Συνεργασία με το Κέντρο Ημέρας Καστοριάς

Την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024 είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε στο    νηπιαγωγείο μας μέλη της επιστημονικής ομάδας  του   Κέντρου   Ημέρας    Καστοριάς     και να    υλοποιήσουμε    το  βιωματικό πρόγραμμα:«Κατανοώντας τους φίλους»

Το προγραμμα «Κατανοώντας τους φίλους» στοχεύει  στην κατανόηση της διαφορετικότητας και την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, της ικανότητας δηλαδή να αντιλαμβανόμαστε πώς νιώθουν οι άλλοι.

Σε αυτό το πλαίσιο, με το κατάλληλο για την ηλικία υλικό, συμμετείχαν όλα τα παιδιά του Νηπιαγωγείου μας και μέσα από δραστηριότητες και συζητήσεις αντιλήφθηκαν  την μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου, τις ανάγκες που προκύπτουν και την πραγματικότητα που καλούμαστε να διαχειριστούμε.

Τα παιδιά, μέσα από σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων προσπάθησαν να φανταστούν πώς θα ένιωθαν τα ίδια αν είχαν κάποιες δυσκολίες . Φορώντας  μάσκες , περπατώντας μέσα σε τσουβάλι κλπ και  μέσα από  νέες εμπειρίες προσπάθησαν να μπουν στη θέση των ατόμων με αισθητηριακές και κινητικές δυσκολίες και πρότειναν  εναλλακτικές λύσεις για την προσέγγισή τους και την άρση οποιονδήποτε δυσκολιών που θα στέκονταν εμπόδιο ανάμεσα σε αυτά και τους φίλους τους.

20240209 101150 20240209 101206 20240209 103436 20240209 103811 20240209 103903 20240209 103936 20240209 104114 20240209 110256 20240209 110345 20240209 110428 20240209 112647

 

 

Σας ευχαριστούμε πολύ!!!

Συγχαρητήρια για την πολύτιμη προσφορά σας !!!

Καλή συνέχεια στο έργο σας!!!

 

 

 

Η Απώλεια στη ζωή ενός παιδιού

Στο πλαίσιο της ενδοσχολικής επιμόρφωσης και του σχεδίου δράσης  , με μεγάλη μας χαρά προσκαλέσαμε στο νηπιαγωγείο μας μέλη του ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ Καστοριάς (ΚΕντρο Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής & Υποστήρηξης)για να διαπραγματευτούμε το θέμα της απώλειας ,το πως το βιώνουν τα μικρά παιδιά  και  τους τρόπους προσέγγγισής του από τους εκπαιδευτικούς.

Η επιμορφωτική συνάντηση υλοποιήθηκε την Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2024 στον χώρο του 1ου Νηπιαγωγείου Καστοριάς.

Συγχαρητήρια στις κυρίες Πατρώνου Μαρίνα (Ψυχολόγο),Παυλίδου Αλεξάνδρα (Κοινωνική Λειτουργό) και Αντωνίου Ελισάβετ (Νηπιαγωγό,ΠΕ60 ΕΑΕ) για την άψογη προετοιμασία και παρουσίαση του θέματος αλλά και για την δημιουργική συζήτηση που ακολούθησε μετά την εισήγηση.

Πιστέυουμε ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να ενημερώνται σφαιρικά για πολλά θέματα και να επαγρυπνούν μπροστά σε θέματα που καθημερινά προκύπτουν και που καλούνται να διαχειριστούν.

                20240201 165135          20240201 172140Screenshot 3

                                  20240201 184018

 

Σας ευχαριστούμε πολύ για την επίσκεψη και την λεπτομερή και προσεγμένη παρουσίαση ενός τόσο ευαίσθητου θέματος.
Μας βοηθήσατε πάρα πολύ!!!

Θερμά Συγχαρητήρια και καλή συνέχεια στο έργο σας!!!

 

 

 

Κοπή Βασιλόπιτας στο 1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς

εικόνα Viber 2024 01 30 12 19 37 574

εικόνα Viber 2024 01 30 12 19 37 731

εικόνα Viber 2024 01 30 12 19 37 806

Με μεγάλη μας χαρά ακολουθήσαμε το έθιμο της κοπής της Βασιλόπιτας την Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2024 στον χώρο του Νηπιαγωγείου.

Ευχαριστούμε για άλλη μια φορά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την προσφορά του στο σχολείο και τα παιδιά .

Τυχερός ήταν ο Γιώργος!

Και του χρόνου με υγεία!!!!

“Στοματική Υγεία και Διατροφή” 2ο Μέρος

“Στοματική Υγεία ”

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Κέντρου Υγείας Καστοριάς τη Δευτέρα 29/01/2024 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας το δεύτερο μέρος από τη δράση  “Στοματική Υγεία και Διατροφή” με την επίσκεψη της κας Παπατζήμου Ευαγγελίας.

Η μεθοδολογία, τα επιμέρους στάδια περιγραφής και ανάπτυξης του προγράμματος, παρουσιάζονται αναλυτικά στην πρόταση του προγράμματος που είναι αναρτημένη στον ιστότοπο του Υπουργείου Υγείας: www.moh.gov.gr, στην κατηγορία: Υγεία →Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας → Δράσεις, Παρεμβάσεις και Προγράμματα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας → Αγωγή Υγείας → Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού (με αναφορά στο υλικό ανά θεματικό άξονα)

Η παρουσίαση ήταν εξαιρετική και τα παιδιά συμμετείχαν βιωματικά .

 

20240129 121521 20240129 122154 20240129 122200

20240129 122405 20240129 122654

εικόνα Viber 2024 01 29 17 26 15 420 εικόνα Viber 2024 01 29 17 26 15 703

εικόνα Viber 2024 01 29 17 26 15 741 εικόνα Viber 2024 01 29 17 26 15 779εικόνα Viber 2024 01 29 17 26 15 820

Περάσαμε υπέροχα και θα συνεχίσουμε με παρόμοιες πολύ ενδιαφέρουσες δράσεις που μας ενεργοποιούν και μας γεμίζουν ενθουσιασμό και χαρά!!!

 

Ευχαριστούμε πολύ!!!!

 

 

“Στοματική Υγεία και Διατροφή”

Στο πλαίσιο της συνεργασίας μας με τα εκπαιδευτικά προγράμματα του Κέντρου Υγείας Καστοριάς τη Δευτέρα 22/01/2024 πραγματοποιήθηκε στο Νηπιαγωγείο μας το πρώτο μέρος από τη δράση  “Στοματική Υγεία και Διατροφή”. 

(Η μεθοδολογία, τα επιμέρους στάδια περιγραφής και ανάπτυξης του προγράμματος, παρουσιάζονται αναλυτικά στην πρόταση του προγράμματος που είναι αναρτημένη στον ιστότοπο του Υπουργείου Υγείας: www.moh.gov.gr, στην κατηγορία: Υγεία →Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας → Δράσεις, Παρεμβάσεις και Προγράμματα Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας → Αγωγή Υγείας → Ευαισθητοποίηση και ενημέρωση του μαθητικού πληθυσμού (με αναφορά στο υλικό ανά θεματικό άξονα).

 Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν και να συμμετέχουν βιωματικά σε  μια εξαιρετική προσέγγιση για το θέμα της διατροφής. Άκουσαν  για τις ομάδες τροφών και τη χρησιμότητά τους καθώς και πολλά άλλα πρακτικά ζητήματα που αφορούν την καθημερινή διατροφή τους.

Το παιχνίδι που ακολούθησε , ενθουσίασε τους μικρούς μας φίλους!

20240122 121214

20240122 125408

εικόνα Viber 2024 01 22 15 15 24 992

εικόνα Viber 2024 01 22 15 15 25 170

εικόνα Viber 2024 01 22 15 15 25 293

 

Ευχαριστούμε θερμά το Κέντρο Υγεία Καστοριάς  και περιμένουμε με αγωνία τη δεύτερη δράση μας που αφορά στη Στοματική Υγιεινή!

 

 

Δωρεά από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας!

κκκ
Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Νηπιαγωγείου Καστοριάς για την στήριξη και για τα εκπαιδευτικά παιχνίδια που δώρισε στο νηπιαγωγείο μας !
Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν !😊😊😊
Χίλια Ευχαριστούμε!!!!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

1 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –

ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΥΘΥΝΗ

ΤΙΤΛΟΣ : ” Νηπίων Παιδεία : το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία”

 

 

 ΄΄Η λουλουδοπαρέα μας΄΄
Τα παιδιά ζωγράφισαν στο κέντρο του λουλουδιού τον εαυτό τους και στα φύλλα το
αγαπημένο τους χρώμα, φαγητό, παιχνίδι ,φίλο.
Στόχος : η ενίσχυση της ομαδικής συνοχής, της αυτοεκτίμησης, προώθηση της
συνεργασίας και της δημιουργικής συνύπαρξης.Screenshot 4

 ΄΄ Η πίτα της φιλίας ΄΄
Τα παιδιά σε μικρές ομάδες αποφασίζουν τα συστατικά που θα περιέχει η συνταγή
της πίτα της φιλίας.
Στόχος : να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης.

Screenshot 3

 ΄΄ Η κουρτίνα της αγάπης ΄΄.
Τα παιδιά φτιάχνουν ατομικά καρδιές με μηνύματα σχετικά με το τι είναι αγάπη. Οι
καρδιές ενώνονται για να δημιουργήσουν την κουρτίνα της αγάπης.
Στόχος : η έκφραση των συναισθημάτων τους με τρόπο άμεσο, η ανάπτυξη
σεβασμού για τους άλλους.

Screenshot 1

 ΄΄ Εσύ και Εγώ μαζί ΄΄.
Τα παιδιά στέλνουν μηνύματα ειρηνικής συνύπαρξης στους φίλους τους και
κατασκευάζουν όλοι μαζί το παζλ της τάξης τους.
Στόχος : η ανάπτυξη σεβασμού για τους άλλους, να αναδεικνύουν τα οφέλη της
διαφορετικότητας, να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλεγγύης.

Screenshot 4

 ΄΄ Οι φόβοι μου στο μπαλόνι ΄΄.
Οι μαθητές αποτυπώνουν εικαστικά τους φόβους τους σ΄ένα μπαλόνι και το πετούν
ψηλά για να τους διώξουν μακριά.
Στόχος : να αναγνωρίζουν τα συναισθήματα τους, να εντοπίζουν μεταξύ τους
ομοιότητες και διαφορές.

εικόνα Viber 2023 12 11 21 50 47 600

 

 

Ποια λύση προτιμάς , για να νιώσεις καλά, όταν μια κατάσταση σου προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα;

Πίνακας διπλής εισόδου

Μετά την παρουσίαση κοινωνικής ιστορίας για τη διαχείριση των συναισθημάτων, τα παιδιά επιλέγουν τρόπους επίλυσης.

Screenshot 2

3 Δεκεμβρίου:Παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία

3η Δεκεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

“Η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1992, ανακήρυξε την 3η Δεκεμβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, δίνοντάς μας την ευκαιρία κατανόησης σε θέματα αναπηρίας και ευαισθητοποίησης για τα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ατόμων με αναπηρία. Είναι μια μέρα που μας υπενθυμίζει την υποχρέωση διασφάλισης της ισότιμης πρόσβασης όλων των μαθητών στην εκπαίδευση, βασιζόμενοι στις  αρχές της ενταξιακής εκπαίδευσης.

Η έννοια της ενταξιακής εκπαίδευσης αναφέρεται στη φιλοσοφία της αποδοχής και στην παροχή ενός πλαισίου, μέσα στο οποίο όλα τα παιδιά χωρίς εξαιρέσεις και αστερίσκους, μπορούν να εκτιμηθούν ισότιμα και να αντιμετωπίζονται με σεβασμό.

Σε αυτό το πλαίσιο, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία σχολεία από όλη τη χώρα ενώνουν τις φωνές τους για να στείλουν μήνυμα ενότητας, αλληλεγγύης και αλληλοσεβασμού.” (https://www.minedu.gov.gr/news/54137-3i-dekemvriou-pagkosmia-imera-atomon-me-anapiria )

Οι δράσεις του νηπιαγωγείου μας:

Ενημερωτικό υλικό 

εικόνα Viber 2023 12 06 13 02 15 428 εικόνα Viber 2023 12 06 13 02 15 622

 

Έλα στη θέση μου!

εικόνα Viber 2023 12 06 13 02 15 718

 

Ζωγραφική με το στόμα

εικόνα Viber 2023 12 06 18 07 39 962 εικόνα Viber 2023 12 06 18 07 40 146

εικόνα Viber 2023 12 06 18 07 40 375 εικόνα Viber 2023 12 06 18 07 40 514

 

εικόνα Viber 2023 12 06 18 07 40 649 εικόνα Viber 2023 12 06 18 07 40 718

1ο βραβείο στον 18ο Εθνικό διαγωνισμό eTwinning !!!

20240115 134754

1o βραβείο στον 18ο Εθνικό διαγωνισμό eTwinning με το έργο μας “SteMysteries in ancient Egypt”!!! Απίστευτη χαρά!!!Συγχαρητήρια σε όλους τους συνεργάτες του έργου!!!Η ποιότητα και η άριστη συνεργασία είναι χαρακτηριστικά στοιχεία της ομάδας μας!!!

Μπράβο στην ομάδα !!! Συγχαρητήρια σε παιδιά, εκπαιδευτικούς και γονείς!!!

Καλή μας συνέχεια!!!❤️

1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς ❤️

Screenshot 6