ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΚΑΚΑ ΑΓΓΙΓΜΑΤΑ

Μία ακόμη  δραστηριότητα πραγματοποιήθηκε τις προηγούμενες απο την Κοινωνική Λειτουργό της σχολικής μονάδας κυρία Άννα με θέμα τι θεωρούμε καλό και τι κακό άγγιγμα…

Θυμηθήκαμε τη φίλη μας τη Κίκο που είχαμε γνωρίσει σε προηγούμενη μας συνάντηση….

Μιλήσαμε για  το σώμα μας και μάθαμε ποια είναι τα σημεία του σώματος μας που δεν πρέπει να τα αγγίζουν οι άλλοι/ες, πώς πρέπει να αντιδρούμε και πού πρέπει να στραφούμε για βοήθεια».

Μέσα από τη συζήτηση τονίσαμε …
«Το χέρι ζητά την άδεια της Κίκο για να την αγγίξει π.χ. στα μαλλιά, στη μύτη κλπ. Η Κίκο δέχεται, αλλά
όταν το χέρι προσπαθεί να μπει μέσα στο εσώρουχο (βρακάκι) η Κίκο λέει «Όχι». Η Κίκο δεν δέχεται
να την αγγίξουν κάτω από το εσώρουχο. Δεν είναι σωστό να κοιτάζει ή να αγγίζει κανείς το σώμα μας
κάτω από το εσώρουχό μας, ούτε είναι σωστό να μας ζητήσουν να δούμε ή να αγγίξουμε αυτά τα
σημεία στο σώμα κάποιου άλλου. Όταν μας ζητήσουν κάτι τέτοιο μπορούμε να πούμε «Όχι» ανά πάσα στιγμή».

«Αυτό που μάθαμε από το παραμύθι είναι ότι κανείς δεν μπορεί ν’ αγγίξει το βρακάκι σας και αυτός είναι ο Κανόνας των Εσωρούχων. Και αν ποτέ το κάνει κάποιος, πρέπει να το πείτε αμέσως σε έναν μεγάλο και να μην το κρατήσετε μυστικό!»

2 page 0001 KANONAS ESOROYCHON page 0001

«Υπάρχουν όμως και καλά μυστικά;» Δώστε παραδείγματα π.χ. ένα πάρτι γενεθλίων, ένα πάρτι έκπληξη!
«Οποιοδήποτε μυστικό όμως μας προκαλεί άγχος, αμηχανία, φόβο ή στενοχώρια δεν θεωρείται καλό
και επομένως δεν θα πρέπει να το κρατάμε.»

 Ο Τεντωμένος έχει ένα μυστικό
Ο φίλος ο παππούς καμηλοπάρδαλη θα ήθελε να σας πει μια ιστορία. Αυτή η ιστορία είναι για τον εγγονό του, τον
«Τεντωμένο», και πώς ήταν σε θέση να λύσει ένα μεγάλο πρόβλημα που αντιμετώπισε»

archeio lhpshs archeio lhpshsarcheio lhpshs 1

https://blogs.sch.gr/1nipnmesi/files/2025/04/O-TENTOMENOS.pdf

Τι έκαναν ο Τεντωμένος και η Ζέτα όταν έφυγε ο παππούς; (έπαιζαν ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι)
Τι έκανε η Ζέτα που δεν άρεσε του Τεντωμένου; (έτριβε και χάιδευε το λαιμό του)
 Τι είδους άγγιγμα ήταν αυτό που έκανε η Ζέτα στον Τεντωμένο;» (άγγιγμα που προκαλεί σύγχυση)
Πώς αισθάνθηκε ο Τεντωμένος με το άγγιγμα της Ζέτας; (σύγχυση, άβολα)
Ποια τρία πράγματα έκανε ο Τεντωμένος για να λύσει το πρόβλημά του; (είπε, «Όχι», σε μια ισχυρή φωνή, έφυγε μακριά σε ένα ασφαλές μέρος, και το είπε σε έναν ενήλικα της εμπιστοσύνης του)
Νομίζετε ότι ο Τεντωμένος ένιωθε άβολα να πει στον παππού του το τι συνέβη; (ίσως, δεν ήθελε να μπλέξει σε προβλήματα)
Μήπως ο Τεντωμένος έκανε κάτι λάθος; (όχι, η Ζέτα έκανε)
Το να το πει ήταν σωστό; (ναι, είναι ένας κανόνας ασφαλείας)
 Πώς ένιωσε ο Τεντωμένος μετά που είπε στο παππού του το πρόβλημά του; (Ένιωσε καλά που αφηγήθηκε το πρόβλημά του)

Αφού συζητήσαμε για όλα τα παραπάνω ήρθε η ώρα να μάθουμε τους 3 κανόνες ασφαλείας του σώματος

Πείτε «όχι»

πηγαίνετε μακριά σε ένα ασφαλές μέρος

πείτε το σε έναν ενήλικα της εμπιστοσύνης σας»