Η προσαρμογή στο νέο σχολείο του παιδιού: χρήσιμες συμβουλές για την προσαρμογή στο Νηπιαγωγείο

1st day

‘’Η ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ

ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΠΟΘΕΣΗ’’

15 TIPS ΓΙΑ ΓΟΝΕΙΣ

2017

Αγαπητοί γονείς

Λίγο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς οι περισσότεροι γονείς και παιδιά βιώνουν άγχος γι αυτή την μεγάλη αλλαγή και συχνά η μετάβαση από το σπίτι στον παιδικό σταθμό ή το νηπιαγωγείο, αλλά και από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο, αποδεικνύεται εξαιρετικά δύσκολη υπόθεση.

ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ. Ακολουθήστε τις παρακάτω προτεινόμενες πρακτικές και προλάβετε τις εξελίξεις!

ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ

ΜΙΛΗΣΤΕ έγκαιρα με το παιδί για το σχολείο. Υπάρχουν τόσα υπέροχα πράγματα να μάθει , τόσοι/ες καινούργιοι φίλοι και φίλες να γνωρίσει, τόσοι κόσμοι να ανακαλύψει. Δημιουργήστε του προσμονή!!

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΤΕ το παιδί σας. Συζητήστε για θέματα αυτονομίας και κανόνων. Αν στην οικογένειά σας, έως τα 4 χρόνια του, έχετε μάθει στο παιδί να αυτοεξυπηρετείται και να ακολουθεί τους οικογενειακούς κανόνες, να έχει δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις, το παιδί δεν θα δυσκολευτεί στο σχολείο. ΠΡΟΣΟΧΗ. Γνωρίζετε ότι το νηπιαγωγείο δέχεται μόνο παιδάκια που αυτοεξυπηρετούνται στην τουαλέτα, ενώ οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνουν τα παιδιά που δυσκολεύονται στο φαγητό τους, αλλά δεν τα ταΐζουν.

ΒΓΑΖΕΤΕ ΕΞΩ τα παιδάκια σας σε κάθε ευκαιρία (οικογενειακές συγκεντρώσεις, δημόσιες εκδηλώσεις, πάρκα και παιδικές χαρές, ασφαλείς παιδότοπους, φιλικά σπίτια κλπ),οπουδήποτε κοινωνικοποιούνται και αλληλεπιδρούν με άλλα πρόσωπα. Έτσι θα θεωρήσει φυσιολογική την συναναστροφή, την συνεργασία και την συνύπαρξη και με τους/τις συμμαθητές/τριες στο σχολείο του.

ΕΝΘΑΡΡΥΝΕΤΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ και την αυτενέργεια. Δείξτε εμπιστοσύνη στο παιδί σας και δώστε του τον χώρο και τα μέσα, για να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες. Είναι καλό να ενισχύετε το παιδί θετικά για κάθε τι που καταφέρνει. Έτσι και στο σχολείο του θα έχει αυτοπεποίθηση και θα νιώθει δημιουργικότερο.

ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΕ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ παρέχοντας ενδιαφέροντα υλικά και κάνοντας επισκέψεις σε εξειδικευμένους χώρους για παιδιά, όπως μουσεία, πινακοθήκες, βιβλιοθήκες, θέατρα, πλανητάρια κλπ, οξύνοντας το ενδιαφέρον του παιδιού και εξηγώντας του την επιτρεπόμενη συμπεριφορά σε κάθε χώρο. Το σχολείο είναι ένας ακόμα τέτοιος χώρος , που τον σεβόμαστε .

ΘΕΣΤΕ ΡΟΥΤΙΝΕΣ φαγητού και ύπνου και επιμείνετε σε αυτές σταθερά. Ένα παιδί έχει καλύτερη διάθεση αν είναι ξεκούραστο και χορτάτο. Έτσι , με βάση μελέτες, έχει θετικότερη στάση και λιγότερη ένταση και στο σχολείο.

ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΕ ΕΚΒΙΑΣΜΟΥΣ. Αν έχετε επιτρέψει έως τώρα στο παιδί να εκβιάζει (λχ με κλάματα) το ίδιο θα επιχειρήσει και όταν έρθει στο σχολείο. Αυτά τα παιδιά, σχεδόν πάντα, επιδεικνύουν χειριστικές συμπεριφορές με τις οποίες απαιτούν να γίνεται το δικό τους. Υπενθυμίστε τους κανόνες σας και θέστε έγκαιρα όρια στο παιδί σας, αποφεύγοντας φυσικά βίαιες συμπεριφορές από μέρους σας. Τονίστε του ότι πρέπει να έχει υπομονή, να είναι δίκαιο, να ζητάει άδεια για κάτι και να υπολογίζει την επιθυμία και των άλλων. Έτσι διευκολύνετε το παιδί, τους/τις συμμαθητές/τριες , τον/την εκπαιδευτικό και τον ίδιο σας τον εαυτό. Μην ξεχνάτε ότι εσείς είστε οι πρώτοι δάσκαλοι των παιδιών σας και πρέπει να δώσετε πρώτοι το καλό παράδειγμα, γιατί το παιδί σας αντιγράφει και υιοθετεί συνήθως τις δικές σας συμπεριφορές μεγαλώνοντας.

ΔΙΔΑΞΤΕ ΤΟΥ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑ και αγάπη για τον εαυτό του. Δείξτε του τρόπους να τον προστατεύει. Να είστε ‘’κοντά’’ στο παιδί, ώστε αν τυχόν δεχθεί ανεπιθύμητες συμπεριφορές, βία ή άλλη πίεση , να έρχεται να σας το πει. Μάθετε το να υποστηρίζει την άποψη του με όμορφο τρόπο και να εμπιστεύεται τους σωστούς ανθρώπους, που θα το βοηθήσουν. Έτσι στο σχολείο απευθύνετε το στον εκπαιδευτικό, αν πρόκειται για κάτι σοβαρό, ώστε κατά περίπτωση να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες.

ΓΝΩΡΙΣΤΕ ΤΟΝ ΧΩΡΟ, όπου το παιδί θα περνάει τις περισσότερες ώρες του καθημερινά. Ζητήστε λίγο χρόνο παραμονής με το παιδί στο χώρο του σχολείου και της τάξης και φροντίστε να συζητήσετε με την εκπαιδευτικό σας . Σε χαλαρό κλίμα συζήτησης, το παιδί θα νιώσει γρήγορα ασφαλές , θα εγκλιματιστεί ομαλότερα και θα δημιουργηθεί η απαραίτητη αμοιβαία σχέση εμπιστοσύνης, με πολλαπλά οφέλη για όλους.

crafts-your-kids-can-do-while-you-worry-about-back-to-school

ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ……

ΕΝΗΜΕΡΩΘΕΙΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ του σχολείου έγκυρα και άμεσα για κάθε θέμα. Όλοι οι γονείς έχουμε απορίες. Οι βαθμίδες δημόσιας εκπαίδευσης, υπάγονται σε ένα νομικό πλαίσιο, που ορίζεται από το ΥΠ. Παιδείας με Προεδρικά Διατάγματα και εγκυκλίους. Η πληροφορία σήμερα είναι εύκολα προσβάσιμη και δωρεάν. Αναζητήστε τις λεπτομέρειες λειτουργίας του σχολείου σας on line, για θέματα ωραρίου, ειδικής αγωγής, σίτισης, διδακτικών προγραμμάτων, σχολικών εορτών κλπ. Οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν τις διατάξεις απαρέγκλιτα με βάση τον νόμο. Σε ορισμένες περιπτώσεις βέβαια δύνανται να γίνονται και προσαρμογές λόγω ειδικών συνθηκών, πάντα με απόφαση και έγκριση του Δ/ντη Εκπαίδευσης και της σχολικής συμβούλου, με γνώμονα πάντα το καλό του παιδιού και την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ με τον/την εκπαιδευτικό σας. Αν δεν συνεργαστείτε ομαλά , χάνετε επαφή με τον άνθρωπο που συντροφεύει το παιδί σας τις περισσότερες ώρες της ημέρας. Παρέχετε του με ειλικρίνεια τις απαραίτητες πληροφορίες (κατάσταση υγείας του παιδιού, ιδιαιτερότητες στην οικογένεια, συνήθειες ή οτιδήποτε σας ανησυχεί και θεωρείτε ότι επηρεάζει την συμπεριφορά και την διάθεση του παιδιού. Ο/η εκπαιδευτικός σας είναι επιστημονικά καταρτισμένος/η για την συγκεκριμένη ηλικία παιδιών και μπορεί ακόμα να εντοπίσει τυχόν δυσκολίες και ανάγκες του παιδιού. Εμπιστευθείτε τον/την εκπαιδευτικό αν σας κατευθύνει σε κάποιο δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο, ακόμα και αν δεν το κρίνετε εσείς απαραίτητο. Παραμείνετε θετικοί και ανοιχτόμυαλοι, όταν σας συμβουλεύει προς όφελος του παιδιού σας.

ΦΑΡΜΑΚΑ. Γνωρίζετε ότι στο νηπιαγωγείο οι εκπαιδευτικοί δεν δίνουν κανενός είδους φαρμακευτικό σκεύασμα στα παιδιά(αντιβιώσεις , σιρόπια , εισπνοές , κλύσματα, ενέσεις, αλοιφές , αντισηπτικά, κορτιζονούχα κλπ). Ο γονέας υποχρεούται να παρέχει το φάρμακο που έχει γράψει ο γιατρός , κατόπιν ενημέρωσης και συνεννόησης με τον εκπαιδευτικό, στην προσυμφωνημένη ώρα.

Σε περίπτωση σοβαρού ατυχήματος ο/η εκπαιδευτικός ενημερώνει άμεσα το ΕΚΑΒ και το κοντινότερο κέντρο Υγείας, ώστε το παιδί να κατευθυνθεί (συνοδεία νοσηλευτή ή γιατρού )προς το νοσοκομείο με ασφάλεια. Ο/η εκπαιδευτικός δεν συνοδεύει στο νοσοκομείο, αλλά παραμένει με τους/τις υπόλοιπους/ες μαθητές/τριες για τους/τις οποίους/ες είναι αποκλειστικά υπεύθυνος/η ο/η ίδιος/α και ταυτόχρονα ενημερώνονται και οι γονείς.

ΔΗΛΩΣΤΕ ΕΝΕΡΓΟ ΠΑΡΟΝ συμμετέχοντας σε επιτροπές γονέων, συλλόγους και ομάδες γονέων του σχολείου σας. Όλοι συνδιαμορφώνουμε την σχολική καθημερινότητα. επιδιώκοντας κατά το δυνατόν να επιλύουμε προβλήματα που απαιτούν συνεργασία . Δεν περιμένουμε τους ‘’άλλους’’ , αλλά γινόμαστε οι ίδιοι φωτεινά παραδείγματα, που θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιποι γονείς. Είμαστε ΕΝΕΡΓΟΙ.

ΣΥΜΒΑΛΛΕΤΕ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ. Μην στερήσετε από το παιδί σας τη χαρά να απολαύσει την παρουσία σας ως γονιού μέσα στην τάξη, για τις ανάγκες ενός εκπαιδευτικού προγράμματος. Προσφέρετε την επαγγελματική σας εμπειρία εάν σας ζητηθεί, συνοδεύστε μια εκδρομή, βοηθήστε σε ένα bazaar , ψήστε κουλουράκια στην τάξη και γενικά δημιουργήστε εμπειρίες μαζί με τα παιδιά..για τα παιδιά!!!

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ είναι μέσα στο πρόγραμμα. Να έχετε θετική προαίρεση, να είστε υποστηρικτικοί/ές και θετικοί/ές , ευγενείς και υπομονετικοί/ές. Το σχολείο στα μάτια και την μνήμη των παιδιών πρέπει να είναι ένα πραγματικό άσυλο, έξω από το οποίο μένει ο κάθε αρνητισμός . Να θυμάστε ότι η στάση του παιδιού απέναντι στο σχολείο και την μάθηση, διαμορφώνεται έως τα πέντε του χρόνια.

Αν κάνουμε το πρώτο του σχολείο μια χαρούμενη ζωγραφιά,

θα μάθει να αγαπάει… την ‘’τέχνη’’ σε όλη του τη ζωή!

Κείμενο: Ελένη Ξένη Τσούση, νηπιαγωγός

Το Νηπιαγωγείο Αγίου Ματθαίου καλωσορίζει όλα τα παιδάκια για το σχολικό έτος 2017-18…

με μια απίθανη έκπληξη!

Οι λιλιπούτειοι/ες μαθητές/τριες που θα φοιτήσουν φέτος στο νηπιαγωγείο μας την ημέρα του αγιασμού θα παραλάβουν ένα συμβολικό δωράκι: ένα μολυβάκι-πύραυλο, με ένα …μυστικό όπλο για περιεχόμενο! Καθώς το σχολείο προσφέρει γνώση, τί άλλο θα μπορούσε να είναι αυτό παρά ένα από τα πρώτα υλικά των παιδιών για εξερεύνηση στον κόσμο της γραφής και της τέχνης; Το μολυβάκι πύραυλος θα μας βοηθήσει να απογειωθούμε σε νέα μονοπάτια γνώσης και προόδου!

Περιμένουμε λοιπόν με χαρά όλα τα παιδάκια την Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2017 στις 9:00 το πρωί, στον προαύλιο χώρο του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου μας!

Να είστε όλοι/ες εκεί!

20170909_002659       20170909_002714

 

ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Η συμμετρία στο νηπιαγωγείο μας και στη ζωή μας!

Στο πλαίσιο του τομέα μαθησιακών επιδιώξεων των μαθηματικών και σε συνδυασμό με το θέμα μας τα λουλούδια και τα έντομα της άνοιξης, γνωρίσαμε την κυρία Συμμετρία, τόσο στο φυσικό όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Αφού ορίσαμε πρώτα τι ονομάζουμε συμμετρικό και τί όχι, παρατηρήσαμε τους χώρους του σχολείου εσωτερικά κι εξωτερικά και κατόπιν παίξαμε με τη συμμετρία της πεταλούδας:

symmetria

 

τα νήπια έπαιζαν σε ζευγάρια, ένα στόλιζε το αριστερό φτερό της πεταλούδας με γεωμετρικά σχήματα και το ζευγάρι του έπρεπε να στολίσει το δεξί της φτερό με συμμετρικά σωστό τρόπο!

Φυσικά μελετήσαμε και τη συμμετρία μέσα από την τέχνη, αναζητώντας στο διαδίκτυο έργα τέχνης με χαρακτηριστικό τους τη συμμετρία:

IMG_9395_The_Mirror_Symmetry_Portrait_of_a_very_polite_bald_Bank_clerk IMG_9412_The_Naive_Kiss_raw_art_monotone_man_and_woman_symmetry_portrait

Ακολούθησε θεατρικό παιχνίδι με την κυρία Συμμετρία και τη μάγισσα Ασυμμετρία, που ήρθε επίσκεψη από τη μακρινή της χώρα και αναστάτωσε την αρχιτεκτονική της κυρίας Συμμετρίας…αφού παίξαμε το θεατρικό μας, βοηθήσαμε ώστε η χώρα της Συμμετρίας να επανέλθει στα φυσιολογικά της (τα νήπια έψαχναν με συγκεκριμένη μουσική υπόκρουση να βρουν το συμμετρικό συμπλήρωμα των σχημάτων και να τα ενώσουν με σωστό τρόπο):

symmetria1   symmetria2

 

Ακόμη, φτιάξαμε πεταλούδες όμορφες και συμμετρικές, βάφοντας μόνο το ένα τους φτερό, αφού, διπλώνοντάς το, ολοκληρώναμε με ευκολία το έργο μας!

petalouda

 

Ξεκινούν την ερχόμενη εβδομάδα οι εγγραφές νηπίων-προνηπίων για το σχολικό έτος 2017-2018!

«Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2017-2018»

Kindergarten_Kids

 

«Εγγραφές μαθητών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2017-2018» 

Οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο μας θα γίνονται καθημερινά από 12.00μμ ως 13.00μμ 

Ακολουθεί απόσπασμα της εγκυκλίου που αφορά γενικά θέματα εγγραφών νηπίων και προνηπίων στα Νηπιαγωγεία.

Λαμβάνοντας υπόψη την παρ. 2α, του άρθρου 35, του νόμου 4386 (ΦΕΚ 83/2016) «Ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις», οι εγγραφές τη σχολική χρονιά 2017-18 στα Νηπιαγωγεία θα πραγματοποιηθούν από 2 έως 19 Μαΐου 2017. Εγγραφές μετά τις 19 Μαΐου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας ΠΕ.

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2017-18, θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις της παρ. 1α, του άρθρου 10 του ν. 2327/95, ΦΕΚ 156/1995 Α”. Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών και μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία πέντε (5) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2017-18, μαθητές γεννημένοι το 2013 και 2012 αντίστοιχα και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη.

Α. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

  1. Πριν από την έναρξη των εγγραφών, η διεύθυνση του Νηπιαγωγείου αναρτά σε εμφανές σημείο της σχολικής μονάδας ή/και στην επίσημη ιστοσελίδα του σχολείου ανακοίνωση με πληροφορίες σχετικά με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του σχολείου, τα δικαιολογητικά που συνοδεύουν την αίτηση της εγγραφής, τα δικαιολογητικά που αφορούν στην παρακολούθηση του προαιρετικού ολοήμερου προγράμματος και τις ώρες υποβολής των αιτήσεων.
  2. Ο Διευθυντής/ντρια, Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου δέχεται όλες τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση νηπίων και προνηπίων που ανήκουν στη σχολική περιφέρεια του Νηπιαγωγείου.

3α. Σε περιπτώσεις που ο αριθμός αιτήσεων νηπίων-προνηπίων για εγγραφή στο Νηπιαγωγείο είναι μεγαλύτερος του αριθμού των θέσεων του Νηπιαγωγείου (είτε πρόκειται για το πρωινό υποχρεωτικό πρόγραμμα, είτε για το προαιρετικό ολοήμερο) ή των συστεγαζόμενων νηπιαγωγείων, ο Διευθυντής/ντρια, Προϊστάμενος/η της σχολικής μονάδας ενημερώνει το Διευθυντή Π.Ε. και εξετάζουν τη δυνατότητα λειτουργίας περισσότερων τμημάτων, ανεξάρτητα από την οργανικότητα του νηπιαγωγείου ή των νηπιαγωγείων που συστεγάζονται.

3β. Σε διαφορετική περίπτωση, ακολουθείται η διαδικασία κλήρωσης, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 1η Ιουνίου 2017.

Β. ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

Οι γονείς/κηδεμόνες υποβάλλουν στο Νηπιαγωγείο που ανήκουν:

α) Αίτηση εγγραφής – Υπεύθυνη δήλωση (την δίνει το Νηπιαγωγείο)

β) Το πιστοποιητικό γέννησης των μαθητών αναζητείται από το Νηπιαγωγείο μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «myschool» από τον ΟΠΣΥΔ, σύμφωνα με την υπ΄ αρ. Φ.6/498/57863/Δ1/6-4-2016 εγκύκλιο του ΥΠΠΕΘ.

«Η αναζήτηση μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος «myschool» πραγματοποιείται από το σχολείο εγγραφής με βάση τα παρακάτω στοιχεία: 1. επώνυμο μαθητή 2. όνομα μαθητή 3. όνομα πατέρα 4. όνομα μητέρας 5. ημερομηνία γέννησης. Σε περίπτωση που δύο ή περισσότεροι προς εγγραφή μαθητές στο ίδιο σχολείο έχουν και τα πέντε (5) στοιχεία ίδια, θα πραγματοποιείται ταυτοποίηση με επιπλέον στοιχεία που θα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας, όπως είναι η διεύθυνση κατοικίας. Τα παραπάνω πέντε (5) στοιχεία τα δηλώνει ο γονέας/κηδεμόνας του μαθητή με υπεύθυνη δήλωσή του. Σε περίπτωση που προκύπτει για οποιονδήποτε λόγο αλλαγή στα στοιχεία του μαθητή, πριν ή και μετά την εγγραφή του σε σχολική μονάδα της χώρας, ο γονέας/κηδεμόνας θα πρέπει να ενημερώνει ως προς την αλλαγή αυτή τον

οικείο Δήμο στον οποίο είναι εγγεγραμμένος ο μαθητής. Ο Δήμος ολοκληρώνει την επικαιροποίηση των εν λόγω στοιχείων στο ΟΠΣΥΔ και στη συνέχεια ο γονέας/κηδεμόνας οφείλει να ενημερώσει τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας σχετικά με τις αλλαγές που πραγματοποιήθηκαν, ώστε ο Διευθυντής να αντλήσει τα καινούρια στοιχεία από το Πληροφοριακό Σύστημα «myschool».

γ) Αποδεικτικό στοιχείο, όπως προβλέπεται από το άρθρο 1, του Π.Δ. 200/98 (ΦΕΚ 161/1998), από το οποίο, κατά την κρίση του Προϊστάμενου/-νης ή του Δ/ντή/-ντριας του Νηπιαγωγείου, φαίνεται η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή.

Συνιστάται οι Προϊστάμενοι/-νες και οι Δ/ντές/-ντριες των Νηπιαγωγείων, όπως ελέγχουν με ιδιαίτερη προσοχή το εν λόγω αποδεικτικό στοιχείο, προκειμένου οι μαθητές να εγγράφονται αποκλειστικά και μόνο στα όρια της σχολικής τους περιφέρειας {Άρθρο 1, ΠΔ 200/98 (ΦΕΚ 161/1998)}.

δ) Υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα ότι αναλαμβάνει την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου .

ε) Επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

στ) Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.) (το δίνει το Νηπιαγωγείο)

Στην περίπτωση των μαθητών/-τριών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς/κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ ή κρατικό ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη κρατική αρμόδια υπηρεσία.Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/-τριας στο νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

Γ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΥ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

α. Προϋποθέσεις εγγραφής στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα:

Στο προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται: 1) μαθητές των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.

2) μαθητές, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες όπως:

  1. I) πολύτεκνοι/τρίτεκνοι/μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις/ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης/φυλακισμένοι.
  2. II) πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ

β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο τμήμα πρόωρης υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο τμήμα πρόωρης υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο ολοήμερο πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του τμήματος πρόωρης υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.

Εφόσον επιλεγεί από τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα, το ωράριο λειτουργίας τηρείται καθ΄ όλο το χρονικό διάστημα της συμμετοχής σε αυτό και δεν επιτρέπεται πρόωρη αποχώρηση νηπίων/προνηπίων από το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Οι μουσικές καρέκλες…αλλιώς! Ένα παιχνίδι για την εξάλειψη του ανταγωνισμού και για το δέσιμο της ομάδας!

mousikes3

Με αφορμή τα γενέθλια του Μάξιμου, την περασμένη εβδομάδα αφιερώσαμε λίγο χρόνο ώστε να παίξουμε ένα μουσικό διασκεδαστικό παιχνίδι για όλα τα παιδιά: τις γνωστές και προσφιλείς «μουσικές καρέκλες». Η μουσική ξεκινά, τα νήπια χορεύουν γύρω από τις καρέκλες, που είναι τόσες όσες και αυτά. Όταν η μουσική σταματά, μία καρέκλα λείπει, κι έτσι ένα παιδάκι μένει απ΄” έξω…

Ωστόσο, μία μικρή διαφορά στον τρόπο παιξίματος δίδαξε στα παιδιά ένα πολύτιμο μάθημα, ένα μάθημα ζωής. Δόθηκε λοιπόν στα παιδιά η οδηγία ότι πρέπει στην παύση της μουσικής να παραμείνουν όλα καθιστά, ενώ παράλληλα οι καρέκλες διαδοχικά θα μειώνονται. Ποια ήταν όμως η ειδοποιός διαφορά;

Τα παιδιά με αυτόν τον καινούριο, εναλλακτικό τρόπο παιξίματος, δεν καίγονται, αν καταφέρουν να συνεργαστούν και να βρουν τρόπο να παραμείνουν καθιστά, σε λιγότερες καρέκλες! Έτσι, καθώς το παιχνίδι κυλά, τα νήπια στην παύση της μουσικής, όχι μόνο δεν νιώθουν άσχημα αν «καούν» (δεν προλάβουν δηλαδή να καθίσουν στις υπάρχουσες καρέκλες, οι οποίες με κάθε παύση της μουσικής διαδοχικά μειώνονται), αλλά και σκέφτονται δημιουργικά, πράττουν ομαδικά, καθώς προσπαθούν να βοηθήσουν συμμαθητές και συμμαθήτριες να χωρέσουν και να κατορθώσουν να καθίσουν όλοι και όλες!

Με αυτόν τον τρόπο, δένονται σαν ομάδα, γιατί αν συνεργαστούν και το κατορθώσουν, κερδίζει όλη η ομάδα, και καλλιεργείται η σύμπνοια ανάμεσά τους, καθώς επίσης και το να προσπαθούν να δρουν συλλογικά!

Τα παιδιά όχι μόνο διασκέδασαν και ψυχαγωγήθηκαν, αλλά με μια φωνή συμφώνησαν πως αυτές οι μουσικές καρέκλες, που συμμετέχουν όλα μέχρι τo τέλος, είναι απείρως καλύτερος από τον κλασικό, πατροπαράδοτο (που προάγει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στα παιδιά που παίζουνε)!

Το παιχνίδι τελείωσε με την υπόσχεση να το παίξουμε πάλι, με την πρώτη ευκαιρία, αφού τα νηπιάκια μας τα πήγαν εξαιρετικά καλά!

mousikes karekles alliws1  mousikes2  moysikes1

 

*Ιδέα και έμπνευση της παραπάνω δραστηριότητας υπήρξε το συγγραφικό έργο του λέκτορα της εκπαίδευσης, της ανατροφής των παιδιών και της ανθρώπινης συμπεριφοράς Alfie Kohn

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα της 6ης Μαρτίου κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού…

…το Νηπιαγωγείο Αγίου Ματθαίου συμμετέχει στο διαγωνισμό ψηφιακής έκθεσης με το ίδιο θέμα, την οποία διοργανώνει η Περιφερειακή Ομάδα Δράσεων Πρόληψης (ΠΟΔΠ) Νηπιαγωγείων, στο πλαίσιο των γενικότερων εκδηλώσεων της Ε.ΣΥ.Δ.Π. (Επιτροπής Συντονισμού Δράσεων Πρόληψης) της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, με σκοπό την πρόληψη του φαινομένου.

Έτσι, πραγματοποιήθηκαν σήμερα και εχθές σχετικές δραστηριότητες, ώστε να κατανοήσουν τα νήπια την έννοια της διχόνοιας και τη δύναμη της ομάδας. Αφού διαβάσαμε το σχετικό παραμύθι: «Τα μπαλόνια της φιλίας» (εικονογραφημένο με ζωγραφιές παιδιών), τα παιδιά συμφώνησαν ότι που και που η διχόνοια επισκέπτεται και το δικό μας σχολείο, και κατόπιν διεξοδικής συζήτησης τα παιδιά αποφάσισαν να είναι αγαπημένα, ώστε να μείνει η διχόνοια μακριά!

Τα νήπια συνεργάστηκαν, ζωγράφισαν τον εαυτό τους να κρατά ένα μπαλόνι, κι έτσι προέκυψε η ομαδική μας εργασία (σε συνεργασία και των δύο πρωινών τμημάτων):

20170310_111716 (1)20170310_125428

20170310_125353 20170310_09442520170310_102016

20170310_10360720170310_111709

Η εργασία των παιδιών έχει τίτλο: «ο κύκλος μας και τα μπαλόνια της φιλίας μας»! Το κάθε νήπιο κόλησε τον εαυτό του και το όνομά του πάνω στο χρυσό κύκλο της αγάπης και της φιλίας και στο κέντρο του κύκλου ζωγράφισαν μια μεγάλη καρδιά, η οποία φανερώνει ότι στον κύκλο μας υπάρχει αγάπη. Τα παιδιά έγραψαν τα μηνύματα:

«Είμαστε όλοι αγαπημένα» και

«Πήραμε το μπαλόνι μας

και φτιάξαμε ένα κύκλο

είμαστε όλοι αγαπημένοι

κι η διχόνοια έξω μένει!»

(…το οποίο φωνάξαμε με όλη μας τη δύναμη, ώστε να μας ακούσουν μέχρι το δημοτικό!)

 

 

 

 

Το θεατρικό μας για την 25η Μαρτίου: εναλλακτική γιορτή με βιωματική προσέγγιση!

Στο πλαίσιο του προγράμματος που υλοποιείται φέτος στο Νηπιαγωγείο μας σχετικά με το θέατρο αλλά και της ενότητας για την επέτειο της 25ης Μαρτίου του 1821, επιλέχθηκε ένα πεζό κείμενο από το βιβλίο των εκδόσεων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, «η Χώρα των Παγωτών», το οποίο ενσωματώνει αρμονικά την παιδαγωγική και την καλλιτεχνική διάσταση προσφέροντας στα παιδιά ένα υλικό που εγγυημένα απολαμβάνουν, καθώς συμμετέχουν ενεργά, μέσω της διάδρασης με τη μουσική.

η χώρα των παγωτών

Πρόκειται για το «Δίχτυ», μια αφηγηματική ιστορία με κατακτήτριες άγριες και άπληστες ταραντούλες, που εισβάλουν στον όμορφο, ήσυχο και μικρό γειτονικό τόπο όπου ζουν οι πεταλούδες, οι γρύλοι και οι μέλισσες, και απλώνουν ως άλλο ζυγό επάνω τους το φοβερό τους δίχτυ.

Μέσω της δραματοποίησης της ιστορίας και της επέκτασης αυτής με το θεατρικό παιχνίδι, το οποίο διεξοδικά θα οδηγήσει στο στήσιμο της παράστασής μας για τη σχολική γιορτή μας, τα παιδιά θα κατανοήσουν τις έννοιες του επεκτατισμού, της ειρήνης και του πολέμου, της σύμπνοιας και της ομόνοιας κ.α., χωρίς ίχνος εθνοκεντρισμού.

Η ιστορία διασκευάστηκε ώστε να εξυπηρετήσει τις ανάγκες των νηπίων μας, αμφότερων των δυο τμημάτων, και παρατίθεται παρακάτω:

Το Δίχτυ

Η ιστορία που θα σας διηγηθώ

μάθετε πως είναι αληθινή

Έγινε πριν από χρόνια πολλά

σε μιας όμορφης γωνιά τη γη.

Τόπος μικρός, μα και γεμάτος

με δέντρα ψηλά, με λουλούδια ταπεινά,

με χιονισμένα βουνά και ήρεμα λιβάδια.

Μια ιστορία θα σας πω που μοιάζει παραμυθένια,

όμως είναι αληθινή κι έγινε στα χρόνια τα περασμένα

Σε μια όμορφη γωνια της γης, σ” ένα μικρό τόπο

γεμάτο δέντρα ψηλά και λουλούδια ταπεινά,

γεμάτο όμορφα λιβάδια και χιονισμένα βουνά,

με ήλιο λαμπερό, με καθαρό ουρανό

και γύρω γύρω θάλασσα!

Τόπος μικρός, τόπος γλυκός, τόπος ευλογημένος

Μικρή είναι η γωνιά, μικροί κι οι κάτοικοί της.

Που βρίσκονται; Που είναι όλοι χωμένοι;

Μα να! Κάτι ακούγεται!

Χαρούμενο και ζωηρό

είναι αυτό το βουητό!

Οι μέλισσες είναι θαρρώ!

Πρωί πρωί όλες ξεκινούν

και φεύγουν απ’τη φωλιά τους

κρατάνε πάντοτε γερά

τα καλάθια τους τα μικροσκοπικά

και πάνε για τη δουλειά τους

Όλη μέρα αυτές πετάνε και γυρνούν

τη γύρη των λουλουδιών για να βρουν

Το βράδυ θα τη μαζέψουν στη φωλιά,

να κάνουν το γλυκό το μέλι,

να τρώνε τα μικρά τους,

και άλλο δεν τις μέλει.

Μουσική: ο χορός των μελισσών

Και κάτι ακόμα κουνιέται εκεί

εκτός από τα φύλλα

Είναι πανέμορφες πεταλούδες!

Με τα μεγάλα τους φτερά

πετάνε από λουλούδι σε λουλούδι

ρουφάνε τους χυμούς

και πίνουνε το νέκταρ

χαρούμενες για τον υπέροχο κόσμο

και για τον γαλανό ουρανό

ξένοιαστες χορεύουνε στον καθαρό αέρα

Μουσική: Ο χορός των πεταλούδων

Πέφτει πέφτει η νύχτα

και οι κάτοικοι του όμορφου κόσμου

μαζεύουν τα φτερά τους κι

επιστρέφουν στις φωλιές τους.

Ηρεμία σκεπάζει την πλάση

αλλά κάποιος ξυπνητός θέλει να κάτσει

Είναι η ώρα των γρύλων για παιχνίδι

που πάντα ξενυχτάνε

λατρεύουνε τη μουσική

κι έχουνε έφεση στο βιολί

με τις νότες τις ζεστές

και με το χορό τους

τη διασκέδαση σκορπούν

και τα κουρασμένα έντομα

την κούρασή τους την ξεχνούν!

Μουσική: ο χορός των γρύλων

Οι μέρες περνούσαν ήρεμα

στον όμορφο αυτό τόπο

ώσπου ένα γκρίζο πρωινό

φάνηκε κάτι απειλητικό

άγριο μα και κακό

στου αρίζοντα τα βάθη:

πολλές μεγάλες ταραντούλες

αράχνες άγριες, δυνατές

χωρίς συμπόνοια, δίχως αγάπη

Από τόπο γειτονικό

κατέφθασαν βαρβάτες

μόνες τους ζούσανε εκεί

καθόλου καλοσυνάτες

Κανένας δεν τις αγαπά

δεν αγαπούν κανέναν

Οι αράχνες οι μικρές,

αυτές εδώ τις τρέμουν

Ό,τι τους πούνε κάνουνε

μήπως και σωθούνε

Τι θέλουνε οι ταραντούλες;

Τί είναι αυτό που ζητάνε;

Πόλεμο ζητάνε

να εξουσιάζουν θέλουνε

αντί να αγαπάνε

Οι μικρές αράχνες υπακούν

δίχως να πολύ-θέλουν

κι οι ταραντούλες οι άγριες

συνέχεια προχωράνε

τη χώρα τους μεγαλώνουνε

σε ανατολή και δύση

και φαίνεται πως τίποτα πια δεν μπορεί

αυτές να σταματήσει

Ορμούν με φόρα περισσή

σε δάση, σε ποτάμια

σε όλα τα όμορφα βουνά

σε όλα τα όμορφα νησιά

Στο νότο μα και στο βορρά

Σκορπούν παντού το κλάμα

τον πόνο και τη δυστυχία

και σπέρνουν την απελπισία

Άγριες οι ταραντούλες

χωρίς αμφιβολία

και τώρα να τες όλες

μπροστά απ” των εντόμων την παρέα

έτοιμες για πόλεμο

και αιματοχυσία

Τον όμορφο τόπο θέλουνε

να κάνουνε δικό τους

τα έντομα να σκλαβώσουνε

για σκοπό δικό τους

Τα ειρηνικά τα έντομα

χωρίς να το περιμένουν

νιώθουν ένα τσίμπημα

γεμάτο από φαρμάκι

κι αρχίζουνε να γέρνουν

Το φαρμάκι είναι δυνατό

το χτύπημα ορμητικό

τα ρίχνει κάτω, καταγής

κι έτσι οι ταραντούλες ευθύς

Αρχίζουν να τα τυλίγουνε

στο φοβερό τους δίχτυ

Το φτερούγισμα σταμάτησε

μα και το βουητό

η μουσική εσώπασε

όταν έγινε το κακό

Μουσική: οι ταραντούλες απλώνουν το δίχτυ τους

Έτσι πέρασαν τα χρόνια

Δύσκολα χρόνια και πολλά

Οι ταραντούλες, δυνατές

σίγουρες και ισχυρές

εξουσίαζαν τον τόπο

και δρούσαν ανενόχλητες

Όμως δεν είχανε προσέξει

ότι κάτω από το δίχτυ

η ζωή συνεχιζόταν

Το φαρμάκι το κακό

έχασε τη δύναμή του

καινούρια έντομα γεννήθηκαν

όπως περνούν τα χρόνια

ανήσυχα και ζωηρά

και δεν τους άρεσε η σκλαβιά

Να φύγουνε οι ταραντούλες

να σπάσει πια αυτό το δίχτυ

κι ελεύθερα να ζούνε

στην όμορφη τη φύση

Μια μέρα το αποφάσισαν

όλα τα έντομα μαζί

οι γρύλοι έγραψαν τραγούδια

οι πεταλούδες έδωσαν

κομμάτι απ” το φτερό τους

γαλάζιο μα και φωτεινό,

κι μέλισσες κουβάλησαν

αφρό από τη θάλασσα

άσπρο μα και καθαρό

Ύψωσαν τη σημαία τους

και σπάσανε το δίχτυ

όρμησαν στους κατακτητές

και βγήκαν όλα νικητές!

Καθένα με το όπλο του,

οι μέλισσες με το κεντρί,

οι γρύλοι με το δοξάρι,

οι πεταλούδες με των φτερών τους τη σκιά

και έτσι το κατάφεραν

και διώξαν πέρα μακριά

τις άπληστες ταραντούλες!

Ο τόπος επιτέλους

ησύχασε και πάλι

Ειρήνη σκόρπισε παντού

ψηλά είχαν το κεφάλι

τραγούδια τώρα τραγουδούν

για να θυμούνται όλα

πως όταν όλα προσπαθούν

σε όλη τους τη χώρα

ειρήνη πάντα θα έχουνε

θα ζουν αγαπημένα

πάντοτε ειρηνικά,

πάντοτε ευτυχισμένα.

Τέλος!

*Διασκευή από τη νηπιαγωγό Σταυρακάκη Πέπη

summer-meadow-with-daisies

 

Αποχαιρετάμε το Καρναβάλι με ένα εξαίσιο μασκέ πάρτυ!

Όλα ήταν έτοιμα! Τα αποκριάτικα σακουλάκια των παιδιών γεμάτα με τα δωράκια τους, τις μάσκες και τους χαρταετούς που έφτιαξαν με τα χεράκια τους, ο πλούσιος μπουφές από τους γονείς των νηπίων, οι τάξεις μας έτοιμες, στολισμένες και εξοπλισμένες με την κονσόλα ήχου για το αποκριάτικο ξεφάντωμα!

image-0-02-05-8e63427d0e33b5dd7bd675ef8a258cf3276c88c2d575dd39c84204edddaceaa4-V image-0-02-05-c8df204b0bda93026a66ed27dc9957d9d80fe04cc70aa311d5852897ab4538a0-V

 

Κυρίως όμως έτοιμα ήταν τα μασκαρεμένα νηπιάκια μας, τα οποία κυριολεκτικά ψυχαγωγήθηκαν με την ψυχή τους! Ακούραστοι/ες παίζαμε το ένα παχνίδι μετά το άλλο, και τα καταφέραμε σε όλα πολύ πολύ καλά! Μπράβο σε όλα τα παιδάκια, και του χρόνου!

party13party12party11party10

 

 

 

party9party8party7party6party5party4party3party2party1party

Φωτογραφίες 1 ως 3: Παιχνίδι ισορροπίας/δεξιοτεχνίας με το μπαλόνι! Πόσα κόλπα θα μπορέσουμε να κάνουμε χωρίς να πιάνουμε το μπαλόνι και προσπαθώντας να μην μας πέσει κάτω;

Φωτογραφίες 3 ως 6: Σχηματίζουμε ζευγάρια και συνεργαζόμαστε με τον/την παρτενέρ μας ώστε να μεταφέρουμε στο μπαλόνι στο χώρο με το σώμα μας χωρίς να το πιάνουμε!

Φωτογραφίες 7 ως 13: Νηπιακής μασκαράτας έναρξη: Τα παιδιά παραλαμβάνουν τα μπαλόνια, σχηματίζουν ζευγάρια και κάνουν παρέλαση για να αναδείξουν τη μεταμφίεσή τους!

Μετά λοιπόν από αυτό το ξέφρενο πάρτυ, αλλά και από το τριήμερο της Καθαράς Δευτέρας, έγινε πια σήμερα και η αποκαθήλωση του…Χαραλάμπη (ο γελαστός Κλόουν που μας έφερε την Αποκριά), ο οποίος ετοίμασε βαλίτσες κι έφυγε για το ταξίδι της επιστροφής του στη χώρα του Καρναβαλιού!

haralampis

…τη θέση του θα πάρει η Κυρά-Σαρακοστή, που θα μας συντροφεύει στην πορεία μας προς το Πάσχα, αλλά και προς τη γνώση!

Καλή Σαρακοστή σε μικρούς/ές και μεγάλους/ες!

Το μουσικοκινητικό παραμύθι «Κρατήσου πάνω μου» μας συντροφεύει την περίοδο της Αποκριάς!

Στο πλαίσιο του προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων: «Εγώ, εσύ και όλοι μαζί, η τάξη μας όλη μια σκηνή» (πολιτιστικό πρόγραμμα με θέμα το θέατρο ως μέσο προσέγγισης των διδακτικών θεμάτων), με την έναρξη της Αποκριάς γνωρίσαμε το μουσικό παραμύθι «Κρατήσου πάνω μου»

kratisoupanomou

Τα παιδιά γνώρισαν τις περιπέτειες των τριών μικρών σκανταλιάρικων ποντικών, του Ερνέστο, του Μελίτο και του άτυχου Χουρχούρη, που έπεσε στον υπόνομο, καθώς και των υπόλοιπων ζώων, της γάτας Ρόζης, του φιδιού ονόματι Σολφίδης, της πάπιας Πόπης, της Ίριδας της… Νυχτερίριδας, του Μένιου του αλόγου-αστυνομικού και του Τίμου του βάτραχου, της υπέροχης αυτής παρέας, που μέσω της μουσικής (με υπέροχα τραγούδια πλαισιωμένα με ακόμα πιο υπέροχες ενορχηστρώσεις) βοήθησαν τα παιδιά να ταξιδέψουν σε ένα μαγικό, θεατρικό ταξίδι, υποδυόμενα τους ρόλους των ζώων, τραγουδώντας και παίζοντας με τη μουσική και να εκφραστούν με το χορό και τη μουσικοκινητική.

Καθώς είχε ανοίξει και το τριώδιο, αποφασίσαμε με τα νηπιάκια μας να κατασκευάσουμε μάσκες, ώστε να υποδυθούμε πιο πειστικά τους ρόλους και να μεταμορφώσουμε όντως την τάξη μας σε θεατρική-μουσική σκηνή!

Όταν ολοκληρώθηκαν οι μάσκες και δραματοποιήσαμε το παραμύθι, κάναμε και έκπληξη στα παιδάκια του διπλανού τμήματος: μεταμφιεστήκαμε στα ζωάκια του παραμυθιού, και παίξαμε μαντέματα, μέχρι να μας καταλάβουν!

kratisou2 kratisou3 kratisou4 kratisoupanomou

 

Πριν από αυτή τη δράση, ωστόσο, τα παιδιά αναπαρήγαγαν το παραμύθι, στήνοντας εξολοκλήρου την πλοκή, παίζοντας με τα μουσικά όργανα και υποδύθηκαν τα ζώα-ρόλους του παραμυθιού που τα ίδια επέλεξαν, μέσα από μια διαδικασία επιλογής και καταγραφής προτιμήσεων:

krathsoudramatopoiisi kratisoudrama

Τα παιδιά γράφουν σε έναν πίνακα το όνομά τους και δίπλα ποιο ζωάκι θα υποδυθούν, ώστε να έχουν στα χέρια τους την αντίστοιχη μάσκα (όλα τα παιδιά έφτιαξαν μάσκες για όλους τους ρόλους, κατά βούληση).

Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία διανομής ρόλων, τα παιδιά ξεκίνησαν να δραματοποιούν την υπέροχη αυτή μουσική ιστορία, φορώντας τις μάσκες τους:

kratisoudrama1 kratisoudrama2 kratisoudrama3 kratisoudrama4 kratisoudrama5 kratisoudrama6 kratisoudrama7

 

Τα νήπια μέσω της δραματοποίησης και της βιωματικής αναπαράστασης της ιστορίας καλλιεργούν πληθώρα δεξιοτήτων (προφορική επικοινωνία, κιναισθητική ικανότητα, δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης όπως την ικανότητα συνεργασίας και το δέσιμο/τη δυναμική της ομάδας, μουσικές δεξιότητες, κ.α.) και οικοδομούν τη γνώση μέσω του παιχνιδιού και της καλλιτεχνικής έκφρασης.

Ευχαριστούμε πολύ τον μουσικό του Δημοτικού Σχολείου Αγίου Ματθαίου κο Γιάννη Κυριακούλη που μας σύστησε το βιβλίο αλλά και  τη φοιτήτρια Κική Κέρζελη και την επιβλέπουσα καθηγήτριά της κα Ιωάννα Ετμεκτσόγλου, που μας γνώρισαν τη «Νυχτερίριδα» στο μουσικό σεμινάριο «κιθάρα εξπρές στην τάξη» και μας ενέπνευσαν να εμπλέξουμε το παραμύθι αυτό στο καινοτόμο πρόγραμμα που υλοποιείται στο νηπιαγωγείο μας!

Ένα μεγάλο μπράβο στην ομάδα συγγραφής, εικονογράφησης και ενορχήστρωσης, ονόματι «Δον Ηχώτες»!

Για πληροφορίες σχετικά με το βιβλίο πατήστε εδώ!

 

 

Ξεκινήσαμε και φέτος τη σχολική χρονιά μας…

…με όρεξη, κέφι και δημιουργικότητα! «Μαγιά» μας τα φετινά μεγάλα νήπια, με τα οποία γνωριζόμαστε από πέρσι, αλλά και έμπνευσή μας, σε συνδυασμό φυσικά με όλα τα νέα νηπιάκια που υποδεχτήκαμε στις τάξεις μας!

Η περιπέτειές μας στο ταξίδι του παιχνιδιού και της μάθησης ξεκίνησαν με πολλαπλές δραστηριόρητες αυτογνωσίας και καλλιέργειας της δυναμικής της ομάδας! Ανακαλύπτοντας τον εαυτό μας και τους άλλους αυτοπαρουσιαστήκαμε (ανθρωπογενές περιβάλλον-αυτογνωσία), παίξαμε θεατρικά παιχνίδια (δημιουργία και έκφραση), «φωνάξαμε» τους ήχους του ονόματός μας, τους συλλαβίσαμε, περπατήσαμε, χορέψαμε και παίξαμε πάνω στις γραμμές που απαρτίζουν το αρχικό του ονόματός μας (γλώσσα, φωνολογική επίγνωση), μετρήσαμε πόσες φωνές έχει το κάθε όνομα (μαθηματικά) και άλλα πολλά!

glwssa

ταξιδεύοντας πάνω στη χώρα του αρχικού του ονόματός μας, με όποιο μέσο μεταφοράς μας αρέσει!

glwssa1

Υποδυόμαστε ένα ζωάκι και περπατάμε επάνω στις γραμμές του φωνήματος που κληρώθηκε για το παιχνίδι!

glwssa3

…αλλά και το περπατάμε, με διάφορους τρόπους!

kinhsh

Σχηματίζουμε φωνούλες/γράμματα με το σώμα μας, και προσπαθούμε να συνεργαστούμε, ώστε να πετύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα!

eautos

Κοιτάζοντας στον καθρέφτη, περιγράφουμε τον εαυτό μας (αυτογνωσία, προφορική επικοινωνία)!