Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πολεμικό Μουσείο Χαλκίδας

Οκτ 202428

Προγραμματίζοντας την εορταστική εκδήλωση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 με χαρά πραγματοποιήσαμε την Τρίτη 22 Οκτωβρίου την εκπαιδευτική μας εκδρομή στο Πολεμικό Μουσείο της πόλης μας , έναν χώρο που αποτελεί ένα ζωντανό «κύτταρο» της ιστορίας μας που αποδίδει σεβασμό και τιμή στις θυσίες των προγόνων μας. Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε την στρατιωτική ιστορία των Ελλήνων στα χρόνια των πολέμων. Με τις γνώσεις του ένστολου ξεναγού του Μουσείου περιηγηθήκαμε στους εκθεσιακούς του χώρους όπου φιλοξενούνται μοναδικά και σπάνια κειμήλια από την Ενετοκρατία και την Επανάσταση του 1821 έως τη σύγχρονη ιστορία, μέσα από συλλογές όπλων, στρατιωτικές στολές, αρχειακό και φωτογραφικό υλικό, πίνακες , έργα τέχνης, καθώς και διοράματα σημαντικών ιστορικών γεγονότων. Επίσης, πολύ εντυπωσιακές ήταν οι αναπαραστάσεις από πτώσεις με αλεξίπτωτο και από τον πόλεμο της Κορέας.Τα παιδιά άκουσαν με προσοχή τον υπεύθυνο να τους εξηγεί και να απαντά  με  υπομονή στις ερωτήσεις τους για τα εκθέματα , μιας και η επίσκεψη στο Πολεμικό Μουσείο ήταν για τα περισσότερα πρωτόγνωρη εμπειρία.

σ3Σ2 5Σ1 3Σ3 4Σ4 2Σ2 4σ4Σ1 2Σ4 1Σ2 3Σ1 1Σ3 3Σ 2Σ1Σ2 2Σ2

Σ3 1Σ2 1Σ 1ΣΣ3Σ4

Φίνο Φθινοπωράκι!

Οκτ 202422

Καλώς ήρθες Φθινόπωρο με τα υπέροχα χρώματα και αρώματά  σου! Καφέ, κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, μωβ, γκρι μια πανδαισία χρωμάτων,αρωμάτων αλλά και γεύσεων μέσα από τους γλυκούς καρπούς όπως: σταφύλια, ρόδια, μήλα, πορτοκάλια, μανταρίνια έρχεται να κατακλύσει την καθημερινότητά μας μέσα από  την γλυκιά  εποχή του Φθινοπώρου.Μέσα στο Φθινόπωρο μπαίνω και….. ακούω, βλέπω, παρατηρώ, μυρίζω, γεύομαι, αισθάνομαι, απολαμβάνω…τι συμβαίνει το Φθινόπωρο;

Όλοι μαζί  στην παρεούλα μιλήσαμε για τους μήνες της εποχής, τις αλλαγές στη φύση, τα λουλούδια με τις πανέμορφες χρωματικές παραλλαγές τους, για τους αγρότες που ξεκινούν τη σπορά, για την εποχή του τρύγου, τα φρούτα της εποχής, τα λαχανικά του φθινοπώρου, τα ζωάκια που ετοιμάζονται για τον χειμώνα- μαζεύουν πολλούς σπόρους και φτιάχνουν τις φωλιές τους, μιλήσαμε για τα αποδημητικά πουλιά που γυρίζουν σε πιο ζεστές χώρες και για τις αλλαγές στην ενδυμασία μας.

f Το Φθινόπωρο είναι διαχρονική πηγή έμπνευσης για πολλούς καλλιτέχνες οπότε ήταν και η αφορμή για να γνωρίσουμε μεγάλους ζωγράφους όπως: Claude Monet, Henri Fantin-Latour, Wassily Kandinsky, Paul Gauguin, Pierre-Auguste Renoir, Αλέκος Φασιανός , Αγγελίδου Δάφνη, ποιητές όπως ο Ζαχαρίας Παπαντωνίου, Μάρω Λοϊζου, λογοτέχνες και μουσικούς όπως ο Vivaldi που έχουν δημιουργήσει διαχρονικά αριστουργήματα  με θέμα το Φθινόπωρο.

red vineyards at arlesWassily Kandinsky Autumn Landscape with Boats 1908Klimt Birch ForestMillais Autumn LeavesGauguin Landscape Arles Alyscamps Gogh Landscape Treesimages Amarytiga 10 Fasianos Xelidonismata 600x327 1images Amarytiga 11 Aggelidou

Οι μικροί καλλιτέχνες δημιουργούν τις δικές τους ζωγραφιές στα χρώματα του Φθινοπώρου.

φ1φ3φ2

Υπέροχο Φ του Φθινοπώρου από πλαστελίνη

χχ2φ3 1φ3 2φ10

Το   Φ  έγινε φύλλα φθινοπωρινά πάνω στου δέντρου τα κλαδιά….

σσ4

Όμορφες φθινοπωρινές κατασκευές

 

1234

568αβγ

Το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου τσιριτρό το οποίο έχει μελοποιηθεί.

Σε μια ρώγα από σταφύλι
έπεσαν οχτώ σπουργίτες
και τρωγόπιναν οι φίλοι.
Τσίρι – τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί, τσιριτρό!

Έχτυπούσανε τις μύτες
και κουνούσαν τις ουρές
 κι είχαν γέλια και  χαρές.
Τσίρι -τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί, τσιριτρό!

Πώ πω πώ πω σε μια ρώγα
φαγοπότι και φωνή!
την αφήκαν αδειανή.
Τσίρι -τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί, τσιριτρό!

Και μέθυσαν κι ολημέρα
πάνε δώθε, πάνε πέρα,
τραγουδώντας στον αέρα:
Τσίρι -τίρι, τσιριτρό,
τσιριτρί, τσιριτρό!

 

 

Δημιουργία μαθητικού λογαριασμού στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Οκτ 20249

 Δημιουργία μαθητικού λογαριασμού

10ο Νηπιαγωγείο Χαλκίδας

Η δημιουργία μαθητικού λογαριασμού μαθητών προνηπίων και όσων μαθητών δεν διαθέτουν ήδη λογαριασμό μπορεί να γίνει άμεσα από τους γονείς/κηδεμόνες με εγγραφή από τη σελίδα https://register.sch.gr/students/.Σχετικό μήνυμα έχει σταλεί στις 30/9/2024 και επαναλαμβάνεται στο τέλος του παρόντος.

Ο διαχειριστής μαθητικών λογαριασμών του σχολείου, σε περίπτωση που ο κηδεμόνας αδυνατεί να δημιουργήσει λογαριασμό μαθητή , μπορεί να δημιουργήσει το λογαριασμό αυτός  μέσω του https://register.sch.gr/students/admins.

Για τη δημιουργία απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του κηδεμόνα/γονέα που θα  πρέπει να λαμβάνεται με το   ‘Εντυπο γονικής συναίνεσης  (Διαθέσιμο και στην σελίδα https://register.sch.gr/students/docs.php)

Άλλες δυνατότητες διαχείρισης.

Ο διαχειριστής μαθητικών λογαριασμών του κάθε σχολείου, έχει και τις εξής δυνατότητες που παρέχονται στην εφαρμογή διαχείρισης μαθητικών λογαριασμών.Ø   Ενημέρωση του κηδεμόνα, για τα στοιχεία που απαιτούνται για την ολοκλήρωση της εγγραφής μαθητή από τον κηδεμόνα (αριθμός μητρώου μαθητή κ.α. όπως αυτά αναγράφονται στο mySchool).

Ø   Γνωστοποίηση ονόματος χρήστη και ορισμό νέου κωδικού πρόσβασης σε μαθητή/τρια που έχει ξεχάσει τα στοιχεία πρόσβασης του.Ø   Ορισμός νέου  κωδικού πρόσβασης μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που ζητηθεί από τον κηδεμόνα.Σύμφωνα με την εγκύκλιο (20/3/2020) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να αποκτήσουν λογαριασμό χρήστη στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), με τον  οποίο μπορούν να έχουν πρόσβαση  στις υπηρεσίες του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ)  (https://www.sch.gr/services).

Παρακαλούμε για την ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων των μαθητών/τριών Νηπιαγωγείων αλλά και κάθε μαθητή/τριας που μέχρι σήμερα δεν έχει αποκτήσει λογαριασμό χρήστη στο ΠΣΔ για την δυνατότητα αυτή.

Η δημιουργία λογαριασμού για τους μαθητές μπορεί να  γίνει είτε από τον γονέα/κηδεμόνα είτε από το σχολείο (με την σύμφωνη γνώμη του γονέα/κηδεμόνα).

Δημιουργία λογαριασμού μαθητή από τον γονέα ή κηδεμόνα

Η εγγραφή γίνεται από τη σελίδα  https://register.sch.gr/students.  Στην ίδια σελίδα μπορεί να φτάσει κάποιος από την πύλη του ΠΣΔ www.sch.gr ακολουθώντας το σύνδεσμο «Εγγραφή».

  1. Η εγγραφή γίνεται από τον γονέα ή κηδεμόνα του μαθητή/τριας.  Στη σελίδα υπάρχουν σχετικές οδηγίες τις οποίες θα πρέπει να ακολουθήσουν ώστε η εγγραφή να είναι επιτυχής. Δείτε αναλυτικά τον οδηγό έγγραφής: https://register.sch.gr/students/docs20/StudentsRegisterHelp.pdf
  1. Απαιτείται η συμπλήρωση του Αριθμού Μητρώου του μαθητή.  Οι γονείς μπορούν να βρουν τον Αριθμό μητρώου μαθητή είτε στους Ελέγχους Προόδου των μαθητών του προηγούμενου έτους (αν δεν έχει γίνει αλλαγή σχολείου), είτε στην «Βεβαίωση φοίτησης μαθητή/τριας σε σχολείο» (https://www.gov.gr/upourgeia/upourgeio-paideias-kai-threskeumaton/paideias-kai-threskeumaton/attending-school ), είτε να τους τον γνωστοποιήσει το σχολείο.
  2. Τονίζουμε στον γονέα/κηδεμόνα την αναγκαιότητα ορθής αναγραφής της διεύθυνσης e-mail του καθώς επίσης και του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση των στοιχείων μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που αυτά ξεχαστούν.
  1. Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή του/της μαθητή/τριας θα αποσταλεί e-mail με τα στοιχεία εγγραφής στη διεύθυνση e-mail που δήλωσε ο γονέας/κηδεμόνας στην ηλεκτρονική αίτηση.

       Δημιουργία μαθητικού λογαριασμού από το σχολείο σε περίπτωση αδυναμίας του κηδεμόνα:

  1. Το σχετικό διαχειριστικό περιβάλλον βρίσκεται στο https://register.sch.gr/studentsadmin.
  2. Ο  επίσημος λογαριασμός του σχολείου μπορεί να δημιουργήσει και διαχειριστεί μαθητικούς λογαριασμούς.  Σημείωση: Χρησιμοποιείστε τον λογαριασμό (όνομα χρήστη και τον αντίστοιχο κωδικό πρόσβασης) του επισήμου e-mail του σχολείου.
  3. Για τη δημιουργία μαθητικού λογαριασμού από το σχολείο απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του γονέα. Κατεβάστε το έντυπο γονικής συναίνεσης  (Διαθέσιμο και στη σελίδα https://register.sch.gr/students/docs.php)

Παρακαλούμε για την ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων για τη δυνατότητα εγγραφής των μαθητών με σκοπό τη δυνατότητα χρήσης των υπηρεσιών του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου.

Σας ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας  και την εμπιστοσύνη σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

Με εκτίμηση

 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ
Επισκεφθείτε την πύλη του ΠΣΔ: www.sch.gr
Υπηρεσία Υποστήριξης Χρηστών, https://www.sch.gr/helpdesk

Ανακοίνωση-Αγιασμός

Σεπ 20249



Λήψη αρχείου

Καλή σχολική χρονιά!

Σεπ 20247

Μία νέα σχολική χρονιά αρχίζει γεμάτη όνειρα, προσδοκίες και ελπίδα για κάτι ακόμη καλύτερο. Καλωσορίζουμε τους μικρούς μαθητές μας στο όμορφο και χαρούμενο περιβάλλον του Νηπιαγωγείου μας. Ευχόμαστε να έχουν ένα δυνατό ξεκίνημα με πίστη ,αγάπη για τη γνώση και ατελείωτη χαρά μέσα από τις δραστηριότητες  και τις δράσεις που πραγματοποιούνται καθημερινά στο Νηπιαγωγείο!

Καλή σχολική χρονιά 2024-25

 

ΠΙΝΑΚΑΣ

Καλοκαιρινή εκδρομή!

Ιούν 202411

Μια υπέροχη εκδρομή, παρέα με  γονείς-συνοδούς των μαθητών μας, πραγματοποιήσαμε την Παρασκευή 31 Μάϊου στην παραλία των Αλυκών στη Δροσιά. Τα παιδιά είχαν μαζί τους όλα τα απαραίτητα  παιχνίδια για δραστηριότητες στην αμμουδιά όπως: κουβαδάκια, φτυαράκια, καραβάκια, μπάλες και φυσικά τα καπελάκια  τους.Πάνω στην υπέροχη άμμο στήθηκαν πύργοι ,έγιναν ανασκαφές και χάρηκαν την επαφή με τη φύση. Η εκδρομή συνεχίστηκε στον παιδότοπο του διπλανού καταστήματος όπου οι υπεύθυνοι υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά τους μικρούς μαθητές μας οι οποίοι ξεφάντωσαν πάνω στα φουσκωτά παιχνίδια με τσούληθρες, αναρριχήσεις και ποδόσφαιρο στο μικρό γηπεδάκι.Στη δροσερή  σκιά του καταστήματος είχαν την ευκαιρία να γευματίσουν, να ξεκουραστούν και να χαλαρώσουν μετά από αρκετές ώρες παιχνιδιού και διασκέδασης. Φεύγοντας πήραμε μαζί τις υπέροχες αναμνήσεις οι οποίες θα μείνουν ανεξίτηλα χαραγμένες στην καρδιά μας.      

 

81 13

4 156 14

στ 2υ

4o Εργαστήριο Δεξιοτήτων,Θεματικός Άξονας:Δημιουργώ και καινοτομώ-Steαm

Ιούν 20243

Τα STEAM [Science, Tecnology, Engineering,Arts,Mathematics] είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση της μάθησης που χρησιμοποιεί την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά ως σημεία πρόσβασης για την ανάπτυξη της έρευνας, του διαλόγου και της κριτικής σκέψης των μαθητών. Το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές που συμμετέχουν στη βιωματική μάθηση να εμμένουν στην επίλυση προβλημάτων, να μαθαίνουν να συνεργάζονται μέσα από τη δημιουργική διαδικασία. Για τη συγκεκριμένη προσέγγιση επιλέξαμε την ενασχόληση με το αγαπημένο ρομπότ beebot. Πριν όμως ρυθμίσουμε το ρομποτάκι γίναμε εμείς οι ίδιοι ρομπότ. Το ένα παιδί ήταν το ρομπότ και το άλλο ο προγραμματιστής του. Το παιδί ρομπότ έπρεπε να ακολουθήσει τις οδηγίες του προγραμματιστή του για να ακολουθήσει μία διαδρομή για να φτάσει στο συγκεκριμένο σχήμα.

s 2ba

Συνεχίσαμε με το ρομποτάκι –μελισσάκι το οποίο κέρδισε τις καρδιές των μαθητών μας.Η έξυπνη μέλισσα έβαλε τα παιδιά στον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης. Αρχικά το γνωρίσαμε.d

Και έπειτα το προγραμματίσαμε να ακολουθήσει διαδρομές για να φτάσει σε σχήματα, τα χρώματα αλλά και να ακολουθήσει την διαδρομή από τα στάδια της μεταμόρφωσης της πεταλούδας[αυγά-κάμπια,κουκούλι-πεταλούδα].

ikp

Αφού τα παιδιά έπαιξαν αρκετά στη συνέχεια ζωγράφισαν το αγαπημένο τους ρομποτάκι.j

Χορέψαμε τη μουσική του ρομπότ παρακολουθώντας στον υπολογιστή ανάλογο τραγούδι, κάνοντας ρομποτικές κινήσεις.Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ.

mt

Μετά τη ρομποτική ασχοληθήκαμε με την κωδικοποίηση. Ακολουθήσαμε τον κώδικα 1 μώβ 2 ροζ και αποκαλύφθηκε η μυστική ζωγραφιά.

g

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την κωδικοποίηση και σε ένα επόμενο σχέδιο, έγραψαν μόνοι τους τον κώδικα και τον ακολούθησαν φτιάχνοντας το ίδιο σχέδιο με τουβλάκια και άλλα παιχνίδια.

d 1o

Συνεχίσαμε με το μελισσάκι- ρομποτάκι στην αυλή του νηπιαγωγείου με παρὀμοιες δραστηριότητες.

Η μελισσούλα έψαχνε να βρει  λουλούδια για να μαζέψει  νέκταρ. Χρειάστηκε τη βοήθεια των παιδιών. Τα παιδιά βοήθησαν τη μέλισσα και μάζεψαν λουλούδια.

  • Στο προαύλιο χώρο του σχολείου είχαμε μοιράσει λουλούδια- κάρτες. Κάθε κάρτα- λουλούδι είχε ένα γράμμα.
  •     θ
  • Τα παιδιά μάζεψαν τα λουλούδια
  • τ 1ρρ 2  
  • Καθίσαμε στις θέσεις μας και κάθε παιδί είπε δυνατά το γράμμα που του έτυχε. Στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να λύσουν τους γρίφους. Τους έδωσα δύο καρτέλες με κρυφά μηνύματα. Κάθε φορά τους υποδείκνυα ένα λουλούδι και το παιδί που είχε το λουλούδι έγραφε στο κουτάκι το αντίστοιχο γράμμα.
  • πξοκλ
  • Τα παιδιά τα κατάφεραν! Έλυσαν τους γρίφους. Στο τέλος διαβάσαμε δυνατά τις λέξεις, χτυπήσαμε παλαμάκια , βρήκαμε  πόσες συλλαβές έχουν και μετρήσαμε για να δούμε πόσα γραμματάκια έχει η κάθε λέξη.
  • φ

Άνοιξη!

Ιούν 20243

Ήρθε η Άνοιξη και στο σχολείο μας μιλήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρούμε στη φύση. Οι μέρες είναι πιο ζεστές, ο ήλιος λάμπει εκθαμβωτικά και η μέρα μεγαλώνει. Ο ουρανός από γκρίζος τώρα είναι μπλε, τα λουλούδια ανθίζουν, επιστρέφουν τα αποδημητικά πουλιά, έρχονται τα χελιδόνια και τα ζώα ξυπνούν από τη χειμερία νάρκη. Είδαμε  με τα παιδιά σχετικά videos τα συζητήσαμε και φυσικά ζωγραφίσαμε την Άνοιξη με διάφορα υλικά. Φτιάξαμε ανοιξιάτικες ζωγραφιές με νερομπογιές και μαρκαδόρους, z 1

παπαρούνες με χαρτόνι

s 1x

και τυπώματα από  φρούτα και λουλούδια  με σφουγγάρι

.f

Η τεχνική αυτή ενθουσίασε ιδιαίτερα τους μαθητές μας. Είδαμε σε βίντεο τα στάδια μεταμόρφωσης της πεταλούδας.

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων, Θεματικός αξονας: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ -Ενσυναίσθηση και σχολική διαμεσολάβηση

Μάι 202416

Ενσυναίσθηση και σχολική διαμεσολάβηση

Ενσυναίσθηση είναι η ικανότητα να στεκόμαστε, ηθικά, συναισθηματικά πρακτικά, δίπλα στον άλλο, σε αυτή την περίπτωση στο παιδί, να συναισθανόμαστε με αυτό, αλλά όχι για αυτό. Να προσπαθούμε να το καταλάβουμε και ν’ αξιολογούμε τι βιώνει, τι αισθάνεται. Αν ένας μαθητής μας ή ένα κοντινό μας άτομο στενοχωριέται ή πονάει και συναισθανόμαστε πραγματικά τον πόνο του ή όταν χαιρόμαστε με τη χαρά του, σημαίνει αυτό που λέει και η ίδια η λέξη: Συν-αισθάνομαι, προσπαθώ να καταλάβω, να μπω στη θέση του, να μοιραστώ τα ίδια συναισθήματα με εκείνο, αλλά όχι για εκείνο!

Γιατί είναι σημαντική η ενσυναίσθηση στους ενήλικες (δασκάλους, γονείς) για να βοηθήσουν τα παιδιά;

  1. Για να μπορούμε να καταλάβουμε τι πραγματικά χρειάζεται το παιδί!
  2. Για να μπορούμε να δείχνουμε στα παιδιά με το δικό μας παράδειγμα πράξης ζωής, πώς είναι να συμπαραστέκεσαι στους άλλους.
  3. Για να μπορέσουμε να «εμπνεύσουμε» τα παιδιά να αναγνωρίζουν και να χειρίζονται τα συναισθήματά τους.
  4. Για να μπορέσουμε να διδάξουμε στα παιδιά να δέχονται το «τώρα… όπως είναι!                                Η σχολική διαμεσολάβηση από ομηλίκους αποτελεί μία εναλλακτική πρακτική στο παραδοσιακό σύστημα  επίλυσης διαφορών  και συγκρούσεων και τιμωριών από ενηλίκους. Με τη μέθοδο αυτή, τα ίδια
    τα εμπλεκόμενα μέρη προσφεύγουν οικειοθελώς στους συνομηλίκους διαμεσολαβητές και διαμεσολα-
    βήτριες και ακολουθώντας με τη βοήθειά τους μία συγκεκριμένη διαδικασία, ερευνούν τα αίτια της σύγ-
    κρουσής τους, συμφωνούν στη λύση της και δεσμεύονται να τηρήσουν την αμοιβαία συμφωνία.
    Είναι προφανές ότι αυτή η μέθοδος επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων, που βασίζεται στον διάλογο,
    στην ενσυναίσθηση και στην ενεργητική ακρόαση, συμβάλλει στην ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών στη διαχείριση συγκρούσεων (μέσα και έξω από το σχολείο), στη βελτίωση των σχέσεων και γενι-
    κότερα στη δημιουργία ενός υγιούς, θετικού, ασφαλούς και πιο δημοκρατικού σχολικού περιβάλλοντος.
    Η διαμεσολάβηση παρουσιάζει μεταξύ άλλων τα παρακάτω οφέλη:
    • Ενδυναμώνει τους μαθητές και τις μαθήτριες με δεξιότητες και στρατηγικές για τη διαχείριση συγκρούσεων μέσα και έξω από το σχολείο.
    • Βοηθά τους μαθητές και τις μαθήτριες να αποκτήσουν αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση, καθώς και κατανόηση για τα προβλήματα που απασχολούν τους συμμαθητές/τριές τους.
    • Οικοδομεί ισχυρές σχέσεις συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης στη σχολική κοινότητα.
    • Αναπτύσσει χρήσιμα επικοινωνιακά εργαλεία και συμβάλλει στη διευκόλυνση της μαθησιακής διαδικασίας μέσα σε ένα εποικοδομητικό και δημιουργικό σχολικό περιβάλλον.    Για να μπορέσουμε εκφράσουμε και να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας πρέπει  να τα γνωρίσουμε. Παρακολουθούμε ένα εκπαιδευτικό  βίντεο

    Συναισθήματα

    Μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας

     

    Για  να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας  βοήθησε πολύ η ζωγραφική. Ζωγραφίζοντας διασκεδάσαμε και καταλάβαμε ότι όλα τα συναισθήματα μπορούμε να τα νιώσουμε αλλά το σημαντικό είναι πως να τα διαχειριστούμε.

    .4 14 26 16 28 18 210 110 23 13 25 15 27 1 17 2Πρ

    Με αφορμή μία διαφωνία ανάμεσα σε δύο παιδιά την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού,  μαθαίνουμε πως να αντιμετωπίζουμε τέτοιες καταστάσεις, ώστε να τις αποφεύγουμε και να νιώθουμε καλύτερα.Ήταν η ώρα του διαμεσολαβητή. Αυτός ο ρόλος άρεσε πολύ στα παιδιά και όλοι ήθελαν να γίνουν διαμεσολαβητές

    β 2β 1

    Παίξαμε με το συναισθηματικό φιδάκι ένα παιχνίδι ερωτήσεων που βρήκαμε στο διαδίκτυο και το κατασκευάσαμε.

    αβ

    Συνεχίσαμε  με την ανάγνωση των βιβλίων    βιβλια του παραμυθιού ‘Το Τικ και το Τακ και είδαμε πως όταν δύο φίλοι τσακώνονται νιώθουν στενοχώρια και κάνουν τις καρδιές να χωριστούν, υπάρχει όμως τρόπος ξανά να ενωθούν.

    .

    Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, συζήτησαμε πως νιώθει η καρδιά μας  κ όταν είμαστε τσακωμένοι. Για να καταλάβουν τα παιδιά την αξία της καλοσύνης, μοίρασα στα παιδιά  από μία    κκαι αρχίσαμε να λέμε άσχημα πράγματα στη καρδιά, όπως όταν τσακωνόμαστε  π.χ.

    -Φύγε!

    – Δε σε θέλω στη παρέα μου!

    -Δε σε έχω φίλο!

    -Αυτό το παιχνίδι είναι δικό μου ,δε στο δίνω!

    -Το θέλω τώρα αυτό το παιχνίδι!

    -Δε σου ξαναμιλάω!

    Κάθε φορά που έλεγαν μια άσχημη φράση τσαλακώναμε λίγο λίγο την χάρτινη καρδιά. Στη συνέχεια όπως κρατούσαν τα παιδιά την τσαλακωμένη καρδιά ,ξεκίνησαν να λένε

    Συγνώμη’  και να ξεδιπλώνουν τη καρδιά. Τι συμβαίνει όταν την ξεδιπλώνετε; Η καρδιά δεν θα είναι ποτέ όπως πριν…. Ακόμη και αν ζητήσουμε συγνώμη, η καρδιά συνεχίζει  να κουβαλάει τα σημάδια από τα άσχημα λόγια μας. Οι λέξεις και οι άσχημες συμπεριφορές πληγώνουν και αφήνουν σημάδια… Γι αυτό πρέπει να φερόμαστε όμορφα ν μη λέμε σκληρά λόγια σε κανέναν. Στη συνέχεια τα παιδιά πήρανε την τσαλακωμένη καρδιά, τη κολλήσανε σε μια κόλλα Α4 και ζωγράφισαν ‘Τι κάνει την καρδούλα τους να «πονάει»;34567 1

     

    Ακούσαμε το τραγούδι ‘Τικ -Τακ’ το οποίο το τραγουδάει η  Ελένη Βιτάλη, από το alboum ‘ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΑΡΑΜΥΘΟΚΟΣΜΟΣ

    Τκ τακ

 

Ασχοληθήκαμε με ένα από τα δύσκολα συναισθήματα και συμφωνήσαμε ότι όλοι το έχουμε αισθανθεί αλλά δυσκολευόμαστε να το διαχειριστούμε γιατί συνήθως πιστεύουμε ότι έχουμε πάντα εμείς το δίκιο.

Ο ΘΥΜΟΣ

Ο τρόπος που εκφράζει κάποιος το θυμό του είναι διαφορετικός. Τι κάνετε όταν θυμώνετε;

 

  • Φωνάζω
  • Πετάω τα παιχνίδια
  • Χτυπάω το πόδι μου με δύναμη
  • Κάθομαι μόνος μου στο δωμάτιο
  •   Διαβάσαμε το παραμύθι ΄Θυμώνω’. 

    θ 1    

Και αποφασίσαμε να διώχνουμε το θυμό μακριά για να νιώθουμε χαρούμενοι.Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να διαχειριστούν το θυμό τους; Ένας τρόπος να διώχνουμε το θυμό είναι να παίρνουμε βαθιές αναπνοές. Για να το κατανοήσουν τα παιδιά παιξαμε ένα κινητικό παιχνίδι ΄Φυσάμε τα μπαλόνια με δύναμη’. Όσο περισσότερο φυσάμε, φεύγει από μέσα μας ο θυμωμένος αέρας και νιώθουμε ωραία.Άλλη ιδέα που πρότειναν   τα παιδιά ήταν το σακούλι του θυμού η θυμοσάκουλο  Είπαμε ότι μπορούμε να παίρνουμε ανάσες να φυσάμε τον θυμό μας στο θυμοσάκουλο και να τον κλείνουμε μέσα εκεί.Αφού διώξαμε το θυμό μας μακριά , ζωγραφίσαμε συμπεριφορές που μας προκαλούν θυμό και τiς αφήσαμε να φύγουν.

θυ 2θυμ 1ε 1ΣΑΙΑΣΑΚΙΣΑΚ

Συνεχίσαμε με μαθηματικά φτιάχνοντας τα λουλούδια των συναισθημάτων.Τα παιδιά έβαλαν τόσα πέταλα στα λουλούδια όσα και ο αριθμός των γραμμάτων που είχε το κάθε συναίσθημα.θυμοςφοβος

Τέλος μάθαμε πως όταν  έχουμε ένα  πρόβλημα με έναν φίλο μας  το συζητάμε και εάν φταίμε να ζητάμε και συγνώμη.Φτιάξαμε καρδιές πάνω στις οποίες γράψαμε συγνώμη  σε αγαπώ και στην συνέχεια τις ανταλλάξαμε.

.καρκαρδκαρδουλακαρε

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Μάι 202414

λ 2 λ 1

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Η πόλη μας

Η πόλη μας

Χαλκίδα, η όμορφη πόλη μας...

Puzzle

H ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Οι δημιουργίες μας.

Πρόσφατα σχόλια

    βασιλιά , βασιλιά, με τα δώδεκα σπαθιά...τι ώρα είναι;


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων