ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2025 Γ’ ΤΑΞΗ

Γ’ ΤΑΞΗ

 

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

ΕΝΟΤΗΤΑ 1

Η Ελένη και η καταστροφή της Τροίας (Ἡρόδοτος, Ἱστορίη 2.120 [διασκευή])

Α. Κείμενο

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 2

Γ1. Γραμματική: Παραθετικά επιθέτων και επιρρημάτων

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 4

Τα πλεονεκτήματα της ειρήνης (Ἰσοκράτης, Περί εἰρήνης 19-21)

Α. Κείμενο

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 6

Η μουσική εξημερώνει (Πολύβιος, Ἱστορίαι 4.20.4-21.1)

Α. Κείμενο

Γ. Γραμματική: Ο αόριστος β΄

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 8

Ένα παράδειγμα σεβασμού προς τους γονείς (Λυκοῦργος, Κατά Λεωκράτους 95-96)

Α. Κείμενο

Γ. Σύνταξη: Το ποιητικό αίτιο και η παθητική σύνταξη

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 9

Οι νόμοι επισκέπτονται τον Σωκράτη στη φυλακή (Πλάτων, Κρίτων 50a-c)

Α. Κείμενο

Γ. Σύνταξη: Οι δευτερεύουσες προτάσεις της α.ε. – Είδη ονοματικών δευτερευουσών προτάσεων της α.ε.

 

ΕΝΟΤΗΤΑ 10

Γ. Σύνταξη: Οι επιρρηματικές δευτερεύουσες προτάσεις (μέρος α΄)

ΕΝΟΤΗΤΑ 11

Γ. Σύνταξη: Οι επιρρηματικές δευτερεύουσες προτάσεις (μέρος β΄)

 

Ιστορία

  1. Η εποχή του Διαφωτισμού. (σελ. 11-13 : Το κίνημα του Διαφωτισμού. Διαφωτισμός και πολιτική. Διαφωτισμός και θρησκεία. Διαφωτισμός και εκπαίδευση. Διαφωτισμός και οικονομικός φιλελευθερισμός. Η Εγκυκλοπαίδεια.)
  2. Η αμερικανική επανάσταση (σελ. 14-15)
  3. Η έκρηξη και η εξέλιξη της γαλλικής επανάστασης (1789-1794). (σελ. 16: η 1η παράγραφος)
  4. Ο ελληνισμός από τα μέσα του 18ου αι. έως τις αρχές του 19ου αι. (σελ. 23-25: Οικονομικοί και κοινωνικοί μετασχηματισμοί. Ο Νεοελληνικός Διαφωτισμός)
  5. Η Φιλική Εταιρεία και η κήρυξη της ελληνικής επανάστασης στις παραδουνάβιες ηγεμονίες. (σελ.28-29)
  6. Η εξέλιξη της ελληνικής επανάστασης (1821 – 1827). (σελ. 30: Η ευνοϊκή συγκυρία)
  7. Πρώτες προσπάθειες των επαναστατημένων Ελλήνων για συγκρότηση κράτους. (σελ. 33-34: Η Α΄ Εθνοσυνέλευση. Η Β΄ Εθνοσυνέλευση. Ο εμφύλιος πόλεμος. Η Γ΄ Εθνοσυνέλευση)
  8. Ελληνική επανάσταση και Ευρώπη. (σελ. 36-37: Το κίνημα του φιλελληνισμού. Προς την ίδρυση ανεξάρτητου ελληνικού κράτους (1826-1830))
  9. Η ωρίμανση της βιομηχανικής επανάστασης. (σελ.41: Το φαινόμενο βιομηχανική επανάσταση. σελ. 43: Οικονομικός φιλελευθερισμός και καπιταλισμός)
  10. Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης. (σελ. 44-45)
  11. Ο Ι. Καποδίστριας ως κυβερνήτης της Ελλάδας (1828-1831). Η ολοκλήρωση της ελληνικής επανάστασης (1829). (σελ. 55-56)
  12. Από την άφιξη του Όθωνα (1833) έως την 3η Σεπτεμβρίου 1843. (σελ. 57-58)
  13. Από την 3η Σεπτεμβρίου 1843 έως την έξωση του Όθωνα (1862). (σελ. 59-60)
  14. Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί (1909). (σελ. 61-63)
  15. Το κίνημα στο Γουδί (1909). (σελ. 82-83)
  16. Ο Ελευθέριος Βενιζέλος πρωθυπουργός: η βενιζελική πολιτική της περιόδου 1910-1912. (σελ. 84)
  17. Οι βαλκανικοί πόλεμοι (1912 – 1913). (σελ. 85-86)
  18. Η Ελλάδα και τα Βαλκάνια αμέσως μετά τους βαλκανικούς πολέμους. (σελ. 87-88)
  19. Τα αίτια, η έκρηξη και τα μέτωπα του Α΄ Παγκόσμιου πολέμου. (σελ. 89-90 : Τα αίτια. Τα αντίπαλα στρατόπεδα. Η αφορμή.)
  20. Η λήξη του Α΄ Παγκόσμιου πολέμου και οι μεταπολεμικές ρυθμίσεις. (σελ. 97-98: Η συνθήκη του Νεϊγύ. Η συνθήκη των Σεβρών )

 

ΠΡΟΣΟΧΗ !!!

Στην εξεταστέα ύλη περιλαμβάνονται οι εικόνες, οι χάρτες και οι πηγές

 

Φυσική

1.1 Γνωριμία με την ηλεκτρική δύναμη

1.2 Το ηλεκτρικό φορτίο

1.3 Το ηλεκτρικό φορτίο στο εσωτερικό του ατόμου

1.4 Τρόποι ηλέκτρισης και η μικροσκοπική ερμηνεία

1.5 Νόμος του Coulomb (χωρίς ασκήσεις που να στηρίζονται στη μαθηματική σχέση)

 

2.1 Το ηλεκτρικό ρεύμα

2.2 Ηλεκτρικό κύκλωμα

2.3 Ηλεκτρικά δίπολα (υποενότητες «Αντίσταση του διπόλου» και «Νόμος του Ohm»)

2.5 Εφαρμογές αρχών διατήρησης στη μελέτη απλών ηλεκτρικών κυκλωμάτων (υποενότητες «Σύνδεση αντιστατών», «Σύνδεση δύο αντιστατών σε σειρά», «Παράλληλη σύνδεση αντιστατών»).

 

3.6 Ενέργεια και ισχύς του ηλεκτρικού ρεύματος

 

4.2 Μεγέθη που χαρακτηρίζουν μια ταλάντωση («Για να περιγράψουμε μια ταλάντωση… έως …και πλάτος της ταλάντωσης»)

 

5.3 Χαρακτηριστικά μεγέθη του κύματος (πρώτη υποενότητα μέχρι την εξίσωση u= λf, χωρίς απόδειξη).

 

7.1 Ανάκλαση του φωτός (εκτός του ένθετου: «Ανάκλαση και αρχή του ελαχίστου χρόνου»)

 

  • Διάθλαση του φωτός (υποενότητα «Το φως μέσα στην ύλη: διάθλαση»).

 

Αγγλικά

ΑΠΟ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΜΑΘΗΤΗ – THINK TEEN STUDENT’S BOOK

3RD GRADE OF JUNIOR HIGH SCHOOL.

ΕΝΟΤΗΤΕΣ 1-4

 

ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΩΝ – THINK TEEN 3RD GRADE OF JOUNIOR HIGH SCHOOL:

WORKBOOK, UNITS 1-4.

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2025 Β’ ΤΑΞΗ

Β’ ΤΑΞΗ

 

Ιστορία

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ: ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΙΩΝΕΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ (330-717)
I. Η ΜΕΤΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΡΩΜΑΪΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
1. Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη

  1. ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ
    1. Ο Ιουστινιανός και το έργο του
    2. Ο Ηράκλειος και η δυναστεία του (610-717): Εσωτερική μεταρρύθμιση και αγώνας επιβίωσης

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ: ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΚΜΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ (717-1025)
I. ΠΑΓΙΩΣΗ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΣΤΑ ΒΑΛΚΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΗ Μ. ΑΣΙΑ

1. Η διαμόρφωση της μεσαιωνικής ελληνικής βυζαντινής αυτοκρατορίας
2. Η μεταβατική εποχή: Οι έριδες για τη λατρεία των εικόνων

  1. Η διάδοση του Χριστιανισμού στους Μοραβούς και τους Βουλγάρους
    5. Η Βυζαντινή Εποποιία. Επικοί αγώνες και επέκταση της Αυτοκρατορίας
    6. Η ίδρυση, η εξέλιξη και ο εκχριστιανισμός του Ρωσικού Κράτους

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ: ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ (1025-1453)
I. Η ΕΞΑΣΘΕΝΗΣΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΙΣΜΑ ΜΕ ΤΗ ΔΥΣΗ

1. Η κρίση και οι απώλειες της αυτοκρατορίας κατά τον 11ο αιώνα (1025-1081)
2. Οι Κομνηνοί και η μερική αναδιοργάνωση της αυτοκρατορίας
3. Η ενετική οικονομική διείσδυση και το σχίσμα των Εκκλησιών
II. 01 ΣΤΑΥΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ 01 ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
1. Οι σταυροφορίες και η πρώτη άλωση της Πόλης
2. Η περίοδος της Λατινοκρατίας και τα ελληνικά κράτη

III. ΑΝΑΣΥΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΒΥΖΑΝΤΙΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΤΑΓΗ ΣΤΟΥΣ ΟΘΩΜΑΝΟΥΣ
1. Εξάπλωση των Τούρκων και τελευταίες προσπάθειες για ανάσχεσή τους
2. Η Άλωση της Πόλης

ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2025 Α’ ΤΑΞΗ

Α’ ΤΑΞΗ

 

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα

ΕΝΟΤΗΤΕΣ

1η (σελίδες 8)

2η   Α, Γ

3η   Α, Β, Γ

4η   Α, Β1, Β2, Γ

5η   Β2, Γ

6η   Α, Β1, Β2, Γ

7η   Α, Β1, Γ

11η Γ

 

Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από μετάφραση

Ομηρικά έπη: Οδύσσεια

Ραψωδία α à στίχοι 1-25, στίχοι 26-108, στίχοι 361-497

Ραψωδία ε à στίχοι 165-251

Ραψωδία ι à στίχοι 240-512, στίχοι 513-630

 

Ιστορία

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2

  1. Ο Κυκλαδικός πολιτισμός σελ.21-22
  2. Ο Μινωικός πολιτισμός σελ.23,24,25 μέχρι και τη γραφή
  3. Μινωική θρησκεία σελ.26
  4. Ο Μυκηναϊκός κόσμος σελ.29-32
  5. Μυκηναϊκή θρησκεία σελ.33 μόνο την 1η και 2η παράγραφο

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3

1.Η πολιτισμική αναγέννηση σελ.40-41

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4

  1. Αποικιακή εξάπλωση σελ.43-44
  2. Η πόλη-κράτος και η εξέλιξη του πολιτεύματος σελ.45 (μόνο τη δημιουργία πόλης –κράτους)
  3. Η Σπάρτη σελ.48
  4. Αθήνα: από τη βασιλεία στην αριστοκρατία σελ.50-51
  5. Αθήνα: πορεία προς τη δημοκρατία σελ.52-53
  6. Πέρσες και Έλληνες: το φυλλάδιο και στη σελ.62 τις συνέπειες
  7. Η Τέχνη: το φυλλάδιο (κάτοψη αρχαϊκού ναού- κιονόκρανα) και σελ.66 Μελανόμορφη-Ερυθρόμορφη τεχνική

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5

  1. Η Συμμαχία της Δήλου- Η Συμμαχία όργανο της Αθηναϊκής ηγεμονίας (μόνο την παράγραφο «Η οργάνωση της συμμαχίας») σελ.69
  2. Η λειτουργία του πολιτεύματος σελ.73-74 (μόνο «Οι λειτουργίες»)
  3. Η συγκρότηση της αθηναϊκής κοινωνίας σελ.75 (μόνο «Αθηναίοι πολίτες, Μέτοικοι, Δούλοι»)
  4. Η διαδικασία της μόρφωσης σελ.80 (μόνο «Οι γιορτές»)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6

  1. Τα αίτια του Πελοποννησιακού πολέμου σελ.83
  2. Η εκστρατεία στη Σικελία σελ.87,88 (μόνο συνθηκολόγηση, τέλος πολέμου και αποτελέσματα πολέμου)

 

Εικόνες: σελίδες 21,22,24,26,27,30,41,66,67

Ενδεικτικές Πηγές: σελ.43 («Σιωπηλό εμπόριο»), σελ.49 («Λακωνισμός»), («Τι απάντησε η Γοργώ») και («Η ζωή στη Σπάρτη»), σελ.52 («Ο Σόλων και οι νόμοι»), σελ.53 («Οστρακισμός»), σελ.75 («Ο θεσμός της δουλείας είναι δίκαιος»)

 

Φυσική

Φύλλα εργασίας

  1. Μετρήσεις μήκους – Η μέση τιμή
  2. Μετρήσεις χρόνου – Η ακρίβεια
  3. Μετρήσεις μάζας – Τα διαγράμματα
  4. Μετρήσεις θερμοκρασίας – Η βαθμονόμηση
  5. Από τη θερμότητα στη θερμοκρασία – Η θερμική ισορροπία
  6. Το ηλεκτρικό βραχυκύκλωμα – Κίνδυνοι και “Ασφάλεια”

 

Βιολογία

ΒΙΟΛ  Α Τάξης  –  Όλες οι Εικόνες που περιέχονται στις παρακάτω σελίδες αποτελούν Εξεταστέα ΥΛΗ.

Κεφ. 1     1.2 :  Σελ. 21-23

Κεφ. 2     Εισαγωγή (σελ 38),  2.1 (σελ 39-40),  2.3 (σελ 44 μόνο),  2.4 (σελ 45, 46, 48-51)

Κεφ. 3     Εισαγωγή, 3.1, 3.2 (σελ 60-61),  3.4 (σελ 65-69, 71, 72)

 

Πρόγραμμα Επαναληπτικών Εξετάσεων Σεπτεμβρίου 2025

Γυμνάσιο Σκύδρας Σχολικό Έτος: 2025-26
Πρόγραμμα Εξετάσεων Σεπτεμβρίου 2025
Α’ τάξη
Ημερομηνία Ώρα Μάθημα
Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025 08:30- 10:30 Βιολογία
Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2025 08:30- 11:30 Αρχαία Ελληνική Γλώσσα – Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από Μετάφραση
Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025 08:30- 10:30 Φυσική – Ιστορία
Β’ τάξη
Ημερομηνία Ώρα Μάθημα
Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025 08:30- 10:30 Ιστορία
Γ’ τάξη
Ημερομηνία Ώρα Μάθημα
Τρίτη 2 Σεπτεμβρίου 2025 08:30- 10:30 Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
Τετάρτη 3 Σεπτεμβρίου 2025 08:30- 10:30 Φυσική – Ιστορία
Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025 08:30- 10:30 Αγγλικά

Διάκριση του Γυμνασίου Σκύδρας στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό «Schoolscape: Γλωσσικά Μηνύματα στο Σχολικό Τοπίο»

Με ιδιαίτερη χαρά και περηφάνια, το Γυμνάσιο Σκύδρας ανακοινώνει τη συμμετοχή και τη βράβευσή του με Έπαινο στον πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό Schoolscape: «Γλωσσικά» μηνύματα στο σχολικό τοπίο, που διοργάνωσαν η επιστημονική ένωση «Νέα Παιδεία», το Τμήμα Γερμανικής Γλώσσας και Φιλολογίας του ΑΠΘ, και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

Ο διαγωνισμός είχε ως στόχο την παρατήρηση, καταγραφή και ανάλυση των γλωσσικών μηνυμάτων που υπάρχουν στο σχολικό περιβάλλον – από αφίσες και πινακίδες έως graffiti και καλλιτεχνικές δημιουργίες – αναδεικνύοντας τη σημασία της γλώσσας στην καθημερινή σχολική ζωή και στον τρόπο με τον οποίο αυτή αντανακλά κοινωνικές και πολιτισμικές ταυτότητες.

Η ομάδα του σχολείου μας αποτελούμενη από μαθητές και μαθήτριες του Β4 τμήματος, παρουσίασε με ενθουσιασμό και δημιουργικότητα τη δική της προσέγγιση στο θέμα, αποσπώντας έπαινο για την ποιότητα και την πρωτοτυπία του έργου της.

🎓 Οι συμμετέχοντες μαθητές και μαθήτριες του Β4 τμήματος ήταν οι εξής:
Μαρία Μπαχάρη, Σάρα Μπίτσα, Μαρία Μπισίρη, Αντονέλλα Ντίντα, Μίριον Ντότσι, Ελσαΐντα Νόνη, Ελευθερία Ξυλουρίδου, Σταυρούλα Παπαδοπούλου, Κωνσταντίνος Παπαϊωάννου, Βασιλική Παπάζογλου, Γεώργιος Παρασκευάς, Ραφαηλία Αγάπη Πολυχρονιάδου, Νεκταρία Ποτουρίδου, Δήμος Πράππας, Χαρίκλεια Ραφαέλα Σαββάκη, Καλλιόπη Σάββα, Δημήτριος Σαπίδης, Ραφαηλία Σολομωνίδου, Παρασκευή Στεργίου, Νικολέττα-Θεανώ Τσακίρη και Βαγγέλης Χατζηγιαννίδης.

👩‍🏫 Υπεύθυνη εκπαιδευτικός και συντονίστρια της δράσης ήταν η καθηγήτρια Γεωργία Σταυριανίδου, η οποία στήριξε με αφοσίωση και έμπνευση την προσπάθεια της ομάδας.

Θερμά συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που συμμετείχαν, για το πάθος, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητά τους. Η διάκριση αυτή αποτελεί μια σημαντική αναγνώριση της προσπάθειας, της ευαισθησίας και της ερευνητικής τους ματιάς, και είναι ένα φωτεινό παράδειγμα του πώς το σχολείο μπορεί να αποτελέσει χώρο έκφρασης, σκέψης και διαλόγου.

Περισσότερες πληροφορίες για τον διαγωνισμό καθώς και τα αποτελέσματα είναι διαθέσιμα στην επίσημη ιστοσελίδα των διοργανωτών (https://neapaideia-glossa.gr/contests/9/)

Παρακολουθήστε το βίντεο της συμμετοχής μας που απέσπασε τον έπαινο.

🏅 Μπράβο παιδιά! Μας κάνατε περήφανους!

Η Διεύθυνση του Γυμνασίου Σκύδρας

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΕ ΓΕ.Λ. – ΕΠΑ.Λ. – Π.ΕΠΑ.Λ. σχολ. έτους 2025-26

Αγαπητοί γονείς, κηδεμόνες και μαθητές/-τριες

Σας ενημερώνουμε ότι από τη Δευτέρα 30-06-2025 και ώρα 07:00 έως και την Τρίτη 08-07-2025 και ώρα 23:59, όσοι/ες επιθυμούν να εγγραφούν στην Α’ Τάξη Δημόσιων Ημερήσιων και Εσπερινών ΓΕ.Λ. -ΕΠΑ.Λ. και ημερήσιων Π.ΕΠΑ.Λ., θα μπορούν να υποβάλουν «Ηλεκτρονική Αίτηση» για το σχολικό έτος για το σχολικό έτος 2025-2026.

Την αίτηση εγγραφής σε Λύκειο πρέπει να τη συμπληρώσουν αυτή τη χρονική περίοδο και οι μαθητές/-τριες που έχουν παραπεμφθεί στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου

Οι αιτήσεις υποβάλλονται μέσω της εφαρμογής «e-εγγραφές», στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

https://e-eggrafes.minedu.gov.gr

ή μέσω της διαδικτυακής πύλης

https://www.gov.gr/ipiresies/ekpaideuse/eggraphe-se-skholeio/eggraphe-ananeose-eggraphes-se-geniko-kai-epaggelmatiko-lukeio,

συμπληρώνοντας όλα τα απαραίτητα στοιχεία.

ΠΡΟΣΟΧΗ! Η ΕΓΓΡΑΦΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ & ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΑ!

Σας ενημερώνουμε ότι το Γυμνάσιο Σκύδρας θα είναι σε λειτουργία τη Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025 από τις 8:30 μέχρι 13:00  για την επίλυση τυχών προβλημάτων με τα στοιχεία κηδεμόνα ή/και μαθητή καθώς και τη Δευτέρα 7 Ιουλίου 2025 τις ίδιες ώρες.

Τηλέφωνο επικοινωνίας 2381089354

email: 1gymskyd@sch.gr

Από τη Διεύθυνση του Γυμνάσιου Σκύδρας

Πανελλήνια βράβευση για τους “Σχολικούς Κήπους” του Γυμνασίου Σκύδρας

ΜΥΗΣΗ ΣΕ ΕΠΙΓΕΙΟΥΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥΣ: ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ

Χαρές και πανηγύρια στο Γυμνάσιο Σκύδρας!

Το τέλος της χρονιάς βρήκε το Ημερήσιο Γυμνάσιο Σκύδρας να γιορτάζει μαζί με την ολοκλήρωση μιας μεστής σχ. περιόδου και μια πανελλήνια βράβευση (Bronze). Στο πλαίσιο των βραβείων EDUCATION LEADERS AWARDS διακρίθηκε με 3ο πανελλήνιο βραβείο το διετές πρόγραμμα του Σχολείου, με τίτλο «ΜΥΗΣΗ ΣΕ ΕΠΙΓΕΙΟΥΣ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΥΣ: ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ», στο πλαίσιο καλλιέργειας περιβαλλοντικής συνείδησης.

Συντελεστές του προγράμματος ήταν,

εκ μέρους του Γυμνασίου:

• οι εκπαιδευτικοί Στέφανος Γατουρτζίδης ως συντονιστής, Σωκράτης Αλεξόπουλος, Παναγιώτης Σάρμας και Σοφία Θεοδωρίδου

• οι μαθητές του Τμήματος Α5 το σχ. έτος 2023-24 και Β5 το σχ. έτος 2024 25, σε συνεργασία και συνεκπαίδευση των μαθητών όλου του Γυμνασίου Σκύδρας

οι εξωτερικοί συνεργάτες:

• Θεοχάρης Ζάγκας, Πρόεδρος του Τμήματος Δασολογίας & Φυσικού Περιβάλλοντος Αριστοτελείου Πανεπιστημίου και Πρόεδρος της Ελληνικής Δασολογικής Εταιρείας,

• Κατερίνα Οικονομίδου, Μsc Γεωπόνος, επιμορφώτρια στη δημιουργία Κήπων,

• Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του Γυμνασίου Σκύδρας, με χίλιους δυο τρόπους και κυρίως με τις προστατευτικές «φτερούγιες» του,

• ΚΕΠΕΑ Αργυρούπολης, ως συντονιστικό Κέντρο του μοναδιαίου διακρατικού προγράμματος Ελλάδος Κύπρου “ΧΡΥΣΟΠΡΑΣΙΝΟ ΦΥΛΛΟ”,

• Ημερήσιο Γυμνάσιο Αποστόλου Παύλου Πάφου, ως εταίρος στο προαναφερόμενο διακρατικό πρόγραμμα,

• Δήμος Σκύδρας δια του κου Αθανασίου Γίτσα, αντιδημάρχου,

• Κοινωνικό συσσίτιο Ιερού Ναού Αγίου Στεφάνου Σκύδρας,

• Μαρία Δαμιανίδου, για την επιχείρηση ΕΣΚΑΡΚΟΜ Α.Ε. με παραχώρηση υλικού,

• PellaNews, ως χορηγός επικοινωνίας.

Το Γυμνάσιο Σκύδρας, θέλησε, μέσω του παρόντος βραβευμένου προγράμματος, να εισάγει τους μαθητές του σε εκπαίδευση με ενεργοποίηση όλων των αισθήσεων, ενώ ταυτόχρονα συνδεόταν το εγχείρημα με τα διδασκόμενα μαθήματα, τον πολιτισμό, τη διαθεματικότητα, την καλλιέργεια δεξιοτήτων επικοινωνίας, τη δημιουργικότητα. Δηλαδή, ένα δημόσιο σχολείο που στο σύνολό του τόλμησε κι έκανε τα όνειρά του πραγματικότητα “σηκώνοντας τα μανίκια”:

Όλα ξεκίνησαν αξιοποιώντας στο πλαίσιο του μαθήματος της Τεχνολογίας σε επανάχρηση υλικών, τις ξύλινες παλέτες αποστολής βιβλίων και πλαστικά πλαίσια που απορρίφθηκαν από κοντινό εργοστάσιο – τυποποιητήριο φρούτων. Εκπαιδευτικοί & μαθητές έκαναν τα παρτέρια με μεράκι και με τα χεράκια τους (ηλεκτρ. κατσαβίδι, βίδες, μικρές ρόδες για να γίνει τροχήλατο).

Με τη βοήθεια του Δήμου Σκύδρας (τροφοδοσία χώματος και ποτιστηριών) γέμισαν οι μαθητές με χώμα τα παρτέρια. Κάθε τμήμα ανέλαβε ένα παρτέρι 100Χ100cm.

Όλοι οι μαθητές μέσω webex επιμορφώθηκαν σε 6ωρο σεμινάριο δύο κύκλων πώς να δημιουργούν κήπους.

Εντέλει, άλλοι έκαναν ανθόκηπους, άλλοι λαχανόκηπους ή βοτανόκηπους. Γεννήθηκαν κόσμοι με ευωδιές και χρώματα, ενώ σύντομα φιλοξένησαν και πανίδα (μέλισσες, πασχαλίτσες, κολεόπτερα, σαύρες κλπ).

Κάποια από τα γεννήματα (κρεμμύδια, μαρούλια, τοματάκια, πιπεριές, βασιλικά, ρίγανες κλπ) προσφέρθηκαν στο Κοινωνικό Συσσίτιο της πόλης (εκπαιδ. πολιτότητα) και η εμπειρία μοιράστηκε με Κύπριους σχολικούς εταίρους στο πλαίσιο του διακρατικού προγράμματος Ελλάδας Κύπρου ΧΡΥΣΟΠΡΑΣΙΝΟ ΦΥΛΛΟ. Σχολικοί Παράδεισοι οι κήποι μας, όπου φύτρωσε και περίσσεψε η αγάπη όλων για τον πλησίον, τον συμμαθητή, τον γείτονα που έχει ανάγκη, τον συμπολίτη!!! Αυτογνωσία και ενσυναίσθηση καρπίσανε επίσης. Είχαμε τη χαρά, να φιλοξενήσουμε Κύπριους μαθητές και εκπαιδευτικούς από το Γυμνάσιο Αποστόλου Παύλου Πάφου, στο πλαίσιο του Διακρατικού Προγράμματος. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα αφορά σε διετή μελέτη θεματικών βιώσιμης ανάπτυξης, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και κλιματικής αλλαγής σε τοπικό, περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Το Γυμνάσιο Σκύδρας συμμετείχε επίσημα με αντικείμενο μελέτης τη δημιουργία κήπων και με εφαρμογή σχολικούς κήπους που σχεδίασαν και δημιούργησαν οι μαθητές με την υποστήριξη εκπαιδευτικών τους. Το τρέχον διάστημα κάτω από την ομπρέλα του προγράμματος τα παιδιά από την Κύπρο μαζί με τα δικά μας παιδιά αντάλλαξαν στον τόπο μας εμπειρίες που αποκόμισαν από τη σπουδή τους. Ταυτόχρονα είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν και να γνωρίσουν την ευρύτερη περιοχή μας. Τι όμορφη αυτή η αλληλεπίδραση των δικών μας παιδιών με τα παιδιά της Κύπρου. Πόσες εμπειρίες βίωσαν και πόσες κοινωνικές δεξιότητές καλλιέργησαν. Η επίσκεψη στο κοντινό Μουσείο των Αιγών έδωσε την ευκαιρία σε όλους τους εμπλεκόμενους να θαυμάσουν τον χρυσό φυτικό διάκοσμο στα εκθέματά του. Βέβαια ο αληθινός χρυσός ήταν κρυμμένος στις ψυχές των παιδιών μας!

Η Διεύθυνση του Γυμνασίου Σκύδρας ευχαριστεί όσους στήριξαν και στηρίζουν αυτό το εγχείρημα!…

imgp6954jpg imgp6978jpg imgp7158jpg imgp7177jpg YGTjO imgp7221jpg imgp7204jpg imgp7285jpg

Αποτελέσματα προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων σχολ έτους 2024-25

Μετά τη σημερινή συνεδρίαση του συλλόγου καθηγητών, τα αποτελέσματα των εξετάσεων για την εξεταστική περίοδο Ιουνίου 2025 είναι τα εξής

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΥΔΡΑΣ ΠΕΛΛΑΣ
ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ 42 ΣΚΥΔΡΑ 58500
Τηλέφωνο: 2381089354
Fax: 2381082343 Email: mail@1gym-skydr.pel.sch.gr
Σχολικό έτος 2024-2025
Ημ/νία 19/06/2025
Αποτελέσματα Γραπτών Εξετάσεων περίοδου Ιουνίου 
Τάξη Εγγραφής: Α
Μαθητές/-τριες της Α’ Τάξης που παραπέμπονται λόγω βαθμολογίας, σε επαναληπτική εξέταση τον Σεπτέμβριο
Α/Α ΑΜ. Μαθήματα Αιτιολογία αποτελέσματος
1 2062 Βιολογία * Φυσική * Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από μετάφραση * Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
2 2066 Βιολογία * Ιστορία * Αρχαία Ελληνικά Κείμενα από μετάφραση
Όλοι/-ες οι υπόλοιποι/-ες μαθητές/-τριες προάγονται στην Β’ Τάξη
Τάξη Εγγραφής: Β
Μαθητές/-τριες της Β’ Τάξης που παραπέμπονται λόγω βαθμολογίας, σε επαναληπτική εξέταση τον Σεπτέμβριο
Α/Α ΑΜ. Μαθήματα Αιτιολογία αποτελέσματος
1 1880 Ιστορία
2 1901 Ιστορία
3 1971 Ιστορία
Όλοι/-ες οι υπόλοιποι/-ες μαθητές/τριες προάγονται στην Γ’ Τάξη
Τάξη Εγγραφής: Γ
Μαθητές/τριες της Γ’ Τάξης που παραπέμπονται λόγω βαθμολογίας, σε επαναληπτική εξέταση τον Σεπτέμβριο
Α/Α ΑΜ. Μαθήματα Αιτιολογία αποτελέσματος
1 1792 Ιστορία * Αρχαία Ελληνική Γλώσσα * Αγγλικά αρχάριοι
2 1807 Φυσική * Αρχαία Ελληνική Γλώσσα
Όλοι/-ες οι υπόλοιποι/-ες μαθητές/-τριες απολύονται
Από το Γραφείο

Ανακοίνωση για αναβαθμολόγιση γραπτών

Οι γονείς ή κηδεμόνες των μαθητών/τριων που επιθυμούν αναβαθμολόγηση των γραπτών τους, πρέπει να υποβάλουν αίτηση στο γραφείο, με το αντίστοιχο ηλεκτρονικό παράβολο των τριών (3) ευρώ για κάθε μάθημα (κωδικός Παραβόλου 5093), εντός 2 (Δύο) εργάσιμων ημερών την Παρασκευή 20 και την Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025

 

Από τη διεύθυνση του Γυμνάσιου Σκύδρας

ΕΝΑΡΞΗ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΚΥΔΡΑΣ 2024 – 2025

Αγαπητοί γονείς & κηδεμόνες καλημέρα σας!

Επικοινωνούμε μαζί σας για να σας ενημερώσουμε ότι αύριο 3η Ιουνίου 2025 ξεκινά η διαδικασία των ενδοσχολικών εξετάσεων του Γυμνασίου Σκύδρας για το σχολικό έτος 2024 – 2025 και θα ολοκληρωθεί την 16η Ιουνίου 2025. Οι εξετάσεις θα πραγματοποιηθούν βάσει του Προγράμματος Εξετάσεων, το οποίο έχει εγκαίρως καταρτιστεί, έχει γνωστοποιηθεί στους μαθητές/-τριες και έχει αναρτηθεί στον ηλεκτρονικό ιστότοπο του Γυμνασίου Σκύδρας.

Οι μαθητές/-τριες παρακαλούνται να προσέρχονται εγκαίρως στο σχολείο και όχι αργότερα από την ώρα έναρξης των εξετάσεων (08:15 π.μ., οι μαθητές/-τριες της Β και Γ τάξης και 10:15 π.μ. οι μαθητές/-τριες της Α’ Τάξης), διότι η εξέταση πραγματοποιείται σε δύο κύκλους και επιβάλλεται η αυστηρή τήρηση του χρονοδιαγράμματος. Θα χρησιμοποιήσουν μόνο ανεξίτηλο στυλό (μπλέ ή μαύρο, θα είναι καλό να έχουν δύο στυλό) ή μολύβι (εφόσον είναι απαραίτητο στην εξέταση συγκεκριμένων μαθημάτων και σύμφωνα πάντα με τις οδηγίες των εξεταστών εκπαιδευτικών) και γομολάστιχα (σβήστρα). Απαγορεύεται η χρήση διορθωτικού υγρού ή ταινίας.

Να θυμίσουμε, ότι απαγορεύεται αυστηρά η κατοχή, χρήση και ενεργοποίηση οποιασδήποτε ηλεκτρονικής συσκευής (κινητό τηλέφωνο, smartwatch, ηλεκτρονικά ακουστικά και αριθμομηχανές) κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Εφόσον θα υπάρχουν, θα είναι απολύτως απενεργοποιημένα, θα βρίσκονται εκτός του χώρου της εξέτασης και στην απόλυτη ευθύνη των κατόχων τους. Σε κάθε περίπτωση η μη τήρηση των ανωτέρω οδηγιών θα επιβάλει την απομάκρυνση των παραβατών και τον αποκλεισμό τους από την εξέταση, ώστε να εξασφαλιστεί το αδιάβλητο των εξετάσεων και η ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας. ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΥΔΡΑΣ ΔΕΝ ΦΕΡΕΙ ΚΑΜΙΑ ΕΥΘΥΝΗ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΦΘΟΡΑ, ΒΛΑΒΗ & ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΣΥΣΚΕΥΩΝ!

Ευχόμαστε καλή επιτυχία στα παιδιά μας!

Σας ευχαριστούμε και καλό σας μεσημέρι!

Εκ μέρους του Γυμνασίου Σκύδρας,

Ο Διευθυντής,

Σάρμας Παναγιώτης.