1η ΔΡΑΣΗ
( εκπ/κοί Ζάχου.Γ. και Γανώση Μ.)
Με αφορμή του εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας των Ζώων αποφασίζουμε να μάθουμε περισσότερα για τα δικαιώματα τους και με ευαισθητοποίηση μέσα από διάφορες δραστηριότητες γινόμαστε θερμοί υποστηρικτές του καλού τρόπου μεταχείρισής τους..
Σε μικρές ομάδες ζωγραφίζουμε με τον δικό μας τρόπο μερικά από τα βασικά τους δικαιώματα..
Στη συνέχεια δίνουμε στις γαντόκουκλές μας τον λόγο και με την δική τους ”φωνή” μας ανακοινώνουν τα δικαιώματά τους..
Φτιάχνουμε και μία γατούλα από κανσόν, ξυλάκι για σώμα και σίρμα πίπας για ουρά..
Σε ένα φύλλο εργασίας οδηγούμε το κάθε ζωάκι στο σπιτάκι..και σε ένα άλλο κυκλώνουμε το σωστό αριθμό ανάλογα με τον αριθμό των ζώων..
Παίζουμε ομαδικά ένα επιτραπέζιο που βρήκαμε έτοιμο στο διαδίκτυο, οδηγώντας τον σκύλο στο σπιτάκι του μέσα από κάποιες περιπέτειες..
Ως μικροί εξερευνητές, ανακαλύπτουμε ζωάκια με το μεγεθυντικό μας φακό…
Ζωγραφίζουμε την χαίτη του λιονταριού τραβώντας πολύχρωμες γραμμές. Τα λιονταράκια που δημιουργήθηκαν είχαν την φαντασία και την δημιουργικότητα του κάθε παιδιού ξεχωριστά!
Με αφορμή το παραμύθι “Άουτς” και το αγαπημένο τραγούδι των παιδιών ” Ο σκαντζόχοιρος “, σκεφτήκαμε να φτιάξουμε τους δικούς μας σκαντζόχοιρους με ζυμάρι και γαρύφαλλα. Η διαδικασία ήταν απολαυστική και το αποτέλεσμα πολύ όμορφο!
Διαβάζουμε την ιστορία του ΞΟΥΤ και με δραματοποίηση προσπαθούμε να μπούμε στην θέση του και να καταλάβουμε πόσο άσχημα μπορεί να αισθάνεται στην κακή συμπεριφορά των ανθρώπων..
..όπου στο τέλος βρίσκει τον δικό του φίλο που του προσφέρει την αγάπη του με μια ζεστή αγκαλιά!!!
Σε μία ομαδική αφίσα παρουσιάζονται με ζωγραφική και κολάζ τα δικαιώματα των ζώων όπου μαζί με τα άλλα έργα μας, για διάχυση της δράσης μας τα εκθέτουμε σε ταμπλό στο διάδρομο του σχολείου μας για να μπορέσουν να τα δούνε και οι μαθητές του δημοτικού σχολείου..!!!
Η δράση μας με τη βοήθεια του scrach jr πήρε μέρος και στο codeweek, όπου τα ζωάκια μας μέσα από συγκεκριμένη διαδρομή και με ηχογραφημένη φωνή μιλήσανε για τα δικαιώματά τους..
2η ΔΡΑΣΗ
Με αφορμή την συμμετοχή μας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα plastic clever schools ευαισθητοποιηθήκαμε για τη ρύπανση του περιβάλλοντος από την υπερβολική χρήση πλαστικού και αποφασίσαμε να προβούμε σε κάποιες δράσεις που θα συμβάλλουν στη μείωση του.
Αρχικά ενημερωθήκαμε μέσα από σχετικά βίντεο..
Καταγράψαμε κάποια από τα πλαστικά αντικείμενα που υπάρχουν στην τάξη μας..και σκεφτήκαμε εναλλακτικές επιλογές για κάποια πλαστικά που μπορεί να χρησιμοποιούμε καθημερινά όπως πάνινες σακούλες και μεταλλικά μπουκάλια νερού και ποτήρια καφέ..
Φτιάξαμε και μία αφίσα με κολάζ..
Επίσης μαζέψαμε κάποια πλαστικά απορρίμματα μιας ημέρας και τα πετάξαμε στον κάδο ανακύκλωσης έξω από το σχολείο μας, καθώς η ανακύκλωση συμβάλει σημαντικά στην μείωση των απορριμμάτων..
Μαζέψαμε όσα πλαστικά απορρίμματα βρήκαμε στο χώρο της αυλής μας..
Ο ενθουσιασμός μας ήταν εμφανής με κάθε σκουπιδάκι που ανακαλύπταμε!
Αφού συλλέξαμε όλα τα σκουπίδια της αυλής, σκεφτήκαμε να τα πετάξουμε στον μπλε κάδο ανακύκλωσης που βρίσκεται έξω από το σχολείο μας.
Με δραματοποίηση αναπαραστήσαμε το παραμύθι ”Μια θάλασσα με πλαστικά”..
Γίναμε η χελώνα που πιάστηκε στο δίχτυ, το δελφίνι που πονούσε η κοιλιά του από τα πλαστικά που έφαγε, ο γλάρος που παγιδεύτηκε σε μία σακούλα, η χήνα με το καπάκι στο λαιμό..Βοηθήσαμε τα ζωάκια μας με το να μαζέψουμε τα σκουπίδια στον κάδο ανακύκλωσης και όπως λέει η ιστορία μας χαιρόμαστε που γίναμε οι ήρωες της ημέρας αυτής…!!!
Να και μερικές από τις ζωγραφιές μας εμπνευσμένες από το παραμύθι…





































