Καλημέρα!!! καλή εβδομάδα!
Χριστός Ανέστη και Xρόνια πολλά σε όλους!!
Φέτος το Πάσχα ήταν διαφορετικό για όλους μας. Ας ελπίσουμε να βγούμε γρήγορα νικητές από αυτή την δύσκολη αλλά και πρωτόγνωρη κατάσταση. Πιστεύουμε να περάσατε καλά αυτές τις άγιες μέρες!!
Αφού λοιπόν δεν μπορούμε να βρεθούμε ακόμη στο Νηπιαγωγείο μας, να’μαστε πάλι εδώ με νέες δραστηριότητες!!
Μαζί μ’όλα τ’άλλα (λουλούδια-έντομα – λιακάδες), για να συμπληρώσει το πανέμορφο φόντο της η Άνοιξη, έφερε και τα ταξιδιάρικα πουλιά (χελιδόνια, πελαργοί, αγριόχηνες, κύκνοι).
Θα κτίσουν πάλι τις φωλιές τους, θα γεννήσουν τα αυγά τους και σε λίγο καιρό οι νεοσσοί(έτσι λέγονται τα μικρά πουλάκια) που θα βγουν, θα δώσουν ζωντάνια στη φύση!! Έτσι αυτά τα πουλιά δεν μας χαρίζουν μόνο τη χαρά της μουσικής – από τα γλυκοκελαηδίσματά τους – αλλά μας μαθαίνουν πολλά πράγματα για τη ζωή που ανακυκλώνεται και για το χρόνο που έρχεται και φεύγει!!
Εκτός από τα ταξιδιάρικα πουλιά, υπάρχουν κι άλλες κατηγορίες πουλιών: τα υδρόβια (αυτά που ζουν στο νερό-πάπιες, χήνες, κύκνοι-), τα κατοικίδια (αυτά που φροντίζει ο άνθρωπος – κότα, κόκορας ,πάπια, γαλοπούλες, καναρίνι-), τα νυκτόβια (αυτά που ψάχνουν τη τροφή τους τη νύχτα – κουκουβάγια-), τα αρπαχτικά (αυτά που αρπάζουν τη τροφή τους με τα μεγάλα και γαμψά νύχια των ποδιών τους – γεράκι, αετός-), τα ωδικά (αυτά που κελαηδούν γλυκά, αηδόνι, καρδερίνα – καναρίνι, φλώρος-). Αναφέρατε με τους γονείς σας τι γνωρίζετε γι’αυτά.
Ενδεικτικές δραστηριότητες. Εξάσκηση στον προφορικό λόγο.
- Διαβάστε με τους γονείς σας το παραμύθι από τον παρακάτω σύνδεσμο, προσπαθήστε να το πείτε και σεις με δικά σας λόγια, ποιο είναι το συμπέρασμα της ιστορίας του “ψαροχαφτούλη” και ζωγραφίστε τι σας έκανε πιο πολύ εντύπωση.
http://www.ornithologiki.gr/page_cn.php?tID=1877&aID=910 παραμύθι
- Παρακολουθήστε το παρακάτω βίντεο και συζητείστε με τους γονείς σας για τον τρόπο και τα μέρη που φτιάχνουν τις φωλιές τα πουλιά, τα αυγά τους (αν είναι μεγάλα ή μικρά, αν έχουν στίγματα), τα υλικά που χρησιμοποιούν κ.λ.π.
https://www.youtube.com/watch?v=XTHa4kCDjvg φωλιές πουλιών
- Παρατηρώντας την εικόνα του παρακάτω συνδέσμου, μπορείτε να συζητήσετε και να σχολιάσετε με τους γονείς σας για τα χρώματα των πουλιών, το σώμα τους(μεγάλο – μικρό) πως είναι το ράμφος τους(μακρύ – κοντό), οι φτερούγες τους, τα πόδια τους κ.λ.π. Μοιάζουν τα πουλιά με τα έντομα, τις γάτες ,τους σκύλους ή οποιαδήποτε άλλα ζωάκια; Ποιες είναι οι διαφορές τους; Κάποια πουλιά δεν πετάνε, επειδή έχουν βαρύ σώμα (κότα, πάπια). Σκεφτείτε κι άλλα τέτοια πουλιά.
- Ακούστε διάφορα κελαηδίσματα και προσπαθήστε να μιμηθείτε τις φωνές και να μάθετε τα ονόματα των πουλιών.
https://www.youtube.com/watch?v=TIAqTZJ5ZoQ κελαηδίσματα πουλιών
Μπορείτε να ζωγραφίσετε και σεις παιδιά, ό,τι σας άρεσε από αυτά που είδατε και ακούσατε!!
Φτιάξτε τα παρακάτω παζλ και περιγράψτε τις εικόνες ή προσπαθήστε να κάνετε τη δική σας ιστορία για μια εικόνα που σας άρεσε!!
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0699b03e07d4 πουλιά
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1433c7abce5b κύκνος
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=380a06950f01 πάπια
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3943dd57ddc2 παπαγάλοι
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2085929104e8 πελαργοί
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2394dfb47897 πελεκάνος
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=15070048557e παγόνι
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2419256de648 κόκορας
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0ca3023e028d φλαμίνγκο
Ταΐστρα πουλιών
- Μετατρέψτε ένα συνηθισμένο κουτί από χυμό ή γάλα, σε ταΐστρα πουλιών, για να την κρεμάσετε στην αυλή σας. Βάζετε την τροφή των πουλιών και παρακολουθήστε τους φτερωτούς φίλους σας που θα απολαμβάνουν το φαγητό τους. https://toftiaxa.gr/2015/09/kataskeves-diy-me-adeia-koytia-gala.html
- Με χάρτινες σακούλες, ρολά υγείας ή οτιδήποτε άλλο χαρτί έχετε, φτιάξτε διάφορες κατασκευές (βάλτε την κυρία Φαντασία να σκεφτεί).
https://www.daddy-cool.gr/pedi/25-3.html
Έχουμε και συνέχεια……………..
2 σχόλια
Ευχαριστούμε δασκάλες.Ωραιες εργασίες.
Χρόνια πολλά δασκάλες.Ευχαριστουμε για τις εργασίες.