1. Η θερμότητα μεταδίδεται με αγωγή

 

 

 

Η θερμότητα μεταδίδεται από το θερμότερο προς το ψυχρότερο σώμα μέχρι να επέλθει θερμική ισορροπία Μετάδοση θερμότητας με αγωγή

 

Πρέπει να γνωρίζω:

Η θερμότητα ρέει πάντοτε από το σώμα υψηλότερης θερμοκρασίας προς το σώμα χαμηλότερης θερμοκρασίας.Όταν ένα σώμα απορροφά θερμότητα, η θερμική του ενέργεια και η θερμοκρασία του αυξάνονται.

Όταν ένα σώμα αποβάλλει θερμότητα, η θερμική του ενέργεια και η θερμοκρασία του μειώνονται.

 

Για να έχουμε μετάδοση θερμότητας με αγωγή θα πρέπει:

1. Τα σώματα να βρίσκονται σε επαφή.

2. Να υπάρχει διαφορά θερμοκρασίας.

8. Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής

Ανάμεσα στους δασκάλους του Γένους ξεχωρίζουν για τη δράση τους ο λόγιος επαναστάτης Ρήγας Βελεστινλής και
ο Αδαμάντιος Κοραής, ένας Έλληνας φιλόλογος φημισμένος ακόμη και στην Ευρώπη.

 

Ρήγας Βελεστινλής ή Φεραίος

Ο Ρήγας, γιος εμπόρου, γεννήθηκε το 1757 στο Βελεστίνο της Θεσσαλίας, το οποίο στην αρχαιότητα ονομαζόταν Φερές. Νεαρός ακόμη, μπήκε στην υπηρεσία των Φαναριωτών στην Κωνσταντινούπολη και έπειτα μετανάστευσε στο Βουκουρέστι, ως γραμματέας του ηγεμόνα της Βλαχίας. Εκεί επηρεάστηκε από τις ευρωπαϊκές ριζοσπαστικές ιδέες, κάνοντας κύριο στόχο του την απελευθέρωση της πατρίδας. Το 1790 ταξίδεψε στη Βιέννη.
Το συγγραφικό και εκδοτικό του έργο είναι μεγάλο. Ο Ρήγας εξέδωσε γαλλικά μυθιστορήματα μεταφρασμένα στη δημοτική γλώσσα, ένα βιβλίο Φυσικής για σχολική χρήση, έναν τεράστιο χάρτη της Ελλάδας, την περίφημη «Χάρτα της Ελλάδος» και πολλά άλλα. Ο Θούριος ήταν ένας φλογερός επαναστατικός ύμνος που συγκίνησε πολλούς νέους της εποχής και έγινε σύμβολο του αγώνα για την ελευθερία. Οι Αυστριακοί συνέλαβαν τον Ρήγα και συνεργάτες του το Δεκέμβριο του 1797. Λίγους μήνες αργότερα τον παρέδωσαν μαζί με επτά συντρόφους του στους Τούρκους, οι οποίοι τους θανάτωσαν και τους έριξαν στον ποταμό Δούναβη.

Αδαμάντιος Κοραής

Ο Αδαμάντιος Κοραής καταγόταν από πλούσια οικογένεια της Χίου, αλλά γεννήθηκε στη Σμύρνη το 1748. Μετά τις σπουδές του εγκαταστάθηκε μόνιμα στη Γαλλία, όπου σπούδασε ιατρική. Εκεί γνώρισε από κοντά τη Γαλλική Επανάσταση και τις φιλελεύθερες ιδέες της. Ασχολήθηκε κυρίως με την αναγραφή, την επιμέλεια και τη δημοσίευση των χειρογράφων αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων.
Ο Κοραής πίστευε ότι για να ελευθερωθεί το ελληνικό έθνος, έπρεπε πρώτα να φωτιστεί διαμέσου της παιδείας, χρησιμοποιώντας μια νέα ελληνική γλώσσα, με απλούστερη μορφή από την αρχαία. Η απήχησή του ήταν μεγάλη και πολλοί δάσκαλοι ζητούσαν τις συμβουλές του. Ο Κοραής πρότεινε τη χρήση μιας γλώσσας που θα είχε ως βάση της την καθομιλουμένη γλώσσα της εποχής, από την οποία όμως θα είχαν αφαιρεθεί οι ξένες λέξεις καθώς και οι διάφορες ιδιωματικές εκφράσεις. Ο Κοραής συνέβαλε σημαντικά στην ιδεολογική προετοιμασία της Μεγάλης Επανάστασης.

Συνέχεια

Κλάσματα μεγαλύτερα της ακέραιης μονάδας

Τα κλάσματα στα οποία ο αριθμητής είναι μεγαλύτερος από τον παρονομαστή είναι μεγαλύτερα από τον αριθμό 1, δηλαδή μεγαλύτερα από την ακέραιη μονάδα.

Όταν ένα κλάσμα έχει ίσο αριθμητή και παρονομαστή είναι ίσο με την ακέραιη μονάδα.

Όταν ένα κλάσμα έχει μικρότερο αριθμητή από τον παρονομαστή, τότε είναι μικρότερο από την ακέραιη μονάδα.

6. Οι Έλληνες των παροικιών και των Παραδουνάβιων Ηγεμονιών

 

Κατά τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας αρκετοί Έλληνες έφυγαν από τη γενέτειρά τους και μετανάστευσαν, είτε εξαιτίας των πολέμων είτε για οικονομικούς λόγους, σε άλλες περιοχές. Εκεί δημιούργησαν νέες κοινότητες, τις παροικίες.

Β Ενότητα- Κεφάλαιο 06

Ερωτήσεις

  1. Τι γνωρίζεις για την πρώτη περίοδο μετανάστευσης;
  2. Από πού κατάγονταν οι περισσότεροι Έλληνες και πού αναγκάστηκαν να εγκατασταθούν;
  3. Ποια επαγγέλματα συνήθως ασκούσαν οι Έλληνες μετανάστες;
  4. Τι γνωρίζεις για τη δεύτερη περίοδο μετανάστευσης;
  5. Κατά την περίοδο της δεύτερης μετανάστευσης ποιες περιοχές μετακινήθηκαν;
  6. Ποιο ήταν το πρώτο μέλημα των Ελλήνων μεταναστών στη νέα τους πατρίδα;
  7. Για το τι άλλο φρόντιζαν οι Έλληνες μετανάστες στη νέα τους πατρίδα;
  8. Πώς ονομάστηκαν οι Έλληνες μετανάστες στο εξωτερικό και ποια η προσφορά τους στο υπόδουλο έθνος;

 

Για την καλύτερη κατανόηση μελετούμε τους παρακάτω χάρτες για να αντιληφθούμε τα γεωγραφικά σημεία στα οποία αναπτύχθηκαν οι παροικίες καιν οι Παραδουνάβιες Ηγεμονίες.

 

Στη διαφήμιση… όλα είναι δυνατά!

Διαφημίσεις…

παλιές και καινούργιες…

τότε… και τώρα…

Τόσο ίδιες … μα και τόσο διαφορετικές …!!! 

Σερενάτα 1986

 Σερενάτα 2016

NESCAFE frappe 1991

 

NESCAFE frappe 1993

 

NESCAFE frappe 2016

 

3. Η θρησκευτική και πολιτική οργάνωση των Ελλήνων

 

Φαναριώτες
Στη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας την θρησκευτική και πολιτική ηγεσία των υπόδουλων Ελλήνων αποτελούσαν ο Πατριάρχης, οι Φαναριώτες και οι προεστοί ή δημογέροντες.

Β Ενότητα – Κεφάλαιο 03

Ερωτήσεις

  1. Ποιοι αποτελούσαν την ηγεσία των υπόδουλων Ελλήνων στη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας;
  2. Ποια ήταν η θέση και ο ρόλος του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατά την Τουρκοκρατία;
  3. Πώς αντιμετώπιζε ο ορθόδοξος κλήρος την τουρκική κατάκτηση;
  4. Ποιος ήταν ο ρόλος των Φαναριωτών στην πολιτική ηγεσία;
  5. Ποιος ο ρόλος των κοινοτικών αρχόντων στην πολιτική ηγεσία;
  6. Ποια καθήκοντα είχαν οι Προεστοί ή Δημογέροντες εκείνη την περίοδο;

 

2. Οι συνθήκες ζωής των υποδούλων

Γυναίκες απασχολημένες με διάφορες οικιακές εργασίες, Γεννάδειος Βιβλιοθήκη

 

Μέσα στην Οθωμανική Αυτοκρατορία οι υπόδουλοι Έλληνες ζούσαν δύσκολα, καθώς αντιμετώπιζαν πολλές διακρίσεις, ιδιαίτερα τους πρώτους αιώνες της Τουρκοκρατίας. Πολλές από αυτές είχαν σχέση με τη φορολογία.

Β Ενότητα – Κεφάλαιο 02

Ερωτήσεις

  1. Τι γνωρίζεις για τους Φαναριώτες;
  2. Ποιοι περιορισμοί δυσκολεύουν την καθημερινή ζωή των υπόδουλων χριστιανών;
  3. Πού γίνονταν πολύ σημαντικές διακρίσεις σε βάρος των Χριστιανών;
  4. Ποιοι φόροι επιβλήθηκαν στους χριστιανούς;
  5. Ποια ήταν τα πιο σκληρά μέτρα που αντιμετώπισαν οι χριστιανοί;
  6. Ποιοι κατείχαν τις εύφορες εκτάσεις γης και ποιοι τις άγονες;

 

7. Το Αλβανικό Έπος – 8. Η γερμανική επίθεση και ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος

Σχεδιάγραμμα κεφάλαιο 7

Σχεδιάγραμμα κεφάλαιο 8

Κεφάλαιο7ο «Το Αλβανικό Έπος»

  1. Ποιο ήταν το πολίτευμα που κυριαρχούσε εκείνη την εποχή;
  2. Ποιοι ήταν οι αρχηγοί της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Ελλάδας;
  3. Ποια συμμαχία δημιουργήθηκε και ποιος ήταν ο στόχος της;
  4. Ποια μέτρα πήρε ο Ιωάννης Μεταξάς;
  5. Πότε ξέσπασε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος;
  6. Ποιες χώρες κήρυξαν πόλεμο εναντίον του Άξονα;
  7. Ποια νέα συμμαχία δημιουργήθηκε;
  8. Με τη συμμετοχή ποιων χωρών ο πόλεμος έγινε παγκόσμιος;
  9. Πότε μπήκε η Ελλάδα στον πόλεμο;
  10. Ποιες εχθρικές ενέργειες έκανα οι ιταλικές δυνάμεις;
  11. Τι γνωρίζω για το τελεσίγραφο;
  12. Πού εισέβαλαν τα ιταλικά στρατεύματα;
  13. Πώς αμύνθηκαν οι Έλληνες;
  14. Ποιες δυσκολίες αντιμετώπισαν;

 

Κεφάλαιο8ο «Η γερμανική επίθεση και ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος»

  1. Τι έκανα οι Γερμανοί την άνοιξη του 1940;
  2. Με ποιους συμμάχησε η Γερμανία και τι αποφάσισε να κάνει η Ελλάδα;
  3. Πότε έγινε η πρώτη επίθεση των Γερμανών στα ελληνικά εδάφη;
  4. Τι γνωρίζω για το οχυρό Ρούπελ;
  5. Πότε έγινε η κατάληψη της Θεσσαλονίκης;
  6. Πότε η Ελλάδα έπεσε στα χέρια των κατακτητών;
  7. Τι γνωρίζω για τη μάχη της Κρήτης;
  8. Μέχρι πότε κράτησε η Κατοχή;
  9. Πότε τερματίστηκε ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος;
  10. Ποιες είναι οι τραγικότερες στιγμές αυτού του πολέμου;

 

 

Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο (Ε.Κ.Π.)

 

Παρακολουθώ το ενημερωτικό βίντεο και μαθαίνω έναν πιο εύκολο τρόπο για να βρίσκω το Ε.Κ.Π. μεγαλύτερων αριθμών.

Θα το εξηγήσουμε και πάλι με πολλές ασκήσεις και παραδείγματα, διότι χρειάζεται να εξασκηθούμε αρκετές μέρες για να το κατανοήσουμε όλοι.