Archive for Σεπτέμβριος, 2011

ΑΠΟ …ΤΟΝ ΑΝΝΑ ΣΤΟΝ ΚΑΪΦΑ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ »

Ανοίγει οδός απολύσεων στο Δημόσιο »

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΑΠΟΔΕΧΤΗΚΕ ΤΗ ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΗΣ ΕΦΕΔΡΕΙΑΣ • 60% ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΥ ΓΙΑ 12 ΜΗΝΕΣ
Της ΕΛΕΝΗΣ ΚΩΣΤΑΡΕΛΟΥ – ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Τη δεξαμενή των ανέργων ανοίγει η κυβέρνηση φτάνοντας την εργασιακή εφεδρεία μέχρι και στις παρυφές του στενού δημόσιου τομέα.
Ο πρώτος κύκλος των διαπραγματεύσεων με την τρόικα έκλεισε με την κυβέρνηση να αποδέχεται τη διεύρυνση της εργασιακής εφεδρείας ακόμα και για φορείς γενικής κυβέρνησης, όπως ΝΠΙΔ, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ, Νοσοκομεία, Ασφαλιστικά Ταμεία, ενώ θέτει τις βάσεις και για την επέκτασή της στον στενό δημόσιο τομέα, όταν ξεπεραστούν τα νομικά κωλύματα.

Ο θεσμός της εργασιακής εφεδρείας, που ψηφίστηκε με τον εφαρμοστικό νόμο του Μεσοπρόθεσμου, εκτός από τους αναδιαρθρωμένους φορείς θα συμπεριλάβει και γενικότερα «τη γενική κυβέρνηση, στις παρυφές του στενού δημόσιου τομέα» δήλωσε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Ευάγγελος Βενιζέλος, για να αφήσει αμέσως ανοιχτό το ενδεχόμενο επέκτασης και στον στενό δημόσιο λέγοντας: «Θέλουμε πιο πολύπλοκα νομικά εργαλεία για να προχωρήσουμε στο εσωτερικό του στενού δημόσιου τομέα».

Ο υπουργός Οικονομικών μίλησε για τη δημιουργία μιας «δεξαμενής εργασιακής εφεδρείας», όπου οι δημόσιοι υπάλληλοι του ευρύτερου και σχεδόν του στενού δημόσιου τομέα θα περάσουν σε εργασιακή αργία. Οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι θα συνεχίζουν να αμείβονται μόνο για 12 μήνες με το 60% του βασικού μισθού τους και θα μπουν σε πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ για την πρόσληψή τους. Στη διάρκεια του έτους, αν κάποιος συνάψει οποιασδήποτε μορφής εργασιακή σχέση (αορίστου ή ορισμένου χρόνου), διακόπτεται η καταβολή των αποδοχών του. Αν δεν καταφέρουν να προσληφθούν μέσα στο χρόνο αυτό, ουσιαστικά τους ανοίγουν το δρόμο της ανεργίας.

Παράλληλα προχωράει με ταχείς ρυθμούς και το ενιαίο μισθολόγιο, που θα εφαρμοστεί τόσο στο στενό Δημόσιο όσο και στους φορείς της κυβέρνησης και τις ΔΕΚΟ φέρνοντας νέα μείωση αποδοχών.

Ως προς την εργασιακή εφεδρεία ο υπουργός Οικονομικών έχει ήδη αποστείλει εγκύκλιο σε όλα τα υπουργεία, ώστε να ολοκληρωθεί, το συντομότερο δυνατόν, η λίστα με το πλεονάζον προσωπικό. «Δεν είναι δυνατόν να ανέχεται κάποιος να υπάρχουν εργαζόμενοι χωρίς αντικείμενο σε φορείς που δεν καταργούνται» είχε χαρακτηριστικά ο κ. Βενιζέλος, ξεκαθαρίζοντας ότι εξαιρείται η κεντρική διοίκηση.

Για τη διεύρυνση της εργασιακής εφεδρείας σε επιπλέον φορείς πέραν αυτών που προβλέπει το πολυνομοσχέδιο, όπως είχε πει ο υπουργός, αρκεί μια Κοινή Υπουργική Απόφαση.

Σύμφωνα με τον εφαρμοστικό νόμο, το πλεονάζον προσωπικό εντάσσεται σε πίνακες κατάταξης που καταρτίζονται χωριστά για κάθε νομικό πρόσωπο από το ΑΣΕΠ. Για την ένταξή τους στους πίνακες αυτούς ισχύουν κριτήρια, όπως τυπικά προσόντα, εμπειρία, οικογενειακή κατάσταση, ηλικία, προϋπηρεσία, ειδικές γνώσεις κ.λπ. Από τους πίνακες κατάταξης το προσωπικό μπορεί να:

1 Μεταφέρεται ύστερα από αίτησή του με την ίδια σχέση εργασίας σε φορείς του Δημοσίου, εφόσον υπάρχουν αιτήματα των φορέων αυτών για πλήρωση θέσεων τακτικού προσωπικού σε ποσοστό 10% των ετήσιων προσλήψεων.

2 Επιλέγεται ύστερα από αίτησή του κατά προτεραιότητα σε ποσοστό 30% επί του συνόλου των θέσεων που προκηρύσσονται για απασχόληση προσωπικού ορισμένου χρόνου σε υπηρεσίες και φορείς του Δημοσίου.

3 Προηγείται έναντι όλων των υπόλοιπων κατηγοριών για την επιλογή υποψηφίων για μερική απασχόληση.

4 Αποχωρήσει κατ’ εξαίρεση με εθελουσία έξοδο βάσει ειδικού προγράμματος.

Εντονες ήταν οι αντιδράσεις από την ΑΔΕΔΥ, η οποία με ανακοίνωσή της τονίζει ότι οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την ένταξη στο καθεστώς της εργασιακής εφεδρείας του προσωπικού που υπηρετεί σε διάφορους Οργανισμούς -ακόμη και ΝΠΔΔ- σε συνδυασμό και με τις δηλώσεις του υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης περί πλεονάζοντος προσωπικού «ανοίγει το δρόμο» για μαζικές απολύσεις στο Δημόσιο. *

alfavita.gr

Εμβόλιο κατά της φαλάκρας με τη χρήση λιπωδών κυττάρων »

Με τη χρήση λιπωδών κυττάρων από την κοιλιά οι επιστήμονες κατάφεραν να αναζωογονήσουν τους μηχανισμούς ανάπτυξης τριχών στο κεφάλι

Εμβόλιο και άλλα σκευάσματα κατά της φαλάκρας θα είναι έτοιμα στα επόμενα 5 χρόνια, σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Γέιλ

Εμβόλιο και άλλα σκευάσματα κατά της φαλάκρας τα οποία χρησιμοποιούν λιπώδη κύτταρα από την κοιλιά για να αναζωογονήσουν τους μηχανισμούς ανάπτυξης τριχών στο κεφάλι θα είναι έτοιμα σε περίπου 5 χρόνια, αναφέρει έρευνα του Πανεπιστημίου του Γέιλ!

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιθεώρηση Cell, πειράματα σε ποντίκια έδειξαν ότι τα βλαστικά κύτταρα των τριχών ελέγχονται από τους λιπώδεις ιστούς της περιοχής και έτσι με μια απλή προσθήκη ενός συγκεκριμένου τύπου λιπωδών κυττάρων στο δέρμα του κρανίου τα βλαστικά αυτά κύτταρα ξεκινούν να αναπτύσσονται και πάλι επαναφέροντας τη χαμένη τριχοφυΐα.

Πιο συγκεκριμένα, η ομάδα από το Γέιλ παρατήρησε ότι μετά την προσθήκη των λιπωδών κυττάρων από την κοιλιά των ποντικών στην περιοχή του κεφαλιού, ο αριθμός των λιπωδών κυττάρων γύρω από τους θύλακες των τριχών τετραπλασιάστηκε, ενώ άρχισαν να εκφύονται τρίχες.

Οι επιστήμονες μάλιστα προχώρησαν και ένα βήμα παραπέρα, καθώς εξέτασαν την αντίδραση στην προσθήκη λιπωδών κυττάρων του οργανισμού διαφόρων ποντικιών που είχαν εξ αρχής πρόβλημα με την ανάπτυξη τριχών, αφού οι θύλακες των τριχών τους είχαν παγιδευτεί σε μια κατάσταση “ύπνωσης”.

Με την προσθήκη λιποκυττάρων από υγιή ποντίκια σε ποντίκια που αντιμετώπιζαν πρόβλημα με την τριχοφυΐα τους, τα τελευταία απέκτησαν κανονική ανάπτυξη των θυλάκων των τριχών τους σε περίπου 2 εβδομάδες.

Λιποκύτταρα
Με αυτό τον τρόπο οι επιστήμονες κατέδειξαν ότι ο συγκεκριμένος τύπος λιποκυττάρων που χρησιμοποιείται παράγει 100 φορές περισσότερη ποσότητα μιας χημικής ουσίας (αυξητικού παράγοντα) απ’ ό,τι τα γειτονικά κύτταρα και ότι η έγχυση του εν λόγω αυξητικού παράγοντα στο δέρμα ποντικιών με προβληματική ή καθόλου τριχοφυΐα δίνει το έναυσμα για ανάπτυξη τριχών περίπου στο 86% των θυλάκων των τριχών της περιοχής.

Παρότι τα πειράματα πραγματοποιήθηκαν σε ποντίκια, οι ερευνητές θεωρούν ότι κι ο ανθρώπινος οργανισμός θα αντιδράσει με παρόμοιο τρόπο. Ετσι, σύμφωνα με τη Βάλερι Χόρσλι του Πανεπιστημίου του Γέιλ: “Εάν καταφέρουμε τα λιποκύτταρα που προστίθενται στο δέρμα να ενεργοποιήσουν τα εν υπνώσει βλαστικά κύτταρα στη βάση των θυλάκων των τριχών, τότε ίσως δούμε και πάλι τρίχες να εκφύονται στην περιοχή”.

Αξίζει εδώ να σημειωθεί ότι οι ερευνητές αναφέρουν στη δημοσίευσή τους πως τα λιπώδη κύτταρα ίσως μπορούν να προσφέρουν στην αντιμετώπιση του σχηματισμού όγκων και στη θεραπεία πληγών.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

ο τέλος των προνομίων »

Tου Aποστολου Λακασα

Είναι αλήθεια ότι δεν ξενίζουν οι αντιδράσεις των εκπροσώπων των φοιτητικών παρατάξεων στον νέο νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο οποίος ψηφίσθηκε την περασμένη εβδομάδα.

Ολοι τις περίμεναν, από τη στιγμή που με τον νόμο κόβεται η εκπροσώπηση των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των ιδρυμάτων και οι «φοιτητοπατέρες» χάνουν προνόμια.

Διαβάστε το άρθρο στη σελίδα της εφημερίδας “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”…

Διευκρινίσεις σχετικά με τις αποσπάσεις Εκπαιδευτικών »

Ανακοίνωση Τύπου
Οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες κατά το σχολικό έτος 2011-2012, πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά με διαδικασίες που εγγυώνται όρους αντικειμενικότητας και διαφάνειας. Αντικειμενικότητα απέναντι στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, όπως αποτυπώνονται στα λειτουργικά κενά, στις κοινωνικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, και στην προσμέτρηση σαφών και έγκυρων κριτηρίων και διαφάνεια στον τρόπο επεξεργασίας των δεδομένων.

Η επιλογή αυτή έγινε αφενός μεν για να υπάρξει εξορθολογισμός της κατανομής του εκπαιδευτικού δυναμικού σύμφωνα με τα κενά των σχολείων και αφετέρου προκειμένου να εξασφαλιστεί η αντικειμενικότητα και η διαφάνεια και να δοθεί τέλος σε πρακτικές που βασίζονταν σε πελατειακές σχέσεις και οδηγούσαν σε ανορθολογισμό.

Τα Κεντρικά Υπηρεσιακά Συμβούλια (ΚΥΣΠΕ/ΚΥΣΔΕ) πραγματοποίησαν τις αποσπάσεις, ακολουθώντας τις προβλέψεις της σχετικής εγκυκλίου, και σύμφωνα με την παρακάτω διαδικασία:

Βήμα 1ο: Κατά προτεραιότητα αποσπάστηκαν σε περιοχές που είχαν κενά οι εκπαιδευτικοί που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες (πολύτεκνοι, σύζυγοι στρατιωτικών κλπ., μέλη Ο.Τ.Α. ή σύζυγοι δικαστικών).

Βήμα 2ο: Στη συνέχεια αποσπάστηκαν σε περιοχές με κενά οι εκπαιδευτικοί που έχουν οργανική θέση σε περιοχές στις οποίες υπήρχαν πλεονάσματα.

Βήμα 3ο: Τέλος αποσπάστηκαν σε περιοχές με κενά οι λοιποί εκπαιδευτικοί που δεν αποσπάστηκαν σύμφωνα με τις διαδικασίες των προηγούμενων περιπτώσεων βάσει της μοριοδότησής τους συγκρινόμενοι μεταξύ τους. Και σε αυτή τη φάση προτάχθηκαν εκ νέου αποσπάσεις εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ειδικές κατηγορίες σε κενά που διαμορφώθηκαν μετά τα δύο πρώτα βήματα.

Οι αιτήσεις εκπαιδευτικών που είναι υπεράριθμοι στην περιοχή της οργανικής τους θέσης και ζητούσαν απόσπαση σε περιοχή (ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ) που έχει πλεονάσματα στην ειδικότητά τους δεν έχουν ικανοποιηθεί, επειδή αφενός δεν εξυπηρετούνται οι ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος και αφετέρου η ικανοποίησή τους θα επέτεινε τον ανορθολογισμό στην κατανομή του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Στατιστικά η εικόνα των αποσπάσεων που έγιναν στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτυπώνεται στον πίνακα που ακολουθεί:
Σύνολο Αιτήσεων Σύνολο Αποσπάσεων Ποσοστό
Πρωτοβάθμια 6648 4182 62,91%
Δευτεροβάθμια 7122 2928 41,11%

Δείτε την σχετική εγκύκλιο

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση