ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ:ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ&ΕΥΘΗΝΗ
Ανθρώπινα Δικαιώματα
Τίτλος:”Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας”
Αγαπητοί γονείς,
Με την παρούσα επιστολή επιθυμώ να σας ενημερώσω για το 3ο εγαστήριο Δεξιοτήτων
με Θεματική Ενότητα:« Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη – Ανθρώπινα Δικαιώματα», που θα υλοποιηθεί από τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου και μέχρι το τέλος του Μαρτίου.
Το πρόγραμμα με τίτλο « Καραβάνια χωρίς σύνορα: Αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας»
επιλέχθηκε από το υλικό του Ινστούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) και έχει κριθεί κατάλληλο για το νηπιαγωγείο.Σύμφωνα με τη κείμενη νομοθεσία, τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, εντάσσοναι στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και συγκεκριμένα στις οργανωμένες δραστηριότητες και θα υλοποιούνται για 3 διδακτικές ώρες για τις επόμενες 7 εβδομάδες.
Κατά την υλοποίησή τους μπορεί να ζητηθεί η συνεργασία μαζί σας σε συγκεκεριμένες ενότητες και θέματα .
Κατά την υλοποίησή τους μπορεί να ζητηθεί η συνεργασία μαζί σας σε συγκεκεριμένες ενότητες και θέματα .
Ειδικότερα, κύριος σκοπός του προγράμματος με τίτλο «Καραβάνια χωρίς σύνορα: αναζητώντας την πατρίδα της καρδιάς μας» είναι η πρώτη επαφή και γνωριμία των μικρών μαθητών με την έννοια και το λόγο ύπαρξης των «ανθρώπινων δικαιωμάτων». Στην συγκεκριμένη περίπτωση, η προσέγγιση δύσκολων και αφηρημένων εννοιών επιχειρείται να γίνει μέσα από ένα Εργαστήριο με θέμα που συχνά προβάλλεται από τα ΜΜΕ και συναντάται στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα ιδιαίτερα στα αστικά κέντρα και τις παραμεθώριες περιοχές. Η προσέγγιση αφηρημένων εννοιών είναι πράγματι ένα δύσκολο εγχείρημα για αυτή την ηλικία, εξαιτίας κυρίως των αναπτυξιακών τους χαρακτηριστικών, χωρίς ωστόσο να είναι απαγορευτικό να εισάγουμε αυτές τις έννοιες και τις αξίες ξεκινώντας από το «εγώ» και προχωρώντας στο «εμείς», βάζοντας τα θεμέλια για ένα άνοιγμα της ανθρώπινης μας ματιάς στον αληθινό κόσμο. Βασικός στόχος είναι να αποκτήσουν τα παιδιά, μέσα από δομημένες και στοχευμένες δραστηριότητες, τη δεξιότητα να αναγνωρίζουν την ύπαρξη και εφαρμογή των ανθρώπινων δικαιωμάτων, να κατανοήσουν τη σημασία και τη σπουδαιότητα της εφαρμογής τους για τη ζωή των ανθρώπων πέρα από σύνορα, φυλή, εθνότητα.
Όπως αναφέρεται από τη δημιουργό του συγκεκριμένου εργαστηρίου: «Οι δεξιότητες του 21ου αιώνα για να πραγματωθούν απαιτούν σύγχρονα περιβάλλοντα μάθησης που θα εδράζονται σε καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις (π.χ. συνεργατική, διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων) και θα προωθούν: α). τη συνοικοδόμηση της γνώσης των εκπαιδευομένων μέσω της γόνιμης συνεργασίας και επικοινωνίας, β). την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία , γ). την ανάπτυξη της κριτικής και δημιουργικής σκέψης, δ). την καλλιέργεια της μετάγνωσης, ε). τη διαθεματική, τη διεπιστημονική και τη βιωματική προσέγγιση της γνώσης, στ). την αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών ως εργαλείο εμπλουτισμού της μαθησιακής διαδικασίας.
Οι προτεινόμενες δραστηριότητες αναπτύσσονται σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης, ενθαρρύνοντας την ενεργό εμπλοκή των παιδιών και εστιάζουν στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων, αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Αξιοποιούνται οι πρότερες γνώσεις των παιδιών επιδιώκοντας τη διασύνδεση και ενσωμάτωση της νέας γνώσης με τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης».
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.
Οι προτεινόμενες δραστηριότητες αναπτύσσονται σε ένα υποστηρικτικό περιβάλλον μάθησης, ενθαρρύνοντας την ενεργό εμπλοκή των παιδιών και εστιάζουν στην καλλιέργεια και ανάπτυξη γνωστικών και μεταγνωστικών ικανοτήτων, αξιοποιώντας τις αρχές της παιδαγωγικής ψυχολογίας. Αξιοποιούνται οι πρότερες γνώσεις των παιδιών επιδιώκοντας τη διασύνδεση και ενσωμάτωση της νέας γνώσης με τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους, μέσω πολλαπλών προσεγγίσεων ανάλογα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και τα ενδιαφέροντά τους, υιοθετώντας στρατηγικές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και της βιωματικής μάθησης».
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την συνεργασία σας.