Archive for Νοέμβριος, 2011

Αυξήθηκαν οι επιθέσεις στο Ίντερνετ ελέω… οικονομικής κρίσης »

Ανησυχητική άνοδος του ποσοστού κακόβουλης αλληλογραφίας
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΔΡΙΤΣΟΠΟΥΛΟΣ – tanea.gr,

Ανησυχητική αύξηση παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα η κακόβουλη ανεπιθύμητη αλληλογραφία, με τους χρήστες του Διαδικτύου να πέφτουν όλο και πιο συχνά θύματα απάτης. Σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky, ένας από τους βασικούς λόγους των αυξανόμενων ηλεκτρονικών επιθέσεων είναι η… οικονομική κρίση.

Όπως καταδεικνύει έκθεση της εταιρείας λογισμικού ασφάλειας Kaspersky Lab, το ποσοστό των κακόβουλων spam email αυξήθηκε κατά 20 φορές το τρίτο τρίμηνο του 2011, σε σχέση με το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο.

Συγκεκριμένα, ενώ προηγουμένως τα κακόβουλα μηνύματα spam αντιστοιχούσαν στο 0,1% του συνολικού όγκου των spam, το αντίστοιχο ποσοστό έφτασε στο 2% την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 2011.

Οι τεχνικές

Οι επιτήδειοι αποδεικνύονται εξαιρετικά… εφευρετικοί, έχοντας αναπτύξει μια μεγάλη ποικιλία μεθόδων για να επιτίθενται στους χρήστες του Διαδικτύου.

Εκτός από τις γνωστές τεχνικές (μηνύματα με υποτιθέμενες προσφορές από online παιχνίδια ή ψεύτικες ειδοποιήσεις από μεγάλους οργανισμούς κ.λπ.), οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν το τελευταίο διάστημα πολλά καινούργια «κόλπα».

Πρόσφατα εντοπίστηκαν μηνύματα τα οποία καλούσαν τους παραλήπτες τους να συμμετάσχουν σε έρευνες για να κερδίσουν χρήματα. Ακολουθώντας το link, οι χρήστες έμπαιναν σε μια σελίδα που περιείχε ένα ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπλήρωναν.

Στη συνέχεια κατευθύνονταν σε μια άλλη φόρμα όπου καλούνταν να συμπληρώσουν τα στοιχεία της πιστωτικής τους κάρτας, ώστε να γίνει η πληρωμή που τους είχαν υποσχεθεί. Τις περισσότερες φορές, οι πληροφορίες αυτές χρησιμοποιήθηκαν για να αφαιρεθούν χρήματα από τους λογαριασμούς των χρηστών.

Μικρή άνοδο σημείωσε και ο αριθμός των phishing email. Πρόκειται για ηλεκτρονικά μηνύματα που αποσκοπούν στην υποκλοπή προσωπικών δεδομένων, τα οποία σήμερα αντιστοιχούν στο 0,03% του συνολικού όγκου των email.

Στόχος τα κοινωνικά δίκτυα

Ταυτόχρονα, τα κοινωνικά δίκτυα του Ίντερνετ, τα οποία σημειώνουν θεαματική διείσδυση στον online πληθυσμό, έχουν αρχίσει να γίνονται ολοένα και περισσότερο στόχοι των επιτήδειων.

Το ποσοστό των επιθέσεων στο facebook αυξήθηκε κατά 5%, καθιστώντας το δημοφιλές κοινωνικό δίκτυο τον τρίτο δημοφιλέστερο στόχο επιθέσεων phishing (ηλεκτρονικό «ψάρεμα» δεδομένων).

Το ευχάριστο είναι ότι οι κυβερνοεγκληματίες αρχίζουν να χάνουν το «ενδιαφέρον» τους για τις παραδοσιακές online τραπεζικές υπηρεσίες, καθώς μόλις δύο τράπεζες βρέθηκαν μεταξύ των δέκα δημοφιλέστερων στόχων.

Πενία… απάτας κατεργάζεται

Παράλληλα, η οικονομική κρίση φαίνεται να είναι μία από τις βασικές αιτίες στις οποίες οφείλεται η αύξηση των κακόβουλων μηνυμάτων.

«Ο όγκος των μηνυμάτων spam μπορεί να μειώθηκε, αλλά το περιεχόμενό τους έχει γίνει πιο επικίνδυνο. Ο μέσος όρος των μηνυμάτων spam με κακόβουλα συνημμένα αρχεία έφτασε για πρώτη φορά το ποσοστό-ρεκόρ του 5,03% στο τρίτο τρίμηνο του 2011», δήλωσε η Ντάρια Γκούντκοβα, διευθύντρια Έρευνας της Kaspersky Lab.

«Η άνοδος αυτή, σε συνδυασμό με την αύξηση του spam με ενήλικο περιεχόμενο, μπορεί να οφείλεται στην καλοκαιρινή περίοδο διακοπών και στο «δεύτερο κύμα» της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Με αφορμή το αβέβαιο οικονομικό κλίμα, οι spammers φάνηκαν να αναζητούν νέες ευκαιρίες για απάτες», συμπλήρωσε η κ. Γκούντκοβα.

Τα «κόλπα» των επιτήδειων

Οι κυβερνοεγκληματίες χρησιμοποιούν εξελιγμένες μεθόδους για να πείσουν τους χρήστες να ανοίξουν τα αρχεία που περιέχονται στα μηνύματά τους.

Συγκεκριμένα, στέλνουν email με ιδιαίτερα ανησυχητικούς τίτλους, τα οποία περιέχουν κρυπτογραφημένα μηνύματα κειμένου και κακόβουλα συνημμένα αρχεία.

Υπουργείο Παιδείας: Εγκύκλιος Μεταθέσεων Εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης »

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Εγκύκλιος Μεταθέσεων Εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης

Υπουργείο Παιδείας: Εγκύκλιος Μεταθέσεων Εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης Η εγκύκλιος για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 2011-12 »

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ

Υπουργείο Παιδείας: Εγκύκλιος Μεταθέσεων Εκπαιδευτικών Β/θμιας Εκπαίδευσης

Η εγκύκλιος για τις μεταθέσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 2011-12

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ: Εξαιρούνται τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ όχι όμως τα σχολεία-Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ »

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΚΕΝΩΝ ΘΕΣΕΩΝ: Εξαιρούνται τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ όχι όμως τα σχολεία-Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ εξαιρούνται από την κατάργηση των κενών οργανικών θέσεων , όχι όμως τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των ΙΕΚ, σύμφωνα με την εγκύκλιο που εξέδωσε το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης. ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

KΑΤΑΡΓΗΣΗ ΓΡΑΦΕΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Η εγκύκλιος »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Εγκύκλιο σχετικά με την εφαρμογή του νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή τη περασμένη εβδομάδα (ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΝΟΜΟ) σχετικά με την κατάργηση των Γραφείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εξέδωσε το υπ. Παιδείας, την οποία υπογράφει ο Γενικός Διευθυντής Προσωπικού Απόστολος Πασχαλίδης.ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

ΔΗΛΩΣΗ – ΚΡΑΥΓΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΚΡΙΑΡΑ: «Θα ήθελα να είχα πεθάνει… »

“Στην υπερεκατονταετή ζωή μου δεν θυμάμαι ποτέ αντίστοιχη περίοδο με ανάλογα πολιτικά και κυρίως οικονομικά αδιέξοδα. Θα ήθελα να είχα πεθάνει, να μην είμαι αναγκασμένος να βιώνω αυτές τις καταστάσεις στον τόπο μου”, σημειώνει ο Εμμανουήλ Κριαράς περιγράφοντας (στο Αθηναϊκό Πρακτορείο) την πικρή γεύση που του αφήνει η Ελλάδα. Η δήλωση του εξέχοντος ακαδημαϊκού συνεχίζει ως εξής:

….

Διαβάστε το άρθρο στη σελίδα της εφημερίδας “ΕΘΝΟΣ”…

Μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αφαιρέσουν από μαθητές τετράδια με προσωπικές σημειώσεις? »

Μπορούν οι εκπαιδευτικοί να αφαιρέσουν από μαθητές τετράδια με προσωπικές σημειώσεις?

Ρεπορτάζ:esos.gr

Την ώρα του μαθήματος των θρησκευτικών, η καθηγήτρια αφαίρεσε ένα τετράδιο από την μαθήτρια **, ηλικίας 14 ετών, παρά τη ρητή άρνηση της μαθήτριας και τη δήλωσή της πως αφορούσε προσωπικές
σημειώσεις της ίδιας και μιας συμμαθήτριάς της, άσχετες με το μάθημα. Οι γονείς της μαθήτριας, στους οποίους δόθηκε φωτοαντίγραφο του τετραδίου, ζήτησαν από το γυμνασιάρχη και από το σύλλογο καθηγητών, όπου τους παρέπεμψε ο τελευταίος, να τους επιστραφεί το εν λόγω τετράδιο, αλλά το αίτημά τους απορρίφθηκε με απόφαση του συλλόγου να παραμείνει το τετράδιο στο αρχείο του σχολείου μέχρι το τέλος της σχολικού έτους ώστε να συνεκτιμηθεί ως προς τη διαγωγή των εν λόγω μαθητριών.

Το περιεχόμενο του τετραδίου έγινε γνωστό στην καθηγήτρια όσο και στο γυμνασιάρχη καθώς και στον προιστάμενο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης **, όπου κατέφυγαν οι γονείς της μαθήτριας, και πιθανώς στο σύλλογο των καθηγητών και σε αόριστο αριθμό μαθητών.

Οι γονείς της μαθήτριας προσφεύγουν στην Αρχή Προσωπικών Δεδομένων και καταγγέλλουν παραβίαση προσωπικών δεδομένων που αφορούν την κόρη τους, **.

Η Αρχή διέταξε να επιστραφεί το εν λόγω τετράδιο στη μαθήτρια στην οποία ανήκει και να καταστραφούν τυχόν φωτοαντίγραφα που τηρούνται στο αρχείο του σχολείου.

Το σκεπτικό της απόφασης της Αρχής , έχει ως εξής:

Σύμφωνα με το άρθρο 2 του ν.2472/97, η κατοχή, καταχώριση σε αρχείο προσωπικών δεδομένων (σημειώσεων) καθώς και η διάδοση αυτών εμπίπτουν στην έννοια της επεξεργασίας του ν.2472/97. Εξάλλου, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ.1α , τα δεδομένα πρέπει να συλλέγονται κατά τρόπο θεμιτό και νόμιμο για καθορισμένους, σαφείς και νόμιμους σκοπούς και να υφίστανται θεμιτή και νόμιμη επεξεργασία εν όψει των σκοπών αυτών.

Η συγκεκριμένη συμπεριφορά των μαθητριών, της ανταλλαγής δηλ. κατά την ώρα της διδασκαλίας πρόχειρου τετραδίου στο οποίο αναγράφονταν, επίσης κατά την ώρα του μαθήματος, διάφορες απόψεις τους, προδήλως είναι δυνατόν να θεωρηθεί επιλήψιμη και να επισύρει πειθαρχικές κυρώσεις.

Η βίαιη όμως και χωρίς τη θέληση της μαθήτριας αφαίρεση του τετραδίου, η παράδοσή του στο σύλλογο των καθηγητών και πολύ περισσότερο η ανάγνωση του περιεχομένου του αποτελούν πράξεις που εξέρχονται του καλώς εννοούμενου δικαιώματος του καθηγητή για επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων εις βάρος του μαθητή και επομένως η επεξεργασία και καταχώρισή του τετραδίου σε αρχείο είναι παράνομη. Η προσβολή της προσωπικότητας του μαθητή στην κρίσιμη ηλικία της εφηβείας είναι ασυγκρίτως βαρύτερη και του οφέλους που θα επιφέρει σε αυτόν η πειθαρχική ποινή που τυχόν θα επιβληθεί, αλλά και του γενικού οφέλους που θα επιφέρει στη μαθητική κοινότητα η τιμωρία αυτή.

ΟΛΜΕ: Προστατεύονται από το νόμο οι καθηγητές που αρνούνται να δουλέψουν τα Σάββατα »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Oσοι Σύλλογοι ∆ιδασκόντων, καθώς και µεµονωµένοι καθηγητές αρνούνται να απασχοληθούν τα Σάββατα για τη διαδικασία αναπλήρωσης της ύλης, προστατεύονται από την υφιστάµενη σχετική νοµοθεσία ανακοίνωσε η ΟΛΜΕ, σχετικά με την ανανπλήρωση των χαμένων διδακτικών ωρών λόγω των μαθητικών καταλήψεων, κατά τα Σάββατα.Ειδικότερα η ανακοίνωσε τα εξής :
Το Υπουργείο Παιδείας με την εγκύκλιό του, 112162/Γ2/29/09/2011, επιμένει να αντιμετωπίζει λογιστικά την αναπλήρωση διδακτικών ωρών, προσθέτοντας δηλαδή, απλώς, ώρες και ημέρες στο σχολικό πρόγραμμα.Δεν λαμβάνει υπόψη την παιδαγωγική και εκπαιδευτική διάσταση του θέματος, ούτε φυσικά κάνει την αυτοκριτική του για τις δικές του ευθύνες, καθώς εκατοντάδες χιλιάδες διδακτικών ωρών χάνονται, ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες της σχολικής χρονιάς, λόγω σοβαρών ελλείψεων εκπαιδευτικών από τις σχολικές μονάδες και του απαράδεκτου γεγονότος της έλλειψης διδακτικών βιβλίων για τους μαθητές και τις μαθήτριες τη φετινή χρονιά!

Θεωρούμε υποκριτικό το ενδιαφέρον του Υπουργείου Παιδείας για την απώλεια διδακτικών ωρών και από το γεγονός της ξαφνικής περσινής απόφασής του με την οποία έληξαν τα μαθήματα στα σχολεία το Μάϊο, κατά μία εβδομάδα νωρίτερα.

Γι αυτό το λόγο, είμαστε υποχρεωμένοι να επαναλάβουμε τα παρακάτω:

1. Η αναπλήρωση της ύλης πρέπει να γίνεται με ρυθμούς που να επιτρέπουν την αφομοίωσή της από τους μαθητές. Το πρόβλημα δεν είναι ποσοτικό. Είναι κυρίως ποιοτικό.

2. Η εντατικοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και μάλιστα υπό το άγχος μιας κραυγαλέας επίφασης ενδιαφέροντος για τους μαθητές και τις μαθήτριες, είναι απόρροια αντιπαιδαγωγικής αντίληψης που, τελικώς, αποβαίνει σε βάρος τους.

3. Η απλουστευτική και μηχανιστική διαχείριση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ενός σοβαρού και σύνθετου προβλήματος, όπως το υπόψη ζήτημα, εξ αντικειμένου τουλάχιστον, λειτουργεί τιμωρητικά σε σχέση με τις μαθητικές κινητοποιήσεις, γεγονός που αντίκειται στη δημοκρατική ταυτότητα και λειτουργία του σχολείου.

4. Η όποια εισήγηση για αναπλήρωση διδακτικών ωρών πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να είναι προϊόν συλλογικής βούλησης, του Συλλόγου των Διδασκόντων, των γονέων και των μαθητών και ο σχετικός προγραμματισμός να γίνεται, αποκλειστικά, με παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά κριτήρια.

5. Αν, προς τη λήξη του διδακτικού έτους, διαπιστωθεί, πως εξακολουθεί να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα μη κάλυψης της διδακτέας ύλης σε αρκετές σχολικές μονάδες και για συγκεκριμένα μαθήματα, θεωρούμε ότι είναι προτιμότερο να ζητηθεί από τον υπεύθυνο οργανισμό η κατ’ επιλογή περικοπή ενός τμήματός της, ώστε να αποφευχθεί η μεγαλύτερη και αλυσιτελής επιβάρυνση των μαθητών.

6. Όσον αφορά, τέλος, σε πιέσεις που ασκούνται από ορισμένα στελέχη της Διοίκησης προς συναδέλφους, με αφορμή την παραπάνω εγκύκλιο, ώστε αυτοί να εργαστούν τα Σάββατα για την αναπλήρωση της ύλης, που δεν διδάχθηκε λόγω των µαθητικών κινητοποιήσεων, επισημαίνουμε ότι οι πιέσεις αυτές ελέγχονται ως µη σύννοµες, επειδή το Σάββατο και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν συµβατική υποχρέωση να εργάζονται ( καθιέρωση πενθήμερης εβδομάδας εργασίας με την Π.Ν.Π. από 29.12.1980, που κυρώθηκε με το ν. 1157/81 και ν. 1566/85, άρθρ. 13,παρ.8 κ.α).

Κατά συνέπεια, όσοι Σύλλογοι ∆ιδασκόντων, καθώς και µεµονωµένοι συνάδελφοι αρνούνται να απασχοληθούν τα Σάββατα για τη διαδικασία αναπλήρωσης της ύλης, προστατεύονται από την υφιστάµενη σχετική νοµοθεσία. Τονίζουμε, επίσης, ότι ως συνδικάτο και ως εργαζόµενοι στο σύνολό µας δεν πρόκειται να αποδεχτούµε οποιασδήποτε µορφής αµφισβήτηση του κεκτηµένου του πενθήµερου.

7. Να μην τελειώσει πρόωρα, όπως την περσινή χρονιά, το διδακτικό έργο στα σχολεία.

Το νέο σύστημα μισθολογικής εξέλιξης Ο βασικός μισθός, τα Κλιμάκια και πώς διαμορφώνονται οι τελικές αποδοχές με τα επιδόματα »

Οι ειδικοί συμβουλεύουν
Το νέο σύστημα μισθολογικής εξέλιξης
Ο βασικός μισθός, τα Κλιμάκια και πώς διαμορφώνονται οι τελικές αποδοχές με τα επιδόματα
ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΤΣΙΚΑ – xkatsikas@xkatsikas.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Τρίτη 08 Νοεμβρίου 2011
[Εκτύπωση] [Αποστολή με Email] [Μικρότερη Γραμματοσειρά] [Μεγαλύτερη Γραμματοσειρά]
Οι δημόσιοι υπάλληλοι λαμβάνουν τον βασικό μισθό που αντιστοιχεί στον βαθμό τους. Περαιτέρω, σε κάθε βαθμό θεσπίζονται Μισθολογικά Κλιμάκια (ΜΚ) στα οποία ο υπάλληλος εξελίσσεται σύμφωνα με τα παρακάτω:
Τα ΜΚ χορηγούνται ανά διετία, με εξαίρεση τα ΜΚ των βαθμών Β’ και Α’, τα οποία χορηγούνται ανά τριετία. Η εξέλιξη των υπαλλήλων στα ΜΚ γίνεται αυτοδίκαια με την παρέλευση του ανωτέρω οριζόμενου χρόνου. Κατ’ εξαίρεση, σε περίπτωση που, από τις εκθέσεις αξιολόγησής του, προκύπτει ότι ο υπάλληλος δεν έχει επιτύχει την υλοποίηση της προβλεπόμενης στοχοθεσίας σε ποσοστό τουλάχιστον πενήντα τοις εκατό, για δύο συνεχή χρόνια, δεν εξελίσσεται μισθολογικά μέχρις ότου επιτύχει το ως άνω ελάχιστο ποσοστό.

Το πλήρες κείμενο είναι διαθέσιμο μόνο για τους συνδρομητές της ψηφιακής έκδοσης της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» στη διεύθυνση http: / / digital.tanea.gr.

Νέο βαθμολόγιο – μισθολόγιο. Οδηγίες για την κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων στους βαθμούς βάσει των μετ/κών δια/ξεων (άρ.28) του ν. 4024/11 »

Νέο βαθμολόγιο – μισθολόγιο. Οδηγίες για την κατάταξη των υπηρετούντων υπαλλήλων στους βαθμούς βάσει των μετ/κών δια/ξεων (άρ.28) του ν. 4024/11

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση