Επίσκεψη οδοντιάτρου στο νηπιαγωγείο μας!

Λίγο πριν τη λήξη της φετινής σχολικής χρονιάς είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας την κα Στεργίδου Αγγελική, οδοντίατρο του Lagadas Smile και την βοηθό της κα Στέλλα!

IMG 4263

Μίλησαν στα παιδιά για τη σημασία της στοματικής υγιεινής, για τους εχθρούς και τις αρρώστιες των δοντιών, ποιες τροφές μας κάνουν καλό και ποιες όχι και τι πρέπει να αποφεύγουν για να μη χαλάσουν τα δοντάκια τους.

IMG 4264 IMG 4266

IMG 4269IMG 4270

Με τη βοήθεια ενός εκμαγείου και μιας οδοντόβουρτσας, η κα Στέλλα έδειξε στα παιδιά το σωστό τρόπο να βουρτσίζουν τα δόντια τους.

IMG 4273 IMG 4274 IMG 4279 IMG 4280

Πόση ώρα όμως πρέπει να βουρτσίζουμε τα δοντάκια μας για να είμαστε σίγουροι ότι καθάρισαν καλά; Η κα Στέλλα μας έδωσε μια ωραία ιδέα! Να βάλουμε το αγαπημένο μας τραγούδι και όση ώρα διαρκεί, βουρτσίζουμε και τα δοντάκια μας για να είναι πεντακάθαρα!

IMG 4282 IMG 4283 IMG 4285 IMG 4287

Συζητώντας για την στοματική υγιεινή, μας έλυσαν πολλές απορίες για το σωστό βούρτσισμα των δοντιών. Συνοψίζοντας:

  • Μια πολύ μικρή δόση οδοντόκρεμας αρκεί. Δεν χρειάζεται να βάζουμε υπερβολική ποσότητα πάνω στην οδοντόβουρτσα.
  • Δεν πρέπει να βρέχουμε την οδοντόβουρτσα γιατί δημιουργείται πολύς αφρός και δεν μπορούμε να καταλάβουμε ποια δόντια πλύθηκαν καλά και ποια όχι.
  • Όταν τελειώσουμε το βούρτσισμα φτύνουμε τον αφρό και καλό είναι να μην ξεπλένουμε το στόμα μας με νερό γιατί χάνεται το φθόριο που περιέχει η οδοντόκρεμα, το οποίο λειτουργεί ως προστατευτικό φιλμ για τα δόντια.

Στο τέλος μας εξέπληξαν χαρούμενα με το χρήσιμο δωράκι που μας έφεραν. Μια οδοντόβουρτσα κατάλληλη για την ηλικία των παιδιών και μια ζωγραφιά!

IMG 4290 IMG 4292

Επ’ ευκαιρία μας μίλησαν και για το οδοντικό νήμα.

IMG 4294 IMG 4295

Ευχαριστούμε θερμά την κα Αγγελική και την κα Στέλλα για την επίσκεψη τους, καθώς και την αγαπητή μαμά της Μαρίας μας για την μεσολάβηση της!

Τα έντομα του κήπου μας!

Τα έντομα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της Άνοιξης και του Καλοκαιριού και δεν θα μπορούσαμε να μη μιλήσουμε γι’ αυτά τα μικρά πλάσματα της φύσης.

cea0ceafcebdceb1cebaceb1cf82 ce91cebdceb1cf86cebfcf81ceaccf82 ce88cebdcf84cebfcebcceb1 cea6cf89cf84cebfceb3cf81ceb1cf86ceafceb5cf82

Διαβάσαμε διάφορα βιβλία για τα έντομα

D4BA967D7655BD4155BB9ED94D00F720loyla h petaloyda timthumb 1214389 264x264 800x800 1 b170218

c2054a82 dccf 4b91 898b 93d1cfab8d5f

Παρατηρήσαμε πολλούς και διάφορους πίνακες αναφοράς…

IMG 4675 IMG 4676

…και χωρίσαμε τα έντομα σε κατηγορίες

  • Έντομα ωφέλιμα

3b30934976fbd405e1f3549e4fd227d0

  • Έντομα βλαβερά

ΕΝΤΟΜΑ ΒΛΑΒΕΡΑ

  • Έντομα που πετούν

ΕΝΤΟΜΑ ΠΟΥ ΠΕΤΟΥΝ

  • Έντομα που πηδούν

ΕΝΤΟΜΑ ΠΟΥ ΠΗΔΟΥΝ

Τα μέρη του εντόμου

Παρατηρήσαμε τα μέρη του σώματος μιας πεταλούδας

IMG 4343

Κάθε έντομο λοιπόν έχει τα εξής:

zpyBk14pxYuOgw copy

-6 πόδια
-2 κεραίες 
-μάτια σύνθετα
φτερά (κάποια έντομα)

Το σώμα τους αποτελείται από 3 μέρη

-κεφάλι
-θώρακας
-κοιλιά

zpyBk14pxYuOgw8r7ts TTRqfCgG8r7ts TTRqfCgG 1

Κάποια έντομα έχουν και εξωσκελετό που τα προστατεύει

yz xCfCFA5JuXV

Οι κεραίες βοηθούν τα έντομα να ακούν και να αντιλαμβάνονται το περιβάλλον

yz xCfCFA5JuXV copy

Μια ωραία πεταλούδα!

IMG 4354

 

Μάθαμε για τον απίστευτο κύκλο ζωής της πεταλούδας

IMG 4344

Βάλαμε στη σειρά τις καρτέλες

-αβγό
-κάμπια
-χρυσαλίδα
-πεταλούδα

IMG 4347 IMG 4348

IMG 4352IMG 4353

Είδαμε το βίντεο από την πολύ πεινασμένη κάμπια

Φτιάξαμε τον δικό μας κύκλο ζωής της πεταλούδας

IMG 4355 IMG 4357 IMG 4359 IMG 4360

IMG 4369 IMG 4370 IMG 4371

 

Πεταλούδες και συμμετρία

Συζητώντας για τις πεταλούδες, μιλήσαμε για τη συμμετρία που παρατηρούμε στα χρώματα που έχουν τα φτερά της πεταλούδας αλλά και στη φύση γενικότερα.
Ότι χρώματα και σχέδια έχουν από τη μια πλευρά των φτερών ακριβώς τα ίδια έχουν και από την άλλη! Κάτι σαν καθρέφτης!

Παίξαμε με τη συμμετρία δημιουργώντας τις δικές μας απίθανες και πολύχρωμες πεταλουδίτσες!!!

Κόψαμε μια πεταλούδα, τη διπλώσαμε στη μέση και βάλαμε ότι χρώμα θέλουμε στη μια πλευρά των φτερών. Στη συνέχεια ακουμπήσαμε την άσπρη πλευρά των φτερών πάνω στη χρωματιστή, πατήσαμε καλά καλά…. και το αποτέλεσμα μοναδικό!!!!

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!!!!

IMG 4362 IMG 4363 IMG 4364 IMG 4365

Κάθε πεταλούδα μοναδική και υπέροχη!!!

IMG 4366 IMG 4367 IMG 4368IMG 4383

 

Εννοείται ότι στο τέλος τραγουδήσαμε και το γνωστό τραγούδι!!!

 

Μέλι- μέλι μέλισσα

Μιλήσαμε για τη μέλισσα, το θαυμαστό αυτό έντομο που εκτός από το υπέροχο μέλι που μας δίνει, ο ρόλος της είναι τόσο μα τόσο σημαντικός, που αν χαθούν οι μέλισσες από τον κόσμο, θα δημιουργηθεί τεράστιο πρόβλημα στο οικοσύστημα.

DCA3C7470420BF91

14264800114 0b353157b1 b melissa

Παρατηρήσαμε τα μέρη του σώματος της

cebcceb5cf81ceb7 cebcceb5cebbceb9cf83cf83ceb1cf82

Η μέλισσα είναι ένα κοινωνικό έντομο και ζει σε μια οργανωμένη κοινωνία μέσα στην κυψέλη, η οποία αποτελείται κατά βάση από 3 τύπους. Τις εργάτριες μέλισσες, τη βασίλισσα και τους κηφήνες.
Κάθε τύπος (τάξη) έχει διαφορετική λειτουργία στην κυψέλη. Η βασίλισσα και οι εργάτριες είναι θηλυκά έντομα και οι κηφήνες αρσενικά.

p. 300x217 1

  • Η βασίλισσα είναι η αρχηγός της κυψέλης. Είναι θηλυκή μέλισσα, μεγαλύτερη και πιο λεπτή από τις υπόλοιπες μέλισσες. Ζει 4 με 5 χρόνια. Η μοναδική της αποστολή είναι να γεννά αβγά.
  • Οι εργάτριες είναι οι θηλυκές μέλισσες και είναι οι περισσότερες από τα τρία είδη μελισσών που ζουν στην κυψέλη. Είναι οι πιο μικρές σε μέγεθος από τη βασίλισσα και τους κηφήνες και έχουν στην κοιλιά τους ένα κεντρί. Οι εργάτριες δε γεννούν αβγά, αλλά εργάζονται αδιάκοπα για να φτιάξουν το μέλι.
  • Οι κηφήνες είναι οι αρσενικές μέλισσες. Είναι χοντροί με πλατιά φτερά και πιο σκούρο χρώμα από τις υπόλοιπες μέλισσες και δεν έχουν κεντρί.

Ο κύκλος ζωής της μέλισσας

Η βασίλισσα είναι η μητέρα όλων των μελισσών. Γεννάει έως και 2.000 αυγά την ημέρα.

Μόλις γίνει η εκκόλαψη του αβγού, οι εργάτριες τρέφουν συνεχώς την αναπτυσσόμενη κάμπια. Όταν η κάμπια είναι πλέον στο τέλος αυτού του σταδίου, τρώει την τροφή που παρέχουν οι εργάτριες και οι εργάτριες σφραγίζουν το κελί.
Μετά το σφράγισμα του κελιού, η κάμπια περνάει στο στάδιο της χρυσαλλίδας. Δεν ταϊζεται σε αυτό το στάδιο. Η χρυσαλλίδα μεταμορφώνεται μέσα στο κελί σε ενήλικη μέλισσα και βγαίνει μόνη της από το κελί.

melissaΜέλισσα πίνακες αναφοράς page 001

Πως δημιουργείται το μέλι;

Με μεγάλο ενδιαφέρον είδαμε μερικά βίντεο για το πως οι μέλισσες φτιάχνουν το νόστιμο μέλι!

και παρατηρήσαμε πίνακες αναφοράς

Τα προϊόντα της μέλισσας

Οι μέλισσες δεν περιορίζονται μόνο στο μέλι! Μας δίνουν και πολλά άλλα ωφέλιμα και υγιεινά προϊόντα.

Γίναμε και εμείς μικρές εργάτριες μελισσσούλες!

IMG 4679

Φτιάξαμε κυψέλες και μελισσάκια με τα δάχτυλα μας

Για την κυψέλη, χρησιμοποιήσαμε το διάφανο υλικό με τις φουσκίτσες για τύλιγμα συσκευασιών, το οποίο βάψαμε ώστε να κάνουμε τύπωμα

 

IMG 4374 IMG 4376 IMG 4378 IMG 4379 1

Περιμέναμε να στεγνώσει και φτιάξαμε και τις μελισσούλες γύρω από την κυψέλη, βουτώντας τους αντίχειρες στην κίτρινη μπογιά!

IMG 4381 IMG 4382

Αφού στέγνωσαν, ζωγραφίσαμε τις μέλισσες και διακοσμήσαμε την κυψέλη

IMG 4389 IMG 4390

Εννοείται ότι βάλαμε και τη βασίλισσα μέλισσα μέσα στην κυψέλη! Έτοιμες!

IMG 4392 IMG 4393 IMG 4394IMG 4391

Φυσικά ακούσαμε και το ομώνυμο παραδοσιακό τραγούδι “Περνά- περνά η μέλισσα”

Ο Τζίτζικας και ο Μέρμηγκας

tzitzi 1152x759 thumb large

Ποιος δεν έχει ακούσει τον πιο γνωστό ίσως μύθο του Αισώπου για τον τζίτζικα και τον μέρμηγκα;

Διαβάσαμε τον μύθο και κατασκευάσαμε τα 2 έντομα του παραμυθιού από ανακυκλώσιμα υλικά

IMG 4682 IMG 4683 IMG 4681

Τα κολλήσαμε στο φύλλο και έτοιμα!

IMG 4684 IMG 4687

 

Όμορφη Άνοιξη!

Ανοιξιάτικες δραστηριότητες και κατασκευές

Μαγιάτικα στεφάνια

Τι και αν και η Πρωτομαγιά μας βρήκε μέσα στις διακοπές του Πάσχα; Εμείς δεν θα μπορούσαμε να μην φτιάξουμε τα μαγιάτικα στεφανάκια μας!

IMG 4162 IMG 4163

IMG 4165 IMG 4166

 

Η Άνοιξη

IMG 4224

Παρατηρήσαμε πίνακες αναφοράς για την Άνοιξη και είπαμε πολλά πράγματα για αυτήν την όμορφη εποχή.

Μιλήσαμε για τις αλλαγές που παρατηρούμε στη φύση, για τον καιρό, για τα φυτά και τα λουλούδια, για τα έντομα, τα αποδημητικά πουλιά, για τις γιορτές της Άνοιξης, για το τι συνηθίζουν να κάνουν οι άνθρωποι αλλά και τα ζώα!

Μιλώντας για την Άνοιξη, προσπαθήσαμε να την φανταστούμε.. Αν ήταν μια κοπέλα πως θα ήταν; Θα ήταν όμορφη; τι χρώμα μάτια θα είχε; τι θα φορούσε; πως θα ήταν το σπίτι της και άλλα πολλά. Ιδέες πολλές και διαφορετικές! Το σίγουρο είναι ότι θα ήταν γεμάτη με λουλούδια!

Προσπαθήσαμε να φτιάξουμε το πορτρέτο της Άνοιξης βήμα- βήμα. Αρχικά μάθαμε τι είναι το πορτρέτο, το οποίο αφορά πάντα ένα πρόσωπο. Στη συνέχεια αναλύσαμε τι περιλαβάνεται σε ένα πορτρέτο (κεφάλι, χαρακτηριστικά προσώπου, μαλλιά, λαιμός (ή και) ώμοι).

Πρώτα τα παιδιά σχεδιάσαν με μολύβι και όταν ήταν ικανοποιημένα από το τελικό σχέδιο, τόνισαν με μαρκαδόρο. Τα πήγαν καταπληκτικά οι μικροί μας καλλιτέχνες!!!

IMG 4170 IMG 4171 IMG 4172

Αφού ολοκληρώσαμε το πρόσωπο, στολίσαμε το κεφάλι της με όμορφα λουλούδια! Γιατί Άνοιξη χωρίς λουλούδια..δεν γίνεται!

IMG 4187 IMG 4188 IMG 4189 IMG 4190

Καμαρώνουμε για το τελικό αποτέλεσμα.. Κάθε  Άνοιξη μοναδική και υπέροχη όπως τα ίδια τα παιδιά.

IMG 4192IMG 4191

 

Φανταστήκαμε επίσης την όμορφη Άνοιξη φορώντας ένα υπέροχο λουλουδένιο φόρεμα!

IMG 4193IMG 4194

Και στολίσαμε την πόρτα μας!!

 

Ο μύθος της Περσεφόνης

Την Άνοιξη η φύση ξαναγεννιέται… Ωστόσο όπως συνέβαινε με τα περισσότερα φυσικά φαινόμενα, έτσι και τις αλλαγές των εποχών οι Αρχαίοι Έλληνες τις απέδιδαν σε θεϊκή παρέμβαση. Με την ελληνική μυθολογία, από θεό σε θεό κι από μύθο σε μύθο φτάνουμε μέχρι το σήμερα και μαθαίνουμε πόσο αρχαίο είναι το παρόν.

Ένας από τους πιο όμορφους μύθους της Ελληνικής μυθολογίας, είναι η ιστορία της Περσεφόνης, κόρης της θεάς Δήμητρας και του Δία. Σύμφωνα με τη μυθολογία η Δήμητρα ήταν η θεά της καρποφορίας και της γονιμότητας και υπεύθυνη για την καλή σοδειά και την άνθιση της φύσης. Η κόρη της η Περσεφόνη ήταν πολύ όμορφη και καθώς μεγάλωνε, μεγάλωνε και η ομορφιά της. Όταν την είδε ο Πλούτωνας, θεός του Άδη, την ερωτεύτηκε κεραυνοβόλα και αποφάσισε να την κλέψει. Σύμφωνα με τον Ομηρικό ύμνο προς τη Δήμητρα, η νεαρή Περσεφόνη μάζευε λουλούδια στο Νύσιο πεδίο. Τη συντρόφευαν η Αθηνά, η Άρτεμης και οι Ωκεανίδες Νύμφες. Ανέμελη η Περσεφόνη, απομακρύνθηκε από τη συντροφιά της, αναζητώντας το πιο όμορφο λουλούδι. Όταν έσκυψε να πιάσει έναν νάρκισσο, η γη χωρίστηκε στη μέση και από τα έγκατα εμφανίσθηκε ένα άρμα. Οδηγός ήταν ο Πλούτωνας, που με το ένα χέρι κρατούσε τα χαλινάρια των αλόγων και με το άλλο άρπαξε την πανέμορφη κοπέλα. Οι κραυγές της δεν ακούστηκαν από κανένα και η Περσεφόνη κατέβηκε στον Κάτω Κόσμο. Η Δήμητρα έψαχνε μάταια την κόρη της, μέρα και νύχτα. Κάθε μέρα έκλαιγε για την τύχη της κόρης της και δεν άφηνε κανένα φυτό να φυτρώσει πάνω στη γη. Μάταια οι άνθρωποι καλλιεργούσαν και έσπερναν. Μετά από καιρό, ο Ήλιος που έβλεπε τα πάντα απ’ τον ουρανό, λυπήθηκε τη θεά και της είπε που βρισκόταν η κόρη της. Η Δήμητρα απαίτησε να επιστραφεί η Περσεφόνη, αλλιώς δεν θα άφηνε τη γη να ξανανθίσει. Ο Δίας, παρακινημένος απ’ τις ικεσίες των ανθρώπων που πεινούσαν, διέταξε τον Πλούτωνα, στέλνοντας τον Ερμή, να ελευθερώσει την Περσεφόνη. Ο Θεός του Άδη δεν είχε άλλη επιλογή απ’ το να υπακούσει, αλλά πρώτα έδωσε στην Περσεφόνη να φάει ένα ρόδι. Ο Πλούτωνας γνώριζε ότι αν η κοπέλα κατανάλωνε τροφή στον Κάτω Κόσμο, θα δενόταν μαζί του και δεν θα μπορούσε να φύγει. Η Περσεφόνη, έφαγε έξι σπόρια και επισφράγισε τη μοίρα της. Όταν το έμαθε η Δήμητρα, έγινε έξαλλη και για να την ηρεμήσει, ο Δίας πρότεινε ένα συμβιβασμό. Για κάθε σπόρο που έφαγε, η Περσεφόνη θα έμενε και ένα μήνα στον Άδη. Έτσι η κοπέλα θα περνούσε το μισό χρόνο δίπλα στην μητέρα της και τον άλλο μισό με τον Πλούτωνα. Η Δήμητρα αποδέχτηκε την απόφαση, αλλά δεν ξεπέρασε ποτέ το χαμό της κόρη της.

Είδαμε ένα βίντεο με τον μύθο

και ζωγραφίσαμε στον αμφορέα αυτό που μας έκανε περισσότερο εντύπωση..

IMG 4315 IMG 4316 IMG 4317 IMG 4318 IMG 4319

Συζητώντας για το μύθο της Περσεφόνης, προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση των ηρώων και να μιλήσουμε για τα συναισθήματα τους..

IMG 4328 IMG 4329 IMG 4330

Πως αισθάνεται η Δήμητρα όταν χάνει την κόρη της και πως όταν την ξαναβρίσκει; Πως αισθάνθηκε η Περσεφόνη όταν την άρπαξε ο Πλούτωνας;

IMG 4335 IMG 4336

και ζωγραφίσαμε…

IMG 4323 IMG 4326 IMG 4327

 

Τα μέρη του φυτού

Και αφού την Άνοιξη ξαναγεννιέται η φύση, μιλήσαμε για τα φυτά. Μάθαμε τα μέρη από τα οποία αποτελείται ένα φυτό.

IMG 4252

Παρατηρήσαμε ένα φυτό… Τι γνωρίζουμε;

ρίζα φυτών λουλουδιών ορ 15441015

Παρακολουθήσαμε το βίντεο του Egg και μάθαμε αρκετά πράγματα για τον κύκλο ζωής των φυτών

τα μέρη του φυτού

Μιλήσαμε για τα μέρη του φυτού και τη φωτοσύνθεση, τη διαδικασία με την οποία τρέφεται και αναπτύσσεται ένα φυτό.

IMG 4251IMG 4312

Όλα ξεκινούν από ένα μικρό σποράκι, το οποίο φυτεύουμε στο χώμα και το ποτίζουμε. Με τη βοήθεια του νερού και του ήλιου, το σποράκι πολύ γρήγορα θα βγάλει μικρές ριζούλες, οι οποίες θα μεγαλώνουν κάθε μέρα βαθιά στο χώμα. Μετά από λίγες μέρες θα παρατηρήσουμε έναν μικρό βλαστό, στη συνέχεια το φυτό μας θα βγάλει τα πρώτα του φύλλα και όταν αναπτυχθεί αρκετά θα βγάλει και το άνθος του.

IMG 4254 IMG 4255 IMG 4257

 

Ηλίανθοι με ηλιόσπορους

 

IMG 4308 IMG 4309 IMG 4311

IMG 4339 IMG 4340 IMG 4341

IMG 4338

 

 Τι χρειάζεται το φυτό για να μεγαλώσει;

IMG 4225

  • χώμα
  • νερό
  • ήλιο
  • καθαρό αέρα
  • αγάπη!

IMG 4218 IMG 4220

Σειραθέτηση: Η ανάπτυξη του φυτού

IMG 4221 IMG 4222 IMG 4226

IMG 4313 IMG 4314

 

Ανοιξιάτικα παιχνίδια & δραστηριότητες

  • Βάλε τόσα πέταλα όσα λέει ο αριθμός

IMG 4229 IMG 4230 IMG 4231 IMG 4232

  • Ρίχνω το ζάρι με τα γράμματα της Άνοιξης και τοποθετώ το αντίστοιχο πέταλο στο λουλούδι μου

IMG 4234 IMG 4235 IMG 4236

  • Συλλαβές με λέξεις της Άνοιξης

IMG 4237 IMG 4240 IMG 4241 IMG 4243IMG 4244 1IMG 4245 1IMG 4246IMG 4250

  • Ζωγραφίζω το παραμύθι “Η τουλιπίτσα”

tmp515112851

IMG 4324IMG 4320 IMG 4325

  • Ανοιξιάτικος λαβύρινθος

IMG 4331 IMG 4332 IMG 4333

Πάσχα στο νηπιαγωγείο μας!

Τα πασχαλινά μας!

Πασχαλινές Δραστηριότητες και κατασκευές

Ξεκινήσαμε να μιλάμε για τη γιορτή του Πάσχα με οδηγό το βιβλίο “Η ιστορία του Πάσχα” το οποίο εξηγεί με απλά λόγια στα παιδιά ττα γεγονότα της Μ. Εβδομάδας.

03101

Αφού το εξηγήσαμε, βάλαμε τις σελίδες του παραμυθιού στη σειρά, εστιάζοντας στα γεγονότα και αναδιηγούμαστε την ιστορία.

IMG 3206 IMG 3208 IMG 3209

και μια ακόμη σειραθέτηση σε μορφή πίνακα…

IMG 3203 IMG 3204 IMG 3205

Παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης με λέξεις.

IMG 3213 IMG 3215 IMG 3216

IMG 3219

Στη συνέχεια, χρησιμοποιήσαμε αβγουλάκια με εικόνες από την ιστορία του Πάσχα, τα οποία βάλαμε στη σειρά (1-6) για να τα χρησιμοποιήσουμε στο lapbook μας.

IMG 3240 IMG 3241

Lapbook με την ιστορία του Πάσχα

Ο Εσταυρωμένος και τα γεγονότα του Πάσχα συγκεντρωμένα σε ένα μεγάλο lapbook! Μας πήρε χρόνο άλλα άξιζε τον κόπο!

IMG 3313 IMG 3314 IMG 3315 IMG 3324

IMG 3316 IMG 3318IMG 3312

IMG 3372

Καδράκι “Το δικό μου Πάσχα”

IMG 3254 IMG 3255 IMG 3256 IMG 3257

Οι πασχαλινές μας κάρτες

IMG 3354 IMG 3356

IMG 3353

Πασχαλινά λαγουδάκια από μικρά χεράκια!

IMG 3261 IMG 3262 IMG 3263 IMG 3264 IMG 3265 IMG 3266

Λάζαρος και λαζαράκια

IMG 3305 IMG 3306

IMG 3307

Δεν θα μπορούσε να λείπει η μαγειρική αυτές τις μέρες! Μύρισε Πάσχα το νηπιαγωγείο μας με τα πεντανόστιμα λαζαράκια από τη χρυσοχέρα κ. Ολυμπία και τους μικρούς μας μάγειρες!

collage1

collage2

collage3

IMG 3277

Τα τυλίξαμε και έτοιμα!

IMG 3292

Και του χρόνου!

IMG 3289 IMG 3290

Βάφουμε τα αβγουλάκια μας!

Όπως κάθε χρόνο, βάφουμε παραδοσιακά κόκκινα αβγά. Φέτος προσθέσαμε και τη δική μας πινελιά. Τα παιδιά ζωγραφίσανε τα αβγά με κηρομπογιές και στη συνέχεια τα βάψαμε με την κλασική κόκκινη βαφή.

IMG 3328 IMG 3329 IMG 3330 IMG 3331

IMG 3334

Το αποτέλεσμα μας ξετρέλανε! Τα παιδιά νόμιζαν ότι οι ζωγραφιές τους θα σβηστούν με το κόκκινο χρώμα, αλλά όχι μόνο δεν σβήνονται, αλλά τονίζονται υπέροχα!! Μια τεχνική που αγαπώ ιδιαίτερα!

IMG 3352

Δεν σταματάμε όμως εδώ και δοκιμάζουμε να βάψουμε το τελευταίο μας αβγό με μια τεχνική, χρησιμοποιώντας χρώματα ζαχαροπλαστικής!

IMG 3339

Θα χρειαστούμε:
– αβγά (κατά προτίμηση άσπρα)
– χρώματα ζαχαροπλαστικής
– ξύδι
– ψεκαστήρι
– διάφανη μεμβράνη
– χαρτί κουζίνας
– λαστιχάκια

Απλώνουμε ένα κομμάτι μεμβράνη και από πάνω ένα κομμάτι χαρτί κουζίνας. Ψεκάζουμε το χαρτί με νερό όπου έχουμε ρίξει μέσα λίγο ξύδι..

IMG 3342

Ρίχνουμε προσεκτικά πάνω στο χαρτί σταγόνες από τα χρώματα ζαχαροπλαστικής που θέλουμε..

IMG 3347 IMG 3348

Τοποθετούμε στο κέντρο του χαρτιού το αβγό μας και τυλίγουμε σφιχτά..

IMG 3343 IMG 3344

Κλείνουμε με ένα λαστιχάκι και τα αφήνουμε τουλάχιστον 2 ώρες..

IMG 3351

Το αποτέλεσμα είναι πολύχρωμο και όμορφο! Όσο πιο άσπρο το αβγό τόσο καλύτερο, γιατί αναδεικνύονται όλα τα χρώματα και τα παιδιά εντυπωσιάζονται από τις μίξεις των χρωμάτων.

Τα πασχαλινά μας καλαθάκια

Τα καλαθάκια μας φέτος φτιάχτηκαν με χάρτινες αβγοθήκες.

IMG 3360 IMG 3362 IMG 3363

Και γεμάτα με τα αβγά μας

IMG 3378 IMG 3380

Πασχαλινές 3D κοτούλες

IMG 3271IMG 3387

 

Ομαδική εργασία: Το Πάσχα της τάξης μου

Φτιάξαμε ένα αβγό- γίγας το οποίο χωρίσαμε σε κομμάτια. Κάθε παιδί ζωγράφισε σε κάθε κομμάτι μια πασχαλινή εικόνα.

IMG 3304

Στο τέλος συνθέσαμε τα κομμάτια στο αβγό σαν ένα παζλ!

IMG 3288

 

ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ!

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!!!

 

 

 

 

 

 

Το σώμα μου!

Μαθαίνουμε για το σώμα μας!

Αφού μάθαμε (σχεδόν) τα πάντα για τις Πρώτες Βοήθειες όλον αυτόν τον καιρό, δεν θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε για το σώμα μας! Ξεκινάμε λοιπόν!

Τα εξωτερικά μέρη του σώματος

Αρχικά φτιάξαμε το περίγραμμα του σώματος…

IMG 3086 IMG 3087

…και ζωγραφίσαμε τα χαρακτηριστικά του προσώπου (μαλλιά, μάτια, μύτη, στόμα, κτλ)

Στη συνέχεια ονοματίσαμε όλα τα εξωτερικά μέρη του σώματος με τη βοήθεια πινάκων αναφοράς. Σχεδόν όλα μας ήταν γνωστά!

IMG 3088

Χρησιμοποιώντας τις αντίστοιχες καρτέλες, γράψαμε όλα τα εξωτερικά μέρη του σώματος στο περίγραμμα

IMG 3097

IMG 3098 IMG 3099 IMG 3100IMG 3103

και έτοιμο!

IMG 3104

Τα εσωτερικά μέρη του σώματος (όργανα)

Μάθαμε τα εσωτερικά μας όργανα! Για πολύ καλή μας τύχη έχουμε στο νηπιαγωγείο μας ένα ανθρώπινο ομοίωμα σε κανονικό μέγεθος, το οποίο βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν τη θέση των οργάνων στο σώμα μας, το χρώμα αλλά και το μέγεθος των οργάνων.

IMG 3150

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!!

IMG 3147

Τα είδαμε αναλυτικά και συζητήσαμε για τη λειτουργία του καθενός

IMG 3139

IMG 3163 IMG 3164

Μιλώντας για την καρδιά, ακούσαμε τις καρδούλες των φίλων μας..

IMG 3135

Μάθαμε για τις φλέβες και τις αρτηρίες μέσα στις οποίες κυκλοφορεί το αίμα σε όλο μας το σώμα. Τις ψάξαμε στο σώμα μας και βρήκαμε πολλές!
Μπλε οι φλέβες και κόκκινες οι αρτηρίες.

IMG 3136

Αφού μάθαμε τη λειτουργία κάθε οργάνου, τα τοποθετήσαμε στο περίγραμμα του σώματος

IMG 3140 IMG 3141 IMG 3142 IMG 3143

Έτοιμο και ολοκληρωμένο στολίζει τη γωνιά ιατρείου- φαρμακείου!

IMG 3145 IMG 3146

Σε φύλλο εργασίας, τα παιδιά κόψανε και κολλήσανε τα όργανα στη σωστή θέση μέσα στο σώμα και ζωγραφίσανε τις φλέβες και τις αρτηρίες με τα αντίστοιχα χρώματα.

IMG 3149

IMG 3373 IMG 3374 IMG 3375

Παίξαμε και το παιχνίδι ” Το’ χω στο κεφάλι “

IMG 3165 IMG 3166 IMG 3167

Κάποιο παιδί καθόταν στην καρέκλα και του φορούσαμε τα μαγικά γυαλιά, πάνω στα οποία τοποθετούσαμε και μια κάρτα με ένα όργανο του σώματος χωρίς να την ξέρει. Τα υπόλοιπα παιδιά προσπαθούν να περιγράψουν το όργανο και τη λειτουργία του λετσι ώστε το παιδί που φοράει τα γυαλιά να το βρει!

Ο σκελετός μας

Δεν θα μπορούσαμε να μην μιλήσουμε για το σκελετό μας!

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο και συζητήσαμε πάνω σ’ αυτό…

Πολλά από τα οστά του σώματος μας δεν τα ήξεραν τα παιδιά, όπως το κρανίο που προστατεύει τον εγκέφαλο, τα πλευρά και το στέρνο που προστατεύουν τους πνεύμονες και την καρδιά μας. Άλλα οστά όμως όπως τα γόνατα ή οι αγκώνες ήταν γνωστά και οικεία στα παιδιά.

Κάτι που εντυπωσίασε τα παιδιά ήταν το ότι χωρίς τον σκελετό μας θα είμασταν σαν φίδια και θα σερνόμασταν στο χώμα..!!! Αφού τα φίδια δεν έχουν κόκαλα!! Ο σκελετός μας λοιπόν μας κρατάει όρθιους, αλλά και μας επιτρέπει να τρέχουμε, να περπατάμε, να καθόμαστε, να χορεύουμε και να κάνουμε όποια κίνηση θέλουμε! Τα κόκαλα μας λοιπόν είναι πάρα πολύ σημαντικά, γι’ αυτό θα πρέπει και να τα προσέχουμε.

Παρουσιάσαμε στα παιδιά τον σκελετούλη και παίξαμε μαζί του!

Χωριζόμαστε σε ζευγάρια. Το ένα παιδί ξάπλωνε στο χαλί και έπαιρνε μια στάση στο σώμα του! Το άλλο παιδί έπρεπε να τοποθετήσει τα κόκαλα του σκελετούλη σύμφωνα με τη στάση του ξαπλωμένου παιδιού!

IMG 3173 IMG 3175

IMG 3176 IMG 3178

IMG 3182 IMG 3183

IMG 3181

να και μια χορευτική φιγούρα..!!! χαχα

IMG 3184

Τα παδιά το καταχάρηκαν και εννοείται ο σκελετούλης μας πήρε τη θέση του στην αγαπημένη γωνιά ιατρείου.

IMG 3225IMG 3227

Πως όμως ο γιατρός παρατηρεί τα κόκαλα μας;;

14808008983060

catsκξηξη

Με τις ακτινογραφίες φυσικά που δείχνουν αν όλα πηγαίνουν καλά ή αν υπάρχει κάποιο σπάσιμο ή ράγισμα σε κάποιο οστό. Επίσης οι ακτινογραφίες δείχνουν και αν υπάρχει κάποια ασθένεια, όπως για παράδειγμα πνευμονία στους πνεύμονες, ή κάποια κάκωση στο κρανίο κτλ.

IMG 3190

Είδαμε εικόνες από ακτινογραφίες στο κρανίο, στο θώρακα, στα χέρια και στα πόδια.

Μια εικόνα έκανε στα παιδιά ιδιαίτερη εντύπωση και μας έκανε να αναρωτηθούμε…

Screen shot 2013 11 15 at 6.09.06 μ.μ

Ένας ενήλικας που κρατάει από το χέρι ένα παιδί. Αυτό φαίνεται… αυτό όμως που δεν φαίνεται είναι το αν αυτός ο ενήλικας είναι κάποιος μπαμπάς ή μαμά, άντρας ή γυναίκα, καθώς και το παιδάκι αν είναι αγόρι ή κορίτσι.
Μέσα λοιπόν από αυτήν την εικόνα, διαπιστώσαμε ότι όλοι οι άνθρωποι έχουμε τον ίδιο σκελετό, είτε άντρες είτε γυναίκες, είτε αγόρια, είτε κορίτσια. Οι ακτινογραφίες δείχνουν μόνο τα κόκαλα και όχι κάποιο από τα εξωτερικά μας χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν το φύλο μας ή και το χρώμα του δέρματος μας.

Ώρα για κατασκευή!

Χρησιμοποιώντας μπόλικα ρολά υγείας και κουζίνας σε διάφορα μεγέθη φτιάξαμε όλοι μαζί έναν μεγάλο σκελετό!!

IMG 3155 IMG 3156 IMG 3157 IMG 3158

Πρώτα κολλήσαμε το κρανίο και σιγά-σιγά τον συναρμολογήσαμε διαλέγοντας τα κατάλληλα ρολά!
Έτοιμος!

IMG 3245

Φτιάξαμε όμως και ατομικούς σκελετούληδες με μπατονέτες.

IMG 3283 IMG 3284 IMG 3285

IMG 3287IMG 3286

Η ανάπτυξη μας

Ολοκληρώνοντας την ενότητα για το σώμα, αναφερθήκαμε στην ανάπτυξη του ανθρώπου! Πως μεγαλώνει ένας άνθρωπος; Τι στάδια περνάει;

Προσπαθήσαμε να τα βάλουμε στη σειρά…

IMG 3160

IMG 3161

και ατομικά

IMG 3162

Και για το τέλος… η γωνιά του ιατρείου μας πλήρως εξοπλισμένη για τους μικρούς μας επιστήμονες!!!

IMG 3226

 

Οι Πρώτες Βοήθειες στο νηπιαγωγείο μας! (Μέρος 6ο)

Ολοκληρώνουμε σιγά-σιγά τις δραστηριότητες για το Σχέδιο Δράσης του σχολείου μας για το έτος 2023-2024 με τίτλο:

“Τι να κάνω και πως, μέχρι να’ ρθει ο γιατρός”

Πρωτο..βοηθήματα για μικρά παιδιά

IMG 2817

Έχοντας ως οδηγό το καταπληκτικό αυτό βιβλίο μαθαίνουμε πως να προσφέρουμε τις πρώτες βοήθειες σε διάφορα περιστατικά και μικροατυχήματα που μπορεί να μας συμβούν!

IMG 2823 IMG 2825



Λήψη αρχείου

 

1-2-3…Βήματα αντιμετώπισης μικροατυχημάτων

Εμπεδώνουμε ότι μάθαμε μέσα από πίνακες αναφοράς και δραματοποίηση, έτσι ώστε να μπορούμε να αντιμετωπίζουμε διάφορα μικροατυχήματα, για παράδειγμα ένα ελαφρύ τραύμα, ένα μικρό έγκαυμα, μια ρινορραγία κτλ, τα οποία μπορούμε να περιποιηθούμε μόνοι μας, αλλά και πιο σοβαρά τα οποία χρήζουν άμεσης παροχής πρώτων βοηθειών, όπως η περίπτωση πνιγμονής από ξένο σώμα.

Screenshot 2024 04 15 at 20.31.17

IMG 3018

Πιέζω το τραύμα με μια αποστειρωμένη γάζα για να σταματήσει η αιμορραγία

Screenshot 2024 04 15 at 20.33.16

IMG 2996

Ρίχνω δροσερό νερό πάνω στο σημείο που κάηκα και βάζω ειδική κρέμα.

Screenshot 2024 04 15 at 20.32.16

IMG 2970

Ακουμπάω πάγο τυλιγμένο σε μια πετσέτα και δεν τρέχω γιατί μπορεί να ζαλιστώ και να κάνω εμετό.

Screenshot 2024 04 15 at 20.46.15

IMG 2856

Σκύβω μπροστά και σφίγγω τα μαλακά σημεία της μύτης μέχρι να σταματήσει η αιμορραγία.

Screenshot 2024 04 15 at 20.31.48

Screenshot 2024 04 15 at 20.52.56 1

Αν υπάρχει κεντρί το αφαιρούμε. Πλένουμε το σημείο του τσιμπήματος και βάζουμε ειδική αλοιφή.

Screenshot 2024 04 15 at 20.32.59

IMG 2991IMG 3014IMG 2989

Στη συνέχεια βάλαμε στη σειρά τα βήματα περιποίησης διαλέγοντας την κάρτα με το αντίστοιχο περιστατικό.

IMG 2882

IMG 2886 IMG 2891

Βήματα 1-2-3 και όλα τα ατυχήματα στη σειρά!!!

IMG 2896 IMG 2897 IMG 2898

Επιδαπέδιο παιχνίδι προσανατολισμού

Χρησιμοποιώντας τις παραπάνω εικόνες ατυχημάτων και αντιμετώπισης τους, παίξαμε ένα επιδαπέδιο παιχνίδι προσανατολισμού που άρεσε στα παιδιά.

Στόχοι:

-Να προσανατολίζονται με σημείο αναφοράς τον εαυτό τους

-Να προσανατολίζονται με σημείο αναφοράς που βρίσκεται έξω από τον εαυτό τους.

-Να χρησιμοποιούν γλωσσικές εκφράσεις που περιέχουν τους εξής όρους: “μέσα”, “έξω”, “δίπλα”, “ανάμεσα”, “πάνω”, “κάτω”, “μπροστά”, “πίσω”, “δεξιά”, “αριστερά” (χωρικές έννοιες).

-Να μάθουν με παιγνιώδη τρόπο τα ατυχήματα και πως τα αντιμετωπίζουμε.

Παίζουν 2 παιδιά, ο οδηγός και ο παίκτης. Το παιδί- παίκτης διαλέγει μια εικόνα που δείχνει ένα περιστατικό π.χ πνιγμονή και την τοποθετεί μέσα στο πλέγμα.

IMG 2910

Επίσης τοποθετεί σε διάφορα σημεία και τις κάρτες- βήματα αντιμετώπισης του συγκεκριμένου περιστατικού, βάζοντας από πάνω τους αριθμούς 1-2-3.

IMG 2909

IMG 2913IMG 2912 IMG 2914

Το παιδί- οδηγός οδηγεί λεκτικά το παιδί- παίκτη με εντολές χωρικές ώστε να συγκεντρώσει μία- μία τις κάρτες- βήματα.

IMG 2915 IMG 2916

IMG 2899 IMG 2900

Στη συνέχεια μπορούμε να βάλουμε περισσότερες εικόνες με ατυχήματα και την αντιμετώπιση τους, ώστε να αυξήσουμε το βαθμό δυσκολίας.

IMG 2921 IMG 2922 IMG 2925

Βήματα περιποίησης τραύματος (αριθμοί 1-5)

Πως περιποιούμαστε ένα τραύμα;;;

Μέσα από όλα αυτά που μάθαμε, τα εφαρμόσαμε σε ένα υποθετικό (και μακριά από δώ!) τραύμα με μεγάλη ευκολία!!!

IMG 2872 1 IMG 2875 1 IMG 2877 IMG 2878 IMG 2881

Φτιάχνουμε φύλλο εργασίας και βάζουμε σε κάθε εικόνα το σωστό αριθμό (βήματα για την αντιμετώπιση).



Λήψη αρχείου

IMG 3153

IMG 3154

 

Πρώτες Βοήθειες- Αυτοσχέδιες ιστορίες

Τα παιδιά φτιάχνουν τις δικές τους ιστορίες σχετικές με ατυχήματα τις οποίες εικονογραφούν και δραματοποιούν!

  • “Μια ωραία πεταλούδα” (ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ)

IMG 3171

Δύο φίλες η Παναγιώτα και η Ευγενία παίζουν ανέμελα.Κυνηγούν μια πεταλούδα που πετάει χαμηλά.
-Έλα να την πιάσουμε, τρέξε! Όμως η Παναγιώτα είναι απρόσεκτη, δεν κοιτάζει μπροστά της και πέφτει πάνω σε ένα δέντρο με το κεφάλι.
-Ωχ!!! κουτούλησα και πονάω!! Νομίζω ότι θα κάνω καρούμπαλο!!

Τι θα κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε το καρούμπαλο;

Η Ευγενία πηγαίνει στο ψυγείο και παίρνει πάγο σε μια πετσέτα για να μην πρηστεί το καρούμπαλο.
– Υπομονή Παναγιώτα, σε λίγο όλα θα είναι καλά!

Φωτογραφίσαμε την δραματοποίηση της αυτοσχέδιας ιστορίας και προσθέσαμε τους διαλόγους των παιδιών!

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΡΟΥΜΠΑΛΟ

  • “Η απρόσεκτη!” (ΤΡΑΥΜΑ)

IMG 3172

Η Μαρία και η Κατερίνα έχουν πάει εκδρομή στο δάσος και τρέχουν στην κατηφόρα! Η Κατερίνα τρέχει πολύ γρήγορα και η Μαρία την προειδοποιεί:
Πρόσεχε θα πέσεις! Η Κατερίνα δεν την ακούει και τελικά χτυπάει πέφτει και χτυπάει.
– Αουτς! Χτύπησα το χέρι μου και τρέχουν αίματα!
– Καλά να πάθεις βρε Κατερίνα, στο είπα! 

Τι θα κάνουμε για να περιποιηθούμε ένα τραύμα;

Πλένουμε το τραύμα με νερό, καθαρίζουμε με μια αποστειρωμένη γάζα και βάζουμε ένα τραυμαπλάστ

-Ευχαριστώ Μαρία!
-Παρακαλώ! Και άλλη φορά να με ακούς!!

Φωτογραφίσαμε την δραματοποίηση της αυτοσχέδιας ιστορίας και προσθέσαμε τους διαλόγους των παιδιών!

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΡΑΥΜΑ

  • “Αουτς! Κάηκα!” (ΕΓΚΑΥΜΑ)

IMG 3250

Στο διάλειμμα η κυρία πίνει το ζεστό της τσάι. Η Τζόυ παίζει με το φλυτζάνι και η Αθηνά την προειδοποιεί:
-Μην πειράζεις το φλυτζάνι Τζόυ, θα καείς! Η Τζόυ όμως δεν προσέχει και ο καυτός καφές πέφτει πάνω στο χέρι της!
-Ωχ ωχ πονάω κάηκα!!

Τι θα κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε ένα έγκαυμα;

Έλα να του ρίξουμε κρύο νεράκι και σε λίγο δεν θα πονάει πια!
-Ευχαριστώ!

Φωτογραφίσαμε την δραματοποίηση της αυτοσχέδιας ιστορίας και προσθέσαμε τους διαλόγους των παιδιών!

ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΓΚΑΥΜΑ

 

Πρώτες βοήθειες-Παραγωγή παιδαγωγικού υλικού στη γλώσσα & στα μαθηματικά

  • Γλώσσα: Δημιουργία παζλ.
    Σύνθεση-ανασύνθεση εικόνας με την βοήθεια της αντίστοιχης λέξης. (Νοσοκόμα, Γιατρός, Ασθενοφόρο)

IMG 2952 IMG 2953 IMG 2954 IMG 2955 IMG 2956

IMG 2354 IMG 2370 IMG 2371

  • Γλώσσα: Σύνθεση-ανασύνθεση- γραφή λέξεων
    (Ρινορραγία- Ηλεκτροπληξία- Έγκαυμα-Καρούμπαλο)
    (Κουτί πρώτων βοηθειών)

IMG 2929IMG 2930

IMG 2932 IMG 2939IMG 2937 IMG 2938 IMG 2940

Ολοκληρωμένα!

IMG 2941 IMG 2942 IMG 2943

Από ποιο γράμμα αρχίζουν τα υλικά στο βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών;

IMG 2976 IMG 2977 IMG 2980 IMG 2995

  • Γλώσσα: Δραστηριότητες στον διαδραστικό πίνακα

-Αντιστοίχιση γραμμάτων

IMG 2860 IMG 2866 IMG 2868 IMG 2870

-Αντιμετώπιση ατυχημάτων

IMG 2861 IMG 2863

  • Γλώσσα: Πίνακες αναφοράς για τις πρώτες βοήθειες.

Επίσης βάζουμε χριτσς χράτς ώστε να το  χρησιμοποιούν και να αντιστοιχίζουν  τις λέξεις.

  

  • Μαθηματικά: Μετράμε με κουτιά από φάρμακα και βάζουμε τον αντίστοιχο αριθμό.

IMG 2958 IMG 2959

Μαθηματικά: Σειραθετήσεις μεγεθών

IMG 2960 IMG 2959

Η αφίσα του προγράμματος

Κλείνουμε το πρόγραμμα για το Σχέδιο Δράσης μας 2023-2024 “Τι να κάνω και πως μέχρι να’ρθει ο γιατρός” με τη δημιουργία μια αφίσας που συνοψίζει τις σημαντικότερες στιγμές και ό,τι έχουμε μάθει όλον αυτόν τον καιρό για την εκμάθηση των Πρώτων Βοηθειών!

IMG 3192

IMG 3197

IMG 3198

IMG 3201

IMG 3200

IMG 3199

IMG 3202

Είμαστε πολύ περήφανοι!!!

IMG 3196

Τ Ε Λ Ο Σ

Οι Πρώτες Βοήθειες στο νηπιαγωγείο μας! (Μέρος 5ο)

Επίσκεψη νοσηλεύτριας στο νηπιαγωγείο μας

Την Τρίτη 2 Απριλίου είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο νηπιαγωγείο μας την νοσηλεύτρια Κα Άννα Γκιουζέλη. Με τη βοήθεια της κούκλας μας, της Χρυσάνθης, μας εξήγησε τι είναι οι πρώτες βοήθειες, πως προσφέρουμε τις πρώτες βοήθειες σε κάθε διαφορετική περίπτωση ατυχήματος που μπορεί να μας συμβεί, καθώς και τι πρέπει να περιέχει το κουτί πρώτων βοηθειών.

IMG 2998 IMG 3006IMG 2985

Εμείς είχαμε ετοιμάσει συγκεντρώσει σε ένα χαρτί τις απορίες μας και η Κα Άννα μας έλυσε όλες τις απορίες!

IMG 2928

Σε περίπτωση εγκαύματος

1)Αφαιρούμε το ρούχο αν είναι κοντά στο σημείο που κάηκε.

2)Ρίχνουμε στην περιοχή για 10΄λεπτά δροσερό νερό.

3)Φορώντας αποστειρωμένα γάντια ή με καθαρά χέρια τοποθετούμε στο έγκαυμα αποστειρωμένη γάζα

4)Αν η γάζα έχει αίμα δεν τραβάμε ποτέ, αλλά τοποθετούμε άλλη από πάνω.

IMG 2988 IMG 3008

Σε περίπτωση ηλεκτροπληξίας

Ηλεκτροπληξία παθαίνουμε όταν πιάσουμε καλώδιο που είναι κατεστραμμένο. Το ρεύμα περνάει από το χέρι μας και πάει σε όλο το κορμί. Παθαίνουμε εξωτερικό έγκαυμα στο χέρι αλλά και εσωτερικό στα όργανα μας.

Τι κάνουμε; Κλείνουμε τον γενικό διακόπτη ρεύματος και καλούμε αμέσως το 166

IMG 3021 1

Πνιγμός- Πνιγμονή:

1)Αν αυτός που πνίγεται έχει τις αισθήσεις του, τον βοηθάμε να βήξει πάρα πολύ.

Αν δεν βγει το αντικείμενο (τροφή ή ό,τι άλλο):

2)Τον κρατάμε από τον θώρακα, τον σκύβουμε, χτυπάμε στην πλάτη από κάτω προς τα πάνω 5 χτυπήματα.

3)Αν δεν πετύχει περνάμε πίσω από τον ασθενή, το ένα χέρι γροθιά, κάτω από το διάφραγμα, 5 ωθήσεις προς τα μέσα και προς τα πάνω (τεχνική Χέμλινγκ).

IMG 2992 IMG 3007IMG 2984

 Και αν είμαστε μόνοι μας;; Τι κάνουμε;;; Πιέζουμε δυνατά το στέρνο μας στην πλάτη μιας καρέκλας.

IMG 2994

Τραύματα- Αιμορραγίες:

1)Καθαρίζουμε την πληγή με νερό και σκουπίζουμε με μια αποστειρωμένη γάζα.

2)Πιέζουμε το τραύμα μέχρι να σταματήσει η αιμορραγία.

3)Βάζουμε ένα τραυμαπλαστ και αν χρειαστεί τυλίγουμε με ελαστικό επίδεσμο.

IMG 2999 IMG 2997

Ρινορραγίες:

1)Δεν καταπίνουμε το αίμα, αλλά το φτύνουμε.

2)Πιάνουμε τα οστά της μύτης μας και γέρνουμε ελαφρώς μπροστά.

3)Αν δεν σταματά βάζουμε γάζα μέσα στο ρουθούνι.

Η κυρία Άννα μας μίλησε και για το κουτί πρώτων βοηθειών και μας ενημέρωσε για το τι φάρμακα και υλικά θα πρέπει να έχει μέσα!

IMG 2981 IMG 3019IMG 2979

Στο τέλος του μαθήματος δώσαμε και το δωράκι που είχαμε ετοιμάσει με χαρά, για να την ευχαριστήσουμε που ήρθε στο σχολείο μας και φυσικά να μας θυμάται με αγάπη!

IMG 2983

IMG 3020 IMG 3017

Την ευχαριστούμε πολύ- πολύ!!!

collage

Επίσκεψη στο φαρμακείο του χωριού μας!

Στο πλαίσιο του σχεδίου εργασίας για τις πρώτες βοήθειες στο νηπιαγωγείο, οργανώσαμε άλλη μία σχολική δράση. Την επίσκεψη των μαθητών του Νηπιαγωγείου Ανάληψης στο φαρμακείο του κυρίας Χαρούλας Κουρουπή. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 8 Απριλίου.

Πριν την επίσκεψη συζητήσαμε τι θέλουμε να μάθουμε και τι να ρωτήσουμε.

Γράψαμε τις ερωτήσεις για να μην τις ξεχάσουμε! (κάποιες ερωτήσεις)

IMG 3072

Επίσης είδαμε στον διαδραστικό πίνακα εικόνες από διάφορα φάρμακα (χάπια, σιρόπια κτλ)

IMG 3040

Φτάσαμε στο φαρμακείο!!!

IMG 3041

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης

Συναντήσαμε την κ.Χαρούλα και τον κ.Δημήτρη τους φαρμακοποιούς και μας καλωσόρισαν με χαρά!

Μάλιστα η κ. Χαρούλα μίλησε στα παιδιά για τα ατυχήματα και τις Πρώτες Βοήθειες και μας έδειξε τι πρέπει να περιέχει το κουτί πρώτων βοηθειών.

IMG 3044 IMG 3045 IMG 3046

IMG 3052 IMG 3053

Μας ετοίμασε και ένα παιχνίδι αντιστοίχισης!

IMG 3049 IMG 3051

Στη συνέχεια, η κ. Χαρούλα μας έδειξε τα συρτάρια και τα ράφια με τα φάρμακα. Τα συρτάρια ήταν γεμάτα με σιρόπια, χάπια, κρέμες και άλλα.

IMG 3055 IMG 3056

Μας είπε επίσης ότι έχουν και ένα ψυγείο όπου φυλάνε κάποια φάρμακα γιατί αν τα βγάλουνε έξω από το ψυγείο θα χαλάσουν. Τέλος μας έδειξε και συνταγές για φάρμακα και μας είπε ότι για να ισχύει μια συνταγή πρέπει οπωσδήποτε να έχει την υπογραφή του γιατρού!!

IMG 3057 IMG 3058

Τα παιδιά περιηγήθηκαν στο φαρμακείο και διαπίστωσαν ότι στο φαρμακείο εκτός από φάρμακα υπάρχουν και άλλα πράγματα όπως είδη για μωρά (πιπίλες, βούρτσες, κτλ), καλλυντικά, φαρμακευτικά σαμπουάν, αντιηλιακά, αλλά και ορθοπεδικά είδη, ακόμα και παντόφλες!!

IMG 3059 IMG 3060 IMG 3061 IMG 3064 IMG 3067

Απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις που είχαμε σημειώσει. Μας εξήγησε ότι οι φαρμακοποιοί, τα έμαθαν όλα αυτά  στο Πανεπιστήμιο. Επίσης έμαθαν πως να κάνουν ενέσεις, πως να παίρνουν την πίεση, το σάκχαρο και πολλά άλλα. Και βέβαια γνωρίζουν πως να περιποιηθούν ένα τραύμα και να προσφέρουν τις πρώτες βοήθειες!
Τέλος η κ. Χαρούλα μας εξήγησε πως τα φάρμακα πρέπει να τα παίρνουμε με προσοχή. Πως πρέπει να υπάρχει συνταγή που να λέει το φάρμακο αλλά και τη δοσολογία. Ούτε λιγότερο λοιπόν ούτε περισσότερο, γιατί μπορεί να πάθουμε δηλητηρίαση!

Εντύπωση έκανε στα παιδιά η ζυγαριά στην είσοδο του φαρμακείο και δεν θα μπορούσαμε να φύγουμε χωρίς να ζυγιστούμε!!!

IMG 3070 IMG 3071

Στο τέλος πήραμε από την κ. Χαρούλα και μια εργασία για να την κάνουμε στο σπίτι!

IMG 3068

Την ευχαριστούμε πολύ!! Ήταν μια όμορφη εμπειρία, καθώς τα περισσότερα παιδιά δεν είχαν ξαναμπεί σε φαρμακείο!

Μετά την επίσκεψη

Ζωγραφίζουμε ότι μας εντυπωσίασε.



Λήψη αρχείου

Το κουτί των Πρώτων Βοηθειών

Έπειτα από τις επισκέψεις των ειδικών και αφού μάθαμε τι πρέπει να περιέχει το κουτί Πρώτων βοηθειών, οργανώνουμε το φαρμακείο του νηπιαγωγείου μας! Ευχαριστούμε πάρα, πάρα πολύ τους αγαπητούς μας γονείς αλλά και την κ. Χαρούλα για την ανανέωση των υλικών και τον εμπλουτισμό του!

IMG 3111 IMG 3112

Και σε εργασία το βαλιτσάκι μας για τις πρώτες βοήθειες!

IMG 3011 IMG 3009

IMG 2944 IMG 2945

25η Μαρτίου: Διπλή γιορτή, διπλή χαρά!

Μια μεγάλη γιορτή, θρησκευτική και εθνική! Γνωρίσαμε τη διπλή της διάσταση  της επετείου της 25ης Μαρτίου, μέρα τιμής και μνήμης για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία!

Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Μιλήσαμε για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ κρατώντας έναν κρίνο εμφανίστηκε στην Παναγία μας, ανακοινώνοντας της ότι σύντομα θα φέρει στον κόσμο το Χριστό!

The Annunciation 1

angelus

Κατασκευή καδράκι: Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου

Φτιάξαμε κρινάκια χρησιμοποιώντας ξυλάκι από σουβλάκι, μπατονέτα και δίσκο ντεμακιγιάζ

IMG 2675

Κόψαμε και κολλήσαμε τις φιγούρες του αγγέλου και της Παναγίας, διακοσμήσαμε και έτοιμο!

IMG 2677

Η επανάσταση των Ελλήνων του 1821

Με τη βοήθεια ποικίλου υλικού (έντυπου και ψηφιακού) ξετυλίξαμε το νήμα της ιστορίας. Προσπαθήσαμε να φανταστούμε πώς ήταν για τους Έλληνες η ζωή στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, μάθαμε για το έργο της Φιλικής Εταιρίας που οργάνωσε και προετοίμασε τους υπόδουλους Έλληνες για το μεγάλο αγώνα, αλλά και για τον ξεσηκωμό, την επανάσταση των Ελλήνων που οδήγησε στην πολυπόθητη απελευθέρωση!

ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ 3 ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ 4 ΠΙΝΑΚΑΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ 5

Ενδιαφέρον υπήρξε, ακόμη, για τους ήρωες της επανάστασης, τους οποίους γνωρίσαμε έναν έναν. Γνωρίσαμε την πορεία της ζωής τους, όπως και τη συμμετοχή και την προσφορά τους στον αγώνα. Και έπειτα, ως μικροί καλλιτέχνες, δημιουργήσαμε το πορτρέτο εκείνου που μας εντυπωσίασε!

IMG 2786 IMG 2788IMG 2789IMG 2787

 

Μιλήσαμε για το σπουδαίο έργο του Ρήγα Φερραίου. Ακούσαμε και μάθαμε το θρυλικό ποίημα “Ο Θούριος”.

Κατασκευή: Επετειακό καδράκι

IMG 2761 IMG 2762

 

Τσολιάδες & Ελληνοπούλες

 

Οι ενδυμασίες της εποχής μας απασχόλησαν επίσης.

 

Τις παρατηρήσαμε προσεκτικά και μάθαμε τα μέρη από τα οποία αποτελούνται οι φορεσιές.

IMG 2763

Ντύσαμε τον τσολιά, αντιστοιχίζοντας την κάθε λέξη.

-φέσι
-πουκάμισο
-φουστανέλα
-γιλέκο
-τσαρούχι

IMG 2791 IMG 2792

IMG 2790

“Συναρμολογήσαμε” έναν σχηματο-τσολιά…

IMG 2764 IMG 2766IMG 2767

…βάλαμε και τα γράμματα του στη σειρά…

IMG 2769

και έπειτα φτιάξαμε τα δικά μας τσολιαδάκια και ελληνοπούλες!

IMG 2772 IMG 2773 IMG 2776 IMG 2785

Εννοείται πως είδαμε και βίντεο από τους τσολιάδες (εύζωνες) στη Βουλή των Ελλήνων!

Δόξα και Τιμή στους Αθάνατους Ήρωες Ελευθερωτές Προγόνους μας του 1821!

Χρόνια πολλά πατρίδα! Χρόνια πολλά Έλληνες!

Καθαρά Δευτέρα, χαρταετός και…. Κυρά- Σαρακοστή!

Ο χαρταετός

Η Άνοιξη μπήκε πριν λίγες μέρες και μιλήσαμε για την Καθαρά Δευτέρα, το πέταγμα του χαρταετού και την Σαρακοστή!

Η Καθαρά Δευτέρα ονομάστηκε έτσι από τον χριστιανικό λαό και σημαίνει πνευματική και σωματική “κάθαρση”. Μια άλλη εκδοχή είναι ότι η ονομασία της οφείλεται στις  νοικοκυρές που καθάριζαν τα σκεύη τους όλη μέρα από το φαγοπότι της αποκριάς.

Η Καθαρά Δευτέρα είναι η πρώτη ημέρα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής (40 μέρες), της νηστείας του Πάσχα.

Ακούσαμε το υπέροχο τραγούδι των χαρταετών του Μίκυ Θεοδωράκη.

χαρταετος

“…Να γίνομαι άνεμος για τον χαρταετό

και χαρταετός για τον άνεμο,

ακόμη και όταν δεν υπάρχει ουρανός..”

Οδυσσέας Ελύτης

Μιλήσαμε για το σχήμα τους και είδαμε πολλούς χαρταετούς στο διαδίκτυο.

162FosAetosWW IMG 20211102 102733 987x

Φτιάξαμε και εμείς τους δικούς μας χαρταετούς, επιλέγοντας σχήμα ρόμβου ή εξάγωνου.

IMG 2644 IMG 2645 IMG 2646 IMG 2648

Φτιάξαμε ατομικά καδράκια ζωγραφίζοντας τον εαυτό μας να πετάει χαρταετό στον γαλανό ουρανό..

IMG 2650 IMG 2652

IMG 2653 IMG 2653 IMG 2654 IMG 2655

Από που προέρχεται όμως το έθιμο του χαρταετού;  Από τη μακρινή Κίνα…

Μάθαμε τι συμβολίζει το έθιμο!

Ο συμβολισμός εθίμου στην Αρχαία Κίνα ήταν η επικοινωνία του ανθρώπου με τον Θεό. Μάλιστα οι άνθρωποι πίστευαν τότε ότι όσο πιο ψηλά πετάξει ο χαρταετός τόσο πιο πιθανό ήταν ο Θεός να δει τις ευχές τους που κρεμιόντουσαν πάνω του και να τις πραγματοποιήσει!

Στην Κίνα θεωρείται ιεροτελεστία από την κατασκευή του έως και το πέταγμά του και μάλιστα διοργανώνονται διαγωνισμοί κάθε χρόνο για τον καλύτερο χαρταετό. Μάλιστα, οι Κινέζοι πιστεύουν ακόμα και σήμερα ότι πετώντας τον χαρταετό διώχνουν την κακή τύχη και ότι όσο ψηλότερα φτάσει ο αετός τους, τόσο καλύτερη τύχη θα έχουν.

Ο συμβολισμός του πετάγματος του χαρταετού στην ελληνική χριστιανική παράδοση είναι αρκετά συναφής, καθώς συμβολίζει το πέταγμα της ανθρώπινης ψυχής προς το Θείο. (πηγή εδώ)

Είδαμε εικόνες κινέζικων χαρταετών που συνήθως έχουν τη μορφή ενός δράκου.

5e593f08230000ca0bdddbd4 Screenshot 2024 03 24 at 20.27.18 Screenshot 2024 03 24 at 20.27.38 xartaetos 2

Οι κινέζικοι χαρταετοί πραγματικά ενθουσίασαν τα παιδιά οπότε αποφασίσαμε να φτιάξουμε και εμείς!

IMG 2670 IMG 2671

Η κυρά-Σαρακοστή!

1 638

Μετά την Καθαρά Δευτέρα ξεκινάει η περίοδος της Σαρακοστής, 40 ημέρες δηλαδή μέχρι να έρθει το Άγιο Πάσχα.

Γνωρίστε την κυρα- Σαρακοστή!

c0fce23f1329388fe3b064a8191857e0 lent evafeiadis47965

Ένα ιδιόμορφο παραδοσιακό ημερολόγιο για να μετράμε τις μέρες μέχρι το Πάσχα.
Τα παλιά χρόνια, οι νοικοκυρές έφτιαχναν με ζυμάρι μια γυναικεία φιγούρα χωρίς στόμα-λόγω νηστείας- με τα χέρια της σταυρωμένα σε θέση προσευχής και με 7 ποδαράκια.
Κάθε πόδι και μια εβδομάδα μέχρι να έρθει το Πάσχα.
Κάθε Σάββατο οι έκοβαν και από ένα πόδι και το Μεγάλο Σάββατο κόβουν και το τελευταίο ποδαράκι της κυρα-Σαρακοστής και το κρύβουν σε ένα ξερό σύκο.
Όποιος βρει το σύκο με το κρυμμένο ποδαράκι, λέγεται ότι είναι ο τυχερός της Λαμπρής.

159950663 3903970452998666 3581551318673864276 o

Μάθαμε τι σημαίνει νηστεία και ξεχωρίσαμε ποιες τροφές μπορεί να φάει η κυρα-Σαρακοστή και ποιες όχι αποφεύγει.

Image34 faghta1

Εικονόλεξο:

12

Φτιάξαμε και εμείς τη δική μας κυρα- Σαρακοστή με αλεύρι, αλάτι και νερό και τη στολίσαμε με όσπρια και ζυμαρικά

IMG 2797

IMG 2796

IMG 2795

Επίσης φτιάξαμε και 3d Σαρακοστούλες για να μετράμε τις μέρες μέχρι το Πάσχα και κάθε εβδομάδα να κόβουμε και ένα ποδαράκι!

IMG 2793 IMG 2794

Και του χρόνου!

Ήρθες πάλι τρελό καρναβάλι!

Ο Κλόουν

Ποιος δεν λείπει ποτέ από τις Απόκριες;; Ποιος διασκεδάζει μικρούς και μεγάλους με τα κόλπα και τα αστεία του;;;

Μα φυσικά ο γνωστός σε όλους κλόουν!!!

creepyclowns atd 100616 827x1240

Οι Κλόουν είναι κωμικοί διασκεδαστές, με χαρακτηριστική εμφάνιση που οφείλεται στο μέικ -απ, τις πολύχρωμες περούκες και τα περίεργα ρούχα τα οποία φορούν, ενώ μπορεί να φορούν και αστεία καπέλα. Κινούνται και μιλάνε κωμικά προκαλώντας το γέλιο στους παρευρισκομένους. Ασκεί το επάγγελμά του σε οποιοδήποτε χώρο κληθεί να παρουσιάσει τις ικανότητές του, κυρίως σε παιδικές εκδηλώσεις.Ο κλόουν είναι μια εκμοντέρνιση του γελωτοποιού που γνωρίζουμε από τα πιο παλιά χρόνια. (Κλόουν)

Στολίσαμε την πόρτα μας

IMG 2513

Τα συναισθήματα του κλόουν

Μιλήσαμε για τον κλόουν, παρατηρήσαμε τη στολή του, τις χρωματιστές περούκες του, το βάψιμο στο πρόσωπο του και φυσικά την αστεία κόκκινη μύτη του!

Εξηγήσαμε ότι πίσω από τη στολή και το τεράστιο άσπρο και κόκκινο χαμόγελο του κλόουν κρύβεται ένας άνθρωπος που διακατέχεται απ’ όλα τα συναισθήματα. Την ώρα που προσφέρει το άφθονο γέλιο στην παρέα ο ίδιος μπορεί  να μην είναι καθόλου χαρούμενος. Το τεράστιο βαμμένο άσπρο και κόκκινο χαμόγελο στο πρόσωπό του είναι μια τέλεια κάλυψη των πραγματικών συναισθημάτων του, που την ώρα της δουλειά μπορεί να είναι ο θυμός, η στενοχώρια ή ο φόβος.

Παρατηρήσαμε διάφορες εικόνες με συναισθήματα…

IMG 2534 IMG 2535

-Πώς αισθάνεται ο κλόουν; Φοβισμένος, Λυπημένος, Χαρούμενος ή Θυμωμένος;
-Από πού το καταλαβαίνω;
-Ποιες εκφράσεις του προσώπου του με κάνουν να το καταλάβω; 

Συμπληρώσαμε και το παρακάτω φύλλο εργασίας, ζωγραφίζοντας κάθε φορά και ένα διαφορετικό συναίσθημα στον κλόουν.

IMG 2579 IMG 2580 IMG 2581 IMG 2582

Ακούσαμε το τραγούδι “Ο Παλιάτσος”,παρατηρήσαμε τις εικόνες του βίντεο και βγάλαμε τα συμπεράσματα μας…

Μπήκαμε και εμείς στη θέση του παλιάτσου, φορέσαμε το καπέλο του και δραματοποιήσαμε το τραγούδι!

IMG 2536 IMG 2537

Μιλήσαμε επίσης για τα δικά μας συναισθήματα. Τι αισθανόμαστε εμείς λοιπόν όταν αντικρίζουμε έναν κλόουν;
Νιώθουμε χαρά, λύπη ή φόβο;;;

“Με την πολύχρωμη περούκα μου τριγυρνώ και γέλιο σε όλους σκορπώ!”

Ποιος είμαι;;;

Φτιάξαμε με τέμπερες τους δικούς μας χαρούμενους κλόουν! Για την περούκα χρησιμοποιήσαμε ρολά υγείας!

IMG 2525 IMG 2527 IMG 2532

Χρωματιστά και γελαστά, τα κλοουνάκια μας στολίζουν την τάξη μας!!!

IMG 2559 IMG 2560 IMG 2561 IMG 2562

Αποκριάτικες κλοουνοκάρτες!!

Φτιάξαμε αποκριάτικες καρτούλες για να ευχηθούμε καλές απόκριες!

IMG 2556 IMG 2558

IMG 2575 IMG 2576

IMG 2578

Το Κ του κλόουν

IMG 2660 IMG 2662

Μάθαμε το Κ, κ του Κλόουν και βρήκαμε λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Κ

IMG 2663

Σκαρώσαμε και μια αυτοσχέδια ιστορία την οποία και εικονογράφησαν τα παιδιά!

IMG 2666

Ήρωας ποιος άλλος;; Μα φυσικά 0 φίλος μας ο κλόουν!

IMG 2664 IMG 2665

 

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας!

Μασκαράδες εν δράσει!

Εννοείται ότι γίναμε και εμείς μικροί μασκαράδες και φτιάξαμε τις απαραίτητες μάσκες!
Γιατί καρναβάλια χωρίς μάσκα γίνεται;;;

IMG 2541 IMG 2543

Οι μάσκες μας.. έργα τέχνης!!IMG 2545

Και φυσικά ακολούθησε το αποκριάτικο Τσικνο-πάρτυ μας, το οποίο περίμεναν πως και πως οι μικροί μας μασκαράδες και φυσικά το περάσαμε με κέφι, πολύ χορό και μουσική!

Πάρτε μια γεύση!!!

IMG 2548
IMG 2549
IMG 2553 IMG 2554

Από την Πειρατίνα των 7 θαλασσών και το Μαλλί της γριάς…

ΚΑΛΕΣ ΑΠΟΚΡΙΕΣ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΟΛΕΣ!!
Και του χρόνου!