ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ

Τώρα που μένουμε σπίτι, είναι ευκαιρία να θυμηθούμε πολλά πράγματα από το Νηπιαγωγείο.

Ας ξεκινήσουμε με τα σχήματα, των παρακάτω συνδέσμων:

Παίζοντας με τα σχήματα

Πάζλ με τα σχήματα

  • Επίσης στο σπίτι μπορείτε κι εσείς να σχεδιάσετε μόνοι σας τα σχήματα, να τα ονομάσετε, και με την βοήθεια των γονιών σας να μάθετε να γράφετε τα ονόματά τους.
  • Αν έχετε πλαστελίνη ή κορδόνι, φτιάξτε μόνοι σας σχήματα (μεγάλα-μικρά).
  • Σχεδιάζοντας πολλά σχήματα, τα χρωματίζετε, τα κόβετε και κάντε ένα ωραίο κολλάζ!!
  • Μπορείτε επίσης από αυτά που θα κόψετε να τα ομαδοποιήσετε ανά χρώμα και σχήμα, να τα μετρήσετε… και να παρατηρήσετε ποια είναι περισσότερα και ποια λιγότερα.

Καλή δημιουργική απασχόληση!!!!!!!

                                                                 ΚΑΙ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ …….. ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ!!

 

 

ΜΕΝΟΥΜΕ ΣΠΙΤΙ…

Μένουμε Σπίτι … και ασχολούμαστε δημιουργικά

Αγαπητοί Γονείς
 και παιδιά
Μένουμε στο σπίτι και 
ακολουθούμε πιστά 
τις οδηγίες του
 Υπουργείου Υγείας…

Συνέχεια ανάγνωσης

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Εν’όψει του καλοκαιριού επιλέξαμε να ασχοληθούμε με τους πίνακες του Κλωντ Μονέ “Τα νούφαρα” και του Βαν Γκογκ “Το βάζο με τα ηλιοτρόπια”. Παρατηρήσαμε τα χρώματα, τις αποχρώσεις των χρωμάτων και τους αποδώσαμε εικαστικά. Συνέχεια ανάγνωσης

ΑΝΟΙΞΗ – ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ

Η Άνοιξη μπήκε για τα καλά. Έτσι και μεις  για να την καλωσορίσουμε στολίσαμε τα παράθυρα, ζωγραφίσαμε, κάναμε κολλάζ , με τα τουβλάκια γράψαμε τ’όνομά της και  συνθέσαμε  όμορφα λουλούδια!!

 

Χωρίσαμε σε κατηγορίες τα φυτά- δέντρα, θάμνοι, πόες-  βγήκαμε βόλτα στην γειτονιά μας  και τα επεξεργαστήκαμε από κοντά. Στη συνέχεια γνωρίσαμε τα μέρη του φυτού και μάθαμε για τον κύκλο ζωής  των φυτών.Για την γιορτή της μητέρας ζωγραφίσαμε, με πλαστελίνη γράψαμε τη λέξη “ΜΑΜΑ”  και φτιάξαμε μπουκέτο με λουλούδια .

Aσχοληθήκαμε ιδιαίτερα με τα λουλούδια ,που είναι τα αγαπημένα των παιδιών. Τα χωρίσαμε σε άγρια λουλούδια και ήμερα .Παίξαμε το παιχνίδι “ποιος θα  φτιάξει πιο πολλά ζευγάρια λουλουδιών”,χωροχρονικές έννοιες, παιχνίδι ταύτισης “η θέση της πεταλούδας πάνω στο λουλούδι”και πίνακα διπλής εισόδου-χρώμα και αντίστοιχο λουλούδι-

Ασχοληθήκαμε με τον πίνακα του Κλωντ Μονέ “Το λιβάδι με τις παπαρούνες” και φτιάξαμε πρωτομαγιάτικα στεφάνια.

Την Άνοιξη αλλάζει ο καιρός. Οι μέρες αρχίζουν να γίνονται πιο μεγάλες και οι νύχτες να μικραίνουν Έτσι στα πλαίσια του θέματος “μέρα νύχτα”είδαμε τον πίνακα  “Έναστρη  νύχτα” του Βαν Γκογκ. Τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν  και αφού επεξεργαστήκαμε τον πίνακα τον αποδώσαμε εικαστικά .

