Στο πλαίσιο της μελέτης μας, για το ανθρώπινο σώμα, αποφασίσαμε να δανειστούμε από το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, την μουσειοσκευή του “κυκλαδικού πολιτισμού”. Είχαμε δει στο διαδίκτυο εικόνες ειδωλίων και σκεφτήκαμε ότι θα ήταν καλή ιδέα, να τα δούμε και από κοντά. Η μεγάλη μαύρη βαλίτσα, στη γωνιά της συζήτησης, αποτέλεσε το κέντρο του ενδιαφέροντος των παιδιών και όλα ανυπομονούσαν να ανοιχτεί, για να εξερευνήσουν το περιεχόμενό της. Ξεκινώντας, βρήκαμε τις Κυκλάδες στο χάρτη, για να γνωρίζουμε σε ποιο σημείο της Ελλάδας αναφερόμαστε. Ακούσαμε ένα σχετικό τραγούδι “το κυκλαδίτικο”, ώστε να μάθουμε τα ονόματα των νησιών, ενώ διασκεδάζαμε, τραγουδώντας και χορεύοντας. Πάτησε με το ποντίκι σου, πάνω στην εικόνα, αν θέλεις να το ακούσεις κι εσύ.
Στη συνέχεια, αναζητήσαμε πληροφορίες στα βιβλία της μουσειοσκευής,
παρατηρήσαμε…
πήραμε στα χέρια μας, τα όμορφα ειδώλια…
αλλά και τα σκεύη της εποχής,
καθώς και τα εργαλεία.
Χρησιμοποιήσαμε την αφή μας, για να τα γνωρίσουμε καλύτερα!
Πήραμε, από μία φωτοτυπία των ειδωλίων, ο καθένας και σχηματίσαμε ζευγάρια. Μελετήσαμε τις εικόνες και συζητήσαμε, με το ζευγάρι μας, για ό,τι μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση.
Προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε τις διαφορές και μεταφέραμε στην ολομέλεια τα συμπεράσματά μας.
Παρατηρήσαμε προσεκτικά τα ειδώλια και μιμηθήκαμε τη στάση τους. Παίξαμε πολλά παιχνίδια ρόλων!
Μιλήσαμε όμως, και για τα συναισθήματα, που δείχνουν με το σώμα τους τα ειδώλια. Πώς αισθάνεται, άραγε, κάποιος, όταν στέκεται έτσι; Καταγράψαμε, τι μπορεί να σκέφτεται και τι θέλει να μας πει, το κάθε ειδώλιο.
τα ζωγραφίσαμε,
παίξαμε μαθηματικά παιχνίδια με κάρτες, που φωτοτυπήσαμε και μοιραστήκαμε
Αλλά εκφραστήκαμε και καλλιτεχνικά. Τα φτιάξαμε με την πλαστελίνη μας…
αλλά τα δουλέψαμε και με το πλαστικό μαχαιράκι μας πάνω σε πηλό
και το αποτέλεσμα μας άρεσε πολύ. Τα κολλήσαμε με θερμόκολα, πάνω σε μαύρο οντουλέ, για να φαίνονται τόσο σοβαρά, όσο πιστεύουμε ότι είναι!!!
Το project, ύστερα από 3 εβδομάδες, ολοκληρώθηκε με μια επίσκεψή μας, στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, όπου κάναμε ένα πρόγραμμα μουσειακής αγωγής. Ανεβήκαμε στον 1ο όροφο και μπροστά στα μάτια μας ξεδιπλώθηκε όλη η ομορφιά και η σοφία του Κυκλαδικού Πολιτισμού. Δεν υπήρχαν άλλοι επισκέπτες κι έτσι είχαμε όλο το χώρο, στη διάθεσή μας. Ξεναγηθήκαμε, με άνεση, στις συλλογές. Τα παιδιά, πολύ εύκολα, αναγνώριζαν και ονόμαζαν τα ειδώλια που έβλεπαν. Χωριστήκαμε σε ζευγάρια και με μια φωτοτυπία, στα χέρια, κάθε ζευγάρι, αναζήτησε το ειδώλιο, που απεικονιζόταν στη δική του . Όλα τα παιδιά κέρδισαν και ένοιωσαν πολύ ενθουσιαμένα, που κατάφεραν να τα βρουν. Στη συνέχεια, καθήσαμε στη βάση ενός μεγάλου ειδωλίου, που υπάρχει στο βάθος της αίθουσας και διαβάσαμε το πολύ ωραίο βιβλίο “Ο Νικηφόρος ανακαλύπτει τα συναισθήματα”, της Ελ.Γερουλάνου, των εκδόσεων Πατάκη. Μας άρεσε πολύ! Ήταν πραγματικά εντυπωσιακό, να διαβάζεις ένα βιβλίο και να βρίσκεσαι μέσα στον ίδιο χώρο, που αυτό, εκτυλίσσεται. Καταθέσαμε τις εντυπώσεις μας και μιλήσαμε για τα συναισθήματα, που περιγράφονται στο βιβλίο. Πριν φύγουμε, θελήσαμε να βρούμε το πιο χαρούμενο ειδώλιο του Μουσείου. Το αγαπήσαμε και ευχηθήκαμε κι εμείς στην “υγειά του”.
Ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από το Μουσείο και αποχωρήσαμε με πολύ θετικά συναισθήματα, γι’ αυτή την εμπειρία μας, αφού πρώτα παραλάβαμε, από τη δασκάλα μας, το βραβείο που μας έφτιαξε, για τη συμμετοχή μας, σε αυτή τη δραστηριότητα.
Σας προτείνουμε, να δανειστείτε κι εσείς αυτή τη μουσειοσκευή. Οι υπεύθυνοι του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, που δούλεψαν για να μπορέσουμε, να την πάρουμε στα χέρια μας, έχουν συμπεριλάβει σ’αυτήν πλούσιο υλικό και τους ευχαριστούμε για τη δυνατότητα, που μας έδωσαν, να ταξιδέψουμε στο χρόνο και να μεταφερθούμε σε εκείνη την εποχή!
Αφήστε μια απάντηση