ΘΕΜΑ:Πρόσκληση στην ενημερωτική διαδικτυακή συνάντηση”Εκφοβισμός και έκφραση βίας στις μέρες COVID-19″.

Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ- ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ ΒΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ COVID- 19 _signed-1
ΘΕΜΑ:Πρόσκληση στην ενημερωτική διαδικτυακή συνάντηση”Εκφοβισμός και έκφραση βίας στις μέρες COVID-19″.

Πληροφορίες μπορείτε να βρείτε πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ- ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ ΒΙΑΣ ΑΝΗΛΙΚΩΝ ΣΤΙΣ ΗΜΕΡΕΣ COVID- 19 _signed-1
ΟΙ ΥΠΕΡΟΧΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ

“Ἔρχομαι νά προσφέρω τήν περιουσίαν μου διά τόν ἀγῶνα τοῦ Γένους… Ἑνώσωμεν τάς δυνάμεις μας μέ τάς δυνάμεις τῶν ἀδελφῶν μας πού πολεμοῦν αὐτήν τήν ὥραν διά τήν ἀναγέννησιν τοῦ Ἔθνους! Ἀποτινάξωμεν τόν ἀτιμωτικόν ζυγόν!… Μή χάνωμεν καιρόν. Ἐμπρός! Εἰς τήν θάλασσαν τά καράβια μας!”
Μ. Μαυρογένους
Οι γυναίκες της ελληνικής επανάστασης του 1821. Σύζυγοι, μάνες, κόρες, αδελφές… ηρωίδες!
Ελληνίδες, οι οποίες αγωνίστηκαν για την ελευθεριά και θυσιάστηκαν για να μην πέσουν στα χέρια του εχθρού, αλλά και γυναίκες, που διέθεσαν την περιουσία τους στον αγώνα και πέθαναν σε συνθήκες απόλυτης ένδειας.
Γυναίκες που έδωσαν ότι μπορούσαν στον αγώνα. Ποια να πρωτοϋμνήσει κανείς;Με ποια λόγια να περιγράψει τη λεβεντογενιά των ηρωίδων αυτών;
Γυναίκες, όπως η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, η Μαντώ Μαυρογένους, η Ελισάβετ Υψηλάντη, η Δόμνα Βιζβίζη και πολλές άλλες που μόνο μια λέξη τους ταιριάζει “ΑΘΑΝΑΤΕΣ”
Σήμερα λοιπόν θεώρησα χρέος μου να αφιερώσω το μάθημά μας σε όλες αυτές τις γυναίκες γνωστές και άγνωστες που πήραν μέρος στον αγώνα για την ελευθερία.Πιο συγκεκριμένα έγινε αναφορά στον ρόλο που διαδραμάτισαν το σύνολο των γυναικών και κυρίως επικεντρώθηκα στις πιο φημισμένες γυναικείες μορφές μέσα στην ιστορία.
ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
●Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα
Κόρη του Υδραίου πλοιάρχου Σταυριανού Πινότση και της επίσης υδραίας Σκεύως Κοκκίνη, που καταγόταν από εφοπλιστική οικογένεια, γεννήθηκε στις 11 Μαΐου 1771 στις φυλακές της Κωνσταντινούπολης, όπου ο πατέρας της εκρατείτο για συμμετοχή στα Ορλοφικά. Στα 17 της παντρεύτηκε τον Σπετσιώτη πλοίαρχο Δημήτριο Γιάννουζα, από τον οποίο ονομάζετο και Δημητράκαινα. Το 1797, ο σύζυγός της σκοτώθηκε σε συμπλοκή με αλγερινούς πειρατές και η Λασκαρίνα σε ηλικία 26 ετών μένει χήρα με τρία παιδιά, τον Ιωάννη, τον Γεώργιο και την Μαρία.
Το 1801 παντρεύτηκε σε δεύτερο γάμο τον Σπετσιώτη καραβοκύρη Δημήτριο Μπούμπουλη και έγινε έκτοτε γνωστή ως Μπουμπουλίνα (η γυναίκα του Μπούμπουλη). Και ο δεύτερος σύζυγός της σκοτώθηκε σε σύγκρουση με αλγερινούς πειρατές το 1811, μεταξύ Μάλτας και Ισπανίας. Μαζί του απέκτησε τρία παιδιά, την Ελένη, την Σκεύω και τον Νικόλαο.
Περισσότερες πληροφορίες στον σύνδεσμο που ακολουθεί.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/biographies/257
●Μαντώ Μαυρογένους
Εξέχουσα μορφή της Ελληνικής Επανάστασης, μία από τις ελάχιστες γυναίκες που διακρίθηκαν στον Αγώνα. Οι πληροφορίες για τη ζωή και τη δράση της αντλούνται κυρίως από ξένους συγγραφείς, τους οποίους φαίνεται ότι είχε σαγηνεύσει με την προσωπικότητα και την ομορφιά της και όχι από τους συγχρόνούς της Έλληνες ιστορικούς και απομνηματογράφους, που αποσιώπησαν ή υποτίμησαν την προσφορά της στον Αγώνα.
Αλή Πασά Τεπελενλή: Η ιστορία του
Ηγεμόνευσε γαι 32 χρόνια (1788-1822) στην Ήπειρο, το μεγαλύτερο μέρος της Αλβανίας, τη Μακεδονία (μέχρι τη Θεσσαλονίκη), στην Πελοπόννησο (εκτος της Μάνης), στη βόρεια Εύοια, στη Θεσσαλία, στη Στερεά Ελλάδα και σε τμήματα των Σκοπίων (Μοναστήρι, Οχρίδα) Κυβέρνησε με σκληρότητα αλλα και με δικαιοσύνη. Στηρίχτηκε κατα βάση στους Έλληνες.
Η επίσημη γλώσσα του κράτους του ήταν η ελληνική και στην αυλή του θήτευσαν οι μετέπειτα ήρωές του 1821, Καραισκάκης, Αθανάσιος Διάκος, Μάρκος Μπότσαρης, ο πρώτος κοινοβουλευτικός πρωθυπουργός της Ελεύθερης Ελλάδας Άνθιμος Γαζής, Ιγνάτιος Ουγγροβλαχιάς κ. Α.
Στα χρόνια του τα Γιάννενα έγιναν διεθνές εμπορικό, οικονομικό και -κυρίως- πνευματικό κέντρο. Οι Άγγλοι και οι Γάλοι του Ναπολένοντα διαγωνίζονταν για να εξασφαλίσουν τη συμμαχία του.
Σε μεγάλη ηλικία παντρεύτηκε -με χριστιανικό γάμο- τη θρυλική κυρα Βασιλική Κονταξή, η οποία τον εξουσίαζε απόλυτα. Κατά τη διάρκεια της παντοδυναμίας του έχτισε δεκάδες χριστιανικές εκκλησίες και κανένα τζαμί. Ανακύρηξε «Άγιο» τον Πατροκοσμά τον Αιτωλό! Διέθεσε τεράστια ποσά για την Φιλική Εταιρία για τους δικούς του πολιτικούς υπολογισμούς. Δημιούργησε λιμάνια και δρόμους, αποξήρανε έλη, άνοιξε ορυχεία, οικοδόμησε αμέτρητες γέφυρες, έχτισε δεκάδες δημόσια κτίρια.
Το τέλος του ήταν τραγικό: Έδω στα κελία της Μονής του Αγίου Παντελεήμονα, δολοφονήθηκε, στις 5 Φευρουαρίου 1822, απο τους τούρκους. Του Αλή Πασά Τεπελενλή του «Λέοντα των Ιωαννίνων» ύμνησαν, μέσα απο τα έργα τους, κορυφαίες πενυματικές προσωπικότητες του 19ου αιώνα, όπως οι Λόρδος Βύρων, Αλέξανδρος Δουμάς, Λαμαρτίνος, Βίκτορ Ουγκώ και Γκαίτε.
ΟΣτις 13 Δεκεμβρίου του 1803 το Σούλι ήταν υπό την πολιορκία του Αλή Πασά. Μετά από πολυήμερη άμυνα, οι Σουλιώτες λύγισαν από την πείνα και τις κακουχίες και αναγκάστηκαν να συνθηκολογήσουν. Συμφώνησαν να παραδώσουν τα όπλα τους και να απομακρυνθούν από το Σούλι. Η αυτοθυσία ενός καλόγερου Ο κοσμοκαλόγερος Σαμουήλ έμεινε τελευταίος, μαζί με λίγους συντρόφους του, ηλικιωμένους και βαριά τραυματίες, για να παραδώσουν την μπαρουταποθήκη, που ήταν μέσα στην εκκλησία της Αγίας Παρασκευής, σε έναν βραχότοπο. Ένας από τους ανθρώπους του Αλή Πασά προκάλεσε λεκτικά τον Σαμουήλ, λέγοντας του: «Πόσα κολαστήρια στοχάζεσαι καλόγερε, θα σε κάμη ο Βεζύρης οπόταν σε βάλει εις το χέρι, από το οποίο και δε γλιτώνεις;«. Τότε εκείνος του απάντησε: «Δεν είναι άξιος ο Βεζύρης, να πιάση άνθρωπον, όστις εκτός οπού δε φοβάται, γνωρίζει και άλλον δρόμον: του θανάτου…»….
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/anatinaxi-sto-kougki-aftothisia-tou-kalogerou-samouil-ke-ton-soulioton/
Ο χορός του Ζαλόγγου
●Σούλι, αετοφωλιά των ελευθέρων
https://epanastasi1821.online/souli-h-aetofwlia-twn-eleytherwn
●Η παρουσίαση του μαθήματος
Την παρουσίαση του μαθήματος στην ψηφιακή τάξη μπορείτε να την δείτε πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο:”Παρουσίαση:Οι υπέροχες γυναίκες του 1821″
Παρουσίαση:Οι υπέροχες γυναίκες του 1821.pptx
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
●Περιήγηση στο μουσείο με τους πρωταγωνιστές του 1821
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ

ΕΙΡΗΝΗ Γιάννης Ρίτσος
Τ’ όνειρο του παιδιού είναι η ειρήνη
Τ’ όνειρο της μάνας είναι η ειρήνη
Τα λόγια της αγάπης κάτω απ’ τα δέντρα
είναι η ειρήνη
Η λέξη ειρήνη αναπαύει τις καρδιές όλων των ανθρώπων και εκείνων ακόμη που διέπρεψαν στα πολεμικά μέτωπα και απέσπασαν την παγκόσμια δόξα. Η ειρήνη σημαίνει όχι μόνο την ανυπαρξία των ένοπλων συγκρούσεων αλλά και την ενεργό φιλία που προϋποθέτει την συνεργασία των κρατών και κοινή προσπάθεια για δίκαιη διευθέτηση των διαφορών.
Όσοι δεν γεύτηκαν τον πόλεμο είναι σε θέση να φρίττουν καθώς διαβάζουν την ιστορία ή ακούν τα όσα συμβαίνουν σε πολέμους που σπαράζουν ακόμη και αυτή εδώ την στιγμή αρκετά έθνη. Η ειρήνη είναι η αρμονική και φιλική σχέση μεταξύ των ατόμων και λαών. Αποτελεί πανανθρώπινο αίτημα, προσφέρει πλήθος αγαθών και συμβάλλει αποφασιστικά στην πρόοδο των ατόμων και κοινωνιών. Συντελεί στην αλληλογνωριμία και την αλληλοκατανόηση των λαών.
Θέμα:Η ειρήνη
Γι’ αυτό λοιπόν αποφάσισα το σημερινό μας μάθημα να είναι αφιερωμένο στην σημασία της ειρήνης στη ζωή των ανθρώπων.
Αφορμή για την συζήτησή μας αποτέλεσε το παραμύθι :”Το κανόνι της ειρήνης”.
Το παραμύθι μπορείτε να το βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:
Αφού διάβασα το παραμύθι ακολούθησε συζήτηση με τα παιδιά για το περιεχόμενο του παραμυθιού, για τα αρνητικά του πολέμου και τα θετικά της ειρήνης.
Στην συνέχεια κάναμε με χαρτοκολλητική το δικό μας κανόνι της ειρήνης χρησιμοποιώντας το πιο κάτω φύλλο εργασίας:
Για εκτύπωση:
Τέλος ακούσαμε το τραγούδι:”Το παραμύθι” με τον Ν. Ξυλούρη.
Γλώσσα
Και σήμερα συνεχίσαμε με το γράμμα Μμ :
●Μέσα από τον γλωσσοδέτη του Ε. Τριβιζά.
●Βίντεο:”Ένα γράμμα μία ιστορία-Η μικρή μαϊμού”
●Φύλλο εργασίας
Για εκτύπωση:
●Συλλαβισμος
Μαθηματικά
●Επανάληψη των αριθμών από το 1-5
Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε μπορείτε να το βρείτε στον σύνδεσμο που ακολουθεί:
●Φύλλο εργασίας για τον αριθμό 5
Για εκτύπωση:
Πρόταση
●Το γράμμα Μμ μέσα από έναν τροχό
https://wheelofnames.com/el/utk-c9g
●Παιχνίδι:Χτύπα το ποντίκι για να παίξεις με το γράμμα Μμ
●Δραστηριότητες για το γράμμα Μμ
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ
25η ΜΑΡΤΙΟΥ
Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΟΥ 1821

Η Μεγάλη Επανάσταση του 1821 αποτελεί την κορυφαία προσπάθεια των Ελλήνων να αποκτήσουν την ελευθερία τους. Παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα, εσωτερικά και εξωτερικά, η Επανάσταση πέτυχε τελικώς το στόχο της. Μέσα σε σχετικά σύντομο διάστημα, ως το 1830, η Ελλάδα κέρδισε την ανεξαρτησία της έστω και με περιορισμένα σύνορα. Η ελεύθερη εθνική ζωή ξεκίνησε και τέθηκαν νέοι εθνικοί στόχοι.
Για το πώς και πού ξεκίνησε, στον ελλαδικό χώρο, η Επανάσταση του ’21, έχουν γραφτεί πολλά. Η «επίσημη» άποψη, είναι ότι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός, με πρόκριτους και αγωνιστές, μετά από δοξολογία που έγινε στη Μονή της Αγίας Λαύρας στις 25 Μαρτίου 1821, ύψωσαν το λάβαρο της Επανάστασης.

Στο προηγούμενο μάθημά μας κάναμε μια αναδρομή σε ιστορικά γεγονότα από την εποχή του Βυζαντίου μέχρι και την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. Σήμερα λοιπόν μαζί με τα παιδιά επικεντρωθήκαμε στον αγώνα των Ελλήνων και στους πρωταγωνιστές του 1821.
ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
●Πίνακες-Εικόνες με ιστοικά γεγονότα από τους αγώνες στην στεριά
●Εκόνες από τα άρματά τους
●Πίνακες-Εικόνες από τον αγώνα στη θάλασσα
●Οι πρωταγωνιστές του αγώνα
●Οι άνθρωποι των γραμμάτων

Γεννήθηκε στη Ζάκυνθο το 1789 (έτος του μαρτυρίου του Ρήγα) και πέθανε στην Κέρκυρα το 1859, δυο χρόνια πριν γεννηθεί ο Παλαμάς. Ο πατέρας του Νικόλαος Σολωμός ήταν πλούσιος άρχοντας και κόμης, ενώ η μητέρα του, Αγγελική Νίκολη, ήταν γυναίκα του λαού. Έμεινε ορφανός σε νεαρή ηλικία, αλλά τα άφθονα οικονομικά μέσα του επέτρεψαν να συνεχίσει τις σπουδές του. Σε ηλικία δέκα χρονών, συνοδευόμενος από τον οικοδιδάσκαλό του καθολικό αββά Σάντο Ρόσσι, πήγε στη Βενετία και συνέχισε πανεπιστημιακές σπουδές στην Κρεμόνα και την Παβία της Ιταλίας.
Φύλλο εργασίας
Με αφορμή τον Δ. Σολωμό τα παιδιά δούλεψαν πάνω στο πιο κάτω φύλλο εργασίας που αποτέλεσε και αφορμή να διαβάσουμε τον Εθνικό Ύμνο και να τον μάθουμε.

Για εκτύπωση
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
Παρακάτω ακολουθεί η παρουσίαση του μαθήματος ολοκληρωμένα σε pdf, έτσι όπως πραγματοποιήθηκε στην τηλεκπαίδευση.Πατώντας επάνω μπορείτε να την δείτε.
Παρουσίαση Ο ΑΓΩΝΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.pptx
ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Τα παιδιά ακούσανε το παραμύθι της Ε. Φακίνου :“Τα ελληνάκια”

Πατώντας στον πιο κάτω σύνδεσμο μπορείτε να το διαβάσετε.
ΤΡΑΓΟΥΔΙ
Ο “Θούριος” του Ρ. Φεραίου από τον Ν. Ξυλούρη
ΧΕΙΡΟΤΕΧΝΙΑ
Τα παιδιά με χαρτοκολλητική δημιούργησαν το Κρυφό Σχολείο, για την συγκεκριμένη δραστηριότητα χρησιμοποίησαν τα πιο κάτω φύλλα εργασίας.
Τα χρωμάτισαν, τα έκοψαν και στην συνέχεια τα κόλλησαν πάνω σε χαρτόνι ζωγραφίζοντας και ότι άλλο θέλανε σχετικά με το θέμα της εργασίας.
Για εκτύπωση:
ΓΛΩΣΣΑ
Συνεχίσμε με το γράμμα Μμ.
Καρτέλες με το Μμ
Video
Φύλλο εργασίας
Για εκτύπωση:
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Διδασκαλία του αριθμού 5.
Καρτέλες του αριθμού 5
Φύλλο εργασίας για το 5
Για εκτύπωση:
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
●Video
●Δραστηριότητες για το γράμμα Μμ
http://users.sch.gr/pkotsis/4/a-taxi/glossa/games/grammatakia-parea-i%20(CD)/index.html
●Παιχνίδι για το 1821
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ
ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ
Η Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη των Φυλετικών Διακρίσεων εορτάζεται κάθε χρόνο στις 21 Μαρτίου. Καθιερώθηκε το 1966 από τη Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών σε ανάμνηση ενός τραγικού συμβάντος, που συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη.
Στις 21 Μαρτίου του 1960 η αστυνομία της ρατσιστικής Νοτίου Αφρικής πυροβόλησε εν ψυχρώ κατά μιας διαδήλωσης φοιτητών στην πόλη Σάρπβιλ, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 70 άνθρωποι. Οι νεαροί διαδηλωτές διαμαρτύρονταν ειρηνικά κατά των νόμων του Απαρτχάιντ, που είχε επιβάλλει το καθεστώς της λευκής μειοψηφίας στη χώρα, εφαρμόζοντας τη θεωρία της ανισότητας ανάμεσα στις φυλές.
Ο ΟΗΕ μάς καλεί αυτή τη μέρα να ενώσουμε τις φωνές μας για τα θύματα του ρατσισμού, των φυλετικών διακρίσεων, της ξενοφοβίας και της μισαλλοδοξίας.
VIDEO
Δύο video κατά της ξενοφοβίας και του ρατσισμού.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ
Η εισήγησή του έφτασε με επιστολή στα χέρια του ποιητή και μελετητή της ποίησης Κώστα Στεργιόπουλου, προέδρου τότε της Εταιρείας Συγγραφέων. Η ποιήτρια Λύντια Στεφάνου πρότεινε ως ημέρα εορτασμού την 21η Μαρτίου, την ημέρα της εαρινής ισημερίας, που συνδυάζει το φως από τη μία και το σκοτάδι από την άλλη, όπως η ποίηση, που συνδυάζει το φωτεινό της πρόσωπο της αισιοδοξίας με το σκοτεινό πρόσωπο του πένθους. Η πρώτη Ημέρα Ποίησης γιορτάστηκε το 1998 στο παλιό ταχυδρομείο της πλατείας Κοτζιά. Ετοιμάστηκε με ελάχιστα έξοδα και πολλή εθελοντική δουλειά, και είχε μεγάλη επιτυχία.
Την επόμενη χρονιά ο συγγραφέας Βασίλης Βασιλικός, πρέσβης της Ελλάδας στην UNESCO, εισηγήθηκε στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του οργανισμού η 21η Μαρτίου να ανακηρυχθεί Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης, όπως η 21η Ιουνίου είναι Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής. Οι Γάλλοι, οι Ιταλοί, οι Τυνήσιοι και άλλοι πρέσβεις από χώρες της Μεσογείου υποστήριξαν την εισήγηση και η ελληνική πρόταση υπερψηφίστηκε.
Τον Οκτώβριο του 1999, στη Γενική Διάσκεψη της UNESCO στο Παρίσι, η 21η Μαρτίου ανακηρύχθηκε Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
ΟΙ ΠΟΙΗΤΕΣ ΜΙΛΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ
| Η Ποίηση είναι το άλλο πρόσωπο της Υπερηφάνειας
Οδυσσέας Ελύτης (1911-1996) |
|
![]() |
Ο ποιητής αηδόνι, όμως αηδόνι μεταφυσικό. Μέσα στο στίχο λυτρώνομαι από ό,τι με πνίγει στη ζωή. Κερδίζω από την τέχνη ό,τι χάνω από τα πράγματα.Κωστής Παλαμάς (1859-1943) |
![]() |
Πιστεύω πως τούτος ο σύγχρονος κόσμος όπου ζούμε, ο τυραννισμένος από το φόβο και την ανησυχία, τη χρειάζεται την ποίηση. Η ποίηση έχει τις ρίζες της στην ανθρώπινη ανάσα, και τι θα γινόμασταν αν η πνοή μας λιγόστευε; Είναι μια πράξη εμπιστοσύνης και ένας Θεός το ξέρει αν τα δεινά μας δεν τα χρωστάμε στη στέρηση εμπιστοσύνης…Γιώργος Σεφέρης (1900-1971) Βραβείο Νόμπελ 1963 |
ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟ:”ΠΡΩΪΝΟ ΑΣΤΡΟ”
Γιάννης Ρίτσος, Πρωινό Άστρο (απόσπασμα)
Στην κόρη μου Έρη
…Κοριτσάκι μου,
θέλω να σου φέρω
τα φαναράκια των κρίνων
να σου φέγγουν στον ύπνο σου.
Κοιμήσου κοριτσάκι.
Είναι μακρύς ο δρόμος.
Πρέπει να μεγαλώσεις.
Είναι μακρύς
μακρύς
μακρύς ο δρόμος.
Το παιδί μου κοιμήθηκε
κι εγώ τραγουδάω…
Δύσκολα είναι, κοριτσάκι,
στην αρχή.
Τι να πεις, δεν ξέρεις.
Δύσκολα είναι στην αρχή.
Γιατί δεν είναι, κοριτσάκι,
να μάθεις μόνο
εκείνο που είσαι,
εκείνο που έχεις γίνει.
Είναι να γίνεις
ό,τι ζητάει
η ευτυχία του κόσμου,
είναι να φτιάχνεις, κοριτσάκι,
την ευτυχία του κόσμου.
“ΠΡΩΙΝΟ ΑΣΤΡΟ” Γ. ΡΙΤΣΟΣ
ΜΟΥΣΙΚΗ:Ε.ΡΕΜΠΟΥΤΣΙΚΑ
ΓΙΑ ΕΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟ
ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ
Οι δραστηριότητες που προτείνω γι’αυτό το Σαββατοκύριακο είναι:
●Μουσείο Ακρόπολης
ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ
Όσο γυρνάει, κελαηδάει.
Κατασκεύασε ένα αρχαίο μουσικό παιχνίδι με ιδιαίτερο ήχο.
https://acropolismuseumkids.gr/dimiourgo1/126-oso-gyrnaei-kelaidaei.html
●Video
Το κρυφό σχολείο
●Παιχνίδια με τους ήρωες του 1821
Για τα πιο κάτω παιχνίδια χρειάζεται λίγος χρόνος μέχρι να ανοίξουν.
Aντιστοίχιση με τους ήρωες του 1821
Μέμορι με τους ήρωες του 1821
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ
ΘΟΔΩΡΗ
Ευχόμαστε στον Θοδωρή ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ, να είναι πάντα χαρούμενος και ευτυχισμένος στη ζωή του .
Τα παιδιά του νηπιαγωγείου του ευχήθηκαν με τις ζωγραφιές τους δημιουργώντας το ψηφιακό βιβλίο των ευχών.
Πατώντας πάνω στον πιο κάτω σύνδεσμο:”Ευχές για την γιορτή του Θοδωρή” μπορείτε να δείτε την παρουσίαση με τις ζωγραφιές των παιδιών.
ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ
Ας ευχηθούμε και με ένα τραγούδι:
25η ΜΑΡΤΙΟΥ
ΤΙ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ 25η ΜΑΡΤΙΟΥ
Η 25η Μαρτίου είναι μέρα αργίας που έχει διπλή σημασία για τους Έλληνες. Είναι θρησκευτική και εθνική γιορτή. Είναι θρησκευτική, γιατί γιορτάζουμε τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και εθνική, γιατί η ημέρα αυτή σηματοδοτεί την έναρξη της ελληνικής επανάστασης ενάντια στην οθωμανική κυριαρχία το 1821.
Με την λέξη Ευαγγελισμός αναφερόμαστε στην χαρμόσυνη είδηση για τον Χριστιανισμό, της επικείμενης γέννησης του Ιησού Χριστού, που δόθηκε από τον αρχάγγελο Γαβριήλ προς την Μαριάμ από την ίδια. Επίσης, με τον ίδιο όρο αναφερόμαστε στην εκκλησιαστική θεομητορική εορτή που τελείται την 25η Μαρτίου προς ανάμνηση του γεγονότος αυτού. Ευαγγελισμός σημαίνει αναγγελία χαρμόσυνης είδησης και ετυμολογικά προέρχεται από το ευάγγελος (=ευ+άγγελος < αγγέλω)
Επίσης, στις 25 Μαρτίου 1821 ξεκίνησε η Ελληνική Επανάσταση ενάντια στην τουρκική σκλαβιά που κρατούσε την Ελλάδα δέσμια για 400 χρόνια. Ήταν η εποχή εκείνη που ωρίμασαν οι συνθήκες και οι καταστάσεις για το ξεσήκωμα του ελληνισμού. Η επανάσταση ξεκίνησε από τα νότια διαμερίσματα του ελλαδικού χώρου επειδή εκεί υπήρχαν πολλοί εμπειροπόλεμοι άνδρες και πλούσια ναυτική δύναμη ώστε να επιτευχθεί ένα δυναμικό χτύπημα από στεριά και θάλασσα.

Η επέτειος να γιορτάζουμε τον εθνικό ξεσηκωμό στις 25 Μαρτίου καθιερώθηκε στις 15 Μαρτίου 1838 από τον βασιλιά Όθωνα, προκειμένου να συνδεθεί με το εκκλησιαστικό γεγονός του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου. Ήταν και επιθυμία του Αλέξανδρου Υψηλάντη και της Φιλικής Εταιρείας να συνδεθεί η έναρξη της επανάστασης με μια μεγάλη εκκλησιαστική εορτή για να τονωθεί το φρόνημα των υπόδουλων Ελλήνων.
Με βάση όλα τα παραπάνω ξεκινήσαμε μαζί με τα παιδιά να γνωρίζουμε την σημασία αυτής της ημέρας, τόσο σε θρησκευτικό επίπεδο όσο και σε εθνικό.
ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Μέσα από πίνακες ζωγραφικής και φωτογραφίες προσπάθησα να ξεδιπλώσω το χρονικό το ιστορικό και θρησκευτικό.
●Πίνακες-Φωτογραφικό υλικό
-Θρησκεία:
Ευαγγελισμός της Θεοτόκου


-Ιστορία:
Χάρτες
Βυζάντιο
Καθημερινή ζωή των Ελλήνων επί τουρκοκρατίας
Κλέφτες και αρματολοί

theofilos 4.tif
Η ελληνική σημαία τότε και σήμερα
●Παρουσίαση
Ακολουθεί η παρουσίαση όπως πραγματοποιήθηκε μέσα στην ηλεκτρονική τάξη. Πατώντας επάνω μπορείτε να ενημερωθείτε.
●Χειροτεχνία
Κατασκευή της ελληνικής σημαίας
Για εκτύπωση
●Τραγούδια
“Μάνα μου τα κλεφτόπουλα”
“Ο Εθνικός Υμνος”
●Γλώσσα
Με αφορμή την λέξη:Μάρτιος ξεκίνησα την γνωριμία με το γράμμα Μμ όπως Μάρτιος, Μυρτώ.
Καρτέλες για το γράμμα Μμ
Video γραφής του Μμ
Φύλλο εργασίας

Για εκτύπωση
●Μαθηματικά
Καρτέλες για τον αριθμό 5
Video γραφής του αριθμού 5
Φύλλο εργασίας

Για εκτύπωση
●Πρότασεις
Αποστολή με τους αριθμούς :0-4-5
http://users.sch.gr/pkotsis/4/a-taxi/maths/games/arithmoi-0-4-5%20(CD)/html5.html
Παίξε με τις παραδοσικές στολές
https://www.nhmuseum.gr/multimedia/foresies/index.html
Το χρονικό του 1821