Φθινοπώριασε για τα καλά και μας δόθηκε η ευκαιρία να βγούμε στην αυλή και να παρατητηρήσουμε τις αλλαγές στη φύση. Παρατηρήσαμε τα δέντρα και είδαμε πως τα φύλλα τους άρχισαν να χάνουν το έντονο πράσινο χρώμα τους και να γίνοντα κίτρινα και καφέ.
Μαζέψαμε φύλλα που κέντρισαν το ενδιαφέρον μας και τα παρατηρήσαμε στην τάξη! Στο ερώτημα γιατί τα φύλλα έχουν αρχίσει να αλλάζουν χρώμα και όψη τα παιδιά έδωσαν τις δικές τους απαντήσεις (μοιάζουν να αρρωσταίνουν,μοιάζουν σα να μην τρώνε όλο τους το φαγητό, μοιάζουν σαν τα λουλούδια που είναι απότιστα)
Διαβάσαμε μαζί με τα παιδιά το παραμύθι του πράσινου φύλλου και είδαμε τον χλωροφυλλούλη να αποδυναμώνεται και να μικραίνει σε αντίθεση με τον ξανθοφυλλούλη και τον καροτένιο που μεγάλωσαν και πήραν την θέση του!
Ακούσαμε το μουσικό κομμάτι φθινόπωρο του Vivaldi από τις τέσσερις εποχές, φανταστήκαμε πως είμαστε δυνατά φύλλα στα κλαδιά ενός δέντρου και σιγά σιγά αρχίσαμε να χάνουμε τις δυνάμεις μας με αποτέλεσμα ένα φύσημα του αέρα να μας πάρει από το κλαδί και να μας πάει όπου έχουμε φανταστεί ( άσκηση προφορικού λόγου- κάποιους τους έριξε στο έδαφος, κάποιους άλλους σε μια πέτρα δίπλα στο ποταμάκι κλπ)
Κοψαμε και ζωγραφίσαμε τα δικά μας φύλλα,κάναμε το περίγραμμα του χεριού μας το βάψαμε καφέ σαν τα δέντρα και με ρολό υγείας τυπώσαμε φύλλα στα χρώματα του φθινοπώρου, σειροθετήσαμε τα φύλλα που μαζέψαμε με βάση την χρονολογική ακολουθία μέχρι να πέσουν από τα δέντρα και ταυτίσαμε τους αριθμούς 1-3 με την σωστή ποσότητα φύλλων!
Μάθαμε το γραμματάκι Φφ του φύλλου και του φθινοπώρου, βρήκαμε λέξεις που ξεκινάνε από το γραμματάκι και προσπαθήσαμε να το γράψουμε!
Τα παιδιά σε δυάδες κλήθηκαν να μαζέψουν μόνο τα φύλλα που είχαν το γράμμα Φ,φ στην επιφάνειά τους και φυσικά φυσήξαμε τα φύλλα από την παλάμη μας σα να είμαστε άνεμος που τα σκορπάει!









