Περιβαλλοντική

Αποχαιρετισμός του Σχολείου με περιβαλλοντική δράση!

Τελευταία μέρα σήμερα, Πέμπτη 10 Ιουνίου 2021και η περιβαλλοντική ομάδα του τμήματος Γ7, ακούραστη όπως πάντα, ανέλαβε δράση! Ο Κυνηγετικός Σύλλογος Κομοτηνής, που πάντα είναι αρωγός στις δράσεις μας, μας χορήγησε το σύστημα άρδευσης για τα δένδρα της αυλής μας.

img 6113img_6114.jpg

Oι μαθητές της περιβαλλοντικής του τμήματος Γ7, αλλά και μαθητές από άλλα τμήματα του Σχολείου που συμμετείχαν εθελοντικά, έσκαψαν, έβγαλαν τα χόρτα από την αυλή, καθάρισαν τα ήδη φυτεμένα δένδρα, φύτεψαν άλλα και βοήθησαν με πολύ ζήλο στην τοποθέτηση του συστήματος αυτόματου ποτισμού στην αυλή του Σχολείου.

Δενδροφύτευση

O Κυνηγετικός Σύλλογος Κομοτηνής κάθε χρόνο διοργανώνει αναδασώσεις στην περιαστική και αστική ζώνη της Κομοτηνής, στις οποίες συμμετέχει η περιβαλλοντική ομάδα του 1ου Γυμνασίου Κομοτηνής.

ow_periv_9485_n

Την Παρασκευή 26/2/21 πραγματοποιήθηκε δενδροφύτευση στην αυλή του σχολείου μας. Οι μαθητές ανταποκρίθηκαν στη δράση με πολύ ενθουσιασμό καθώς φύτευσαν 21 δέντρα. Ευχαριστούμε τον πρόεδρό του κυνηγετικού συλλόγου Κομοτηνής κ. Χαλβατζή Παναγιώτη που ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή μας , καθώς και για τα αναμνηστικά που μας χάρισε. Η παραπάνω δράση δε θα υλοποιούνταν χωρίς τη συμβολή του θυροφύλακα κ. Δουλακάκη Νίκου που εκπόνησε και τη μελέτη για τη δενδροφύτευση. Τέλος ευχαριστούμε τον κ. Κοσμίδη Κώστα για τη συνεισφορά του στην υλοποίηση της δράσης.

5588 n

3812 n

9633 n

Οι μαθητές που συμμετείχαν στη δράση ήταν οι εξής:

Από το Γ7: Άννα Τατσίδη Βάσω Τατσίδη Δέσποινα-Παναγιώτα Στρούμπα Κορνηλία Πεχλιβανίδου Άννα Παπουλάκη Ελένη Πολίτη Χρύσα Πατσούρη Ζεϊνέπ Χουσεϊν Αλεξάνδρα Πιπή

Από το Γ2: Αζάμ Καλήν Ρουμεϊσά Ματζήρ Μιράι Μεμέτ Αναστάσης Πανταζής

0204 n

27228 n

ΕΞΟΡΜΗΣΗ ΣΤΟ ΑΛΣΟΣ ΤΗΣ ΝΥΜΦΑΙΑΣ

Την Παρασκευή 31-01-2020 η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας πραγματοποίησε μια εξόρμηση στο άλσος της Νυμφαίας, για να έρθουν σε επαφή με τη φύση οι είκοσι ένας μαθητές που δήλωσαν συμμετοχή και να ξεφύγουν από το αγχωτικό περιβάλλον της πόλης. Συνοδοί μας ήταν η κυρία Ψάλτου, υπεύθυνη καθηγήτρια της ομάδας, αλλά και δύο έμπειρα μέλη του Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου Κομοτηνής (Ε.Ο.Σ. Κομοτηνής), ο κύριος Αθανασιάδης Στ. και ο κύριος Αργυρακάκης Αρ., που γνωρίζουν πολύ καλά τη διαδρομή που ακολουθήσαμε.

Ξεκινήσαμε από το σχολείο στις 1:30μμ, λίγο μετά την λήξη των μαθημάτων, με το αστικό και σύντομα φτάσαμε στον χώρο στάθμευσης πριν το μονοπάτι. Εκεί αποβιβαστήκαμε και, ακλουθώντας τους οδηγούς, ξεκινήσαμε την ανάβαση, περνώντας από ένα κατάφυτο, χωμάτινο μονοπάτι, που ήταν ωστόσο «πατημένο» και η πορεία μας σε αυτό ήταν εύκολη. Σύντομα ήμασταν σε αρκετά μεγάλο υψόμετρο, ώστε να μπορούμε να διακρίνουμε τον γειτονικό οικισμό της Πανδρόσου από τα κενά ανάμεσα στα σκιερά πεύκα, που βρίσκονταν τόσο δεξιά όσο και αριστερά του μονοπατιού. Δεν αργήσαμε να φτάσουμε σε ένα ύψωμα σχετικά επίπεδο και χορταριασμένο, όπου καθίσαμε να ξεκουραστούμε και να φάμε ό,τι είχαμε φέρει από το σπίτι. Μετά από ένα εικοσάλεπτο διάλειμμα, ξεκινήσαμε την κατάβαση, που ήταν εξίσου διασκεδαστική και ξέγνοιαστη με την ανάβαση και πολύ πιο ξεκούραστη και εύκολη! Ακολουθώντας το ίδιο μονοπάτι, φτάσαμε στο αστικό, επιβιβαστήκαμε, και, αφού βεβαιωθήκαμε ότι δεν έλειπε κανένας, πήραμε πάλι τον δρόμο του γυρισμού.

Το φυσικό περιβάλλον μας μάγεψε! Περιμένουμε με ανυπομονησία την επόμενή μας εξόρμηση!

Στρούμπα Δέσποινα-Παναγιώτα Β7

Δενδροφύτευση στη Διώνη

Την Κυριακή,1 Δεκεμβρίου 2019, η περιβαλλοντική ομάδα του 1ου γυμνασίου Κομοτηνής πήρε μέρος στη δεντροφύτευση που έγινε στο χωριό Διώνη σε συνεργασία με τη θηροφυλακή, τον σύλλογο Πεζοπορία και τον Δήμο Μαρωνείας-Σαπών. Πρώτα χωριστήκαμε σε ομάδες και αφού προμηθευτήκαμε τα κατάλληλα εργαλεία, φυτέψαμε συνολικά 350 δέντρα και θάμνους. Μετά από αυτή την κουραστική δουλειά, μας κέρασαν από ένα κρύο τσάι και λουκουμάκια. Αργότερα, αφού ξεκουραστήκαμε, ήρθε η ώρα να επισκεφτούμε τη σπηλιά λίγα μέτρα πιο μακριά. Όταν φτάσαμε εκεί, μπήκαμε στο εσωτερικό της σπηλιάς. Μείναμε έκθαμβοι, όταν αντικρίσαμε κάποιες νυχτερίδες! Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για όλους! Αμέσως μετά καθήσαμε να ξεκουραστούμε σε μία πανέμορφη πεδιάδα που ήταν καταπράσινη και γεμάτη με λουλούδια. Εκεί ο δασοπόνος κ. Δουλακάκης μας έδωσε κάποιες πληροφορίες σχετικά με τη βλάστηση της περιοχής. Πριν γυρίσουμε πίσω, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε μια μικρή βόλτα στο κοντινό χωριό Στρύμη. Με την σειρά μας θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την υπεύθυνη της περιβαλλοντικής ομάδας την κ. Ψάλτου και τον κ. Αργυρακάκη Αριστοτέλη απο τον Ε.Ο.Σ που μας συνόδευσαν. Αλλά κυρίως τον δασοπόνο κ. Δουλακάκη που ήταν υπεύθυνος για την διοργάνωση , αλλά και για τις χρήσιμες πληροφορίες που μας έδωσε. Τέλος θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον δήμαρχο Μαρωνείας-Σαπών κ. Χαριτόπουλο για τα λόγια που μας είπε.

Άλσος Νυμφαίας

Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019, οι περιβαλλoντικές ομάδες του σχολείου μας «Διασκεδάζοντας στο βουνό» και «Βουνό και υγεία» με 41 μαθητές πραγματοποιήσαμε την πρώτη απόδραση στο κοντινό άλσος της Νυμφαίας. Η υπεύθυνη των ομάδων μας ήταν η κα Ματίνα Ψάλτου μαζί με τον κ. Σαραντάκο από τον ορειβατικό σύλλογο και την κα Μυλωνοπούλου. Περάσαμε σχετικά ωραία στον περίπατο στο βουνό. Κατά την διάρκεια της ανάβασης στο βουνό συναντήσαμε πολλά είδη φυτών, όπως η σπαραγγιά, το άγριο κυκλάμινο και ανεβαίναμε ανάμεσα από τις βελανιδιές. Επίσης συναντήσαμε μια χελώνα! Όταν φτάσαμε στα ερείπια του βυζαντινού φρουρίου καθήσαμε να ξεκουραστούμε και να φάμε. Κατά την διάρκεια της κατάβασης κατεβαίναμε από το άγνωστο, απ όπου δεν είχε καθόλου μονοπάτι! Κάποια παιδιά άρχισαν να φωνάζουν, επειδή γλιστρούσαν και έπεφταν, αλλά περάσαμε όμορφα χωρίς τραυματισμούς! Ήταν μία αξέχαστη εμπειρία και πιστεύουμε πως όλοι πέρασαν υπέροχα!

ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΗ ΕΚΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ 18-21/4/19

Φέτος, όπως και προηγούμενες χρονιές, οι Περιβαλλοντικές Ομάδες του σχολείου μας (του 1ου Γυμνασίου Κομοτηνής) ταξίδεψαν πιο μακριά απ’ τον τόπο τους, για την τετραήμερη εκπαιδευτική εκδρομή! Αυτή τη χρονιά, από 18 μέχρι 21 Απριλίου, επισκεφθήκαμε τη Δυτική Στερεά Ελλάδα (Φωκίδα, Ευρυτανία, Αιτωλοακαρνανία), την Αχαΐα αλλά και την Ανατολική Ήπειρο, με κεντρικούς σταθμούς μας το Καρπενήσι, τους Δελφούς, τη Ναύπακτο, την Πάτρα, το Μεσολόγγι και τα Ιωάννινα, συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες μας, τις κυρίες Ψάλτου, Κωτίτσα, Πεχλιβανίδου και Μαργαρίτου!

Άγιος Μάξιμος

Στις 2-11-2018 πραγματοποιήθηκε η πρώτη εξόρμηση της περιβαλλοντικής ομάδας «Διασκεδάζοντας στο βουνό» στον Άγιο Μάξιμο. Στις 11:00 το πρωί ξεκινήσαμε 28 μαθητές και μαθήτριες από το σχολείο μαζί με την υπεύθυνή μας καθηγήτρια κ. Ψάλτου, καθώς και με την συνοδεία δύο μελών του Ορειβατικού Συλλόγου Κομοτηνής. Αφετηρία της ανάβασης ήταν το χωριό Μέγα Πιστό. Έπειτα από μια περίπου ώρα πορεία μέσα σ? ένα δάσος γεμάτο κωνοφόρα δέντρα, φτάσαμε στην μονή του Αγίου Μαξίμου. Εκεί, οι μοναχοί μας υποδέχτηκαν φιλόξενα, μας πρόσφεραν νερό, παραδοσιακά λουκούμια και κουλουράκια και μας μίλησαν για την ιστορία του μοναστηριού που βρίσκεται σε υψόμετρο 400 μέτρων περίπου. Στη συνέχεια, μας ξενάγησαν σε έναν πανέμορφο, κατάφυτο κήπο και μας πρόσφεραν ένα ματσάκι τσάι του βουνού. Ενθουσιασμένοι πήραμε τον δρόμο της επιστροφής ακολουθώντας άλλο μονοπάτι αυτή τη φορά. Καθώς κατεβαίναμε, συναντήσαμε χελώνες σε αρκετά σημεία της διαδρομής και απολαύσαμε την θέα της Κομοτηνής και των γύρω χωριών από ψηλά. Περίπου στις 2:30 το μεσημέρι ήμασταν πίσω στο σχολείο.

Φυσικό περιβάλλον και πολιτισμική παράδοση μας μάγεψαν. Περιμένουμε ανυπόμονα την επόμενή μας εξόρμηση!

Η περιβαλλοντική ομάδα στο ΚΠΕ Μαρώνειας

Την Τετάρτη 9 Μαΐου 2018 η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου επισκέφτηκε το ΚΠΕ Μαρώνειας. Οι υπεύθυνοι του ΚΠΕ κ. Κυνδελέρου Δάφνη και Σαζακλίδης Νίκος μας υποδέχτηκαν με χαμόγελο και εκπληκτική διάθεση. Αφού πρώτα μας εφοδίασαν με τα απαραίτητα (νερό και σαντουϊτσάκι) για τη διαδρομή που θα ακολουθούσε τους πήραμε στο λεωφορείο μας και ξεκινήσαμε για το αρχαίο θέατρο Μαρώνειας. Στη διαδρομή ο κ.Νίκος μας έβαλε στο πνεύμα της εξόρμησής μας με ένα καταπληκτικό διαγωνισμό ερωτήσεων, στον οποίο μας είπε, ότι συμμετέχουν όλα τα σχολεία που επισκέπτονται το ΚΠΕ. Μέχρι να φτάσουμε στο αρχαίο θέατρο είχαμε απαντήσει σωστά σε όλες τις ερωτήσεις του πρώτου μέρους του διαγωνισμού.

Στο αρχαίο θέατρο ενημερωθήκαμε για την θέση του, την αρχιτεκτονική του και αναβιώσαμε αρχαία τραγωδία και κωμωδία που σκηνοθετήσαμε μόνοι μας με μεγάλη επιτυχία!!!!! Στη συνέχεια ξεκινήσαμε πεζοπορία μέχρι την αρχαία Ισμάρα και στη επιστροφή κατεβήκαμε στην παραλία της Μαρμαρίτσας. Κατανοήσαμε τον ιδιαίτερο ρόλο που μπορούν να παίξουν τα περιπατητικά  μονοπάτια στην ανάπτυξη ορθής περιβαλλοντικής συμπεριφοράς και χαρήκαμε την ομορφιά του φυσικού περιβάλλοντος. Γνωρίσαμε  την ιστορία, τις παραδόσεις, τα ήθη, τα έθιμα και την πολυπολιτισμική φυσιογνωμία της περιοχής. Μυρίσαμε τα βότανα που φυτρώνουν στην περιοχή και συναντήσαμε μικρούς τετράποδους φίλους. Μάθαμε τις βασικές αρχές ασφαλούς πεζοπορίας και ορειβασίας. Στην επιστροφή μας με το λεωφορείο συνεχίσαμε τον διαγωνισμό ερωτήσεων και βέβαια ως 1ο γυμνάσιο ήμασταν οι πρωταθλητές!!! Ήταν μια υπέροχη ημερήσια εκδρομή στην όμορφη περιοχή της Ροδόπης μας. Ευχαριστούμε τους εκπαιδευτικούς του ΚΠΕ για την εμπειρία, τη διάθεσή τους ν απαντήσουν σε όλες τις ερωτήσεις μας και για το χαμόγελό τους. Θα τα ξαναπούμε σύντομα!