Γ Γυμνασίου, θ.ε. 1. Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο (1ο δίωρο)
[Νέο Πρόγραμμα Σπουδών στα Θρησκευτικά Γυμνασίου]
Ι. i. Ορθόδοξες Εκκλησίες:
Το Φύλλο εργασίας για τις μαθήτριες/τους μαθητές.
Να σημειώσω ότι οι μαθήτριες και οι μαθητές μου έκαναν πολύ ωραία δουλειά με τον εννοιολογικό χάρτη της Ορθόδοξης Εκκλησίας! Ασχολήθηκαν (οι περισσότεροι) με πολλή όρεξη, αλλά τους πήρε αρκετό χρόνο για να τον ολοκληρώσουν.
Δείτε το ως αρχείο doc του Word: ΑΚΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ Γ Γσίου θ.ε.1._Φ.Ε.2
και το ίδιο έγγραφο ως ppt:
I.ii. Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία
Το Φύλλο εργασίας για τις μαθήτριες/τους μαθητές.
Δείτε το ως αρχείο doc του Word: ΑΚΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ Γ Γσίου θ.ε. 1. I. ii. Η Καθολική Εκκλησία (2ο δίωρο)
[Αν “κατεβάσετε” το αρχείο ως doc, τότε τα λάθη μορφοποίησης που εμφανίζονται στο scribd …εξαφανίζονται!]
και το ίδιο έγγραφο ως ppt:
Καλησπέρα Ρόη, συγχαρητήρια για τη δουλεία σου. Θα ήθελα να σου εκφράσω μια απορία. Αν δε κάνω λάθος οι μαθητές συγκεκριμένης τάξης κατά την περσινή χρονιά και με βάση το παλαιό πρόγραμμα σπουδών την ολοκλήρωσαν λογικά με την δ. εν. 34η. Η ανάληψη του Χριστού… Δημιουργείται λοιπόν μεταξύ των δύο προγραμμάτων ένα χάσμα… Από τη στιγμή που εργάστηκες στη δημιουργία των Νέων προγραμμάτων θα ήθελα πραγματικά να μου πεις πώς κάλυψες αυτό το χάσμα μέχρι τη συγκεκριμένη θ.ε. 1. Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο (1ο δίωρο) ή πώς μπορεί να καλυφθεί. Αφιέρωσες κάποιο χρόνο για να προσεγγίσετε με την τάξη για παράδειγμα την έννοια της “εκκλησίας”, ή με ποια άλλα διδακτικά βήματα;
Γεια σου, Νίκο. Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
Έχεις δίκιο σ’ αυτό που ρωτάς. Για να κάνω τη σύνδεση μεταξύ Ανάληψης και Εκκλησίας, αφιέρωσα τα πρώτα μαθήματα στην Πεντηκοστή, δηλ. το μάθημα 3 του βιβλίου. Έτσι με “πάτημα” στην ίδρυση της Εκκλησίας και στο Άγιο Πνεύμα που καθοδηγεί την Εκκλησία, προχώρησα στην Ορθόδοξη Εκκλησία και στην Καθολική, όπως το είδες στο Φύλλο Εργασίας.Θα μπορούσα βέβαια να επεκταθώ και στις πρώτες χριστιανικές κοινότητες, όπως έκαναν άλλοι συνάδελφοι (πράγμα που δεν είναι κακό), αλλά στην Α΄ Λυκείου, στη διδ. ενότητα 3.1. ΕΚΚΛΗΣΙΑ (βήμα “Διερευνώντας) υπάρχει διερεύνηση των χαρακτηριστικών της πρώτης Εκκλησίας, όπου προτείνεται ανάλυση του σχετ. χωρίου των Πράξεων 2,42-47 και 4,32-37.
Να είσαι καλά! Καλή επιτυχία και δύναμη!
Eίχα τα φοιτητικά μου χρόνια στο Α.Π.Θ. (1991-1995)καθηγητή του εκκλησιαστικού δικαίου τον κ. Πρόδρομο Ακανθόπουλο. Το πολυσέλιδο εκείνο βιβλίο με δεμένο εξώφυλλο και με τίτλο “κώδικας ιερών κανόνων και Οικουμενικών συνόδων” είναι ακόμη στη βιβλιοθήκη μου και μου τον θυμίζει κι ας πέρασαν 20 έτη. Τον γνωρίζετε ή απλή συνωνυμία;
Ήταν πατέρας μου.