνεια, τουλάχιστον για ένα μήνα, για να γίνει συνήθεια.
2η Δραστηριότητα: Αναζητάμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για την οδοντόβουρτσα. Μελετάμε το σχήμα της, τα υλικά, την υφή της. Μαθαίνουμε τη συχνότητα αλλαγής της και την επαναχρησιμοποίησή της.
Παρατηρούμε οδοντόκρεμες παιδικές και ενηλίκων και βρίσκουμε ομοιότητες και διαφορές. Δοκιμάζουμε με την άκρη της γλώσσας, πιάνουμε και μυρίζουμε.
Παρατηρούμε το οδοντικό νήμα, δείχνουμε τον τρόπο χρήσης και τονίζουμε τη σημασία του για την καλή υγεία των ούλων.
Φύλλο εργασίας για τους συμμάχους των δοντιών.
3η Δραστηριότητα: Κάνουμε το πείραμα της φθορίωσης: τοποθετούμε 3 αυγά βραστά σε ποτήρια διαφορετικά υγρά: ξύδι, αναψυκτικό τύπου cola και στοματικό διάλυμα. Ενθαρρύνουμε τους μαθητές/τριες να μας πουν τι νομίζουν ότι θα συμβεί στα αβγά. Μετά από 3 μέρες βγάζουμε, παρατηρούμε τι έχει συμβεί στο καθένα και καταγράφουμε τα ευρήματά μας: το αυγό που βρισκόταν μέσα στο στοματικό διάλυμα παρέμεινε λευκό, ενώ αυτό που βρισκόταν μέσα αναψυκτικό τύπου cola μαύρισε και αυτό που βρισκόταν στο ποτήρι με το ξύδι αποφλοιώθηκε τελείως. Συμπερασματικά καταλήξαμε πώς μερικές τροφές και ουσίες επιδρούν αρνητικά ή θετικά στα δόντια μας. Τέλος, επικεντρωνόμαστε στους τρόπους προστασίας των δοντιών και κυρίως στο βούρτσισμα και στην επίσκεψη στον οδοντίατρο.
5ο εργαστήρι: Οι γιατροί των δοντιών
1η Δραστηριότητα: Διαβάζουμε το βιβλίο “Ο Ιππόλυτος Ιπποπόταμος της Σοφίας Ζαραμπούκα. Ακολουθεί συζήτηση με ερωτήσεις κατανόησης και κατάθεσης εμπειριών από προσωπικές επισκέψεις των μαθητών/τριών σε οδοντίατρο. Καθώς δεν υπάρχει στην περιοχή κάποιο οδοντιατρείο για να επισκεφτούμε αποφασίστηκε από την ολομέλεια να καλέσουμε οδοντίατρο στο σχολείο. Ακολούθησε προετοιμασία των ερωτήσεων που θα τεθούν προς συζήτηση.
2η Δραστηριότητα: Το συμβούλιο του σχολείου καλεί την οδοντίατρο κα. Σόνια Μεντεσίδου, μητέρα μαθήτριας στο σχολείο για να μιλήσει για την εργασία της. Σε πρότερο χρόνο η οδοντίατρος είχε επισκεφτεί το νηπιαγωγείο συμμετέχοντας εθελοντικά στη δράση προληπτικής ιατρικής από το “Χαμόγελο του Παιδιού” σε συνεργασία με τον Οδοντιατρικό Σύλλογο Κοζάνης και με την αρωγή του Δήμου Κοζάνης και του ΟΠΑΠ.
Η οδοντίατρος μίλησε για τη δουλειά της, επανέλαβε την αναγκαιότητα της σωστής υγιεινής των δοντιών, έδειξε το σωστό τρόπο βουρτσίσματος και απάντησε σε σχετικές ερωτήσεις. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες τοποθέτησαν τα δόντια στην τεχνητή οδοντοστοιχία. Η οδοντίατρος τους/τις επιβράβευσε δίνοντας μια οδοντόβουρτσα, μια οδοντόκρεμα και αυτοκόλλητα.
Σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζουν ό,τι τους εντυπωσίασε από την επίσκεψη της οδοντιάτρου.
Η επόμενη πρόσκληση στάλθηκε στην ορθοδοντικό και παιδοδοντίατρο κα. Κατερίνα Μαυροδή, η οποία την αποδέχθηκε και επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο. Η ορθοδοντικός μίλησε για τη δουλειά της, τους παράγοντες που δημιουργούν ορθοδοντικά προβλήματα και τους τρόπους παρέμβασης. Στη συνέχεια έδειξε τα μασελάκια που χρησιμοποιεί για πρώιμη παρέμβαση και μια τεχνητή οδοντοστοιχία με σιδεράκια καθώς και φωτογραφίες από το πριν και το μετά ασθενών της και απάντησε σε ερωτήσεις που τις τέθηκαν.
Φύλλο εργασίας: σπάσε τον κώδικα.
6ο εργαστήρι: Τα δόντια των ζώων
1η Δραστηριότητα: Αναφερόμαστε και στα υπόλοιπα έμβια όντα που έχουν δόντια και προτρέπουμε τους μαθητές/τριες να υποθέσουν τα είδη των δοντιών που έχουν διάφορα ζώα ανάλογα με την τροφή που καταναλώνουν και το περιβάλλον που ζουν.
2η Δραστηριότητα: Στο κέντρο μάθησης του Η/Υ αναζητάμε φωτογραφίες από δόντια διαφόρων ζώων, θηλαστικών, χορτοφάγων, σαρκοφάγων, πτηνών, ψαριών και παρατηρούμε ομοιότητες και διαφορές.
Φύλλο εργασίας με το χαμόγελο που θα είχαμε αν είμαστε κάποιο ζώο και με το στόμα του Ιππόλυτου Ιπποπόταμου.
Το πρόγραμμα βασίστηκε στο Σχέδιο Εργασίας 5 – Τα δόντια μας, Αθήνα 2003.
Το video με το μουσικό παραμύθι ανακτήθηκε από τον χρήστη «Η ώρα της μουσικής» στο YouTube στις 11/12/2023 και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.
Το video με τον τρόπο πλυσίματος των δοντιών ανακτήθηκε από τον χρήστη «picou picou» στο YouTube στις 11/12/2023 και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.
Το video με το τραγούδι ανακτήθηκε από τον χρήστη «Tempelis Drakos» στο YouTube στις 11/12/2023 και χρησιμοποιείται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.
Οι εικόνες ανακτήθηκαν από το διαδίκτυο και χρησιμοποιούνται μόνο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Ενόψει της έναρξης λειτουργίας της δανειστικής βιβλιοθήκης του νηπιαγωγείου μας την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου επισκεφτήκαμε την Κοβεντάρειο Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης. Η βιβλιοθηκονόμος μίλησε στους μαθητές/τριες σχετικά με τη λειτουργία της δανειστικής βιβλιοθήκης καθώς και για τη διαδικασία έκδοσης των βιβλίων. Στη συνέχεια ξενάγησε τους μαθητές/τριες στο χώρο της παιδικής βιβλιοθήκης και τους/τις προέτρεψε να επιλέξουν κάποια από τα βιβλία της συλλογής και να τα ξεφυλλίσουν. Τέλος κάναμε μια στάση στην κεντρική σάλα και θαυμάσαμε το χριστουγεννιάτικο δέντρο και το Μαγεμένο Δάσος που είναι στημένα για τις χριστουγεννιάτικες δράσεις.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, την 3η Δεκεμβρίου και με σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και ευρύτερα της κοινωνίας το νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στη Διοργάνωση Εκδηλώσεων & Δράσεων με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αποστέλλοντας σε ψηφιακή μορφή τις κάτωθι τρεις (3) εικόνες από ομαδικές καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών/τριών.
Με μεγάλη μας χαρά πληροφορηθήκαμε από τη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. ότι το “ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ”, το μήνυμα στη νοηματική γλώσσα που στείλαμε επιλέχθηκε να γίνει αφίσα για την Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 4 Δεκεμβρίου στην αίθουσα Jacqueline de Romilly στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.
Ενόψει της 50ης επετείου από την εξέγερση του Πολυτεχνείου μιλήσαμε στους μαθητές/τριες για την έννοια της δημοκρατίας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Θυμηθήκαμε τις αυτοδιοικητικές εκλογές και αυτές για την ανάδειξη του Σχολικού Συμβουλίου και παίξαμε στο κέντρο μάθησης του Η/Υ τα αντίστοιχα παιγνίδια.
Διαβάσαμε και συζητάμε το βιβλίο ”Η σοφή ελιά”, της Ειρήνης Καμαράτσου-Γιαλλούση με εικονογράφηση Γιώργου Σγουρού και το αντιπαραθέσαμε με το βιβλίο “Στο δάσος” της Σοφίας Ζαραμπούκα βρίσκοντας ομοιότητες και διαφορές σε χαρακτήρες και συμπεριφορές.
Παρατηρήσαμε τη χάλκινη προτομή “Προς τιμήν των θυμάτων”, δημιουργία του Μέμου (Αγαμέμνονα) Μακρή, που φέρει τα χαρακτηριστικά του πανεπιστημιακού Νικολάου Σβορώνου, δωρήθηκε το 1979 από τον γλύπτη προς τιμή των θυμάτων της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και με ενέργειες του τότε Πρύτανη Γ. Βουδούρη τοποθετήθηκε στο προαύλιο του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, συμβολίζοντας τους αγώνες των φοιτητών. Σε αυτό το εμβληματικό μνημείο μικροί και μεγάλοι κάθε χρόνο αφήνουν ένα λουλούδι, τιμώντας με τον δικό τους τρόπο τους αγωνιστές του Πολυτεχνείου.
Ο γλύπτης Μέμος (Αγαμέμνονας) Μακρής (1913-1993) δημιουργούσε έργα τέχνης με χαλκό, μολύβι, πέτρα, μάρμαρο και τερακότα, με αφετηρία κυρίως την ανθρώπινη μορφή.
Ο ιστορικός Νικόλαος Σβορώνος (1911-1989) υπήρξε καινοτόμος ιστορικός διεθνούς φήμης.
Δείξαμε ένα ομαδικό έργο μαθητών/τριών προηγούμενης χρονιάς και δημιουργήσαμε puzzle στην εφαρμογή jigsaw puzzle, το οποίο και έπαιξαν.
Με δαχτυλομπογιές ζωγραφίσαμε λουλούδια στο δικό μας μνημείο και κατασκευάσαμε το σήμα της ειρήνης.
Ακούσαμε και μάθαμε τραγούδια “Ο Λεβέντης”, σε στίχους Νότη Περγιάλη και μουσική Μίκη Θεοδωράκη και “Συννεφούλα” σε στίχους και μουσική του Διονύση Σαββόπουλου.
Το Halloween είναι γιορτή του δυτικού κόσμου που γιορτάζεται τη νύχτα της 31ης Οκτωβρίου , κατά την οποία τα μικρά παιδιά μεταμφιέζονται, κατά κανόνα σε κάτι «τρομαχτικό» και επισκέπτονται σπίτια μαζεύοντας γλυκά, ενέργεια γνωστή ως “trick or treat” σκανταλιά ή κέρασμα. Η γιορτή του Halloween μπορεί να είναι ξενόφερτη, ταυτόχρονα όμως είναι και μια ιδανική ευκαιρία για να περάσουμε όμορφα.
Οι μαθητές ενημερώθηκαν από την εκπαιδευτικό των Αγγλικών μας, για την ιστορία της γιορτής , τις μεταμφιέσεις και τις κολοκύθες και στη συνέχεια έπαιξαν το Τrick or treat. Ακολούθησαν κατασκευές σε χαρτόνια με τρομακτικές κολοκύθες και απίθανα φαντασματάκια…. Τα παιδιά ζωγράφισαν, έκοψαν και κόλλησαν τις δημιουργίες τους με τις οποίες στόλισαν την τάξη. Έτσι, είχαν την ευκαιρία να μάθουν καινούργιες λέξεις, να αποκτήσουν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας και τέλος να διασκεδάσουν και να χορέψουν με αγγλικά διαδραστικά τραγούδια.
Στα πλαίσια εορτασμού της γιορτής της σημαίας και της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο την ακόλουθη θεματική προσέγγιση. (περισσότερα…)
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή