Στο νηπιαγωγείο μας συνεχίζουμε τις δράσεις του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, όπου στόχος είναι τα παιδιά να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους, τα συναισθήματά τους και να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και κοινωνικές δεξιότητες.
Αφιερώσαμε μια ολόκληρη μέρα στα συναισθήματα, χρησιμοποιώντας ως αφορμή το αγαπημένο παραμύθι «Το Τερατάκι των Χρωμάτων» της Anna Llenas.
🎭 Ανακαλύπτουμε τα συναισθήματα
Με την αφήγηση του παραμυθιού, τα παιδιά γνώρισαν τα βασικά συναισθήματα μέσα από τα χρώματα:
-
Κίτρινο – Χαρά
-
Μπλε – Λύπη
-
Κόκκινο – Θυμός
-
Πράσινο – Ηρεμία
-
Μαύρο – Φόβος
Συζητήσαμε πότε νιώθουμε έτσι, ποια γεγονότα μας επηρεάζουν και πώς το σώμα μας μάς “μιλάει” όταν αλλάζει η διάθεσή μας.
🗣️ Μοιραζόμαστε τις εμπειρίες μας
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία:
-
να ονομάσουν τα συναισθήματά τους,
-
να πουν στιγμές που ένιωσαν χαρά ή λύπη,
-
να καταλάβουν ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσικά και επιτρεπτά,
-
να ακούσουν τους συμμαθητές τους και να δείξουν κατανόηση.
Ήταν μια όμορφη στιγμή αλληλεπίδρασης και αυθεντικής επικοινωνίας.
🎨 Δημιουργικές Δραστηριότητες
Μετά την αφήγηση, κάθε παιδί διάλεξε το συναίσθημα που του έκανε περισσότερη εντύπωση και δημιούργησε:
-
τη δική του ζωγραφιά-τέρας,
-
ένα βαζάκι-συναίσθημα,
-
ή ένα μικρό κολάζ με το χρώμα που εκφράζει πώς νιώθει σήμερα.
Η τάξη γέμισε χρώματα, εκφράσεις και παιδική αυθεντικότητα.
🧠 Μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε και να ρυθμίζουμε τα συναισθήματα
Μέσα από το παιχνίδι και τη συζήτηση τα παιδιά κατανόησαν ότι:
-
κάθε συναίσθημα έχει τη θέση του,
-
όλα τα συναισθήματα βοηθούν στο να γνωρίσουμε τον εαυτό μας,
-
μπορούμε να εκφράζουμε ό,τι νιώθουμε με λόγια και όχι με φωνές ή πράξεις,
-
όλοι νιώθουμε τα ίδια πράγματα κάποιες στιγμές και αυτό μάς ενώνει.
Μια μέρα γεμάτη χρώματα και καρδιά
Η μέρα των συναισθημάτων ήταν μια όμορφη εμπειρία για τα παιδιά, γεμάτη ανακαλύψεις, συζήτηση και δημιουργικότητα.
Μέσα από το παραμύθι και τις δραστηριότητες, κάναμε ακόμη ένα βήμα προς την καλλιέργεια ενσυναίσθησης, αυτογνωσίας και σεβασμού, αξίες που βρίσκονται στο επίκεντρο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων.




















