Δύο βιβλία για το χειμώνα, εν αναμονή της έναρξης της δανειστικής μας βιβλιοθήκης!

Λίγες μέρες έμειναν μέχρι την έναρξη της δανειστικής βιβλιοθήκης!

Για περισσότερες πληροφορίες, πατήστε στη λέξη:

Φιλαναγνωσία

  Μέχρι τότε, ας απολαύσουμε μερικά παραμύθια με τη βοήθεια των ΤΠΕ!

 

το βιβλίο που δεν ήθελε να διαβαστεί

 

Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει

Καλή ακρόαση-ανάγνωση!

Μια ολοκαίνουρια παιδική χαρά για τα νηπιάκια του Αγίου Ματθαίου!

Η μεγάλη επιστροφή στο σχολείο είναι γεγονός! Τη Δευτέρα 8 Ιανουαρίου μια τρομερή έκπληξη περίμενε τα παιδάκια του Νηπιαγωγείου μας! Σαν πρωτοχρονιάτικο δώρο, ονειρεμένο δώρο, ήταν σχεδόν εντελώς έτοιμη η παιδική χαρά παραπλεύρως του Νηπιαγωγείου, που επιμελήθηκε ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας (Νηπιαγωγείου και Δημοτικού Σχολείου). Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν στο Σύλλογο Γονέων, που συγκέντρωσε χρήματα (με λαχειοφόρους αγορές κτλ)!  Και ένα ξεχωριστό ευχαριστώ στον πρόεδρο κο Ηλία Βρυώνη και στον κο Θανάση Βούλγαρη, που αφιέρωσαν προσωπικό χρόνο και εργατοώρες για το αποτέλεσμα!

Με τόσο όμορφη παιδική χαρά, η καλή χρονιά είναι δεδομένη!

Πρόσκληση για τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή μας!

«Βρείτε μαζί μας το νόημα των Χριστουγέννων, την Τετάρτη 20/12/2017 στις 6:30 το απόγευμα, στην αίθουσα εκδηλώσεων Αγίου Ματθαίου! Σας περιμένουμε όλους/ες εκεί, τα νηπιαγωγάκια Αγίου Ματθαίου!»

Η γιορτή μας, όπως είθισται κάθε χρόνο, θα πραγματοποιηθεί μαζί με τη Χριστουγεννιάτικη γιορτή του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Ματθαίου!

Εκτάκτως επίσημος καλεσμένος ο Άγιος Βασίλης!

Να είστε όλοι/ες εκεί!

 

«Μεταμορφώνοντας το μαγαζάκι της τάξης μας», τα εγκαίνια!

Την Πέμπτη 30/11/17 στην τάξη της κας Ρούλας εγκαινιάσαμε το μαγαζάκι της τάξης, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος που υλοποιούμε (ανθρωπογενές περιβάλλον) φέτος στο νηπιαγωγείο μας! Τα παιδιά, μετά από πλήθος εργασιών και δραστηριοτήτων (ομαδοποιήσεις και ταξινομήσεις των φρούτων και των λαχανικών, γραφή πινακίδων, κατασκευή ταμειακής μηχανής, εξοικείωση με τα νομίσματα, απαριθμήσεις, αντιστοιχίσεις ποσοτήτων κ.α.), αφού αποφάσισαν την ημέρα των εγκαινίων, κάλεσαν έναν «επίσημο» για να κόψει την κορδέλα του καινούριου τους καταστήματος! Τιμώμενο πρόσωπο λοιπόν η κα Ζαχαρούλα, υποδιευθύντρια του  συστεγαζόμενου Δημοτικού Σχολείου, συνοδευόμενη από την κα Κατερίνα, δασκάλα της Α’ δημοτικού!

Από κάθε εγκαίνια που σέβονται τον εαυτό τους, φυσικά δεν θα μπορούσαν να λείψουν και τα πλούσια εδέσματα (προσφορά από τους αγαπητούς γονείς των παιδιών), και το ιδιαίτερο γλυκισματάκι όπου πάνω του αναγραφόταν η φράση: «καλές δουλειές»!

IMG-b6b578922e3dbbbbbd3236157c98d922-V IMG-ec96cc8af29892e734fc5d31fadf2bf0-V IMG-f3f841af1a38e81eb176cb344e90546c-V

καλές καλες1

 

Τα παιδιά κάθισαν στο τραπέζι των εγκαινίων, και η κα Ζαχαρούλα έσπευσε να κόψει την κορδέλα και να κληρώσει το πρώτο ζευγάρι που θα εγκαινίαζε το μαγαζάκι! Τα δυο τυχερά νήπια, η Χριστίνα και ο Ντάνι, φόρεσαν τις ποδιές τους, τα καπέλα τους, και άνοιξαν το μαγαζι! Αλλά και η κα Ζαχαρούλα δεν έφυγε με άδεια χέρια, καθώς τα παιδιά της παρέδωσαν ευχαριστήρια κάρτα, γραμμένη απ’ τα χεράκια τους, και μια υπέροχη ανθοδέσμη!

ντύσιμο δώρα δωρα1

κορδέλα μαγ1 μαγ2

 

πορτοφόλι    σοφια

 

Τα νήπια πήραν τα πορτοφόλια τους και μπήκαν στη σειρά για να κάνουν τα ψώνια τους!

Έδιναν τα ευρώ τους, και ο μαγαζάτορας τους έκοβε την απόδειξη!

απόδειξη

Με βιωματικό τρόπο (μέθοδος project) και μέσα από το παιχνίδι ρόλων τα νήπια οικοδομούν τη γνώση και διδάσκονται τα γνωστικά αντικείμενα (γλώσσα, μαθηματικά, μελέτη περιβάλλοντος), μέσω της μεταξύ τους αλληλεπίδρασης και της ανατροφοδότησης από τη νηπιαγωγό τους!

Η κα Κατερίνα στο διάλειμμα του δημοτικού σχολείου, έφερε και την τάξη της Α’ δημοτικού! Τα πρωτάκια, αφού παρέλαβαν τα ευρώ από την «τράπεζα», ψώνισαν κι εκείνα με τη σειρά τους, στο μανάβικο του νηπιαγωγείου μας!

α α1

Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδάκια, που έκαναν όντως χρυσές δουλειές! Απολογισμός ημέρας: Είσπραξη 75 ευρώ!

 

 

 

 

 

 

 

 

Ένα Χριστουγεννιάτικο θεατρικό για τα νηπιάκια του Αγίου Ματθαίου!

images

Η περασμένη Παρασκευή (1/12/17) ήταν ιδιαίτερη για τα νηπιάκια του σχολείου μας! Η κα Χρύσα, δασκάλα στο συστεγαζόμενο Δημοτικό Σχολείο, μας έφερε ένα πακέτο, τυλιγμένο σε ολόχρυση κορδέλα, μόλις το παρέλαβε από τον ταχυδρόμο, προοριζόμενο προς το νηπιαγωγείο μας!

Το κουτί ήταν άρτι αφιχθέν από το Βόρειο Πόλο, και αποστολέας, ποιός άλλος; ο Άγιος Βασίλης! Ο αγαπημένος των παιδιών, καθώς όλα τα βλέπει και όλα τα λογίζεται, γνωρίζοντας ότι τα παιδάκια του νηπιαγωγείου μας είναι πολύ, μα πάρα πολύ καλά, αλλά και αγαπημένα μεταξύ τους, έστειλε στα παιδιά το φετινό τους θεατρικό, καθώς και τους ρόλους τους για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας!

Όλα τα παιδιά δέχτηκαν με ενθουσιασμό το ρόλο τους και ανυπομονούν να αρχίσουν οι πρώτες πρόβες!

Ζήτω τα Χριστούγεννα! Ζήτω ο Άγιος Βασίλης!

Παρακάτω, το θεατρικό μας: πρόκειται για το παραμύθι της Σοφίας Μαντούβαλου, με τίτλο: «Η νύχτα που γεννήθηκε η αγάπη» (εκδόσεις Μεταίχμιο), διασκευασμένο σε έμμετρη αφηγηματική μορφή!

η νύχτα

Η ΝΥΧΤΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Η ΑΓΑΠΗ

Α’ ΠΡΑΞΗ

ΑΣΤΕΡΙΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ (4)

Γεια και χαρά σας άνθρωποι
επίγεια πλασματάκια
Απόψε κοντά σας έχετε
παρέα, συντροφιά σας,
τ’ ουρανού όλα τα αστεράκια!
Μεγάλη η χαρά σας!
Μαζί μας θα ταξιδέψετε
και θα ονειρευτείτε
το πιο ωραίο όνειρο
κι αμέσως θα χαρείτε!
Η νύχτα η αποψινή
ιδιαίτερη είναι αλλά και μαγική
μα πέρα για πέρα αληθινή!

Σήμερα θα ακούσετε
και όλοι σας θα δείτε
εδώ μπροστά στα μάτια σας
και θα ευχαριστηθείτε
ολόκληρης της πλάσης μας
την πιο όμορφη ιστορία
που γράφτηκε σε σπάνια
και εκλεκτά βιβλία

«Η νύχτα που γεννήθηκε η αγάπη»
είναι η ιστορία
όλα της Γης τα παιδάκια
την άκουσαν στις 24 Δεκέμβρη
με τα δικά τους τα αυτάκια

όταν κλειστά είχαν τα μάτια
κι όνειρα έβλεπαν γλυκά,
ένας διάσημος πετεινός
στις 12 η ώρα
βρήκε ψηλό καμπαναριό
και με κράξιμο δυνατό
αμέσως τα ξυπνάει
κι αρχίζει να τους εξηγεί
η αγάπη η ξακουστή
πώς στα αλήθεια έχει γεννηθεί
Ακόμα κι αν είναι κουρασμένος
και θέλει να ξεκουραστεί
δεν σταματά ποτέ του
με ζήλο να εξιστορεί
τα πάντα για τη νύχτα αυτή!
Αστέρια μου γλυκά
η ώρα πλησιάζει
κοντεύουνε μεσάνυχτα
κι ο πετεινός νυστάζει
πάμε να τον ξυπνήσουμε
και να του το θυμίσουμε
την ιστορία του να πει
καθόλου να μην ξεχαστεί!
Τον κόκκορα τον λένε Μίζα
Δεν λέει ό,τι κι ό,τι παραμύθια
Ένα παραμύθι μόνο
Που το λέει κάθε χρόνο
Παραμονή των Χριστουγέννων
Σε όλων των ευτυχισμένων
Τα ανοιχτά αυτάκια!
Τα ‘χω κι εγώ ανοιχτά
Για να ακούσω το παραμύθι του παιδιά!
Β’ ΠΡΑΞΗ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΠΕΤΕΙΝΟΣ ΜΙΖΑ ΝΤΕΛ ΓΚΑΛΟ ΜΕ ΤΑ ΑΛΛΑ ΚΟΚΚΟΡΙΑ (4)

ΧΟΡΕΥΟΥΝ ΒΓΑΙΝΕΙ Ο ΜΙΖΑ ΚΑΙ ΜΙΛΑ:
Μέσα στα βάθη τ’ ουρανού
πολύ αργά τη νύχτα
σε μια στιγμή στα ξαφνικά
οι καρδιές των αστεριών
αστράψανε από χαρά!
Απλώσανε τα χέρια
και με το θερμό τους φως
αστέρι σχηματίστηκε
αστέρι λαμπερότερο
από τα άλλα αστέρια!

Το φως του έφτασε παντού
και έλουσε την πλάση
η νύχτα μέρα έγινε
και για πρώτη φορά στα χρονικά
κόκκορας απ’την Ανατολή
ξεπρόβαλε πριν την αυγή
και λάλησε δυνατά και καθαρά:
«Η ΑΓΑΠΗ ΣΗΜΕΡΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΠΑΙΔΙΑ,
ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΝΥΧΤΑ!»

ΚΟΚΚΟΡΑΣ 2

Μόλις τον ακούσαμε
τα υπόλοιπα κοκκόρια,
στο Νότο, στη Δύση, στο Βορρά,
αρχίσαμε κι εμείς με όλη μας τη δύναμη
σε όλους να το λέμε
ώσπου το άκουσε όλη η Γη
κι όλα τα πλάσματά της
τραγούδησαν όλο χαρά
τα φοβερά μαντάτα!
(χορός με μουσική άγιας νύχτας και τραγούδι ΜΙΚΡΟΣ ΤΥΜΠΑΝΙΣΤΗΣ)
ΚΟΚΚΟΡΑΣ 3
Όλοι οι άνθρωποι της Γης
πλασμένοι από χώμα,
ακούσαν το τραγούδι αυτό
τραγούδι που ήταν μαγικό
γιατί καρδιά τους χάρισε
αμέσως, στο λεπτό!
Απέκτησαν όλοι καρδιά
και σχηματίσανε φωλιά
μέσα για να κρυφτεί καλά
η νεογέννητη αγάπη
\
και την αναθρέψανε
με όλες τους τις αισθήσεις
και όποτε συναντούσανε
άλλου ανθρώπου αγάπη,
η αγάπη τους μεγάλωνε.
Από τη γέννησή της,
οι άνθρωποι δεν σταματήσανε ποτέ
γύρω τους να την ψάχνουν
για να γεμίσουν τη φωλιά
στη δική τους την καρδιά

ΚΟΚΚΟΡΑΣ 4

Και πραγματικά,
αυτό είναι μεγάλη αλήθεια
έψαχναν όλοι τους παντού
και ψάχνουνε ακόμα
Την αγάπη όμως παιδιά
καθένας τη βλέπει διαφορετικά
κι έτσι ξεκίνησαν καυγά
ποιός από όλους
βλέπει την αγάπη πιο σωστά!

ΜΟΥΣΙΚΗ

Γ’ ΠΡΑΞΗ ΔΙΑΜΑΧΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΔΥΣΗΣ-ΑΝΑΤΟΛΗΣ

ΒΟΗΘΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

Εμείς οι άνθρωποι της Ανατολής
οι πιο δίκαιοι και οι πιο σωστοί
ήρθαμε να σας δείξουμε
την αγάπη την αληθινή
Τίποτα εσείς δεν ξέρετε
και όλους μας μπερδεύετε
και το μυαλό παιδεύεται

ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

Η αγάπη η δική μας
είναι η καλύτερη
είπα και δεν σηκώνω
καμιά απολύτως συζήτηση!
Ορίστε και οι οδηγίες
χρήσης της αγάπης
κι αν θες καλά να μάθεις
πώς να αγαπάς,
αμέσως να τις μάθεις
απ΄έξω κι ανακατωτά!

ΚΥΒΕΡΝΗΤΗΣ ΔΥΣΗΣ

Κούνια που σας κούναγε
και μωρέ τί μας λέτε;
Θα μάθουμε από άσχετους
τί είναι η αγάπη;
Καλύτερα εμείς ξέρουμε
κι αμέσως θα το πούμε!
Θα βγάλουμε ανακοίνωση
στου κόσμου όλες τις άκρες!

ΒΟΗΘΟΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΗ ΔΥΣΗΣ

Πολύ καλά τους τα ‘πες
μεγάλε Κυβερνήτη
κι αν δεν θέλουνε αυτοί
να κάνουν ό,τι λέμε
κακό του κεφαλιού τους!
Εμείς θα συνεχίσουμε
να τους πολεμάμε
μέχρι που να παραδεχτούν
ότι έχουμε το δίκιο!

ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ-ΠΟΛΕΜΙΚΗ-ΦΕΥΓΟΥΝ
ΠΡΑΞΗ Δ’
ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΙΚΡΟΥ ΤΥΜΠΑΝΙΣΤΗ

ΜΙΚΡΟΣ ΤΥΜΠΑΝΙΣΤΗΣ- ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΟΥΣ (5)

Αρχίσαν τότε οι άνθρωποι
σε όλον τον πλανήτη
όλοι τους να μαλώνουνε
σαν άμυαλα κοκκόρια
και ο καυγάς εκράτησε
μέρες, μήνες και χρόνια

Υπήρχαν όμως και σοφοί,
έξυπνοι, φωτισμένοι
που φάνηκε πως κατάλαβαν
η αγάπη τί σημαίνει
Αυτοί δεν ήταν όλοι τους
μόνο από μία χώρα
αλλά σε όλο το ντουνιά
ήτανε σκορπισμένοι
«Η αγάπη είναι φως!»
λέγαν και ξαναλέγαν
«Ξυπνήστε άνθρωποι της Γης
και φτάνει με τους καυγάδες
η αγάπη είναι η σοφία της ζωής
και όλων μας η ελπίδες!
Νικήστε μέσα σας την οργή
με όπλο την αγάπη!»

ΜΙΚΡΗ ΤΥΜΠΑΝΙΣΤΡΙΑ

Ανοίξτε τα μάτια να τη δείτε,
η αγάπη είναι το φως
είναι όταν τρώει και ξεδιψάει
ο πεινασμένος και φτωχός
Είναι ο ήλιος που ανατέλλει
και δύει καθημερινά
είναι γέλιο και τραγούδι
είναι μια ζεστή αγκαλιά

ΜΙΚΡΟΣ ΒΙΟΛΙΣΤΗΣ

Μάταια όμως φώναζαν
του κόσμου οι σοφές
και όλοι οι σοφοί
βλέπετε, δεν ήταν και πολλοί!
Όσο κι αν προσπάθησαν
τους καυγάδες να σταματήσουν
και την αγάπη να εξηγήσουν
με λογική και ηρεμία
καμία τους προσπάθεια
δεν στέφθηκε με επιτυχία

ΜΙΚΡΟΣ ΚΙΘΑΡΩΔΟΣ

Οι περισσότεροι άνθρωποι
δεν θέλαν να καταλάβουν
ότι με όλον τον καυγά
δεν άφηναν χώρο για την αγάπη
στη δική τους την καρδιά
ΜΙΚΡΗ ΚΙΘΑΡΩΔΟΣ

Συνέχιζαν αδιάκοπα
τον έντονο καυγά τους
τί κι αν μιλούσαν οι σοφοί
εκείνοι; Το χαβά τους!
Ήταν αποφασισμένοι
πως η δική τους η αγάπη
καλύτερη ήταν απ’ των άλλων
και με σκέψη σκοτισμένη
δεν κατάλαβαν καλά
τί πάει να πει αγάπη αληθινά
all you need is love beatles
ΠΡΑΞΗ Ε’

ΤΡΕΙΣ ΜΑΓΟΙ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΗ (STAR WARS?)

ΓΚΑΣΠΑΡ

Έτσι έγιναν τα πράγματα
και η πιο πολλή αγάπη
άρχισε να χάνεται
παντού, από άκρη σε άκρη
αφού κανείς δεν τύχαινε
να τηνε συναντήσει
και άρχισε σιγά σιγά
να βασιλεύει στο ντουνιά
το σκότος και η θλίψη

ΜΕΛΧΙΟΡ

Περνούσανε τα χρόνια
έρημα, σκοτεινά
και στις καρδιές όλων των ανθρώπων
θρονιάστηκε η παγωνιά
το φως που ζεσταίνει τις καρδιές
από μέσα είχε σβηστεί
και κανείς δεν είχε μείνει
που να μην είχε πληγωθεί
Άρχισαν τότε μερικοί
ψεύτικη αγάπη να πουλάνε
και όλους να τους ξεγελάνε
πως τάχα η αγάπη είναι υλικά
πως είναι λούσα και λεφτά
ή άλλα πράγματα, τάχα σημαντικά
που κανέναν δεν έκαναν
πολύ ευτυχισμένο-
όχι για πολύ καιρό.

ΒΑΛΤΑΣΑΡ

Δεν την εβλέπαν την αγάπη
είχε εξαφανιστεί
μα η ελπίδα βέβαια
δεν είχε εντελώς χαθεί
Λίγοι άνθρωποι έξυπνοι
κράτησαν ζωντανό
της αγάπης το όνειρο
κι αρχίσαν το κυνηγητό
να πάνε να τη βρούνε
σε Δύση και Ανατολή!
Τρέχανε και ρωτούσανε:
«Πού είναι η αγάπη;»
Απάντησαν τότε οι σοφοί:
«Την αγάπη για να δείτε
πρέπει τις σκέψεις που ζούνε στο μυαλό
και τα συναισθήματα που ζούνε στην καρδιά
να τα συγκατοικείτε!
Παρέα να συγκρατείτε
και ποτέ τους χωριστά!

ΠΡΑΞΗ ΣΤ’

ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΞΥΠΝΟΥΝ ΑΠΟ ΟΝΕΙΡΟ-ΗΜΕΡΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ
ΠΑΙΔΙ Α)
Ξημέρωσαν Χριστούγεννα
καλό μου αδερφάκι
κι έτρεξα να σε βρω
μόλις ξύπνησα εγώ
για να σου αφηγηθώ
το πιο σπουδαίο όνειρο
που έχω δει ποτέ μου!
Είδα πως όλοι άνθρωποι
παντού σ’ όλη τη Γη
έψαχναν την αγάπη
πολύ καλά είχε κρυφτεί!
Απ’τα πανεπιστήμια
έξυπνοι και σοφοί
«φως είναι!» τους φώναζαν
και μετά περίμεναν
τον γρίφο αυτόν κάποιος να βρει

ΑΓΑΠΗ
…αλλά δεν με έβρισκαν!
Ώσπου μια μαγική στιγμή
με μια σταθερή φωνή
βγήκα μέσα από το φως
εγώ, η Αγάπη,
στάθηκα μπροστά
και είπα στους ανθρώπους:
«Ας είστε διαφορετικοί!
Τί κι αν δεν συμφωνείτε;
με λίγη αγάπη μέσα σας,
μεταξύ σας όλοι σας θα τα βρείτε!
Ανοίξτε τη φωλιά σας
και βάλτε με μες στην καρδιά σας!
Να σ’ αγαπούν και να αγαπάς
είναι το σπουδαιότερο,
ό,τι κι αν κάνεις, όπου κι αν πας!

ΠΑΙΔΙ Β)
Απίστευτο! Μοναδικό!
Το ίδιο όνειρο έβλεπα
στον ύπνο μου κι εγώ!
Μόλις η αγάπη
ξεστόμισε αυτό
το μεγάλο μυστικό
οι άνθρωποι αγάπησαν
πρώτα τον εαυτό τους
μετά το διπλανό τους
γέμισαν με καλοσύνη
κι άφησαν ζήλεια και θυμό
πίσω τους να μείνει!
Δεν ξαναπρόδωσαν ποτέ,
δεν κλέψαν, δεν μισήσαν
ξέχασαν όλον τον καυγά
αγαπημένοι ζήσαν!

Το παραμύθι τέλειωσε
μα η αγάπη δεν τελειώνει
σε όλων σας τις καρδιές
έρχεται και τρυπώνει
αν μείνει κάτι σήμερα
απ’ αυτήν την ιστορία
μην το ξεχάσετε παιδιά
η αγάπη έχει σημασία
κι αν κάπου κάπως κάποτε
κάποια κάποιος ξεχνιέται
μόλις γεννιέται ένα παιδί
αυτή ξαναγεννιέται!
Αυτή η αποψινή βραδιά
είχε κάτι μαγικό
αν και είναι παραμύθι
ένα είναι το μυστικό:
όλοι οι άνθρωποι μέσα μας
έχουμε καλοσύνη,
αγάπη και καλή καρδιά
και μια μεγάλη αγκαλιά
έναν να βοηθήσουμε
όλοι μας μαζί
ονειρεμένη και όμορφη
θα γίνει όλη η Γη!
Τώρα που είναι Χριστούγεννα
μην χάνετε καιρό
δείξτε την αγάπη σας,
αμέσως στο λεπτό!
Αγάπη εσείς θα νιώσετε
θα ευχαριστηθείτε
τον κόσμο με διαφορετική ματιά
αν θέλετε να δείτε!

2fcba8d380a54a1f92c6ca422a4ba254--christmas-clipart-free-christmas-graphics

*διασκευή από τη νηπιαγωγό Σταυρακάκη Πέπη

Οι μικροί τρυγητές στο Νηπιαγωγείο Αγίου Ματθαίου!

Σεπτέμβρης ο τρυγητής ήταν το θέμα μας όλη την τρέχουσα εβδομάδα και με τη βοήθεια των πάντα άψογων γονέων που συνεργάστηκαν και μας παρείχαν προϊόντα του τρύγου (μουστοκούλουρα, μουσταλευριά, σταφύλια, κλαδιά από αμπέλι με ολόκληρο τσαμπί επάνω, αμπελόφυλλα, ξύδι, κρασί και σταφίδες), πραγματοποιήθηκε σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων με αποκορύφωμα το πάτημα των σταφυλιών (συμμετοχή των νηπίων και των δυο τμημάτων σε συνδιδασκαλία)!

Άριστοι/ες πατητάδες αποδείχθηκαν τα νηπιάκια μας και η παραγωγή μας ήταν μούστος από σταφύλι πράσινο αλλά και μωβ!

trygos  Με τα αγαθά του αμπελιού παίξαμε παιχνίδια μνήμης (τί λείπει;) και αισθητηριακά παιχνίδια αφής και όσφρησης (με κλειστά μάτια το παιδί βρίσκει τί κρατάει/τί είναι αυτό που μυρίζει)!

tr1 tr2 tr3 tr4 tr5 tr6 tr7 tr8

Το πάτημα των σταφυλιών σε ομάδες!

tr9 Δημιουργία και έκφραση: εικαστική απεικόνιση αμπελιού στη γωνιά των υλικών για τα εικαστικά!

20171003_114942 Το τσαμπί με άχρηστα υλικά, τεχνική χαρτοκοπτικής και κολάζ με τέμπερα!

tr10 tr11 Ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα μαθηματικών: απαριθμούμε καπάκια και τα χρησιμοποιούμε για να αναπαράγουμε το σχήμα του τσαμπιού σε ομάδες!

Η προσαρμογή στο νέο σχολείο του παιδιού: χρήσιμες συμβουλές για την προσαρμογή στο Νηπιαγωγείο

1st day

‘’Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ

ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ’’

15 TIPS ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

2017

Αγαπητοί γονείς

Λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς οι περισσότεροι γονείς και παιδιά βιώνουν άγχος γι αυτή την μεγάλη αλλαγή και συχνά η μετάβαση από το σπίτι στον παιδικό σταθμό ή το νηπιαγωγείο, αλλά και από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο, αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση.

ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ. Ακολουθήστε τις παρακάτω προτεινόμενες πρακτικές και προλάβετε τις εξελίξεις!

ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ

ΜΙΛΗΣΤΕ έγκαιρα με το παιδί για το σχολείο. Υπάρχουν τόσα υπέροχα πράγματα να μάθει , τόσοι/ες καινούργιοι φίλοι και φίλες να γνωρίσει, τόσοι κόσμοι να ανακαλύψει. Δημιουργήστε του προσμονή!!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΤΕ το παιδί σας. Συζητήστε για θέματα αυτονομίας και κανόνων. Αν στην οικογένειά σας, έως τα 4 χρόνια του, έχετε μάθει στο παιδί να αυτοεξυπηρετείται και να ακολουθεί τους οικογενειακούς κανόνες, να έχει δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις, το παιδί δεν θα δυσκολευτεί στο σχολείο. ΠΡΟΣΟΧΗ. Γνωρίζετε ότι το νηπιαγωγείο δέχεται μόνο παιδάκια που αυτοεξυπηρετούνται στην τουαλέτα, ενώ οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνουν τα παιδιά που δυσκολεύονται στο φαγητό τους, αλλά δεν τα ταΐζουν.

ΒΓΑΖΕΤΕ ΕΞΩ τα παιδάκια σας σε κάθε ευκαιρία (οικογενειακές συγκεντρώσεις, δημόσιες εκδηλώσεις, πάρκα και παιδικές χαρές, ασφαλείς παιδότοπους, φιλικά σπίτια κλπ),οπουδήποτε κοινωνικοποιούνται και αλληλεπιδρούν με άλλα πρόσωπα. Έτσι θα θεωρήσει φυσιολογική την συναναστροφή, την συνεργασία και την συνύπαρξη και με τους/τις συμμαθητές/τριες στο σχολείο του.

ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ και την αυτενέργεια. Δείξτε εμπιστοσύνη στο παιδί σας και δώστε του τον χώρο και τα μέσα, για να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες. Είναι καλό να ενισχύετε το παιδί θετικά για κάθε τι που καταφέρνει. Έτσι και στο σχολείο του θα έχει αυτοπεποίθηση και θα νιώθει δημιουργικότερο.

ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΕ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ παρέχοντας ενδιαφέροντα υλικά και κάνοντας επισκέψεις σε εξειδικευμένους χώρους για παιδιά, όπως μουσεία, πινακοθήκες, βιβλιοθήκες, θέατρα, πλανητάρια κλπ, οξύνοντας το ενδιαφέρον του παιδιού και εξηγώντας του την επιτρεπόμενη συμπεριφορά σε κάθε χώρο. Το σχολείο είναι ένας ακόμα τέτοιος χώρος , που τον σεβόμαστε .

ΘΕΣΤΕ ΡΟΥΤΙΝΕΣ φαγητού και ύπνου και επιμείνετε σε αυτές σταθερά. Ένα παιδί έχει καλύτερη διάθεση αν είναι ξεκούραστο και χορτάτο. Έτσι , με βάση μελέτες, έχει θετικότερη στάση και λιγότερη ένταση και στο σχολείο.

ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ. Αν έχετε επιτρέψει έως τώρα στο παιδί να εκβιάζει (λχ με κλάματα) το ίδιο θα επιχειρήσει και όταν έρθει στο σχολείο. Αυτά τα παιδιά, σχεδόν πάντα, επιδεικνύουν χειριστικές συμπεριφορές με τις οποίες απαιτούν να γίνεται το δικό τους. Υπενθυμίστε τους κανόνες σας και θέστε έγκαιρα όρια στο παιδί σας, αποφεύγοντας φυσικά βίαιες συμπεριφορές από μέρους σας. Τονίστε του ότι πρέπει να έχει υπομονή, να είναι δίκαιο, να ζητάει άδεια για κάτι και να υπολογίζει την επιθυμία και των άλλων. Έτσι διευκολύνετε το παιδί, τους/τις συμμαθητές/τριες , τον/την εκπαιδευτικό και τον ίδιο σας τον εαυτό. Μην ξεχνάτε ότι εσείς είστε οι πρώτοι δάσκαλοι των παιδιών σας και πρέπει να δώσετε πρώτοι το καλό παράδειγμα, γιατί το παιδί σας αντιγράφει και υιοθετεί συνήθως τις δικές σας συμπεριφορές μεγαλώνοντας.

ΔΙΔΑΞΤΕ ΤΟΥ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ και αγάπη για τον εαυτό του. Δείξτε του τρόπους να τον προστατεύει. Να είστε ‘’κοντά’’ στο παιδί, ώστε αν τυχόν δεχθεί ανεπιθύμητες συμπεριφορές, βία ή άλλη πίεση , να έρχεται να σας το πει. Μάθετε το να υποστηρίζει την άποψη του με όμορφο τρόπο και να εμπιστεύεται τους σωστούς ανθρώπους, που θα το βοηθήσουν. Έτσι στο σχολείο απευθύνετε το στον εκπαιδευτικό, αν πρόκειται για κάτι σοβαρό, ώστε κατά περίπτωση να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΟΝ ΧΩΡΟ, όπου το παιδί θα περνάει τις περισσότερες ώρες του καθημερινά. Ζητήστε λίγο χρόνο παραμονής με το παιδί στο χώρο του σχολείου και της τάξης και φροντίστε να συζητήσετε με την εκπαιδευτικό σας . Σε χαλαρό κλίμα συζήτησης, το παιδί θα νιώσει γρήγορα ασφαλές , θα εγκλιματιστεί ομαλότερα και θα δημιουργηθεί η απαραίτητη αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης, με πολλαπλά οφέλη για όλους.

crafts-your-kids-can-do-while-you-worry-about-back-to-school

ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ……

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ του σχολείου έγκυρα και άμεσα για κάθε θέμα. Όλοι οι γονείς έχουμε απορίες. Οι βαθμίδες δημόσιας εκπαίδευσης, υπάγονται σε ένα νομικό πλαίσιο, που ορίζεται από το ΥΠ. Παιδείας με Προεδρικά Διατάγματα και εγκυκλίους. Η πληροφορία σήμερα είναι εύκολα προσβάσιμη και δωρεάν. Αναζητήστε τις λεπτομέρειες λειτουργίας του σχολείου σας on line, για θέματα ωραρίου, ειδικής αγωγής, σίτισης, διδακτικών προγραμμάτων, σχολικών εορτών κλπ. Οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν τις διατάξεις απαρέγκλιτα με βάση τον νόμο. Σε ορισμένες περιπτώσεις βέβαια δύνανται να γίνονται και προσαρμογές λόγω ειδικών συνθηκών, πάντα με απόφαση και έγκριση του Δ/ντη Εκπαίδευσης και της σχολικής συμβούλου, με γνώμονα πάντα το καλό του παιδιού και την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ με τον/την εκπαιδευτικό σας. Αν δεν συνεργαστείτε ομαλά , χάνετε επαφή με τον άνθρωπο που συντροφεύει το παιδί σας τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Παρέχετε του με ειλικρίνεια τις απαραίτητες πληροφορίες (κατάσταση υγείας του παιδιού, ιδιαιτερότητες στην οικογένεια, συνήθειες ή οτιδήποτε σας ανησυχεί και θεωρείτε ότι επηρεάζει την συμπεριφορά και την διάθεση του παιδιού. Ο/η εκπαιδευτικός σας είναι επιστημονικά καταρτισμένος/η για την συγκεκριμένη ηλικία παιδιών και μπορεί ακόμα να εντοπίσει τυχόν δυσκολίες και ανάγκες του παιδιού. Εμπιστευθείτε τον/την εκπαιδευτικό αν σας κατευθύνει σε κάποιο δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο, ακόμα και αν δεν το κρίνετε εσείς απαραίτητο. Παραμείνετε θετικοί και ανοιχτόμυαλοι, όταν σας συμβουλεύει προς όφελος του παιδιού σας.

ΦΑΡΜΑΚΑ. Γνωρίζετε ότι στο νηπιαγωγείο οι εκπαιδευτικοί δεν δίνουν κανενός είδους φαρμακευτικό σκεύασμα στα παιδιά(αντιβιώσεις , σιρόπια , εισπνοές , κλύσματα, ενέσεις, αλοιφές , αντισηπτικά, κορτιζονούχα κλπ). Ο γονέας υποχρεούται να παρέχει το φάρμακο που έχει γράψει ο γιατρός , κατόπιν ενημέρωσης και συνεννόησης με τον εκπαιδευτικό, στην προσυμφωνημένη ώρα.

Σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος ο/η εκπαιδευτικός ενημερώνει άμεσα το ΕΚΑΒ και το κοντινότερο κέντρο Υγείας, ώστε το παιδί να κατευθυνθεί (συνοδεία νοσηλευτή ή γιατρού )προς το νοσοκομείο με ασφάλεια. Ο/η εκπαιδευτικός δεν συνοδεύει στο νοσοκομείο, αλλά παραμένει με τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες για τους/τις οποίους/ες είναι αποκλειστικά υπεύθυνος/η ο/η ίδιος/α και ταυτόχρονα ενημερώνονται και οι γονείς.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΕΝΕΡΓΟ ΠΑΡΟΝ συμμετέχοντας σε επιτροπές γονέων, συλλόγους και ομάδες γονέων του σχολείου σας. Όλοι συνδιαμορφώνουμε την σχολική καθημερινότητα. επιδιώκοντας κατά το δυνατόν να επιλύουμε προβλήματα που απαιτούν συνεργασία . Δεν περιμένουμε τους ‘’άλλους’’ , αλλά γινόμαστε οι ίδιοι φωτεινά παραδείγματα, που θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι γονείς. Είμαστε ΕΝΕΡΓΟΙ.

ΣΥΜΒΑΛΛΕΤΕ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ. Μην στερήσετε από το παιδί σας τη χαρά να απολαύσει την παρουσία σας ως γονιού μέσα στην τάξη, για τις ανάγκες ενός εκπαιδευτικού προγράμματος. Προσφέρετε την επαγγελματική σας εμπειρία εάν σας ζητηθεί, συνοδεύστε μια εκδρομή, βοηθήστε σε ένα bazaar , ψήστε κουλουράκια στην τάξη και γενικά δημιουργήστε εμπειρίες μαζί με τα παιδιά..για τα παιδιά!!!

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ είναι μέσα στο πρόγραμμα. Να έχετε θετική προαίρεση, να είστε υποστηρικτικοί/ές και θετικοί/ές , ευγενείς και υπομονετικοί/ές. Το σχολείο στα μάτια και την μνήμη των παιδιών πρέπει να είναι ένα πραγματικό άσυλο, έξω από το οποίο μένει ο κάθε αρνητισμός . Να θυμάστε ότι η στάση του παιδιού απέναντι στο σχολείο και την μάθηση, διαμορφώνεται έως τα πέντε του χρόνια.

Αν κάνουμε το πρώτο του σχολείο μια χαρούμενη ζωγραφιά,

θα μάθει να αγαπάει… την ‘’τέχνη’’ σε όλη του τη ζωή!

Κείμενο: Ελένη Ξένη Τσούση, νηπιαγωγός

Το Νηπιαγωγείο Αγίου Ματθαίου καλωσορίζει όλα τα παιδάκια για το σχολικό έτος 2017-18…

με μια απίθανη έκπληξη!

Οι λιλιπούτειοι/ες μαθητές/τριες που θα φοιτήσουν φέτος στο νηπιαγωγείο μας την ημέρα του αγιασμού θα παραλάβουν ένα συμβολικό δωράκι: ένα μολυβάκι-πύραυλο, με ένα …μυστικό όπλο για περιεχόμενο! Καθώς το σχολείο προσφέρει γνώση, τί άλλο θα μπορούσε να είναι αυτό παρά ένα από τα πρώτα υλικά των παιδιών για εξερεύνηση στον κόσμο της γραφής και της τέχνης; Το μολυβάκι πύραυλος θα μας βοηθήσει να απογειωθούμε σε νέα μονοπάτια γνώσης και προόδου!

Περιμένουμε λοιπόν με χαρά όλα τα παιδάκια την Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017 στις 9:00 το πρωί, στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου μας!

Να είστε όλοι/ες εκεί!

20170909_002659       20170909_002714

 

ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Η συμμετρία στο νηπιαγωγείο μας και στη ζωή μας!

Στο πλαίσιο του τομέα μαθησιακών επιδιώξεων των μαθηματικών και σε συνδυασμό με το θέμα μας τα λουλούδια και τα έντομα της άνοιξης, γνωρίσαμε την κυρία Συμμετρία, τόσο στο φυσικό όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Αφού ορίσαμε πρώτα τι ονομάζουμε συμμετρικό και τί όχι, παρατηρήσαμε τους χώρους του σχολείου εσωτερικά κι εξωτερικά και κατόπιν παίξαμε με τη συμμετρία της πεταλούδας:

symmetria

 

τα νήπια έπαιζαν σε ζευγάρια, ένα στόλιζε το αριστερό φτερό της πεταλούδας με γεωμετρικά σχήματα και το ζευγάρι του έπρεπε να στολίσει το δεξί της φτερό με συμμετρικά σωστό τρόπο!

Φυσικά μελετήσαμε και τη συμμετρία μέσα από την τέχνη, αναζητώντας στο διαδίκτυο έργα τέχνης με χαρακτηριστικό τους τη συμμετρία:

IMG_9395_The_Mirror_Symmetry_Portrait_of_a_very_polite_bald_Bank_clerk IMG_9412_The_Naive_Kiss_raw_art_monotone_man_and_woman_symmetry_portrait

Ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι με την κυρία Συμμετρία και τη μάγισσα Ασυμμετρία, που ήρθε επίσκεψη από τη μακρινή της χώρα και αναστάτωσε την αρχιτεκτονική της κυρίας Συμμετρίας…αφού παίξαμε το θεατρικό μας, βοηθήσαμε ώστε η χώρα της Συμμετρίας να επανέλθει στα φυσιολογικά της (τα νήπια έψαχναν με συγκεκριμένη μουσική υπόκρουση να βρουν το συμμετρικό συμπλήρωμα των σχημάτων και να τα ενώσουν με σωστό τρόπο):

symmetria1   symmetria2

 

Ακόμη, φτιάξαμε πεταλούδες όμορφες και συμμετρικές, βάφοντας μόνο το ένα τους φτερό, αφού, διπλώνοντάς το, ολοκληρώναμε με ευκολία το έργο μας!

petalouda

 

Ξεκινούν την ερχόμενη εβδομάδα οι εγγραφές νηπίων-προνηπίων για το σχολικό έτος 2017-2018!

«Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2017-2018»

Kindergarten_Kids

 

«Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2017-2018» 

Οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο μας θα γίνονται καθημερινά από 12.00μμ ως 13.00μμ 

Ακολουθεί απόσπασμα της εγκυκλίου που αφορά γενικά θέματα εγγραφών νηπίων και προνηπίων στα Νηπιαγωγεία.

Λαμβάνοντας υπόψη την παρ. 2α, του άρθρου 35, του νόμου 4386 (ΦΕΚ 83/2016) «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», οι εγγραφές τη σχολική χρονιά 2017-18 στα Νηπιαγωγεία θα πραγματοποιηθούν από 2 έως 19 Μαΐου 2017. Εγγραφές μετά τις 19 Μαΐου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας ΠΕ.

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2017-18, θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις της παρ. 1α, του άρθρου 10 του ν. 2327/95, ΦΕΚ 156/1995 Α’. Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών και μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία πέντε (5) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2017-18, μαθητές γεννημένοι το 2013 και 2012 αντίστοιχα και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη.

Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

  1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η διεύθυνση του Νηπιαγωγείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση της εγγραφής, τα δικαιολογητικά που αφορούν στην παρακολούθηση του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος και τις ώρες υποβολής των αιτήσεων.
  2. Ο Διευθυντής/ντρια, Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου δέχεται όλες τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση νηπίων και προνηπίων που ανήκουν στη σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου.

3α. Σε περιπτώσεις που ο αριθμός αιτήσεων νηπίων-προνηπίων για εγγραφή στο Νηπιαγωγείο είναι μεγαλύτερος του αριθμού των θέσεων του Νηπιαγωγείου (είτε πρόκειται για το πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα, είτε για το προαιρετικό ολοήμερο) ή των συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων, ο Διευθυντής/ντρια, Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας ενημερώνει το Διευθυντή Π.Ε. και εξετάζουν τη δυνατότητα λειτουργίας περισσότερων τμημάτων, ανεξάρτητα από την οργανικότητα του νηπιαγωγείου ή των νηπιαγωγείων που συστεγάζονται.

3β. Σε διαφορετική περίπτωση, ακολουθείται η διαδικασία κλήρωσης, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 1η Ιουνίου 2017.

Β. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Οι γονείς/κηδεμόνες υποβάλλουν στο Νηπιαγωγείο που ανήκουν:

α) Αίτηση εγγραφής – Υπεύθυνη δήλωση (την δίνει το Νηπιαγωγείο)

β) Το πιστοποιητικό γέννησης των μαθητών αναζητείται από το Νηπιαγωγείο μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «myschool» από τον ΟΠΣΥΔ, σύμφωνα με την υπ΄ αρ. Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ.

«Η αναζήτηση μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «myschool» πραγματοποιείται από το σχολείο εγγραφής με βάση τα παρακάτω στοιχεία: 1. επώνυμο μαθητή 2. όνομα μαθητή 3. όνομα πατέρα 4. όνομα μητέρας 5. ημερομηνία γέννησης. Σε περίπτωση που δύο ή περισσότεροι προς εγγραφή μαθητές στο ίδιο σχολείο έχουν και τα πέντε (5) στοιχεία ίδια, θα πραγματοποιείται ταυτοποίηση με επιπλέον στοιχεία που θα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας, όπως είναι η διεύθυνση κατοικίας. Τα παραπάνω πέντε (5) στοιχεία τα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή με υπεύθυνη δήλωσή του. Σε περίπτωση που προκύπτει για οποιονδήποτε λόγο αλλαγή στα στοιχεία του μαθητή, πριν ή και μετά την εγγραφή του σε σχολική μονάδα της χώρας, ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να ενημερώνει ως προς την αλλαγή αυτή τον

οικείο Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής. Ο Δήμος ολοκληρώνει την επικαιροποίηση των εν λόγω στοιχείων στο ΟΠΣΥΔ και στη συνέχεια ο γονέας/κηδεμόνας οφείλει να ενημερώσει τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας σχετικά με τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν, ώστε ο Διευθυντής να αντλήσει τα καινούρια στοιχεία από το Πληροφοριακό Σύστημα «myschool».

γ) Αποδεικτικό στοιχείο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 1, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161/1998), από το οποίο, κατά την κρίση του Προϊστάμενου/-νης ή του Δ/ντή/-ντριας του Νηπιαγωγείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

Συνιστάται οι Προϊστάμενοι/-νες και οι Δ/ντές/-ντριες των Νηπιαγωγείων, όπως ελέγχουν με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, προκειμένου οι μαθητές να εγγράφονται αποκλειστικά και μόνο στα όρια της σχολικής τους περιφέρειας {Άρθρο 1, ΠΔ 200/98 (ΦΕΚ 161/1998)}.

δ) Υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου .

ε) Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

στ) Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) (το δίνει το Νηπιαγωγείο)

Στην περίπτωση των μαθητών/-τριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ ή κρατικό ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη κρατική αρμόδια υπηρεσία.Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/-τριας στο νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Γ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

α. Προϋποθέσεις εγγραφής στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα:

Στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται: 1) μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.

2) μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως:

  1. I) πολύτεκνοι/τρίτεκνοι/μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένοι.
  2. II) πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο τμήμα πρόωρης υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος πρόωρης υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.

Εφόσον επιλεγεί από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα, το ωράριο λειτουργίας τηρείται καθ΄ όλο το χρονικό διάστημα της συμμετοχής σε αυτό και δεν επιτρέπεται πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα.