Archive for Δεκέμβριος, 2011

Η εφεδρεία απειλεί 20.000 εκπαιδευτικούς »

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Η εφεδρεία απειλεί 20.000 εκπαιδευτικούς

Στον χάρτη των κυβερνητικών σχεδιασμών μπαίνει η εργασιακή εφεδρεία των εκπαιδευτικών, με προοπτική να εφαρμοστεί στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Υπολογίζεται ότι με την εφαρμογή του μέτρου θα τεθούν σε προσυνταξιοδοτικό καθεστώς 18.000 – 20.000 δάσκαλοι και καθηγητές.
Casus belli αποτελεί για τους δασκάλους και τους καθηγητές πιθανή εφαρμογή της εφεδρείας στην εκπαίδευση, μετά τις σημαντικές περικοπές που έχουν υποστεί οι μισθοί τους

Casus belli αποτελεί για τους δασκάλους και τους καθηγητές πιθανή εφαρμογή της εφεδρείας στην εκπαίδευση, μετά τις σημαντικές περικοπές που έχουν υποστεί οι μισθοί τους

Η «εφεδρεία» των εκπαιδευτικών μπαίνει ξανά στο τραπέζι των κυβερνητικών σχεδιασμών προκειμένου να εφαρμοστεί από τον Ιούνιο του 2012 με το τέλος της σχολικής χρονιάς, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες.

Με την εφαρμογή της προσυνταξιοδοτικής εφεδρείας σε δάσκαλους και καθηγητές που θέλουν μέχρι και δύο χρόνια για να συνταξιοδοτηθούν, υπολογίζεται ότι ο αριθμός των εφέδρων θα κυμανθεί από 18.000-20.000 εκπαιδευτικούς στο σύνολο των 185.000 που εργάζονται σήμερα.

Υψηλόβαθμα κυβερνητικά στελέχη αναφέρουν ότι, παρόλο που οι εκπαιδευτικοί εξαιρέθηκαν ρητώς από την αρχική εφαρμογή του μέτρου της προσυνταξιοδοτικής εφεδρείας, δεν αποκλείεται να συμπεριληφθούν με νεότερη νομοθετική πρωτοβουλία σε περίπτωση κατά την οποία μέχρι τα τέλη του 2011 δεν έχει επιτευχθεί ο στόχος των 30.000 εφέδρων, όπως έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση έναντι της τρόικας.

Στις διατάξεις για την εφεδρεία του προσχεδίου νόμου που είχε κατατεθεί στη Βουλή υπήρχε η αναφορά ότι από την εφαρμογή του μέτρου εξαιρούνται οι εκπαιδευτικοί μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς 2011-2012. Κυβερνητικοί κύκλοι επισήμαναν -πριν την ψήφιση του νόμου- ότι δεν θα μπορούσαν να τεθούν σε εφεδρεία δάσκαλοι και καθηγητές εν μέσω του σχολικού έτους. Κατόπιν και λίγο πριν ψηφιστεί ο ν. 4024/2011, έπειτα από παρέμβαση της υπουργού Παιδείας εξαιρέθηκε ο χώρος της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την εφεδρεία.
Τα δύο τελευταία χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν 16.500 εκπαιδευτικοί, ενώ προσελήφθησαν μόλις 3.400

Τα δύο τελευταία χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν 16.500 εκπαιδευτικοί, ενώ προσελήφθησαν μόλις 3.400

Στελέχη της κυβέρνησης επισημαίνουν ότι ακόμα και αν τεθούν σε εφεδρεία 30.000 υπάλληλοι μέχρι τα τέλη του 2011, δεν αποκλείεται να συζητηθεί και να νομοθετηθεί η εφαρμογή του μέτρου στον χώρο της εκπαίδευσης προκειμένου να επιτευχθούν περικοπές δαπανών ύψους 250 εκατ. ευρώ.

Συνδικαλιστές της ΑΔΕΔΥ αναφέρουν ότι θα αντιδράσουν δυναμικά στο ενδεχόμενο να εφαρμοστεί η εφεδρεία στον κλάδο τους και επισημαίνουν ότι η εφαρμογή του μέτρου στην πρωτοβάθμια και μέση εκπαίδευση θα αποτελέσει «casus belli» για τους δάσκαλους και τους καθηγητές που έχουν ήδη υποστεί σημαντικές περικοπές στις αποδοχές τους με την εφαρμογή του νέου μισθολογίου.

Η μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών κατά 18.000-20.000 θα έχει ως αποτέλεσμα ένα νέο κύμα συγχωνεύσεων σχολείων ανά τη χώρα μετά την πρώτη φάση που ολοκληρώθηκε το 2010. Παράλληλα, θα σηματοδοτήσει την εκκίνηση ενός σαρωτικού κύματος μετακινήσεων δασκάλων και καθηγητών ανά την επικράτεια προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που θα δημιουργηθούν.

Εντονες αντιδράσεις
Σχέδιο ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης καταγγέλλει η ΑΔΕΔΥ

Το σενάριο για την ενεργοποίηση της εφεδρείας στον χώρο της εκπαίδευσης προκαλεί έντονες αντιδράσεις στους κόλπους της ΑΔΕΔΥ. Το μέλος της διοίκησης της ΑΔΕΔΥ κ. Δ. Μπράτης δήλωσε στο «Εθνος»: «Εάν η κυβέρνηση σκέφτεται να βγάλει σε εφεδρεία και εκπαιδευτικούς, δημιουργείται τεράστιο πρόβλημα στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Φαίνεται ότι πίσω από μία τέτοια ενέργεια υπάρχει ένα ευρύ σχέδιο ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης», αναφέρει ο πρώην πρόεδρος της ΔΟΕ και αιρετό μέλος στο Κεντρικό Υπηρεσιακό Συμβούλιο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

«Η αντίδραση του εκπαιδευτικού κόσμου θα είναι ισχυρότατη σε μια τέτοια περίπτωση. Εάν υπάρχουν τέτοιες σκέψεις στην κυβέρνηση, θα πρέπει να τις αφήσουν στην άκρη», επισημαίνει ο κ. Δ. Μπράτης.

Αντίστοιχα, η εργατολόγος και νομικός σύμβουλος της ΑΔΕΔΥ, κ. Μ. Τσίπρα, σημειώνει ότι η εφεδρεία που ισοδυναμεί με απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων «δεν μπορεί να αποκλειστεί ότι θα εφαρμοστεί στο μέλλον σε κλάδους που έχουν εξαιρεθεί όπως οι εκπαιδευτικοί, το νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό κ.τ.λ.». Επισημαίνει δε ότι υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού και ότι η εφαρμογή της εφεδρείας σε συνδυασμό με τους κανόνες περιορισμού των προσλήψεων θα οδηγήσει σε διάλυση της παιδείας, η οποία είναι ίσως από τα σοβαρότερα κοινωνικά αγαθά.

Ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ, κ. Γ. Αλεβιζάκης, από την πλευρά του υπογραμμίζει στο «Εθνος» ότι οι εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να ενταχθούν στο καθεστώς της εφεδρείας όπως οι υπόλοιποι δημόσιοι υπάλληλοι. Εάν τεθούν σε εφεδρεία συγκεκριμένες ειδικότητες καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (π.χ. θεολόγοι), θα πρέπει να αντικατασταθούν με συναδέλφους τους της αντίστοιχης ειδικότητας και η οριζόντια εφαρμογή του μέτρου θα ήταν καταστροφική για την παιδεία, επισημαίνει ο αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ.

«Για μας η εφαρμογή της εφεδρείας αποτελεί ”κόκκινη γραμμή” και θα συζητήσουμε για το θέμα τη Δευτέρα που θα συναντηθούμε με την υφυπουργό Παιδείας κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου», υπογραμμίζει ο κ. Γ. Αλεβιζάκης.

ΝΙΚΟΣ Β. ΤΣΙΤΣΑΣ

Τα μέτρα του υπουργείου Παιδείας
Μαχαίρι στις αποσπάσεις, ελάχιστες οι προσλήψεις

Κύκλοι του υπουργείου Παιδείας επισημαίνουν ότι οι εκπαιδευτικοί εξαιρούνται ρητώς από το καθεστώς «προσυνταξιοδοτικής» εφεδρείας και ότι δεν υπάρχει στον σχεδιασμό του υπουργείου Παιδείας πιθανή ένταξή τους στο άμεσο μέλλον.

Σήμερα υπηρετούν ως μόνιμοι περίπου 185.000 δάσκαλοι και καθηγητές μέσης εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης των υπηρεσιών του υπουργείου Παιδείας, περίπου 10.000 εκπαιδευτικοί επέστρεψαν στα σχολεία από τις θέσεις που είχαν αποσπασθεί.

Σύμφωνα με στοιχεία του αρμόδιου υπουργείου, τα δύο τελευταία χρόνια συνταξιοδοτήθηκαν 16.500 εκπαιδευτικοί και προσελήφθησαν μόνο 3.400, ενώ μειώθηκαν κατά 25% οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε σχέση με το 2010.

Η πρώτη φάση για τον εξορθολογισμό στη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της εκπαίδευσης ολοκληρώθηκε φέτος το φθινόπωρο με τη συγχώνευση των σχολείων.

Η αναλογία προσλήψεων- αποχωρήσεων, η οποία μετατράπηκε από «1 προς 5» το 2010 σε «1 προς 10» στα μέσα του 2011, δημιουργεί επιπρόσθετα προβλήματα στην αναπλήρωση του εκπαιδευτικού προσωπικού και τη λειτουργία των σχολείων, ενώ δεν αποκλείεται να συμφωνηθεί νέο πάγωμα προσλήψεων για το 2012.

«Μεσαίωνας»
Ο πρόεδρος της ΔΟΕ κ. Κομνηνός Μαντάς, αναφερόμενος στο ενδεχόμενο εφαρμογής της «προσυνταξιοδοτικής» εφεδρείας στους εκπαιδευτικούς, δηλώνει στο «Εθνος» ότι «μια τέτοια εξέλιξη θα οδηγήσει το δημόσιο σχολείο σε συνθήκες πραγματικού Μεσαίωνα και μια ολόκληρη γενιά σε πολιτισμικό μαρασμό. Θα στερήσει από το εκπαιδευτικό σύστημα τη γνώση χιλιάδων έμπειρων εκπαιδευτικών τη στιγμή που δεν το τροφοδοτεί με τον ενθουσιασμό των νέων δασκάλων μετά την ουσιαστική κατάργηση των διορισμών».

Σημειώνει επίσης ότι σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει η αρμόδια υφυπουργός κ. Χριστοφιλοπούλου στο «Εθνος» στις 4/10/2011 «διατύπωνε τις προθέσεις της, δηλώνοντας ότι ”άμεσα δεν θα ισχύσει η εφεδρεία για τους εκπαιδευτικούς. Πρέπει πρώτα να προχωρήσουμε σε αναδιοργάνωση του προσωπικού και μετά βλέπουμε«».

«Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αφού άφησε τα σχολεία χωρίς βιβλία, χωρίς θέρμανση και καθαριότητα και τους εκπαιδευτικούς στην απόλυτη φτώχεια με μισθούς 640 ευρώ, τώρα σχεδιάζει στα κρυφά και απολύσεις εκπαιδευτικών. Δηλώνουμε ότι θα υπερασπιστούμε με όλες μας τις δυνάμεις τις εργασιακές μας σχέσεις, αλλά πάνω απ’ όλα θα υπερασπιστούμε το μέλλον αυτού του τόπου, εξακολουθώντας να επενδύουμε στην προοπτική και την ελπίδα της πατρίδας μας στη Νέα Γενιά», καταλήγει ο Κ. Μαντάς.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ

Το 57% των νέων Ελλήνων μένει ακόμα με τους γονείς του »

Το 57% των νέων Ελλήνων μένει ακόμα με τους γονείς του

Το 46% των νέων, ηλικίας 18-34 ετών, στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ζουν με τους γονείς τους. Στην Ελλάδα το ποσοστό ξεπερνά το 50%. Διαβάστε τα στοιχεία

Δημοσιεύτηκε: Δεκέμβριος 02 2011 20:34 Ενημερώθηκε: Δεκέμβριος 02 2011 20:35

Σύμφωνα με έρευνα της Εurostat που αναφέρεται στο 2008, το ποσοστό αυτό αυξάνει στις νοτιοευρωπαϊκές και ανατολικοευρωπαϊκές χώρες και μειώνεται στις βορειοευρωπαϊκές, ενώ αφορά κυρίως εκείνες τις ηλικίες (18-24 ετών) που αφιερώνονται στις «σπουδές».

Στην Ελλάδα, σχεδόν 6 στους 10 νέους (57%) επιλέγουν ή αναγκάζονται να μην κάνουν το δικό τους βήμα ανεξαρτησίας. Πρώτοι, πάντως, στη λίστα με τους πιο ανεξάρτητους είναι οι Σλοβάκοι και τελευταίοι οι Δανοί. Πιο δύσκολη, μάλιστα, αποχωρίζονται την γονεϊκή αγκαλιά οι άνδρες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την έρευνα, τα υψηλότερα ποσοστά νέων (ηλικίας 18-34 ετών) που ζουν με τους γονείς τους παρουσιάζουν η Σλοβακία, Σλοβενία, Μάλτα, Βουλγαρία, Πορτογαλία, Πολωνία, Ιταλία και Ελλάδα, ενώ τα χαμηλότερα η Δανία, Σουηδία, Φινλανδία, Ολλανδία, Γαλλία, Βρετανία, Βέλγιο και Γερμανία.

Τα κορίτσια εμφανίζονται πιο αυτόνομα, ενώ τα αγόρια δείχνουν να βολεύονται στις εξυπηρετήσεις της οικογένειας – έτσι σε ένα μέσο όρο το 39,4% των νέων γυναικών (ηλικίας 18-34 ετών) επιλέγει να ζει με τους γονείς, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στους άντρες ξεπερνά το 51%. Μεγάλο είναι το χάσμα στη Φινλανδία και τη Βουλγαρία, ενώ μικρή διαφορά παρουσιάζεται ανάμεσα σε άντρες και γυναίκες στη Σλοβακία, Σουηδία, Ισπανία και Σλοβενία.

Η ύπαρξη ενός/μια συντρόφου διευκολύνει την έξοδο από την οικογενειακή εστία – ιδιαίτερα τις γυναίκες. Στο σύνολο, μόνο το 4,5% των νέων που ζουν με τους γονείς τους έχουν μια σταθερή σχέση, ενώ απ΄αυτούς οι περισσότεροι που (μολονότι έχουν μια σχέση) συνεχίζουν να ζουν στην πατρική στέγη, εντοπίζονται στη Βουλγαρία, Ρουμανία, Πολωνία, Λεττονία, Λιθουανία, ενώ οι λιγότεροι στη Δανία, Ολλανδία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο και Ελλάδα.

Αυτοί που εξακολουθούν να ζουν με τους γονείς τους (στις ηλικίες πάντα 18-34 ετών) μπορεί να είναι εργαζόμενοι, σπουδαστές, άνεργοι ή άεργοι.

Το 51,1% είναι εργαζόμενοι, το 33,2% αυτοπροσδιορίζεται ως «σπουδαστές» και το 9,5% ως «άνεργοι».

Το υψηλότερο ποσοστό των ανέργων νέων που εξακολουθούν να μένουν με την οικογένειά τους βρίσκεται στην Ελλάδα, την Ιταλία, Σουηδία και Ιρλανδία, ενώ δεν μένουν στο πατρικό τους ούτε σε περιόδους ανεργίας οι Ολλανδοί, οι Αυστριακοί, οι Λεττονοί, οι Κύπριοι, οι Δανοί. Εργαζόμενοι που συνεχίζουν να ζουν στην πατρική στέγη είναι κυρίως οι Μαλτέζοι, οι Αυστριακοί, οι Βούλγαροι, οι Λεττονοί, οι Πορτογάλοι, οι Ισπανοί και οι Έλληνες, ενώ λιγότεροι σ’ αυτή την κατηγορία είναι οι Γάλλοι, οι Φινλανδοί, οι Δανοί, οι Βέλγοι, οι Λουξεμβούργιοι και οι Κύπριοι.

Στη διάρκεια των σπουδών παραμένουν στο πατρικό τους οι Δανοί, οι Φινλανδοί, οι Βέλγοι, οι Σουηδοί, ενώ φεύγουν απ’ αυτό οι Μαλτέζοι, οι Βούλγαροι, οι Πορτογάλοι, οι Έλληνες.
Τον κίνδυνο της φτώχειας (σε επίπεδο κάτω του 60% του μέσου εθνικού εισοδήματος) βλέπουν να ορθώνεται μπροστά τους οι Δανοί, Ρουμάνοι, Έλληνες, Βούλγαροι, Ιταλοί, Σουηδοί, ενώ τον ίδιο κίνδυνο ατενίζουν επίσης οι Ρουμάνοι, Πολωνοί, Έλληνες, Λεττονοί, Βούλγαροι που ζουν με τους γονείς τους.
news247.gr

Επεισόδιο στη Νομική Θεσσαλονίκης – Γιουχαραν τον Ε. Βενιζέλο κατά την ορκωμοσία της κορής του »

Επεισόδια σημειώθηκαν σήμερα το πρωί στη Θεσσαλονίκη στη νομική σχολή του Αριστοτελείου λίγο πριν τις 10πμ, οπότε ήταν προγραμματισμένη να γίνει η ορκωμοσία των φοιτητών της νομικής.

Μεταξύ των φοιτητών ορκιζόταν και η κόρη του υπουργού οικονομικών, Ευάγγελου Βενιζέλου, η οποία μάλιστα αποφοίτησε με το μεγαλύτερο βαθμό και κλήθηκε να πει τον όρκο ως είθισται για τον πρωτεύσαντα φοιτητή.

Ο Ε. Βενιζέλος ήταν στην πρώτη σειρά αλλά οι φοιτητές δεν είχαν αντιληφθεί την παρουσία του. Μόλις συνέβη αυτό, επικράτησε αναταραχή αφού μερίδα φοιτητών κινήθηκε απειλητικά φωνάζοντας συνθήματα. Τον κ. Βενιζέλο προστάτευσαν άτομα της προσωπικής του φρουράς.

Μεταξύ αυτών που προσπάθησαν να ηρεμήσουν την κατάσταση ήταν και η κόρη του Υπουργού, η οποία εμφανώς αναστατωμένη, τόνισε πως ο πατέρας της παρευρίσκεται στην αίθουσα με την ιδιότητα του γονέα και όχι του πολιτικού.

Η τελετή είχε αμαυρωθεί από την ατμόσφαιρα. Στο τέλος κάποιοι καθηγητές εκτόνωσαν την ένταση τονίζοντας το ιερό της στιγμής και τη σημασία που έχει για τους τελειόφοιτους.

Ο Τζέρεμι Κλάρκσον του BBC ζήτησε να εκτελούνται οι απεργοί δημόσιοι υπάλληλοι »

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΣ ΤΕΤΑΡΤΗΣ

Εντονες αντιδράσεις έχουν προκαλέσει στη Βρετανία οι δηλώσεις ενός γνωστού παρουσιαστή του BBC και της εκπομπής αυτοκινήτου Top Gear, ο οποίος πρότεινε “να εκτελούνται μπροστά στις οικογένειές τους” οι δημόσιοι υπάλληλοι που απέργησαν την Τετάρτη, διαμαρτυρόμενοι για τις περικοπές στις συντάξεις τους.

Ο Ντέιβ Πρέντις, γενικός γραμματέας του συνδικάτου Unison ζήτησε από το BBC να “απολύσει” τον παρουσιαστή Τζέρεμι Κλάρκσον χαρακτηρίζοντας “σκανδαλώδεις” τις δηλώσεις του.

Πρόσθεσε ότι έχει ζητήσει από τους νομικούς εκπροσώπους του συνδικάτου να εξετάσουν αν είναι δυνατόν να καταθέσουν μήνυση σε βάρος του παρουσιαστή.

“Η εκπομπή (κατά την οποία έγιναν οι επίμαχες δηλώσεις) μεταδίδεται σε ώρα μεγάλης τηλεθέασης, μπροστά σε παιδιά.

Η συγγνώμη δεν αρκεί, καλούμε το BBC να τον απολύσει”, είπε.
“Μιλούσε σχεδόν όπως ο Καντάφι όταν αναφερόταν στους αντικαθεστωτικούς διαδηλωτές”, είπε από την πλευρά της η Κάρεν Τζένινγκς, η αντιπρόεδρος του συνδικάτου.

……

Διαβάστε το άρθρο στη σελίδα της εφημερίδας “ΕΘΝΟΣ”…

«Πρωταθλητές» στα πλαστά Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά-ΤΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΤΟΥ ΔΟΑΤΑΠ »

«Πρωταθλητές» στα πλαστά Μεταπτυχιακά και Διδακτορικά-ΤΙ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ Η ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΤΟΥ ΔΟΑΤΑΠ- ΜΟΝΟ ΣΤΟ esos.gr

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

«Πρωταθλητές» φαίνεται πως είναι οι Ελληνες στη χρήση πλαστών πτυχίων, Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών , τουλάχιστον αυτό προκύπτει από το έγγραφο που κατέθeσε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου στη Βουλή και το παρουσιάζει κατ αποκλειστικότητα το esos.gr.

“Aπό την ίδρυση του ΔΟΑΤΑΠ έως σήμερα εντοπίστηκε σημαντικός αριθμός μη γνήσιων τίτλων όλων των ακαδημαικών επιπέδων βασικών , Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών” , αποκαλύπτει για πρώτη φορά και μάλιστα εγγράφως υπ. Παιδείας, η Αννα Διαμαντοπούλου.

Ο ΔΟΑΤΑΠ ,δηλώνει η υπ. Παιδείας, διερευνά υπεύθυνα οποιαδήποτε επώνυμη ή ανώνυμη καταγγελία που αποστέλλεται στα γραφεία του και αφορά γνώση ή και υποψία ύπαρξης κατάθεσης προς αναγνώριση σ αυτόν μη γνήσιου τίτλου.

Ανάλογα με το πόρισμα της σχετικής διερεύνησης ο Οργανισμός καταλήγει σε σχετική ενημέρωση, απόφαση και ενέργειες που χρειάζονται τονίζει η κ. Διαμαντοπούλου.

Σχετικά με τις εξ αποστάσεως σπουδές ή σε Ιδρύματα τύπου Ανοικτού Πανεπιστημίου η υπουργός Παιδείας υπογραμμίζει ότι « ο ΔΟΑΤΑΠ παρακολουθεί τις εξελίξεις και προσαρμόζει αντίστοιχα τους τρόπους ελέγχου των σπουδών, σύμφωνα με την υφιστάμενη νομοθεσία και τους κανονισμούς των ΑΕΙ.

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ: Τέλος το 10% »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Καταργείται (σ.σ. ισχύει μέχρι φέτος το τρέχον ακ έτος 2011-12) η δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Λυκείων προηγούμενου σχολικού έτους σε ποσοστό 10% επί του αριθμού εισακτέων, χωρίς να υποβάλλονται σε νέα εξέταση- υπενθυμίζει το esos προς τους υποψηφίους-σύμφωνα με τροπολογία που ψηφίστηκε από τη Βουλή.

Κατά την άποψη του υπ. Παιδείας με αυτή την κατάργηση θα υπάρχει ίση μεταχείριση με πανελλαδικές εξετάσεις επί των ίδιων θεμάτων όλων των υποψηφίων για εισαγωγή σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ κατά το ίδιο ακαδημαικό έτος.

Ειδικότερα η τροπολογία που ψηφίστηκε από τη Βουλή έχει ως εξής:

Η διάταξη της περίπτωσης i της παραγράφου 5α του άρθρου 2 του ν. 2525/1997 (Α΄ 188), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 1 του ν. 2909/2001 (Α΄ 90) και συμπληρώθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 3687/2008 (Α΄ 159), που αναφέρεται στην εισαγωγή των αποφοίτων Γενικών Λυκείων ή άλλου τύπου Λυκείου σε ποσοστό 10% των θέσεων εισακτέων σε κάθε σχολή ή

τμήμα της παραγράφου 1 του άρθρου 2 του ν. 2525/1997, ισχύει μέχρι και το ακαδημαϊκό έτος 2011−2012 (σ.σ. το τρέχον δηλαδή).

Δεν λυγάνε τα ξεράδια και πονάνε τα ρημάδια »

Ανώτατη διάρκεια φοίτησης στα ΑΕΙ »

Ανώτατη διάρκεια φοίτησης στα ΑΕΙ

Α) Όσοι φοιτητές μέχρι το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (31-8-2012) συμπληρώσουν διάρκεια φοίτησης ίση ή μεγαλύτερη από 2ν + 2, θα πρέπει να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους μέχρι το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014 (31-8-2014), για να μη χάσουν αυτοδικαίως τη φοιτητική τους ιδιότητα (Ν. 4009/2011, άρθρο 80, παρ. 9 α).

Β) Όσοι φοιτητές μέχρι το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (31-8-2012) συμπληρώσουν διάρκεια φοίτησης ίση ή μεγαλύτερη από ν + 4, θα πρέπει να ολοκληρώσουν τη φοίτησή τους μέχρι το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015 (31-8-2015), για να μη χάσουν αυτοδικαίως τη φοιτητική τους ιδιότητα (Ν. 4009/2011, άρθρο 80, παρ. 9 β) .

Γ) Όσοι φοιτητές μέχρι το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (31-8-2012) συμπληρώσουν διάρκεια φοίτησης μικρότερη από ν + 4, χάνουν αυτοδικαίως τη φοιτητική τους ιδιότητα, μόλις συμπληρώσουν διάρκεια φοίτησης ίση με 2ν (Ν. 4009/2011, άρθρο 80, παρ. 9 γ) .

Δ) Για τους φοιτητές, οι οποίοι εισήχθησαν το τρέχον ακαδημαϊκό έτος 2011-2012 και για όσους θα εισαχθούν στο εξής ισχύουν οι διατάξεις του Ν. 4009/2011 (άρθρο 33, παρ.11 α), δηλαδή χάνουν αυτοδικαίως τη φοιτητική τους ιδιότητα, μόλις συμπληρώσουν διάρκεια φοίτησης ίση με ν+4.

Για την περίπτωση φοιτητών μερικής φοίτησης ο ανώτατος χρόνος σπουδών για τη λήψη πτυχίου είναι ίσος με 2 ν.

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ:

1. Όπου ν σημαίνει εξάμηνο.

2. Το ακαδημαϊκό έτος ξεκινά την 1η Σεπτεμβρίου κάθε χρόνου και λήγει στις 31 Αυγούστου του επόμενου έτους.

Μελετάται η αντιστοίχηση της Σχολής Αστυφυλάκων με άλλες Σχολές των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ »

Μελετάται η αντιστοίχηση της Σχολής Αστυφυλάκων με άλλες Σχολές των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Μελετάται και εξετάζεται το ζήτημα της θέσης της Σχολής Αστυφυλάκων στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης και της δυνατότητας αντιστοίχησής της με άλλες Σχολές των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ, απάντησε στη Βουλή σε ερώτηση του Βουλευτού Ο. Κεφαλογιάννη.

1.ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

2.ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Επάρκεια πιστοποιητικών ξένων γλωσσών-Γιατί δεν κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία-αίτημα του PALSO »

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ: Επάρκεια πιστοποιητικών ξένων γλωσσών-Γιατί δεν κατατέθηκε στη Βουλή τροπολογία-αίτημα του PALSO

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

To Συμβούλιο Θεμάτων Ιδιωτικής Εκπαίδευσης θέτει όλους τους τίτλους γλωσσομάθειας υπό την κρίση κατά πάγια τακτική του, προκειμένου να αξιολογήσει τον κάθε τίτλο γλωσσομάθειας και το επίπεδο γνώσης της γλώσσας που πιστοποιεί ο τίτλος αυτός , και γνωμοδοτεί κατά περίπτωση, αφού εξετάσει τα προσκομισθέντα παραστατικά κάθε αιτούντα και συνεκτιμήσει όλα τα στοιχεία του φακέλου.

Την απάντηση αυτή έδωσε η υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου στη Βουλή απαντώντας σε αναφορά με αφορμή σχετική επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ξένων Γλωσσών (PALSO).

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ\

ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΑΝΑΦΟΡΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση