1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΛΚΙΔΑΣ

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

η ιστορία μιας τελίτσας

Νοέ 20197

Συνεχίσαμε ένα ομαδοσυνεργατικό παραμύθι που ξεκίνησε από δύο Νηπιαγωγεία από την Αθήνα .

Η αποστολή μας είναι να συνεχίσουμε την ιστορία με τις έννοιες χώρου χρησιμοποιώντας τις λέξεις πίσω και μπρος. Ακούσαμε τις ιδέες των παιδιών

18ο Νηπιαγωγείο Αγίου Δημητρίου 

“Το κουκί και το ρεβύθι,δώστου κλώτσο να γυρίσει παραμύθι να αρχινίσει”

Μια φορά κι έναν καιρό σε ένα τελιτσοσχολείο-δηλαδή ένα σχολείο μόνο για τελείες-ήταν μια τελίτσα πολύχρωμη και λίγο ζωηρούλα.

 

Της άρεσε όλη την ώρα στο σχολείο να πηγαίνει κάτω στο πάτωμα ,μετά ξαφνικά πηδούσε πάνω στο ταβάνι,γυρνούσε δεξιά κι αριστερά πάνω στην καρέκλα και έπεφτε κάτω από την καρέκλα.Της άρεσε να χοροπηδάει επάνω στα κεφαλάκια και τα δαχτυλάκια των φίλων της και να καταβροχθιζει τα παιχνιδάκια.

Χαιρόταν πολύ όταν έτρεχε έξω στην αυλή ανάμεσα από τα δέντρα και όταν έπαιζε “Γύρω γύρω όλοι”ήταν πολύ ενθουσιασμένη.Φυσικά το αγαπημένο της παιχνίδι ήταν να χοροπηδάει πάνω κάτω και να πειράζει την διπλανή της τελίτσα.

Ώσπου μια μέρα….

.6ο ΝΓ Αγ. ΔημητρίουΏσπου μια μέρα… οι φίλοι της θύμωσαν πολύ και σταμάτησαν να παίζουν μαζί της. Η Τελίτσα λυπημένη κάθισε σε μια πέτρα και χόρευε καθιστή… γιατί ακόμη κι όταν  στεναχωριόταν αυτή χόρευε. Άρχισε μετά να κατρακυλάει το μονοπάτι , να κατρακυλάει , να κατρακυλάει φτάνοντας στον πάτο ενός βουνού. Εκεί ,στον πάτο του βουνού ,ζούσε το ΚΟΝΤΑ, που ήταν κοντό και για κεφάλι είχε δύο κύκλους, ένα ροζ στη μέση και γύρω γύρω έναν κόκκινο κύκλο με καπέλο.

  Η τρελούτσικη τελίτσα ..σαν τρελούτσικη που ήταν .. πετάγεται και χραπ του βγάζει το καπέλο. Τότε πετάχτηκε από το κεφάλι του ένα τσουλούφι, τόσο μακρύ που έφτανε ως τα πόδια του. Η τρελοτελίτσα άρχισε να χοροπηδάει από τα γέλια. Γέλασε πολύ και το ΚΟΝΤΑ.

  Το ΚΟΝΤΑ είχε κι έναν φίλο, το ΜΑΚΡΙΑ, που δεν τον είχε δει ποτέ από κοντά ..μόνο από μακριά τον έβλεπε. Το ΜΑΚΡΙΑ ήταν πορτοκαλί, είχε τα πόδια του στον πάτο του βουνού και το τριγωνικό του κεφάλι έφτανε ως την κορυφή του βουνού. Ήθελε πολύ να τον γνωρίσει και ζήτησε βοήθεια από την Τελίτσα .

Η Τελίτσα άρχισε να ανεβαίνει το βουνό για να φτάσει στο ΜΑΚΡΙΑ. Στη μέση του δρόμου βρήκε τρεις μπάλες κι άρχισε να χοροπηδάει και να κάνει το ζογκλέρ.. Παραπάτησε όμως, κουτρουβάλησε και έφτασε στον πάτο. Σταμάτησε δίπλα στο ΚΟΝΤΑ με ένα καρούμπαλο πάνω από το μάτι. Άρχισε να χοροπηδάει από τον πόνο και χοροπηδώντας άρχισε πάλι να ανεβαίνει. Βρήκε το ουράνιο τόξο, που ακουμπούσε στο βουνό, χοροπήδησε πάνω του και έφτασε στο ΜΑΚΡΙΑ.  Στάθηκε στη μύτη του τριγωνικού κεφαλιού του και το χαιρέτησε. Το ΜΑΚΡΙΑ όμως ενοχλήθηκε , κούνησε θυμωμένα το κεφάλι του και η τελίτσα άρχισε πάλι να κουτρουβαλάει. Βρέθηκε για μια ακόμη φορά στα πόδια του ΚΟΝΤΑ ……

1ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

Η Τελίτσα λυπημένη σκέφτηκε τις πράξεις της κι αποφάσισε να μη ξανακάνει τρελίτσες. Θα τα καταφέρεις? Ρώτησε το ΚΟΝΤΑ. Η Τελίτσα απάντησε :θα τα καταφέρω. 

Ανέβηκε στο ΜΑΚΡΥΑ να ζητήσει συγνώμη. Τού έδωσε κι ένα δωράκι, σε ένα μικρό κουτάκι. Είχε μέσα καραμελίτσες μαγικές. Το ΚΟΝΤΑ άνοιξε τις καραμέλες , έφαγε μιά και ξαφνικά ..χοπ και χοπ και χοπ και χοπ, άρχισε να πηδάει πίσω μπρος, πίσω – μπρος, πίσω μπρος, ένα βήμα πίσω, ένα βήμα μπρος, δύο βήματα πίσω , δύο βήματα μπρος, τρία βήματα πίσω τρία βήματα μπρος.. Η καραμέλα η μαγική δεν τον άφηνε στιγμή να σταματήσει το χορό, το χοροπηδηχτό το τρελό. 

Όσο όμως πηδούσε μαγεμένος, επειδή ήταν τεράστιος η γη κουνιόταν , τρανταζόταν το βουνό απο το χοροπηδηχτό…

  • Φτύσε τη καραμέλα , ή φάτηνε, κατάπιε την να σωθούμε ..φώναζε το βουνό που παραλίγο να γκρεμιστεί κι αυτό…
  • Και τότε…… 

η συνέχεια του παραμυθιού από το Νηπιαγωγείο Τούμπας προσεχώς…

 

Ζωγραφίσαμε το παραμύθι

και παίξαμε κινητικά παιχνίδια με τις έννοιες, πίσω, μπροστά, μπροστά από..πίσω από ..και ανάμεσα .

decisive pink , Cantisky

Νοέ 20196

Γνωρίσαμε τον πίνακα του Καντίσκυ   και ζωγραφίσαμε κι εμείς σαν τον Καντίσκυ

 

 

δεξί- αριστερό

Νοέ 20196

παιχνίδια με το δεξί αριστερό

κάναμε καρδούλες στο δεξί χεράκι για να το θυμόμαστε

και παίξαμε το παιχνίδι «ο θείος Αλβέρτος λέει». κάποιο παιδάκι κρατούσε τον θείο Αλβέρτο

και έδινε οδηγίες στα παιδιά τι να κάνουν. π. χ ο θείος Αλβέρτος λέει να σηκώσετε το δεξί χεράκι, ή πόδι ψηλά, ή το αριστερό, ή να πιάσανε το δεξί αυτί με το δεξί ή το αριστερό χέρι, ή να κάνετε πηδηματάκια κλπ. διάφορες οδηγίες

μίξεις χρωμάτων

Νοέ 20196

ξεκινήσαμε με τα βασικά χρώματα και συνεχίσαμε με κάποιες μίξεις χρωμάτων . τι θα γίνει αν στα χρώματα προσθέσουμε λίγο από το άσπρο χρώμα? το κάναμε στα βασικά χρώματα και διαπιστώσαμε ότι το χρώμα γίνεται πιο ανοιχτό. ονομάσαμε τα χρώματα σκούρα και ανοιχτά (προσθήκη λευκού στο ίδιο χρώμα)

διαπιστώσαμε ότι το γαλάζιο σχηματίζεται από μπλε και άσπρο,

αναμείξαμε κόκκινο και άσπρο και σχηματίστηκε ροζ

κίτρινο και άσπρο, κίτρινο απαλό

πράσινο και άσπρο, πράσινο απαλό

Κατόπιν γνωρίσαμε την δημιουργία του πράσινου μέσα από κίτρινο με λίγο μπλε.

 

η ανάσα μας στον καθρέφτη

Νοέ 20196

πείραμα σε ένα καθρέφτη αφήσαμε τα χνώτα μας. είναι τα χνώτα μας κρύα ή ζεστά? γιατί άραγε θολώνει ο καθρέφτης?

πείραμα αναπνοής φυτών το οποίο μας εξήγησε ο θείος Αλβέρτος

ποτίσαμε το φυτό

αφού πρώτα είδαμε ένα βιβλίο σχετικά με το τι είναι φυτό

και κάναμε το πείραμα διαπνοής των φυτών, και βγάλαμε το γλαστράκι  στον ήλιο . το αφήσαμε εκεί για λίγη ώρα και κατόπιν το παρατηρήσαμε προσεχτικά.

τι παρατηρείτε? η σακούλα είναι καθαρή ή θολή όπως η ανάσα μας στον καθρέφτη? το φυτό είναι κρύο ή ζεστό σαν την ανάσα μας? μήπως είναι πολύ πολύ ζεστό?τι είναι αυτές οι σταγονίτσες που σχηματίστηκαν?

σχηματισμός σκιάς με ένα φακό και μπαλάκι

Νοέ 20195

έχετε δει τη σκιά του εαυτού σας στον ήλιο? γιατί να σχηματίζονται οι σκιές? μόνο στον ήλιο σχηματίζονται οι σκιές? αν δεν φωτίσουμε το μπαλάκι έχει σκιά?

αναπαράσταση  της σκιάς που δημιουργεί ο ήλιος ανάλογα με τη θέση του.  πότε μικραίνει και πότε μεγαλώνει η σκιά? μετακινείστε το φακό σε διάφορες θέσεις. τι συμπεράσματα μπορείτε να βγάλετε από αυτό που παρατηρείτε? πότε μικραίνει και πότε μεγαλώνει η σκιά? τι συμβαίνει αν ο φακός πέσει ακριβώς πάνω στην καρφίτσα ?πότε φωτίζεται και πότε όχι η καρφίτσα? αν η γη είναι αυτό το μπαλάκι και το σχολείο μας η καρφίτσα τι συμβαίνει με τον ήλιο – φακό? πότε έχει φως και πότε όχι το σχολείο μας? αν μετακινήσουμε το μπαλάκι κι αφήσουμε σταθερό το φακό τι θα παρατηρήσουμε ανάλογα με τη θέση που έχει το μπαλάκι? συσχετισμός του παιχνιδιού με την μέρα και τη νύχτα

στερεά υγρά αέρια

Νοέ 20195

Στερεά, υγρά, αέρια. Συζητήσαμε για τα στερεά, τα υγρά και τα αέρια. τα παιδιά ονόμασαν στερεά που υπάρχουν μέσα στην τάξη αλλά και υγρά , όπως το νερό, το λάδι , ο χυμός. κατανόησαν ότι η μπογιά που τρέχει στο μπουκάλι είναι υγρό για αυτό τρέχει και δεν μπορούμε να την κρατήσουμε στα χέρια μας, όπως άλλωστε όλα τα υγρά.

τι θα γίνει αν κόψουμε ένα κομμάτι χαρτί στη μέση? θα γίνει μικρότερο. κι αν το ξανακόψουμε  ξανά , και ξανά και ξανά? κι αν το κόψουμε τόσο μικρό ώστε να μη φαίνεται καθόλου? πως να λέγεται αυτό το πολύ πολύ μικρό κομμάτι χαρτιού που ούτε να το δούμε δε μπορούμε γιατί είναι πολύ μικρό?

Το νερό έχει μόρια? μπορούμε να πάρουμε από τη λεκάνη λίγο νεράκι και να το κρατήσουμε στα χεράκια μας? μπορούμε να πάρουμε μία μόνο πολύ μικρή σταγονίτσα νερού τόσο μικρή που δεν μπορούμε να την δούμε?

τα αέρια έχουν άραγε  μόρια? πως να είναι αυτά?

Αφήγηση  παραμυθιού  για τα μόρια των στερεών, υγρών, αερίων\. (από προηγούμενο πρόγραμμα φυσικών επιστημών young scientists)

ομαδική αφίσα του παραμυθιού

δραματοποίηση του παραμυθιού

μόρια υγρών

από το χορό των μορίων στα στερεά

μια φωτο από το χορό των  αερίων

μόρια στερεών, υγρών και αερίων με κρικάκια

δημιουργία αινιγμάτων για τα μόρια

τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και κάθε ομάδα δημιούργησε ένα αίνιγμα για τα στερεά, τα υγρά και τα αέρια.

ένα παιδί από κάθε ομάδα συμμετέχει στην δημιουργία βίντεο (εκφώνηση αινιγμάτων)

μπορείτε να ακούσετε τα αινίγματα στο παρακάτω βίντεο. οι φωτο στο βίντεο είναι από σχεδιασμό με μορίων με κρίκους από τα παιδιά της κάθε ομάδας

ο αέρας

Νοέ 20195

Τι είναι ο αέρας? Τον βλέπουμε? τι έχουν μέσα τα μπαλόνια?

έχετε δει μπαλόνια ηλίου? τι γίνεται με αυτά τα μπαλόνια σε σχέση με τα απλά μπαλόνια?γιατί αυτά τα μπαλόνια κολλούν στο ταβάνι ενώ τα άλλα πέφτουν στο πάτωμα? 

πως σχηματίζονται και γιατί οι μπουρμπουλήθρες στο νερό? έχετε δει μπουρμπουλήθρες σε νερό? πως μπορείτε να φτιάξετε μπουρμπουλήθρες?

προβληματισμοί προς διερεύνηση προηγούμενων γνώσεων σχετικά με τον αέρα.

πείραμα το χαρτί που δε βρέχεται

Σε μιά λεκάνη γεμάτη νερό , βάλαμε ένα ποτήρι στον πάτο του οποίου είχαμε βάλει χαρτί . τι θα γίνει αν βάλουμε το ποτήρι μέσα στη λεκάνη με το νερό? θα βραχεί ή όχι το χαρτί?

ποια είναι η πρόβλεψη σας?

Ας πειραματιστούμε

το χαρτί δε βρέχεται. γιατί συμβαίνει αυτό? ε ποιες περιπτώσεις θα βραχεί το χαρτί? αν γυρίσουμε στο πλάι το ποτήρι τι θα συμβεί? τώρα το χαρτί θα βραχεί ή όχι? γιατί συμβαίνει αυτό?

δραματοποίηση της μικρής ιστορίας ο αέρας πιάνει χώρο. στην ιστορία αυτή τα παιδιά πήραν ρόλους αερίων όπως το οξυγόνο και το διοξείδιο του άνθρακα και το αέριο ήλιο.

Σας θυμίζει κάτι το αέριο διοξείδιο του άνθρακα ? θυμάστε το προηγούμενο πείραμα μας με σόδα και ξύδι που φούσκωσε το μπαλόνι? γιατί φούσκωσε? μήπως τώρα μπορείτε να βρείτε αν το διοξείδιο του άνθρακα είναι χαρούμενο ή θυμωμένο? φουσκώνει απ το κακό του. το οξυγόνο σε τι χρησιμεύει? ποιος το φτιάχνει? τι θα γίνει η ζωή μας ο πλανήτης μας χωρίς δέντρα? δυστυχώς δεν είχαμε φυτό σε γλάστρα να κάνουμε πείραμα αναπνοής των φυτών, όμως θα κάνουμε αύριο αυτό το πείραμα.

 

 

 

μπροστά, πίσω , ανάμεσα

Νοέ 20194

έννοιες χώρου, μπροστά, πίσω ανάμεσα

Παίξαμε Βιωματικό παιχνίδι με αυτές τις έννοιες.

Κατόπιν μεταφέραμε τις έννοιες αυτές σε τυχαίους αριθμούς χωρίς στόχο την αριθμογραμμή

έτσι τα παιδιά έπαιρναν μια τυχαία καρτέλα, όποια ήθελαν  κι έπρεπε να την βάλουν μπροστά, πίσω ή ανάμεσα από άλλον ή άλλους αριθμούς. Συσχέτιση με την έννοια αριθμός  μικρότερος από ..αριθμός μεγαλύτερος από…

αριθμοί με κουμπιά με και χωρίς το πρότυπο

Νοέ 20194

Τα παιδιά δημιούργησαν όποιον αριθμό ήθελαν αρχικά  με  πρότυπο

και κατόπιν χωρίς το πρότυπο

« Παλιότερα άρθρα


Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων