Συμπόσιο Ψηφιακής Τεχνολογίας «20 χρόνια ΕΔΕΤ»

Το Εθνικό Δίκτυο Έρευνας και Τεχνολογίας διοργανώνει συμπόσιο Τεχνολογίας στις 5 & 6 Νοεμβρίου 2018, στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 20 χρόνων προσφοράς στην Έρευνα & την Εκπαίδευση και την ένταξη νέων ψηφιακών δράσεων στον τομέα της Υγείας.

Στο συμπόσιο καλούνται να συμμετέχουν ενεργά επιστήμονες, ερευνητές και στελέχη των φορέων που συνδέονται στο ΕΔΕΤ. Μέσα από ομιλίες, παρουσιάσεις και ανοικτές συζητήσεις θα καλυφθούν  θέματα που αφορούν στο παρόν και στο μέλλον των εθνικών και διεθνών ηλεκτρονικών υποδομών και υπηρεσιών, καθώς και στις ευκαιρίες και τους τρόπους βέλτιστης αξιοποίησης αυτών. Επιπλέον θα εντοπισθούν ζητήματα που μπορούν να βελτιωθούν προς όφελος των χρηστών.

Οι ομιλίες και οι ανοιχτές συζητήσεις καλύπτουν:

  • το παρόν και μέλλον των εθνικών και διεθνών ηλεκτρονικών υποδομών και υπηρεσιών
  • η πορεία του ΕΔΕΤ και ο σχεδιασμός των δράσεών του
  • σημαντικές δράσεις των κέντρων λειτουργίας ψηφιακών υποδομών των φορέων/ιδρυμάτων
  • καινοτόμες δράσεις της ερευνητικής και ακαδημαϊκής κοινότητας που αξιοποιούν τις εθνικές ηλεκτρονικές υποδομές και υπηρεσίες
  • προτάσεις για βελτίωση και αξιοποίηση των ηλεκτρονικών υποδομών και υπηρεσιών του ΕΔΕΤ

Η συμμετοχή στο Συμπόσιο είναι δωρεάν, με απαραίτητη την ηλεκτρονική εγγραφή.
Λόγω περιορισμού θέσεων, θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Περισσότερες πληροφορίες ΕΔΩ

Δημοσιεύθηκε στη Συνέδρια Ημερίδες | Ετικέτες: | Σχολιάστε

European Year of Cultural Heritage – Toolkit for Teachers

Ένα πολύ ενδιαφέρον «πακέτο εργαλείων» μεταφρασμένο σε 24 γλώσσες, για εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν ή να συμμετάσχουν σε project σχετικό με την πολιτιστική κληρονομιά.

Κατεβάστε το «πακέτο εργαλείων» από ΕΔΩ

#EuropeForCulture

Δημοσιεύθηκε στη European Schoolnet | Ετικέτες: | Σχολιάστε

ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ & ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, 2017-2019, ΑΘΗΝΑ -ΒΕΡΟΛΙΝΟ

Ελάτε στην πρώτη ανοιχτή εκδήλωση του προγράμματος «ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΛΙΜΑΤΟΣ & ΣΤΗΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, 2017-2019, ΑΘΗΝΑ -ΒΕΡΟΛΙΝΟ» που θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 20 Οκτωβρίου 2018, από τις 11.00 έως τις 14.00, στον εκθεσιακό χώρο του Σεράφειου του Δήμου Αθηναίων (Πειραιώς 170, Αθήνα 118 54).
Δεν θα ακούσετε μόνο για το πρόγραμμα αλλά θα μάθετε μέσα από το παιχνίδι, θα δείτε τις εκπαιδευτικές βαλίτσες που θα χρησιμοποιηθούν για την έρευνα για την κατανάλωση ενέργειας μέσα στα σχολείο, θα συμμετέχετε σε διαδραστικά παιχνίδια και εφαρμογές που έχουν αναπτύξει Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σχολεία, περιβαλλοντικές οργανώσεις και άλλοι φορείς.
Το πρόγραμμα υλοποιείται από τον Δήμο Αθηναίων, τον «ΑΝΕΜΟ ΑΝΑΝΕΩΣΗΣ», την Γερμανική Πρωτοβουλία πολιτών «Σεβασμός στην Ελλάδα» και το γερμανικό «Ανεξάρτητο Ινστιτούτο Περιβαλλοντικών Θεμάτων».
Τελεί υπό την Αιγίδα του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρ
ησκευμάτων.

Δημοσιεύθηκε στη Συνέδρια Ημερίδες | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Οι τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον

Τα Τμήματα Θεατρικών Σπουδών και Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, το Τμήμα Θεάτρου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και η Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων διοργανώνουν τριήμερο συνέδριο με τίτλο «Οι τέχνες στο ελληνικό σχολείο: παρόν και μέλλον» στις 11, 12 και 13 Οκτωβρίου 2018, στη Φιλοσοφική Σχολή, στην Πανεπιστημιούπολη Ζωγράφου.

Κύριος σκοπός του συνεδρίου είναι η ανάδειξη της κρίσιμης θέσης των τεχνών στον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής για το μελλοντικό σχολείο και η παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού.

Το συνέδριο αναπτύσσεται σε πέντε αμφιθέατρα και εννέα αίθουσες με ομιλίες σε παράλληλες συνεδρίες και εργαστήρια, βιωματικού χαρακτήρα και παρουσίασης καλών πρακτικών. Η παρακολούθηση των ομιλιών και η συμμετοχή στα εργαστήρια είναι δωρεάν με εγγραφή στην ηλεκτρονική σελίδα του συνεδρίου.

Δείτε το πρόγραμμα του συνεδρίου ΕΔΩ

 

Δημοσιεύθηκε στη Συνέδρια Ημερίδες | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Η ερευνητική ομάδα Προηγμένων Τεχνολογιών Μάθησης και Πολιτισμού CoSyLLab του Πανεπιστημίου Πειραιά, σε συνεργασία με την Αμερικανική Πρεσβεία, διοργανώνει ημερίδα το Σάββατο 13 Οκτωβρίου 2018 στο Ίδρυμα Ευγενίδου, στην Αθήνα με τίτλο «Εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες». Η ημερίδα πραγματοποιείται στο πλαίσιο του έργου «Εξατομικευμένη Τεχνολογικά Υποστηριζόμενη Μάθηση για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «American Spaces» της Αμερικάνικης Πρεσβεία στην Ελλάδα. Το εν λόγω έργο, ακολουθώντας τις εκπαιδευτικές πρακτικές που προτείνονται από το ευρωπαϊκό έργο INTELed (Innovative Training via Embodied Learning & multi-sensory techniques for inclusive Education), έχει σαν στόχο την ανάπτυξη και την πιλοτική εφαρμογή μιας εξατομικευμένης τεχνικής μάθησης για παιδιά με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, η οποία βασίζεται στην χρήση εφαρμογών φυσικής αλληλεπίδρασης.

Το πρόγραμμα της ημερίδας περιλαμβάνει δύο μέρη: αρχικά θα γίνουν ομιλίες από διακεκριμένους επιστήμονες που εξειδικεύονται στα προγράμματα εξατομικευμένης μάθησης και θεραπευτικής παρέμβασης για παιδιά με ειδικές ανάγκες. Βασικός προσκεκλημένος ομιλητής θα είναι ο Dr. Robert Pasternack, former Assistant Secretary of Education at US Department of Education. Στο δεύτερο μέρος θα πραγματοποιηθεί βιωματικό εργαστήριο σχετικά με τη χρήση ψηφιακών παιχνιδιών φυσικής αλληλεπίδρασης για την επίτευξη εξατομικευμένων στόχων εκπαίδευσης παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Εγγραφείτε στο συνέδριο ΕΔΩ

Δημοσιεύθηκε στη Συνέδρια Ημερίδες | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Δίκτυο INTERCAP – Συνοπτική Έκθεση για τη Μετανάστευση και την Αναπτυξιακή Εκπαίδευση

Με αφορμή τη συμπλήρωση τριών χρόνων από τη θέσπιση των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης από τον ΟΗΕ, μοιραζόμαστε μαζί σας την συνημμένη Συνοπτική Έκθεση για την Μετανάστευση και την Αναπτυξιακή Εκπαίδευση. Η έκθεση αυτή εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου InterCap, το οποίο έχει ως στόχο να συμβάλει, μέσα από την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών, στην ευαισθητοποίηση σχετικά με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης και στη σύνδεσή τους με τη μετανάστευση, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί φορείς να είναι σε θέση να ευαισθητοποιήσουν περαιτέρω το εκπαιδευτικό κοινό στα ζητήματα αυτά.

Το έργο InterCap φέρνει σε επαφή 13 οργανισμούς και περισσότερους από 40 συνεργαζόμενους εταίρους από 12 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας υποστηρίζει ως συμμετέχων εταίρος την υλοποίηση του έργου InterCap στην Ελλάδα, συνεργαζόμενη με το ΚΜΟΠ – Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας.

Όσοι ενδιαφέρεστε να ενημερωθείτε και να συμμετέχετε στις δράσεις και στα δίκτυα του έργου μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ: https://developtogether.eu

Δημοσιεύθηκε στη Μετανάστευση | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Συμμετοχή στο Maker Space

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία για το Παιδί, Διεύθυνση Παιδικής Ηλικίας, Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης του δήμου Αθηναίων προσκαλούν εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης την Παρασκευή 19 Οκτωβρίου στις 17:00, στο Maker Space του δήμου Αθηναίων στο Σεράφειο συγκρότημα (χάρτης) για μια ενημερωτική συνάντηση για τις ανοιχτές τεχνολογίες στην εκπαιδευτική διαδικασία, για τον 1ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών (https://robotics.ellak.gr/) και για τις υπηρεσίες που προσφέρει στην εκπαίδευση το σύγχρονο εργαστήριο Maker Space του Δήμου Αθηναίων.

Ο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & Physical Computing Ανοιχτών Τεχνολογιών έχει ως στόχο την εισαγωγή στην εκπαίδευση υλικού και λογισμικού που ανοίγει ορίζοντες, ενθαρρύνει τη δημιουργικότητα των μαθητών, δεν θέτει φραγμούς στην επινοητικότητα και την πρωτοβουλία τους, χωρίς  να επιβάλλει σε μαθητές και τις οικογένειες τους τη χρήση συγκεκριμένων «κλειστών» προϊόντων.

Η χρήση ανοιχτών τεχνολογιών προσφέρει στον εκπαιδευτικό αλλά και στον μαθητή και φοιτητή τη δυνατότητα να γίνεται ενεργός συμμέτοχος στη δημιουργία της γνώσης. Ταυτόχρονα, η χρήση και αξιοποίηση των ανοιχτών ψηφιακών πόρων και προτύπων, εντάσσει όσους συμμετέχουν (εκπαιδευτικούς, μαθητές, φοιτητές, στελέχη της ακαδημαϊκής-ερευνητικής κοινότητας, γονείς, κλπ) σε μια ευρύτερη κοινότητα, με πρωταρχικό μέλημα την ελεύθερη πρόσβαση στη γνώση, τη διάχυση κάθε νέας γνώσης, καλής πρακτικής και καινοτομίας και όχι στην προώθηση προϊόντων μαζικής κατανάλωσης συγκεκριμένων εταιρειών.

Το Maker Space του Δήμου Αθηναίων είναι ένα σύγχρονο εργαστήριο ανοιχτών τεχνολογιών εξοπλισμένο με μηχανήματα και ψηφιακά εργαλεία σχεδιασμού, εκτύπωσης και κατασκευής (laser-cutter, 3d printer, CNC router). Αποτελεί τη μοναδική δημοτική δομή αυτού του είδους στην Ελλάδα με δράσεις, που βασίζονται στην do-it-yourself/do-it-together προσέγγιση, και υποστηρίζουν τη συνέργεια εκπαίδευσης και τεχνολογίας πέρα από την οθόνη του υπολογιστή. Δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Έτσι Μαθαίνω Καλύτερα» (ΕΜΚ) μέσα από την αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και τον συντονισμό του Athens Partnership. Υπάγεται στην Αντιδημαρχία για το Παιδί, Διεύθυνση Παιδικής Ηλικίας, Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης και λειτουργεί από την Ομάδα του Εργαστηρίου Μεταβαλλόμενων Ευφυών Περιβαλλόντων (TUC ΤΙΕ Lab) του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Δηλώστε συμμετοχή εδώ.

Δημοσιεύθηκε στη Τ.Π.Ε. στην Εκπαίδευση | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Ψηφιακό Αποθετήριο του ΕΚΤ και του ΙΑΠΕ για το προσφυγικό ρεύμα της Μικρασιατικής Καταστροφής

Το EKT και το ΙΑΠΕ ανέπτυξαν ένα νέο ψηφιακό αποθετήριο για το μεγάλο προσφυγικό ρεύμα της Μικρασιατικής Καταστροφής και της Ανταλλαγής Πληθυσμών από τον Πόντο, τη Μικρά Ασία και την Ανατολική Θράκη, το οποίο είναι διαθέσιμο στην ηλεκτρονική διεύθυνση: repository-iape.ekt.gr/iape/ 

 

Δημοσιεύθηκε στη Προσφυγιά | Ετικέτες: , | Σχολιάστε

Εβδομάδες eTwinning με θέμα «Πολιτιστική Κληρονομιά»

Στη διάρκεια της φετινής εκστρατείας «Εβδομάδες eTwinning», απευθύνουμε προτροπή προς όλα τα μέλη της κοινότητας να δημιουργήσουν έργα σχετικά με το θέμα «Πολιτιστική Κληρονομιά» και να συμμετάσχουν σε μια σειρά διαδραστικών εκδηλώσεων.

Οι Εβδομάδες eTwinning θα υποστηρίξουν τους συμμετέχοντες με ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων επικεντρωμένων στο θέμα της Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Εκδηλώσεις μέσω διαδικτύου, μεταξύ των οποίων ομιλίες ειδικών, γιορτές έργων και μια ημερίδα μέσω διαδικτύου, θα σας καθοδηγούν κατά την εκπόνηση του έργου σας.

Διαβάστε περισσότερα εδώ

Δημοσιεύθηκε στη European Schoolnet | Ετικέτες: | Σχολιάστε

Γνωρίστε την ψηφιακή κοινότητα «Out of Eden Learn» του Πανεπιστημίου Harvard

H κοινότητα Out of Eden Learn αποτελεί πρωτοβουλία του Project Zero, του ερευνητικού κέντρου της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Harvard σε συνεργασία με τον κάτοχο δύο βραβείων Pulitzer ανθρωπολόγο-δημοσιογράφο και βασικό συνεργάτη του National Geographic, Paul Salopek. Τα εκπαιδευτικά προγράμματα της κοινότητας απευθύνonται σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες και παρέχονται δωρεάν στα σχολεία.

Μέσα από το Out of Eden Learn, μαθητές από όλον τον κόσμο εμπλέκονται ψηφιακά στο επικό ταξίδι που πραγματοποιεί ο Paul Salopek με τα πόδια προκειμένου να ανιχνεύσει την παγκόσμια μετανάστευση των προγόνων μας σε μία 7ετή οδύσσεια 21.000 μιλίων. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος δίνεται η ευκαιρία σε μαθητές και εκπαιδευτικούς μέσα από καινοτόμες συμμετοχικές μεθόδους, να διερευνήσουν τον τόπο τους, τη γειτονιά τους, να εξετάσουν κριτικά, ζητήματα που απασχολούν την παγκόσμια κοινότητα και να ανακαλύψουν τον τρόπο με τον οποίο οι ζωές τους εντάσσονται σε ένα παγκόσμιο κοινωνικό, πολιτισμικό, περιβαλλοντικό και πολιτικό πλαίσιο. Παράλληλα, μέσα από τη συμμετοχή τους στην ψηφιακή κοινότητα του προγράμματος, έχουν τη δυνατότητα να μοιραστούν τις ιδέες τους και να αλληλεπιδράσουν με σχολεία από όλο τον πλανήτη αξιοποιώντας την τεχνολογία και τις δεξιότητες του 21ου αιώνα ως εφαλτήριο για μια νοηματοδοτημένη μάθηση που θα τους καταστήσει ενεργούς,  «παγκόσμιους πολίτες» με οράματα, ικανότητες και αξίες που θα τους βοηθούν να διαπραγματεύονται και να σχεδιάζουν ατομικά και συλλογικά τους κοινωνικούς όρους της αειφορίας προσδιορίζοντας αυτόνομα το παρόν τους και επαγρυπνώντας για το μέλλον των γενεών που θα έλθουν.

Στο βίντεο που ακολουθεί παρακολουθείστε στιγμυότυπα από την εφαρμογή του προγράμματος στο 4ο Νηπιαγωγείο Πειραιά

Δημοσιεύθηκε στη Out of Eden Learn | Ετικέτες: | Σχολιάστε