Απόκριες 2025

Αινίγματα για τις Απόκριες

 

Μασκαρέματα στο νηπιαγωγείο…

Πειρατές και πειρατίνες εν δράση

 IMG 1159  IMG 1160  IMG 1158

IMG 1303 2  IMG 1307

… και στα ταμπλό

IMG 1352  IMG 1353 IMG 1351

Μίκυ και Μίνυ Μάους

IMG 1304 2   IMG 1306

Face painting από τις αισθητικούς, μητέρες μαθητών μας, Νάνσυ Χαρίση και Βίκυ Λατσκούλη.

IMG 1308   IMG 1309

Παιγνίδι στόχου με βελάκια

IMG 1311   IMG 1310 2

Ο Φανός του Αγίου Αθανασίου στο νηπιαγωγείο

IMG 1317   IMG 1318

Η παρουσίαση και τo video με τα αινίγματα δημιουργήθηκε από τις εκπαιδευτικούς στην online ψηφιακή πλατφόρμα Canva (https://www.canva.com/).

Τσικνοπέμπτη 2025

Η Τσικνοπέμπτη είναι η ημέρα που σηματοδοτεί την έναρξη της Αποκριάς. Από νωρίς το πρωί, οι μυρωδιές από τα ψητά κρέατα πλημμυρίζουν την πόλη, σηματοδοτώντας την έναρξη των αποκριάτικων εορτασμών. Στα σπίτια και τα μαγαζιά, οι ψησταριές παίρνουν φωτιά και το γλέντι κρατάει μέχρι αργά το βράδυ. Μασκαρεμένοι όλων των ηλικιών κατακλύζουν τους δρόμους, δημιουργώντας μια πολύχρωμη και χαρούμενη ατμόσφαιρα.

Στην καρδιά της Κοζάνης, η πλατεία Νίκης μεταμορφώνεται σε ένα ζωντανό σκηνικό αποκριάτικων εορτασμών για δέκα ημέρες, ξεκινώντας από την Τσικνοπέμπτη. Κάθε βράδυ, ένας Φανός, σύμβολο της παράδοσης, δεσπόζει στην πλατεία, ενώ χορευτικά συγκροτήματα, ντόπια και από όλη την Ελλάδα, παρουσιάζουν παραδοσιακούς χορούς, παρασύροντας τους θεατές σε ένα ξέφρενο γλέντι. Η παράδοση συνεχίζεται από το άναμμα του πρώτου Φανού σε μια από τις γειτονιές της πόλης, δίνοντας το έναυσμα για μια σειρά από δρώμενα που κορυφώνονται την Κυριακή της Αποκριάς.

Με χαρά και γιορτινή διάθεση, το νηπιαγωγείο γιόρτασε την Τσικνοπέμπτη την Πέμπτη 20 Φεβρουαρίου 2025, ακολουθώντας το έθιμο με ψήσιμο, χορό και παιχνίδια. Ευχαριστούμε από καρδιάς τους γονείς για τη γενναιόδωρη προσφορά τους σε κρεατικά, πίτες και σαλάτες καθώς και στο ψήσιμο.

IMG 1152  IMG 1153  IMG 1154

Καλή Αποκριά σε όλους και όλες!!!

Συνεργασία στο νηπιαγωγείο

  Θεματική Ενότητα: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Υποθεματική: Συμπερίληψη – Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα

Τίτλος: Συνεργασία στο νηπιαγωγείο

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 05 4.22.35 μμ

Σκοπός και στόχοι

Σκοπός του προγράμματος είναι να προωθήσει την έννοια της συνεργασίας στο νηπιαγωγείο. Στόχοι είναι τα παιδιά να συνεργαστούν με δραστηριότητες ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας.

α. καλλιέργεια δεξιοτήτων:

  • δεξιότητες μάθησης: επικοινωνία, κριτική σκέψη και συνεργασία
  • δεξιότητες ζωής: κοινωνικές δεξιότητες/ενσυναίσθηση, προσαρμοστικότητα, υπευθυνότητα και πρωτοβουλία
  • δεξιότητες του νου: στρατηγική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, μελέτη περιπτώσεων και κατασκευές

β. απόκτηση γνώσεων – δεξιοτήτων – στάσεων:

  • να εκφράσουν τις αρχικές και τις τελικές τους ιδέες μέσα από το σχέδιο και την προφορική παρουσίαση των σχεδίων
  • να επικοινωνήσουν μέσα από διάφορες συμβάσεις με: κινήσεις, ήχους, γλώσσα του σώματος ελεύθερους αυτοσχεδιασμούς χωρίς οπτική επαφή
  • να συνεργαστούν σε πολλαπλά επίπεδα: ανά ζεύγη, σε μικρές και μεγαλύτερες υποομάδες
  • να αναστοχαστούν και να αξιολογήσουν τις στρατηγικές επικοινωνίας και συνεργασίας που αξιοποιούν
  • να αναστοχαστούν και να συζητήσουν για τις συμπεριφορές που εμποδίζουν ή διευκολύνουν τη συνεργασία σε ομάδες
  • να προβληματιστούν σε καταστάσεις διαφωνιών και συγκρούσεων και να προτείνουν τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων
  • να αξιοποιήσουν στρατηγικές επίλυσης συγκρούσεων.
  • να εντοπίσουν την πρόοδό τους και να συζητήσουν για τον τρόπο για τον οποίο την πέτυχαν

1ο εργαστήρι: Έχω μια ιδέα…!

Οι μαθητές/τριες καλούνται να ζωγραφίσουν ό,τι τους έρχεται στο μυαλό όταν ακούν τη λέξη “συνεργασία”. Στη συνέχεια, η εκπαιδευτικός συζητά ατομικά με κάθε μαθητή/τια, το οποίο εξηγεί τη ζωγραφιά του/της και τις σκέψεις του για τη συνεργασία. Οι ζωγραφιές και οι καταγραφές των συζητήσεων θα χρησιμοποιηθούν στο έβδομο εργαστήριο για να συγκριθούν οι αρχικές με τις τελικές τους ιδέες.

1η Δραστηριότητα: Οι μαθητές/τριες προσπάθησαν να κατανοήσουν την έννοια της συνεργασίας. Αρχικά, κινήθηκαν ελεύθερα στον χώρο υπό τις οδηγίες της εκπαιδευτικού, η οποία χρησιμοποίησε μουσικά όργανα για να δώσει ρυθμό και να εξασφαλίσει τη σιωπή και την συγκέντρωσή τους. Στη συνέχεια, κλήθηκαν να ζωγραφίσουν αυτό που τους ήρθε στο μυαλό με το άκουσμα της λέξης “συνεργασία”. Αφού ολοκλήρωσαν τα ιχνογραφήματά τους, συζήτησαν ατομικά με την εκπαιδευτικό, εξηγώντας τις δημιουργίες τους και τις σκέψεις τους σχετικά με τη συνεργασία. Οι ατομικές αυτές καταγραφές και τα ιχνογραφήματα θα χρησιμοποιηθούν ξανά στο 60 εργαστήριο, όπου θα γίνει αντιπαραβολή των αρχικών με τις τελικές ιδέες των παιδιών για τη συνεργασία.

Φύλλο εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 18 8.42.39 μμ  IMG 1659  IMG 1658

2ο εργαστήρι: Μπορώ να επικοινωνώ

1η Δραστηριότητα: Οι μαθητές/τριες συνεργάζονται σε ζεύγη και ομάδες, με την εκπαιδευτικό σε ρόλο παρατηρητή. Στόχος είναι η ανάπτυξη συνεργασίας και η ανάθεση ρόλων. Χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: εξωγήινοι και άνθρωποι. Οι εξωγήινοι “μιλούσαν” μια ακατάληπτη γλώσσα (αυτοσχεδιάζοντας) και οι άνθρωποι μετέφραζαν όσα “άκουσαν” στο κοινό.

2η Δραστηριότητα: “Οι Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες μας δίνουν οδηγίες από μακριά!”. Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: τους Κοντοπυθαρούληδες-εφευρέτες και τα παιδιά που θα λάμβαναν οδηγίες. Οι Κοντοπυθαρούληδες κρύφτηκαν πίσω τις συρταριέρες και έδιναν οδηγίες μέσω ασυρμάτου στα παιδιά, τα οποία προσπαθούσαν να κατασκευάσουν μηχανές με ανακυκλώσιμα υλικά. Στόχος είναι η συνεργασία και η επικοινωνία μεταξύ των ομάδων χωρίς οπτική επαφή, καθώς και η επίλυση συγκρούσεων και διαφωνιών.

Φύλλα εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 18 8.43.03 μμ IMG 1673 IMG 1672

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 18 8.43.31 μμ IMG 1713 IMG 1714

3ο εργαστήρι: Συνεργάζομαι

1η Δραστηριότητα: Η εκπαιδευτικός διάβασε το παραμύθι “Η σκάλα της αγάπης” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη (Εκδόσεις Σαββάλας). Ακολούθησε συζήτηση.

σκάλα αγάπης

2η Δραστηριότητα: Εκμάθηση του τραγουδιού “Συνεργασία” (στίχοι & μουσική: Μαρία Ρόζα Ιορδανίδου).

Φύλλα εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 18 8.44.02 μμ IMG 1734 IMG 1745 2

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 18 8.44.24 μμIMG 1747 IMG 1774 2 

4ο εργαστήρι: Συνεργάζομαι σε ομάδες

1η Δραστηριότητα: Βοήθησε τη μπάλα να φτάσει στον προορισμό της. Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε μικρές ομάδες και σε σκυταλοδρομία συνεργάστηκαν ώστε το μπαλάκι να φτάσει στον προορισμό του, από ποτήρι σε ποτήρι χωρίς να πέσει κάτω.

IMG 1618 IMG 1699 

2η Δραστηριότητα: Και πάλι σε ομάδες συνεργάστηκαν για να κάνουν έναν πύργο τοποθετώντας ανάποδα πλαστικά ποτήρια.

IMG 1701 IMG 1703

3η Δραστηριότητα: Και πάλι σε ομάδες οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν με τα σώματά τους το σχήμα ενός δράκου, συμπεριλαμβανομένου του κεφαλιού, του σώματος, των φτερών και της ουράς. Αφού συνεννοήθηκαν και δημιούργησαν το σχήμα, κινήθηκαν στο χώρο σαν να χορεύουν υπό τη συνοδεία μουσικής. Η δραστηριότητα αυτή στοχεύει στην ανάπτυξη της συνεργασίας και της ομαδικής εργασίας, καθώς θα πρέπει να μοιράσουν ρόλους και αρμοδιότητες μεταξύ τους. Μετά την ολοκλήρωση της δραστηριότητας, οι ομάδες συζήτησαν την εμπειρία τους, αναλύοντας τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν, τις λύσεις που βρήκαν και το βαθμό επιτυχίας τους.

IMG 1625 IMG 1626

Φύλλο εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 18 8.46.30 μμ IMG 1795 IMG 1791

5ο εργαστήρι: Με ενσυναίσθηση επιλύω συγκρούσεις

1η Δραστηριότητα: Η εκπαιδευτικός παρουσίασε μια φωτογραφία που απεικονίζει παιδιά που διαφωνούν έντονα στο σχολείο. Οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να εξετάσουν την εικόνα και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα και τις συμπεριφορές των παιδιών, να προβληματιστούν σχετικά με τις πιθανές αιτίες της διαφωνίας και τις συνέπειες που μπορεί να έχει. Επίσης μοιράστηκαν τις προσωπικές τους σκέψεις και εμπειρίες σχετικά με παρόμοιες καταστάσεις. αντάλλαξαν απόψεις, άκουσαν τις ιδέες των συμμαθητών του και πρότειναν εναλλακτικές λύσεις για την ειρηνική επίλυση της διαφωνίας, όπως η επικοινωνία, η διαπραγμάτευση και η αναζήτηση συμβιβασμού.

2η Δραστηριότητα: “Πώς μπορεί να γίνει καλύτερα;”. Οι μαθητές/τριες ακούγοντας μουσική  και συγκεκριμένα το τραγούδι Εκμάθηση του τραγουδιού “Διαξιφισμοί” (στίχοι: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος, μουσική: Δημήτρης Μαρκατόπουλος) κινήθηκαν ελεύθερα στο χώρο. Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και συζήτησαν για μια δύσκολη κατάσταση ή διαφωνία που είχαν στο παρελθόν. Κάθε ομάδα προσπάθησε να αναπαραστήσει τη διαφωνία, προσπαθώντας να βρει καλύτερους τρόπους επίλυσής της.

Φύλλα εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 05 9.10.20 μμ IMG 1697 IMG 1698

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 18 8.46.47 μμ IMG 1775 IMG 1776

6ο εργαστήρι: Η τελική μου ιδέα!

1η Δραστηριότητα: Επαναλαμβάνεται η 1η δραστηριότητα του 1ου εργαστηρίου. Οι ατομικές καταγραφές και τα ιχνογραφήματα χρησιμοποιήθηκαν για να γίνει αντιπαραβολή των αρχικών με τις τελικές ιδέες των παιδιών για τη συνεργασία. Το αποτέλεσμα αποτυπώθηκε σε ένα συννοφόλεξο, το οποίο δημιουργήθηκε από τους μαθητές/τριες στη διαδικτυακή εφαρμογή WordArt.

synnefolexo

Αξιολόγηση

Με την ολοκλήρωση του δεύτερου θεματικού κύκλου “Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη” των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο “Συνεργασία στο νηπιαγωγείο” διαπιστώνεται ότι οι στόχοι που τέθηκαν επιτεύχθηκαν. Μέσα από κινητικές δραστηριότητες και παιγνίδια οι μαθητές/τριες συνεργάστηκαν ανά ζεύγη, μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας. Έμαθαν να επικοινωνούν μέσα από διάφορες συμβάσεις και προβληματίστηκαν σε καταστάσεις διαφωνιών και συγκρούσεων. Επιπρόσθετα πρότειναν τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων και αξιοποίησαν στρατηγικές για την επίλυσή τους. Τέλος εκφράστηκαν δημιουργικά μέσω της διαδικτυακή εφαρμογή WordArt δημιουργώντας ένα συννοφόλεξο.

Παράρτημα

Το τραγούδι “Συνεργασία” ανακτήθηκε από τον χρήστη Pediki Horodia Spirou Lambrou στις 10/02/2025 και χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.

Το τραγούδι “Διαξιφισμοί” ανακτήθηκε από τον χρήστη Stella Dendiliari στις 10/02/2025 και χρησιμοποιείται για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Τα πνευματικά δικαιώματα ανήκουν στους δημιουργούς.

Βασισμένο στο εγκεκριμένο  πρόγραμμα του ΙΕΠ “Συνεργασία στο νηπιαγωγείο” της Βασιλικής Μαντζουράτου, Υπεύθυνης Πολιτιστικών Θεμάτων ΔΠΕ Αχαΐας.

 

Οι 3 Ιεράρχες

Η κοινή γιορτή των Τριών Ιεραρχών, του Μεγάλου Βασιλείου, του Ιωάννη Θεολόγου και του Γρηγορίου Ναζιανζηνού, καθιερώθηκε στα τέλη του 4ου αιώνα και εορτάζεται κάθε χρόνο στις 30 Ιανουαρίου. Αυτή η ημέρα τιμά τη συμβολή τους στην εκπαίδευση και τη θεολογία. Από το 1842, η γιορτή αυτή καθιερώθηκε επίσημα ως εκπαιδευτική γιορτή από τη σύγκλητο του Πανεπιστημίου Αθηνών, γι’ αυτό και στην Ελλάδα η 30η Ιανουαρίου είναι ημέρα εορτασμού της Εκπαίδευσης και των Γραμμάτων. Την ημέρα αυτή, σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα διοργανώνουν εκδηλώσεις για να τιμήσουν τους Τρεις Ιεράρχες και τη συμβολή τους στην πνευματική ζωή της χριστιανικής κοινότητας.

η   γ

Βασιλόπιτα

Η βασιλόπιτα είναι ένα από τα πιο αγαπημένα και όμορφα έθιμα της Πρωτοχρονιάς, ειδικά για τα παιδιά. Είναι μια υπέροχη ευκαιρία που δόθηκε στους μαθητές και μαθήτριες για να γιορτάσουν όλοι μαζί, να μάθουν και να να διασκεδάσουν.

Μιλήσαμε τον Άγιο Βασίλειο, για τη ζωή του και το έργο του με για την ιστορία και το συμβολισμό της βασιλόπιτας. Έγινε ανάγνωση του βιβλίου “Ο Αϊ-Βασίλης και το φλουρί της βασιλόπιτας” της Ζωής Κανάβα (Εκδόσεις Ακρίτας) που υπενθυμίζει σε όλους την αξία της αγάπης, της μοιρασιάς και της φροντίδας για τους άλλους. Η ιστορία του είναι ένα παράδειγμα αλληλεγγύης και προσφοράς, ιδανικό για να ξεκινήσει η νέα χρονιά.

o ai basilis exofylo web 1

Στη συνέχεια κόψαμε και απολαύσαμε τις βασιλόπιτες. Ευχαριστούμε θερμά τη μητέρα μαθητή μας για τις νόστιμες βασιλόπιτες έφτιαξε και μας πρόσφερε. Οι τυχερές του σχολείου έλαβαν ως αναμνηστικό δώρο ένα βιβλίο.

IMG 1324  IMG 1323

Ας ελπίσουμε ότι η νέα χρονιά θα φέρει σε όλους και όλες όμορφες στιγμές, υγεία και ευημερία!

O Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο

Θεματική Ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ ζην 

Υποθεματική: Αυτομέριμνα και πρόληψη, Πρόληψη εξαρτήσεων, Ψυχική υγεία

Τίτλος: O Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 11 19 10.32.24 μμ

Σκοπός και στόχοι
Σκοπός του προγράμματος είναι η προσωπική ενδυνάμωση των μαθητών/τριών και η προαγωγή της υγείας ως γενικότερη στάση ζωής.

α. καλλιέργεια δεξιοτήτων:

  • δεξιότητες μάθησης: κριτική σκέψη, επικοινωνία, συνεργασία και δημιουργικότητα
  • δεξιότητες ζωής: αυτομέριμνα, κοινωνικές δεξιότητες (επικοινωνία, αναγνώριση, έκφραση συναισθημάτων, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης) ενσυναίσθηση και ευαισθησία
  • δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης: ψηφιακός γραμματισμός
  • δεξιότητες του νου: κατασκευές

β. απόκτηση γνώσεων – δεξιοτήτων – στάσεων:

  • να διαχειρίζονται θέματα ψυχικής υγείας από τη νηπιακή ηλικία
  • να εξοικειωθούν με τη λειτουργία της ομάδας
  • να μοιράζονται με την ομάδα πράγματα για τον εαυτό τους και να γνωριστούν καλύτερα
  • να καταλάβουν πως ο καθένας έχει ένα ρόλο και μια θέση στην ομάδα
  • να καταλάβουν τα παιδιά ότι όλοι έχουν κοινά χαρακτηριστικά που τους κάνουν να μοιάζουν
  • να μάθουν τα παιδιά να αξιολογούν και να κρίνουν αυτό που είναι καλό από αυτό που είναι κακό
  • να μάθουν τις υγιείς συνήθειες
  • να αποκτήσουν αυτογνωσία και να ενισχυθεί η αυτό-εκτίμησή τους
  • να μάθουν να παρουσιάζουν τον εαυτό τους στους άλλους
  • να ενθαρρυνθούν να μιλήσουν για τα συναισθήματα, να αναγνωρίσουν τον τρόπο έκφρασής τους
  • να μάθουν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα των άλλων

1ο εργαστήρι: Ο Πυξιδούλης, η Πυξιδούλα και ο μαγικός κύκλος

Γνωριμία με τους ήρωες, εισαγωγή στο μαγικό κύκλο και ορισμός κανόνων λειτουργίας της ομάδας.

1η Δραστηριότητα: Ο Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα, δυο γαντόκουκλες, επισκέφτηκαν στο νηπιαγωγείο και αφού συστήθηκαν, εξήγησαν τους κανόνες του μαγικού κύκλου. Οι μαθητές/τριες, αφού επέλεξαν όνομα για την ομάδα τους, υπέγραψαν το «συμβόλαιο» τήρησης των κανόνων.

IMG 0853 

2η Δραστηριότητα: Φύλλο εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 11.55.34 μμ IMG 0848 IMG 0852

2ο εργαστήρι: Η μαγική κουβέρτα

Γνωριμία με τους άλλους μέσω προσωπικής ιστορίας, εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδας και αντίληψη του ρόλου και της θέσης στην ομάδα.

1η Δραστηριότητα: Οι μαθητές/τριες χόρεψαν τον “Ο χορός της βροχής” είναι ο χορός των Ινδιάνων για να προκαλέσουν βροχή: Όλοι όρθιοι στον κύκλο και ο συντονιστής ξεκινάει μια κίνηση, η οποία μεταδίδεται σταδιακά από τον έναν στον άλλο πάντα προς την ίδια φορά. Επίσης κατασκεύασαν το ξύλο της βροχής των Ινδιάνων.

2η Δραστηριότητα: Τα μαγικά συνεχίστηκαν με τη «μαγική κουβέρτα» και τις μεταμορφώσεις. Αφαιρώντας τη μαγική κουβέρτα και με κάποιες μαγικές λέξεις οι μαθητές/τριες μεταμορφώθηκαν σε ζώα.

IMG 1026 IMG 1027

3η Δραστηριότητα: Φύλλα εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 11.56.46 μμ IMG 0836

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 11.56.06 μμ IMG 0830  IMG 0829

3ο εργαστήρι: Ένας για όλους και όλοι για έναν

Κοινά χαρακτηριστικά με τους άλλους, σημαντικά μέλη ομάδας και συνεργασία.

1η Δραστηριότητα: “Το σπασμένο τηλέφωνο”

2η Δραστηριότητα: Γίνεται αναφορά για ο,τιδήποτε οι μαθητές/τριες έχουν κοινό με άλλους, κοινά χαρακτηριστικά, προτιμήσεις, τα οποία είναι ωραίο να μοιράζονται και να μαθαίνουν.

3η Δραστηριότητα: Φύλλο εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 11.57.14 μμ IMG 1056 IMG 1057 2

4ο εργαστήρι: Φροντίζω τον εαυτό μου

Εκμάθηση υγιών συνηθειών, φροντίδα του εαυτού και ενίσχυση της κριτικής σκέψης.

1η Δραστηριότητα: “Το ψάρεμα” Οι μαθητές/τριες «ψάρεψαν» ψαράκια, που στο πίσω μέρος τους είχαν κολλημένη μία υγιή ή μία μη υγιή συνήθεια. Νικητής έβγαινε, όποιο παιδί συγκέντρωνε τις πιο πολλές κάρτες με υγιείς συνήθειες.

IMG 1024 IMG 1023 IMG 1025

2η Δραστηριότητα: Στη συνέχεια ανά δύο οι μαθητές/τριες πήραν έναν ιδεόγριφο-κάρτα και δραματοποίησαν με παντομίμα υγιείς και ασφαλείς δραστηριότητες.

IMG 1016 IMG 0870 IMG 0871

IMG 0869 IMG 0876

3η Δραστηριότητα: Φύλλο εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 11.57.44 μμ IMG 0960

5ο εργαστήρι: Ζω με υγεία

Υιοθέτηση υγεινής διατροφής.

1η Δραστηριότητα: Για τη σημασία της υγιεινής διατροφής ο σεφ Διονύσης Καπέλλος και οι σπουδαστές/τριες του τμήματος μαγειρικής του ΣΑΕΚ Κοζάνης επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο και ετοίμασαν μαζί με τους μαθητές/τριες ένα πλούσιο, εναλλακτικό και υγιεινό δεκατιανό: τοστ με κασέρι, γαλοπούλα, μαρούλι και γιαουρτομουστάρδα, αραβική πίτα με ταχίνι και κακάο, φρουτοσαλάτα με γιαούρτι και μέλι, smoothie με μπανάνες και σοκολατομπανάνα.

Οι μαθητές/τριες του νηπιαγωγείου εξέφρασαν τη χαρά τους προς τον σεφ και τους σπουδαστές/τριες μέσα από μια ευχαριστήρια κάρτα. Τους ευχαρίστησαν θερμά για τα νοστιμότατα εδέσματα που τους προσέφεραν.

IMG 1013 IMG 1011 IMG 1012

IMG 1015    IMG 1017 

2η Δραστηριότητα: Οι μαθητές/τριες ψήφισαν για την προτίμησή τους στις προτάσεις του σεφ.

