Σχέδιο Δράσης: “Είμαι εγώ,είσαι εσύ,είμαστε όλοι μαζί ….μια ομάδα δυνατή”
Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών
Οι προσπάθειες των εκπαιδευτικών την περσινή σχολική χρονιά επικεντρώθηκαν στο να αποκαταστήσουν την επικοινωνία με τους μαθητές τους κατά τη διάρκεια της εξ’ αποστάσεως εκπαίδευσης. Όμως η δια ζώσης εκπαίδευση, τη φετινή χρονιά, ανέδειξε ζητήματα στο πλαίσιο της αλληλεπίδρασης μεταξύ των παιδιών. Ύστερα από διερεύνηση διαπιστώθηκε ότι η επικοινωνία και η συνεργασία μεταξύ των μαθητών είναι περιορισμένη και εκδηλώνονται συγκρούσεις. Η αποτύπωση της κατάστασης που επικρατεί στην σχολική μας μονάδα μας έκανε να σκεφτούμε πολύ για τις σχέσεις μεταξύ των μαθητών και πως αυτές μπορούν να βελτιωθούν μέσα από ένα μαθησιακό κλίμα συνεργασίας ,αλληλοσεβασμού και αποδοχής του διαφορετικού. Αναδείχθηκαν ζητήματα αδυναμίας συνεργασίας,μη αποδεκτοί τρόποι επικοινωνίας,δυσκολία στην επίλυση των μεταξύ τους προβλημάτων και άσχημο λεξιλόγιο του τύπου “δεν σε έχω φίλο”, “είσαι χοντρή”, “είσαι άσχημος”κ.α.
Ως εκ τούτου τα παραπάνω ζητήματα επηρεάζουν αρνητικά το μαθησιακό κλίμα, συνεπώς κρίνεται αναγκαία μια συνθήκη υποστήριξης των παιδιών στην προοπτική εδραίωσης της συνεργασίας, της μη βίαιης επίλυσης των μεταξύ τους προβλημάτων και ο σεβασμός των άλλων παιδιών της ομάδας με την αποδοχή της διαφορετικότητας.
Μπορείτε να δείτε το σχέδιο δράσης και την υλοποίηση του στο παρακάτω σύνδεσμο
