ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
Η εορταστική περίοδος ξεκίνησε !!!
Η χαρά μας είναι μεγάλη!!!
Στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας!!!
Κεραστήκαμε γλυκά!!!
(ευχαριστούμε την κα Αθηνά!!!)
Μιλήσαμε για τα έθιμα του 12ημέρου , ασχοληθήκαμε με φύλλα εργασίας , διαβάσαμε παραμύθια ,είπαμε ιστορίες,παίξαμε , τραγουδήσαμε κάναμε κατασκευές και πολλά άλλα!!!
Γίναμε ξωτικά και αποκτήσαμε καινούργιο όνομα που προκύπτει από κωδικοποίηση(συνδυασμός μήνα γέννησης και αρχικού του ονόματός μας)
Αρχικά φτιάξαμε ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης μέχρι τα Χριστούγεννα
Φτιάξαμε φιγούρες για να διακοσμήσουμε τα τζάμια του σχολείου μας!
Φτιάξαμε δεντράκι με χαρτοδιπλωτική και το διακοσμήσαμε με πούλιες ,πον-πον κλπ
Φτιάξαμε κάρτα για να ευχηθούμε “Καλές Γιορτές” στα αγαπημένα μας πρόσωπα!!!
Φτιάξαμε φάτνη!!!
Φτιάξαμε Άγιο βασίλη από ρολό χαρτί !!!Δεν ξεχνάμε την ανακύκλωση και την επαναχρησιμοποίηση!!!
Φτιάξαμε στολίδια για το ” δέντρο των ευχών” στο κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς
Ασχοληθήκαμε με διάφορες δραστηριότητες μαθηματικών(μετρήσεις ,απόλυτους και τακτικούς αριθμούς, μεγαλύτερο -μικρότερο , μοτίβο με 2,3 και 4 στοιχεία κλπ) και γλώσσας
Είδαμε Χριστουγεννιάτικές ταινίες και βίντεο
Φτιάξαμε Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια !
Ευχαριστούμε πολύ τις μανούλες που μας βοήθησαν!!!
Μέχρι να ψηθούν τα μπισκοτάκια μας , χορέψαμε και είδαμε ταινία!!!
Μμμμ !!!Μύρισε τέλεια!!!
Έτοιμα!!!
Πολύ νόστιμα!!!
κεράσαμε και τους γονείς μας!!!
Σε συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας και με τη συμμετοχή των δικών μας ανθρώπων ,φτιάξαμε Χριστουγεννιάτικα Στεφάνια!!!
Όλα έγιναν υπέροχα !!!
Συγχαρητήρια!!!!
Φτιάξαμε στολίδια -αστεράκια με τους εαυτούς μας!
Φτιάξαμε πρόσκληση για την γιορτούλα μας!
Στολίσαμε το “Δέντρο των ευχών ” στο κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας Καστοριάς!
Τα σπιτάκια μας με καλούδια για τα παιδιά!
Τέλος περάσαμε υπέροχα στην Χριστουγεννιάτικη Γιορτούλα μας!!!
Ευχαριστούμε πολύ τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Νηπιαγωγείου μας για τη στήριξη!!!
Με το καλό να μας έρθει το 2025!!!
Μπράβο σας παιδιά!!!
Και του χρόνου!!!
Υγεία και αγάπη σε όλους!!!
ΟΙ 5 ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ ΜΑΣ
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δραστηριοτήτων ασχολούμαστε με τον άξονα “Ευ ζην” και το θέμα “Είμαι εγώ , είμαι μοναδικός”.
Προκειμένου τα παιδιά να μπορέσουν να κατανοήσουν το πως αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο , επεξεργαστήκαμε τις 5 αισθήσεις μας.
Μέσα από πίνακες αναφοράς,παιχνίδια και παραδείγματα καταφέραμε να τις αναγνωρίσουμε και να τις ονομάσουμε
Παίξαμε παιχνίδια που απαιτούσαν την αναγνώριση του θέματος μέσα από κάποια αίσθηση
Πχ ακούγοντας τη φωνή να αναγνωρίσουμε τον , την συμμαθητή-τριά μας(ακοή)
Μυρίζοντας να καταλάβουμε τι είναι (όσφρηση),πιάνοντας να καταλάβουμε τι πιάνουμε(αφή) κλπ
Στη συνέχεια παίξαμε ένα παιχνίδι που μας άρεσε πολύ!
Βρες την αίσθηση!
Γυρίζαμε τον τροχό και ανάλογα με την αίσθηση που μας τύχαινε έπρεπε να βρούμε τις κατάλληλες εικόνες και να τις τοποθετήσουμε στο ταμπλό
Τέλος φτιάξαμε ένα δικό μας ταμπλό με τις 5 αισθήσεις μας!
Τώρα πια είμαστε πιο έτοιμοι να προχωρήσουμε στο θέμα μας για τη διαφορετικότητα και να μιλήσουμε για το πόσο επηρεάζει τη ζωή μας η έλλειψη κάποιας αίσθησης…
Η συνέχεια στο επόμενο εργαστήρι…
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ -ΕΥ ΖΗΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2
«Το αποτύπωμά μου»
Δείχνουμε στα παιδιά την αστυνομική μας ταυτότητα και τους διαβάζουμε τα στοιχεία που αναγράφονται πάνω σε αυτήν. Είναι αρκετά για να προσδιορίσουν τη διαφορετικότητά μας ή όχι; – Η φωτογραφία που έχει η ταυτότητά μας, μοιάζει με την εικόνα που έχουμε σήμερα;
* Παροτρύνουμε τα παιδιά να σκεφτούν αν τα στοιχεία του ύψους, του χρώματος των ματιών μας, του ονόματός μας, των ονομάτων των γονιών μας, είναι αυτά που μάς κάνουν μοναδικούς. Ψάχνουμε με την βοήθεια του ίντερνετ το όνομα μας στον παγκόσμιο ιστό. Ανακαλύπτουμε πολλούς ανθρώπους να έχουν το όνομά μας! * Φτιάχνουμε τις δικές μας «ταυτότητες». Γράφουμε το όνομά μας, το επώνυμό μας, την ημερομηνία γεννήσεως μας και σημειώνουμε τα χαρακτηριστικά μας. Μετράμε το ύψος μας και το γράφουμε.
-Βάζουμε το δακτυλικό μας αποτύπωμα, χρησιμοποιώντας το ταμπόν μελανιού για τις σφραγίδες
. – Υπογράφουμε με το δικό μας τρόπο.
-Θα σκεφτούμε και θα γράψουμε στην δική μας ταυτότητα κάτι που είναι μοναδικό για τον καθένα και την καθεμιά μας. Κάτι μοναδικό που μπορεί να μην είναι ορατό στους άλλους.
* «Ζωγραφίζω το χέρι μου». Καλούμε την ομάδα μας και εμείς μαζί να αποτυπώσουμε το περίγραμμα της παλάμης μας σε ένα χρωματιστό χαρτί Α4 της επιλογής μας. Αφού το αποτυπώσουμε με την βοήθεια μιας ξυλομπογιάς, ενός μαρκαδόρου, το κόβουμε και στο κέντρο του γράφουμε το όνομά μας.
Στη συνέχεια τοποθετούμε τις κομμένες παλάμες με τα ονόματα μέσα σε ένα κουτί και καλούμαστε ο καθένας και η καθεμιά να πάρουμε τυχαία μια «παλάμη», έστω και αν μας τύχει η δική μας και να μιλήσουμε για τα θετικά στοιχεία που έχει αυτός/ή που του ανήκει η παλάμη. Θέλουμε να εστιάσουμε στα χαρακτηριστικά τα οποία δεν αναγράφονται μέσα στην «ταυτότητά» μας. -Καταχωρούμε τα θετικά στοιχεία που λένε τα παιδιά για τον/την άλλον/η πάνω στην χρωματιστή, χάρτινη παλάμη.
-Στο τέλος σχηματίζουμε μια «γλάστρα» με λουλούδια που είναι οι παλάμες των χεριών μας και στολίζουμε την τάξη. Πόσο όμορφη είναι, που έχει τα χρωματιστά λουλούδια μας! -Αναρωτιόμαστε αν είχαν όλες οι παλάμες το ίδιο χρώμα η γλάστρα μας θα ήταν το ίδιο όμορφη;
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
Εξέγερση του Πολυτεχνείου στις 17 Νοεμβρίου 1973
Μιλήσαμε για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου ,είδαμε και ακούσαμε οπτικοακουστικό υλικό και μαρτυρίες
Συζητήσαμε στην τάξη μας για την αξία της Δημοκρατίας και την αντιπαραβάλαμε με τη Δικτατορία
Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι “Η κυρά Δημοκρατία”
Παίξαμε με τις λέξεις:
Ζωγραφίσαμε την Δημοκρατία και την δικτατορία όπως τις φανταστήκαμε
Φτιάξαμε τις κατασκευές μας (Πολυτεχνείο και γαρίφαλο)
Σε συνέχεια των όσων επεξεργαστήκαμε για την Δημοκρατία , αποφασίσαμε να διεξάγουμε εκλογές
Μας ήταν λίγο δύσκολο να βρούμε υποψηφίους…(όλοι ήθελαν!)
Τελικά αποφασίσαμε να γίνουν οι εκλογές με υποψήφιες τις ομάδες που έχουμε ήδη δημιουργήσει στο σχολείο
Φτιάξαμε ψηφοδέλτια , κάλπη , εκλογικό κατάλογο ,παραβάν , διαλέξαμε δικαστικούς αντιπροσώπους και εφορευτική επιτροπή , φτιάξαμε και τις ταυτότητές μας και περάσαμε στην εκλογική αναμέτρηση!
Είχαμε ισοπαλία!!!
Θα αποφασίσουμε το τι θα κάνουμε γι΄αυτό!!!
Εμείς το χαρήκαμε και γιορτάσαμε την Δημοκρατία!!!
Αυτό έχει σημασία τελικά!!!
11 Νοεμβρίου 1912 -Απελευθέρωση της Καστοριάς!
Πλησιάζει η 11η Νοεμβρίου και η Καστοριά μας θα βάλει τα γιορτινά της για να γιορτάσει την απελευθέρωσή της από τους Τούρκους το 1912.
Παράλληλα γιορτάζει και ο Άγιος Μηνάς ο Πολιούχος της πόλης μας
Μιλήσαμε για το ιστορικό πλαίσιο και αποφασίσαμε να γνωρίσουμε καλύτερα την ιδιαίτερη πατρίδα μας
Έτσι μέσα από ένα παιχνίδι γίναμε τουριστικοί πράκτορες και διαφημίζαμε την πόλη μας και όσα μπορεί κανείς να δει και να κάνει σ΄αυτή
Παίξαμε με το όνομα της πόλης μας , το κάναμε κολάζ και το ανασυνθέσαμε , το γράψαμε και το αναγνωρίσαμε
ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ (31 Οκτωβρίου)
Στις 31 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Αποταμίευσης και βρήκαμε την κατάλληλη ευκαιρία να μιλήσουμε για την αξία της , για τα χρήματα , τα ευρώ κλπ
Ξεκινήσαμε με το κλασικό παραμύθι ¨Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας”
Συζητήσαμε για την εργασία και την τεμπελιά , για την πρόληψη και την υπευθυνότητα
Στη συνέχεια συζητήσαμε για τις διάφορες συναλλαγές και την ανάγκη ύπαρξης νομίσματος
Κάναμε μια ιστορική αναδρομή
και φτάσαμε στο ευρώ
Αναγνωρίσαμε τα νομίσματα και τα διαχωρίσαμε σε κέρματα και χαρτονομίσματα.
Μιλήσαμε για την Ευρώπη και την Ευρωπαίκή Ένωση και βέβαια για τον μύθο της Αρπαγής της Ευρώπης από τον Δία
είδαμε τον μύθο και φυσικά τον δραματοποιήσαμε
Αναγνωρίσαμε τον μύθο στο κέρμα των 2 ευρώ
ζωγραφίσαμε τον μύθο
Μιλήσαμε για τις γέφυρες και τα παράθυρα που υπάρχουν στα χαρτονομίσματα του ευρώ και καταλάβαμε τη συμβολική τους αξία(γεφυρώνουν τους λαούς και είναι καλοί γείτονες με ανοιχτά παράθυρα ή πόρτες)
Είπαμε παροιμίες
και μάθαμε για τις τράπεζες , τις πιστωτικές κάρτες ,τα ΑΤΜ κλπ
Μαθαμε για τη χρήση των χρημάτων και την αξία τους
Επεξεργαστήκαμε το παραμύθι “Αν κάθε μέρα” και εστιάσαμε στις δικές μας σκέψεις που τις ζωγραφίσαμε
Μας επισκέφθηκε η Νεράιδα των δώρων και ζήτησε να της πουν τα παιδιά το δώρο που θέλουν να τους φέρει
Η Νεράιδα έφυγε για να ετοιμάσει τα δώρα και στο δρόμο της συνάντησε παιδιά που είχαν διάφορες άλλες ανάγκες πχ παιδιά που βίωναν τον πόλεμο , παιδιά άρρωστα σε νοσοκομεία , παιδιά χωρίς φίλους κλπ
Μέσα από την ιστορία τα παιδιά κατάλαβαν ότι τα χρήματα και τα υλικά αγαθά δεν είναι το παν και υπάρχουν αξίες στη ζωή πολύ πιο σημαντικές
Τα παιδιά της ιστοριάς μας είχαν άλλες ανάγκες και θα παρακαλούσαν την Νεράιδα να είχαν άλλα δώρα όπως υγεία, φίλους, αγάπη , ειρήνη και πολλά άλλα που είπαν τα παιδιά και τα ζωγράφισαν
Διαχωρίσαμε αυτά που αξίζουν και αυτά που κοστίζουν!
και η Νεράιδα των δώρων μας ρώτησε ” τι είναι πιο σημαντικό ;”
Μα φυσικά αυτά που αξίζουν και όχι αυτά που κοστίζουν!
Το λέει και η ζυγαριά!
Επανήλθαμε όμως στην αξία της αποταμίευσης
και φτιάξαμε τους δικούς μας κουμπαράδες!
Σεισμός -σεισμός , μη σε πιανει πανικός!
Η διαχείρηση έκτακτων περιστατικών , όπως ο σεισμός είναι μια από τις προτεραιότητες του Νηπιαγωγείου
Είναι σημαντικό να μάθουν τα παιδιά για τον σεισμό ώστε να είναι σε ετοιμότητα εάν χρειαστεί.
Αρχικά διαβάσαμε ένα παραμύθι και συζητήσαμε στην ολομέλεια αναφέροντας τι γνωρίζουμε για τον σεισμό.
Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να εξηγήσουμε γιατί γίνεται σεισμός
Τι συμβαίνει στη Γη ;
Πως είναι η Γη μας από μέσα;
Πραγματοποιήσαμε πείραμα με τις τεκτονικές πλάκες
και καταλάβαμε πως δημιουργείται ο σεισμός.
Στη συνέχεια εξηγήσαμε ότι δεν γνωρίζουμε πότε θα γίνει σεισμός αλλά αυτό δεν μας πειράζει γιατί μπορούμε να είμαστε ανά πάσα στιγμή έτοιμοι για να τον αντιμετωπίσουμε ( όπως ο Πάκι στο παραμύθι)
Έτσι μάθαμε τι πρέπει να κάνουμε πριν , κατά τη διάρκεια και μετά τον σεισμό
Μάθαμε πως υπάρχει τρόπος να μετράμε το μέγεθος των σεισμών και ότι υπάρχουν άνθρωποι που ασχολούνται με αυτό
Είδαμε τις συνέπειες που μπορεί να έχει ένας δυνατός σεισμός
Μάθαμε για τη μονάδα μέτρησης του Σεισμού (Ρίχτερ) και παίξαμε
(αναλόγως τα ρίχτερ ,κουνούσαμε και τη ¨γη¨μας)
Προσπαθήσαμε να βρούμε τη σωστή θέση που θα έπρεπε να καθήσουν τα ανθρωπάκια μας ώστε να είναι ασφαλή σε περίπτωση σεισμού και εφόσον βρίσκονταν έξω από το σπίτι
είναι σωστό το σημείο που διάλεξαν ;Αν ναι , γιατί; Αν όχι , γιατί;
Τα παιδιά αποφασίζουν και περνάμε στο πείραμα.Τι θα γίνει αν έχουμε έναν μεγάλο σεισμό;
θα πέσουν τα κτίρια επάνω τους…Ποια είναι η σωστή θέση;
Βρήκαμε τη σωστή θέση που επιλέγουμε για να είμαστε ασφαλείς(μακριά από κτίρια και καλώδια)
Μάθαμε για το τσουνάμι…
Και ξεκινήσαμε να ετοιμαζόμαστε για την άσκηση σεισμού
Ετοιμάσαμε το βαλιτσάκι μας , εξηγήσαμε γιατί μας χρειάζονται κάποια πράγματα σε περίπτωση σεισμού (πχ φακός ή σφυρίχτρα)
και μάθαμε πως θα προστατευτούμε…αν είμαστε μέσα ή έξω από κάποιο κτίριο
Είδαμε πώς μας προστατεύει το τραπέζι ….
και ξεκινήσαμε την άσκηση σεισμού…
Σε ανύποπτο χρόνο “έγινε σεισμός ” και τα παιδιά εκτέλεσαν με απόλυτη επιτυχία το σχέδιο που είχαμε καταστρώσει!
Μπήκαν χωρίς πανικό κάτω από τα τραπεζάκια…
με το σύνθημα “λήξη” βγήκαν και ψύχραιμα ο ΑΑΣ (Αρχηγός -Αντιμετώπισης-Σεισμού) πήρε το βαλιτσάκι και μπήκε πρώτος στο τρενάκι μας
Με πολλή προσοχή κατέβηκαν τη σκάλα και βγήκαν στην αυλή και στο σημείο που αποφασίσαμε ότι θα συγκεντρωθούμε μετά τον σεισμό.
Κάναμε έναν μεγάλο κύκλο και φωνάξαμε ¨Όταν γίνεται σεισμός , μη σε πιάνει πανικός”
Θυμηθήκαμε τι μας συμβούλεψε ο Πάκι το αρκουδάκι και συγουρευτήκαμε ότι τα εκτελέσαμε όλα σωστά!!!
Μάθαμε τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης…
Επισημάναμε τον αριθμό έκτακτης ανάγκης για την ΕΕ
Και προσπαθήσαμε να μάθουμε τη διεύθυνση μας.
Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας
και αποφασίσαμε να φτιάξουμε το βαλιτσάκι του σεισμού
Είδαμε ενδιαφέροντα βίντεο για τον σεισμό…
και χορέψαμε με το τραγούδι ” ΣΕΙΣΜΟΣ, ΦΙΛΑΡΑΚΟ ΜΗ ΣΕ ΠΙΑΝΕΙ ΠΑΝΙΚΟΣ” (Ημισκούμπρια)
https://www.youtube.com/watch?v=zIS0GItfJS4
Παίξαμε τα ΝΑΙ και τα ΟΧΙ του Σεισμού(Αξιολόγηση)
Μάθαμε για τον μύθο του Εγκέλαδου
και με μεγάλη περηφάνεια παραλάβαμε τα βραβεία για την συμμετοχή μας στην Αντισεισμική Άσκηση
Μπράβο σας παιδιά!!!
Συγχαρητήρια!!!
Τώρα είναι η ώρα να γίνουν σχέδια αντιμετώπισης σεισμού και στο σπίτι!!!
28η Οκτωβρίου
Η 28η Οκτωβρίου πλησιάζει και είναι ευκαιρία να μιλήσουμε για την πατρίδα μας ,την σημαία της και την ιστορία της.
Μέσα από εικόνες και εκπαιδευτικά βίντεο μάθαμε για τους ήρωες προγόνους μας που αγωνίστηκαν για την πατρίδα και για να είμαστε ελεύθεροι
Μιλήσαμε για τις γυναίκες της Πίνδου, τον Ερυθρό Σταυρό και τη δράση του
Προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τα συναισθήματα που γεννά ο Πόλεμος και τα αντιπαραβάλαμε με αυτά της Ειρήνης
Μιλήσαμε για την αξία της Ειρήνης , της φιλίας και της συνεργασίας!
Συγκρίναμε την Ειρήνη και τον Πόλεμο
Φτιάξαμε κατασκευές
τραγουδήσαμε μαζί με τη Σοφία Βέμπο
και στην γιορτή μας απαγγείλαμε τα ποιηματάκια μας και κάναμε παρέλαση για να τιμήσουμε τους ήρωές μας και τη σημαία μας!
και του χρόνου!!!
Code Week
Η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού είναι μια πρωτοβουλία βάσης που έχει ως στόχο να κάνει τον προγραμματισμό και τον ψηφιακό γραμματισμό προσιτό σε όλους, με διασκεδαστικό και ενδιαφέροντα τρόπο.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων, επιλέγουμε με τους μαθητές μας ένα ή περισσότερα ζώα που θέλουμε να βοηθήσουμε ώστε να γίνουν χαρούμενα. Συζητάμε με ποιο τρόπο θα γίνουν χαρούμενα και ζωγραφίσουμε τις ιδέες μας στις κάρτες . Τοποθετούμε τις κάρτες στην μακέτα του Beebot και οδηγούμε το ρομποτάκι στις απαντήσεις που δώσαμε, ώστε να γίνει το ζωάκι μας χαρούμενο.
Έτσι ζωγραφίσαμε τις ιδέες μας (επηρεασμένοι από τα διακιώματα των ζώων που μάθαμε νωρίτερα- τροφή, νερό , αγάπη, σπίτι,φροντίδα , ιατρική περίθαλψη , βόλτα κλπ)
και τις τοποθετήσαμε αρχικά στο πάτωμα για να παίξουμε βιωματικά και με βελάκια και μετά να περάσουμε στο αγαπημένο μας Beebot
Beebot
Για να παίξουμε φτιάξαμε ένα ζάρι και αναλόγως τι τύχαινε στον καθένα ,έπρεπε να οδηγήσει εκεί το Beebot
Μας άρεσε πολύ η δραστηριότητα και θα συνεχίσουμε με πολλά παιχνίδια προγραμματισμού και κώδικα!






















































































































































































































































































































































































































