IMG 2009

3η Δραστηριότητα: Φύλλο εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 11.58.20 μμ IMG 0952 IMG 0953

6ο εργαστήρι: Πιστεύω στον εαυτό μου

Αυτογνωσία, αυτοεκτίμηση, παρουσίαση εαυτού, γνωριμία με τους άλλους, αναγνώριση θετικών στοιχείων σε άλλους και ακρόαση θετικών σχολίων από άλλους.

1η Δραστηριότητα: Έγινε ανάγνωση του βιβλίου “Εγώ, ο απίθανος” της Γιολάντας Τσορώνη-Γεωργιάδη  (Εκδόσεις Σαβάλλας) που πραγματεύεται θέματα αυτοεκτίμησης και διαφορετικότητας. Η ιστορία του Πίπη είναι απλή και κατανοητή, ενώ ταυτόχρονα δίνει σημαντικά μηνύματα. Μετά από συζήτηση οι μαθητές/τριες έμαθαν να πιστεύουν στον εαυτό τους, να αναγνωρίζουν τις δικές τους ικανότητες και να εκτιμούν τη διαφορετικότητα των άλλων.

 παραμύθι

2η Δραστηριότητα: Οι μαθητές/τριες ενθαρρύνονται να μοιραστούν με την ομάδα κάτι που θεωρούν ότι είναι καλοί/ες ή ένα στοιχείο του εαυτού τους που τους αρέσει. Στη συνέχεια οι άλλοι επισημαίνουν κάτι θετικό για το πρόσωπο που μίλησε.  Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν υπάρχει σωστή ή λάθος απάντηση και ότι όλοι έχουν κάτι θετικό να μοιραστούν. Με αυτό τον τρόπο μαθαίνουν να λένε και να ακούνε όμορφα λόγια για τους εαυτούς τους, αλλά και για τους  άλλους.

3η Δραστηριότητα: Δημιουργία ατομικού κολλάζ για τον εαυτό (για να δείτε το video πατήστε εδώ).

4η Δραστηριότητα: Φύλλα εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 11.58.49 μμIMG 1001 IMG 0977 2

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 11.59.13 μμ IMG 1029  IMG 1028

IMG 1046  IMG 1053

 

7ο εργαστήρι: Το κολλάζ των συναισθημάτων

Αναγνώριση συναισθημάτων του εαυτού και των άλλων και ενθάρρυνση για έκφρασή τους.

1η Δραστηριότητα: Παρουσίαση για τα συναισθήματα και συζήτηση.

 

2η Δραστηριότητα: Δημιουργία του χάρτη των συναισθημάτων.συναισθήματα

3η Δραστηριότητα: Οι μαθητές/τριες καλούνται να παίξουν παντομίμα διαλέγοντας ένα συναίσθημα και προσπαθώντας προσπάθησε να το αναπαραστήσουν στην ομάδα χωρίς να μιλήσουν. Οι υπόλοιποι έπρεπε να μαντέψουν σε ποιο συναίσθημα αναφερόταν. Ακολούθησε συζήτηση για το πώς τους φάνηκε και αν μπορούσαν να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα έτσι όπως τα έβλεπαν από τους άλλους.

4η Δραστηριότητα: Φύλλο εφαρμογής

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 02 11 11.59.36 μμ IMG 1005 IMG 1004

Αξιολόγηση

Με την ολοκλήρωση του πρώτου θεματικού κύκλου “Ζω καλύτερα – Ευ ζην”  των εργαστηρίων δεξιοτήτων με τίτλο “O Πυξιδούλης και η Πυξιδούλα στο νηπιαγωγείο” διαπιστώνεται ότι οι στόχοι που τέθηκαν επιτεύχθηκαν. Οι κανόνες της τάξης, που μπήκαν για δεύτερη φορά, μέσω του Πυξιδούλη και της Πυξιδούλας, έγιναν τώρα πιο ουσιαστικοί και αποδεκτοί. Οι μαθητές/τριες έμαθαν να μοιράζονται πράγματα με την ομάδα και συνειδητοποίησαν ότι τους ενώνουν πολλά, τονίζοντας τη διαφορετικότητα του ευατού τους. Αξιολόγησαν τι είναι υγιές και απόκτησαν υγιείς συνήθειες απολαμβάνοντας το υγιεινό δεκατιανό του σεφ και των σπουδαστών του ΣΑΕΚ. Μέσω αναγνωσμάτων ενισχύθηκε η αυτοεκτίμησή τους και έμαθαν να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα, τόσο τα δικά τους όσο και και των άλλων και να τα διαχειρίζονται σωστά. Η αναγνώριση και η διαχείριση όλων των συναισθημάτων αποτελεί σημαντικό κομμάτι στο χτίσιμο μιας υγιούς προσωπικότητας. Επιπρόσθετα πρότειναν τρόπους επίλυσης των συγκρούσεων και αξιοποίησαν στρατηγικές για την επίλυσή τους. Τέλος εκφράστηκαν δημιουργικά μέσω της διαδικτυακή εφαρμογή Canva δημιουργώντας το χάρτη των συναισθημάτων .

Παράρτημα

Το πρόγραμμα αυτό σχεδιάστηκε από το Κέντρο Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ αφενός για να καλύψει τη μέχρι σήμερα απουσία ενός κατάλληλου υλικού πρόληψης για την προσχολική ηλικία στην ελληνική πραγματικότητα και αφετέρου για να ανταποκριθεί στη διάθεση των νηπιαγωγών να εφαρμόσουν προγράμματα ψυχοκοινωνικής ανάπτυξης των μαθητών/τριών. Το Κέντρο Πρόληψης ΠΥΞΙΔΑ δραστηριοποιείται από το 1998 στον τομέα της πρόληψης της χρήσης εξαρτησιογόνων ουσιών και της προαγωγής της υγείας.

Η παρουσίαση για τα συναισθήματα δημιουργήθηκε από τις εκπαιδευτικούς στην online ψηφιακή πλατφόρμα Canva (https://www.canva.com/), όπως επίσης και ο χάρτης των συναισθημάτων σε συνεργασία με τους μαθητές/τριες.

Χριστούγεννα

Προετοιμασίες ενόψει των Χριστουγέννων…

Η ιστορία της Γέννησης με σιλουέτες

IMG 0731    IMG 0732

Στολίδια από ζύμη σόδας

IMG 0503  IMG 0508 IMG 0693

Τάρανδος από χαρτόκουτο

IMG 0718   IMG 0719 2

Κάρτα ‘Αι Βασίλης

IMG 0506  IMG 0692 

Και το τελικό αποτέλεσμα

IMG 0705  IMG 0505 

IMG 0733   IMG 0695

Κάλαντα στη γειτονιά

IMG 1358 2  IMG 1359

17η Νοέμβρη

Στα πλαίσια του εορτασμού της επετείου του Πολυτεχνείου πραγματοποιήσαμε τις ακόλουθες δράσεις. Με αφορμή το παραμύθι «Ντενεκεδούπολη» της Ευγενίας Φακίνου από τις εκδόσεις Κέδρος διαπραγματευόμαστε πολύ σημαντικές έννοιες όπως η δημοκρατία, η δικαιοσύνη και ο αγώνας για την ελευθερία. Οι μαθητές/τριες αντιλήφθηκαν τι σημαίνει να ζεις σε μια χώρα όπου όλοι έχουν τα ίδια δικαιώματα και μπορούν να αποφασίζουν για τον εαυτό τους αλλά και ότι η συνεργασία είναι το κλειδί για να νικήσουμε την αδικία.

Ντενεκεδούπολη  IMG 0112

Παρακολουθήσαμε το απόσπασμα της Ντενεκεδούπολης “Οι καμινάδες” από το αρχρείο της ΕΡΤ και μάθαμε τα τραγούδια “Οι καμινάδες” και “Στη φωτιά” σε στίχους της Ευγενίας Φακίνου και μουσική Γιάννη Μαρκόπουλου.

Ιχνογραφήματα των μαθητών/τριών

IMG 0036   IMG 0109   IMG 0111

Μάθαμε το τραγούδι “Ο δρόμος΄του Μάνου Λοΐζου, το οποίο ιχνογράφησαν οι μαθητές/τριες και δημιούργησαν ένα εικονόλεξο.

IMG 0130  IMG 0128  IMG 0064 2

Την ημέρα της γιορτής οι μαθητές/τριες παρακολούθησαν την παράσταση “Ντεκεκεδούπολη”.