ΑΡΙΘΜΟΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

          Ας ξεκινήσουμε τη μέρα μας με μια ωραία και δυνατή 

                                ΚΑΛΗΜΕΡΑΑΑΑΑ!!!!!

Ακούστε τα παρακάτω τραγουδάκια, για να πείτε τραγουδιστά την «καλημέρα»

https://safeyoutube.net/w/wTTA  καλημέρα

https://safeyoutube.net/w/cUTA καλημέρα φιλαράκι

Σήμερα  λοιπόν παιδιά θα ασχοληθούμε με τους αριθμούς. Για να δούμε τους θυμάστε;!!!

Tα παιδιά του Νηπιαγωγείου από τις πρώτες μέρες έρχονται σε επαφή με τους αριθμούς. Καθημερινά με την ενασχόλησή μας λέγοντας το ημερολόγιο, (μετράμε τις ημέρες της εβδομάδας ,του μήνα, τις εποχές ),από το παρουσιολόγιο, μετράμε πόσοι είναι παρόντες και πόσοι απόντες, ποια είναι περισσότερα ή λιγότερα αγόρια – κορίτσια.

Δραστηριότητες αρίθμησης.

  • Μετρήστε δυνατά από το 1 εως το 10 και αντίστροφα από το 10 εως το 1. Θα τα καταφέρετε; Μπράβο!!!Είναι σαν να ανεβαίνετε μια σκάλα και μετά κατεβαίνετε!! Μπορείτε μετρώντας να χτυπάτε τα πόδια σας ή να περπατάτε, εναλλάξ στους αριθμούς.
  • Επιλέγετε έναν αριθμό π.χ. το 3 .Συνεχίστε να μετράτε από το 3 που επιλέξατε μέχρι το 10 και αντίστροφα από το 3 εως το 1.
  • Σας λένε έναν αριθμό  και σεις τα παιδιά τον αναπαριστάτε χτυπώντας τα χέρια (παλαμάκια) ή με τα πόδια σας. Μπορείτε να αναπαραστήσετε επίσης έναν αριθμό με  κινήσεις και να μαντέψουν τα παιδιά ,ποιος είναι, π.χ. τεντώνω το πόδι μου δυο φορές ή  διπλώνω τη μέση μου τρεις φορές, πιάνω τα αυτάκια μου δυο φορές,  κ.λ.π.).

Δραστηριότητες απαρίθμησης

  • Μετρήστε τα δάχτυλα του ενός χεριού και του άλλου χεριού. Πόσα είναι όλα μαζί;
  • Πόσα άτομα είστε μέσα στο σπίτι;
  • Βρείτε εικόνες από παραμύθια και μετρήστε συγκεκριμένα αντικείμενα, π.χ. (πόσα είναι τα δέντρα ή πόσα είναι τα πουλάκια, πεταλούδες; κ.λ.π.)
  • Δώσε μου πέντε τουβλάκια ( αντικείμενα ή παιχνίδια που υπάρχουν στο σπίτι σας)., μετρήστε και γράψτε τον αριθμό ( αν δεν μπορούν να γράψουν τον αριθμό, ας τον γράφουν με κουκίδες).
  • Κόψτε αριθμούς ή κυκλώστε τους ,από εφημερίδες ,περιοδικά και κάντε ομάδες ίδιων αριθμών.

 

Η έννοια της  διαδοχής (αριθμογραμμή)

  • Βάλτε ανακατεμένους αριθμούς στη σωστή σειρά.(για τα προνήπια καλό θα ήταν μέχρι τον αριθμό 10 ,για τα νήπια αν μπορούν μέχρι το 20).
  • Ποιό είναι μεγαλύτερο ,το 2 ή το 5;
  • Ποιός αριθμός είναι πριν το 3 και ποιος μετά το 4;
  • Βάλτε με σειρά, αριθμούς από το 1 εως το 10. Στη συνέχεια αφαιρείτε ένα αριθμό, τα παιδιά μαντεύουν ποιος αριθμός λείπει. Μπορείτε να το δυσκολέψετε ,να λείπουν δύο ή τρεις αριθμοί.
  • Mία πολύ ωραία ιδέα για τη διαδοχή των αριθμών!! Σε μια ζωγραφιά που θα κάνετε σε σκληρό χαρτόνι, κόψτε τη κάθετα σε 10 ίσα κομμάτια ή 7 κομμάτια, όσα θέλετε – αφού πρώτα έχετε γράψει τους αριθμούς από το 1-10- και ζητήστε από τα παιδιά να τα βάλουν στη σειρά για να σχηματιστεί η εικόνα.

  • Χρησιμοποιείστε την αυγοθήκη, όπου στον πάτο της θα γράψετε τους αριθμούς. Σε κάθε θήκη τα παιδιά θα βάζουν τόσες χάντρες, όσες λέει ο αριθμός (αν δεν υπάρχουν χάντρες μπορείτε να χρησιμοποιήσετε φασόλια ή ό,τι άλλο σκεφτείτε).
  • Τα ρολά υγείας θα σας χρησιμεύσουν για να δημιουργήσετε πύργους. Μετράτε ποιος έχει τα περισσότερα ή λιγότερα ρολά και πείτε τον αντίστοιχο αριθμό ( για να μπορούν να σταθεροποιηθούν τα ρολά ,βάλτε ανάμεσα ένα χαρτόνι ή χάρτινο πιάτο) Τα ρολά μπορείτε να τα χρωματίσετε ή να τα σχεδιάσετε αν θέλετε.

 

Αριθμοί σε αντιστοιχία και χωροθέτηση.

Με διάφορα αντικείμενα – ξυλάκια, βότσαλα, λουλούδια, καρπούς (όπως αμύγδαλα, καρύδια, βελανίδια),όσπρια κ.λ.π. κάντε αντιστοίχηση στους αριθμούς. Φτιάξτε κι εσείς έναν πίνακα και παίξτε με τους αριθμούς.

 

Η έννοια της διατήρησης του αριθμού.

Αφορά τη σχέση μέρους προς όλο (π.χ. το 4 μπορεί να χωριστεί με πολλούς τρόπους 3 και 1, 2 και 2, 1 και 1 και 2 κλπ.). Την έννοια της διατήρησης του αριθμού στα προνήπια  τη δουλεύουμε μέχρι το 5 και στα νήπια μέχρι το 10.

Για τον αριθμό 5. Δείχνουμε 5 μικρά αντικείμενα στο παιδί. Τα απαριθμούμε αρχικά, ώστε  να δει ότι είναι 5. Βάζουμε μερικά στο ένα χέρι και μερικά στο άλλο.  Π.χ. Κρατάμε στο ένα χέρι 2 αντικείμενα, μάντεψε πόσα έχω στο άλλο χέρι;

Ακούστε ένα ωραίο τραγουδάκι για τους αριθμούς!

https://safeyoutube.net/w/cWbD  ΤΡΑΓΟΥΔΑΜΕ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ

https://safeyoutube.net/w/7WFD  10 μικρα αραπακια

 

Παίξτε τα παρακάτω παζλ , μετρήστε, ποια είναι περισσότερα ή λιγότερα –τα μπαλόνια ή οι φατσούλες.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2e7741bf8677 μετραω φατσούλες

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=10ae187fc5c4 μετραω μπαλονια

 

Προσπαθήστε με τη βοήθεια των γονιών σας να παίξετε τα παρακάτω παιχνίδια.

http://www.jele.gr/activity/a/math/math057.swf  μετρω τις πέτρες

http://www.jele.gr/activity/a/math/math059.swf  τα κουτια με τις μπογιες

http://www.jele.gr/activity/a/math/math041.swf  τα ζαχαρωτα

http://www.jele.gr/activity/a/math/math060.swf τα βιβλία

 

Παιδιά!!! επιστρατεύστε τα μανταλάκια της μαμάς….. και παίξτε το παρακάτω  παιχνίδι!!!! Μπορείτε εκτός από τις κουκίδες ,να ζωγραφίσετε κι άλλα σχέδια (τρίγωνα, τετράγωνα ,λουλουδάκια,πεταλούδες, φατσούλες, κ.λ.π.)

Ένα άλλο παιχνίδι είναι : σε πλαστικά ποτηράκια μιας χρήσης γράφετε έναν αριθμό και τοποθετήστε (στο χείλος του ποτηριού) τόσα μανταλάκια όσα λέει ο αριθμός.

 

Καλή δημιουργική απασχόληση παιδιά!!!!

 

 

 

2 σχόλια

    • Ντίνα στο 14 Μαΐου 2020 στις 08:26

    Πολύ ωραίες εργασίες!

    • Δήμητρα στο 14 Μαΐου 2020 στις 08:28

    Ευχαριστούμε για τις ωραίες εργασίες.

Τα σχόλια έχουν απενεργοποιηθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση