Διαχείριση ενδοσχολικών σχέσεων

Σήμερα 1 Φεβρουαρίου 2024 στο 1ο Γυμνάσιο πραγματοποιήθηκε επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από την ΕΔΥ του σχολείου με θέμα :

“Διαχείριση ενδοσχολικών σχέσεων”

Ορισμένες αρνητικές συμπεριφορές και πρακτικές, σε συνδυασμό με την καθιέρωση παράλογων κανόνων (ειρωνεία, υποτίμηση, εντολές, ερωτήσεις ελέγχου, απόρριψη αυθεντικού προφορικού λόγου, κλπ), ασκούν αρνητική επίδραση στους μαθητές, μια και σύμφωνα με τη κοινωνική θεωρία της μάθησης τα παιδιά και οι έφηβοι επηρεάζονται από την παρατήρηση του προτύπου.
Η παιδαγωγική παρέμβαση είναι αλυσιτελής, όταν προσφέρει έτοιμη λύση ή είναι αποσπασματική, ευκαιριακή και περιστασιακή. Οι συγκρούσεις οφείλονται σε βασικές ψυχολογικές ανάγκες των ανθρώπων: να ανήκουμε, να έχουμε τον έλεγχο, να ακούγεται η άποψή μας. Στα θέματα, τις μορφές, τις στρατηγικές επίλυσης και την έκβαση των συγκρούσεων παίζουν ρόλο η ηλικία, το φύλο (με σχετική ασάφεια) και η παρουσία ή μη ενηλίκου.
Με εκτίμηση
Η σχολική κοινωνική λειτουργός, Κολοκοτρώνη Ζωή
Η ψυχολόγος Ιβανίδου Ιλώνα