 

ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ

Στα πλαίσια του προγράμματος της Προληπτικής Ιατρικής του Νοσοκομείου Άμφισσας ,μας επισκέφτηκε στο Νηπιαγωγείο η οδοντίατρος κ. Βιολέτα Ξηρού μαζί με τις κ. Π. Σαμαρά και Β. Γκελεστάθη ,για να ενημερώσουν τους μικρούς μας μαθητές για την “Στοματική Υγιεινή”.

ΠΑΣΧΑ-ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Πασχαλινές εικόνες.

Συμπληρώνω τις φωνούλες στις αντίστοιχες λέξεις.

Λέξεις από πλαστελίνη.

 

Στολίσαμε τα παράθυρα του σχολείου μας.

Πασχαλινή κάρτα και κοτοπουλάκια.

Παιχνίδια στην αυλή-Αυγοδρομίες

Κορίτσια με στολισμένα καλάθια μας είπαν τον Λάζαρο.

Στη συνέχεια  αποδώσαμε εικαστικά τον πίνακα του Ν. Λύτρα  “Το ωόν του Πάσχα” και τον δραματοποιήσαμε!!

….και φυσικά δεν θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και πάλι στον λαϊκό ζωγράφο ΘΕΟΦΙΛΟ, παρατηρώντας τον πίνακα “Πανηγύρι στα Μέγαρα”,όπου το κάθε παιδί ζωγράφισε τον εαυτό του ,πως θα ήταν στον πίνακα..,,

 

 

 

25 ΜΑΡΤΙΟΥ – ΛΑΪΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ

 

Με το οικοδομικό υλικό τα παιδιά  έκαναν τον τσολιά και την ελληνική σημαία!!

Παραδοσιακές ενδυμασίες από τα χεράκια των παιδιών!!

….και χαρτοκολλητική …..

Αντιγραφή λέξεων σχετικά με το θέμα  -Ακούσαμε και ζωγραφίσαμε το τραγούδι “στα τρίκορφα μες στην κορφή, Κολοκοτρώνης πολεμεί..

Από ένα στεφάνι για τους ήρωες του’ 21.

Ένας τσολιάς αφηγείται τη δική του ιστορία…

Μετά από παρατήρηση εικόνων με διάφορες φορεσιές ,μιλήσαμε για τις διαφορές τόσο στα ρούχα εκείνης της εποχής, όσο και στα αντικείμενα του σπιτιού. Έτσι λοιπόν τα παιδιά έφεραν στο σχολείο κάποια από τα παραδοσικά αντικείμενα του σπιτιού…

 

Φτιάξαμε στο σχολείο μας ” Έκθεση λαϊκής παραδοσης ”

Στη συνέχεια τα παιδιά είδαν  με μεγάλη προσοχή τα αντικείμενα της έκθεσης κάνοντας…τον ξεναγό η κ. Έφη

Αντιστρέφονται οι ρόλοι….και ένα νήπιο αναλαμβάνει το ρόλο του ξεναγού…

…και τα κορίτσια μας  κεράστηκαν σαν τον παλιό καλό καιρό..

Η ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Χωρίσαμε σε κατηγορίες τις τροφές που είναι  νηστίσιμες.

Η μικρή μας Ιωάννα έφτιαξε με την μαμά της την κυρά -Σαρακοστή  και μας την έφερε στο σχολείο.

 

 

 

Η ΑΜΥΓΔΑΛΙΑ

Ομαδοποίηση  ξηρών καρπών – Μαθηματικές δραστηριότητες με αμύγδαλα (πρόσθεση-αφαίρεση)

Πίνακας του Vincent Van Gogh “Άνθη Αμυγδαλιάς”. Ζωγραφική του πίνακα από τα παιδιά

 

ΧΑΡΤΑΕΤΟΙ

Με τρίγωνα σχήματα συνθέσαμε τον χαρταετό-εξάγωνο και ρόμβο.

……και τρίγωνο…συνθέσεις

Μαθηματικές δραστηριότητες.

Σχηματοχαρταετοί  -ομαδοποίηση -αρίθμηση-αντιστοίχηση συνόλων

 

 

Ομαδική εργασία με βρεγμένη κιμωλία ο πίνακας του Ν. Χατζηκυριάκου -Γκίκα ” Χαρταετοί στην Ακρόπολη”

Με εξάγωνα και ρόμβους δημιουργούμε τους δικούς μας χαρταετούς και με άχρηστο υλικό στολίζουμε τις ουρές τους!!

 

 

 

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση