Πάσχα 2024

Απρ 202426

Καλή Ανάσταση! Καλό Πάσχα!

Το Πάσχα φτάνει και η γιορτινή ατμόσφαιρα κυριαρχεί στο νηπιαγωγείο μας!Αρχίσαμε με τη ζωή Του Χριστού πάνω στη γη, τα θαύματά Του τις παραβολές ,τα πάθη Του και τέλος την Ανάσταση!Στη συνέχεια είδαμε τα έθιμα που υπάρχουν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.Δεν έλειψαν φυσικά τα πασχαλινά φύλλα εργασίας, με αριθμούς, σχήματα, αντιστοιχήσεις, σειραθετήσεις και λαβυρίνθους…Το σχολείο μας έγινε ένα πασχαλινό εργαστήρι

Καλαθάκια     

ζ 1β 2υκ 1

κατασκευές

ο 1ο 2

χειροτεχνίες

IMG 20240426 095932 142IMG 20240426 100004 600IMG 20240426 100102 973IMG 20240426 100118 101

 

 

βάψιμο αβγών.

δ 1 1κμ 1β 1τ 1οφ

Πασχαλινές κάρτες

ζ 2   κ2

Σας ευχόμαστε καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη σε όλους!

Σχέδιο δράσης 2023-24. Χρώματα και αρώματα στην αυλή του σχολείου μας.Β΄φάση

Απρ 202418

Υλοποίηση

Το σχέδιο δράσης χρώματα και αρώματα στην αυλή του σχολείου μας που ξεκινήσαμε το φθινόπωρο με την επίσκεψη στο γεωπονικό κέντρο, συνεχίστηκε σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα   σε συνδυασμό και με τα εργαστήρια δεξιοτήτων ήρθε η ώρα να γίνει πραγματικότητα και η αυλή του σχολείου μας είναι πλέον ένα μικρό εργοτάξιο.Με τη βοήθεια των γονέων έφτασαν στο σχολείο παλιά ελαστικά αυτοκινήτων τα οποία στη συνέχεια έβαψαν με όμορφα χρώματα.

Ρ13Ρ14Ρ15Ρ21Ρ22Ρ19

Σκοπός  είναι να τοποθετηθούν με ασφάλεια   στα κιγκλιδώματα της αυλής και να τα χρησιμοποιούν τα παιδιά στο παιχνίδι τους και στην φυσική αγωγή.

Ρ 1Ρ2ρ3Ρ4Ρ11 1Ρ8

Στο δάπεδο της αυλής οι νηπιαγωγοί  με τα παιδιά ζωγραφίσαμε 3 παιχνίδια .

Ο λαβύρινθος

Ρ1Λ1 1Λ

Το κουτσό των αριθμών

Α1 1Α1 2Β 2

Η διαδρομή 

Β2 1Β 1

Στην συνέχεια ήρθε η ώρα για το φύτεμα των λουλουδιών.Κι επειδή στην αυλή δεν υπάρχει καθόλου χώρος ελεύθερος χρησιμοποιήσαμε γλάστρες  και χώμα.Τα παιδιά αρχίζουν το φύτεμα και το σχολείο πρασινίζει.

Λ1Λ2 2 Λ4Λ5Λ7Λ8Λ9Λ10Λ12 1Λ14Λ15Λ17δ 1δ 2

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Απρ 202411

Θεματικός άξονας: Φροντίζω το περιβάλλον

 Της λίμνης το νερό της θάλασσας αλάτι 

Οι υγρότοποι  ή υδροβιότοποι είναι λίμνες, έλη, υγρά λιβάδια λιμνοθάλασσες κ.ά.  Υδροβιότοποι είναι περιοχές που συνδυάζουν το υδάτινο με το χερσαίο περιβάλλον δίνοντας τη δυνατότητα συνύπαρξης σε πολλούς διαφορετικούς οργανισμούς. Σαν υδροβιότοποι αναφέρονται, σύμφωνα με τη σύμβαση Ramsar, «εκτάσεις που καλύπτονται φυσικά ή τεχνητά, μόνιμα ή εποχιακά από στάσιμα ή ρέοντα γλυκά, υφάλμυρα ή αλμυρά νερά, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι εκτάσεις που καλύπτονται από θαλάσσιο νερό, του οποίου το βάθος δεν υπερβαίνει τα 6 μέτρα κατά την άμπωτη».

 Έχουν μεγάλη οικολογική σημασία. Ένα από τα στοιχεία που κάνουν εξαιρετική τη σημασία των υδροβιοτόπων της χώρας μας είναι το ότι αποτελούν σταθμούς στο ταξίδι των αποδημητικών πουλιών ή τόπους όπου ξεχειμωνιάζουν. Επίσης οι υγρότοποι ρυθμίζουν  και το κλίμα της περιοχής (μετριάζοντας τον καύσωνα και το υπερβολικό ψύχος). Από τη σύμβαση Ramsar προστατεύονται 11 υγρότοποι στη χώρα μας.

Ο νομός Ευβοίας ξεχωρίζει για τους περίπου 36 (φυσικούς) υδροβιότοπούς του. 

Από οικολογική άποψη είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για τον υδρολογικό κύκλο και των 2 νησιών και αποτελούν σημαντικούς σταθμούς αλλά και καταφύγια για τα εκατομμύρια αποδημητικά πουλιά αλλά και των υδρόβιων – αμφίβιων ζώων και ερπετών, γι αυτό και τους κάνει ιδανικούς για παρατήρηση και μελέτη πουλιών και ζώων.

Μάλιστα η Εύβοια θεωρείται ότι βρίσκεται επάνω σε μεταναστευτικό διάδρομο (Βόρειας Ευρώπης – Αφρικής), οπότε και η σημασία της είναι αυξημένη.

Μερικοί από τους σημαντικότερους είναι:

  • Παραλίμνη– Λίμνη – Β. Ευβοίας – Υγρότοπος
  • Εκβολές Βουδώρου – Υγρότοπος
  • Νηλέας – Β. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Κηρέας – Β. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Ορυχεία Αλιβερίου – Ν. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Αλιβέρι – Ν. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Λίμνη Δύστου – Ν. Εύβοια- Υγρότοπος
  • Λιβαρίου ή Μικρό & Μεγάλο Λιβάρι – Β. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Ψαχνά ή Λιβάδι ή Κολοβρέχτης – Κ. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Γεροπόταμος (Ορυχεία Τρούπι) – Β. Ευβοίας – Υγρότοπος
  • Προκόπι – Β. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Ποτ. Λίλας – Κ. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Όρος Καντήλι -Β. Εύβοια
  • Όρος Πυξαριάς (ως την Κύμη) – Κ. Εύβοια

Το ταξίδι των χελιδονιών ήταν η αφορμή για το εργαστήριο

.Β10

Η ζωή στον υδροβιότοπο μέσα από κατασκευές και ζωγραφιές.

Β1 1  Β1 2Β2Β4 1Β4 2IMG 20240412 100427 744Ζ2 1Ζ2 2Ζ4 1Λ 1Λ 2Λ3 1Λ3 2

Το αγαπημένο υδρόβιο πτηνό

Β8 1Β6 1 2Β6 2Κ14 14 26 1 18 1IMG 20240411 132528 527 1

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη λιμνοθάλασσα 

Πιο συγκεκριμένα παρακολουθήσαμε από ψηλά τη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου  και μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της.

Πώς δημιουργείται;

Τι μέγεθος έχει;

Τι βάθος έχει;

Τα νερά της είναι ζεστά ή κρύα;

Τι χρώμα έχει η λιμνοθάλασσσα;

Το νερό της είναι γλυκό ή αλμυρό και γιατί;

Με τι μοιάζει η λιμνοθάλασσα;

Τι αισθανόμαστε όταν βλέπουμε τη λιμνοθάλασσα;

Υπάρχει ζωή στη λινοθάλασσα;

Ποιοι πιστεύετε πως ζούν;

Ποια φυτά και ποια ζώα υπάρχουν;

Αφού συζητήσαμε και μάθαμε τα χαρακτηριστικά της λιμνοθάλασσας, συνεχίσαμε με μια φανταστική βόλτα στη λιμνοθάλασσα.

Με αφορμή τα αποδημητικά πουλιά που είχαμε μιλήσει τις προηγούμενες μέρες. Μεταμορφωθήκαμε σε αποδημητικά πουλάκια και ύστερα από ένα μακρινό και δύσκολο ταξίδι κάναμε τη πρώτη μας στάση στη λιμνοθάλασσα.

1

Συναντούν  δυσκολίες και εμπόδια στο ταξίδι τους

2 33 1

Επιτέλους τα πουλάκια κάνουν την πρώτη τους στάση στη λιμνοθάλασσα για ξεκούραση και φαγητό

4

Ύστερα από ένα δύσκολο ταξίδι τα πουλάκια χρειάζονταν φαγητό. Ψάρεψαν τα ψάρια τους. Το κάθε ψαράκι είχε πάνω  του ένα γράμμα. Ανάλογα με το ψάρι που έπιανε κάθε παιδί έπρεπε να πει και μια λέξη με το αντίστοιχο αρχικό γράμμα

.5     67 

Στη συνέχεια μιλήσαμε για το οικοσύστημα της λιμνοθάλασσας. Μάθαμε από ποιες φωνούλες αποτελείται και  τι σημαίνει η λέξη οικοσύστημα. Οικοσύστημα ονομάζουμε όλα τα φυτά, όλα τα ζώα ενός τόπου, τα στοιχεία του τόπου που δεν έχουν ζωή, καθώς και τις σχέσεις μεταξύ τους.

89

Μάθαμε τα έμβια στοιχεία του οικοσυστήματος(όσα έχουν ζωή ) και τα άβια στοιχεία (όσα δεν έχουν ζωή). Τα παιδιά σκέφτηκαν και παρουσίασαν έμβια και άβια στοιχεία που υπάρχουν στη λιμνοθάλασσα. Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση πόσο σημαντικό είναι να διατηρείται ισορροπία στις σχέσεις που αναπτύσσουν τα έμβια και τα άβια στοιχεία ενός οικοσυστήματος.

 Στην αυλή του σχολείου υπήρχαν κρυμμένα καρτελάκια με τα στοιχεία του οικοσυστήματος της λιμνοθάλασσας.

1011

Αφού χωριστήκαμε σε έμβια και άβια στοιχεία, φτιάξαμε το δίχτυ της ζωής της λιμνοθάλασσας.

1 1

Για να καταλάβουν τα παιδιά καλύτερα την έννοια της ισορροπίας του οικοσυστήματος, όπως ήμασταν χωρισμένοι σε ομαδούλες παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι. Παρομοιάσαμε το στεφάνι με το οικοσύστημα και σε ομαδούλες των τριών (φυτά – ζώα– άβια), τα παιδιά προσπαθούσαν με το ένα δάχτυλο να κρατήσουν το στεφάνι χωρίς να τους πέσει κάτω, ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή.

.3 24 3

Οι κύκνοι,κατασκευές με χαρτινα πιάτα και νερομπογιές

κύκνοιλίμνη

και τέλος κατασκευή η λιμνοθάλασσα και ο υδροβιότοπος Ψαχνών με  επισκέπτες δύο πανέμορφους κύκνους.

λιμνοθάλασσακυκνοι 2 1

 

25η Μαρτίου 1821

Απρ 20244

Μέρα γιορτής! μέρα χαράς! 

Με  πολύ περηφάνεια και μεγάλο ενθουσιασμό,τα παιδιά  ασχολήθηκαν και έμαθαν για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, τι είναι και τι γιορτάζουμε μέσα από δημιουργικές κατασκευές, ζωγραφική, τραγούδια, ανάγνωση βιβλίων, προβολή videos και βιωματικών δραστηριοτήτων.Στο τέλος φόρεσαν  τις παραδοσιακές φορεσιές και έγινε η εορταστική εκδήλωση αφιερωμένη στους ήρωες, κάτι που έδωσε μεγάλη χαρά και στους γονείς που συμμετείχαν με ιδιαίτερη συγκίνηση επικροτώντας τα παιδιά στην προσπάθειά τους να παρουσιάσουν τα κατορθώματα των προγόνων μας μέσα από ποιήματα, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς.

Μ1 1Μ3Μ4Μ5Μ6Μ7Μ8Μ9Μ10ΜM1525 225 325 4Μ5 125 525 9μ8 1Μ5 2

 

Καλή Σαρακοστή!

Απρ 20241

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ή απλά η Σαρακοστή είναι η περίοδος της καθαρτήριας διαδικασίας. Από την Καθαρά Δευτέρα αρχίζει η προετοιμασία του σώματος και της ψυχής, με τη νηστεία, την προσευχή και την αποχή από εκδηλώσεις χαράς, που διαρκεί έως και την Κυριακή του Πάσχα.

Είναι η αρχαιότερη από τις μεγάλες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας και καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα. Αρχικά διαρκούσε έξι εβδομάδες, ενώ αργότερα προστέθηκε και μία έβδομη και τελικά διαρκεί 48 ημέρες. Κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, κάθε Τετάρτη και Παρασκευή, τελείται η Προηγιασμένη Ακολουθία. Οι πιστοί μπορούν να λάβουν Θεία Κοινωνία, η οποία όμως έχει προαγιασθεί την προηγουμένη Κυριακή. Γι’ αυτό τον λόγο η Ακολουθία αυτή ονομάζεται Προηγιασμένη. Η Σαρακοστή είναι σχεδόν ταυτισμένη με τον μήνα Μάρτιο. Χαρακτηριστική είναι η φράση «Λείπει ο Μάρτης απ’ τη Σαρακοστή;», που συνηθίζεται να λέγεται για αυτούς που θέλουν να είναι σε όλα “μέσα”.

Η νηστεία της Σαρακοστής χαρακτηρίζεται από την αποχή κάθε κατανάλωσης τροφίμων ζωικής προέλευσης (κρέας, ψάρια, αβγά, γαλακτοκομικά προϊόντα), αλλά και από το κρασί και το λάδι.Είναι όμως και μία υπέροχη ευκαιρία να γίνει αναφορά στις τροφές που χαρίζουν υγεία στο σώμα και ευεξία όπως:  τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, οι χυμοί, οι ξηροί καρποί.Τα παλιά χρόνια συνήθιζαν να φτιάχνουν τη Σαρακοστή με ζυμάρι ,σαν μιά κοπέλα που δεν είχε στόμα γιατί νήστευε, είχε εφτά πόδια δηλαδή εφτά εβδομάδες, όπως είναι και ο χρόνος που διαρκεί η Σαρακοστή και κάθε εβδομάδα έκοβαν  ένα πόδι εως το τελευταίο την Μεγάλη Εβγομάδα. Στο νηπιαγωγείο μας έφτασε και η Σαρακοστή και μικρά χεράκια μπήκαν στο ζυμάρι έπαιξαν το καταχάρηκαν (αυτό είναι σαν την πλαστελίνη άκουγες από παντού ) και στο τέλος με λίγη βοήθεια νάτη και η Σαρακοστή έτοιμη -μεγάλη για το σχολείο και ατομικές για το σπίτι.S1Σ 1ΣαΣα

Το πέταγμα του χαρταετού

Τι συμβολίζει το έθιμο

Ο συμβολισμός του εθίμου στην Αρχαία Κίνα ήταν η επικοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό. Μάλιστα οι άνθρωποι πίστευαν τότε ότι όσο πιο ψηλά πετάξει ο χαρταετός τόσο πιο πιθανό ήταν ο Θεός να δει τις ευχές τους που κρεμιόντουσαν πάνω του και να τις πραγματοποιήσει! Ο συμβολισμός του πετάγματος του χαρταετού στην ελληνική χριστιανική παράδοση είναι αρκετά συναφής. Καθώς συμβολίζει το πέταγμα της ανθρώπινης ψυχής προς το Θείο. Με άλλα λόγια θέλει να πει ότι ο προορισμός του πνεύματος του ανθρώπου είναι στον ουρανό δίπλα στον δημιουργό του.Το γεγονός δε, ότι το έθιμο γίνεται κάθε χρόνο την Καθαρά Δευτέρα κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, καθώς πραγματοποιείται την πρώτη μέρα της Σαρακοστής, οπότε οι χριστιανοί ξεκινούν τη σωματική και πνευματική τους κάθαρση μέσω της νηστείας της Μεγάλης Σαρακοστής.Κι όπως κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό έτσι είναι και κατασκευή του χαρταετού. Πολύχρωμα χαρτιά, ψαλίδια,κόλλες και νάτος ο χαρταετός να στολίζει το νηπιαγωγείο μας.

Χ8Χ7Χ6Χ5Χ4

Χ3Χ2Χ1

Εγγραφές σχολικού έτους 2024-25

Φεβ 202429



Λήψη αρχείου

 

Όρια 10ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας

ΟΡΙΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ1

Η Λαϊκή τέχνη και η Παράδοση στο Νηπιαγωγείο μας

Φεβ 202420

Ανοίγουμε το θησαυροφυλάκιο της λαϊκής μας παράδοσης.

Όπως κάθε άνθρωπος έχει το δικό του χαρακτήρα, έτσι και κάθε έθνος έχει κι αυτό το δικό του χαρακτήρα. Τον πιο ζωηρό χαρακτήρα και τον πιο ιδιόρρυθμο τον έχει η πατρίδα μας, η Ελλάδα.  Αυτή η Ελλάδα έχει μέσα της κάποια δύναμη δραστική, που δεν την έχει κανένα έθνος.  Κι αυτή η δύναμη της είναι δύναμη πνευματική. Δεν είναι μονάχα η εξυπνάδα, αλλά είναι προπάντων η φλόγα της καρδιάς και κάποια ιδιαίτερη σεμνή καρτερία της ψυχής, που δε βρίσκεται σε κανένα λαό. Πολλά έθνη έχουν μεγάλη ιστορία. Μα όποιος διαβάζει την ιστορία της Ελλάδας νομίζει πως τον τραβά μια ανεξήγητη δύναμη, γλυκιά και ποιητική, σαν ένας μαγνήτης που δεν ξέρει που είναι κρυμμένος.  Απορεί, διαβάζοντας πολέμους και σκληρά βάσανα, πού βρίσκεται αυτή η μυστηριώδης πηγή απ’ όπου αναβρύζει τόση ποίηση που τον μαγεύει και τον κάνει να την αγαπήσει. Αυτό το μυστήριο μάγεψε τον κόσμο όλο και ιόν έκανε να παραμιλά για την Ελλάδα. Και το πιο μικρό επεισόδιο της ιστορίας μας, το πιο τιποτένιο περιστατικό, ένας απλός λόγος που είπε ο Μιλτιάδης, ή ο Επαμεινώνδας, ένα ρητό που είπε ο χρηστός Φωκίωνας, μία χειρονομία που έκανε ο Αγησίλαος, μια απλή προσευχή που είπε ο Παλαιολόγος, παίρνουν τέτοια σημασία στις ψυχές όλων των ανθρώπων, που ζούνε σ’ όλη τη ζωή τους μ’ αυτά, σαν τα παιδιά που θυμούνται έως τα γηρατειά τους κάποια παραμύθια που γλυκάνανε τη φαντασία τους.

Τι είναι λοιπόν τούτη η μαγική ουσία που έχει μέσα της αυτή η Ελλάδα και κάνει τον κόσμο να νιώθει σαν δική του ιστορία την ιστορία της;

Είναι αυτό το άπιαστο πνεύμα που έχουμε μέσα μας όλοι οι Έλληνες, αυτό που έχετε κι εσείς, και που μπαίνει σε κάθε πράξη σας, σε κάθε σκέψη σας, σε κάθε αίσθημα σας, φυσικά κι αβίαστα, απροσπάθητα, χωρίς καν να το καταλάβετε. Αυτό το ήθος, αυτή η φυσική ουσία που μας δώρισε ο θεός, είναι στολισμένη με κάποιες μυστηριώδεις χάρες, που αγιάζουνε τον πόνο, ημερεύουνε το θάνατο, νοστιμεύουνε το καθετί που δημιουργούμε, μ’ ένα λόγο «κάνουμε την έρημο ν’ ανθίσει» κατά το λόγο του  προφήτη Ησαΐα. Κι αυτά όλα μεταδίδονται από γενιά σε γενιά μέσ’ από το αίμα, μα πιο πολύ με κάποια ιερή και καταπληκτική λειτουργία που λέγεται Ελληνική παράδοση.

Αυτή η παράδοση είναι το θησαυροφυλάκιο που κλείνει μέσα του και φυλάγει στον αιώνα την αθάνατη ψυχή μας, την αθάνατη καρδιά μας. Μ’ αυτή ζούμε και κινούμαστε και υπάρχουμε. Αυτή έκανε τον τυφλό τον Όμηρο να δείξει στους ανθρώπους που είχανε μάτια τη μυστική ομορφιά του κόσμου, αυτή έκανε τον Αισχύλο να πετά απάνω από τη γη σαν αετός χρυσοφτέρουγος, αυτή έκανε τον Μεγαλέξανδρο να ‘χει τον Όμηρο κάτω από το προσκέφαλο του και να ζήσει μια ζωή τριάντα μονάχα χρονών σαν ένα εξαίσιο παραμύθι που βάσταξε αιώνες, αυτή έκανε τον Πολύκλειτο και τον Φειδία και τον Λύσιππο να μεταμορφώσουν σε ανθρώπους τα λιθάρια της Ελλάδας, αυτή έκανε τον Θουκυδίδη να κλαίγει από χαρά ακούγοντας τον Ηρόδοτο να διαβάζει την ιστορία του, αυτή έκανε τον Κολοκοτρώνη να φορά την περικεφαλαία σαν αρχαίος Έλληνας και να πολεμά χαμογελώντας, αυτή έκανε τον Ρήγα να βγάζει φωτιά από το στήθος σαν τον αρχαίο Πίνδαρο, αυτή έκανε τον Νικηταρά, τον Διάκο, τον Ανδρούτσο, τον Τζαβέλλα, τον Ησαΐα Σαλώνων να κλαίνε απάνω στα αρχαία λιθάρια, και να ποθούνε να πεθάνουνε αντρειωμένα πολεμώντας για το βασανισμένο και το ατίμητο χώμα που κληρονομήσανε.

          Φώτης Κόντογλου.

(Το παραπάνω κείμενο είναι από άλλο ιστολόγιο)

Προσπαθούμε και μεις αυτές τις μέρες, να γνωρίσουμε την ελληνική παράδοση, να ανοίξουμε και μεις αυτό το θησαυροφυλάκιο που κλείνει  μέσα του την ελληνική ψυχή μας. Μετά από την παρότρυνση προς τα παιδιά να ψάξουν και να φέρουν στο σχολείο μας παλιά αντικείμενα η ανταπόκριση ήταν άμεση και η έκθεση ειδών λαϊκής τέχνης και παράδοσης ήταν έτοιμη.

Υφαντά ,κεντήματα

p4p6p8p9

p3p11p15

Βιβλία , Ρολόϊ

p12p10Ρ 1

Οικιακά σκεύη

p25p27p16Ρ 2

Εργαλεία οικακής χρήσης

p31 1p21p26p24 1

Εικόνα χαραγμένη σε ξύλο

p33Π1 1Π1 2

Οι αγαπημένοι φίλοι μας από την 1η τάξη του 7ου Δημοτικού σχολείου(1ο και 2ο τμήμα) ήρθαν επίσκεψη στο νηπιαγωγείο μας για να δουν από κοντά την έκθεση ειδών λαϊκής τέχνης και παράδοσης.

φ1φ7 187 2

Ζωγραφίσαμε σχέδια παραδοσιακά , τα κολλήσαμε πάνω σε χάρτινα πιάτα και έτοιμα να στολίσουμε τον δικό μας τοίχο.

π2 2π2 1Π3ΣΜ 1Δ 1Α 1Ε 1Ε 2

Β 1Β 2ΓaB 2GD 1F 1F 2

Tα υφαντά μας περίτεχνα και πολύχρωμα, διασκέδασαν τα παιδιά και ενώ στην αρχή φαίνονταν δύσκολα στην κατασκευή τους, στο τέλος αποδείχτηκαν παιχνίδι .

Γ 12 1ΔΕΣ 1ΟΤ 1Κ 2Μ

Η παραδοσιακή ποδιά

ΠΣ 2 2 2 1

Κατά τη διάρκεια της θεματικής ενότητας επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας το πολιτιστικό πάρκο. Έγινε αναδρομή στο παρελθόν και στα παιχνίδια που έπαιζαν τα παιδιά από την αρχαία Ελλάδα μέχρι τις αρχές του προηγούμενου αιώνα. Σβούρες, οστομάχιον, κούκλες, τσουβαλοδρομίες, σπασμένο τηλέφωνο.

2 23 13 25 1κ 1

 

 

 

 

 

1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ”ΚΥΚΛΟΦΟΡΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ”

Φεβ 202419

Στο 1ο Εργαστήριο δεξιοτήτων θεματικός άξονας  Ζω καλύτερα -Ευ ζην επιλέξαμε την ενότητα  Κυκλοφορώ με Ασφάλεια.

Έγινε αναφορά στα μέσα συγκοινωνίας και τα παιδιά έμαθαν τη σημασία των φωτεινών σηματοδοτών και κατάλαβαν τι σημαίνει να είσαι πεζός και τι οδηγός. Μεγάλη ήταν η χαρά τους όταν έγινε η επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής της πόλης μας όπου είχαν την ευκαιρία να ζήσουν από κοντά, με τη βοήθεια του ευγενικού δάσκαλου όλη την εμπειρία μέσα σε πραγματικές συνθήκες. Βέβαια το καλύτερο ήταν όταν βγήκαν τα ποδήλατα και εκεί σχεδόν όλα τα παιδιά έδειξαν τις ικανότητές τους.Στο τέλος βέβαια ήρθε και η απονομή του διπλώματος!!

.κ1κ2κ3κ16

αντιστοίχιση σημάτωνfvto kyklof10 φωτο 230 φωτο 1

φωτο κθκλοφορια 1φωτο κυκλοφοριαφωτο 10 2φωτο 10

 

Χειμώνας!

Φεβ 202419

Αν και το κρύο είναι τσουχτερό η διάθεσή μας είναι πάντα έτοιμη να χαρεί με τις ομορφιές που προσφέρει η εποχή του χειμώνα!

Χ1Χ2Χ3Χ6Χ7Χ8Χ9Χ10Χ11Χ12Χ13Χ17 2Χ17 1Χ19 Αντιγραφή 1

Σχέδιο δράσης 2023-24 Χρώματα και αρώματα στην αυλή του σχολείου μας

Φεβ 202413

Κατά το το σχολικό έτος 2023-24 το Νηπιαγωγείο μας θα πραγματοποιήσει το σχέδιο δράσης «χρώματα και αρώματα στην αυλή του σχολείου μας» Οι βασικοί στόχοι είναι:  ζωγραφική της αυλής με θέματα από τον κόσμο των φυτών,  δημιουργία επιδαπέδιων παραδοσιακών παιχνιδιών, καλλιέργεια φυτών  μέσα σε γλάστρες μεγάλες και μικρές.  Σκοπός μας είναι τα παιδιά να δημιουργήσουν ένα θετικό κλίμα μάθησης και να αναπτύξουν πρωτοβουλίες ως προς την βελτίωση και παρέμβαση στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας, να γνωρίσουν την αξία και τη σημασία των φυτών, να αποκτήσουν σταδιακά περιβαλλοντική συνείδηση και συνάμα καλαισθησία ως υπεύθυνοι και περιβαλλοντικά ευαισθητοποιημένοι πολίτες.Για την καλύτερη επίτευξη των στόχων και προσαρμογή του προαυλίου χώρου στις ανάγκες των παιδιών  θα επιδιώξουμε τη συνεργασία με τους γονείς αλλά και τους αρμόδιους φορείς :όπως γεωπόνους ιδιοκτήτες φυτωρίων και επιστήμονες του περιβάλλοντος.  

1η δραστηριότητα ήταν η επίσκεψη σε γεωπονικό κέντρο της πόλης μας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μπουν κυριολεκτικά μέσα σε σε ένα φυτικό βασίλειο και να γνωρίσουν, να αγγίξουν, να μυρίσουν και στο τέλος να φυτέψουν με τα χεράκια τους το δικό τους μικρό φυτό το οποίο φεύγοντας πήραν μαζί τους στο σπίτι  με την υπόσχεση να το φροντίζουν.

Γ1Γ3Γ4Γ5Γ6Γ12Γ8Γ11Γ10

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Η πόλη μας

Η πόλη μας

Χαλκίδα, η όμορφη πόλη μας...

Puzzle

H ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Οι δημιουργίες μας.

Πρόσφατα σχόλια

    βασιλιά , βασιλιά, με τα δώδεκα σπαθιά...τι ώρα είναι;


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων