Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

“Κολυμπάω στα βαθιά” βιβλιοπαρουσίαση

IMG 20250204 133646

Με μεγάλη χαρά και ενθουσιασμό,  υποδεχτήκαμε  σήμερα Τρίτη 4 Φεβρουαρίου , την κ. Αναστασία Τσάλμα ,  συγγραφέα του βιβλίου «Κολυμπάω στα βαθιά» στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας. Η συγγραφέας διάβασε στα παιδιά της Α΄, Β΄και Δ΄τάξης το παιδικό διήγημά της. 

IMG d723b5b34037eacdc9e9a35f35f9a07c V Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα δημιουργικό εργαστήριο, να θέσουν ερωτήσεις για το  βιβλίο, αλλά και να μάθουν  τη διαδικασία που ακολουθεί ένας συγγραφέας όταν δημιουργεί έναν ολόκληρο κόσμο μέσα από τις λέξεις. Η αλληλεπίδραση ήταν ζωντανή και γεμάτη έμπνευση, ενώ οι ερωτήσεις των μαθητών ανέδειξαν τη φαντασία και την περιέργειά τους. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με τη συγγραφέα να μοιράζεται μαζί μας το μήνυμα του βιβλίου της:

να μη φοβόμαστε να «κολυμπάμε στα βαθιά», να ανακαλύπτουμε τον εαυτό μας και να κυνηγάμε τα όνειρά μας, όσο δύσκολα κι αν φαντάζουν, γιατί όλοι μας είμαστε σπουδαίοι ! 

Ευχαριστούμε θερμά τη συγγραφέα κ. Αναστασία Τσάλμα  για την παρουσία της , για την υπέροχη βιβλιοπαρουσίαση και για τη δωρεά δυο βιβλίων της για τη σχολική βιβλιοθήκη του σχολείου μας !

Της ευχόμαστε καλοτάξιδο το βιβλίο της ! 

IMG 20250204 133628

Δημοσιεύθηκε στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΕΝΕΡΓΟΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

ΕΝΕΡΓΌΣ ΠΟΛΙΤΗΣ

Από το σχολικό έτος 2024-2025 εφαρμόζεται σε όλες τις τάξεις της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το Πρόγραμμα Σπουδών (ΠΣ) «Δράσεις Ενεργού Πολίτη».

Στόχος είναι η καλλιέργεια της Πολιτειότητας στους/στις μαθητές/μαθήτριές μας μέσα από την ανάπτυξη δράσεων και καλών πρακτικών στη σχολική μονάδα. Η πολιτειότητα είναι η ιδιότητα του να είναι κανείς πολίτης. Η ενεργός πολιτειότητα προϋποθέτει την ενημέρωση για τα κοινά, τη γνώση των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεων που έχει το άτομο ως πολίτης, την έκφραση των απόψεών του, την απαίτηση για διαφάνεια και δικαιοσύνη, την ενεργό συμμετοχή στις κοινωνικές διεργασίες. 

Δείτε τον οδηγό εκπαιδευτικού, με δράσεις ενίσχυσης της ενεργού πολιτειότητας .



Λήψη αρχείου

Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

2 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2025 , παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου

2025

Το 2025, η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (ICBD) χρηματοδοτείται από το εθνικό τμήμα IBBY της Ολλανδίας .

Το μήνυμα είναι ένα ποιήμα, από την εικονογραφημένη ποιητική συλλογή Alle wensen van de wereld (2021) του Rian Visser και της εικονογράφου Janneke Ipenburg. Αυτό το βιβλίο βραβεύτηκε με Zilveren Griffel στην Ολλανδία και Gouden Poëziemedaille (Χρυσό Μετάλλιο Ποίησης) στο Βέλγιο.

Η αφίσα έγινε  από δύο Ολλανδούς δημιουργούς παιδικών βιβλίων.

Το θέμα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2025 είναι:   “Η ελευθερία της φαντασίας και το σύνθημα είναι η τελευταία πρόταση του ποιήματος «Η γλώσσα των εικόνων»:

«Σας παρακαλώ φτιάξτε ζωγραφιές
για το ποίημά μου,
και μη σας νοιάζει αν χρησιμοποιήσετε
τις λέξεις που θα βρείτε μέσα του,
γιατί πλέον είναι δικές σας !  ΣΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ».

2025.1

Η Γλώσσα των Εικόνων
Rian Visser (μετάφραση στα ελληνικά από την αγγλική μετάφραση: Αδαμίδου Ελπίδα )

Μπορείς να  φτιάξεις ζωγραφιές

τις λέξεις, που λέω;

Αν μπορείς  ζωγράφισε
ένα μικρό μόνο μέρος μιας ζωγραφιάς ,
το κρύο,
τον άνεμο,
έναν κόμπο στον λαιμό,
ή μια κακοτυχία.

Αν μπορείς ζωγράφισε έναν βήχα,
έναν αναστεναγμό,
το άρωμα του φρέσκου ψωμιού,
τον χρόνο που περνάει ,
τη στιγμή,
την αρχή ή το τέλος
ενός σχεδίου.

Αν μπορείς ζωγράφισε ένα  μέρος οπουδήποτε ,
ή ένα μέρος που απεικονίζει το πουθενά
ή ένα μέρος όπου κάτι πρόκειται να συμβεί.

Αν μπορείς ζωγράφισε τον πόνο που σου μένει όταν σε σπρώχνουν ,
τη γεύση της θάλασσας.

Υπάρχουν τόσα πολλά
που θέλω να δω να ζωγραφίζεις ,
όπως η αγάπη, για παράδειγμα .

Σας παρακαλώ φτιάξτε ζωγραφιές
για το ποίημά μου,
και μη σας νοιάζει αν χρησιμοποιήσετε
τις λέξεις που θα βρείτε μέσα του,
γιατί πλέον είναι δικές σας !

ΣΑΣ ΑΝΗΚΟΥΝ !

 

Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΦΙΣΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

1 2

Την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου καθιέρωσε το Διεθνές Συμβούλιο Βιβλίων για την Νεότητα (IBBY), το 1966, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805), με σκοπό να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να επιστήσει την προσοχή στα παιδικά βιβλία.

Από τότε, κάθε χρόνο ένα διαφορετικό Εθνικό Τμήμα της IBBY έχει την ευκαιρία να είναι ο διεθνής χορηγός της ημέρας παιδικού βιβλίου . Αποφασίζει για ένα θέμα και προσκαλεί έναν εξέχοντα συγγραφέα από τη χώρα του να γράψει ένα μήνυμα στα παιδιά όλου του κόσμου και έναν γνωστό εικονογράφο να σχεδιάσει μια αφίσα. Το μήνυμα και η αφίσα διανέμονται σε όλο τον κόσμο με σκοπό, να υπενθυμίσει την αγάπη για το διάβασμα στα παιδιά αλλά και στους μεγάλους!

Στην παρακάτω παρουσίαση  μπορείτε να δείτε τις αφίσες και τα μηνύματα  της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου από το το 1990 εως και το 2025! 

Δημοσιεύθηκε στην ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Γ΄

ΣΕΙΣΜΟΣ: Ο ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΣ ΓΙΓΑΝΤΑΣ

18419208 Conceptual illustration of a world crisis concept The globe with big cracks opening up round it coul Stock Vector

Η Γη χορεύει: μύθοι και αλήθειες από όλο τον κόσμο για τους σεισμούς”

Σεισμός είναι η δόνηση ή η ξαφνική κίνηση της επιφάνειας της Γης. Ο σεισμός στις περισσότερες περιπτώσεις γίνεται αισθητός από την κίνηση του εδάφους. Μπορεί όμως να γίνει αντιληπτός είτε από την ταλάντωση των φωτιστικών σωμάτων ή τη μετατόπιση των αντικειμένων που βρίσκονται στα ράφια ενός σπιτιού.

Όταν γνωρίζουμε , δεν έχουμε να φοβόμαστε τίποτα! Γιαυτό ας μελετήσουμε προσεκτικά την παρακάτω παρουσίαση για να μάθουμε τα πάντα για τον σεισμό ! 

 

Ας δούμε τώρα τον σεισμό μέσα από το βιβλίο της Ασημίνας Κούρου, Μαρίας Πανουτσοπούλου και Αγνής Παύλου “Η Γη χορεύει: μύθοι και αλήθειες από όλο τον κόσμο για τους σεισμούς”, σε διασκευή μύθων από τον Φίλιππο Μανδηλαρά (εκδόσεις Πατάκη) διαβάζοντας τον πρώτο μύθο Ο φυλακισμένος γίγαντας (Ελλάδα). Το βιβλίο δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος της Γ.Γ. Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπ. Ανάπτυξης “Σεισμόπολις”. Πατήστε πάνω στην εικόνα ! 

η Γη χορεύει

 

 

ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΑΝΑΓΚΗΣ

Παρακάτω  θα δούμε κάποια βιντεάκια  για γνωρίζουμε τί πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση σεισμού .

Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Ο Χιονάνθρωπος και ο Χιονόσκυλος

Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν, και το μόνο που θέλει ο Μπίλι από τον Άγιο Βασίλη είναι ένα σκύλο, σαν αυτόν που έχασε πριν λίγο καιρό.Το χιόνι πέφτει πυκνό. Ο Μπίλι φτιάχνει έναν χιονάνθρωπο, αλλά και ένα… χιονόσκυλο. Τη νύχτα, ενώ κοιμάται, ακούει γαβγίσματα. Ο Μπίλι τρέχει προς τα έξω και βλέπει, τόσο τον Χιονάνθρωπο, όσο και το χιονόσκυλο, να έχουν ζωντανέψει και να καλούν τον Μπίλι στην παρέα τους.

Πάτησε πάνω στην εικόνα και απολαύστε μια όμορφη χριστουγεννιάτικη ταινία ! snowman

 

 

Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Μια ξεχωριστή μέρα του Μπάρμπα Πανώφ

“Μια ξεχωριστή μέρα του μπαρμπα-Πανώφ” 

Χριστουγεννιάτικο Διήγημα

ΠΑΝΩΦ
Πριν από πάρα πολλά χρόνια ζούσε ένας γέρος τσαγκάρης. Το όνομά του ήταν Πανώφ. Ο μπαρμπα-Πανώφ δεν ήταν πλούσιος. Όλη η περιουσία του ήταν ένα μικρό δωμάτιο που έβλεπε στον δρόμο του χωριού.
Η γυναίκα του είχε πεθάνει πριν από πολλά χρόνια και τα παιδιά του είχαν πια μεγαλώσει και είχαν φύγει από το σπίτι του. Δεν είχε πια κανένα κοντά του.

Είναι βράδυ παραμονής Χριστουγέννων.

Ο μοναχικός ηλικιωμένος τσαγκάρης, μπαρμπα-Πανώφ, κατεβάζει από το ψηλό ράφι το παλιό καφέ βιβλίο, κάθεται στην αναπαυτική πολυθρόνα του και αρχίζει να διαβάζει. Διαβάζει από το βιβλίο την ιστορία της γέννησης του Χριστού, την ιστορία δηλαδή των Χριστουγέννων. Καθώς διαβάζει, διάφορες σκέψεις περνούν από το μυαλό του. Πόσο θα ήθελε να πρόσφερε ο ίδιος καταφύγιο στον Ιωσήφ, τη Μαρία και τον νεογέννητο Χριστό!

Διαβάζοντας, όμως, για τους τρεις μάγους και τα πολύτιμα δώρα που έφεραν στον Χριστό, σκέφτεται με λύπη πως, αν ο Χριστός ερχόταν στο σπίτι του, ο ίδιος δεν θα είχε τίποτα να του δώσει.
Ξαφνικά, ένα χαμόγελο ζωγραφίζεται στο πρόσωπό του και τα μάτια του λάμπουν. Σηκώνεται από την πολυθρόνα του, πηγαίνει στο ψηλό ράφι και βρίσκει ένα σκονισμένο κουτί. Το ανοίγει και βγάζει από μέσα
ένα ζευγάρι παιδικά παπούτσια. Ήταν στ’ αλήθεια τα ωραιότερα παπούτσια που είχε ποτέ κάνει! Αυτά θα του έδινε, αν ερχόταν στο σπίτι του!

Με την επιθυμία, λοιπόν, να τον επισκεπτόταν ο Χριστός και να του έδινε το δώρο του, ο μπαρμπα-Πανώφ αποκοιμήθηκε. Ακούει τότε τον Χριστό να του λέει: «Μπαρμπα-Πανώφ, έχεις την επιθυμία να με δεις, να έλθω στο μαγαζάκι σου και να μου προσφέρεις κάποιο δώρο. Αύριο, λοιπόν, από το πρωί μέχρι το βράδυ να κοιτάζεις έξω στον δρόμο και θα με δεις να έρχομαι. Πρόσεξε να με αναγνωρίσεις!» 

Χριστούγεννα!

Ο μπαρμπα-Πανώφ ετοιμάζεται γρήγορα και βγαίνει από το σπίτι του να πάει στην εκκλησία για τη Λειτουργία των Χριστουγέννων. Όταν επιστρέφει, κάθεται στην πολυθρόνα του και περιμένει με ανυπομονησία την επίσκεψη του Χριστού. Κοιτάζει συνεχώς από το παράθυρο, στέκει στην πόρτα, ψάχνει με το βλέμμα, μα μόνο χωριανούς του βλέπει, τους οποίους χαιρετά με καλοσύνη.

Καθώς περιμένει με αγωνία να συναντήσει τον Χριστό, προσφέρει φιλοξενία και ζεστασιά σε διάφορους περαστικούς.

Πρώτα δέχεται στο σπίτι του τον γέρο οδοκαθαριστή που εργάζεται μέσα στην παγωνιά και του δίνει να πιει ένα φλιτζάνι καφέ, για να ζεσταθεί. Στη συνέχεια φιλοξενεί μια νέα κουρασμένη γυναίκα με ένα βρέφος στην αγκαλιά. Ο μπαρμπα-Πανώφ τους προσφέρει φαγητό και παίρνει στην αγκαλιά του το μικρό παιδί. Βλέπει τα γυμνά ποδαράκια του μωρού και συγκινείται. Αμέσως, σηκώνεται από την πολυθρόνα του, παίρνει το κουτί από το ράφι, βγάζει τα παπουτσάκια που προόριζε για τον Χριστό και τα χαρίζει στο μικρό παιδί. Η γυναίκα τον ευχαρίστησε πάρα πολύ, πήρε το παιδί στην αγκαλιά της και έφυγε.

Ο μπαρμπα-Πανώφ στάθηκε και πάλι στο παράθυρο και κοιτούσε να δει τον Χριστό. Οι ώρες περνούσαν και οι άνθρωποι πηγαινοέρχονταν στον δρόμο. Όλους τους χαιρετούσε ο μπαρμπα-Πανώφ. Άλλους τους χαμογελούσε και στους ζητιάνους έδινε κάποιο νόμισμα ή ένα κομμάτι ψωμί. Ο Χριστός, όμως, δεν φαινόταν να έρχεται.

Ο μπαρμπα-Πανώφ ήταν πολύ λυπημένος. Με βαριά καρδιά κάθισε στην πολυθρόνα του και σκέφτηκε πως όλα τελικά ήταν μόνο ένα όνειρο. Τότε ακούγεται η φωνή του Χριστού, για να του αποκαλύψει: «Εγώ είμαι που πεινούσα και μου έδωσες να φάω. Διψούσα και μου έδωσες να πιω. Κρύωνα και με πήρες μέσα και με ζέστανες… Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που βοήθησες σήμερα, ήμουνα Εγώ! Εμένα βοήθησες. Εμένα δέχθηκες σήμερα, μπαρμπα-Πανώφ!»

«Ω, Θεέ μου», σιγομουρμούρισε ο γερο-τσαγκάρης με μάτια που έλαμπαν από χαρά και ευτυχία. «Ήρθε τελικά! Ήταν εδώ, λοιπόν, όλη τη μέρα!»

Δείτε τη συγκινητική ιστορία του Μπαρμπα- Πανώφ που μας μαθαίνει την πίστη και την αγάπη !

Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

3 Δεκεμβρίου : Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

IDPWD a018313ab0

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες) καθιερώθηκε από το 1992 να εορτάζεται κάθε χρόνο  στις 3 Δεκεμβρίου.

Πρόκειται για μία πρωτοβουλία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών για την προώθηση δράσεων υποστήριξης των συγκεκριμένων συνανθρώπων μας, αλλά και ενημέρωσης και αφύπνισης της κοινωνίας μας.

Polish 20241203 181601469

Τι είναι τα άτομα με αναπηρία;

Τα άτομα με αναπηρία είναι άνθρωποι σαν όλους εμάς! Η μόνη διαφορά είναι ότι μπορεί να χρειαστεί λίγη παραπάνω βοήθεια σε κάποιες δραστηριότητες. Μπορεί να δυσκολευτείτε να περπατήσετε, να δουν, να ακούσουν ή να κάνουν κάποιες κινήσεις, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούν να κάνουν σπουδαία πράγματα!

Άτομα με ειδικες αναγκες

Υπάρχουν διάφορες μορφές αναπηρίας:

  • Κινητική αναπηρία : Όταν κάποιος χρειάζεται καροτσάκι ή κάποιο βοήθημα για να περπατήσει.
  • Αισθητηριακή αναπηρία : Όταν κάποιος δεν μπορεί να δει ή να ακούσει καλά.
  • Νοητική ή μαθησιακή αναπηρία : Όταν κάποιος χρειάζεται περισσότερο χρόνο ή διαφορετικό τρόπο για να μάθει νέα πράγματα.

IMG 20241203 112159

 

Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε;

  1. Σεβασμός : Όλοι οι άνθρωποι αξίζουν σεβασμό, ανεξάρτητα από το αν έχουν αναπηρία ή όχι.
  2. Υποστήριξη : Αν δούμε κάποιον που χρειάζεται βοήθεια, μπορούμε να του προσφέρουμε βοήθεια, αλλά πάντα ρωτάμε πρώτα αν τη χρειάζεται.
  3. Συμπερίληψη : Παίζουμε μαζί τους, τους προσκαλούμε στις δραστηριότητές μας και τους κάνουμε να νιώθουν ότι ανήκουν στην ομάδα.

Τι μπορούμε να μάθουμε από τα άτομα με αναπηρία;

Τα άτομα με την αναπηρία μας διδάσκουν πολλά πράγματα: δύναμη, υπομονή, επιμονή και καλοσύνη. Κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός και όλοι έχουμε τις δικές μας ικανότητες και ταλέντα.

Ας θυμόμαστε πάντα: “Η αναπηρία δεν καθορίζει ποιοι είμαστε. Αυτό που έχει σημασία είναι η καρδιά και ο χαρακτήρας μας!”

3 ΔΕΚΕΜΒΡΗ

Ακούστε τώρα την ιστορία της Φένιας , ένα κορίτσι που μέσα από το σκοτάδι , αναδύει το δικό της φως , το φως των ήχων . 

Πατήστε πάνω στον τίτλο , για να απολαύσετε ένα υπέροχο βιβλίο : “Φένια, η αγαπημένη των ήχων”

Δείτε και τα παρακάτω βίντεο :

Δημοσιεύθηκε στην ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

Δράσεις της Σχολικής Βιβλιοθήκης για «Τα Δικαιώματα των Παιδιών»

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 4

Μια Δυναμική Εκπαιδευτική Πρωτοβουλία

Η προστασία και η προώθηση των δικαιωμάτων των παιδιών αποτελούν θεμελιώδη αξία κάθε κοινωνίας. Σύμφωνα με τη Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού των Ηνωμένων Εθνών, κάθε παιδί έχει δικαίωμα στο όνομα, στη ζωή, στην εκπαίδευση, στην ελευθερία έκφρασης, στην προστασία από κακομεταχείριση και πολλά ακόμα .

Σε αυτό το πλαίσιο, η Σχολική Βιβλιοθήκη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Έδεσσας, ανέλαβε την πρωτοβουλία να ευαισθητοποιήσει τους μαθητές για τα δικαιώματά τους, μέσω ποικίλων εκπαιδευτικών δράσεων που  υλοποιήθηκαν από τις 18 Νοεμβρίου 2024 έως και τις 29 Νοεμβρίου 2024. Συμμετείχαν όλες οι τάξεις του σχολείου με στόχο την ενημέρωση και την ενδυνάμωση των μαθητών.  Οι μαθητές τω μικρών τάξεων αφού ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα τους έγραψαν  ποιήματα . Με τη φαντασία τους, ανέδειξαν τη σημασία της ελευθερίας, της ισότητας και της προστασίας των δικαιωμάτων τους. Οι μαθητές των μεγάλων τάξεων μέσα από εικόνες, βίντεο αφού ενημερώθηκαν για τα δικαιώματα τους, συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας. Τέλος  μέσα από τα έργα ζωγραφικής  οι μαθητές/τριες , αποτύπωσαν  τη δική τους οπτική για τα δικαιώματά τους.

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 3

Οι δράσεις της σχολικής βιβλιοθήκης είχαν πολλαπλά για τους μαθητές:

  • Ενημερώθηκαν για τα δικαιώματά τους και πώς να τα διεκδικήσουν.
  • Ανάπτυξαν κριτική σκέψη και κοινωνική ευαισθησία.
  • Ενισχύθηκε η αυτοπεποίθησή τους μέσω της ενεργού συμμετοχής.
  • Δημιούργησαν δεσμούς συνεργασίας και αλληλοσεβασμού μεταξύ τους.

 

Η σχολική βιβλιοθήκη δεν είναι απλώς ένας χώρος ανάγνωσης, αλλά ένα κέντρο μάθησης και ευαισθητοποίησης. Μέσα από αυτές τις δράσεις, οι μαθητές μας ήρθαν πιο κοντά στα δικαιώματά τους, κατανοώντας τη σημασία της ισότητας, της δικαιοσύνης και της αλληλεγγύης.

Διαβάστε τα υπέροχα ποιήματα που έγραψαν ομαδικά οι μαθητές μας:

Όλα τα παιδιά να έχουμε , τον μπαμπά και τη μαμά ,

 φροντίδα και  μια ζεστή αγκαλιά.

 Ένα σπίτι ασφαλές με παιχνίδια και χαρά ,

ρούχα, παπούτσια και  γλυκά .

Σχολεία , τσάντες γεμάτα χρώματα και βιβλία !

Τα παιδιά να πίνουμε καθαρό νερό

και να έχουμε ζεστό φαγητό !

Τα παιδιά θέλουμε υγεία ,

φάρμακα και ζούμε με ΕΙΡΗΝΗ .

Δε θέλουμε τον πόλεμο και την κακία !

                              Ποίημα από τα παιδιά της Α΄1 τάξη

 

Έχω δικαίωμα να είμαστε όλοι μαζί οικογένεια,

να μας φροντίζουν και να ακούμε μουσική .

Να κοιμόμαστε σε στρώμα ζεστό ,

 να τρώμε φαγητό , να παίζουμε όλοι μαζί ,

γιατί είμαστε όλοι ίσοι .

 Όλα τα παιδιά έχουμε δικαίωμα να γελάμε

και όχι να κοροϊδεύουμε και να μαλώνουμε !

Τα παιδιά δε θέλουν να τα χτυπάνε ούτε να τα μαλώνουν !

Θέλουν μόνο να τα αγαπάνε , να τα φροντίζουν

και να ζούνε όλοι μαζί σε ένα ζεστό σπίτι ΕΙΡΗΝΙΚΑ.

                               Ποίημα από τα παιδιά της Α΄2 τάξη

 

 

Δικαίωμα , δικαίωμά μου ,

σε ευχαριστώ που υπάρχετε !

Είμαστε μικρά παιδιά

 έχουμε δικαιώματα στη ζωή, 

να τραγουδάμε , να παίζουμε

και να ζούμε με Ειρήνη .

Δε θέλουμε βία ,πόνο στην καρδιά ,

 μα μόνο ευτυχία , βιβλία

και αγάπη μοναχά !

               Ποίημα από τα παιδιά της Β΄1 τάξη

 

Είμαστε όλοι παιδιά ,

έχουμε δικαιώματα πολλά .

Θέλουμε ΕΙΡΗΝΗ ,

κι όχι πόλεμο και μίση .

 Θέλουμε μια ζεστή αγκαλιά ,

 οικογένεια , φίλους και χαρά .

Θέλουμε αγάπη στην καρδιά

κι όχι βία και διακρίσεις .

 Όλα τα παιδιά να αγαπιόμαστε ,

να είμαστε γερά και να περνάμε καλά !

          Ποίημα από τα παιδιά της Β΄2 τάξη

 

Μακάρι όλα τα παιδιά του κόσμου

 να έχουν τα δικαιώματά τους .

 Έχω εγώ δικαίωμα ,

 έχεις εσύ δικαίωμα ,

 όλοι εμείς έχουμε δικαιώματα.

Να έχουμε την αγάπη των γονιών μας ,

να μας φροντίζουν ,

 να έχουμε καθαρό νερό φαγητό

και ένα σπίτι καθαρό .

Να μπορούμε να λέμε ελεύθερα τη γνώμη μας .

Να πηγαίνουν όλα τα παιδιά στα σχολεία ,

να έχουμε βιβλία να μαθαίνουμε .

 Να έχουμε φίλους να παίζουμε ελεύθερα

όλοι μαζί χωρίς διακρίσεις ,

με ισότητα και δικαιοσύνη .

 Φροντίδα να έχουμε όλα τα παιδιά ,

νοσοκομεία , φάρμακα αν αρρωστήσουμε .

 Όλοι να χαιρόμαστε τη ζωή με ΕΙΡΗΝΗ

και αγάπη στην καρδιά .  

         Ποίημα από τα παιδιά της Γ΄ τάξη

Δείτε τα δυο φύλλα εργασίας που συμπλήρωσαν οι μαθητές των μεγάλων τάξεων ( Δ΄, Ε΄και ΣΤ΄) 



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου