17 Νοέμβρη
Με αφορμή την επέτειο του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου, πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας μια σειρά δραστηριοτήτων, προσαρμοσμένων στην ηλικία των παιδιών, για να κατανοήσουμε έννοιες τόσο σημαντικές όσο η Ελευθερία, η Δημοκρατία και η Ειρήνη.
Τι μάθαμε με απλά λόγια:
-
Όλοι έχουμε δικαιώματα: συζητήσαμε για το πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να λέμε τη γνώμη μας, να διαλέγουμε τι μας αρέσει, και να ζούμε χωρίς φόβο.
-
Τι είναι η Δημοκρατία; Εξηγήσαμε ότι η Δημοκρατία είναι όταν όλοι οι άνθρωποι συνεργάζονται, αποφασίζουν μαζί και έχουν ίσα δικαιώματα.
-
Ο αγώνας για την Ελευθερία: μιλήσαμε για τους φοιτητές στο Πολυτεχνείο που αγωνίστηκαν για να ξαναφέρουν την Ελευθερία στη χώρα μας. Χρησιμοποιήσαμε σύμβολα που καταλαβαίνουν τα παιδιά, όπως:
-
Το περιστέρι (σύμβολο Ειρήνης και Ελευθερίας).
-
Το κόκκινο γαρίφαλο (σύμβολο αγώνα και μνήμης).
-
Δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε:
Στο νηπιαγωγείο μας, προσεγγίσαμε τα γεγονότα μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργία:
-
Φτιάξαμε τις δικές μας αφίσες με τα συνθήματα «Ψωμί-Παιδεία-Ελευθερία» (δίνοντας έμφαση στην αξία του να μαθαίνουμε και να μιλάμε ελεύθερα).
-
Ακούσαμε τραγούδια που μιλούν για την Ελευθερία και τη Δημοκρατία, όπως το «Τα Παπαγαλάκια» σε στίχους και μουσική του Νίκου Πλατύραχου από την κινηματογραφική ταινία « Η Χορωδία του Χαρίτωνα» και το «Κάποτε θα’ ρθουν να σου πουν» σε στίχους του Λευτέρη Παπαδόπουλου και μουσική του Μίκη Θεοδωράκη.
- Φτιάξαμε τα λουλούδια της Δημοκρατίας
- Παρακολουθήσαμε την ελληνική ταινία κινουμένων σχεδίων μικρού μήκους “12410 και 1 τριαντάφυλλα” η οποία προσεγγίζει με πρωτότυπο τρόπο τα γεγονότα του Πολυτεχνείου το 1973. Η ταινία παρουσιάζει την εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου κατά της δικτατορίας των συνταγματαρχών, με αφετηρία τη σημερινή εποχή. Η πρωτοτυπία του έγκειται στο γεγονός οτι τα γεγονότα “περνούν” μέσα από τα μάτια μιας γάτας, η οποία βρισκόταν στο Πολυτεχνείο τη μοιραία νύχτα της 17ης Νοεμβρίου 1973, πριν από 12.410 συν μία ημέρες.
- Ιχνογράφημα ”Προς την ελευθερία”
Το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας αποτυπώνει με συμβολικό και κατανοητό τρόπο την κεντρική έννοια της επετείου: την Ελευθερία.
-
Ο φράχτης (συρματόπλεγμα) συμβολίζει την καταπίεση και τη στέρηση της ελευθερίας. Το σκίσιμο ή το άνοιγμά του δείχνει τον αγώνα και την απελευθέρωση.
-
Τα πουλιά που πετούν ελεύθερα στον γαλάζιο ουρανό πάνω από τον σπασμένο φράχτη είναι το παγκόσμιο σύμβολο της Ελευθερίας και της Ειρήνης.
Εξηγήσαμε τι σημαίνει να είσαι κλεισμένος/περιορισμένος και τι να είσαι ελεύθερος, επίσης πόσο σημαντικό είναι να μπορούμε να λέμε τη γνώμη μας και να ζούμε ελεύθερα, όπως αγωνίστηκαν οι νέοι του Πολυτεχνείου.
Η επέτειος του Πολυτεχνείου μας υπενθυμίζει ότι η Ελευθερία και η Δημοκρατία είναι πολύτιμα αγαθά που κερδήθηκαν με αγώνες και πρέπει να τα προστατεύουμε κάθε μέρα.
Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 20ου Νηπιαγωγείου 2025-2026
1η Οκτώβρη – Χρόνια Πολλά στον παππού και τη γιαγιά
Η Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας είναι εξαιρετικά σημαντική στο Νηπιαγωγείο, καθώς αποτελεί μια πολύτιμη ευκαιρία για την καλλιέργεια βασικών κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Μέσω οργανωμένων δραστηριοτήτων, όπως αφηγήσεις, συζητήσεις, τραγούδια και χειροτεχνίες, τα παιδιά αναπτύσσουν αγάπη, σεβασμό και ενσυναίσθηση προς τους ηλικιωμένους.
Στο νηπιαγωγείο έλαβαν δράσεις όπως:
- Συζήτηση για το ρόλο του παππού και της γιαγιάς στη ζωή των παιδιών.
- Τι μας αρέσει να κάνουμε μαζί τους; (π.χ. παιχνίδια, μαγείρεμα, παραμύθια).
- Πώς νιώθουμε όταν είμαστε μαζί τους; Πώς μας δείχνουν την αγάπη τους;
- Συζήτηση για την Τρίτη Ηλικία και τις ανάγκες των ηλικιωμένων (π.χ. φροντίδα, σεβασμός), χρησιμοποιώντας τις φιγούρες κουκλοθέατρου του παππού και της γιαγιάς. Οι κούκλες λειτουργούν ως γέφυρα, βοηθώντας τα νήπια να εκφραστούν πιο ελεύθερα.
- Εκμάθηση σχετικού τραγουδιού, «Παππουδογιαγιάδες» από το άλμπουμ “Λάχανα και Χάχανα”
- Κατασκευή χειροποίητων δώρων από τα παιδιά (κάρτες).
Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Με αφορμή τον εορτασμό της 12ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού, που φέτος πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 26 Σεπτεμβρίου 2025, οι μαθητές και μαθήτριες του Νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε μια σειρά από αθλητικές δράσεις στην αυλή του σχολείου.
Με το κοινό σύνθημα «Κινούμαι, Ενεργώ, Δημιουργώ», τα νήπια είχαν την ευκαιρία να κινηθούν, να συνεργαστούν, να χαρούν το παιχνίδι και να ανακαλύψουν τις ικανότητές τους μέσα από διάφορες δραστηριότητες και ομαδικά παιχνίδια.
Στόχος της ημέρας ήταν να κατανοήσουν τα παιδιά τη χαρά και τα οφέλη του αθλητισμού, όχι μόνο για τη σωματική τους υγεία αλλά και για την ενδυνάμωση αξιών όπως η επιμονή, η συνεργασία, ο σεβασμός και η ευγενής άμιλλα. Η αυλή γέμισε με γέλια, ενέργεια και χαμόγελα, αποδεικνύοντας πως η άσκηση και το παιχνίδι είναι πολύτιμα μέσα για τη σωματική, ψυχική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών.
Θα θέλαμε να εκφράσουμε τις θερμές μας ευχαριστίες στην Ζωή Σούλιου, καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής και μητέρα μαθήτριάς μας, που επισκέφθηκε το σχολείο μας και συμμετείχε ενεργά στις δράσεις της ημέρας. Με τον ενθουσιασμό, τη θετική της διάθεση και την πολύτιμη καθοδήγησή της, ενέπνευσε τα νήπια να κινηθούν, να συνεργαστούν και να χαρούν τη χαρά της άθλησης. Η συμβολή της έκανε τη μέρα αυτή πιο χαρούμενη, δημιουργική και αξέχαστη για μικρούς και μεγάλους!
Ενημερωτική συνάντηση γονέων
Αγιασμός 2025-2026
Job Shadowing στo Siemiatycze
Διαπιστευμένο Σχέδιο Κινητικότητας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας
Κωδικός Σχεδίου: 2024-1-ΕLΟ1-ΚΑ121-SCH-000235968
Tομέας: Σχολική Εκπαίδευση
Τύπος Δραστηριότητας: Job Shadowing
Χρόνος/Τόπος υλοποίησης: 07.07.2025-11.04.2025, Siemiatycze, Poland
Κείμενο/Φωτογραφίες: Βασιλική Κουστούδη και Ουρανία Γυφτάκη, 20ο Νηπιαγωγείο Κοζάνης, Θεοδώρα Κρανιώτη, Ιδιωτικό Νηπιαγωγείο Α-μπε-μπα-μλομ
Γιορτή της μητέρας
Σε όλες εκείνες που πλημμυρίζουν τη ζωή μας με στοργή και ζεστές αγκαλιές, στέλνουμε τις πιο τρυφερές ευχές για τη Γιορτή της μητέρας, με λόγια που έρχονται κατευθείαν από την καρδιά μας. Χρόνια πολλά μαμά!!!!
- Ανάγνωση του παιδικού βιβλίου “Σ’ αγαπώ καρδιά μου! Σ’ αγαπώ μαμά μου!” της Νανίνας Ρόδου (Εκδόσεις Λιβάνη), συζήτηση, περιγραφή εικόνων, ανα-αφήγηση.
- Αποτύπωση των εικόνων του βιβλίου από τους μαθητές/τριες.
- Ακρόαση και εκμάθηση τραγουδιού “Μαργαρίτα”, αγνώστων δημιουργών, από την Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου.
- Αποτύπωση των εικόνων του τραγουδιού από τους μαθητές/τριες.
- Κατασκευή χειροποίητου δώρου για τις μητέρες: Μπάλες οξυγόνου
Θερμές ευχαριστίες στην κα Κική Καλαϊτζίδη, μητέρα μαθήτριάς μας, για την άμεση ανταπόκριση και την ευγενική της προσφορά στην παρασκευή του χειροποίητου δώρου για τη Γιορτή της Μητέρας. Μαζί με τους μαθητές/τριες δημιούργησαν μοσχομυριστές μπάλες οξυγόνου, γεμίζοντας το νηπιαγωγείο με αρώματα, χαρά και δημιουργικότητα. Η παρουσία της συνοδεύτηκε από χαμόγελο, θετική διάθεση, ηρεμία και απίστευτη υπομονή, χαρίζοντας σε όλους μας μια μοναδική εμπειρία συνεργασίας και αγάπης. Την ευχαριστούμε από καρδιάς!
- Κάρτα καθρέφτης
Πάσχα
Πάσχα στο νηπιαγωγείο
- Αφήγηση της ιστορίας του Πάσχα και των θρησκευτικών γεγονότων πριν και κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας μέσω παιδικών βιβλίων “Τα θάυματα του Χριστού” και “Η Ανάσταση του Χριστού” του Φίλιππου Μανδηλαρά (Εκδόσεις Παπαδόπουλος).
- Παρατήρηση, ανάλυση και περιγραφή αγιογραφιών και έργων τέχνης που απεικονίζουν τα Πάθη του Χριστού.
- Αφήγηση πασχαλινού παραμυθιού “Το Πάσχα της νόνας Xελώνας” της Λότης Πέρτοβιτς Ανδρουτσοπούλου (Εκδόσεις Πατάκη), συζήτηση, περιγραφή εικόνων, ανα-αφήγηση.
- Απαγγελία ποιήματος “Τσουγκρίσματα” του Στέλιου Σπεράντζα, περιγραφή εικόνων, ανάλυση, επανάληψη ακρόασης, εκμάθηση.
- Ακρόαση και εκμάθηση τραγουδιού “Πασχαλιά.
- Πρόβατο με μεικτή τεχνική
- Λαγός σε μανταλάκι
- Κατασκευή πασχαλινών καρτών “Κότες”
- Λαμπάδες για τη Μεγάλη Παρασκευή με διακοσμητικά άνθη
- Πασχαλιάτικες Περδίκες, παραδοσιακή τεχνική κεντήματος-διακόσμησης αυγών με κοντύλι ή πένα, μελισσοκέρι και βαφή σε κόκκινο χρώμα από την κυρία Ελένη Λαζόγκα
- Βάψιμο αυγών με χαρτί γκοφρέ
- Καλαθάκια










































