Διδασκαλία (προσυμφωνημένη) Μαθηματικών την 12η Φεβρουαρίου 2015/08.10΄-08.55΄ στην Δ΄ τάξη του ΔΣ Λιβαδερού.
Στο μάθημα της ημέρας, αλλά με αντιμετάθεση της τρίτης ώρας στην πρώτη. Εφτά μαθητές σε δύο ομάδες.
Επανάληψη του κεφαλαίου Μετρώ το βάρος.[1] Η διαφορότητα μεταξύ «μάζας», όπως αναφέρεται στο Βιβλίο του Δασκάλου[2] και τα ΔΕΠΣΣ -ΑΠΣ,[3] και «βάρους», καθ’ ον τρόπον εγγράφεται στο Βιβλίο του Μαθητή και το Τετράδιο Εργασιών,[4] δεν τέθηκε, για ηλικιακούς λόγους, στον καμβά.
Μετά από μία περιδιάβαση στη μνήμη για ανάσυρση διδαχθέντων μιλήσαμε -κρατώντας εμφιαλωμένα νερά- για το λίτρο και τα χιλιοστά του, επισήμανση που υπάρχει μόνον στο ΑΠΣ κι όχι στο ΒΜ. Κατόπιν για ηλεκτρονικούς και συμβατικούς ζυγούς. Οι μαθητές γνώριζαν την ύπαρξη γεφυροπλάστιγγας στο χωριό, όχι όμως και το τοπωνύμιο Μπάτκα όπου αυτή ευρίσκεται. Μας το γνωστοποίησε ο γυμναστής του Σχολείου.
Βγήκαμε μαθητές, η δασκάλα κι ο γράφων έξω. Ήλιος και καιρός υπόψυχρος. Διασχίζοντας το χιονοσκεπές προαύλιο επισκεφτήκαμε την γειτονική υπεραγορά του Χρήστου Βήττα. Πρόθυμα μας εξυπηρέτησε στην ηλεκτρονική του ζυγαριά τοποθετώντας ένα λίτρο γάλα, οπότε τα παιδιά μίλησαν για καθαρό βάρος, απόβαρο και μικτό βάρος. Ακόμα ένα τεμάχιο χάρτου με βάρος 15 γρ., παράσταση που ενίσχυε οπτικά την αριθμητική παράσταση των αιτουμένων τριών δεκαδικών ψηφίων.
Όταν, επιστρέφοντας στην τάξη, ρωτήθηκαν πως θα δίδασκαν οι ίδιοι το μάθημα, απάντησαν χαμογελώντας: «έτσι» (βιωματικά).
Παραπομπές
[1] Μαθηματικά Δ΄ Δημοτικού, ΙΤΥΕ «Διόφαντος», Αθήνα χ.χ., σ. 46-47, http://ebooks.edu.gr/modules/document/document.php?course=DSDIM-D102&download=/4cee5e82f8qf/521dc041n6y0
[2] Μαθηματικά Δ΄ Δημοτικού, Βιβλίο Δασκάλου, ΟΕΔΒ, Αθήνα χ.χ. σ. 69-71, http://ebooks.edu.gr/modules/document/document.php?course=DSDIM-D102&download=/4cee5e82f8qf/4cee5e82hwip
[3] Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών, Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, σ. 251, 264 http://ebooks.edu.gr/modules/document/document.php?course=DSDIM-D102&download=/4cee5e82f8qf/4cee5e799jro
[4] Μαθηματικά Δ΄ Δημοτικού, Τετράδιο Εργασιών, Β΄ τεύχος, ΙΤΥΕ «Διόφαντος», Αθήνα χ.χ., σ. 12-13, http://ebooks.edu.gr/modules/document/document.php?course=DSDIM-D102&download=/4cee5e82f8qf/523af77eo1ud
Αφήστε μια απάντηση