ΔΡΑΣΗ «ΜΑΖΙ»
Στo πλαίσιo του προγράμματος «Kι αν ήσουν εσύ;», που υλοποιείται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα, πραγματοποιήθηκε στον σχολικό μας χώρο η Δράση ‘’ΜΑΖΙ’’ με την συμβολή και συνεργασία της Συντονίστριας Εκπαίδευσης Προσφύγων Αστικού Ιστού Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης, κ. Αναστασίας Τομπάζη, της Συντονίστριας Εκπαίδευσης Προσφύγων ΕΔΠΦΑΑ Διαβατών και υπεύθυνης του προγράμματος, κ. Βικτώριας Κοεμτζοπούλου, της φιλολόγου, ψυχολόγου και συνεργάτιδας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, κ. Πολυξένης Καραβίτη, της εκπαιδευτικού του τμήματος υποδοχής κ. Ειρήνης Κελεσίδου και της εκπαιδευτικού του τμήματος Δ2, κ.Κατερίνας Μπέτου.
Αρχικά, η δράση ξεκίνησε με τους/ις μαθητές/τριες να δημιουργούν τον δικό τους κύκλο με τέτοιο τρόπο, ώστε όλοι να γίνονται εύκολα ορατοί απ΄ όλους/ες. Στη συνέχεια οι μαθητές/τριες διατύπωσαν την «καλημέρα» τους σε όποια γλώσσα γνωρίζουν, ενώ οι υπόλοιποι μαθητές την επαναλάμβαναν. Αφού ακούστηκαν όλες οι «καλημέρες», οι μαθητές/τριες κινήθηκαν με τη συνοδεία μουσικής ελεύθερα στον χώρο, προσπαθώντας να μην συγκρουστούν μεταξύ τους. Αργότερα, τα παιδιά δημιούργησαν ομάδες με βάση τα αρχικά των ονομάτων τους, διαπιστώνοντας ταυτόχρονα πως μερικοί/ες μαθητές/τριες χρειάζεται να ενσωματωθούν σε άλλες ομάδες, καθώς το αρχικό τους γράμμα δεν συνέπιπτε με κάποιου άλλου παιδιού.
Στην επόμενη δραστηριότητα, οι μαθητές δημιούργησαν ξανά έναν κύκλο, αλλά αυτήν την φορά χρειάστηκε να επικοινωνήσουν με ένα άλλο άτομο εντός του κύκλου μέσα από το βλέμμα χωρίς να τους καταλάβει κάποιος άλλος. Όταν ήταν έτοιμοι/ες και επιβεβαίωσαν πως έχουν συνεννοηθεί σωστά, άλλαζαν θέσεις μεταξύ τους. Η διαδικασία επαναλήφθηκε με διαφορετικά ζευγάρια κάθε φορά. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες κινήθηκαν ελεύθερα στον χώρο και ακολουθώντας προσεκτικά τις οδηγίες των συντονιστών κλήθηκαν να εκτελέσουν ό,τι τους ζητούνταν (π.χ. πάνω-κάτω, ταβάνι-πάτωμα, ξεκινάμε -σταματάμε).
Στο τελευταίο στάδιο της δράσης, μοιράστηκαν στους/ις μαθητές/τριες φύλλα ακουαρέλας, χρώματα, περιοδικά, αυτοκόλλητα, ψαλίδια και κόλλες και τους ζητήθηκε να απεικονίσουν τον εαυτό τους ή πράγματα που τους αρέσουν και τους χαρακτηρίζουν. Τέλος τα παιδιά παρουσίασαν τον εαυτό τους στην υπόλοιπη ομάδα.
Ευχαριστούμε θερμά όλους/ες όσοι/ες συντέλεσαν στην πραγματοποίηση αυτής της τόσο δημιουργικής και αξιόλογης δραστηριότητας, η οποία έδωσε την ευκαιρία στα παιδιά να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθησή τους, την αμοιβαία κατανόηση και τη μεταξύ τους συνεργασία.
Αφήστε μια απάντηση