Όλα ξεκίνησαν με την αποστολή: Σώμα γερό μυαλό δυνατό
που μας ανέθεσαν οι ντετέκτιβ, ένα πρωί.
Το ζήτημα ήταν πολύ σοβαρό
και χρειαζόταν λεπτό χειρισμό.
Γρήγορα, βάλαμε τα πράγματα σε μια σειρά και προσπαθήσαμε να μάθουμε όσα γίνεται πιο πολλά.Για αρχή, ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό. Χωριστήκαμε σε ομάδες και ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φρούτο.
Ακόμα, συζητήσαμε για τις ομάδες των τροφών, την προέλευση της καθεμιάς αλλά και τη διατροφή γενικότερα.
Ομαδοποιήσαμε τροφές τόσο σε κινητικό παιχνίδι όσο και σε φύλλο εργασίας.
Διαβάσαμε το “Χτίζω σωστά εμένα” και είδαμε σχετικά βίντεο.
Έτσι, ανακαλύψαμε την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής αλλά και την πυραμίδα της γυμναστικής.
Ειδικότερα, γνωρίσαμε τα φρούτα του φθινοπώρου. Μάθαμε το όνομα τους, τα αγγίξαμε, τα μυρίσαμε, τα μετρήσαμε ώσπου στο τέλος τα γευτήκαμε σε μία πεντανόστιμη φρουτοσαλάτα,καταγράφοντας φυσικά τη συνταγή της
Κατασκευάσαμε την πυραμίδα της μεσογειaκής διατροφής σε ατομική χειροτεχνία την οποία πήραν τα παιδιά στο σπίτι.
Οι ντεντέκτιβ συνέχισαν την αποστολή τους αφήνοντας ένα κλαδί γεμάτο ελιές στο τραπεζάκι.Φυσικά, δε γινόταν να μην αναφερθούμε στην ελιά και το ψωμί, δύο βασικά στοιχεία της ελληνικής διατροφής, που έχουν μεγάλη θρεπτική αξία και ιστορική σημασία. Συζητήσαμε με τα παιδιά για το τι μας προσφέρει η ελιά και το ελαιόλαδο καθώς και για το ψωμί, τη διαδικασία παρασκευής του και τη σημασία του ως βασική τροφή για τον άνθρωπο από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, ρωτήσαμε τα παιδιά αν γνωρίζουν τρόπους με τους οποίους συνδυάζουμε αυτά τα δύο υλικά. Κάποια ανέφεραν τις ελιές με ψωμί, ενώ άλλα μίλησαν για το λάδι που βάζουν οι γονείς στο φαγητό. Έτσι, προέκυψε η ιδέα και φτιάξαμε λαδόφετες, ένα παραδοσιακό και υγιεινό κολατσιό, για να δοκιμάσουμε τον συνδυασμό ελαιόλαδου και ψωμιού στην πιο απλή αλλά γευστική του μορφή, πασπαλισμένο με ρίγανη.
Μμμμμ ….πεντανόστιμες λαδόφετες
Μάθαμε το Μ, μ από το αγαπημένο μας μήλο, μετρήσαμε τα κουκούτσια του, ζωγραφίσαμε τόσα όσα έδειχνε ο αριθμός τους, διακρίναμε τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές, παίξαμε παιχνίδια αντιστοίχισης, ομαδοποίησης, σειροθέτησης, παιχνίδια ισορροπίας, παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού (με στόχο η κάθε ομάδα να ανακαλύψει τα κομμάτια του παζλ ώστε να το συνθέσει και να βρει το φρούτο που σχηματιζόταν), χορέψαμε και τραγουδήσαμε.
Ακόμα, φτιάξαμε τυπώματα από αυτά ερχόμενοι σε επαφή με τις έννοιες μισό και ολόκληρο.
Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό των Αγγλικών κυρία Νάνσυ μάθαμε την ονομασία διαφόρων τροφών στην αγγλική γλώσσα και ακούσαμε σχετικά τραγούδια.
Οι ντεντέκτιβ όμως συνέχισαν τις αποστολές θέλοντας οπωσδήποτε να ανακαλύψουμε το μυστικό για να έχουμε σώμα γερό και μυαλό δυνατό .Συζητήσαμε για τη γυμναστική, την αξία της στη ζωή, αξιολογήσαμε πόσο δραστήριοι είμαστε οι ίδιοι στην καθημερινότητα μας και καλέσαμε την αγαπημένη φίλη από το δημοτικό σχολείο κυρία Σόνια-καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής να μας βοηθήσει να ανακαλύψουμε τα οφέλη της γυμναστικής για το σώμα.
Και κάπως έτσι, συγκεντρώσαμε όλα τα στοιχεία και ανακαλύψαμε πως η λέξη κλειδί είναι μία, “Υ Γ Ε Ι Α”.
Δεν είναι μυστικό, τώρα μπορούμε και μαζί σας να το μοιραστούμε: “Αν έχεις σώμα γερό, θα έχεις μυαλό δυνατό και αν έχεις μυαλό δυνατό θα έχεις και σώμα γερό!
Πρόσφατα σχόλια