Δε μαλώνω … δε χτυπώ τα χεράκια έχω μόνο για καλό…
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ,
ΥΠΟΘΕΜΑΤΙΚΗ: ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ, ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΣ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
“Δε μαλώνω…δε χτυπώ.. τα χεράκια έχω μόνο για καλό”
Βασικός σκοπός του προγράμματος μας αποτέλεσε η ευαισθητοποίηση των μαθητών μας στις αρνητικές συνέπειες του φαινομένου στα παιδιά που δέχονται τον εκφοβισμό αλλά και στα παιδιά που τον πραγματοποιούν!!
Στόχος του προγράμματος μας ήταν οι μαθητές να κατανοήσουν ένα σοβαρό και επίκαιρο κοινωνικό θέμα, να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, να ενισχύσουν την αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση τους και τέλος να ανακαλύψουν τρόπους έκφρασης των συναισθημάτων τους.
Το εργαστήριο μας ξεκίνησε με την ιστορία του Όλιβερ Μπάτον.
Το όνειρο του να γίνει χορευτής, αλλά η πορεία για το όνειρο γεμάτη δυσκολίες και εκφοβισμό από τους συμμαθητές του…
Όμως έγινε πιο δυνατός και δεν το έβαλε κάτω…. και στο τέλος τα κατάφερε….
Μην με κοροϊδεύετε, δεν μου αρέσει … νιώθω άσχημα με όσα λέτε…με στεναχωρούν και με πληγώνουν!!
Μέσα από την ιστορία ενός ακόμη μικρού ήρωα βλέπουμε πόσο μπορεί να βλάψει ο λεκτικός εκφοβισμός ένα παιδί…
Εσείς τι θα λέγατε στο νέο μας φίλο για να νιώσει καλύτερα…
Τι είναι τελικά ο εκφοβισμός και τι μορφές εκφοβισμού υπάρχουν;;;
Στο δεύτερο εργαστήριο του προγράμματος μας πραγματοποιήσαμε διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού της Γεωργίας Κοκκινάκη «Το μαγικό πανί». Τα παιδιά μέσα από την ιστορία ήρθαν σε επαφή με την έννοια της διαφορετικότητας.
https://anyflip.com/hbcij/dsma/ Η ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΗ ΜΟΡΦΗ
Μέσα από την ιστορία οδηγηθήκαμε στα δικαιώματα που έχουν όλα τα παιδιά …
Ο τίτλος του εργαστηρίου μας .. “δε μαλώνω … δε χτυπώ… τα χεράκια έχω μόνο για καλό”… Έφτασε λοιπόν το τρίτο μας εργαστήριο και με τη βοήθεια ενός εξαιρετικού τραγουδιού των LOCOMONDO βλέπουμε πόσες καλές πράξεις μπορούν να κάνουν τα χέρια, αλλά ότι ταυτόχρονα είναι ικανά και για άσχημες πράξεις.
Ακολούθησε διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού «Τα χέρια δεν είναι για να δέρνουμε» εκδ. Μεταίχμιο. Η αφίσα μας έτοιμη να δώσει το μήνυμα….
«ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΝΑ …..»
«ΤΑ ΜΠΑΛΟΝΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ» μας μάθανε την έννοια της λέξης διχόνοια και της λέξης φιλίας. Είδαμε τις συνέπειες που μπορεί να προκαλέσει η διχόνοια και πως μπορεί να το διορθώσει η φιλία.
Στείλαμε ψηλά στον ήλιο και τα αστέρια τα δικά μας μπαλόνια φιλίας….
Φτιάξαμε και τα δικά μας βραχιολάκια φιλίας …. με το όνομα του αγαπημένου μας φίλου επάνω…
« Η Μόνα πάει σε καινούργιο σχολείο» και εμείς ακολουθούμε τη μικρή μας φίλη στο ξεκίνημα της, συναντάμε παρέα τα εμπόδια και τα συναισθήματα που αναπτύσσει. Μαζί της ανακαλύπτουμε ότι η λύση στα προβλήματα είναι η φιλία.
Και τι θα γινόταν αν ακούγαμε την ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας λίγο διαφορετικά… «Ο λυκοτοσοδούλης και η Φοβεροσκουφίτσα» μας δείχνουν πως τα πράγματα κάποιες φορές δεν είναι όπως τα φανταζόμαστε…
Μια ακόμη ιστορία μας έκανε να καταλάβουμε πως όλοι είμαστε ίσοι … ακόμη και αν είμαστε διαφορετικοί
Διαβάσαμε με τα παιδιά την ιστορία «Μίλα μικρή μου Καμήλα». Πρόκειται για μια ιστορία ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμός που το μήνυμα περνάει μέσα από τη παρουσία ενός ζώου. Με τη βοήθεια των μικρών μαθητών μας φτιάξαμε σε ομαδικό κολάζ τη Καμήλα και τους φίλους της και γράψαμε το μήνυμα
«ΜΙΛΑ ΤΩΡΑ»

















































































































































