Διαφορετικότητα
Καινοτόμο Πρόγραμμα: Διαφορετικότητα – Ρατσισμός και Ανθρώπινα Δικαιώματα
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
«ΓΕΦΥΡΕΣ ΧΤΙΖΟΥΜΕ… ΦΡΑΓΜΑΤΑ ΓΚΡΕΜΙΖΟΥΜΕ»
Επιλέξαμε το θέμα αυτό…
Αρχικά, από το γεγονός ότι ήταν «Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ιδιαίτερες Ικανότητες» Επιπλέον στο Νηπιαγωγείο μας τα τελευταία χρόνια φοιτούν αρκετά παιδιά μεταναστών και θέλαμε να βοηθηθούν οι αλλοδαποί μαθητές στην ομαλή ένταξη στο σχολείο και να αμβλυνθούν οι όποιες δυσκολίες.
Αυτό μας έδωσε το ερέθισμα να ασχοληθούμε και να προσεγγίσουμε το θέμα από τη διάσταση της διαφορετικότητας και του ρατσισμού, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να γνωρίσουν ότι όλοι μας είμαστε διαφορετικοί αλλά όλοι έχουμε και τα ίδια δικαιώματα.
Υπεύθυνος του προγράμματος: Μπάρμπα Στεργιανή
Εκπαιδευτικοί που συνεργάστηκαν: Μπέτου Σταυρούλα Παπαδοπούλου Παρθένα Καρβούνη Κλεοπάτρα Άννα
Τμήματα που συμμετείχαν: Κλασικό & Ολοήμερο
Αριθμός νηπίων: Σαράντα (40)
Διάρκεια Προγράμματος: Πέντε (5) μήνες
Μιλάω διαφορετικά… μιλάω με τα χέρια… μιλάω με την καρδιά!!!
Άλλη μια δημιουργική μέρα για τα Απίθανα Νηπιάκια μας!!! Στα πλαίσια του προγράμματος για τη διαφορετικότητα και της θεματικής ενότητας: «Μιλάω διαφορετικά… μιλάω με τα χέρια… μιλάω με την καρδιά!!!», καλεσμένη σήμερα στο νηπιαγωγείο μας η κ. Σοφία Φουνταλή, δασκάλα και μεταφράστρια νοηματικής γλώσσας.
«Κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη…» και τα Απίθανα Νηπιάκια μας πήραν τις θέσεις τους.
«Μια φορά κι έναν καιρό στον πλανήτη Γη, ζούσαν άνθρωποι πολλοί. Κάποιοι όμως απ’ αυτούς δεν άκουγαν καθόλου ήχους. Έτσι και στη Γαλλία γεννήθηκαν δύο κωφά κοριτσάκια. Δεν άκουγαν και δε μιλούσαν καθόλου. Απόλυτη ησυχία. Κάθε μέρα που περνούσε τα κοριτσάκια έφτιαχναν με τα χέρια τους, νοήματα για κάθε λέξη που ήθελαν να πουν. Μια μέρα πέρασε από την πόλη τους ένας παπάς. Είδε τα κοριτσάκια να παίζουν στον κήπο και να μιλούν, με εντυπωσιακές κινήσεις τη δική τους γλώσσα και απόρησε. Τα παρατηρούσε αλλά δεν άκουγε κανέναν ήχο ενώ εκείνες φλυαρούσαν. Ο παπάς τις φώναξε αλλά εκείνες δεν ανταποκρίθηκαν και τότε κατάλαβε ότι ήταν κωφές. Πήγε λοιπόν και τις σκούντησε. «Θέλω να μάθω τη γλώσσα σας» τους είπε ο παπάς. Τα κορίτσια δέχτηκαν και του τα έμαθαν όλα. Έμαθε έτσι πολλά νοήματα. Μετά ο παπάς έφυγε και ταξίδεψε σε όλον τον κόσμο. Σε όλους άρεσε πολύ η νοηματική και του είπαν: «γιατί δε φτιάχνεις ένα σχολείο;» Εκείνος συμφώνησε έτσι ίδρυσε το πρώτο σχολείο κωφών και εκεί πήγαιναν πολλά παιδιά. Τους άρεσε πολύ να μαθαίνουν τη νοηματική γλώσσα και ήταν όλα πολύ όμορφα. Ανάμεσά τους και πολλοί ακούοντες, που ήθελαν να μάθουν τη γλώσσα. Πέρασαν τα χρόνια κι οι δύο αυτές αδερφές μεγάλωσαν και γέρασαν ώσπου πέθαναν. Όλοι πάντα τιμούμε και θαυμάζουμε αυτές τις αδερφές και το Γάλλο παπά που είχε αυτή την πολύ καλή ιδέα για την καθιέρωση της νοηματικής γλώσσας.»
Έτσι γεννήθηκε η νοηματική γλώσσα
Η κ. Σοφία αφού πρώτα μας καλημέρισε στην νοηματική γλώσσα μ’ αυτή την όμορφη και τρυφερή ιστορία ξεκίνησε την παρουσίασή της για αυτόν τον ιδιαίτερο, τρυφερό, ξεχωριστό και διαφορετικό τρόπο επικοινωνίας. Τα παιδιά μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν το αλφάβητο της νοηματικής αλλά και να μάθουν κάποιες λεξούλες και φράσεις, όπως καλημέρα, καλό μεσημέρι, καλό απόγευμα, καλό βράδυ, ευχαριστώ και σ’ αγαπώ.
Τα Απίθανα Νηπιάκια μας αφού ευχαρίστησαν την κ. Σοφία στη νοηματική για την πολύ όμορφη εμπειρία που μας χάρισε της πρόσφεραν ένα δωράκι που της έφτιαξαν με πολύ αγάπη!!!
Κυρία Σοφία σ’ ευχαριστούμε μέσα από τα βάθη της καρδιά μας και ελπίζουμε να μας ξανά έρθεις του χρόνου
Πατήστε επάνω για να ξεφυλλίστε το άλμπουμ με τις φωτογραφίες από την επίσκεψη
Customize your own photo slideshow |
Ένα δωράκι για την κυρία Σοφία φτιαγμένο με πολλή αγάπη από τα χεράκια μας!!!
This free picture slideshow customized with Smilebox |
Μιλάω διαφορετικά, μιλάω τώρα και στα Αγγλικά
Σήμερα είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε και να συμμετέχουμε σ’ ένα μάθημα διαφορετικό!!! Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό υποδεχτήκαμε νωρίς το πρωί τη μανούλα μας και καθηγήτρια Αγγλικών την κ. Λέλα Πολιούδη στο ρόλο της δασκάλας. Η κ. Λέλα μέσα από μία εκπληκτική και μοναδική παρουσίαση πρόσφερε στα παιδιά μας μια υπέροχη εμπειρία!!! Έκανε με τα “Απίθανα Νηπιάκια” μας μάθημα στα Αγγλικά.
Γνωρίσαμε την Αγγλία και τα αξιοθέατά της, συστηθήκαμε στους συμμαθητές μας στα Αγγλικά, τραγουδήσαμε αγγλικά τραγουδάκια, μάθαμε τα γραμματάκια του Αγγλικού αλφάβητου και κάποιες λεξούλες, μετρήσαμε από το 1 μέχρι το 10 και δεν τελειώσαμε εδώ… δώσαμε ραντεβού ξανά το Σεπτέμβριο με τη νέα σχολική χρονιά!!!
Κυρία Λέλα σας ευχαριστούμε για τη μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία που μας χαρίσατε και σας περιμένουμε πάλι το Σεπτέμβρη!!!
Πατήστε επάνω για να ξεφυλλίστε το άλμπουμ με τις φωτογραφίες από την παρουσίαση
Create a free picture slideshow |
Τα “Απίθανα” Νηπιάκια αποχαιρετούν τον κ. 2Π
Αγαπημένε μας 2Π,
σ’ ευχαριστούμε που ήρθες στο σχολείο μας και μας έκανες τρελή παρέα. Με τη φαντασία μας και σκάφος τα μπαλόνια μας, μας ταξίδεψες και επισκεφτήκαμε πολλές χώρες και γνωρίσαμε τον τρόπο που ζουν άλλοι άνθρωποι σε άλλες χώρες του πλανήτη .
Θα θέλαμε να σου ζητήσουμε να πας σε όλα τα σχολεία για να σε γνωρίσουν και άλλα παιδιά. Να περάσεις καλά στα υπόλοιπα ταξίδια σου και σου ευχόμαστε καλή τύχη.
Με όλη μας την Αγάπη
Τα «Απίθανα» Νηπιάκια
Του 17ου Νηπιαγωγείου Γιαννιτσών
Picture slideshow created with Smilebox |
Ένα μικρό πειρατικό καράβι – Κουκλοθέατρο
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2015 “Η εκπαίδευση στον στόχο ξανά!”.
Το μικρό πειρατικό καράβι αρμένιζε για μέρες στον ωκεανό. Οι 4 πειρατές, ο Τζόσουα, η Κόνα, η Σεφαγιάτ και η Μαλάλα, μελετούσαν τον χάρτη του χαμένου θησαυρού αλλά ακόμα δεν είχαν καταφέρει να εντοπίσουν που ήταν κρυμμένο το σεντούκι, στο οποίο ήταν φυλακισμένες όλες οι λέξεις του κόσμου.
Όλες ή μήπως είχαν ξεφύγει κάποιες;
Έπρεπε οπωσδήποτε να το βρουν…
Ακούγεται μπερδεμένο αλλά, αν δεν υπάρχουν λέξεις, που θα διδάσκονται τα παιδιά στα σχολεία, πώς θα μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν;
Όχι όχι, οι λέξεις δεν είχαν κρυφτεί, ούτε είχαν θυμώσει, ο κύριος Αναλφάβητος τις είχε αρπάξει από τα σχολεία, τα βιβλία και τα τετράδια των παιδιών. Πολλοί λέγανε ότι ήταν ένας πολύ κακός άνθρωπος, που μισούσε τα γράμματα και γι’ αυτό τα έκανε αυτά.
Ήταν όμως πράγματι έτσι;
Ένα μικρό πειρατικό καράβι γιατί πως αλλιώς θα έστελναν τη λέξη που θα ταξιδέψει, για να μάθουν τα παιδιά να λένε και να γράφουν λέξεις.
Ένα πρωινό η Κόνα πήρε το καλάμι της και ξεκίνησε το ψάρεμα. Είχε βυθιστεί στις σκέψεις της, όταν ξαφνικά το καλάμι της βάρυνε απότομα. Η Κόνα κρατήθηκε από την κουπαστή του καραβιού για να μην πέσει στη θάλασσα και άρχισε να φωνάζει τον Τζόσουα, τη Σεφαγιάτ και την Μαλάλα για να την βοηθήσουν. Φανταστείτε την έκπληξή τους, όταν μετά από λίγη ώρα έβγαλαν από το βυθό μια μουσκεμένη και αρκετά ταλαιπωρημένη λέξη. Η λέξη πήρε μια ανάσα και εξήγησε στην παρέα των πειρατών την περιπέτειά της. Είχε καταφέρει να δραπετεύσει από τα δίχτυά του κυρίου Αναλφάβητου και τώρα έψαχνε βοήθεια για να απελευθερώσει και τις υπόλοιπες λέξεις. Οι 4 πειρατές δεν δίστασαν ούτε μια στιγμή. Δέχτηκαν αμέσως να βοηθήσουν τις λέξεις. Η Μαλάλα τότε πρότεινε να πάνε κόντρα στο ρεύμα γιατί αυτό ήταν που έφερε τη λέξη μέχρι εδώ. Πάλευαν μέρες κόντρα στο ρεύμα, ώσπου κάποτε φτάσανε σε μια στεριά και τα πρώτα πράγματα που αντίκρισαν ήταν ψηλά κτίρια, ουρανοξύστες, πολλά αυτοκίνητα και ένα τεράααααααστιο άγαλμα. Δεν έχασαν καιρό, κρύψανε τη λέξη στην τσέπη τους και άρχισαν να ψάχνουν λέξεις σε όλη την πόλη. Μα λέξεις δεν υπήρχαν πουθενά! Οι ταμπέλες ήταν άδειες, τα βιβλιοπωλεία πουλούσαν άδεια βιβλία, τα σχολεία ήταν κλειστά. Ξαφνικά ακούστηκαν περίεργες και παράξενες φωνές και κάτι χρατς-χρουτς. Οι 4 πειρατές κοιτάξαν ολόγυρα μα δεν είδαν κανέναν. Οι φωνές όμως επέμειναν! Τέντωσαν τότε τα αυτιά τους και μετά από λίγο κατάλαβαν ότι οι φωνές και οι ήχοι έρχονταν από το καπάκι του υπονόμου. Το σήκωσαν με προσοχή και είδαν, μα δεν πίστευαν στα μάτια τους, είδαν 2 μικρές λαχανιασμένες λέξεις. Οι λέξεις εξήγησαν ότι το είχαν σκάσει από κλειδωμένο σεντούκι του κύριου Αναλφάβητου και έψαχναν για βοήθεια. Οι πειρατές έκρυψαν τις καινούργιες λέξεις στις τσέπες τους, χώθηκαν στον υπόνομο και αφού περπάτησαν για αρκετή ώρα έφτασαν στο υπόγειο ενός κτηρίου. Οι λέξεις τους οδήγησαν στο σεντούκι και εκεί με 2-3, μπορεί και περισσότερα, χτυπήματα οι πειρατές άνοιξαν το σεντούκι. Οι λέξεις πετάχτηκαν από μέσα και ευθύς αμέσως άρχισαν να τραγουδάνε, να χορεύουνε και όλες μαζί φτιάξανε ένα ωραίο παραμύθι και άρχισαν να το διηγούνται. Κάνεις, μα κάνεις δεν πρόσεξε ότι ο κύριος Αναλφάβητος ήταν κρυμμένος σε μια γωνιά και τους κοιτούσε όλη αυτή την ώρα. Όταν τελικά τον είδαν τους κόπηκε η ανάσα. Αδίκως βέβαια, γιατί, αν τον παρατηρούσαν καλύτερα, θα έβλεπαν ότι από τα μάτια του κυλούσε ένα δάκρυ. Ποτέ στη ζωή του δεν είχε ακούσει ή διαβάσει ένα παραμύθι. Και ένιωσε τόσο ωραία τώρα που το άκουγε από τις λέξεις! Όταν τον ρώτησαν οι πειρατές και οι λέξεις γιατί κλαίει, εκείνος απάντησε ότι κλαίει για όλα τα παραμύθια που ποτέ κανείς δεν του έμαθε να διαβάζει, γιατί πότε του δεν πήγε σχολείο. Ο κύριος Αναλφάβητος ήταν πολύ χαρούμενος που θα μάθαινε να γράφει και να διαβάζει λέξεις και από την πολύ χαρά του ήρθε και μια φανταστική ιδέα! Εξήγησε σε όλους ότι βρίσκονταν στη Νέα Υόρκη και μάλιστα στο κτήριο, όπου σε λίγους μήνες οι Υπουργοί του κόσμου θα συζητούσαν πώς θα τα καταφέρουμε όλα τα παιδιά να πηγαίνουν σχολείο. Σκέφτηκε λοιπόν να μιλήσει και αυτός στους Υπουργούς για το σχολείο!
– Ποτέ δεν είναι αργά, φώναξε μια λέξη! – Ναι, ναι, φώναξαν όλες μαζί και άρχισαν να ανακατεύονται όλες μαζί και να φτιάχνουν καινούργιες λέξεις!
http://education.actionaid.gr/files/File/GAW/GAW%202015/Card%201.pdf
Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2015 “Η εκπαίδευση στον στόχο ξανά!”.
Τα “Απίθανα” Νηπιάκια μας, παίρνουν μέρος στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 27 Απριλίου-3 Μαΐου 2015
“Η εκπαίδευση στον στόχο ξανά!”.
«Ένα βιβλίο, ένα μολύβι, ένα παιδί και ένας δάσκαλος μπορούν να αλλάξουν τον κόσμο»
Τι είναι η Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση;
Πρόκειται για μια εβδομάδα γεμάτη εκδηλώσεις και δράσεις μαθητών, οι οποίες πραγματοποιούνται κάθε άνοιξη, κυρίως από σχολεία, σε πάνω από 100 χώρες στον κόσμο. Κατά την εβδομάδα αυτή τα παιδιά υπενθυμίζουν με δημιουργικούς και γεμάτους φαντασία τρόπους στους ηγέτες του κόσμου τις δεσμεύσεις τους σχετικά με την εκπαίδευση και προωθούν το μήνυμα για την ουσιαστική κατοχύρωση του δικαιώματος πρόσβασης στην εκπαίδευση κάθε παιδιού. Πάνω από 10 εκατομμύρια παιδιά παγκοσμίως παίρνουν μέρος κάθε χρόνο στην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση!
Σκοπός της φετινής δράσης είναι να δημιουργηθεί ένα βίντεο το οποίο θα το στείλουμε στον εκπρόσωπο της ελληνικής κυβέρνησης ο/η οποίος/α θα ταξιδέψει τον Σεπτέμβρη στη Νέα Υόρκη. Στο βίντεο θέλουμε να σχηματίζουμε ένα μήνυμα δυνατό όπου θα φαίνεται η μαζική και δημιουργική συμμετοχή των παιδιών και των εκπαιδευτικών τους, ένα μήνυμα που θα τους ζητάμε να αναλάβουν δράση και να παίξει και η χώρα μας ενεργό ρόλο στις διεργασίες αυτές.
Το μήνυμά είναι αυτό: Σε αυτό το βίντεο θα συμμετέχουν σχολεία μέσα από τη φωτογραφία της λέξης που θα επιλέξουν και θα φωτογραφίσουν!
Επιλέγουν μια λέξη η οποία θα συμπληρώνει τη φράση:
Θέλω να πηγαίνω σχολείο για να …
http://education.actionaid.gr/files/File/GAW/GAW%202015/GAW%20Leaflet.pdf
Παρακολουθήσαμε με προσοχή το βίντεο: “Βόλτα στα σχολεία του κόσμου“…
Παρατηρήσαμε τις εικόνες… συζητήσαμε με τα παιδιά… σκέψεις πολλές… προβληματισμοί και συναισθήματα… πόνος, λύπη, απογοήτευση, αδικία… απαντήσει αποστομοτικές…
Γιατί θέλω/μ’ αρέσει να πηγαίνω σχολείο;
γιατί μαθαίνω σημαντικά πράγματα… γιατί θα έχω φίλους… γιατί ζωγραφίζουμε… γιατί έχουμε σχολείο… γιατί διαβάζουμε παραμύθια… γιατί φτιάχνουμε φανταστικά πράγματα… γιατί έχουμε βιβλία και παιχνίδια… γιατί παίζω με τους φίλους μου… γιατί νιώθω ευτυχία… γιατί έχουμε τις καλύτερες κυρίες… κ.α.
Δημιουργήσαμε έναν “ΗΛΙΟ” φωτεινό… έναν “ΗΛΙΟ” γεμάτο επιθυμίες … έναν “ΗΛΙΟ” γεμάτο συνθήματα όπου τα παιδιά καταθέτουν τις απόψεις τος: “Γιατί θέλουν να έρχονται στο σχολείο…
Photo slideshow customized with Smilebox |
Τα Μακρινά Ταξίδι του 2Π
Το ταξίδι μας με συνταξιδιώτη τον κ. 2Π (Παγκόσμιος Πολίτης) συνεχίζεται… χώρες μακρινές, χώρες διαφορετικές (Λονδίνο, Νέα Υόρκη, Κένυα, Γκάνα, Τσέτσερε Σιέρα Λεόνε…) Κάθε χώρα ένα μυστικό… μικρό και ταυτόχρονα μεγάλο… τοπικό και συνάμα παγκόσμιο… άνθρωποι διαφορετικοί, άνθρωποι ξεχωριστοί, γλώσσες και συνήθειες διαφορετικές, εμπειρίες μοναδικές… είναι ωραίο να κάνεις φίλους, είναι ωραίο να σε βάζουν οι άλλοι στην παρέα τους. “ΕΓΩ – ΕΜΕΙΣ – ΟΛΟΙ” Όλα τόσο διαφορετικά, όλα τόσο μοναδικά και ξεχωριστά… Όλος ο πλανήτης είναι ένα μικρό χωριό που όλα αλληλοσυνδέονται κι εμείς πολίτες αυτού του κόσμου που πρέπει να βρούμε τη θέση μας, το ρόλος μέσα σ’ αυτόν. “ΑΔΙΚΙΑ – ΠΕΙΝΑ – ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ – ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ -ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΙΣΜΟΣ” Τι μπορούμε να κάνουμε γι αυτά;
Photo slideshow created with Smilebox |
Διαβάσαμε το Παραδοσιακό Παραμύθι Νοτίου Αφρικής με τίτλο: “Ο Τυφλός και ο Κυνηγός”
«Γιατί βλέπει με τα αφτιά του και ακούει με την καρδιά του»…
“Ο Τυφλός και ο Κυνηγός”
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας τυφλός που ζούσε με την αδερφή του σε μια καλύβα στο δάσος. Ο τυφλός ήταν πολύ έξυπνος και γνώριζε πολύ περισσότερα πράγματα για τον κόσμο από αυτούς που είχαν αετίσια μάτια. Οι άνθρωποι πήγαιναν να τον συμβουλευτούν και όλα όσα τους έλεγε ήταν πάντα σωστά. Κι όλοι κουνούσαν το κεφάλι τους με έκπληξη και έλεγαν, «τυφλέ πως γίνεται να είσαι τόσο σοφός;». Κι ο τυφλός χαμογελούσε κι έλεγε: «Γιατί βλέπω με τα αφτιά μου και ακούω με την καρδιά μου».
Κάποτε η αδερφή του τυφλού ερωτεύτηκε έναν κυνηγό και σύντομα τον παντρεύτηκε. Ο κυνηγός ήρθε να ζήσει στην καλύβα, αλλά δεν είχε χρόνο για τον αδερφό της γυναίκας του. «Τι αξία έχει ένας άνθρωπος που δεν βλέπει» έλεγε και η γυναίκα του, του απαντούσε: «κι όμως άντρα μου ξέρει περισσότερα για τον κόσμο απ’ αυτούς που βλέπουν».
Ο τυφλός ζητούσε συχνά απ’ τον κυνηγό να τον πάρει μαζί του στο κυνήγι, αλλά εκείνος πάντοτε αρνιόταν. Μια μέρα γύρισε στο σπίτι με κέφια και μεγάλο θήραμα. Είπε τότε στον τυφλό πως την άλλη μέρα θα τον έπαιρνε μαζί του. Ξεκίνησαν την επόμενη, με τα βέλη και τα ακόντια και ο κυνηγός οδηγούσε τον τυφλό από το χέρι. Εκεί που περπατούσαν λέει ο τυφλός… «σςςςς, ένα λιοντάρι, υπάρχει ένα λιοντάρι, αλλά δεν θα μας πειράξει, έχει φάει και κοιμάται βαθιά». Πιο κάτω συνάντησαν το λιοντάρι να κοιμάται και δεν τους πείραξε. Περπάτησαν λίγο ακόμα και ξαφνικά σταματά ο τυφλός, «σςςςς, ένας ελέφαντας, βρίσκεται μέσα σε μια λίμνη κι έτσι δεν θα μας πειράξει». Προχώρησαν και είδαν τον ελέφαντα. «Πως ήξερες για το λιοντάρι και τον ελέφαντα;» ρώτησε ο κυνηγός. «Γιατί βλέπω με τα αφτιά μου και ακούω με την καρδιά μου» απάντησε ο τυφλός.
Έφτασαν μετά από ώρα στο μέρος που θα έβαζαν τις παγίδες. Τις έστησαν και γύρισαν στην καλύβα. Το επόμενο πρωί πήραν το δρόμο για να πάνε στις παγίδες. Ο τυφλός προχωρούσε μόνος και το πόδι του δεν πιάστηκε ούτε σε ένα κλαδί. Μόλις έφτασαν, ο κυνηγός είδε πως στην δική του παγίδα είχε πιαστεί ένα μικρό γκρίζο πουλί ενώ στην παγίδα του τυφλού ένα όμορφο με κόκκινα πράσινα και χρυσαφιά φτερά πουλί. Τότε πήρε το όμορφο πουλί, έδωσε στον τυφλό το μικρό γκρίζο πουλί και πήραν τον δρόμο του γυρισμού.
Περπατούσαν και κάποια στιγμή ο κυνηγός είπε: «Αν είσαι τόσο έξυπνος και βλέπεις με τα αφτιά σου, απάντησε μου σ’ αυτό. Γιατί υπάρχει τόσος θυμός και τόσο μίσος στον κόσμο;» Και ο τυφλός απάντησε: «Γιατί ο κόσμος είναι γεμάτος με ανθρώπους σαν εσένα που παίρνουν ότι δεν τους ανήκει» Και ξαφνικά ο κυνηγός αισθάνθηκε ντροπή, πήρε το μικρό γκρι πουλί και έδωσε στον τυφλό το όμορφο πρασινοκόκκινο χρυσαφί πουλί. «Συγγνώμη» του είπε και συνέχισαν να περπατούν. Τότε ο κυνηγός είπε: «Αν είσαι τόσο έξυπνος και βλέπεις με τα αφτιά σου απάντησε μου στο εξής. Γιατί υπάρχει τόση αγάπη και ευγένεια στον κόσμο;» «Γιατί ο κόσμος είναι γεμάτος με ανθρώπους σαν εσένα, που μαθαίνουν από τα λάθη τους» απάντησε ο τυφλός.
Από εκείνη την ημέρα αν ο κυνηγός άκουγε κάποιον να ρωτά πως γίνεται ο τυφλός να είναι τόσο σοφός, έβαζε το χέρι του γύρω από τους ώμους του τυφλού και έλεγε:
«Γιατί βλέπει με τα αφτιά του και ακούει με την καρδιά του»…
Τα “Απίθανα Νηπιάκια”, ο κ. 2Π & η κ. “Φαντασία” σ’ ένα μοναδικό “ταξίδι”
Το κουδούνι χτύπησε και ένας κύριος μας παραδίδει μια βαλίτσα… μια παράξενη βαλίτσα. Μα τι έχει μέσα και ποιος θα ταξιδέψει; Μια κούκλα!!! Μια κούκλα που αναδιπλώνεται μπροστά στα έκπληκτα ματάκια των παιδιών μας και κάθεται δίπλα μας, στην παρέα μας… Μια κούκλα που αντιπροσωπεύει έναν Πολίτη… έναν πολίτη που έχει ταξιδέψει και έχει επισκεφθεί πολλά μέρη του κόσμου, έχει γνωρίσει πολλούς διαφορετικούς ανθρώπους και σήμερα επισκέπτεται στη δική μας τάξη και μας φέρνει τις εντυπώσεις του. Το όνομά του “2Π”
Ένα μοναδικό “ταξίδι” δημιουργίας ενός νέου ονειρεμένου κόσμου…με “σκάφος” τα μπαλόνια μας…“οδηγό” την κ. “Φαντασία” μας…“συνοδοιπόρο” τον κ. 2Π… & “προορισμό” τα σχολεία στις Χώρες του κόσμου!!! Ένα “ταξίδι” γεμάτο εικόνες, εκπλήξεις, απορίες, προβληματισμούς!!!
Ο 2Π είναι ένας Πολίτης του Κόσμου. Μέσα από τα ταξίδια του σε 5 χώρες του κόσμου μοιράζεται με τα παιδιά τις εμπειρίες και τις εικόνες που μάζεψε καθώς και τους προβληματισμούς του σχετικά με κάποια από τα παγκόσμια ζητήματα που απασχολούν την ανθρωπότητα. Ταυτόχρονα ξεδιπλώνει τα χαρακτηριστικά του Ενεργού Πολίτη, ευαισθητοποιώντας τα παιδιά να δράσουν για έναν κόσμο πιο δίκαιο.
Η Λούνα της καρδιάς μας!!!
Το όνομα της είναι Λούνα, είναι ράτσας Λαμπραντόρ και κατέχει μια πρωτιά. Αποτελεί τον μοναδικό σκύλο θεραπείας στη χώρα μας με πτυχίο! «Διδάξει» στο ειδικό σχολείο Γιαννιτσών σε παιδιά στα πλαίσια ενός καινοτόμου προγράμματος για την εναλλακτική εκπαίδευση των μαθητών. Η 19 μηνών Λούνα αποτελεί έναν σκύλο-θαύμα. Έχοντας μεγαλώσει σε κτήμα στο Ροδοχώρι Νάουσας, είναι το μοναδικό σκυλί θεραπείας που έχει εκπαιδευτεί από Έλληνα εκπαιδευτή, αντίθετα με τα άλλα δύο σκυλιά ίδιας «ειδικότητας» στη χώρα μας, τα οποία έχουν εκπαιδευτεί στο εξωτερικό.
«Η Λούνα πέρασε από ειδική επιτροπή στην Ιταλία που πιστοποιεί ότι είναι σκύλος θεραπείας και βοηθός ατόμων με κινητικά προβλήματα, όπως αναφέρει το πτυχίο της. Η εκπαίδευσή της είναι να βοηθά άτομα με κινητικά προβλήματα. Φέρνει για παράδειγμα ξύλα για το τζάκι σπρώχνοντας το καρότσι ή μπορεί να ανοίξει το ψυγείο ή ένα ντουλάπι» περιγράφει η κα Σοφία Μιχαηλίδου, εκπαιδεύτρια της σκυλίτσας. «Είναι ειδικά εκπαιδευμένη να βοηθήσει άτομα με προβλήματα υγείας, όπως αυτιστικά παιδιά ή με σύνδρομο Ντάουν; Ο σκύλος βοηθά τα παιδιά να δείξουν την αγάπη τους χωρίς να χρειάζεται να μιλούν. Είναι για αυτά ένας φίλος που δεν θα τα κρίνει αν μπορούν να τρέξουν, να παίξουν ή να μιλήσουν. Με τη βοήθειά του εξωτερικεύουν τα συναισθήματα αγάπης, αφοσίωσης και υπευθυνότητας. Το πιάνουν, το χαϊδεύουν, το σφίγγουν ή το διώχνουν, αν δεν το θέλουν κοντά τους.»
Σήμερα είχαμε τη χαρά και την τιμή τα “Απίθανα Νηπιάκια” μας και οι “Μαργαρίτες και τα Μαργαριτάκια” μας, να έρθουν σε επαφή με το υπέροχο Labrador, τη ¨Λούνα η οποία μας επισκέφτηκε μαζί με την κυρία Σοφία Μιχαηλίδου, εκπαιδεύτρια της σκυλίτσας. Τα παιδιά ενθουσιασμένα άκουγαν την κυρία Σοφία να τους μιλάει για τη Λούνα… έπαιξαν μαζί της, τη χάιδεψαν, τη χάρηκαν και η Λούνα ανταποκρινόταν με πολλή χαρά, κέφι και υπομονή. Πριν μας αποχαιρετήσει τα παιδιά της χάρισαν ένα δωράκι που έφτιαξαν με τα χεράκια τους με πολλή αγάπη, “ένα κόκαλο” στολισμένο με αγάπη στέλνοντάς και το μήνυμα: “Λούνα σε ευχαριστούμε και πολύ σε αγαπούμε”!!!
Make your own photo slideshow |
Η Λούνα, μαζί με την εκπαιδεύτριά της Σοφία Μιχαηλίδου, μας χάρισαν μια μοναδική εμπειρία .
Σ’ Ευχαριστούμε Λούνα, πολύ σε Αγαπούμε!!!
Όταν έφυγε η Λούνα ζωγραφίσαμε τις εντυπώσεις μας από την επίσκεψη
Photo slideshow generated with Smilebox |
- 25η Μαρτίου
- 28η Οκτωβρίου
- Actionaid
- UNICEF
- Αγιασμός
- Ανακοινώσεις
- Ανακύκλωση
- Άνοιξη
- Απελευθέρωση των Γιαννιτσών
- Απόκριες
- Άρθρα για Γονείς
- Ασφάλεια στο Διαδίκτυο
- Βιβλίο
- Γη – Ηφαίστεια – Σεισμοί
- Γιορτή μητέρας
- Δανειστική Βιβλιοθήκη
- Διατροφή
- Διαφορετικότητα
- Διδακτικές Ενότητες
- Εγώ κι εσύ γινόμαστε εμείς
- Εθελοντισμός
- Έθιμα
- Ειρήνη
- Έλα Αίσωπε παππού!!!
- Εξ αποστάσεως διδασκαλία
- Εορτολόγιο
- Επισκέψεις
- Ευχές
- Η Ελιά και το λάδι
- Ηλιακό Σύστημα
- Θηλασμός
- ΚΑΛΩΣΟΡΙΣΜΑ
- Κανόνες
- Κουκλοθέατρο
- Κυκλοφοριακή Αγωγη
- Μήνες
- Μουσική
- Μύθοι
- Ο Κήπος των Συναισθημάτων
- Ο Κήπος των Συναισθημάυων
- Ο κύκλος του νερού
- Ο Χρόνος
- Οικογένεια
- Παγκόσμιες ημέρες
- Παιχνίδια με τα Ονόματα
- Παραμύθια
- Παραστάσεις
- Πάσχα
- Πλανήτες
- Πολυτεχνείο
- Πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων
- Πρωτομαγιά
- Σαν σήμερα
- Στοματική υγιεινή
- Σχολείο
- Σχολικές Γιορτές
- Σχολικές Εκδηλώσεις
- Τα παιδιά της γης
- Το όνομά μου
- Το σώμα μου
- Τραγούδια
- Φθινόπωρο
- Χειμερία Νάρκη
- Χειμώνας
- Χριστούγεννα
- Χριστουγεννιάτικη Γιορτή
- 10ο Νηπιαγωγείο Θήβας
- 1o Νηπιαγωγείο Γαργαλιάνων
- 28ο Νηπιαγωγείο Ευόσμου
- 35ο Νηπιαγωγείο Περιστερίου
- 3ο Νηπιαγωγείο Ηγουμενίτσας
- 3ο Νηπιαγωγείο Κορδελιού
- 4ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας
- 6ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας
- 9ο Νηπιαγωγείο Ελευθερίου Κορδελιού
- Alfavita
- e-Νηπιαγωγείο
- Nipio. Net
- Powerpoint- Θέματα Προσχολικής Ηλικίας
- Selides
- Sparklebox
- Αγιολόγιο
- Άκου και ξεφύλλισε…
- Αλεξάνδρα Καππάτου Ψυχολόγος – Παιδοψυχολόγος
- Αρχεία Βοήθειας χρήσης Ιστολογίου στο ΠΣΔ
- Ασφάλεια στο Διαδίκτυο-Ενημερωτικός Κόμβος ΠΣΔ
- Δημιουργικό Νηπιαγωγείο
- Διαδραστικά και Εκπαιδευτικά Παιχνίδια σε αγγλικά, γαλλικά και ελληνικά
- Δικτυακή πύλη sch.gr
- Εκπαιδευτικά clipart για κάθε περίπτωση
- Εκπαιδευτικές Κοινότητες και Ιστολόγια ΠΣΔ
- Εκπαιδευτικές ταινίες (videos)
- Εκπαιδευτική Βιβλιοθήκη Τάσου Ανθουλιά
- Εκπαιδευτικό Υλικό για το Νηπιαγωγείο
- Η Πύλη της Ψυχολογίας
- Η Χώρα του ποτέ ..(μη λες ποτέ..)
- Ιδέες για Νηπιαγωγγούς
- ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΙΑΤΡΙΚΗΣ
- ΜΑΘΑΙΝΩ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
- Νηπιαγωγείο Εξοχής
- Νηπιαγωγοί Πέλλας
- Ομάδα Ειδικών Ψυχικής Υγείας
- Ονειροχώρα
- Παιχνίδι Ανακύκλωσης
- Παιχνίδια
- Παρεούλα
- Περιβαλλοντικό Χωριό
- Προ-σχολικά
- Ταξίδι στη χώρα των παιδιών
- Ταξίδι στη χώρα…των παιδιών!!!
- Το Νηπιαγωγείο Σήμερα
- Το Περιβόλι της Γιαγιάς
- Το Χαμομηλάκι & το Παιδί
- Υλικό γιορτών
- Φύλλα Εργασίας για το Νηπιαγωγείο
- Χαρταετοί