Archive for Μάιος, 2011
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ και τις προτεινόμενες ΛΥΣΕΙΣ σε Ιστορία ΘΚ, Βιολογία ΘΚ, Χημεία – Βιοχημεία ΤΚ και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΚ »
by ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΛΙΒΑΡΑΚΗΣ on Μάι 18, 2011 in Ειδήσεις-Νέα, Εκπαίδευση, Παιδεία, Πανελλαδικές εξετάσεις | 0 Comments
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ και τις προτεινόμενες ΛΥΣΕΙΣ σε Ιστορία ΘΚ, Βιολογία ΘΚ, Χημεία – Βιοχημεία ΤΚ και Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΚ »
by ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΛΙΒΑΡΑΚΗΣ on Μάι 18, 2011 in Ειδήσεις-Νέα, Εκπαίδευση, Παιδεία, Πανελλαδικές εξετάσεις | 0 Comments
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΜΑΪΟΣ 2011
ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΛΥΣΕΙΣ
18 Μαϊου 2011 – ΒΙΟΛΟΓΙΑ Θετικής Κατεύθυνσης Ημερήσιων Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β) – Δείτε τα θέματα και τις προτεινόμενες λύσεις
18 Μαϊου 2011 – ΙΣΤΟΡΙΑ Θεωρητικής Κατεύθυνσης Ημερήσιων Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β) – Δείτε τα θέματα και τις προτεινόμενες λύσεις
18 Μαϊου 2011 – ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος πληροφορικής και υπηρεσιών) Ημερήσιων Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β) – Δείτε τα θέματα και τις προτεινόμενες λύσεις
18 Μαϊου 2011 – ΧΗΜΕΙΑ – ΒΙΟΧΗΜΕΙΑ Τεχνολογικής Κατεύθυνσης (Κύκλος Τεχν/γίας και Παραγωγής) Ημερήσιων Γενικών Λυκείων και ΕΠΑΛ (Ομάδα Β) – Δείτε τα θέματα και τις προτεινόμενες λύσεις
Μαθηματικά για καλά διαβασμένους »
by ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΛΙΒΑΡΑΚΗΣ on Μάι 17, 2011 in Ειδήσεις-Νέα, Εκπαίδευση, Παιδεία, Πανελλαδικές εξετάσεις | 0 Comments
Η ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΣ ΚΑΙ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΧΡΟΝΟΥ ΔΥΣΚΟΛΕΨΑΝ ΤΟΥΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΟΥΣ
Της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΛΙΑΤΣΟΥ
Σε «μοιραίο» μάθημα αναδείχτηκαν φέτος τα Μαθηματικά για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων. Τόσο τα Μαθηματικά Κατεύθυνσης στα οποία διαγωνίστηκαν χθες όσο και τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας στα οποία διαγωνίστηκαν το Σάββατο είχαν υψηλότατο βαθμό δυσκολίας, με συνέπεια να εκτιμάται ότι η υψηλή βαθμολογική κλίμακα του 18-20 θα είναι είδος υπό εξαφάνιση στα φετινά αποτελέσματα.
Μετά το «φάουλ» της Κεντρικής Επιτροπής το περασμένο Σάββατο που ανακάλεσε τα θέματα των Μαθηματικών και έδωσε έπειτα από μία ώρα νέα θέματα, στα οποία απλώς υπήρχε η προσθήκη μιας παρένθεσης, οι υποψήφιοι πέρασαν χθες δεύτερη «λαχτάρα». Ξεκινώντας τις απαντήσεις των θεμάτων, διαπίστωναν ότι ο χρόνος δεν τους έφτανε για να απαντήσουν πλήρως σε όλα τα ζητούμενα. Το θέμα της έλλειψης χρόνου ήταν αυτό που έθιγαν οι περισσότεροι υποψήφιοι βγαίνοντας χθες από τα εξεταστικά κέντρα.
Σε ό,τι αφορά τώρα την εμπλοκή που ανέκυψε με το τέταρτο θέμα των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας, δεν υπήρξε συνέχεια. Το συγκεκριμένο θέμα των εξετάσεων υπάρχει αυτούσιο σε φυλλάδιο που εξέδωσαν δύο μαθηματικοί, ο ένας διδάσκει στην Ευαγγελική Σχολή και ο άλλος σε Δημόσιο Λύκειο της Καλλιθέας, προκειμένου να βοηθήσουν τους μαθητές τους στην προετοιμασία των Μαθηματικών. Αναρτήθηκε μάλιστα στην ιστοσελίδα του ενός σχολείου και διακινήθηκε σε μεγαλύτερο κύκλο υποψηφίων καθώς θεωρήθηκε ιδιαιτέρως επιτυχημένο.
«Πολύ δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά ήταν τα θέματα των Μαθηματικών και ο παρεχόμενος χρόνος δεν ήταν επαρκής για την επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων από την πλειονότητα των υποψηφίων» αναφέρει η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία στην ανακοίνωσή της. «Καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης, χωρίς να υπάρχουν ασάφειες», «υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία των θεμάτων» είναι τα γενικά σχόλια της ΕΜΕ.
Τα θέματα Γ και Δ είναι αυτά που δημιούργησαν εμπλοκή στους υποψηφίους της Θετικής και της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης αφού απαιτούσαν ιδιαίτερη εξάσκηση και πολύ χρόνο. «Το θέμα Γ καλύπτει μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού Λογισμού. Το ερώτημα Γ1 είναι αυξημένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής. Η σωστή επεξεργασία του προϋποθέτει ιδιαίτερη εξάσκηση σε θέματα αυτής της μορφής από τους υποψηφίους. Δίνεται όμως η απάντηση του ερωτήματος με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η λύση των επόμενων ερωτημάτων Γ2, Γ3, Γ4. Το θέμα Δ αναφέρεται σε μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Τα ερωτήματα Δ1, Δ4 είναι επίσης αυξημένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής και απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους».
Ιδιαίτερων απαιτήσεων
Αλλά και για τους υποψηφίους της Θεωρητικής Κατεύθυνσης, η χθεσινή μέρα ήταν δύσκολη. Η επιλογή του έργου «Κρητικός» του Διονυσίου Σολωμού θεωρείται εύστοχη καθώς πρόκειται για εξαιρετικό κείμενο αλλά ιδιαίτερων απαιτήσεων που απευθύνεται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.
Σύμφωνα με την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων, στην ερώτηση Α1 οι υποψήφιοι μπορούσαν άνετα να εντοπίσουν τρία από τα κύρια θέματα της Επτανησιακής Σχολής στο απόσπασμα που τους δόθηκε. Αλλωστε, η απάντηση εμπεριέχεται στη γενική ερώτηση 7 του σχολικού βιβλίου.
Η ερώτηση Β1 αναφέρεται στη σύνθεση της φυσικής και μεταφυσικής πραγματικότητας και οι υποψήφιοι κλήθηκαν να εντοπίσουν και να σχολιάσουν δύο σχετικές εικόνες του κειμένου. Η ερώτηση ανταποκρίνεται στις δυνατότητές τους και οι υποσελίδιες σημειώσεις του σχολικού βιβλίου είναι βοηθητικές.
Η ερώτηση Β1.β ζητούσε να αιτιολογήσουν οι υποψήφιοι με βάση το απόσπασμα 2 την αναγωγή της λυρικής αφήγησης σε μεταφυσικό επίπεδο. Η απάντηση είναι απαιτητική καθώς πρέπει να γίνει αναφορά στο υψηλό ύφος που επιδιώκει ο Σολωμός και στο ρομαντικό κλίμα της ποίησής του.
Η ερώτηση Β2 δεν παρουσιάζει ιδιαίτερο βαθμό δυσκολίας. Στην ερώτηση Γ1 δεν διευκρινίζεται αν ζητείται ο σχολιασμός μορφής ή και περιεχομένου, οπότε και οι δύο ερμηνευτικές προσεγγίσεις είναι αποδεκτές. Η ερώτηση Δ1 ζητεί τη σύγκριση ανάμεσα στον «Κρητικό» του Σολωμού και τον «Ορκο» του Μαρκορά. Εστιάζει στο περιεχόμενο, όπου ζητείται να αναδειχθούν ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα δύο κείμενα. Η επιλογή του παράλληλου κειμένου είναι επιτυχής. *
enet.gr
ΨΗΦΙΣΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΦΕΤΙΝΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ »
by ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΛΙΒΑΡΑΚΗΣ on Μάι 17, 2011 in Ειδήσεις-Νέα, Εκπαίδευση, Παιδεία | 0 Comments
ΨΗΦΙΣΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΤΗΣ ΛΕΡΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΩΝ ΦΕΤΙΝΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΕΩΝ
Μετά την ανακοίνωση των μεταθέσεων των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας διαπιστώνουμε ότι από τις 15.799 αιτήσεις μετάθεσης ικανοποιήθηκαν μόλις 1.329, δηλαδή ποσοστό 8,41%. Αυτό παρά τις 7.536 συνταξιοδοτήσεις του προηγούμενου έτους και χωρίς να ληφθούν υπόψη – ή έστω να ανακοινωθούν – οι εκτιμήσεις των ΠΥΣΔΕ για τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Η κίνηση αυτή εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια του ΥΠΔΒΜΘ να μειώσει όπως – όπως το λειτουργικό κόστος της εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής έχουμε ήδη δει μείωση διορισμών, συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολικών μονάδων, μείωση στη χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, κατάργηση του ΟΕΔΒ και των ΓΡΑΣΕΠ κλπ.
Στην προκειμένη περίπτωση η τακτική που ακολουθήθηκε στο θέμα των μεταθέσεων εγκλωβίζει χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε παραμεθόριες περιοχές, μακριά από τις οικογένειές τους, και μάλιστα χωρίς να διαφαίνεται καμιά προοπτική απεγκλωβισμού τους στο άμεσο μέλλον. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν με συνέπεια – συχνά για πολλά χρόνια – τα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας αισθάνονται τελικά ότι το Υπουργείο τους κορόιδεψε και τους παγίδευσε.
Εκτός, όμως, από τους εκπαιδευτικούς αυτήν την πολιτική θα την πληρώσουν τελικά οι ίδιοι οι μαθητές. Τον ερχόμενο Σεπτέμβρη (και όπως φαίνεται κάθε Σεπτέμβρη από δω και στο εξής) τα σχολεία θα κληθούν να λειτουργήσουν με σοβαρές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, τις οποίες το Υπουργείο προφανώς σκοπεύει να καλύψει με αναπληρωτές κανονικού ή μειωμένου ωραρίου. Αν λάβουμε υπόψη μας τι γινόταν τις προηγούμενες χρονιές, αυτή η διαδικασία ενδέχεται να μην έχει ολοκληρωθεί ούτε μέχρι τα τέλη του Νοέμβρη. Είναι εύλογο ότι μια τέτοια εξέλιξη θα έχει σοβαρό αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και άρα στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε μια περίοδο που η τελευταία ούτως ή άλλως επιβαρύνεται από τις συγχωνεύσεις και την επικείμενη αναμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος. Το «Νέο Σχολείο» που ευαγγελίζεται το Υπουργείο προϋποθέτει οργάνωση και προγραμματισμό που προφανώς δε μπορεί να γίνει αν οι εκπαιδευτικοί δε βρίσκονται στις θέσεις τους με την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
Ο στόχος του Υπουργείου είναι προφανής. Θέλει ένα σχολείο με εκπαιδευτικούς μειωμένης και προσωρινής απασχόλησης, με ελαστικές σχέσεις εργασίας. Εμείς δε ζητάμε να δημιουργηθούν οργανικές θέσεις εκεί που δεν υπάρχουν, ούτε να μετατεθούμε στα αστικά κέντρα για να βρεθούμε υπεράριθμοι. Είναι όμως απαράδεκτο να υπάρχουν πάγιες και μόνιμες ανάγκες και να καλύπτονται κάθε χρόνο με αναπληρωτές ή να μη δηλώνονται οργανικά κενά που προκύπτουν από συνταξιοδοτήσεις!
ΖΗΤΑΜΕ
· Κατάρτιση και δημοσίευση πινάκων με τα πραγματικά κενά και πλεονάσματα σε κάθε ΠΥΣΔΕ και επανεξέταση των μεταθέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
· Από εδώ και στο εξής σαφή και ενιαίο για όλα τα ΠΥΣΔΕ τρόπο υπολογισμού των οργανικών και των λειτουργικών κενών.
· Έγκαιρη δημοσίευση όλων των πραγματικών κενών πριν από την κατάθεση των αιτήσεων μετάθεσης.
· Αποσπάσεις με βάση τα μόρια και αντικειμενικά κοινωνικά κριτήρια.
· Κάλυψη των πάγιων και μόνιμων αναγκών με μεταθέσεις και διορισμούς, όχι με διδακτικό προσωπικό ελαστικού ωραρίου.
Απαιτούμε την ικανοποίηση όλων των παραπάνω και καλούμε τις κατά τόπους ΕΛΜΕ – και ειδικά εκείνες των παραμεθορίων και δυσπροσίτων περιοχών – να πάρουν θέση με ανάλογα ψηφίσματα και να οργανωθούν άμεσα για περαιτέρω δράσεις και δυναμικές κινητοποιήσεις.
Οι καθηγητές της Λέρου:
1. Αντωνόπουλος Δημήτριος
2. Αρταβάνη Ιουλία – Θεοδώρα
3. Βίγλης Ιωάννης
4. Γεωργάκη Μαργαρίτα
5. Γκανά Παναγιώτα
6. Δημουλάς Λευτέρης
7. Ζιώγας Αλέξης
8. Θωμά Μαρία
9. Κιάκος Βασίλειος
10. Κοράκης Χρήστος
11. Κουστέλιου Ιωάννα
12. Κυνηγόπουλος Γιώργος
13. Κωνσταντάκη Γιασεμή
14. Κωστοπούλου Μαρία
15. Λογοθέτης Κωνσταντίνος
16. Μιχαήλ Πέτρος
17. Μολοχτού Παρασκευή
18. Μουστρούφα Αθηνά
19. Μπάμπα Παρασκευή
20. Μπαμπάτσικος Φώτης
21. Μπουρλέτσικας Παναγιώτης
22. Μυλωνά Λεβάντα
23. Νιζαμίδου Μαρία
24. Παναγιωτόπουλος Δημήτριος
25. Πανταζής Δημήτριος
26. Παπαδάκης Κωνσταντίνος
27. Παπαδοπούλου Δάφνη
28. Πασχαλίδου Θεολογία
29. Παυλίδης Παύλος
30. Πεντζίκη Ελένη
31. Πλαϊνιώτης Θεόδωρος
32. Σιανδρής Χρήστος
33. Σπυράκου Όλγα
34. Στεργιοπούλου Φωτεινή
35. Στυλιανού Βαλεντίνη
36. Τσιρνάζογλου Ευανθία
37. Τσώλης Σταύρος
38. Φαϊτατζίδου Μαρίνα
39. Χαντζή Μαριάνθη
Το φάντασµα των Εξετάσεων »
by ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΛΙΒΑΡΑΚΗΣ on Μάι 17, 2011 in Ειδήσεις-Νέα, Εκπαίδευση, Παιδεία, Πανελλαδικές εξετάσεις | 0 Comments
30 χρόνια το ράβε – ξήλωνε του υπουργείου Παιδείας µε τις Πανελλαδικές
ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΚΑΤΣΙΚΑ
Αν κανείς κοιτάξει, τα τελευταία περίπου τριάντα χρόνια, τις διακηρύξεις των υπουργών Παιδείας, κάθε φορά που άλλαζαν το σύστηµα πρόσβασης στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση, θα εκπλαγεί. Γιατί; Επειδή τα αποτελέσµατα των νέων τρόπων πρόσβασης στα ΑΕΙ – ΤΕΙ ήταν εντελώς αντίθετα από τις υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας σε τέτοιο βαθµό µάλιστα, που να µπορεί κάποιος να υποστηρίξει µε στοιχεία ότι όποτε το υπουργείο Παιδείας µιλάει για αλλαγή των Πανελλαδικών Εξετάσεων πρέπει να περιµένουµε τα αντίθετα ακριβώς απ’ όσα υπόσχεται ότι θα πετύχει.
Τατελευταία30 χρόνιαέχουµε4 βασικέςαλλαγές στο σύστηµα πρόσβασης στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση: την περίοδο 1980-1983 (Πανελλήνιες Εξετάσεις), την περίοδο 1984-1998 (Γενικές Εξετάσεις), την περίοδο 1999-2004 (Πανελλαδικές Εξετάσεις Ενιαίου Λυκείου) και την περίοδο 2005-2011 (Πανελλαδικές Εξετάσεις Γενικού Λυκείου). Πριν από περίπου 33 χρόνια, τον Νοέµβριο του 1978, ο τότε υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Κοντογιαννόπουλος εξήγγειλε, «εν µέσω πανηγυρισµών», τον νέο τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση, σύµφωνα µε τον οποίο οι µαθητές θα έδιναν εξετάσεις στις δύο τελευταίες τάξεις του λυκείου και τα αποτελέσµατά τους θα χρησίµευαν όχι µόνο για τη σχολική αξιολόγηση του µαθητή (προαγωγή – απόλυση), αλλά και ως κριτήρια για την εισαγωγή στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση.
Παράλληλα, ο Βασίλης Κοντογιαννόπουλος διαβεβαίωνε την κοινή γνώµη ότι «η εισαγωγή στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση δεν θα εξαρτάται στο εξής από παράγοντες όπως τα φροντιστήρια και η τύχη που ελάχιστη σχέση έχουν», όπως τονιζόταν, «µε την εκπαιδευτική και µαθησιακή διαδικασία». Η βασική «καινοτοµία» των Πανελληνίων Εξετάσεων, δηλαδή η διπλή εξεταστική δοκιµασία (Β’ και Γ’ Λυκείου), όξυνε τις εκπαιδευτικές ανισότητες και «καθιέρωσε», πραγµατικά, την ταχύτατη εξάπλωση των φροντιστηρίων, αφού µετέτρεψε τη Λυκειακή Βαθµίδα σε εξεταστικό κέντρο.
Αποτέλεσµα; Τα περίπου 500 φροντιστήρια που υπήρχαν στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 (1977), το 1982 έχουν γίνει περίπου 1.000 που λειτουργούν ήδη στην Αθήνα και σε όλες τις πρωτεύουσες νοµών.
Την ίδια στιγµή, βεβαίως, ως φυσική συνέπεια αυξάνεται η φοιτητική µετανάστευση (+20% ανάµεσα στο 1979 και το 1983).
Το 1983 οι Πανελλήνιες Εξετάσεις µετονοµάζονται σε Γενικές Εξετάσεις. Σύµφωνα µε τις επίσηµες ανακοινώσεις, το νέο σύστηµα στόχευε στην «ελάττωση της απορρύθµισης της λειτουργίας του λυκείου» µε τον περιορισµό των Γενικών Εξετάσεων µόνο στη Γ’ Λυκείου. Επίσης στόχευε στην «αύξηση της ισότητας ευκαιριών» µε το «άνοιγµα των πανεπιστηµίων» και «στον περιορισµό της εξάπλωσης των φροντιστηρίων».
Με κάποιες παραλλαγές το σύστηµα των Γενικών Εξετάσεων µέχρι το 1998. Το αν εκπλήρωσε τους στόχους του το δείχνουν καθαρά τα παρακάτω αποκαλυπτικά στοιχεία: ενώ το ποσοστό των µαθητών της Γ’ Λυκείου στην Αθήνα που παρακολούθησαν φροντιστήριο και ιδιαίτερα µαθήµατα το 1984 ήταν 65%, το 1993 φτάνει το 95%!
Από το 1984 µέχρι το 1988 στη διάρκεια των Γενικών Εξετάσεων οι βαθµοί των τριών τάξεων του λυκείου λαµβάνονται υπόψη σε ποσοστό 25%. Αποτέλεσµα; Βαθµοθηρία και βέβαια τελικά, βαθµολογικός πληθωρισµός. Οι µαθητές που βαθµολογούνται µε «άριστα» πενταπλασιάζονται µέσα σε µια 8ετία – 9ετία και από 2,3% τη σχο λική χρονιά 1977-78 γίνονται 11,9% το 1985-86, για να προσγειωθούν το 1994 στο 8,5% όταν πια είχε καταργηθεί το καθεστώς συµµετοχής τους στα κριτήρια επιλογής των εξετάσεων. Το 1997, οι πρώτες σελίδες των εφηµερίδων γέµισαν µε τις εξαγγελίες για την κατάργηση των Γενικών Εξετάσεων και την ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήµια. Το ΥΠΕΠΘ ισχυρίζεται ότι µε την εφαρµογή του νέου συστήµατος στόχευε: α) Στο τέλος των Γενικών Εξετάσεων και στο άνοιγµα των πανεπιστηµίων, που θα κατάφερνε συντριπτικό χτύπηµα στα φροντιστήρια και β) στη µείωση του ανταγωνισµού για την κατάληψη µιας θέσης στα τριτοβάθµια ιδρύµατα, που θα αποκαταστήσει στο λύκειο το κλίµα που απαιτείται για να λειτουργήσει παιδαγωγικά το σχολείο.
Τα αποτελέσµατα; Υποβαθµίζεται µέσα σε µικρό χρονικό διάστηµα η µορφωτική λειτουργία του λυκείου, ενώ τα δύο πρώτα χρόνια εφαρµογής του νέου συστήµατος πρόσβασης στην Τριτοβάθµια Εκπαίδευση, χιλιάδες µαθητές όχι µόνο δεν είχαν πρόσβαση στα ΑΕΙ – ΤΕΙ αλλά κόπηκαν ακόµη και από τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη Β’ ή τη Γ’ Λυκείου. Το 1999 στα γεννητούρια του «κατασπάραξε» 30 χιλιάδες µαθητές, το 1/3 του µαθητικού πληθυσµού της Β’ Λυκείου. Το 2004, στα τελευταία του αξιολόγησε ένα στα δύο παιδιά που φοιτούσαν στη Β’ Λυκείου µε βαθµό κάτω από τη βάση. Η διαρροή των µαθητών π.χ. από τη Β’ στη Γ’ Λυκείου από 4,4% των µαθητών (το 1993-94)
έφτασε το 2000 το 25%. Παράλληλα ενώ το 1994 το ποσοστό των µαθητών της Β’ και Γ’ Λυκείου στην Αθήνα που παρακολουθούσαν φροντιστήριο και ιδιαίτερα µαθήµατα ανερχόταν κατά µέσο όρο σε 55 – 60%, το 2000 ξεπέρασε το 85%! Μόνο µέσα στα δύο πρώτα χρόνια εφαρµογής του νέου συστήµατος 1999 – 2000 αυξήθηκαν κατά 50% οι ιδιωτικές δαπάνες για φροντιστήρια και ιδιαίτερα µαθήµατα.
Τα αποτελέσµατα των νέων τρόπων πρόσβασης στα ΑΕΙ – ΤΕΙ από το 1978 µέχρι σήµερα ήταν εντελώς αντίθετα από τις υποσχέσεις του υπουργείου Παιδείας
Κάθε φορά που άλλαζε ο τρόπος εισαγωγής σε ΑΕΙ και ΤΕΙ αυξανόταν ο αριθµός των φροντιστηρίων
ΤΑ ΝΕΑ
Κόβονται 3.000 έως 10.000 ευρώ από τα εφάπαξ »
by ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΛΙΒΑΡΑΚΗΣ on Μάι 17, 2011 in Ασφαλιστικό, Ειδήσεις-Νέα, Οικονομία | 0 Comments
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΕΙΣΦΟΡΕΣ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΚΟΥ ΒΙΟΥ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΟΥΝ ΜΕΤΑ ΤΟ 2012
Του ΧΡΗΣΤΟΥ ΜΕΓΑ
Σε αυτές τις δραστικές περικοπές οδηγούν τα κυβερνητικά σχέδια για επανυπολογισμό του εφάπαξ με βάση τις εισφορές στο σύνολο του εργασιακού βίου. Και αυτό, καθώς σήμερα οι δημόσιοι υπάλληλοι λαμβάνουν εφάπαξ με βάση το μέσο όρο των αποδοχών κατά την τελευταία 5ετία, ενώ οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ και τις τράπεζες (ΤΑΠΙΤ) με βάση τον τελευταίο μισθό.
Τρίτο πλήγμα η περικοπή του εφάπαξ μετά το κόψιμο των 13ης και 14ης συντάξεων και το δρομολογημένο ψαλίδισμα των επικουρικών Τρίτο πλήγμα η περικοπή του εφάπαξ μετά το κόψιμο των 13ης και 14ης συντάξεων και το δρομολογημένο ψαλίδισμα των επικουρικών Στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι να μειωθεί τουλάχιστον κατά 10% το ποσό στα καταβαλλόμενα εφάπαξ (στα 50.000 ευρώ κυμαίνονται κατά μέσο όρο στο Ταμείο Πρόνοιας Δημοσίων Υπαλλήλων – ΤΠΔΥ, ενώ ξεπερνούν τα 100.000 ευρώ σε ορισμένα Ταμεία των ΔΕΚΟ – τραπεζών). Και αυτό, καθώς τα εν λόγω Ταμεία Πρόνοιας βρίσκονται στο «κόκκινο» (είναι ελλειμματικά), κάτι που δεν εγγυάται τις μελλοντικές παροχές.
38.000 συνταξιούχοι περιμένουν 2,5 χρόνια
Ενδεικτικά, το Πρόνοιας των Δημοσίων Υπαλλήλων έχει τρέχον έλλειμμα 1,8 δισ. ευρώ, καθώς 38.000 συνταξιούχοι αναμένουν την παροχή για περισσότερο από 2,5 έτη.
Για την αντιμετώπιση του προβλήματος το υπουργείο Εργασίας εξετάζει την πιθανότητα αύξησης και των εισφορών των εν ενεργεία, στο πλαίσιο των συναντήσεων με την ΑΔΕΔΥ με τους αρμόδιους υπουργούς για το ενιαίο μισθολόγιο. Ωστόσο, δεν προβλέπεται συμφωνία, καθώς οι σημερινοί υπάλληλοι θα κληθούν να πληρώσουν για μια παροχή που, ενδεχομένως, δεν θα λάβουν ποτέ.
Ειδικά για το Πρόνοιας, τα υπουργεία Εργασίας και Οικονομικών έχουν έρθει σε συμφωνία για τη χορήγηση κρατικού δανείου έως 250 εκατ. ευρώ, ώστε να καταβληθούν τα εφάπαξ. Επίσης, το Ταμείο θα λάβει εσωτερικό δάνειο ύψους 300 εκατ. από το λογαριασμό εφάπαξ των δημοτικών υπαλλήλων – ΤΑΔΚΥ.
Παράλληλα, σχεδιάζεται η αύξηση των εισφορών (4% σήμερα) και η ένταξη των 60.000 συμβασιούχων αορίστου χρόνου του Δημοσίου στο ΤΠΔΥ, ώστε να αυξηθούν τα έσοδα και να ξεμπλοκάρει η καταβολή του εφάπαξ.
Αν και το έλλειμμα του Πρόνοιας πρέπει να διευθετηθεί για κοινωνικούς, αλλά και οικονομικούς λόγους (εγγράφεται πλέον στο δημοσιονομικό πρόβλημα της χώρας σαν έλλειμμα της γενικής κυβέρνησης), ωστόσο το οικονομικό επιτελείο εμφανίζεται διατεθειμένο να καταβάλει μέρος του κόστους (κρατικός δανεισμός) προκειμένου να αρχίσουν να κινούνται τα εφάπαξ και, έτσι, να… παρασυρθούν και άλλοι δημόσιοι υπάλληλοι στην έξοδο για την πρόωρη συνταξιοδότηση (με δέλεαρ το εφάπαξ).
Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί ο δημόσιος τομέας (εθελούσιες έξοδοι αντί για… απολύσεις) και θα περιοριστεί το κόστος μισθοδοσίας. Για την καθιέρωση του νέου τρόπου υπολογισμού των εφάπαξ, που οδηγεί στις προαναφερθείσες μειώσεις, θα προηγηθούν αναλογιστικές μελέτες στο πρότυπο των επικουρικών (οι οποίες θα είναι έτοιμες μέσα στο καλοκαίρι).
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, με τις περικοπές και στα εφάπαξ, θα… τριτώσει το κακό. Μετά τις κύριες συντάξεις (κόπηκαν πέρυσι με το Μνημόνιο οι 13η και 14η συντάξεις, «πάγωσαν» οι αποδοχές), σειρά τώρα έχουν οι επικουρικές, οι οποίες θα «κουρευτούν» για ποσά άνω των 300 ευρώ και, στη συνέχεια, σειρά έχουν τα εφάπαξ. *
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ
Κραυγές απόγνωσης και θυμού χιλιάδων εκπαιδευτικών για την απάνθρωπες περικοπές των μεταθέσεων από το Υπουργείο Παιδείας, του Χρήστου Κάτσικα »
by ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΛΙΒΑΡΑΚΗΣ on Μάι 16, 2011 in Ειδήσεις-Νέα, Εκπαίδευση, Παιδεία | 0 Comments
Κραυγές απόγνωσης και οργής φθάνουν στην alfavita.gr από εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε διάφορες περιοχές της χώρας μετά την ανακοίνωση του αριθμού των μεταθέσεων από το Υπουργείο Παιδείας.
Μια ανακοίνωση που έφερε σε κατάσταση απελπισίας χιλιάδες εκπαιδευτικούς καθώς για πρώτη φορά τα τελευταία πολλά χρόνια το Υπουργείο Παιδείας ικανοποίησε πολύ μικρό αριθμό αιτήσεων εκπαιδευτικών. Λιγότερο από ένας στους δέκα καθηγητές και ένας στους δέκα δασκάλους που έκαναν αίτηση για μετάθεση κατάφεραν και μετατέθηκαν χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι ήρθαν επιτέλους στον τόπο μόνιμης κατοικίας τους.
Αντίθετα περίπου 22.000 εκπαιδευτικοί Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης δεν είδαν τα ονόματά τους στον μικρότερο κατάλογο μεταθέσεων των τελευταίων χρόνων.
Αν ο διορισμός στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση αποτελεί το «φωτεινό αντικείμενο του πόθου» για χιλιάδες πτυχιούχους καθηγητικών σχολών (φιλόλογοι, μαθηματικοί, φυσικοί , Θεολόγοι, γυμναστές κλπ), η μετάθεση – επιστροφή στην «Ιθάκη», στον τόπο διαμονής, ισοδυναμεί με μια πολύχρονη περιπέτεια, μια σύγχρονη «Οδύσσεια» για χιλιάδες διορισμένους εκπαιδευτικούς.
Μέχρι πρόσφατα υπήρχαν περιοχές που για να μπορέσει ένας εκπαιδευτικός να μετατεθεί έπρεπε να «γεράσει» διδάσκοντας εκτός τόπου μόνιμης κατοικίας. Έτσι χιλιάδες εκπαιδευτικοί, με τις γνωστές μισθολογικές απολαβές αναγκάζονταν να εργάζονται ακόμη και 10 και 15 χρόνια, ανάλογα με την ειδικότητα, μακριά από την οικογένεια για να μαζέψουν τα μόρια που ήταν απαραίτητα να τους φέρουν κοντά στην περιοχή της μόνιμης κατοικίας τους. Ένας φιλόλογος ή ένας μαθηματικός με τόπο καταγωγής π.χ. το ν. Ιωαννίνων ή ακόμη και την Θεσσαλονίκη που υπηρετεί εκτός της περιοχής του δεν μπορεί να επιστρέψει στην πόλη του καθώς εδώ και χρόνια δεν υπάρχουν κενές θέσεις. Ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι καθηγητές ξένων γλωσσών, οι Θεολόγοι και οι Κοινωνιολόγοι, οι καθηγητές Πληροφορικής κλπ καθώς ελάχιστοι μπορούν πλέον να έρθουν στην περιοχή μόνιμης κατοικίας τους.
Ωστόσο με βάση τα κενά που υπήρχαν σε ορισμένα άλλα μεγάλα αστικά κέντρα αλλά και στο Λεκανοπέδιο ένας εκπαιδευτικός που είχε προσληφθεί σε μακρινή περιοχή μετά από τέσσερα – πέντε χρόνια μπορούσε, ανάλογα και με την ειδικότητα να έρθει κοντά στον τόπο μόνιμης κατοικίας του.
Αυτό που συνέβη φέτος με τις μεταθέσεις είναι ακατανόητο, απάνθρωπο και βάζει στη σκέψη χιλιάδων εκπαιδευτικών ότι το Υπουργείο έχει ανθρωποφάγα και τιμωρητική διάθεση.
Πως μπορεί να εξηγήσει κανείς το γεγονός των ελάχιστων μεταθέσεων όταν είναι γνωστό ότι υπάρχουν εκατοντάδες κενά στις περισσότερες περιοχές; Γιατί για παράδειγμα (και είναι δεκάδες οι παρόμοιες περιπτώσεις) καλύπτει με μεταθέσεις μόνο το 40% των κενών που δόθηκαν από τη Δ΄ Διεύθυνση Β/βάθμιας Εκπαίδευση, ή το 1/6 των κενών δασκάλων στο Ηράκλειο Κρήτης; Πως μπορεί να εξηγήσει κανείς αυτή την τακτική του Υπουργείου Παιδείας όταν όλοι γνωρίζουν ότι η μετάθεση ενός εκπαιδευτικού όταν υπάρχει κενό δεν κοστίζει δεκάρα τσακιστή στον κρατικό προυπολογισμό;
Εκατοντάδες εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στη Λέρο, στην Ικαρία και τους Φούρνους, στην Ηλεία και την Λακωνία, στον Έβρο και στη Λήμνο, επισημαίνουν πολύ σωστά το αυτονόητο: «Στην προκειμένη περίπτωση η τακτική που ακολουθήθηκε στο θέμα των μεταθέσεων εγκλωβίζει χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε παραμεθόριες περιοχές, μακριά από τις οικογένειές τους, και μάλιστα χωρίς να διαφαίνεται καμιά προοπτική απεγκλωβισμού τους στο άμεσο μέλλον. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρέτησαν με συνέπεια – συχνά για πολλά χρόνια – τα νησιά και τις απομακρυσμένες περιοχές της χώρας αισθάνονται τελικά ότι το Υπουργείο τους κορόιδεψε και τους παγίδευσε».
Εκπαιδευτικοί με χρόνια πολλά σε παραμεθόριες και απομακρυσμένες από το σπίτι τους περιοχές, εκπαιδευτικοί με 2 παιδιά μακριά από την υπόλοιπη οικογένεια, εκπαιδευτικοί που ζουν ακόμη με την ενίσχυση του πατέρα και της μητέρας γιατί ο μισθός ίσα που φτάνει για το ενοίκιο και τη διατροφή, εκπαιδευτικοί απελπισμένοι, απαξιωμένοι από το Υπουργείο, στα όριά τους, υψώνουν τη φωνή τους για τον πρωτοφανή εμπαιγμό, επισημαίνοντας ότι «δε ζητάμε να δημιουργηθούν οργανικές θέσεις εκεί που δεν υπάρχουν, ούτε να μετατεθούμε στα αστικά κέντρα για να βρεθούμε υπεράριθμοι. Είναι όμως απαράδεκτο να υπάρχουν πάγιες και μόνιμες ανάγκες και να καλύπτονται κάθε χρόνο με αναπληρωτές ή να μη δηλώνονται οργανικά κενά που προκύπτουν από συνταξιοδοτήσεις!»
Παράλληλα η ανακοίνωση πως οι αποσπάσεις των εκπαιδευτικών θα πραγματοποιηθούν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου θα μετατρέψει για μια ακόμη φορά χιλιάδες εκπαιδευτικούς σε εμπορεύματα της αναμονής καθώς δεν θα μπορούν να προγραμματίσουν εγκαίρως την επαγγελματική, προσωπική και οικογενειακή τους ζωή.
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να προχωρήσει σε κατάρτιση και δημοσίευση πινάκων με τα πραγματικά κενά και πλεονάσματα σε κάθε ΠΥΣΔΕ και επανεξέταση των μεταθέσεων με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Παράλληλα οφείλει να προχωρήσει στην κάλυψη των πάγιων και μόνιμων αναγκών με μεταθέσεις και διορισμούς, όχι με διδακτικό προσωπικό ελαστικού ωραρίου.
Αλλά και τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια οφείλουν να εντάξουν στο πρόγραμμά τους το αίτημα να αυξηθούν με βάση τις πραγματικές ανάγκες οι μεταθέσεις των εκπαιδευτικών έτσι ώστε να μην υποστεί ένα μεγάλο τμήμα του κλάδου διπλό τσάκισμα της ζωής του.
xr
Χρήστος Κάτσικας
Πώς συγχωνεύονται τα νοσοκομεία στην επαρχία »
by ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΛΙΒΑΡΑΚΗΣ on Μάι 16, 2011 in Ειδήσεις-Νέα, Οικονομία, Πολιτική | 0 Comments
ΣΕ ΘΕΣΣΑΛΙΑ, ΣΤΕΡΕΑ, ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ, ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ ΚΑΙ ΙΟΝΙΟ
Της ΣΟΦΙΑΣ ΝΕΤΑ
Τις προτάσεις για αλλαγές στην υγειονομική περιφέρεια Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας παρουσίασε την Παρασκευή ο καθηγητής Λυκούργος Λιαρόπουλος, σε ευρεία σύσκεψη υπό την προεδρία του υπουργού Υγείας Ανδρέα Λοβέρδου.
Η εισήγηση της αρμόδιας επιτροπής εντάσσει τα 14 νοσοκομεία της περιοχής σε τέσσερις ομάδες, με νοσοκομεία-επικεφαλής των ομάδων το Πανεπιστημιακό Λάρισας, το Γενικό Νοσοκομείο Βόλου, το Γενικό Νοσοκομείο Λαμίας και το Γενικό Νοσοκομείο Χαλκίδας.
![]()
– Στον 1ο κύκλο, επικεφαλής είναι το Πανεπιστημιακό της Λάρισας (γίνεται και έδρα της ΥΠΕ), ενώ στον ίδιο κύκλο ανήκουν το Γενικό Λάρισας, το 404 Στρατιωτικό Λάρισας (υπό προϋποθέσεις) και τα νοσοκομεία Τρικάλων και Καρδίτσας.
– Το νοσοκομείο Βόλου είναι αυτόνομο στο 20 κύκλο.
– Στον 30 κύκλο, επικεφαλής είναι το νοσοκομείο Λαμίας και συμμετέχουν τα νοσοκομεία Αμφισσας και Καρπενησίου.
– Στον 40 κύκλο, επικεφαλής είναι το νοσοκομείο Χαλκίδας και συμμετέχουν τα νοσοκομεία Λιβαδειάς, Θηβών, Καρύστου και Κύμης, τα οποία αλλάζουν χρήση. Στο νοσοκομείο Θήβας αναπτύσσεται τραυματιολογικό κέντρο.
Στην 6η ΥΠΕ Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίου, δημιουργούνται δύο ομάδες κύκλων. Στην πρώτη ομάδα (Δυτική Ελλάδα) έδρα είναι το Πανεπιστημιακό Πατρών και οι τέσσερις κύκλοι είναι οι εξής:
– 1ος κύκλος: επικεφαλής το Πανεπιστημιακό του Ρίου και τα νοσοκομεία Αιγίου, Καλαβρύτων (αλλάζει χρήση και γίνεται Κέντρο Υγείας).
– 2ος κύκλος: επικεφαλής είναι το «Αγιος Ανδρέας» και συμμετέχουν τα νοσοκομεία Κεφαλληνίας, Ληξουρίου (αλλάζει χρήση και γίνεται Κέντρο Υγείας), Ζακύνθου, Νοσημάτων Θώρακος «Αγιος Λουκάς».
– 3ος κύκλος: επικεφαλής είναι το νοσοκομείο Πύργου και ακολουθούν τα νοσοκομεία Αμαλιάδας, Κρεστένων.
– 4ος κύκλος: επικεφαλής είναι το νοσοκομείο Αγρινίου και συμμετέχει το νοσοκομείο Μεσολογγίου.
Η δεύτερη ομάδα κύκλων στην Πελοπόννησο και έχει ως έδρα το νοσοκομείο της Τρίπολης.
– 1ος κύκλος: επικεφαλής είναι το νοσοκομείο Τρίπολης και ακολουθούν τα νοσοκομεία Σπάρτης, Μολάων και το Ψυχιατρικό Τρίπολης (καταργείται).
– 2ος κύκλος: αποτελείται από τα νοσοκομεία Καλαμάτας (επικεφαλής) και Κυπαρισσίας.
3ος κύκλος: από τα νοσοκομεία Κορίνθου (επικεφαλής) και τα νοσηλευτικά ιδρύματα Αργους και Ναυπλίου, που αλλάζει χρήση και γίνεται νοσοκομείο χρονίων παθήσεων. *
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ,
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ: ΔΕΙΤΕ ΤΙΣΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ σε Νεοελληνική Λογοτεχνία και Μαθηματικά »
by ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΛΙΒΑΡΑΚΗΣ on Μάι 16, 2011 in Ειδήσεις-Νέα, Εκπαίδευση, Παιδεία, Πανελλαδικές εξετάσεις | 0 Comments
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ….