ΑΓΟΡΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ SHORE
Το σχολείο μας απέκτησε δύο εκπαιδευτικά κιτ ανάλυσης νερού, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο της ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ 3: Μικροπλαστικά/θάλασσες και καθαρισμός νερού με τη χρηματοδότηση του ευρωπαϊκού προγράμματος SHORE.
Πρόκειται για το Πακέτο Ανάλυσης Νερού με το οποίο οι μαθητές/τριες μπορούν να πραγματοποιήσουν 6 τεστ με χρωματικές αναλύσεις για τις πιο σημαντικές παραμέτρους του νερού: Αμμωνιακά, Ολική σκληρότητα. Νιτρικά, ph, φωσφορικά, Νιτρώδη.
Επίσης, με το πακέτο Επεξεργασία και Φιλτράρισμα του Νερού οι μαθητές/τριες θα γνωρίσουν και θα κατανοήσουν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται ο βιολογικός καθαρισμός του νερού στις αντίστοιχες μονάδες επεξεργασίας. Θα πραγματοποιήσουν σε μικρή κλίμακα αρκετές διαδικασίες που πραγματοποιούνται στις μονάδες βιολογικού καθαρισμού πάνω στο «μολυσμένο» νερό. Θα εξετάσουν τις αλλαγές στο νερό μετά από κάθε διαδικασία. Θα παρατηρήσουν τα φυσικά χαρακτηριστικά του νερού όπως τη διαύγεια, το χρώμα, την οσμή του και πως επηρεάζονται σε κάθε στάδιο του καθαρισμού από την αρχή ως το τέλος της επεξεργασίας του.
Εκτός από τα πειράματα, η δραστηριότητα 3 περιλαμβάνει και την παρακολούθηση προγράμματος από την Ε’ τάξη ‘’Θαλάσσια ρύπανση-Πλαστικά στους ωκεανούς’’ στο ΕΛΚΕΘΕ Ηρακλείου, Παρακολούθηση προγράμματος στο Ενυδρείο από την Δ’ τάξη, Κάλεσμα Ομάδας Διάσωσης Κρήτης με σκοπό την ενημέρωση των μαθητών/τριών για τον ετήσιο καθαρισμό από τα πλαστικά των θαλάσσιων περιοχών του λιμανιού της πόλης μας και τέλος επίσκεψη σε Ιδιωτικό εργαστήριο ανάλυσης νερού με σκοπό την ενημέρωση της ανάλυσης νερού.
Τα εκπαιδευτικά κιτ χρηματοδοτήθηκαν από το Πρόγραμμα SHORE-BeBlue Active.
Παιδαγωγική Ομάδα Erasmus+Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων
1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου
Ετικέτα Σχολείου eTwinning 2025-2026 στο σχολείο μας
Το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Νικολάου κατάφερε να αποσπάσει για άλλη μία χρονιά την Ετικέτα Etwinning Σχολείου-Etwinning School Label. Τα Σχολεία eTwinning υιοθετούν τις αξίες του eTwinning στις πολιτικές, στην πρακτική και στις δράσεις επιμόρφωσης του σχολείου.
Τα Σχολεία eTwinning:
- Είναι επίσημα αναγνωρισμένα σε ευρωπαϊκό επίπεδο ως πρότυπα για το eTwinning και συγκροτούν ένα δίκτυο πρωτοπόρων σχολείων που θα χαράξουν τη μελλοντική πορεία της δράσης. Όλα τα Σχολεία eTwinning λαμβάνουν το σχολικό πακέτο έργων eTwinning που περιλαμβάνει μια πλακέτα και μια σημαία.
- Αποκτούν μεγάλη προβολή σε ευρωπαϊκό επίπεδο και ενθαρρύνονται να προβάλλουν την Ετικέτα Σχολείου eTwinning σε προωθητικό και ενημερωτικό υλικό.
- Ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης.
- Αποτελούν μέρος μιας ειδικής ομάδας eTwinning για διαμοίραση βέλτιστων πρακτικών, συνεργασία και παρακολούθηση αποκλειστικών διαδικτυακών εκδηλώσεων.
Συγχαρητήρια σε όλους τους εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες μας που συμβάλλουν στην προσπάθεια καλλιέργειας γνώσεων, στάσεων και δεξιοτήτων μέσα από διάφορα προγράμματα.
Παιδαγωγική Ομάδα Erasmus+
1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου
SHORE ACTIVITY 3/ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 3 : Μικροπλαστικά/Θάλασσες και καθαρισμός νερού
Είχαμε τη χαρά να μας επισκεφτεί στο σχολείο μας ο κ. Στράτος Μυλωνάκης , Υπεύθυνος του ΚΠΕ Ιεράπετρας-Νεάπολης για να κάνει μία ενδιαφέρουσα παρουσίαση στους μαθητές/τριες της Δ’ τάξης με θέμα: Ανακύκλωση & Μικροπλαστικά.
Η ανακύκλωση, όπως γνωρίζουμε, αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για τη μείωση της ρύπανσης, ωστόσο, τα μικροπλαστικά παραμένουν μια αυξανόμενη απειλή για το περιβάλλον. Αυτά τα μικροσκοπικά σωματίδια πλαστικού προέρχονται από τη διάσπαση μεγαλύτερων πλαστικών αντικειμένων ή παράγονται άμεσα σε μικρή μορφή, όπως στα καλλυντικά, οδοντόκρεμες και τα συνθετικά υφάσματα. Παρόλο που η ανακύκλωση βοηθά στον περιορισμό των πλαστικών απορριμμάτων, δεν μπορεί να εξαλείψει πλήρως τη ρύπανση από μικροπλαστικά, καθώς πολλά από αυτά καταλήγουν σε θάλασσες, ποτάμια και στο έδαφος, επηρεάζοντας τη θαλάσσια ζωή και την τροφική αλυσίδα. Η λύση απαιτεί όχι μόνο αποτελεσματική ανακύκλωση αλλά και μείωση της χρήσης πλαστικών προϊόντων, προώθηση βιώσιμων εναλλακτικών λύσεων και ευαισθητοποίηση των πολιτών για τις επιπτώσεις αυτής της ρύπανσης.
Ευχαριστούμε τον κ. Στράτο Μυλωνάκη για την παρουσία του και την άριστη συνεργασία που είχαμε.
Η δραστηριότητα έγινε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος SHORE ‘’BeBlueActive’’ , το οποίο πραγματοποιείται στο σχολείο μας.
Ευχαριστήριο στο δημιουργικό τυπογραφείο “Ιδεόγραμμα”
Ευχαριστούμε πάρα πολύ το δημιουργικό τυπογραφείο «Ιδεόγραμμα» για την προσφορά των αυτοκόλλητων έγχρωμων ετικετών, απαραίτητων για την κατηγοριοποίηση των βιβλίων μας. Το «Ιδεόγραμμα» ήταν δίπλα μας από το ξεκίνημα της «Ταξιδιάρικης Βιβλιοθήκης» σχεδιάζοντας και προσφέροντάς μας δωρεάν όλες τις έγχρωμες εκτυπώσεις σε ειδικό χαρτί, για τις κατηγορίες των βιβλίων και τα χρωματιστά αυτοκόλλητα κυκλάκια, που βοηθούν τα παιδιά να διαλέξουν το βιβλίο που τους αρέσει μέσα από πολλές κατηγορίες, αλλά να το τοποθετήσουν και πάλι στη θέση του. Ευχαριστούμε και πάλι «Ιδεόγραμμα» που είστε δίπλα μας, υποστηρίζοντας το έργο της βιβλιοθήκης. 
Κατερίνα Καραναστάση
Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης
SHORE ACTIVITY 2/ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 2: Η αξία της θάλασσας μέσα από την Ιστορία και τη Λογοτεχνία
Η αξία της θάλασσας μέσα από την Ιστορία
Το Γ1 τμήμα πραγματοποίησε μια ενδιαφέρουσα έρευνα για τις ελληνικές θεότητες του αρχαίου κόσμου που συνδέονται με το νερό. Οι μαθητές ανακάλυψαν θεούς και θεές, όπως ο Ποσειδώνας, η Αμφιτρίτη, οι Νηρηίδες και οι Ωκεανίδες, που σχετίζονται με τη θάλασσα, τα ποτάμια και τις πηγές. Μελετώντας μύθους και αρχαίες παραστάσεις, συγκέντρωσαν πληροφορίες για τον ρόλο και τη σημασία αυτών των θεοτήτων στη ζωή των αρχαίων Ελλήνων. Παράλληλα, μελέτησαν την Μινωική Θαλασσοκρατία, την εμπορική δύναμη των Μινωιτών στην Μεσόγειο. Στη συνέχεια, δημιούργησαν διάφορα κολάζ, συνδυάζοντας εικόνες και κείμενα, ώστε να παρουσιάσουν τη δουλειά τους. Η έρευνα αυτή τους βοήθησε να κατανοήσουν καλύτερα τη σχέση της αρχαίας ελληνικής θρησκείας και της Ιστορίας με τη φύση και το υδάτινο στοιχείο. Με δημιουργικότητα και ομαδικότητα, το Γ1 παρουσίασε το έργο του στην τάξη, μοιράζοντας τις γνώσεις τους μεταξύ τους.
Η αξία της θάλασσας μέσα από τη Λογοτεχνία
Σήμερα στην τάξη του Δ’1 ταξιδέψαμε με τη φαντασία μας στη θάλασσα, μέσα από δραστηριότητες δημιουργικής γραφής εμπνευσμένες από το ποίημα «Θαλασσινά Τραγούδια» του Γεώργιου Δροσίνη.
Γράψαμε ποιήματα για τη θάλασσα, προσπαθώντας να αποτυπώσουμε την ομορφιά, τη δύναμη και τα μυστικά της.
Στη συνέχεια, συνθέσαμε γράμματα σε ναυτικούς, εκφράζοντας τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας για τη ζωή στη θάλασσα και τις ιστορίες τους.
Έπειτα, μπήκαμε σε έναν κόσμο φαντασίας, δημιουργώντας διαλόγους με παράξενα θαλάσσια πλάσματα, δίνοντάς τους φωνή και χαρακτήρα.
Και τέλος, αφήσαμε τα χρώματα να μας ταξιδέψουν, ζωγραφίζοντας εικόνες με τίτλο Αν ήμουν κύμα…, προσπαθώντας να εκφράσουμε τι θα νιώθαμε αν ήμασταν εμείς οι ίδιοι η ατέλειωτη γαλάζια αγκαλιά.
Ήταν ένα ταξίδι γεμάτο δημιουργία, φαντασία και θαλασσινή μαγεία!
Η δραστηριότητα έγινε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος SHORE ‘’BeBlueActive’’, το οποίο πραγματοποιείται στο σχολείο μας.
Instagram: Instagram (@shore.school.community)
Facebook: SHORE Community
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/shore-community
Bluesky: https://bsky.app/profile/shore-community.bsky.social
Βάσω Αλεβιζάκη
Βασιλική Κούκη
Μέλη της Π.Ο. ERASMUS+
1ου Δημοτικού σχολείου Αγίου Νικολάου
SHORE ACTIVITY 4/ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 4 : Επαγγέλματα της θάλασσας-Παιχνίδι FLORES
Το Ε1 τμήμα μαζί με την εκπαιδευτικό Χρύσα Τσαλγίνη ασχολήθηκε με την κατασκευή του παιχνιδιού FLORES, κατά τη διάρκεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Το παιχνίδι FLORES
Το χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ έργο Forward Looking at the Offshore Renewables (FLORES) στοχεύει στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τη σταδιοδρομία στις υπεράκτιες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Για να κάνει αυτά τα επαγγέλματα ορατά και ελκυστικά στα παιδιά, κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι καρτών όπου μπορούν να ανακαλύψουν 18 ενδιαφέροντα και δυνητικά ασυνήθιστα προφίλ εργασίας που συμβάλλουν στις υπεράκτιες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Οι παίκτες θα πρέπει να καταλάβουν τα προφίλ εργασίας μιμούμενοι, ζωγραφίζοντας και θέτοντας ερωτήσεις για να κατανοήσουν βαθύτερα τις εργασίες.
https://oreskills.eu/flores-card-game-released/
Μέσα από το παιχνίδι, οι μαθητές/τριες του Ε1 τμήματος ανακάλυψαν 18 διαφορετικά και ενδιαφέροντα επαγγέλματα, εμβαθύνοντας έτσι στις δεξιότητες και τις απαιτήσεις αυτών των επαγγελμάτων. Με αυτόν τον διαδραστικό τρόπο, εξοικειώθηκαν με τον κόσμο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και τη σημασία τους για το μέλλον. Το παιχνίδι αποτέλεσε μια διασκεδαστική και εκπαιδευτική εμπειρία, που ενίσχυσε τη συνεργασία, τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των μαθητών. Για περισσότερη μελέτη πάνω στα συγκεκριμένα επαγγέλματα, οι μαθητές/τριες βρήκαν πληροφορίες και τις ανέρτησαν σε ενα συνεργατικό padlet: https://padlet.com/chrisatheteacher/flores-erasmus-63l59t5fwqunij5k
Κατόπιν, οι κάρτες και οι πληροφορίες των επαγγελμάτων παρουσιάστηκαν στους μαθητές/τριες του Ε2. Τέλος, το παιχνίδι εντάχθηκε στα παιχνίδια, όπου μπορούν οι μαθητές/τριες να παίζουν στο διάλειμμα.
Η δραστηριότητα έγινε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος SHORE ‘’BeBlueActive’’ , το οποίο πραγματοποιείται στο σχολείο μας.
Instagram: Instagram (@shore.school.community)
Facebook: SHORE Community
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/shore-community
Bluesky: https://bsky.app/profile/shore-community.bsky.social
Χρύσα Τσαλγίνη
Μέλος Π.Ο. ERASMUS+
1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου
Ολοκλήρωση Προγράμματος-Newsletter Erasmus+ /Μάρτιος 2025
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πρόγραμμα Erasmus+ KA122 «Πράσινες Σχολικές Δράσεις για ένα Βιώσιμο Μέλλον», ενισχύοντας την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση μαθητών και εκπαιδευτικών. Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και διεθνείς συνεργασίες, προωθήθηκαν η αειφορία και η οικολογική συνείδηση. Το πρόγραμμα συνέβαλε στη διαμόρφωση υπεύθυνων πολιτών με σεβασμό στο περιβάλλον.
Τελευταίο Newsletter
Παιδαγωγική Ομάδα ERASMUS+
1ου Δημοτικού Σχολείου Αγίου Νικολάου
Παρουσίαση για την κομποστοποίηση
Μία ενδιαφέρουσα παρουσίαση έκανε ο κ. Σησαμάκης Μανώλης, μέλος της Κιβωτού Σπόρων, για την λειτουργία του κομποστοποιητή. Ο ίδιος είχε συμβάλλει στην κατασκευή του κομποστοποιητή του 1ου Γυμνασίου Αγίου Νικολάου. Έχουμε την τύχη να διαθέτουμε στο σχολείο μας έναν πλαστικό κομποστοποιητή, τον οποίο θα θέλαμε να λειτουργήσουμε. Ο κ. Σησαμάκης εξήγησε την διαδικασία της κομποστοποίησης και εστίασε στα στοιχεία των φυτών και προϊόντων της φύσης που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην κομποστοποίηση (πχ φλούδα πορτοκαλιού) για να παράγουμε λίπασμα.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Περιβαλλοντική Ομάδα της Στ’ τάξης ΄χει ασχοληθεί με την κομποστοποίηση, δημιουργώντας διάφορα κολάζ με πληροφορίες.
Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Σησαμάκη για την παρουσία του στο σχολείο μας.
Π.Ο. ERASMUS+
1ου Δημοτικού σχολείου Αγίου Νικολάου
Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού
Μια ξεχωριστή δράση πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 7 Μαρτίου στο θεατράκι της λίμνης του Αγίου Νικολάου με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, που είναι η 6η Μαρτίου και καθιερώθηκε πανελληνίως από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της Ελλάδος.
Ο σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο εσκεμμένης, απρόκλητης, συστηματικής και επαναλαμβανόμενης άσκησης βίας και επιθετικής συμπεριφοράς μεταξύ μαθητών. Εμφανίζεται με διάφορες μορφές όπως λεκτικός εκφοβισμός, κοινωνικός εκφοβισμός, σωματικός εκφοβισμός και διαδικτυακός εκφοβισμός, με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου.
Για πρώτη φορά στην πόλη μας, τα πέντε Δημοτικά Σχολεία (1ο, 2ο, 3ο, 4ο και 5ο) ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν μια σειρά από δράσεις. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς παρευρέθηκαν για να δώσουν ένα ηχηρό μήνυμα κατά του εκφοβισμού.
Κάθε σχολείο είχε ετοιμάσει τις δικές του δραστηριότητες και τραγούδια με στίχους αφιερωμένους στη φιλία, την αποδοχή και την ενότητα. Τα παιδιά τα παρουσίασαν με ενθουσιασμό, συνοδεύοντας τα τραγούδια τους με χορογραφίες και ρυθμούς από αυτοσχέδια μουσικά όργανα, όπως κουβάδες που χρησιμοποιήθηκαν σαν τύμπανα, δίνοντας έναν ιδιαίτερο παλμό στην εκδήλωση.
Τα παιδιά δημιούργησαν ένα ενιαίο πανό με μια καρδιά και ένα πουλί, που συμβόλιζε την ελευθερία. Πάνω σε αυτό, τα παιδιά έγραφαν μηνύματα ενάντια στη βία, όπως: «Όχι στη βία, ναι στη φιλία», «Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι» και «Μίλα ελεύθερα».
Φούσκωσαν επίσης μπαλόνια, όπου έγραψαν συνθήματα ενάντια στη βία και στο σχολικό εκφοβισμό και τα κρέμασαν στα κλαδιά των δέντρων της λίμνης.
Τέλος, πάνω σε φιγούρες που δημιουργήθηκαν από τα παιδιά με την βοήθεια των εκπαιδευτικών των Εικαστικών του κάθε σχολείου που απεικόνιζαν το ρόλο του θύτη, του θύματος και του θεατή έγραψαν συνθήματα για το τι μπορεί να νιώθει κάθε ρόλος όπως φόβος, θυμός, μίσος, απορία, αδιαφορία και τα κόλλησαν πάνω στις φιγούρες.
Μέσα από τη δράση αυτή τα παιδιά έδωσαν το μήνυμα της συνεργασίας, της αλληλεγγύης, της ενότητας, του σεβασμού, της αγάπης, εννοιών που στις μέρες μας δυστυχώς διακυβεύονται συνεχώς. Με συνθήματα όπως: «Σταματήστε το bullying» «Αρχίστε να αγαπάτε», «Φιλία, όχι bullying», «Κάνε το σχολείο ασφαλές περιβάλλον», «Κάντε τη φωνή σας δυνατή κατά της βίας» , έδωσαν το μήνυμα ότι το σχολείο είναι ένας χώρος ασφάλειας, αγάπης και φιλίας.
Μεταξύ άλλων στην δράση αυτή παρευρέθηκαν η Αντιδήμαρχος Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Σχολικής Στέγης κ. Μαρία Γάλλου, η Αντιδήμαρχος Νέας Γενιάς και Εθελοντισμού κ. Γεωργία Πολυχρονάκη, η Σχολική Σύμβουλος κ.Μαρία Πρατσίνη και ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κ.Γεώργιος Μαμάκης.
Με εκτίμηση,
Οι Υπεύθυνοι Σχολικού Εκφοβισμού των Δημοτικών Σχολείων της πόλης



























































