lept ma8hma 15Πέμπτη 22α Ιανουαρίου 2015. Επίσκεψη με ομάδα του ΚΕΔΔΥ Κοζάνης στο ΔΣ Λιβαδερού. Μπήκα στην Γ΄ τάξη την τέταρτη ώρα (10.45΄ -11.30΄) προς επεξεργασίαν του μαθήματος “Η κιβωτός της αγάπης”, Θρησκευτικά O Θεός στη ζωή μας της Γ΄ Δημοτικού, κεφάλαιο 15 (σ. 47-49).

Ευρεθείσα χωρική κατανομή : τρεις σειρές με ανά ένα παιδί σε κάθε θρανίο, η αίθουσα φωτεινή, έξω ήλιος, γεωπολιτικοί χάρτες Ελλάδας κι Ευρώπης. Διάλογος με τους μαθητές με ημιδομημένες ή ανοικτές ερωτήσεις, για ανίχνευση της προϋπάρχουσας γνώσης κι ευριστική έκφανση.

Εγκιβωτισμός του αντικειμένου στις εποικοδομιστικές και κοινωνιοπολιτισμικές θεωρίες. Όσον αφορά στις πρώτες, ανακαλυπτική μάθηση: υπάρχει π.χ. Αγία Γραφή στη Βιβλιοθήκη του Σχολείου;  Σχετικά με τη δεύτερη: το όρος Αραράτ λ.χ. και το δεσπόζον του χωριού βουνό “Αμάρμπης”, σύγκριση, πρόσβαση, προσωπικές εμπειρίες.

Προσέγγιση διαθεματική με εμπλοκή ιστορίας, γεωγραφίας κι ελληνικής γλώσσας. Χρήση χάρτη, έρευνα στη βιβλιοθήκη του Σχολείου και πίνακας. Κοινή η ιστορία του κατακλυσμού (Ελλάς -Ισραήλ -Ινδία). Κιβωτός όπως τα χαρτοκιβώτια που ευρίσκονταν επί τόπου. Ύπαρξη (της διμερούς) Αγίας Γραφής στις οικίες του χωριού; Παλαιά και νέα σύμβολα της ειρήνης.

Προτεινόμενη προέκταση ως τερπνή μεταγνώση: θεατροποίηση του σχετικού κεφαλαίου από το έργο της Γαλανού Ειρήνης, Ιστορίες από τη Βίβλο, διασκευή για παιδιά, Ελευθερουδάκης, Αθήνα χ.χ., σ. 16-19, το οποίο εντόπισαν μαθητές και διδάσκων στη βιβλιοθήκη του Σχολείου.