margaron's blog-9o nipiagwgeio korydallou

Ένας χώρος ανάρτησης πρωτότυπων εργασιών

Στο παπούτσι μου χωρώ στο δικό σου πως θα μπω; (8)

ΚΟΥΤΙ ΚΕΦΙΟΥ

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς ένα πολύ αγαπημένο παιχνίδι των παιδιών ήταν «το κουτί του κεφιού».

Είχαμε επιλέξει τα πιο αγαπητά παιχνίδια των νηπίων, τα είχαμε γράψει σε κλήρο και τα είχαμε τοποθετήσει σε ένα κουτί. Όταν θέλαμε να παίξουμε παιχνίδια ερχόταν ένα παιδί, σύμφωνα με τη σειρά που τηρούσαμε από το χαρτί με τα ονόματά μας, τραβούσε με κλειστά μάτια ένα χαρτί-κλήρο και παίζαμε το παιχνίδι που επέλεγε.

Κρατούσαμε σειρά για να τραβούν κλήρο όλα τα παιδιά και να αισθάνονται ότι συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής των δράσεων της τάξης.  Το παιχνίδι που παιζόταν έμπαινε στην άκρη και θα το τοποθετούσαμε πάλι μέσα στο κουτί όταν είχαν παιχτεί όλα τα παιχνίδια για να είμαστε δίκαιοι.

Στο σύνδεσμο κάτω οι φωτογραφίες μας.

https://photos.google.com/album/AF1QipPiXKnZCX4AdZf-TUamCpgbUmLGNO9PhmexNrWW

Στο παπούτσι μου χωρώ στο δικό σου πως θα μπω; (7)

IMG_1168

Με τη νέα χρονιά καθιερώσαμε τη Δευτέρα σαν «ημέρα φιλίας».

Κάθε Δευτέρα λοιπόν επιλέγουμε με τον τροχό φιλίας ένα παιδί, που μαζί του θα παίξουμε στις ελεύθερες δραστηριότητες της τάξης. Με αυτόν τον τρόπο γνωριζόμαστε καλύτερα και μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να λαμβάνουμε υπόψιν και τις επιθυμίες του άλλου, αφού κάθε φορά που θέλουμε να παίξουμε κάπου, θα πρέπει να το συζητήσουμε με το ζευγάρι μας και να καταλήξουμε σε μία λύση που θα θέλουμε και οι 2.  Το πρώτο παιχνίδι – γωνιά το επιλέγουμε από το κουτάκι «δράσεις για ζευγάρια» και για να θυμόμαστε ποιο παιδί μας έτυχε και την υπόλοιπη ημέρα (στο διάλειμμα κλπ.) φοράμε στο λαιμό μας την κονκάρδα της φιλίας.Επίσης τα ονόματα στον τροχό τοποθετούνται με χριτς-χρατς, ώστε να αλλάζουν θέση έπειτα από κάθε ημέρα φιλίας για να μην γίνονται ζαβολιές και να είναι πραγματικά τυχαία η επιλογή.

Στο τέλος της ημέρας ζωγραφίζουμε με το ζευγάρι μας σε ένα μικρό φύλλο χαρτί τι μας άρεσε από όσα παίξαμε μαζί και το παρουσιάζουμε στην ολομέλεια της τάξης. Κατόπιν το τοποθετούμε στο κουτί της «ημέρας φιλίας» για να μπορούμε να το «διαβάσουμε» κι όποια άλλη στιγμή θέλουμε.

Πατήστε στο σύνδεσμο κάτω να δείτε φωτογραφίες από τις δράσεις μας.

https://photos.google.com/share/AF1QipNBLof8ft7KVm3xZpRSh_FwZVEBE9axf7ap3it5a-qmJ7NonLX60ig5CVLcaSz3AA?key=bU9wV0wyN1I2eTEwV3h5eFVrUGhPWWVWSFRRN3J3

ΣΤΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΜΟΥ ΧΩΡΩ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΩ;(6)

IMG

            Τις ημέρες των εορτών η πρώτη τάξη του δημοτικού μας, μας μοίρασε μικρά δωράκια και η συνάδελφος μαζί με τα παιδιά δημιούργησαν την παρακάτω ιστορία που την ένταξαν στο πρόγραμμά μας, για να τη χαρίσουν στα παιδιά της πρώτης με πολύ αγάπη!!!! Εμείς την κάναμε ηλεκτρονικό βιβλίο και σας την παρουσιάζουμε στον παρακάτω σύνδεσμο.

ΣΤΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΜΟΥ ΧΩΡΩ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΩ;(5)

ΚΟΝΚΑΡΔΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΡΟΛΩΝ

     Σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς όταν υπήρχαν διαφωνίες που μας στεναχωρούσαν ή μας έκαναν να τσακωθούμε, χρησιμοποιούσαμε παιχνίδια ρόλων (φορούσαν κονκάρδες κατά το παιχνίδι, όσοι έπαιζαν) για να κατανοήσουμε πως αισθανόταν το κάθε παιδί που συμμετείχε στη διαμάχη -όλα τα παιδιά που συμμετείχαν περνούσαν από όλους τους ρόλους- και ακολουθούσε συζήτηση για να εντοπίσουμε ποια επιλογή από όσες αναφέρονταν στη συζήτηση ήταν η πιο ευχάριστη για όλους μας. (περισσότερα…)

ΣΤΟ ΠΑΠΟΥΤΣΙ ΜΟΥ ΧΩΡΩ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ ΠΩΣ ΘΑ ΜΠΩ;(4)

IMG_1121

      Ξεκινήσαμε την δράση «αστεράκι της τάξης», όπου κάθε Παρασκευή επιλέγεται με κλήρωση το όνομα ενός παιδιού που θα είναι το αστεράκι της τάξης μας. Ενημερώνονται οι γονείς του και από τη Δευτέρα που ξεκινά η εβδομάδα του φέρνει να μοιραστεί με την τάξη αγαπημένα του πράγματα (παιχνίδια για να παίζουν στις διάφορες γωνιές, παραμύθια που του αρέσουν για να τα διαβάσουμε, υλικά απλά για να δουλέψει με τα υπόλοιπα παιδιά στις ελεύθερες δραστηριότητες…). Στο τέλος της εβδομάδας, την Παρασκευή, έρχονται οι γονείς του μισή ώρα πριν τη λήξη του ωραρίου και φέρνουν φωτογραφίες να μοιραστούν μαζί μας από τη ζωή του παιδιού, μας μιλούν για πράγματα που κάνει εκτός σχολείου για να το γνωρίσουμε καλύτερα και για ό,τι άλλο θέλουν. Εμείς έχουμε προετοιμάσει σε ένα φύλλο τις φιλοφρονήσεις που κάνουμε δώρο στο παιδί για την εβδομάδα που μας χάρισε. Και η εβδομάδα κλείνει με την κλήρωση από το αστεράκι μας του επόμενου παιδιού που θα γίνει με τη σειρά του το νέο αστεράκι της τάξης μας με την υπόκρουση ανάλογης μουσικής!

Οι φωτογραφίες στον παρακάτω σύνδεσμο.

https://photos.google.com/album/AF1QipPtns8n0lypWvQBZLSe-FJs39YcM-pDQRJXY79x


Top
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων