Καλοκαιρινή εκδρομή!

Ιούν 202411

Μια υπέροχη εκδρομή, παρέα με  γονείς-συνοδούς των μαθητών μας, πραγματοποιήσαμε την Παρασκευή 31 Μάϊου στην παραλία των Αλυκών στη Δροσιά. Τα παιδιά είχαν μαζί τους όλα τα απαραίτητα  παιχνίδια για δραστηριότητες στην αμμουδιά όπως: κουβαδάκια, φτυαράκια, καραβάκια, μπάλες και φυσικά τα καπελάκια  τους.Πάνω στην υπέροχη άμμο στήθηκαν πύργοι ,έγιναν ανασκαφές και χάρηκαν την επαφή με τη φύση. Η εκδρομή συνεχίστηκε στον παιδότοπο του διπλανού καταστήματος όπου οι υπεύθυνοι υποδέχτηκαν με μεγάλη χαρά τους μικρούς μαθητές μας οι οποίοι ξεφάντωσαν πάνω στα φουσκωτά παιχνίδια με τσούληθρες, αναρριχήσεις και ποδόσφαιρο στο μικρό γηπεδάκι.Στη δροσερή  σκιά του καταστήματος είχαν την ευκαιρία να γευματίσουν, να ξεκουραστούν και να χαλαρώσουν μετά από αρκετές ώρες παιχνιδιού και διασκέδασης. Φεύγοντας πήραμε μαζί τις υπέροχες αναμνήσεις οι οποίες θα μείνουν ανεξίτηλα χαραγμένες στην καρδιά μας.      

 

81 13

4 156 14

στ 2υ

4o Εργαστήριο Δεξιοτήτων,Θεματικός Άξονας:Δημιουργώ και καινοτομώ-Steαm

Ιούν 20243

Τα STEAM [Science, Tecnology, Engineering,Arts,Mathematics] είναι μια εκπαιδευτική προσέγγιση της μάθησης που χρησιμοποιεί την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά ως σημεία πρόσβασης για την ανάπτυξη της έρευνας, του διαλόγου και της κριτικής σκέψης των μαθητών. Το αποτέλεσμα είναι οι μαθητές που συμμετέχουν στη βιωματική μάθηση να εμμένουν στην επίλυση προβλημάτων, να μαθαίνουν να συνεργάζονται μέσα από τη δημιουργική διαδικασία. Για τη συγκεκριμένη προσέγγιση επιλέξαμε την ενασχόληση με το αγαπημένο ρομπότ beebot. Πριν όμως ρυθμίσουμε το ρομποτάκι γίναμε εμείς οι ίδιοι ρομπότ. Το ένα παιδί ήταν το ρομπότ και το άλλο ο προγραμματιστής του. Το παιδί ρομπότ έπρεπε να ακολουθήσει τις οδηγίες του προγραμματιστή του για να ακολουθήσει μία διαδρομή για να φτάσει στο συγκεκριμένο σχήμα.

s 2ba

Συνεχίσαμε με το ρομποτάκι –μελισσάκι το οποίο κέρδισε τις καρδιές των μαθητών μας.Η έξυπνη μέλισσα έβαλε τα παιδιά στον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης. Αρχικά το γνωρίσαμε.d

Και έπειτα το προγραμματίσαμε να ακολουθήσει διαδρομές για να φτάσει σε σχήματα, τα χρώματα αλλά και να ακολουθήσει την διαδρομή από τα στάδια της μεταμόρφωσης της πεταλούδας[αυγά-κάμπια,κουκούλι-πεταλούδα].

ikp

Αφού τα παιδιά έπαιξαν αρκετά στη συνέχεια ζωγράφισαν το αγαπημένο τους ρομποτάκι.j

Χορέψαμε τη μουσική του ρομπότ παρακολουθώντας στον υπολογιστή ανάλογο τραγούδι, κάνοντας ρομποτικές κινήσεις.Τα παιδιά διασκέδασαν πολύ.

mt

Μετά τη ρομποτική ασχοληθήκαμε με την κωδικοποίηση. Ακολουθήσαμε τον κώδικα 1 μώβ 2 ροζ και αποκαλύφθηκε η μυστική ζωγραφιά.

g

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την κωδικοποίηση και σε ένα επόμενο σχέδιο, έγραψαν μόνοι τους τον κώδικα και τον ακολούθησαν φτιάχνοντας το ίδιο σχέδιο με τουβλάκια και άλλα παιχνίδια.

d 1o

Συνεχίσαμε με το μελισσάκι- ρομποτάκι στην αυλή του νηπιαγωγείου με παρὀμοιες δραστηριότητες.

Η μελισσούλα έψαχνε να βρει  λουλούδια για να μαζέψει  νέκταρ. Χρειάστηκε τη βοήθεια των παιδιών. Τα παιδιά βοήθησαν τη μέλισσα και μάζεψαν λουλούδια.

  • Στο προαύλιο χώρο του σχολείου είχαμε μοιράσει λουλούδια- κάρτες. Κάθε κάρτα- λουλούδι είχε ένα γράμμα.
  •     θ
  • Τα παιδιά μάζεψαν τα λουλούδια
  • τ 1ρρ 2  
  • Καθίσαμε στις θέσεις μας και κάθε παιδί είπε δυνατά το γράμμα που του έτυχε. Στη συνέχεια τα παιδιά έπρεπε να λύσουν τους γρίφους. Τους έδωσα δύο καρτέλες με κρυφά μηνύματα. Κάθε φορά τους υποδείκνυα ένα λουλούδι και το παιδί που είχε το λουλούδι έγραφε στο κουτάκι το αντίστοιχο γράμμα.
  • πξοκλ
  • Τα παιδιά τα κατάφεραν! Έλυσαν τους γρίφους. Στο τέλος διαβάσαμε δυνατά τις λέξεις, χτυπήσαμε παλαμάκια , βρήκαμε  πόσες συλλαβές έχουν και μετρήσαμε για να δούμε πόσα γραμματάκια έχει η κάθε λέξη.
  • φ

Άνοιξη!

Ιούν 20243

Ήρθε η Άνοιξη και στο σχολείο μας μιλήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρούμε στη φύση. Οι μέρες είναι πιο ζεστές, ο ήλιος λάμπει εκθαμβωτικά και η μέρα μεγαλώνει. Ο ουρανός από γκρίζος τώρα είναι μπλε, τα λουλούδια ανθίζουν, επιστρέφουν τα αποδημητικά πουλιά, έρχονται τα χελιδόνια και τα ζώα ξυπνούν από τη χειμερία νάρκη. Είδαμε  με τα παιδιά σχετικά videos τα συζητήσαμε και φυσικά ζωγραφίσαμε την Άνοιξη με διάφορα υλικά. Φτιάξαμε ανοιξιάτικες ζωγραφιές με νερομπογιές και μαρκαδόρους, z 1

παπαρούνες με χαρτόνι

s 1x

και τυπώματα από  φρούτα και λουλούδια  με σφουγγάρι

.f

Η τεχνική αυτή ενθουσίασε ιδιαίτερα τους μαθητές μας. Είδαμε σε βίντεο τα στάδια μεταμόρφωσης της πεταλούδας.

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων, Θεματικός αξονας: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ -Ενσυναίσθηση και σχολική διαμεσολάβηση

Μάι 202416

Ενσυναίσθηση και σχολική διαμεσολάβηση

Ενσυναίσθηση είναι η ικανότητα να στεκόμαστε, ηθικά, συναισθηματικά πρακτικά, δίπλα στον άλλο, σε αυτή την περίπτωση στο παιδί, να συναισθανόμαστε με αυτό, αλλά όχι για αυτό. Να προσπαθούμε να το καταλάβουμε και ν’ αξιολογούμε τι βιώνει, τι αισθάνεται. Αν ένας μαθητής μας ή ένα κοντινό μας άτομο στενοχωριέται ή πονάει και συναισθανόμαστε πραγματικά τον πόνο του ή όταν χαιρόμαστε με τη χαρά του, σημαίνει αυτό που λέει και η ίδια η λέξη: Συν-αισθάνομαι, προσπαθώ να καταλάβω, να μπω στη θέση του, να μοιραστώ τα ίδια συναισθήματα με εκείνο, αλλά όχι για εκείνο!

Γιατί είναι σημαντική η ενσυναίσθηση στους ενήλικες (δασκάλους, γονείς) για να βοηθήσουν τα παιδιά;

  1. Για να μπορούμε να καταλάβουμε τι πραγματικά χρειάζεται το παιδί!
  2. Για να μπορούμε να δείχνουμε στα παιδιά με το δικό μας παράδειγμα πράξης ζωής, πώς είναι να συμπαραστέκεσαι στους άλλους.
  3. Για να μπορέσουμε να «εμπνεύσουμε» τα παιδιά να αναγνωρίζουν και να χειρίζονται τα συναισθήματά τους.
  4. Για να μπορέσουμε να διδάξουμε στα παιδιά να δέχονται το «τώρα… όπως είναι!                                Η σχολική διαμεσολάβηση από ομηλίκους αποτελεί μία εναλλακτική πρακτική στο παραδοσιακό σύστημα  επίλυσης διαφορών  και συγκρούσεων και τιμωριών από ενηλίκους. Με τη μέθοδο αυτή, τα ίδια
    τα εμπλεκόμενα μέρη προσφεύγουν οικειοθελώς στους συνομηλίκους διαμεσολαβητές και διαμεσολα-
    βήτριες και ακολουθώντας με τη βοήθειά τους μία συγκεκριμένη διαδικασία, ερευνούν τα αίτια της σύγ-
    κρουσής τους, συμφωνούν στη λύση της και δεσμεύονται να τηρήσουν την αμοιβαία συμφωνία.
    Είναι προφανές ότι αυτή η μέθοδος επίλυσης διαφορών και συγκρούσεων, που βασίζεται στον διάλογο,
    στην ενσυναίσθηση και στην ενεργητική ακρόαση, συμβάλλει στην ενδυνάμωση των μαθητών και μαθητριών στη διαχείριση συγκρούσεων (μέσα και έξω από το σχολείο), στη βελτίωση των σχέσεων και γενι-
    κότερα στη δημιουργία ενός υγιούς, θετικού, ασφαλούς και πιο δημοκρατικού σχολικού περιβάλλοντος.
    Η διαμεσολάβηση παρουσιάζει μεταξύ άλλων τα παρακάτω οφέλη:
    • Ενδυναμώνει τους μαθητές και τις μαθήτριες με δεξιότητες και στρατηγικές για τη διαχείριση συγκρούσεων μέσα και έξω από το σχολείο.
    • Βοηθά τους μαθητές και τις μαθήτριες να αποκτήσουν αυτογνωσία και αυτοπεποίθηση, καθώς και κατανόηση για τα προβλήματα που απασχολούν τους συμμαθητές/τριές τους.
    • Οικοδομεί ισχυρές σχέσεις συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης στη σχολική κοινότητα.
    • Αναπτύσσει χρήσιμα επικοινωνιακά εργαλεία και συμβάλλει στη διευκόλυνση της μαθησιακής διαδικασίας μέσα σε ένα εποικοδομητικό και δημιουργικό σχολικό περιβάλλον.    Για να μπορέσουμε εκφράσουμε και να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας πρέπει  να τα γνωρίσουμε. Παρακολουθούμε ένα εκπαιδευτικό  βίντεο

    Συναισθήματα

    Μαθαίνουμε να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας

     

    Για  να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας  βοήθησε πολύ η ζωγραφική. Ζωγραφίζοντας διασκεδάσαμε και καταλάβαμε ότι όλα τα συναισθήματα μπορούμε να τα νιώσουμε αλλά το σημαντικό είναι πως να τα διαχειριστούμε.

    .4 14 26 16 28 18 210 110 23 13 25 15 27 1 17 2Πρ

    Με αφορμή μία διαφωνία ανάμεσα σε δύο παιδιά την ώρα του ελεύθερου παιχνιδιού,  μαθαίνουμε πως να αντιμετωπίζουμε τέτοιες καταστάσεις, ώστε να τις αποφεύγουμε και να νιώθουμε καλύτερα.Ήταν η ώρα του διαμεσολαβητή. Αυτός ο ρόλος άρεσε πολύ στα παιδιά και όλοι ήθελαν να γίνουν διαμεσολαβητές

    β 2β 1

    Παίξαμε με το συναισθηματικό φιδάκι ένα παιχνίδι ερωτήσεων που βρήκαμε στο διαδίκτυο και το κατασκευάσαμε.

    αβ

    Συνεχίσαμε  με την ανάγνωση των βιβλίων    βιβλια του παραμυθιού ‘Το Τικ και το Τακ και είδαμε πως όταν δύο φίλοι τσακώνονται νιώθουν στενοχώρια και κάνουν τις καρδιές να χωριστούν, υπάρχει όμως τρόπος ξανά να ενωθούν.

    .

    Αφού διαβάσαμε το παραμύθι, συζήτησαμε πως νιώθει η καρδιά μας  κ όταν είμαστε τσακωμένοι. Για να καταλάβουν τα παιδιά την αξία της καλοσύνης, μοίρασα στα παιδιά  από μία    κκαι αρχίσαμε να λέμε άσχημα πράγματα στη καρδιά, όπως όταν τσακωνόμαστε  π.χ.

    -Φύγε!

    – Δε σε θέλω στη παρέα μου!

    -Δε σε έχω φίλο!

    -Αυτό το παιχνίδι είναι δικό μου ,δε στο δίνω!

    -Το θέλω τώρα αυτό το παιχνίδι!

    -Δε σου ξαναμιλάω!

    Κάθε φορά που έλεγαν μια άσχημη φράση τσαλακώναμε λίγο λίγο την χάρτινη καρδιά. Στη συνέχεια όπως κρατούσαν τα παιδιά την τσαλακωμένη καρδιά ,ξεκίνησαν να λένε

    Συγνώμη’  και να ξεδιπλώνουν τη καρδιά. Τι συμβαίνει όταν την ξεδιπλώνετε; Η καρδιά δεν θα είναι ποτέ όπως πριν…. Ακόμη και αν ζητήσουμε συγνώμη, η καρδιά συνεχίζει  να κουβαλάει τα σημάδια από τα άσχημα λόγια μας. Οι λέξεις και οι άσχημες συμπεριφορές πληγώνουν και αφήνουν σημάδια… Γι αυτό πρέπει να φερόμαστε όμορφα ν μη λέμε σκληρά λόγια σε κανέναν. Στη συνέχεια τα παιδιά πήρανε την τσαλακωμένη καρδιά, τη κολλήσανε σε μια κόλλα Α4 και ζωγράφισαν ‘Τι κάνει την καρδούλα τους να «πονάει»;34567 1

     

    Ακούσαμε το τραγούδι ‘Τικ -Τακ’ το οποίο το τραγουδάει η  Ελένη Βιτάλη, από το alboum ‘ΤΡΑΓΟΥΔΟΠΑΡΑΜΥΘΟΚΟΣΜΟΣ

    Τκ τακ

 

Ασχοληθήκαμε με ένα από τα δύσκολα συναισθήματα και συμφωνήσαμε ότι όλοι το έχουμε αισθανθεί αλλά δυσκολευόμαστε να το διαχειριστούμε γιατί συνήθως πιστεύουμε ότι έχουμε πάντα εμείς το δίκιο.

Ο ΘΥΜΟΣ

Ο τρόπος που εκφράζει κάποιος το θυμό του είναι διαφορετικός. Τι κάνετε όταν θυμώνετε;

 

  • Φωνάζω
  • Πετάω τα παιχνίδια
  • Χτυπάω το πόδι μου με δύναμη
  • Κάθομαι μόνος μου στο δωμάτιο
  •   Διαβάσαμε το παραμύθι ΄Θυμώνω’. 

    θ 1    

Και αποφασίσαμε να διώχνουμε το θυμό μακριά για να νιώθουμε χαρούμενοι.Πως μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να διαχειριστούν το θυμό τους; Ένας τρόπος να διώχνουμε το θυμό είναι να παίρνουμε βαθιές αναπνοές. Για να το κατανοήσουν τα παιδιά παιξαμε ένα κινητικό παιχνίδι ΄Φυσάμε τα μπαλόνια με δύναμη’. Όσο περισσότερο φυσάμε, φεύγει από μέσα μας ο θυμωμένος αέρας και νιώθουμε ωραία.Άλλη ιδέα που πρότειναν   τα παιδιά ήταν το σακούλι του θυμού η θυμοσάκουλο  Είπαμε ότι μπορούμε να παίρνουμε ανάσες να φυσάμε τον θυμό μας στο θυμοσάκουλο και να τον κλείνουμε μέσα εκεί.Αφού διώξαμε το θυμό μας μακριά , ζωγραφίσαμε συμπεριφορές που μας προκαλούν θυμό και τiς αφήσαμε να φύγουν.

θυ 2θυμ 1ε 1ΣΑΙΑΣΑΚΙΣΑΚ

Συνεχίσαμε με μαθηματικά φτιάχνοντας τα λουλούδια των συναισθημάτων.Τα παιδιά έβαλαν τόσα πέταλα στα λουλούδια όσα και ο αριθμός των γραμμάτων που είχε το κάθε συναίσθημα.θυμοςφοβος

Τέλος μάθαμε πως όταν  έχουμε ένα  πρόβλημα με έναν φίλο μας  το συζητάμε και εάν φταίμε να ζητάμε και συγνώμη.Φτιάξαμε καρδιές πάνω στις οποίες γράψαμε συγνώμη  σε αγαπώ και στην συνέχεια τις ανταλλάξαμε.

.καρκαρδκαρδουλακαρε

ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ! ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!

Μάι 202414

λ 2 λ 1

Πάσχα 2024

Απρ 202426

Καλή Ανάσταση! Καλό Πάσχα!

Το Πάσχα φτάνει και η γιορτινή ατμόσφαιρα κυριαρχεί στο νηπιαγωγείο μας!Αρχίσαμε με τη ζωή Του Χριστού πάνω στη γη, τα θαύματά Του τις παραβολές ,τα πάθη Του και τέλος την Ανάσταση!Στη συνέχεια είδαμε τα έθιμα που υπάρχουν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.Δεν έλειψαν φυσικά τα πασχαλινά φύλλα εργασίας, με αριθμούς, σχήματα, αντιστοιχήσεις, σειραθετήσεις και λαβυρίνθους…Το σχολείο μας έγινε ένα πασχαλινό εργαστήρι

Καλαθάκια     

ζ 1β 2υκ 1

κατασκευές

ο 1ο 2

χειροτεχνίες

IMG 20240426 095932 142IMG 20240426 100004 600IMG 20240426 100102 973IMG 20240426 100118 101

 

 

βάψιμο αβγών.

δ 1 1κμ 1β 1τ 1οφ

Πασχαλινές κάρτες

ζ 2   κ2

Σας ευχόμαστε καλό Πάσχα με υγεία και αγάπη σε όλους!

Σχέδιο δράσης 2023-24. Χρώματα και αρώματα στην αυλή του σχολείου μας.Β΄φάση

Απρ 202418

Υλοποίηση

Το σχέδιο δράσης χρώματα και αρώματα στην αυλή του σχολείου μας που ξεκινήσαμε το φθινόπωρο με την επίσκεψη στο γεωπονικό κέντρο, συνεχίστηκε σε όλη τη διάρκεια του χειμώνα   σε συνδυασμό και με τα εργαστήρια δεξιοτήτων ήρθε η ώρα να γίνει πραγματικότητα και η αυλή του σχολείου μας είναι πλέον ένα μικρό εργοτάξιο.Με τη βοήθεια των γονέων έφτασαν στο σχολείο παλιά ελαστικά αυτοκινήτων τα οποία στη συνέχεια έβαψαν με όμορφα χρώματα.

Ρ13Ρ14Ρ15Ρ21Ρ22Ρ19

Σκοπός  είναι να τοποθετηθούν με ασφάλεια   στα κιγκλιδώματα της αυλής και να τα χρησιμοποιούν τα παιδιά στο παιχνίδι τους και στην φυσική αγωγή.

Ρ 1Ρ2ρ3Ρ4Ρ11 1Ρ8

Στο δάπεδο της αυλής οι νηπιαγωγοί  με τα παιδιά ζωγραφίσαμε 3 παιχνίδια .

Ο λαβύρινθος

Ρ1Λ1 1Λ

Το κουτσό των αριθμών

Α1 1Α1 2Β 2

Η διαδρομή 

Β2 1Β 1

Στην συνέχεια ήρθε η ώρα για το φύτεμα των λουλουδιών.Κι επειδή στην αυλή δεν υπάρχει καθόλου χώρος ελεύθερος χρησιμοποιήσαμε γλάστρες  και χώμα.Τα παιδιά αρχίζουν το φύτεμα και το σχολείο πρασινίζει.

Λ1Λ2 2 Λ4Λ5Λ7Λ8Λ9Λ10Λ12 1Λ14Λ15Λ17δ 1δ 2

 

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Απρ 202411

Θεματικός άξονας: Φροντίζω το περιβάλλον

 Της λίμνης το νερό της θάλασσας αλάτι 

Οι υγρότοποι  ή υδροβιότοποι είναι λίμνες, έλη, υγρά λιβάδια λιμνοθάλασσες κ.ά.  Υδροβιότοποι είναι περιοχές που συνδυάζουν το υδάτινο με το χερσαίο περιβάλλον δίνοντας τη δυνατότητα συνύπαρξης σε πολλούς διαφορετικούς οργανισμούς. Σαν υδροβιότοποι αναφέρονται, σύμφωνα με τη σύμβαση Ramsar, «εκτάσεις που καλύπτονται φυσικά ή τεχνητά, μόνιμα ή εποχιακά από στάσιμα ή ρέοντα γλυκά, υφάλμυρα ή αλμυρά νερά, στις οποίες συμπεριλαμβάνονται και οι εκτάσεις που καλύπτονται από θαλάσσιο νερό, του οποίου το βάθος δεν υπερβαίνει τα 6 μέτρα κατά την άμπωτη».

 Έχουν μεγάλη οικολογική σημασία. Ένα από τα στοιχεία που κάνουν εξαιρετική τη σημασία των υδροβιοτόπων της χώρας μας είναι το ότι αποτελούν σταθμούς στο ταξίδι των αποδημητικών πουλιών ή τόπους όπου ξεχειμωνιάζουν. Επίσης οι υγρότοποι ρυθμίζουν  και το κλίμα της περιοχής (μετριάζοντας τον καύσωνα και το υπερβολικό ψύχος). Από τη σύμβαση Ramsar προστατεύονται 11 υγρότοποι στη χώρα μας.

Ο νομός Ευβοίας ξεχωρίζει για τους περίπου 36 (φυσικούς) υδροβιότοπούς του. 

Από οικολογική άποψη είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για τον υδρολογικό κύκλο και των 2 νησιών και αποτελούν σημαντικούς σταθμούς αλλά και καταφύγια για τα εκατομμύρια αποδημητικά πουλιά αλλά και των υδρόβιων – αμφίβιων ζώων και ερπετών, γι αυτό και τους κάνει ιδανικούς για παρατήρηση και μελέτη πουλιών και ζώων.

Μάλιστα η Εύβοια θεωρείται ότι βρίσκεται επάνω σε μεταναστευτικό διάδρομο (Βόρειας Ευρώπης – Αφρικής), οπότε και η σημασία της είναι αυξημένη.

Μερικοί από τους σημαντικότερους είναι:

  • Παραλίμνη– Λίμνη – Β. Ευβοίας – Υγρότοπος
  • Εκβολές Βουδώρου – Υγρότοπος
  • Νηλέας – Β. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Κηρέας – Β. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Ορυχεία Αλιβερίου – Ν. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Αλιβέρι – Ν. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Λίμνη Δύστου – Ν. Εύβοια- Υγρότοπος
  • Λιβαρίου ή Μικρό & Μεγάλο Λιβάρι – Β. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Ψαχνά ή Λιβάδι ή Κολοβρέχτης – Κ. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Γεροπόταμος (Ορυχεία Τρούπι) – Β. Ευβοίας – Υγρότοπος
  • Προκόπι – Β. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Ποτ. Λίλας – Κ. Εύβοια – Υγρότοπος
  • Όρος Καντήλι -Β. Εύβοια
  • Όρος Πυξαριάς (ως την Κύμη) – Κ. Εύβοια

Το ταξίδι των χελιδονιών ήταν η αφορμή για το εργαστήριο

.Β10

Η ζωή στον υδροβιότοπο μέσα από κατασκευές και ζωγραφιές.

Β1 1  Β1 2Β2Β4 1Β4 2IMG 20240412 100427 744Ζ2 1Ζ2 2Ζ4 1Λ 1Λ 2Λ3 1Λ3 2

Το αγαπημένο υδρόβιο πτηνό

Β8 1Β6 1 2Β6 2Κ14 14 26 1 18 1IMG 20240411 132528 527 1

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τη λιμνοθάλασσα 

Πιο συγκεκριμένα παρακολουθήσαμε από ψηλά τη λιμνοθάλασσα του Μεσολογγίου  και μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά της.

Πώς δημιουργείται;

Τι μέγεθος έχει;

Τι βάθος έχει;

Τα νερά της είναι ζεστά ή κρύα;

Τι χρώμα έχει η λιμνοθάλασσσα;

Το νερό της είναι γλυκό ή αλμυρό και γιατί;

Με τι μοιάζει η λιμνοθάλασσα;

Τι αισθανόμαστε όταν βλέπουμε τη λιμνοθάλασσα;

Υπάρχει ζωή στη λινοθάλασσα;

Ποιοι πιστεύετε πως ζούν;

Ποια φυτά και ποια ζώα υπάρχουν;

Αφού συζητήσαμε και μάθαμε τα χαρακτηριστικά της λιμνοθάλασσας, συνεχίσαμε με μια φανταστική βόλτα στη λιμνοθάλασσα.

Με αφορμή τα αποδημητικά πουλιά που είχαμε μιλήσει τις προηγούμενες μέρες. Μεταμορφωθήκαμε σε αποδημητικά πουλάκια και ύστερα από ένα μακρινό και δύσκολο ταξίδι κάναμε τη πρώτη μας στάση στη λιμνοθάλασσα.

1

Συναντούν  δυσκολίες και εμπόδια στο ταξίδι τους

2 33 1

Επιτέλους τα πουλάκια κάνουν την πρώτη τους στάση στη λιμνοθάλασσα για ξεκούραση και φαγητό

4

Ύστερα από ένα δύσκολο ταξίδι τα πουλάκια χρειάζονταν φαγητό. Ψάρεψαν τα ψάρια τους. Το κάθε ψαράκι είχε πάνω  του ένα γράμμα. Ανάλογα με το ψάρι που έπιανε κάθε παιδί έπρεπε να πει και μια λέξη με το αντίστοιχο αρχικό γράμμα

.5     67 

Στη συνέχεια μιλήσαμε για το οικοσύστημα της λιμνοθάλασσας. Μάθαμε από ποιες φωνούλες αποτελείται και  τι σημαίνει η λέξη οικοσύστημα. Οικοσύστημα ονομάζουμε όλα τα φυτά, όλα τα ζώα ενός τόπου, τα στοιχεία του τόπου που δεν έχουν ζωή, καθώς και τις σχέσεις μεταξύ τους.

89

Μάθαμε τα έμβια στοιχεία του οικοσυστήματος(όσα έχουν ζωή ) και τα άβια στοιχεία (όσα δεν έχουν ζωή). Τα παιδιά σκέφτηκαν και παρουσίασαν έμβια και άβια στοιχεία που υπάρχουν στη λιμνοθάλασσα. Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση πόσο σημαντικό είναι να διατηρείται ισορροπία στις σχέσεις που αναπτύσσουν τα έμβια και τα άβια στοιχεία ενός οικοσυστήματος.

 Στην αυλή του σχολείου υπήρχαν κρυμμένα καρτελάκια με τα στοιχεία του οικοσυστήματος της λιμνοθάλασσας.

1011

Αφού χωριστήκαμε σε έμβια και άβια στοιχεία, φτιάξαμε το δίχτυ της ζωής της λιμνοθάλασσας.

1 1

Για να καταλάβουν τα παιδιά καλύτερα την έννοια της ισορροπίας του οικοσυστήματος, όπως ήμασταν χωρισμένοι σε ομαδούλες παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι. Παρομοιάσαμε το στεφάνι με το οικοσύστημα και σε ομαδούλες των τριών (φυτά – ζώα– άβια), τα παιδιά προσπαθούσαν με το ένα δάχτυλο να κρατήσουν το στεφάνι χωρίς να τους πέσει κάτω, ακολουθώντας συγκεκριμένη διαδρομή.

.3 24 3

Οι κύκνοι,κατασκευές με χαρτινα πιάτα και νερομπογιές

κύκνοιλίμνη

και τέλος κατασκευή η λιμνοθάλασσα και ο υδροβιότοπος Ψαχνών με  επισκέπτες δύο πανέμορφους κύκνους.

λιμνοθάλασσακυκνοι 2 1

 

25η Μαρτίου 1821

Απρ 20244

Μέρα γιορτής! μέρα χαράς! 

Με  πολύ περηφάνεια και μεγάλο ενθουσιασμό,τα παιδιά  ασχολήθηκαν και έμαθαν για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, τι είναι και τι γιορτάζουμε μέσα από δημιουργικές κατασκευές, ζωγραφική, τραγούδια, ανάγνωση βιβλίων, προβολή videos και βιωματικών δραστηριοτήτων.Στο τέλος φόρεσαν  τις παραδοσιακές φορεσιές και έγινε η εορταστική εκδήλωση αφιερωμένη στους ήρωες, κάτι που έδωσε μεγάλη χαρά και στους γονείς που συμμετείχαν με ιδιαίτερη συγκίνηση επικροτώντας τα παιδιά στην προσπάθειά τους να παρουσιάσουν τα κατορθώματα των προγόνων μας μέσα από ποιήματα, τραγούδια και παραδοσιακούς χορούς.

Μ1 1Μ3Μ4Μ5Μ6Μ7Μ8Μ9Μ10ΜM1525 225 325 4Μ5 125 525 9μ8 1Μ5 2

 

Καλή Σαρακοστή!

Απρ 20241

Η Μεγάλη Τεσσαρακοστή ή απλά η Σαρακοστή είναι η περίοδος της καθαρτήριας διαδικασίας. Από την Καθαρά Δευτέρα αρχίζει η προετοιμασία του σώματος και της ψυχής, με τη νηστεία, την προσευχή και την αποχή από εκδηλώσεις χαράς, που διαρκεί έως και την Κυριακή του Πάσχα.

Είναι η αρχαιότερη από τις μεγάλες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας και καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα. Αρχικά διαρκούσε έξι εβδομάδες, ενώ αργότερα προστέθηκε και μία έβδομη και τελικά διαρκεί 48 ημέρες. Κατά τη διάρκεια της Σαρακοστής, κάθε Τετάρτη και Παρασκευή, τελείται η Προηγιασμένη Ακολουθία. Οι πιστοί μπορούν να λάβουν Θεία Κοινωνία, η οποία όμως έχει προαγιασθεί την προηγουμένη Κυριακή. Γι’ αυτό τον λόγο η Ακολουθία αυτή ονομάζεται Προηγιασμένη. Η Σαρακοστή είναι σχεδόν ταυτισμένη με τον μήνα Μάρτιο. Χαρακτηριστική είναι η φράση «Λείπει ο Μάρτης απ’ τη Σαρακοστή;», που συνηθίζεται να λέγεται για αυτούς που θέλουν να είναι σε όλα “μέσα”.

Η νηστεία της Σαρακοστής χαρακτηρίζεται από την αποχή κάθε κατανάλωσης τροφίμων ζωικής προέλευσης (κρέας, ψάρια, αβγά, γαλακτοκομικά προϊόντα), αλλά και από το κρασί και το λάδι.Είναι όμως και μία υπέροχη ευκαιρία να γίνει αναφορά στις τροφές που χαρίζουν υγεία στο σώμα και ευεξία όπως:  τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια, οι χυμοί, οι ξηροί καρποί.Τα παλιά χρόνια συνήθιζαν να φτιάχνουν τη Σαρακοστή με ζυμάρι ,σαν μιά κοπέλα που δεν είχε στόμα γιατί νήστευε, είχε εφτά πόδια δηλαδή εφτά εβδομάδες, όπως είναι και ο χρόνος που διαρκεί η Σαρακοστή και κάθε εβδομάδα έκοβαν  ένα πόδι εως το τελευταίο την Μεγάλη Εβγομάδα. Στο νηπιαγωγείο μας έφτασε και η Σαρακοστή και μικρά χεράκια μπήκαν στο ζυμάρι έπαιξαν το καταχάρηκαν (αυτό είναι σαν την πλαστελίνη άκουγες από παντού ) και στο τέλος με λίγη βοήθεια νάτη και η Σαρακοστή έτοιμη -μεγάλη για το σχολείο και ατομικές για το σπίτι.S1Σ 1ΣαΣα

Το πέταγμα του χαρταετού

Τι συμβολίζει το έθιμο

Ο συμβολισμός του εθίμου στην Αρχαία Κίνα ήταν η επικοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό. Μάλιστα οι άνθρωποι πίστευαν τότε ότι όσο πιο ψηλά πετάξει ο χαρταετός τόσο πιο πιθανό ήταν ο Θεός να δει τις ευχές τους που κρεμιόντουσαν πάνω του και να τις πραγματοποιήσει! Ο συμβολισμός του πετάγματος του χαρταετού στην ελληνική χριστιανική παράδοση είναι αρκετά συναφής. Καθώς συμβολίζει το πέταγμα της ανθρώπινης ψυχής προς το Θείο. Με άλλα λόγια θέλει να πει ότι ο προορισμός του πνεύματος του ανθρώπου είναι στον ουρανό δίπλα στον δημιουργό του.Το γεγονός δε, ότι το έθιμο γίνεται κάθε χρόνο την Καθαρά Δευτέρα κάθε άλλο παρά τυχαίο είναι, καθώς πραγματοποιείται την πρώτη μέρα της Σαρακοστής, οπότε οι χριστιανοί ξεκινούν τη σωματική και πνευματική τους κάθαρση μέσω της νηστείας της Μεγάλης Σαρακοστής.Κι όπως κάθε παιδί είναι μοναδικό και ξεχωριστό έτσι είναι και κατασκευή του χαρταετού. Πολύχρωμα χαρτιά, ψαλίδια,κόλλες και νάτος ο χαρταετός να στολίζει το νηπιαγωγείο μας.

Χ8Χ7Χ6Χ5Χ4

Χ3Χ2Χ1

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Η πόλη μας

Η πόλη μας

Χαλκίδα, η όμορφη πόλη μας...

Puzzle

H ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Οι δημιουργίες μας.

Πρόσφατα σχόλια

    βασιλιά , βασιλιά, με τα δώδεκα σπαθιά...τι ώρα είναι;


    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων