margaron's blog-9o nipiagwgeio korydallou

Ένας χώρος ανάρτησης πρωτότυπων εργασιών

Χριστούγεννα 2018

Ξεκινήσαμε φέτος με την αντίστροφη μέτρηση στο σχολείο μας. Πρώτα πρώτα κόψαμε μπαλίτσες, τις στολίσαμε και κολλήσαμε αινίγματα πίσω τους. Εδώ τα στιχάκια από τα αινίγματα:

https://drive.google.com/file/d/13BTDOfQ90YfcyCrejlUDisPjlDnIcc6i/view?usp=sharing

κι εδώ αν θέλετε να τα συνδιαμορφώσετε κι εσείς:

https://docs.google.com/document/d/1axzWRdR4el3OzZaxskJFq4MFg56HFtP87v5Nj_G7vQg/edit?usp=sharing

Κάθε μέρα βγάζουμε την μπαλίτσα με τον ανάλογο αριθμό, διαβάζουμε το αίνιγμα, βάζουμε την μπαλίτσα στο Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας και στη θέση της μπαλίτσας μπαίνει η ζωγραφιά του παιδιού για το αίνιγμα. Έτσι θα  φτάσουμε μέχρι τον αριθμό 25! Οι φωτογραφίες εδώ:

https://photos.app.goo.gl/YX4kv6w86Z1YR8QM9

Όμως φτιάξαμε και αντίστροφη μέτρηση και για το σπίτι με φωτοτυπία σε Α4 από το διαδίκτυο, την κολλήσαμε σε κανσόν σαν καδράκι, της βάλαμε χερούλι και κάθε μέρα θα ζωγραφίζουμε και 1 εικόνα της. Η φωτοτυπία εδώ:

https://www.pinterest.com/pin/370702613075489499/

Φτιάξαμε γράμμα για τον Άγιο Βασίλη με φωτοτυπία από το διαδίκτυο και το βάλαμε σε φάκελο (πάλι εικόνα από το διαδίκτυο) για να το πάρουμε σπίτι. Τα έντυπα εδώ:

https://docs.google.com/document/d/1XkTc_K_fJ_9GHKutpFJd5-RxTKCDB3FM-SjTCmXFttQ/edit?usp=sharing

το γράμμα κι εδώ ο φάκελος:

https://gr.pinterest.com/pin/370702613075606404/

Και συνεχίζοντας θα προσθέτουμε εργασίες σε αυτό το άρθρο…

 

Λάδι και ελιά τα παλιά τα χρόνια μα και τα τωρινά

Και αρχίσαμε να ασχολούμαστε με το λάδι και την ελιά, καθότι θα επισκεφτούν το πατητήρι του Ζαχαίου και θα παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Λάδι… ο θησαυρός της ελιάς» με τη συνάδελφο Στέλλα Μπελιά.

Είδαμε σε ταινίες από το you tube πως γίνεται το ελαιομάζωμα στους ελαιώνες με τα χέρια και με μηχανήματα, δοκιμάσαμε ελαιόψωμα, ψωμί απλό με λάδι και ρίγανη, ντοματοσαλάτα με λάδι, ελιές διάφορες, φτιάξαμε λαδοκούλουρα και ζουπήξαμε ελιές να τους βγάλουμε το λάδι…

Μάθαμε νέες λέξεις και παίξαμε με αυτές, μάθαμε παροιμίες, χωριστήκαμε σε ομάδες, δώσαμε όνομα στην ομάδα κ΄εκλέξαμε εκπρόσωπό της. Επιλέξαμε παροιμία, αποφασίσαμε τι θα ζωγραφίσει καθένας στην ομάδα του κ΄αποδώσαμε εικαστικά τις παροιμίες.

Μάθανε κ΄ζωγραφίσανε τη διαδικασία παραγωγής λαδιού με τη συνάδελφο Στέλλα Μπελιά, είδανε πίνακες και φιλοτεχνήσανε το δικό τους ελαιομάζεμα, ζωγραφίσανε ελιές και μυλόπετρες,…

Δραματοποιήσαμε το μύθο της Αθηνάς και του Ποσειδώνα που τον είδαμε και σε κινούμενα σχέδια στο you tube, μιλήσαμε για τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τη χρήση του λαδιού στη θρησκεία, αλλά και πόσο απαραίτητο ήταν σαν φως τα παλιά χρόνια…

Κάναμε υποθέσεις σαν επιστήμονες και ανακαλύψαμε τις σωστές απαντήσεις μετά από ενδελεχή πειράματα και πολύ το χαρήκαμε γενικά…

ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ ΕΔΩ

Ή ΕΔΩ

https://photos.google.com/share/AF1QipM_jWTqiKVbcb2u0c271mTDSRP4s1gSkjBBtCGrm8fAU3GSjwqeyQJOFIbesDNJLQ?key=bjVYNVRnMmVpbWNiSEdCOE1MLXpXQ2hqMHRyazFB

Εορτή 28ης 2018

Δημιουργήσαμε και φέτος ένα μικρό θεατρικό κείμενο για την εορτή της 28ης στο σχολείο μας



Λήψη αρχείου

Η σπορά στο σχολείο μας

Και μετά τα φρούτα συνέχεια είχε το όργωμα και η σπορά καθώς θα παρακολουθούσαμε στο σχολείο μας τη διαδραστική παράσταση «η κόρη της Δάφνης και το βασιλόπουλο» παρέα με τα περσινά μας νηπιάκια από τα 2 τμήματα της Α’  δημοτικού.

Μιλήσαμε, είδαμε βίντεο και εικόνες, ζυμώσαμε το δικό μας φρατζολάκι, διαβάσαμε ιστορίες, παίξαμε τη «σουσουράδα», τραγουδήσαμε το «γεωργό», κάναμε εργασίες και γίναμε επιστήμονες, κάναμε υποθέσεις και πειραματιστήκαμε φυτεύοντας φακές για να ανακαλύψουμε την αλήθεια! Πως θα μεγαλώσουν με νερό και ήλιο, με πάρα πολύ νερό, χωρίς νερό και στο σκοτάδι. Τώρα θα αφήσουμε τις φακές να μεγαλώσουν φυσιολογικά να δούμε ποια αποτελέσματα μπορούν να αλλάξουν. Γιατί η επιστήμη ποτέ δεν σταματά…

Φωτογραφίες στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://photos.app.goo.gl/BW76BHbLi6jhvM2DA

Και ως θαύμα οι άσπρες φακές πρασίνισαν, μεγάλωσαν, θέριεψαν με 2 μέρες στον ήλιο μόνο! Όσες ήταν σε πολύ νερό εξακολουθούν να «πνίγονται» κι όσες δεν έχουν νερό δεν φυτρώνουν. Κι εμείς αδράξαμε την ευκαιρία και μιλήσαμε για τις ανάγκες όλων των έμβιων όντων (φυτών, ζώων, ανθρώπων). Και τι δεν είπαν τα μικρά μου: χρειαζόμαστε φροντίδα, φαγητό, νερό, παρέα, καθαρό αέρα… όλοι οι ζωντανοί οργανισμοί.

Φθνοπωρινά

Αρχίσαμε σιγά σιγά να παρατηρούμε τις αλλαγές στη φύση, βγήκαμε στην αυλή με μεγεθυντικούς φακούς, συλλέξαμε φύλλα και δημιουργήσαμε τον κύκλο ζωής του φύλλου, είπαμε για τα φρούτα του Φθινοπώρου και αποφασίσαμε να ασχοληθούμε ιδιαίτερα με το σταφύλι. Έτσι δοκιμάσαμε πολλά σταφύλια, σταφίδες, μουστοκούλουρα, μουσταλευριά, μυρίσαμε ξύδι, τσίπουρο, οινόπνευμα, κρασί, ήπιαμε χυμό σταφύλι, φτιάξαμε μόνοι μας γλυκό σταφύλι…

Φέραμε στο σχολείο φθινοπωρινά φρούτα και φτιάξαμε φρουτοσαλάτα με μήλα, πορτοκάλια, μπανάνες, αχλάδια.

Γιορτάσαμε την παγκόσμια ημέρα των ζώων και φτιάξαμε 1 ωραία αφίσα και την ημέρα του παππού και της γιαγιάς και δημιουργήσαμε ωραίες καρτούλες για τους αγαπημένους μας.

Εδώ θα βλέπετε τις δράσεις μας…

https://photos.app.goo.gl/YyHQfEvwe8bMgMmv6

Και από τη συνάδελφο 1 εξαιρετική ιστορία για το Φθινόπωρο:

«Το μικρό δεντράκι, ο βοριάς και το Φθινόπωρο»

http://bit.ly/2zVEbL3